Skocz do zawartości

Predator

Rekomendowane odpowiedzi

A to blendera sie nie ściąga? Nie powiedzialem ze sciagam jakiegos 3ds maxa czy maye...

 

@Wray, angielski znam na mysle wystarczajacym poziomie, zeby potrafic zrozumiec cośtam. Mysle ze po kilku[dziesięciu] tutkach w pl nie bedzie problemu w rozumieniu angielskich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 671
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ludzie po to wymyślili 3d aby nie musieć rysować ;) modelujesz obiekt wg. istniejącego wzorca, albo (co nagminne) napychasz scenę gotowcami z evermotion albo innych serwisów obkładasz to gotowymi materiałami z innych serwisów, jedyna inwencja to ustawienie kamery i dodanie świateł. resztę z rysowania robi komputer, kreśli perspektywę, cieniuje scenę itp. tak też rysowanie to się może przydać przy wymyślaniu nowych światów, stworzeń i ich maszyn aby pomysły utrwalić szybko na papierze.

 

Oczywiście umiejętność rysowania przydaje się kiedy chcesz być kreatywny i np. narysować ultra mega logo blood raven na zbroi swojej postaci.

 

Nie umiem znaleźć zastosowania dla znajomości pakietów wektorowych typu COREL. Wydaje mi się, że wszystko co on oferuje można też zastąpić znajomością PHSHOPA (lub innego programu 2d do grafiki rastrowej) który BTW jest nieodzowny do 3d, bo co by nie gadać to tekstury to w 3d 95% sukcesu, bo tylko je widzimy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zacznę od tego, że jestem tu zupełnie nowy :) Od jakiegoś czasu zajmuję się grafiką 2d, a konkretnie photoshopem. Teraz chciałbym przerzucić się na grafikę 3d (3ds max). Kiedy już jednak zdobyłem ten program ( co prawda jak na razie wersję trialową) i zobaczyłem jaki jest obszerny, to zacząłem się zastanawiać od czego mam zacząć. Strasznie rozbudowany interfejs, nie ma tu czego porównywać do Ps'a. Tutoriale wydają mi się zupełnie niezrozumiałe ( mówię tu o tych pisanych). Tak więc moje pytanie, od czego mam zacząć, żeby ogarnąć ten skomplikowany program? Kupić książkę ( zastanawiałem się nad 3ds max 2009 biblia) A może tutoriale z internetu, a jeśli tak to jakie? Jak wy zaczynaliście?

 

Ps. Na jakim kierunku studiów nauczana jest grafika 3d?

Edytowane przez Maciek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez jestem zielony w tym, ale powiem Ci, jak ja zaczynam.

Odpal sobie helpa w programie, w tym wypadku w 3ds maxie, i znajdz tam tutoriale. Są takie krok po kroku co zrobic wraz z obrazkami itd, wiec powinienes zrozumieć. Po ich przerobieniu powinienes poznac troche sam program, dzieki czemu tutki na tym forum, jak i inne, np. videotutoriale wydadzą Ci sie bardziej zrozumiałe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek_ po prostu zacznij tworzyć.Na początku skup się na modelowaniu, weź sobie pendrive-a, albo telefon i zacznij go modelować...wpisz np. na youtube editable poly in 3ds max i na bank będziesz miał jakiś"zrozumiały" tutorial dotyczący modelowania - funkcji takich jak np. extrude, champfer, bridge, attach itd. Jak już to opanujesz to skup się i żeby zobaczyć jakieś efekty ciężkiej pracy to skup się na renderowaniu - poleciłbym vray-a, dochodzi do tego oświetlenie i materiały. Tak ja zaczynałem. Bez żadnych książek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie książek nie jest dobrym rozwiązaniem zwłaszcza na początek... Musisz najpierw wiedzieć, czego dokładnie chcesz, i w czym ci najlepiej się pracuje... Czy chcesz na pewno pracować w 3ds max, a może inny program? Czy chcesz koniecznie poznać wszystkie tajniki, czy może np. animację postaci sobie darujesz? Jeśli chodzi o helpa 3ds maxa, to muszę stwierdzić że jest genialny, a bynajmniej genialny w porównaniu do tego co nam oferuje np. Adobe (tfu!). Tutoriale z Helpa (generalnie cały Help) są bardzo przystępne dla początkującego (i nawet nie trzeba dobrze znać j. angielskiego...). Tutki z helpa mają jakąś chronologię, dzięki czemu się nie zagubisz..., według mnie uczenie się strzępami z samego neta może być męczące, lub może wprowadzić chaos - i nie będziesz wiedział na czym stoisz, lub zaczniesz mieć luki w swojej wiedzy... Możesz zabrnąć daleko a mimo to mieć luki w podstawach, a to nie byłoby dobre... Staraj się nie skakać od tematu do tematu po łebkach choćby cię korciło, przy nauce jest to bardzo ważne... Ja bym na twoim miejscu zrobił tak - ogarnął jakie tematy porusza helpowy zbiór tutków, a następnie odrzucił na koniec te, które praktycznie nie są związane z tym co mnie interesuje. Po tym zabiegu zacząłbym przechodzić przez tutki + po każdym temacie z tutka szukałbym rozwinięcia danego tematu w internecie (przyjął internet jako bazę do poszerzenia wiedzy z poszczególnych zagadnień poruszanych przez tutka)... Przykładowo, jeśli tut jest np. o NURBSach to najpierw przechodzisz tutka, a potem szukasz na necie dodatkowych informacji np. o tym jak często to jest stosowane i w jakich przypadkach, sprawdzasz inne tutki prezentujące tą metodę...

Będziesz musiał dużo rzeczy uczyć się, testować, aby wypracować własną technikę pracy... Jest masa narzędzi i sposobów, jedni kłócą się z drugimi co jest lepsze, ale prawda jest taka, że sam musisz wybrać co jest dla ciebie najlepsze poprzez próby... Ogrom możliwości może naprawdę człowiekowi namieszać, w końcu dochodzą jeszcze inne programy, pluginy, skrypty! Nie daj się przytłoczyć, zanim czymś się zajmiesz pomyśl jak bardzo będzie ci to potrzebne..., oszczędzaj czas na to, co najważniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie polecal na start modelowania zadnego telefonu tylko jakis kubkow i wazonikow. Tak wiem ze niby malo ambitne ale z drugiej strony przy tak prostych projektach mozna nauczyc sie podstawowych funkcji. Najlepiej malymi ale znaczacymi kroczkami sie uczyc.ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Spomash

Jako, że jestem nowy na tym forum wypadałoby się przywitać, tak więc witam wszystkich :)

 

Właśnie rozpocząłem swoją (miejmy nadzieję jak najdłuższą) przygodę z grafiką 3D, ale najpierw trzeba się nauczyć podstaw i tu pojawia się moje pytanie: Jaki będzie najlepszy tutorial, żeby nauczyć się podstaw i stopniowo przechodzić na wyższe szczeble?

Jeszcze jeżeli możecie napiszcie od czego wy zaczynaliście.

 

Ponieważ jest to mój 1 post i jestem jeszcze trochę nieogarnięty na forum nie dawajcie ostrzeżeń jeśli temat był czy cuś :)

 

Z góry dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Spomash

Program 3DS MAX 2010. I tak jak napisałeś. Potrzebuję nauczyć się podstaw podstaw. Również w grę wchodzi kupno książki lub videotutoriali tak więc propozycje byłyby mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak widac jestem nowy. Interesuje sie grafiką i ogolnie ide w tym kierunku. Chciałbym skorzystać z waszej pomocy. Widzę ze forum jest na wysokim poziomie i wierze ze pomożecie mi w początkach animacji 3d. Moje pierwsze pytanie dotyczy który byście mi polecili program do animacji 3d? Myślałem o 3ds max. Chciałbym żebyście mi doradzili taki program który jest powszechnie stosowany, a może nawet uznany jako jaka norma w animacji 3d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego użytkownika na forum :)

Ostatnio przeglądałem kilka stron o Mayi, Maxie i XSI. Znalazłem kilka ciekawych informacji/komentarzy. Przykład z wikipedi

3DS Max: "W programie 3ds max powstało wiele animacji i filmów (m.in. polska animacja pt.: Katedra i fragmenty filmu Władca Pierścieni), jednak najczęściej używany jest on przy tworzeniu gier oraz wizualizacji architektonicznych."

Maya: "Maya to profesjonalny pakiet do tworzenia grafiki i animacji trójwymiarowej. Jest jednym z podstawowych programów tego typu używanych przy tworzeniu efektów specjalnych w przemyśle filmowym. Może być również używany do tworzenia modeli do gier 3D, animacji flash i innych."

XSI: "profesjonalny program do tworzenia animacji i grafiki trójwymiarowej, stworzony przez firmę Softimage, będącej częścią Autodesk. Jest wykorzystywany w przemyśle filmowym, grach komputerowych, prezentacjach multimedialnych i innych."

Na wiki masz podane tytuły filmów :) Na innych stronach też znajdziesz kilka ważnych informacji.

 

Jak widać z powyższego tekstu to w każdym tekście występuje animacji :D W każdym programie z wyżej wymienionych zrobisz jakąś animkę. Wszystko zależy od Ciebie który program będziesz używać. Jedni wolą Max'a, drudzy Mayie, trzeci XSI, czwarci Cinema 4D :)

 

Specem od animacji nie jestem, więc moje zdanie jest mało ważne.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z max'em to powiem tak.

* jego interface jest przyjemny :)

* łatwo się modeluje IMO (w porównaniu do mayi, xsi i blender'a) którymi się bawiłem przez kilka dni (od blendera zaczynałem :P). Chociaż XSI nie za bardzo poznałem. Najkrócej poznawałem ten program.

Nie wiem jak jest z animacjami w max'ie bo na tym się kompletnie nie znam.

 

Nie mów tak. Każde zdanie się liczy :)

Nie chce Ciebie wprowadzić w błąd :)

 

Jednakże musisz czekać na odpowiedzieć od doświadczonego użytkownika :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wpiszesz w searcha na forum "Od czego zacząć" wydzie sporo identycznych tematów. Najgorzej jest się niepotrzebnie zastanawiać zamiast działać. Odpal ten program, który już akurat zdążyłeś ściągnąć i korzystaj z google - tyle na początek wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc nieintuicyjny miałem na myśli to, że jakaś banalna opcja jest ukryta w taki sposób i w takim miejscu, że nie raz się zastanawiam o czym w danym momencie myśleli projektanci tegoż programu układający Interfejs. Gdybym nie miał trochę racji to subfora z pomocą były puste. No ale, liźniesz to sam będziesz wiedział czy ci to pasi czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynałem ambitnie od blendera przesiadłem się na osławioną Maye kilka miesięcy siedziałem i ostatecznie dopiero 3d max okazał się trafionym strzałem.

Nie dlatego że jest taki wspaniały bo ma wiele wad ale dlatego bo jest dużo tuturiali i wsparcia na forum do 3ds co ułatwia naprawdę naukę.

 

Po 3 latach w Maxie jest on dla mnie intuicyjny, a mam doświadczenia z blendera i maya.

 

powodzenia aiiasse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez zaczalem od darmowego Blendera, ale dopiero 3DS Max okazal sie strzalem w dziesiatke. Jak dla mnie nie jest nieintuicyjny, a na pewno bardziej intuicyjny od "Miksera" ;) Wszystko zalezy od umiejetnosci, przeczytanych i obejrzanych tutoriali. Kazdy program moze na poczatku wydawac sie trudny, opcje poukrywane, itp. Jesli zaglebisz sie w niego bardziej i bedziesz mial chec by sie rozwijac, poznasz jego zasoby i bedziesz tworzyl piekne prace :) Wszystko zalezy od umiejetnosci.

Co do wyboru programu - z tym jest ciężej, bo kazdy poleca co innego, prezentuje inne wady i zalety. Ja od siebie moge Ci doradzic 3DS Maxa - jestem poczatkujacy, ale ogromna ilosc tutoriali i poradnikow, ktore mozna znalezc w Internecie bardzo pomaga sie rozwijac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

szukam na forum, ale nie mogę znaleźć co mi pomoże

 

1-poznaniu programu używanych najczęściej skrótów klawiszy oraz opcji

 

2-przygotowanie do modelowania, modelowanie oraz użycie opcji przy tym.

 

Chodzi mi o internetową polską pomoc Tutki i takie tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Nie wiem czy ktos mnie tu jeszcze pamieta, zniknelo mi sie na pare lat. Wyjazd za granice, studia i inne pierdoly spowodowaly ze nie mialem zupelnie czasu na 3dmaxa i wszystko czego sie nauczylem poszlo w piach.

 

Wrocilem do modelowania pelen motywacji i energii i co sie okazuje? kompletnie-nic-nie-potrafie. Jestem w ogromnym szoku jak rynek sie zmienil, pojawil sie zbrush i mnostwo innych rzeczy a ja czuje sie kompletnie zielony.

 

Postanowilem ze zaczne sobie od tutoriali, chwycilem sie za jeden z lepszych (pare lat temu, akurat ten zapadl mi w pamiec bo mnostwo czasu na niego poswiecilem) - joan of arc (http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.php) i co? Okazuje sie ze nawet polygonow pociac porzadnie nie potrafie.

 

Kompletna deprecha, zupelnie nie wiem co robic zeby jakos wrocic do formy, ratunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno warto zacząć od odkurzenia narzędzi.. co do czego i po co. Czyli przewertować sobie Editable Poly (modyfikator mający funkcje takie właśnie jak cięcie krawędzi itp). Jak poznasz już narzędzia to potem drugim krokiem będzie opanowanie technik. Poly by Poly, Box modeling, jak dobrze poprowadzić topologię, jak robić uniki przed trójkątami.. później przyjdzie czas na normal mapping i wspomnianego ZBrusha. Wszystko po kolei - spokojnie - cierpliwie - będzie dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris_R!

 

Nawet nie wiesz jak sie ciesze, ze Cie widze ;)

 

Powolutku brne do przodu, ale ciagle nie potrafie zrozumiec siatki, zmuszam sie do modelowania prostych rzeczy zeby sobie przypomniec co i jak, za pare tygodni powinno byc troszke lepiej, ale ta frustracja kiedy nagle uswiadamiasz sobie ze nic nie pamietasz jest okropna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://boards.polycount.net/showthread.php?t=56014

 

na razie nie znalazłem lepszej dyskusji o modelowaniu. Gdzieś w tym gąszczu jest link do tutka pana od modeli w " Ironman" - esencja modelowania nonorganic. Miałem te tuki kiedyś na dysku, ale nie mogę ich znaleźć.

Próbowałem też szukać w necie, ale jakoś też nie mogę znaleźć.

Polecam przesiąść się na MODO, tańsze i bije na głowę modelowanie poly w jakimkolwiek innym sofcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lion35

Witam jestem nowym użytkownikiem 3dsa i chciałbym sie nauczyć wizualizacji .Skonczyłem kurs podstawowy i nie wiem teraz od czego zacząć .

Może ktoś pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności