Skocz do zawartości

Predator

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 671
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ja zaczynalem w mayi ale teraz w maxie 9 zrobili tak samo - na poczatku masz ekran powitalny z kilkoma tutkami.

 

Wysil sie i poszukaj sam tych tutoriali w necie. Naprawde one nie sa nigdzie schowane. Jesli nie potrafisz ich znalezc albo ci sie nie chce to daruj sobie 3d. Ja jak zaczynalem to neta nie mialem i w kawiarence na dyskietki tutki zgrywalem. Zaczynalem sie uczyc na kompie w szkole bo nie mialem wlasnego kompa.

 

Mnie nigdy do glowy nie przyszlo zeby wpasc na forum i zadac tutoriali albo zadawac inne inteligentne pytania. Nie dosc ze net peka od tutkow, pelno ludzi robi tutki, na forum jest tego pelno, na miedzynarodowych forach jeszcze wiecej to jeszcze ludzie sie pytaja o tutoriale - bo nie ma. Ol dzizas :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche wstepu o sofcie

ważne zeby wiedziec czego sie szuka w CG albo czego sie oczekuje od sofu.

Jest kilka tach działow ktore roznia sie sporo od siebie i dopiero po pewnym czasie grafik zaczyna zachaczas o te ktore sobie odpuscil na poczatku. Ja wybrałem najgorszy , moze tylko dla mnie, nie weim. mianowicie zabawa z ustawieniami renderera. Po pol roku testow na w mentalu poddalem sie. Zaczalem modelowac, i juz wszystkiego zapomnialem z mentala i na moje nieszczescie zmienilem silnik renderujacy, wiec tylko czas stracilem. Zaluje ze nie zaczalem od szkolenia sie w modelowaniu i animacji, a dopiero potem rendery. Nie powielaj moich błędów.

A soft to tak - lubisz architekture --> 3dsmax, animacje ? to lepiej Maya, albo XSI, które w sumie w Polsce nie bylo tak popularne kiedys jak Maya, teraz juz sam nie wiem. Pościagaj triale i sproboj, ktory UI ci najlepiej odpowiada, co ci najbardziej pasuje i juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehm,myślałem że do tego programiku jest taki tutorial coś typu "Vadenecum"

czyli od 0 do jakiegoś mistrza grafiki 3d,a okazuje się że tutaj trzeba odrębne tutki szukać i wszystko samemu pokolei robic :o

He,mam pytanie czy jak robienie grafiki 3d w mayi jest takie same jak w 3dsmaxie ?

zeby potem sie nauczylem w mayi a w 3ds maxie jest całkiem inna bajka ;p

 

Co do softu to na początku chciałbym modelować jakeiś łatwe rzeczy jakieś domy,wieżowce itd. a dopeiro potem animacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robienie jest takie samo w sumie, i to masz poly, edge, vertexy nurbsy, splajny, rendery, shadery, światła itp, zasady modelowania są takie same, inny jest interfejs i metody ale np z maxa na maye jest się trudno przenieść, zwyczajnie kwestia przyzwyczajenia

 

A co do prostości modelowania domów to nie bądź taki pewien:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelekch

Witam

CZy maci mzoe jakies linki do tutkow dla poczatkujacych (najlepiej w jezyku pl ) ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirach: W tym tutku to jaka przeglądarka?

 

Firefoxik oczywiscie :) Troche zmodowany theme XP + taki maly dodatek do FF ktory pozwolil mi np zmienic tlo w googlach na czarne, bo biale zbytnio walilo po oczach.

 

http://www.spuler.us/themes/smoke/ likn do theme FF, niestety plugin do modyfikowania stron zgubilem wraz ze zmiana kompa i juz nie pamietam jak sie zwal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nurczas

witam jestem nowy na tym forum i z gory chcialbym podziekowac wszystkim za wyrozumialosc i pomoc moj problem polega na tym ze chcialbym rozpoczac swoja przygode z projektowaniem i grafikom komputerowa mam na mysli motocykle jestem mlodym niespelna 21 letnim konstruktorem motocykli do tej pory wszystko co robilem opieralo sie na metodzie prob i bledow po pewnym czasie dochodze do wniosku ze ta technika jest dosc nieefektywna poza tym w niedalekiej przyszlosci planuje otworzyc firme i umiejetnosc projektowania jest tu bardzo pozadana lacz jak do tej pory nie mialem kataktu z jakimkolwiek programem graficznym nie wiem od czego zaczac moze ktos powie mi jaki program byl by dla mnie odpowied z gory dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz się nauczyć modelowania to na stronie głownej portalu jest sporo tutoriali.

Ogólnie w sieci jest dużo tego.

 

Hm, a jaki program..

Najfajniej byłoby do takich rzeczy kupić 3dsmax jednak ten (także maya, choć do renderów technicznych i wizek raczej nie ma sensu kupować mayki) to dość kosztowne i nie koniecznie sensowne inwestycje na początek.

 

Polecałbym softimage xsi, ludzie chwalą. Pozatem jest właściwie na każdą kieszeń, za 2000zł masz w zasadzie pełny pakiet 3D z mentalrayem włącznie, więc rendery będą ładne jak opanujesz tę sztukę:)

Dodadtkowo w pudełeczku jest szkoleniowy videotutorial z digital tutors.

 

Jest kilka innych opcji komercyjnych, lecz xsi wydaje się być najtrafniejszą.

 

Oczywiście możesz korzystać z blendera. Jest darmowy, bardzo wielu ludzi, firm także, używa blendera. Z połączeniu z bardziej zaawansowanymi rendererami np Indigo lub Kerkhytea (również darmowe) ma bardzo duże możliwości.

To jeśli się rozchodzi o modelowanie i rendering.

 

Natomiast jeśli jesteś konstruktorem, hm, to chyba jakieś programy cad-owskie, projektowanie poszczególnych elementów, jakieś schematy techniczne.. hm.. to ja już nie poradzę tutaj.

 

EDIT:

tutaj świetny link z tutorialami do xsi, obejrzyj sobie jak to wygląda: http://www.vast.ws/resources/xsi/tutorials/tutorials.html

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz projektowac to nie jest najwazniejsza umiejetnosc ubslugi programow - tego mozna sie nauczyc - ale samego projektowania, ktore jest IMHO o wiele trudniejsza sztuka. Najlepiej isc na studia - formy przemyslowe, architektura czy jakiegos projektowania przedmiotów

 

pzdrw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy mógłby ktoś mnie ukierunkować w mojej edukacji modelowania jak to sobie rozłożyć by poszło mi to sprawnie od czego zacząć czy taki tok myślenia jak mój jest poprawny bo opanowałem podstawy czyli umie sie poruszać w środowisku max skalować,obracać ,align,array,bend,kopiowanie,twist,ale modelowania bardzo mnie przytłoczyło zacząłem od editpoly i chyba popełniłem błąd bo nie idzie mi to tak sprawnie i nie wiem czy niema na początku jakiegoś sprawniejszego modyfikatora który późniejszym czasie pozwolił by mi sprawniej działać w editpoly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy niema na początku jakiegoś sprawniejszego modyfikatora który późniejszym czasie pozwolił by mi sprawniej działać w editpoly

 

hm, a co masz na mysli poprzez "sprawniejszy modyfikator"? Edit poly jest baaardzo wszechstronny, jedyny minus jest taki ze musisz wiedziec co modelujesz. TO nie zadziala na zasadzie "zrob boxa, wrzuc 5 modyfikatorow i gotowe" czasem trzeba sie meczyc z przesuwaniem vertexa po vertexie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak by to nazwać na każdą rzecz którą chcemy wymodelować działa jak by taki algorytm postępowania czyli postanowiłem że zacznę od jakiegoś trudniejszego modelu zrobię akwarium ponieważ dzięki niemu na pewno spotkam dużo problemów do rozwiązania i dzięki temu na pewno sie dużo nauczę a przy okazji będę musiał wyszukiwać w googlach i tutkach rzeczy które mi będą potrzebne do rozwiązania problemu to chyba będzie najlepsza metoda nauki jeżeli sie mylę proszę mnie nawrócić

i tu prośba od czego zacząć .

Tak moim zdaniem to

duży projekt zaczyna sie pewnie od narysowania chyba rysunku takiego konspektu który ułatwi mi prace

możecie mi doradzić gdzie mogę poczytać o czymś takim jak akwarium nie chce gotowych linków tylko jakie tematy będę musiał poruszyć by doprowadzić do realizacji projektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak by to nazwać na każdą rzecz którą chcemy wymodelować działa jak by taki algorytm postępowania czyli postanowiłem że zacznę od jakiegoś trudniejszego modelu zrobię akwarium ponieważ dzięki niemu na pewno spotkam dużo problemów do rozwiązania i dzięki temu na pewno sie dużo nauczę a przy okazji będę musiał wyszukiwać w googlach i tutkach rzeczy które mi będą potrzebne do rozwiązania problemu to chyba będzie najlepsza metoda nauki jeżeli sie mylę proszę mnie nawrócić

i tu prośba od czego zacząć .

Tak moim zdaniem to

duży projekt zaczyna sie pewnie od narysowania chyba rysunku takiego konspektu który ułatwi mi prace

możecie mi doradzić gdzie mogę poczytać o czymś takim jak akwarium nie chce gotowych linków tylko jakie tematy będę musiał poruszyć by doprowadzić do realizacji projektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko stwierdzic co bedzie dla ciebie najlepsze :)

Ja robilem od prostych modeli, chocby z tego powodu ze mialem ucieche jak konczylem model i moglem sobie popatrzec na cos co stworzylem.

Trudny projekt to wg mnie dobra idea, ale nie wiem czy tak na poczatek, mozna sie poprostu w polowie zniechecic i rzucic wszystko w kat, ale jak mowie, to zalezy od twojego podejscia do pracy.

Tak czy siak ja bym probowal na poczatku robic male projekty ktore sie konczy, samo poprowadzenie projektu od pierwszego boxika do finalnego renderu i postprodukcji wiele uczy, czesto niektore bledy widac dopiero pozniej, np czasem dopiero przy mapowaniu zauwazysz jak skaszaniles model :)

A z tym czytaniem o akwarium to nie lapie :)

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A z tym czytaniem o akwarium to nie lapie :)

chodziło mi oto że np jak wymodelować takie akwarium np kamyczki ,roślinki,rybki ,filtr;przewody kamyczek ,zamek myślę ze te rzeczy trzeba będzie modelować osobno i od nich zaczynać wiec przy okazji będą to najprostsze modele przy których tez sie czegoś nauczę a po połączeniu wszystkiego wyjdzie naprawdę coś fajnego a jak nie to przynajmniej,może na początku wyjdzie mi dobrze któraś z rzeczy w akwarium.

i tu moje moje pytanie które w tamtym wątku trochę ci namieszało

np takie kamyczki w czym najlepiej zrobić boks+noise i co nie które obracać czy są jakieś inne metody lub taki zamek zdobyć jakieś referki i spróbować edit poly nie wiem czy moje rozumowanie jest dobre lub kształt roślinki czym sie to robi i o czym mam poczytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chudy ma racje. Najpierw przerob kilka tutoriali bys zaznajomil sie z technikami modeloania i narzedziami. A pozniej sprobuj dzialac sam. Na tym portalu znajdziesz wiele ciekawych tutoriali. A jak bedzie za malo to zawsze mozesz sobie pogooglowac.

 

Jedna wazna rzecz. Musisz byc bardzo cierpliwy, bo nie wszystko przyjdzie Ci wymodelowac z latwoscia. Nie nalezy sie poddawac, tylko dzialac do momentu osiagniecia efektu ktory tobie odpowiada. Ja sam zaczynam i przyznam, ze nie jest latwo. Ale nie ma co sie lamac i poddawac.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu można znaleźć zdjęcia fajnych baniaków .

http://www.akwarystyka.com.pl/forumdisplay.php?f=24

Co do zamku nie nadaję się do akwarium to tylko wymysł ludzkiej głupoty i pazerności tak samo ja kule (a kule to totalna głupota :/)

To akwa jest bardzo klimatyczne :D

http://www.akwarystyka.com.pl/showthread.php?t=47762

Ja bym proponował zrobić coś prostego jak filtr

http://www.allegro.pl/16012_filtry.html?order=t&view=gtext

Albo jeszcze bardziej proste grzałka

http://www.allegro.pl/16014_ogrzewanie_i_temperatura.html?order=t&view=gtext

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KamiLPArsenal

Witam,

ostatnio zainteresowałem się animacją i grafiką, dlatego chciałbym nauczyć się sam tworzyć własne. Ponieważ nie wiem od czego zacząć zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

Na początek mam kilka pytań jak zacząć:

1. Jaki doradzacie mi na początek oprogramowanie do tworzenia grafiki 2D i 3D, żeby był prosty w obsłudze, a zarazem zaawansowany w możliwości.

2. Czy potrzebne mi będą dodatkowe urządzenia, czy klawiatura i mysz wystarczą?

3. Od jakiego rodzaju grafiki zacząć (2D czy 3D)?

4. Od jakich ćwiczeń zacząć (przykłady, tutoriale i linki do nich)?

5. Jakieś informacje co do fachowego słownictwa.

 

Na razie to tyle, jeżeli sobie coś przypomnę to napiszę.

 

Możecie również pisać własne doświadzczenia związane ze swoimi pierwszymi krokami, itp.

 

Za pomoc z góry dziękuję!

 

 

PS. Zapewne w złym dziale założyłem ten temat, więc przepraszam za utrudnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby był prosty w obsłudze, a zarazem zaawansowany w możliwości.

 

Jak znajdziesz taki, to daj znac, z checia skozystam

 

Czy potrzebne mi będą dodatkowe urządzenia, czy klawiatura i mysz wystarczą?

 

Jeszcze monitor. A tak serio to mycha i kibord starcza + tablet jak chcesz pozadnie rysowac / rzezbic

 

Od jakiego rodzaju grafiki zacząć (2D czy 3D)?

 

to ty chcesz robic grafike, powinienes wiedziec jaka chcesz robic.

 

4. Od jakich ćwiczeń zacząć (przykłady, tutoriale i linki do nich)?

 

google.pl a w nich wpisz "nazwa programu ktory cie interesuje + tutorial + ewentualnie dziedzina jaka cie interesuje (np. modeling)"

 

5. Jakieś informacje co do fachowego słownictwa.

 

English, inglish i jeszcze... angielski.

 

Ogolnie jak piksar juz napisal: zrob sam poszukiwania na sieci, posciagaj triale programow, zrob pare przykladowych tutkow, sam sie przekonasz co ci pasi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników na forum i jeżeli taki temat był to proszę tak to o skasowanie zablowoanie czy co tam potrzeba aby tego tematu nie było.

A ja żeli nie to mam do was takie pytanie jaki program 3D preferujecie początkującym(czyli mnie;D) i skąd mógłbym pobrać sobie taki program?

A jeżeli macie jakieś propozycje jak rozpocząć prace nad jakąś animacją to chętnie mogę spróbować;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności