Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

2_2009-11-01-141009_g.jpg

 

Taki mały żarcik który powstał na podstawie Escherowskiego sześcianu niemożliwego. Miał być speed modeling, ale troszke mi zeszło z teksturami i materiałami. Modelowanie - box modeling + mesh smooth. Rendering - pierwsza praca w vrayu, który mi nieźle zaszedł za skóre z SSS po przyzwyczajeniach z MR. Nieco większa wersja jest na CGtalku.

Edytowane przez KLICEK

  • Odpowiedzi 64
  • Wyświetleń 18,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

fajnie wyszło, strasznie mi sie podobają texturki, mozesz sie podłozem podzielic?

no i pokaz siatke bo jestm ciekaw jak to wyglada naprawde

Napisano

no teksturki i render pierwsza klasa, szkoda tylko że tak niebardzo wykadrowane, nad ujęciem można by posiedzieć jeszcze

 

Pozdrawiam

Napisano

środkowa kulka wygląda zdofowana, pozbyłabym się dofa ponieważ psuje trochę efekt, tym bardziej że dof może występować tylko przy centralnej projekcji, nie przy równoległej takjej jak tu.

ale ogólnie to bardzo fajnie wygląda.

Napisano

heh tez jestem ciekaw siatki, zastanawiam sie czy to tylko sprawa pozycji kamery cze tez co innego;] ladne, bardzo ladne;]

Napisano
  • Autor

Podłoże pochodzi z darmowego zestawu nvidii, który nazywa się chyba transmogrifing textures i jest dostępny jako ddsy na ich stronie (dam linka później, bo mam teraz mało czasu na szukanie). Kadr jest niespecjalny, to fakt. Niestety z kadrowaniem zawsze coś zepsuje ;)...

 

Aniu, jeżeli chodzi Ci o to że to jest render bez perspektywy (ortographic projection), to tak nie jest. Użyłem co prawda teleobiektywu około 200, ale i tak musiałem na siatce robić pewne kompensacje dla utrzymania iluzji. Ale zgodze się że DOF na środkowej kulce jest nieco za mocny. Tylko że gdy robiłem ją ostrą, jak reszta, była ona jednoznacznie wysunięta do przodu gdy spojrzało się na render.

 

JohnZi - tak to częściowo sprawa ustawienia kamera, tak by patrzyła się na sześcian dokładnie pod kątem 45 stopni - inaczej nie wyjdzie. Naprzeciwległe kulki muszą się dokładnie pokrywać, dlatego też z powodu działania perspektywy, bliższą musiałem nieco przeskalować. Łączenia z kolei musiałem z tego samego powodu potraktować tapperem.

 

Wire, z nieco innego ujęcia:

eschercubewire28nw.th.jpg

Napisano

Zawsze jak sie patrze na rzeczy tego typu to mnie oczy bola :D

 

Bardzo pozytywnie.

Napisano

oszuszenstwo, sfykle oszuszenstwo....

 

ale wyglada fajnie, szkoda ze tylko z jednej strony :) ale bufor nei lyknei bardziej skomplikowanego ukladu odniesienia

Napisano

świetny render

ale tak patrze na render i siatke i nie rozumiem jak to jest zrobione :) przecierz te wystające rurki zachodziły by na kulki ... hmmmm

sklejałeś w photoshopie 2 różne rendery czy jakoś sprytnie pociełeś te rurki pod kątem kamery ?? przyznaj się i to już :D

Napisano

tak patrze na ta siatke i prawde mowiac mialem inna koncepcje tego modelu, na pewno nie dodadawal bym tych dodatkowych "krawedzi" tego szescianu, mysle ze wystarczylyby tylko te male srubki na wszystkich stronach jednej z tych "kulek" czy tez wierzcholkow( jak kto woli) no ale jak wszyszlo to jest ok;]

Napisano

Super pracka, nie czepiam sie detali - po prostu ekstra. Wielki plus za materialy - wygladaja swietnie.

 

pozdro

Napisano
  • Autor

ddsy otwieramy przy pomocy plugina pod psa lub maxa. Do ściągnięcia ze strony nvidii, dział developers.

Napisano

Uhh...render dla mnie świetny.

Powiem Ci że to pudełko w tle podbudowuje realizm.:)

 

Model też bez zarzutu.

 

Pozdrawiam.

Napisano

JohnZi, DDSy otwierasz za pomocą pluginow do maxa, jesli chcesz je przegladac lub skonwertowac do zwyklego JPG to polecam sciagnac all plugins do IrfanView. Ew. Ja tak robie bo maxwellowski material editor nie widzi DDsow;]

Napisano
  • Autor
świetny render

ale tak patrze na render i siatke i nie rozumiem jak to jest zrobione :) przecierz te wystające rurki zachodziły by na kulki ... hmmmm

sklejałeś w photoshopie 2 różne rendery czy jakoś sprytnie pociełeś te rurki pod kątem kamery ?? przyznaj się i to już :D

 

Efekt jest do uzyskania na 2 sposoby generalnie (na pewno więcej, ale dwa są szybkie). Pierwszy to photoshop i nałożenie 2 obrazów. Drugi, bardziej pro ;), to użycie na elementach zachodzących gradientowej opacity map w celu ich zblendowania.

Napisano

bardzo mi sie to podoba, siedzialem z 30 minut i sie patrzylem jak to jest mozliwe takie połaczenie przeciez sie nie da dopiero pozniej jak pokazales siatke to sie kapnąlem a tak to czarna magia, naprawde swietne wykonanie i pomysł pozdrawiam 10/10

Napisano

Hynol - świetny pomysł i wykonanie.

Pomimo siatki i tłumaczenia, nadal zachodzę w głowę, jak to jest zrobione :>

Napisano
  • Autor
Hynol , mogę siatkeczkę kulki (samej) Low poly? :)

 

Ale chcesz siatke czy wireview? Bo ona jest prosta jak sikanie, do zrobienia w 2 minutki.

 

kulka0yk.th.jpg

 

Pomimo siatki i tłumaczenia, nadal zachodzę w głowę, jak to jest zrobione :>

 

Napisze tutorial może jak się robi takie iluzje. Nie wiem kto je umieszcza na stronie i czy będzie chciał ;)

Napisano

Heh, bardzo fajne, a ciekawi mnie czy zrobił byś w max'ie wstęgę mobiusa, butelkę kleina albo tesserakt.

Zrobisz??

Napisano
  • Autor
Heh, bardzo fajne, a ciekawi mnie czy zrobił byś w max'ie wstęgę mobiusa, butelkę kleina albo tesserakt.

Zrobisz??

 

Hmmm.... Troche dziwne pytanie. Dwa pierwsze da się zrobić w realu a trzeci jako rozwinięcie sześcianu w 4D, jest przedstawialny w 3D oraz 2D jako projekcja i niczym ciekawym nie jest. Prace Eshera opierały się na fałszu optycznym, iluzji i nie były w rzaden sposób rekontruowalne w PEŁNYM 3D.

Napisano

Da się w max'ie zrobic wstęgę mobiusa i butelkę Kleina??

Myślałem, że to niemożliwe! Hynol spróbuj to zrobić, będzie super!

Ja też spróbuję ale na pewno mi nic z tego nie wyjdzie :(

Napisano

Samo patrzenie jest meczące:P Gratulacje pomysłu. Poprosił bym jednak o wire z tego samego ujęcia.

Napisano

Dzięki sanki, a tesserakt da sie zrobić w max'ie??

Słyszałem o programie Cinema 4D czy w nim można zroibć tesserakt??

Napisano
  • Autor

Hehehe - zrozum że tesseract to sześcian rozwinięty w 4D. To tak jakbyś zapytał czy da się zrobić sześcian w 2D. Da się go zrzutować bo tylko 3 wymiary mamy do dyspozycji i nawet jak program ma jedno dodatkowe D w nazwie, niestety nie łyka przestrzeni 4 wymiarowych.

Napisano

zarąbista pracka :) 10/10 za pomysł, kadr trochę nie teges ale jak widać było to konieczne dla efektu.

co do innych "zabawek" to na wikipedii są ich "modele" 3d

 

niestety nie łyka przestrzeni 4 wymiarowych.

jak to nie? łyka baaardzo wiele czasu :D

Napisano

Praca fajna. Fajna zagadka, aż mnie oczy rozbolały od patrzenia na to i główkowanie ;)

Napisano

da sie zrobić teserakt w 3dsmaxie z podobnym skutkiem jak sześcian na photoshopie

http://www.maa.org/editorial/knot/tesseract.html

 

pracka świetna, myslałem ze to tylko taki realistyczny render ;-) po chwili coś mi oczy zaczeły świrować w okolicach żelastwa, fajne i ładne, szacun.

 

jak zrobiłeś shadera na pojemnik? mam na myśli plastik.

Napisano
  • Autor

Lekko przezroczysty Vrmat z włączonym transcluency + sporo testów ;)

Napisano

omg, fajne złudzenie optyczne na tej kostce :D jak zrobiłeś te nie zdradzające niczego cieniowanie? gdybyś połączył te 2 kulki (dolna lewa i prawa) było by to widać.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności