carlosss Napisano 28 Kwiecień 2009 Napisano 28 Kwiecień 2009 przedostatnia trawa zdecydowanie lepsza od tej
trosiek Napisano 28 Kwiecień 2009 Napisano 28 Kwiecień 2009 http://www.peterguthrie.net/blog/2009/04/vray-grass-tutorial-part-2/ - może komuś się przyda taki tutorial - znaleziony dziś na everach :)
Gość BiX Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 łał widze, że się opłaciło wejść na forum dzis :D Dzięki wielkie trosiek za ten link... super trawka ;) A co do trawki lokiego to hmmm... mam mieszane uczucia. :) Dalej ona lepiej wygląda niż z bliska.. Jakoś tak ta trawa na baczność stoi hehe.. Ale kwiatuszki mi się podobaja :d KaeMS fajne wizki.. Troche mi nie pasuje za oknem tak jakby pomieszczenie bylo pochylone ^^ Ale to szczegól :D generalnie git :D pozdro. p.s yh obraziliście dunablastera....... :P
lupin Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 Cześć! To mój pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie. Przeglądam jednak to forum od dłuższego czasu i muszę przyznać że wiele się dzięki Wam nauczyłem za co szczerze dziękuję. Licząc na waszą wiedzę, mam pytanie: wiecie może skąd biorą się te plamy jak ta w lewym rogu pod ''pawlaczem''? Aha - liczone irr+lc Pozdro.
jarross Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 (edytowane) Test...wszystkiego a najbardziej to chyba postprodukcji. Edytowane 29 Kwiecień 2009 przez jarross
Loki Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 fajna metoda w tym tutorialu, przypomina mi się że kiedyś był podobny tylko bez użycia vrayproxy (chyba nie bylo wtedy jeszcze vrayproxy w ogole). U mnie nie zda niestety efektu, nie pomaluje sobie tak 200x 300m pola :) ale do zblizen - miazga lupin o jakie plamy Ci chodzi, bo ja nie widze nic tam gdzie napisałeś, jesli chodzi Ci o ogólne przyciemnienie rogów obrazka, to wyłącz sobie Vignetting w kamerze, będzie bez tego się renderowało. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, nieco nie wyspany juz jestem a do rana daleko jeszcze :)
lupin Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 nie, nie chodzi o vignetting:] chyba wprowadzilem w blad piszac ze w lewym rogu - chodzi o biala plame pod pawlaczem (po lewej stronie przy scianie na koncu korytarza). Mam nadzieje ze widac, bo zmniejszylem rozdzielczosc renderu zeby tu wrzucic.
Loki Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 aa teraz znalazłem :) zaznacz w IRR "Check sample visibilit" - moja pierwsza rada, jak nie pomoże, trzeba by pomyślec nad rozmiarami sampli LC - chociaż jeśli używasz w miarę defoultowych ustawień - nie powinny powodować problemów takich.
lupin Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 (edytowane) Dzięki LOKI, ale niestety nie pomogło. Sample size to 0,02. A tu szybki test oświetlenia i postpro. Edytowane 30 Kwiecień 2009 przez lupin
SWRSC Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 U mnie nie zda niestety efektu, nie pomaluje sobie tak 200x 300m pola :) ale do zblizen - miazga a dlaczego nie? Zje Ci to mniej zasobów niż displace na takim polu.
Filip Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 lupin - Udany test:), na ile miales LC w poprzedniej scence?
Bonifatz Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 jarross : bardzo ladnie tylko chcialbym zwrócić Tobie uwage na pewien znaczacy detal. Chodzi o chmury ... sa oswietlone od lewej a dom jest oswietlony od prawej blizej srodka. To jest jedyne co bym poprawil.
Loki Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 chodziło mi o to SWRSC że nie ma sensu malować tak wielkiej przestrzeni proxy trawą, bo zeżre naprawde sporo zasobów. Dzisiaj próbowałem 15x15m - jakies 5000 proxy X 7000 poly każdy, gra nie warta świczki. Lepiej ustawić kadr w ten sposób żeby dało się użyć małej ilośći tej trawy - efekt jest, a przy okazji renderuje sie szybko. tu przykład, 100x proxy. Jak się podoba?
Filip Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 Loki - trawka super jedynie bluszcz jakis zanikający i kwiatki spalone.
