Skocz do zawartości

Silver Award: Kostka Eschera


Rekomendowane odpowiedzi

2_2009-11-01-141009_g.jpg

 

Taki mały żarcik który powstał na podstawie Escherowskiego sześcianu niemożliwego. Miał być speed modeling, ale troszke mi zeszło z teksturami i materiałami. Modelowanie - box modeling + mesh smooth. Rendering - pierwsza praca w vrayu, który mi nieźle zaszedł za skóre z SSS po przyzwyczajeniach z MR. Nieco większa wersja jest na CGtalku.

Edytowane przez KLICEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

środkowa kulka wygląda zdofowana, pozbyłabym się dofa ponieważ psuje trochę efekt, tym bardziej że dof może występować tylko przy centralnej projekcji, nie przy równoległej takjej jak tu.

ale ogólnie to bardzo fajnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłoże pochodzi z darmowego zestawu nvidii, który nazywa się chyba transmogrifing textures i jest dostępny jako ddsy na ich stronie (dam linka później, bo mam teraz mało czasu na szukanie). Kadr jest niespecjalny, to fakt. Niestety z kadrowaniem zawsze coś zepsuje ;)...

 

Aniu, jeżeli chodzi Ci o to że to jest render bez perspektywy (ortographic projection), to tak nie jest. Użyłem co prawda teleobiektywu około 200, ale i tak musiałem na siatce robić pewne kompensacje dla utrzymania iluzji. Ale zgodze się że DOF na środkowej kulce jest nieco za mocny. Tylko że gdy robiłem ją ostrą, jak reszta, była ona jednoznacznie wysunięta do przodu gdy spojrzało się na render.

 

JohnZi - tak to częściowo sprawa ustawienia kamera, tak by patrzyła się na sześcian dokładnie pod kątem 45 stopni - inaczej nie wyjdzie. Naprzeciwległe kulki muszą się dokładnie pokrywać, dlatego też z powodu działania perspektywy, bliższą musiałem nieco przeskalować. Łączenia z kolei musiałem z tego samego powodu potraktować tapperem.

 

Wire, z nieco innego ujęcia:

eschercubewire28nw.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetny render

ale tak patrze na render i siatke i nie rozumiem jak to jest zrobione :) przecierz te wystające rurki zachodziły by na kulki ... hmmmm

sklejałeś w photoshopie 2 różne rendery czy jakoś sprytnie pociełeś te rurki pod kątem kamery ?? przyznaj się i to już :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak patrze na ta siatke i prawde mowiac mialem inna koncepcje tego modelu, na pewno nie dodadawal bym tych dodatkowych "krawedzi" tego szescianu, mysle ze wystarczylyby tylko te male srubki na wszystkich stronach jednej z tych "kulek" czy tez wierzcholkow( jak kto woli) no ale jak wszyszlo to jest ok;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JohnZi, DDSy otwierasz za pomocą pluginow do maxa, jesli chcesz je przegladac lub skonwertowac do zwyklego JPG to polecam sciagnac all plugins do IrfanView. Ew. Ja tak robie bo maxwellowski material editor nie widzi DDsow;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetny render

ale tak patrze na render i siatke i nie rozumiem jak to jest zrobione :) przecierz te wystające rurki zachodziły by na kulki ... hmmmm

sklejałeś w photoshopie 2 różne rendery czy jakoś sprytnie pociełeś te rurki pod kątem kamery ?? przyznaj się i to już :D

 

Efekt jest do uzyskania na 2 sposoby generalnie (na pewno więcej, ale dwa są szybkie). Pierwszy to photoshop i nałożenie 2 obrazów. Drugi, bardziej pro ;), to użycie na elementach zachodzących gradientowej opacity map w celu ich zblendowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mi sie to podoba, siedzialem z 30 minut i sie patrzylem jak to jest mozliwe takie połaczenie przeciez sie nie da dopiero pozniej jak pokazales siatke to sie kapnąlem a tak to czarna magia, naprawde swietne wykonanie i pomysł pozdrawiam 10/10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hynol , mogę siatkeczkę kulki (samej) Low poly? :)

 

Ale chcesz siatke czy wireview? Bo ona jest prosta jak sikanie, do zrobienia w 2 minutki.

 

kulka0yk.th.jpg

 

Pomimo siatki i tłumaczenia, nadal zachodzę w głowę, jak to jest zrobione :>

 

Napisze tutorial może jak się robi takie iluzje. Nie wiem kto je umieszcza na stronie i czy będzie chciał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, bardzo fajne, a ciekawi mnie czy zrobił byś w max'ie wstęgę mobiusa, butelkę kleina albo tesserakt.

Zrobisz??

 

Hmmm.... Troche dziwne pytanie. Dwa pierwsze da się zrobić w realu a trzeci jako rozwinięcie sześcianu w 4D, jest przedstawialny w 3D oraz 2D jako projekcja i niczym ciekawym nie jest. Prace Eshera opierały się na fałszu optycznym, iluzji i nie były w rzaden sposób rekontruowalne w PEŁNYM 3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się w max'ie zrobic wstęgę mobiusa i butelkę Kleina??

Myślałem, że to niemożliwe! Hynol spróbuj to zrobić, będzie super!

Ja też spróbuję ale na pewno mi nic z tego nie wyjdzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe - zrozum że tesseract to sześcian rozwinięty w 4D. To tak jakbyś zapytał czy da się zrobić sześcian w 2D. Da się go zrzutować bo tylko 3 wymiary mamy do dyspozycji i nawet jak program ma jedno dodatkowe D w nazwie, niestety nie łyka przestrzeni 4 wymiarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarąbista pracka :) 10/10 za pomysł, kadr trochę nie teges ale jak widać było to konieczne dla efektu.

co do innych "zabawek" to na wikipedii są ich "modele" 3d

 

niestety nie łyka przestrzeni 4 wymiarowych.

jak to nie? łyka baaardzo wiele czasu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie zrobić teserakt w 3dsmaxie z podobnym skutkiem jak sześcian na photoshopie

http://www.maa.org/editorial/knot/tesseract.html

 

pracka świetna, myslałem ze to tylko taki realistyczny render ;-) po chwili coś mi oczy zaczeły świrować w okolicach żelastwa, fajne i ładne, szacun.

 

jak zrobiłeś shadera na pojemnik? mam na myśli plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności