Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm... tak się troszke przyczepię.

Skoro korzystasz z fizycznej kamery, to dlaczego biasujesz sobie render schodząc z multiplierem słońca ponieżej 1.0? Lepiej pobawić sie optyką kamery.

Napisano

no niewiem tak bylo w "KTV | tutorials - VraySun & VraySky"

ale faktycznie cenna uwaga spróbuje za pomoca kamery...

 

juz mi troszke lepiej idzie

45349c606fa6fef2m.jpg

Napisano

jednak stwierdzam ze caly tan vray sun i sky do mozna sobie wsadzic w d...e. niestety jak dla mnie takie same efekty w znacznie krotszym czasie osiagam stosujac radycyjne metody (direct i hdr). ekhhmm moze kiedys jak bedzie jeakis szczegolowy tutek to sie naucze, narazie pass...

Napisano
Hmm... tak się troszke przyczepię.

Skoro korzystasz z fizycznej kamery, to dlaczego biasujesz sobie render schodząc z multiplierem słońca ponieżej 1.0? Lepiej pobawić sie optyką kamery.

 

Bo słońce w pewnych przypadkach jest o duużo za ostre.

Optyką też można? Widać , nie pomyślałem.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Chveti --> Tak, jak używasz fizycznej kamery możesz kliknąć checkboxa "exposure" i kontrolować natężenie światła f-stopem, czasem migawki i ISO.

Wartości rzędu (odpowiednio) 8, 1/125 i 200 są wystarczające do "utemperowania" słońca. :)

 

Zresztą spróbuj zrobić w słoneczny dzień zdjęcie aparatem z czasem migawki 1/30 sek i ISO 400 to zrozumiesz o czym mówię. :)

Napisano

fizyczna kamera w tym wypadku to swietna sprawa.. sun i sky dlatego mają takie natezenia przy wartosci m:1 nie poto by przy renderowaniu za kazdym razem zmieniac na 0.001 ale po to zeby wartości przysłony i migawki (z której poza exprosure wynika takze dof i mb) byly a miare odzwierciedlające zachowanie w realnym swiecie.. tak jak wspomnial Karrde , wystarczy spojrzec na wartosci w prawdziwym aparacie sprobowac wykonywac zdjecei przy tych deflautowych z v-raya... warto potestowac po to by bardziej swiadomie zrozumiec swiatlo w scenie i "naswietlanie" renderów.

Napisano

od kiedy przysłona otwiera się na czas ? :)

 

Naprawdę polecam wszystkim posługującym się nowym v-rayem czy maxwellem (i wszystkimi innymi rendererami "fizycznie poprawnymi") zapoznanie się z podstawowymi wiadomościami na temat fotografii, o przysłonie, czasie naświetlania, czułości filmu/matrycy, głębi ostrości i od czego ona zależy, o obiektywach i jak wpływają one na "winiety". Zobaczycie że nagle życie stanie się prostsze :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Panowie ten tutek jest dla początkujących, mini tutek jak wogole go ustawic, wiec dla bardziej zaawansowanych nie przyda sie ale przeciez jak ktos juz sie zna na tym to po co mu tutek, sun&sky jest prosty w obsludze, gorzej jest z fizyczą kamerą :)

Mi sie podoba słoneczka moje :*

Napisano

Panowie , otóż to , nie robię tutoriali dla ludzi którzy 'się znają' tylko dla kogoś kto wogóle nie ma pojęcia jak to działa.Tutorial rzeczywiście , pokazuje jak włączyć żeby działało , zabawę ustawieniami i resztę zostawiam do własnej inwencji ;].

 

Bobby_digital - nie wiele osób jest skłonnych do czytania helpa na starcie , wolą zobaczyć ; )

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności