Temporal Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 Ja moze na ftp mam 3 czesci video tutoriala o podstawach maxa jak znajde to zapodam linkami.
Gość Wiaderko Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 W tutorialach niez znalazłem żadnego tutka z podstawami 3ddsmaxa ani nic,mogłby ktoś podesłać linka ?
piotrek Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 Zgłoś się do usera o nicku "google". Ma pełno tutków.
Johny Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 W tutorialach niez znalazłem żadnego tutka z podstawami 3ddsmaxa ani nic,mogłby ktoś podesłać linka ? Grzeszysz czlowieku http://www.max3d.pl/show.php?id=ksiazki
Kuba Napisano 23 Październik 2007 Napisano 23 Październik 2007 Ja zacząłem od obejrzenia tutorialu dla początkujących Bena Mathisa. Dotyczy low poly, ale na naukę podstaw modelowania i zapoznania się z interfacem jak znalazł http://www.mr-chompers.com/tutorial/video/beginner.zip
Gomez Napisano 23 Październik 2007 Napisano 23 Październik 2007 Ja zaczynalem w mayi ale teraz w maxie 9 zrobili tak samo - na poczatku masz ekran powitalny z kilkoma tutkami. Wysil sie i poszukaj sam tych tutoriali w necie. Naprawde one nie sa nigdzie schowane. Jesli nie potrafisz ich znalezc albo ci sie nie chce to daruj sobie 3d. Ja jak zaczynalem to neta nie mialem i w kawiarence na dyskietki tutki zgrywalem. Zaczynalem sie uczyc na kompie w szkole bo nie mialem wlasnego kompa. Mnie nigdy do glowy nie przyszlo zeby wpasc na forum i zadac tutoriali albo zadawac inne inteligentne pytania. Nie dosc ze net peka od tutkow, pelno ludzi robi tutki, na forum jest tego pelno, na miedzynarodowych forach jeszcze wiecej to jeszcze ludzie sie pytaja o tutoriale - bo nie ma. Ol dzizas :|
hcpiter Napisano 23 Październik 2007 Napisano 23 Październik 2007 Zaczac tak zeby szybko nie skonczyc :D a serio to temat 1000000xxx razy juz byl :) Tutki tutki, fora i help programu. Podgladaj siatki i ustawienia swiatel w renderach itp :)
polon Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 Troche wstepu o sofcie ważne zeby wiedziec czego sie szuka w CG albo czego sie oczekuje od sofu. Jest kilka tach działow ktore roznia sie sporo od siebie i dopiero po pewnym czasie grafik zaczyna zachaczas o te ktore sobie odpuscil na poczatku. Ja wybrałem najgorszy , moze tylko dla mnie, nie weim. mianowicie zabawa z ustawieniami renderera. Po pol roku testow na w mentalu poddalem sie. Zaczalem modelowac, i juz wszystkiego zapomnialem z mentala i na moje nieszczescie zmienilem silnik renderujacy, wiec tylko czas stracilem. Zaluje ze nie zaczalem od szkolenia sie w modelowaniu i animacji, a dopiero potem rendery. Nie powielaj moich błędów. A soft to tak - lubisz architekture --> 3dsmax, animacje ? to lepiej Maya, albo XSI, które w sumie w Polsce nie bylo tak popularne kiedys jak Maya, teraz juz sam nie wiem. Pościagaj triale i sproboj, ktory UI ci najlepiej odpowiada, co ci najbardziej pasuje i juz.
Gość Wiaderko Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 Ehm,myślałem że do tego programiku jest taki tutorial coś typu "Vadenecum" czyli od 0 do jakiegoś mistrza grafiki 3d,a okazuje się że tutaj trzeba odrębne tutki szukać i wszystko samemu pokolei robic :o He,mam pytanie czy jak robienie grafiki 3d w mayi jest takie same jak w 3dsmaxie ? zeby potem sie nauczylem w mayi a w 3ds maxie jest całkiem inna bajka ;p Co do softu to na początku chciałbym modelować jakeiś łatwe rzeczy jakieś domy,wieżowce itd. a dopeiro potem animacje
AGmakonts Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 robienie jest takie samo w sumie, i to masz poly, edge, vertexy nurbsy, splajny, rendery, shadery, światła itp, zasady modelowania są takie same, inny jest interfejs i metody ale np z maxa na maye jest się trudno przenieść, zwyczajnie kwestia przyzwyczajenia A co do prostości modelowania domów to nie bądź taki pewien:) 1
Gość Wiaderko Napisano 28 Październik 2007 Napisano 28 Październik 2007 chodzi mi z zewnątrz :p eh,to wole zaczynać w 3d maxie lepszy program i wogole ;)
Airborn Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 Witam a czy ta biblia 3ds max 8 przyda sie do 3ds max 9 ?
