Hynol Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 (edytowane) Taki mały żarcik który powstał na podstawie Escherowskiego sześcianu niemożliwego. Miał być speed modeling, ale troszke mi zeszło z teksturami i materiałami. Modelowanie - box modeling + mesh smooth. Rendering - pierwsza praca w vrayu, który mi nieźle zaszedł za skóre z SSS po przyzwyczajeniach z MR. Nieco większa wersja jest na CGtalku. Edytowane 1 Listopad 2009 przez KLICEK
AGmakonts Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 fajnie wyszło, strasznie mi sie podobają texturki, mozesz sie podłozem podzielic? no i pokaz siatke bo jestm ciekaw jak to wyglada naprawde
Vorek Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 no teksturki i render pierwsza klasa, szkoda tylko że tak niebardzo wykadrowane, nad ujęciem można by posiedzieć jeszcze Pozdrawiam
Ania Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 środkowa kulka wygląda zdofowana, pozbyłabym się dofa ponieważ psuje trochę efekt, tym bardziej że dof może występować tylko przy centralnej projekcji, nie przy równoległej takjej jak tu. ale ogólnie to bardzo fajnie wygląda.
JohnZi Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 heh tez jestem ciekaw siatki, zastanawiam sie czy to tylko sprawa pozycji kamery cze tez co innego;] ladne, bardzo ladne;]
Hynol Napisano 22 Maj 2006 Autor Napisano 22 Maj 2006 Podłoże pochodzi z darmowego zestawu nvidii, który nazywa się chyba transmogrifing textures i jest dostępny jako ddsy na ich stronie (dam linka później, bo mam teraz mało czasu na szukanie). Kadr jest niespecjalny, to fakt. Niestety z kadrowaniem zawsze coś zepsuje ;)... Aniu, jeżeli chodzi Ci o to że to jest render bez perspektywy (ortographic projection), to tak nie jest. Użyłem co prawda teleobiektywu około 200, ale i tak musiałem na siatce robić pewne kompensacje dla utrzymania iluzji. Ale zgodze się że DOF na środkowej kulce jest nieco za mocny. Tylko że gdy robiłem ją ostrą, jak reszta, była ona jednoznacznie wysunięta do przodu gdy spojrzało się na render. JohnZi - tak to częściowo sprawa ustawienia kamera, tak by patrzyła się na sześcian dokładnie pod kątem 45 stopni - inaczej nie wyjdzie. Naprzeciwległe kulki muszą się dokładnie pokrywać, dlatego też z powodu działania perspektywy, bliższą musiałem nieco przeskalować. Łączenia z kolei musiałem z tego samego powodu potraktować tapperem. Wire, z nieco innego ujęcia:
SWRSC Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 heh, dobre :) render też świetny, taki brudny :) stawiam 10/10 za pomysł :)
SSn4k3 Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 http://www.nvidia.pl/object/IO_TTVol_01.html to są chyba te texturki, 108mb. Wlasnie sciagam;]
DraB Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Zawsze jak sie patrze na rzeczy tego typu to mnie oczy bola :D Bardzo pozytywnie.
vv3k70r Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 oszuszenstwo, sfykle oszuszenstwo.... ale wyglada fajnie, szkoda ze tylko z jednej strony :) ale bufor nei lyknei bardziej skomplikowanego ukladu odniesienia
javor Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 świetny render ale tak patrze na render i siatke i nie rozumiem jak to jest zrobione :) przecierz te wystające rurki zachodziły by na kulki ... hmmmm sklejałeś w photoshopie 2 różne rendery czy jakoś sprytnie pociełeś te rurki pod kątem kamery ?? przyznaj się i to już :D
JohnZi Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 tak patrze na ta siatke i prawde mowiac mialem inna koncepcje tego modelu, na pewno nie dodadawal bym tych dodatkowych "krawedzi" tego szescianu, mysle ze wystarczylyby tylko te male srubki na wszystkich stronach jednej z tych "kulek" czy tez wierzcholkow( jak kto woli) no ale jak wszyszlo to jest ok;]
-=S3B=- Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Super pracka, nie czepiam sie detali - po prostu ekstra. Wielki plus za materialy - wygladaja swietnie. pozdro
dirty Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 szacuneczek, swietny pomysl, swietne materialy, swietny render.
Frankot Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Dobre, oryginalny pomysł. Lubię tematy związane ze złudzeniami optycznymi.
Hynol Napisano 22 Maj 2006 Autor Napisano 22 Maj 2006 ddsy otwieramy przy pomocy plugina pod psa lub maxa. Do ściągnięcia ze strony nvidii, dział developers.
chveti Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 Uhh...render dla mnie świetny. Powiem Ci że to pudełko w tle podbudowuje realizm.:) Model też bez zarzutu. Pozdrawiam.
mrkrzysiek Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 render świetny, materiał też niczego sobie model niby nie skomplikowany a ładny pozdrwaiem
SSn4k3 Napisano 22 Maj 2006 Napisano 22 Maj 2006 JohnZi, DDSy otwierasz za pomocą pluginow do maxa, jesli chcesz je przegladac lub skonwertowac do zwyklego JPG to polecam sciagnac all plugins do IrfanView. Ew. Ja tak robie bo maxwellowski material editor nie widzi DDsow;]
Hynol Napisano 23 Maj 2006 Autor Napisano 23 Maj 2006 świetny render ale tak patrze na render i siatke i nie rozumiem jak to jest zrobione :) przecierz te wystające rurki zachodziły by na kulki ... hmmmm sklejałeś w photoshopie 2 różne rendery czy jakoś sprytnie pociełeś te rurki pod kątem kamery ?? przyznaj się i to już :D Efekt jest do uzyskania na 2 sposoby generalnie (na pewno więcej, ale dwa są szybkie). Pierwszy to photoshop i nałożenie 2 obrazów. Drugi, bardziej pro ;), to użycie na elementach zachodzących gradientowej opacity map w celu ich zblendowania.
H05SCR Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 bardzo mi sie to podoba, siedzialem z 30 minut i sie patrzylem jak to jest mozliwe takie połaczenie przeciez sie nie da dopiero pozniej jak pokazales siatke to sie kapnąlem a tak to czarna magia, naprawde swietne wykonanie i pomysł pozdrawiam 10/10
piotrek Napisano 23 Maj 2006 Napisano 23 Maj 2006 Hynol - świetny pomysł i wykonanie. Pomimo siatki i tłumaczenia, nadal zachodzę w głowę, jak to jest zrobione :>
Hynol Napisano 23 Maj 2006 Autor Napisano 23 Maj 2006 Hynol , mogę siatkeczkę kulki (samej) Low poly? :) Ale chcesz siatke czy wireview? Bo ona jest prosta jak sikanie, do zrobienia w 2 minutki. Pomimo siatki i tłumaczenia, nadal zachodzę w głowę, jak to jest zrobione :> Napisze tutorial może jak się robi takie iluzje. Nie wiem kto je umieszcza na stronie i czy będzie chciał ;)
patry Napisano 24 Maj 2006 Napisano 24 Maj 2006 Heh, bardzo fajne, a ciekawi mnie czy zrobił byś w max'ie wstęgę mobiusa, butelkę kleina albo tesserakt. Zrobisz??
Hynol Napisano 24 Maj 2006 Autor Napisano 24 Maj 2006 Heh, bardzo fajne, a ciekawi mnie czy zrobił byś w max'ie wstęgę mobiusa, butelkę kleina albo tesserakt. Zrobisz?? Hmmm.... Troche dziwne pytanie. Dwa pierwsze da się zrobić w realu a trzeci jako rozwinięcie sześcianu w 4D, jest przedstawialny w 3D oraz 2D jako projekcja i niczym ciekawym nie jest. Prace Eshera opierały się na fałszu optycznym, iluzji i nie były w rzaden sposób rekontruowalne w PEŁNYM 3D.
patry Napisano 25 Maj 2006 Napisano 25 Maj 2006 Da się w max'ie zrobic wstęgę mobiusa i butelkę Kleina?? Myślałem, że to niemożliwe! Hynol spróbuj to zrobić, będzie super! Ja też spróbuję ale na pewno mi nic z tego nie wyjdzie :(
FF Napisano 26 Maj 2006 Napisano 26 Maj 2006 Samo patrzenie jest meczące:P Gratulacje pomysłu. Poprosił bym jednak o wire z tego samego ujęcia.
sanki Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 patry tak sie robi butelke kleina w 3d http://www.geocities.com/paulthepuzzles/aaklein.html a wstega moebiusa jest tak banalna ze mozna ja nawet w domu z kartki papieru zrobic
zaki79 Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 bardzo ładna pracka, światło i odbicia tekstur fajowe ! -pozdrawiam
patry Napisano 29 Maj 2006 Napisano 29 Maj 2006 Dzięki sanki, a tesserakt da sie zrobić w max'ie?? Słyszałem o programie Cinema 4D czy w nim można zroibć tesserakt??
Hynol Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 Hehehe - zrozum że tesseract to sześcian rozwinięty w 4D. To tak jakbyś zapytał czy da się zrobić sześcian w 2D. Da się go zrzutować bo tylko 3 wymiary mamy do dyspozycji i nawet jak program ma jedno dodatkowe D w nazwie, niestety nie łyka przestrzeni 4 wymiarowych.
Mulczas Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 zarąbista pracka :) 10/10 za pomysł, kadr trochę nie teges ale jak widać było to konieczne dla efektu. co do innych "zabawek" to na wikipedii są ich "modele" 3d niestety nie łyka przestrzeni 4 wymiarowych. jak to nie? łyka baaardzo wiele czasu :D
krzysioo Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 Powiem tylko tyle że... strasznie mi się podoba :) Szacunek.
Gość obo Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 Praca fajna. Fajna zagadka, aż mnie oczy rozbolały od patrzenia na to i główkowanie ;)
LHT Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 da sie zrobić teserakt w 3dsmaxie z podobnym skutkiem jak sześcian na photoshopie http://www.maa.org/editorial/knot/tesseract.html pracka świetna, myslałem ze to tylko taki realistyczny render ;-) po chwili coś mi oczy zaczeły świrować w okolicach żelastwa, fajne i ładne, szacun. jak zrobiłeś shadera na pojemnik? mam na myśli plastik.
Hynol Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Lekko przezroczysty Vrmat z włączonym transcluency + sporo testów ;)
soshka.cg Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 hehe dobre :) świetny pomysł + fajne materiały
Secator Napisano 16 Czerwiec 2006 Napisano 16 Czerwiec 2006 Super praca :] Na początku myślałem ze to fotomontarz w PS'ie :]
maczuga Napisano 20 Czerwiec 2006 Napisano 20 Czerwiec 2006 omg, fajne złudzenie optyczne na tej kostce :D jak zrobiłeś te nie zdradzające niczego cieniowanie? gdybyś połączył te 2 kulki (dolna lewa i prawa) było by to widać.
Rekomendowane odpowiedzi