floo Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 jak coś to Ja mam trzy książki do 3dMAXA, opchnę za 30zł jak ktoś chce, to piszcie na priv..
Gość pawelekch Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Witam CZy maci mzoe jakies linki do tutkow dla poczatkujacych (najlepiej w jezyku pl ) ..
piotrek Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Chyba się za dużo nie naszukałeś. Masz bana na google?
Tomala Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 To może zajrzyj do działu tutoriale na forum i na głównej max3d.pl.
Gość pawelekch Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Na glownej sa ale nie dla poczatkujacych :!
mirach Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Tak w ramach autopromocji: http://futrzaki.nazwa.pl/ftp/tutorial.mov
piotrek Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Na glownej sa ale nie dla poczatkujacych :! Pewnie są dla zaawansowanych. Sam się z nich uczyłem. Przy odrobinie dobrej woli i wysiłku można się wiele nauczyć.
tweety Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Na glownej sa ale nie dla poczatkujacych :! hmm... a odwiedziłeś tutaj? http://www.max3d.pl/show.php?id=podstawy w dziale tutoriale na dole strony
zgred Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Moje tutoriale, początkujący powinni sobie z nimi bez problemu poradzic: Felga http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44819 Tarcza hamulcowa: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46730 opona: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35147
JackVasi Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 Mirach: W tym tutku to jaka przeglądarka? :D:D
zdunek89 Napisano 1 Marzec 2008 Napisano 1 Marzec 2008 jeszcze takie tutki dla bardzo początkujących są w savage.scene.pl jeśli z tych się początkujący nie nauczy to niech w ogóle się nie bierze za grafę :)
mirach Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 Mirach: W tym tutku to jaka przeglądarka? Firefoxik oczywiscie :) Troche zmodowany theme XP + taki maly dodatek do FF ktory pozwolil mi np zmienic tlo w googlach na czarne, bo biale zbytnio walilo po oczach. http://www.spuler.us/themes/smoke/ likn do theme FF, niestety plugin do modyfikowania stron zgubilem wraz ze zmiana kompa i juz nie pamietam jak sie zwal.
JackVasi Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 A szkoda bo efekt całkiem fajny... No ale dość off'u :P
Gość Nurczas Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 witam jestem nowy na tym forum i z gory chcialbym podziekowac wszystkim za wyrozumialosc i pomoc moj problem polega na tym ze chcialbym rozpoczac swoja przygode z projektowaniem i grafikom komputerowa mam na mysli motocykle jestem mlodym niespelna 21 letnim konstruktorem motocykli do tej pory wszystko co robilem opieralo sie na metodzie prob i bledow po pewnym czasie dochodze do wniosku ze ta technika jest dosc nieefektywna poza tym w niedalekiej przyszlosci planuje otworzyc firme i umiejetnosc projektowania jest tu bardzo pozadana lacz jak do tej pory nie mialem kataktu z jakimkolwiek programem graficznym nie wiem od czego zaczac moze ktos powie mi jaki program byl by dla mnie odpowied z gory dziekuje i pozdrawiam
Levus Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 Jak chcesz się nauczyć modelowania to na stronie głownej portalu jest sporo tutoriali. Ogólnie w sieci jest dużo tego. Hm, a jaki program.. Najfajniej byłoby do takich rzeczy kupić 3dsmax jednak ten (także maya, choć do renderów technicznych i wizek raczej nie ma sensu kupować mayki) to dość kosztowne i nie koniecznie sensowne inwestycje na początek. Polecałbym softimage xsi, ludzie chwalą. Pozatem jest właściwie na każdą kieszeń, za 2000zł masz w zasadzie pełny pakiet 3D z mentalrayem włącznie, więc rendery będą ładne jak opanujesz tę sztukę:) Dodadtkowo w pudełeczku jest szkoleniowy videotutorial z digital tutors. Jest kilka innych opcji komercyjnych, lecz xsi wydaje się być najtrafniejszą. Oczywiście możesz korzystać z blendera. Jest darmowy, bardzo wielu ludzi, firm także, używa blendera. Z połączeniu z bardziej zaawansowanymi rendererami np Indigo lub Kerkhytea (również darmowe) ma bardzo duże możliwości. To jeśli się rozchodzi o modelowanie i rendering. Natomiast jeśli jesteś konstruktorem, hm, to chyba jakieś programy cad-owskie, projektowanie poszczególnych elementów, jakieś schematy techniczne.. hm.. to ja już nie poradzę tutaj. EDIT: tutaj świetny link z tutorialami do xsi, obejrzyj sobie jak to wygląda: http://www.vast.ws/resources/xsi/tutorials/tutorials.html pozdrawiam!
huzdebos Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 jak chcesz projektowac to nie jest najwazniejsza umiejetnosc ubslugi programow - tego mozna sie nauczyc - ale samego projektowania, ktore jest IMHO o wiele trudniejsza sztuka. Najlepiej isc na studia - formy przemyslowe, architektura czy jakiegos projektowania przedmiotów pzdrw
gniewko83 Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 Witam czy mógłby ktoś mnie ukierunkować w mojej edukacji modelowania jak to sobie rozłożyć by poszło mi to sprawnie od czego zacząć czy taki tok myślenia jak mój jest poprawny bo opanowałem podstawy czyli umie sie poruszać w środowisku max skalować,obracać ,align,array,bend,kopiowanie,twist,ale modelowania bardzo mnie przytłoczyło zacząłem od editpoly i chyba popełniłem błąd bo nie idzie mi to tak sprawnie i nie wiem czy niema na początku jakiegoś sprawniejszego modyfikatora który późniejszym czasie pozwolił by mi sprawniej działać w editpoly
mirach Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 czy niema na początku jakiegoś sprawniejszego modyfikatora który późniejszym czasie pozwolił by mi sprawniej działać w editpoly hm, a co masz na mysli poprzez "sprawniejszy modyfikator"? Edit poly jest baaardzo wszechstronny, jedyny minus jest taki ze musisz wiedziec co modelujesz. TO nie zadziala na zasadzie "zrob boxa, wrzuc 5 modyfikatorow i gotowe" czasem trzeba sie meczyc z przesuwaniem vertexa po vertexie :)
gniewko83 Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 czyli jak by to nazwać na każdą rzecz którą chcemy wymodelować działa jak by taki algorytm postępowania czyli postanowiłem że zacznę od jakiegoś trudniejszego modelu zrobię akwarium ponieważ dzięki niemu na pewno spotkam dużo problemów do rozwiązania i dzięki temu na pewno sie dużo nauczę a przy okazji będę musiał wyszukiwać w googlach i tutkach rzeczy które mi będą potrzebne do rozwiązania problemu to chyba będzie najlepsza metoda nauki jeżeli sie mylę proszę mnie nawrócić i tu prośba od czego zacząć . Tak moim zdaniem to duży projekt zaczyna sie pewnie od narysowania chyba rysunku takiego konspektu który ułatwi mi prace możecie mi doradzić gdzie mogę poczytać o czymś takim jak akwarium nie chce gotowych linków tylko jakie tematy będę musiał poruszyć by doprowadzić do realizacji projektu
gniewko83 Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 czyli jak by to nazwać na każdą rzecz którą chcemy wymodelować działa jak by taki algorytm postępowania czyli postanowiłem że zacznę od jakiegoś trudniejszego modelu zrobię akwarium ponieważ dzięki niemu na pewno spotkam dużo problemów do rozwiązania i dzięki temu na pewno sie dużo nauczę a przy okazji będę musiał wyszukiwać w googlach i tutkach rzeczy które mi będą potrzebne do rozwiązania problemu to chyba będzie najlepsza metoda nauki jeżeli sie mylę proszę mnie nawrócić i tu prośba od czego zacząć . Tak moim zdaniem to duży projekt zaczyna sie pewnie od narysowania chyba rysunku takiego konspektu który ułatwi mi prace możecie mi doradzić gdzie mogę poczytać o czymś takim jak akwarium nie chce gotowych linków tylko jakie tematy będę musiał poruszyć by doprowadzić do realizacji projektu
mirach Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 Ciezko stwierdzic co bedzie dla ciebie najlepsze :) Ja robilem od prostych modeli, chocby z tego powodu ze mialem ucieche jak konczylem model i moglem sobie popatrzec na cos co stworzylem. Trudny projekt to wg mnie dobra idea, ale nie wiem czy tak na poczatek, mozna sie poprostu w polowie zniechecic i rzucic wszystko w kat, ale jak mowie, to zalezy od twojego podejscia do pracy. Tak czy siak ja bym probowal na poczatku robic male projekty ktore sie konczy, samo poprowadzenie projektu od pierwszego boxika do finalnego renderu i postprodukcji wiele uczy, czesto niektore bledy widac dopiero pozniej, np czasem dopiero przy mapowaniu zauwazysz jak skaszaniles model :) A z tym czytaniem o akwarium to nie lapie :) 1
gniewko83 Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 A z tym czytaniem o akwarium to nie lapie :) chodziło mi oto że np jak wymodelować takie akwarium np kamyczki ,roślinki,rybki ,filtr;przewody kamyczek ,zamek myślę ze te rzeczy trzeba będzie modelować osobno i od nich zaczynać wiec przy okazji będą to najprostsze modele przy których tez sie czegoś nauczę a po połączeniu wszystkiego wyjdzie naprawdę coś fajnego a jak nie to przynajmniej,może na początku wyjdzie mi dobrze któraś z rzeczy w akwarium. i tu moje moje pytanie które w tamtym wątku trochę ci namieszało np takie kamyczki w czym najlepiej zrobić boks+noise i co nie które obracać czy są jakieś inne metody lub taki zamek zdobyć jakieś referki i spróbować edit poly nie wiem czy moje rozumowanie jest dobre lub kształt roślinki czym sie to robi i o czym mam poczytać
chudy Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 znajdź tutorial jakiś opisujący od początku do końca modelowanie czegoś. Przerób go dokładnie. W taki sposób poznasz narzędzia i będziesz miał podstawe do dalszej nauki.
xaoo Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 chudy ma racje. Najpierw przerob kilka tutoriali bys zaznajomil sie z technikami modeloania i narzedziami. A pozniej sprobuj dzialac sam. Na tym portalu znajdziesz wiele ciekawych tutoriali. A jak bedzie za malo to zawsze mozesz sobie pogooglowac. Jedna wazna rzecz. Musisz byc bardzo cierpliwy, bo nie wszystko przyjdzie Ci wymodelowac z latwoscia. Nie nalezy sie poddawac, tylko dzialac do momentu osiagniecia efektu ktory tobie odpowiada. Ja sam zaczynam i przyznam, ze nie jest latwo. Ale nie ma co sie lamac i poddawac. Pozdrawiam, xaoo
Muminek Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 Zameczek ? To nie będzie akwarium tylko badziew-karium.
gniewko83 Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 to co byś proponował zamiast zamku tylko że to już chyba zbacza z tematu
Muminek Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 Tu można znaleźć zdjęcia fajnych baniaków . http://www.akwarystyka.com.pl/forumdisplay.php?f=24 Co do zamku nie nadaję się do akwarium to tylko wymysł ludzkiej głupoty i pazerności tak samo ja kule (a kule to totalna głupota :/) To akwa jest bardzo klimatyczne :D http://www.akwarystyka.com.pl/showthread.php?t=47762 Ja bym proponował zrobić coś prostego jak filtr http://www.allegro.pl/16012_filtry.html?order=t&view=gtext Albo jeszcze bardziej proste grzałka http://www.allegro.pl/16014_ogrzewanie_i_temperatura.html?order=t&view=gtext
gniewko83 Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 dziękuje za linki rozwiałeś moje wątpliwości a możesz mi podpowiedzieć jak ty byś zaczął taki projekt i nie chodzi mi tutaj o jakiegoś gotowca tylko tak byś mnie sprowadził na ziemie co mam umieć
PLS Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 Moja rada jest taka: - wbijasz sie na http://www.free3dtutorials.com/modeling/3d-max/?page=4 oraz http://www.free3dtutorials.com/modeling/3d-max/?page=3 - sciagasz wszystkie videotutoriale "Organic modeling" (jest 12 czesci) - ogladasz i wszystko staje sie jasne;]
gniewko83 Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 oki dzięki wielkie zabieram sie do nauki i do pracy na razie będę musiał dużo poczytać tutków i poćwiczyć czy mogę tutaj zamieszczać swe wypociny do oceny czy w innym dziale
Gość KamiLPArsenal Napisano 10 Marzec 2008 Napisano 10 Marzec 2008 Witam, ostatnio zainteresowałem się animacją i grafiką, dlatego chciałbym nauczyć się sam tworzyć własne. Ponieważ nie wiem od czego zacząć zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Na początek mam kilka pytań jak zacząć: 1. Jaki doradzacie mi na początek oprogramowanie do tworzenia grafiki 2D i 3D, żeby był prosty w obsłudze, a zarazem zaawansowany w możliwości. 2. Czy potrzebne mi będą dodatkowe urządzenia, czy klawiatura i mysz wystarczą? 3. Od jakiego rodzaju grafiki zacząć (2D czy 3D)? 4. Od jakich ćwiczeń zacząć (przykłady, tutoriale i linki do nich)? 5. Jakieś informacje co do fachowego słownictwa. Na razie to tyle, jeżeli sobie coś przypomnę to napiszę. Możecie również pisać własne doświadzczenia związane ze swoimi pierwszymi krokami, itp. Za pomoc z góry dziękuję! PS. Zapewne w złym dziale założyłem ten temat, więc przepraszam za utrudnienia.
piksar Napisano 10 Marzec 2008 Napisano 10 Marzec 2008 Drogi Wrocławiaku wystarczy przeczytać odpowiednie wątki na forum a o soft nie pytaj - max czy maya to kwestai gustu - jak chcesz za free zostaje blender google, google, i szukanie na forum
mirach Napisano 11 Marzec 2008 Napisano 11 Marzec 2008 żeby był prosty w obsłudze, a zarazem zaawansowany w możliwości. Jak znajdziesz taki, to daj znac, z checia skozystam Czy potrzebne mi będą dodatkowe urządzenia, czy klawiatura i mysz wystarczą? Jeszcze monitor. A tak serio to mycha i kibord starcza + tablet jak chcesz pozadnie rysowac / rzezbic Od jakiego rodzaju grafiki zacząć (2D czy 3D)? to ty chcesz robic grafike, powinienes wiedziec jaka chcesz robic. 4. Od jakich ćwiczeń zacząć (przykłady, tutoriale i linki do nich)? google.pl a w nich wpisz "nazwa programu ktory cie interesuje + tutorial + ewentualnie dziedzina jaka cie interesuje (np. modeling)" 5. Jakieś informacje co do fachowego słownictwa. English, inglish i jeszcze... angielski. Ogolnie jak piksar juz napisal: zrob sam poszukiwania na sieci, posciagaj triale programow, zrob pare przykladowych tutkow, sam sie przekonasz co ci pasi.
maxofp2p Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 Witam wszystkich użytkowników na forum i jeżeli taki temat był to proszę tak to o skasowanie zablowoanie czy co tam potrzeba aby tego tematu nie było. A ja żeli nie to mam do was takie pytanie jaki program 3D preferujecie początkującym(czyli mnie;D) i skąd mógłbym pobrać sobie taki program? A jeżeli macie jakieś propozycje jak rozpocząć prace nad jakąś animacją to chętnie mogę spróbować;)
hcpiter Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 z darmowych do sciagniecia blender albo wings i jedziesz podstawy a nie zaczynaj animacji :]
maxofp2p Napisano 15 Kwiecień 2008 Napisano 15 Kwiecień 2008 Dobra dobra mam Blendera ale chętnie poczytam jak nim mam się bawić bo w końcu nie jestem obeznany;)
Rekomendowane odpowiedzi