Camel Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 (edytowane) Sama trawa miodzio-orzeszki ziemne. Kwiatki chociaż zółte albo żółto - fioletowo - niebieskie zrób. Bluszcz od drzewa jest taki trochę płaskolistny i ma bardzo niewyrazistą, nieciekawą teksturkę diffusa... fuj :) A tu testuję V-Ray Proxy. Jak dla mnie bomba przy 4 GB. W końcu mam co robić, choćby test. Model Audiaszcza - ok. 8mb. Audiów 300. Edytowane 30 Kwiecień 2009 przez Camel
NV Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 Bonifatz: Woooooooooow przez wielkie W na zbliżeniu już troche nie daje rady ale chyba to wina braku materiału podłoża bo tak czarno tam. Podziel się jak ją zrobiłeś :)
KaeMS Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 Chyba za długo już w to patrze i nie wiem czy nie przejarane. Jak jest jakiś wyraźny bug to dajcie znaka - możliwe, że coś przeoczyłem. A, kolory itd. - kontynuacja tej serii co poprzednio. Nie pokazuję wszystkich wnętrz bo chyba nie ma sensu - nie wnoszą nic szczególnego. Chyba, że uważacie inaczej to podrzucę.
hcpiter Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 Bonifatz-trafffkaaa wymiata, fajnie się na nią patrzy z tymi kwiatkami, ale słoneczniki za to blee ;) Pozdro !
Bonifatz Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 Nvidia, hcpiter : dzieki :D jezeli chodzi o sprawy techniczne to trawka zmontowana przy uzyciu paint effects pod Majka. A slonecznik ... nie wyszedl ;D
mkeruj Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 KaeMS, jest OK, ale przez te cienie wygląda trochę jak z Cada.
Gość BiX Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 trochę ta lampka nad przyszłym lustrem zjarana, kafelki lepiej by wyglądały jakby odbijały coś więcej. No i jak słusznie mówi mkeruj cienie coś nie za ciekawe. Materiał srebra też bym poprawil ;) pozdro.
Camel Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 tak, cienie takie twarde, nie nadają sie na komercyjną wizkę.. Popatrz na zdjęcia i na naturalne środowiska, jak wygląda nie-przejarane światło ;)
KaeMS Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 Thx za komenty. Klient się spieszył, dostał jak było. Spodobało się, podziękował i jadę z kolejnymi z tej serii bo dopiero w połowie jestem a czasu mało ... Jako update wrzucę kolejną łazienkę (w sumie jest ich 4 :) ) ale z LWF już nie kombinuję bo jak widać - nie wychodzi :/
Gość BiX Napisano 2 Maj 2009 Napisano 2 Maj 2009 hehe LWF kwestia sporna moim zdaniem całe to LWF nie wygląda ciekawie :) Wrzucaj, wrzucaj ;)
Marshall Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 hej walczę ze światłem w tej scenie, jest mi ktoś w stanie coś doradzić? Chciałbym żeby wszystko zostało równomiernie i ładnie rozświetlone. Teraz święcę direct (jako sun) + sky w zakładce envi + vray lights w oknach. Ogólnie chcę uniknąć przepaleń które pojawiają się wraz z zwiększaniem multi sun'a (bądź też vray lights'ow). Czy pozycja sun'a w stosunku do sceny ma jakieś znaczenie? Pozdrawiam.
KaeMS Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 (edytowane) BiX - zrobiłem już kilka scen, w których LWF wygląda o niebo lepiej niż standard (w moim przypadku exponential, GI: IRR+bruteforce lub LC jeśli bardzo brak czasu). Z tego co zauważyłem - albo nie ma reguły, że LWF zawsze wygląda lepiej albo ja nie bardzo potrafię go używać :) Nie wspomnę o tym, że w tej scenie widzę więcej błędów: kinkiet (poprawka materiałów), cienie bardziej smooth, inny antyaliasing. Niestety błędy w tym co robię dostrzegam czasami zbyt późno. Marshall - pomijając materiały pierwsze co bym zrobił to zapalił tą lampkę (niezbyt pasującą do wnętrza). Brak mi tu przepaleń od światła padającego bezpośrednio z okien. Edytowane 3 Maj 2009 przez KaeMS
Marshall Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 Lampka jest identyczna jaką mam na ref więc nie chcę jej zmieniać. Podłoga do wymiany, to wiem. No właśnie przepaleń staram się za wszelką cenę uniknąć.
KaeMS Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 Mogę się naturalnie mylić ale jeśli dasz może nie tyle przepalenia co rozjaśnienia od światła padającego bezpośrednio z okna to scena będzie dużo ciekawsza - "będzie się działo" mimo, że zasadniczo projektu nie zmieniasz. Spójrz w jaki sposób robią to Lupin czy Gorgiob. Nawet jeśli nie pokazujesz co jest za oknami to podkreślisz w ten sposób ich obecność - w tej chwili to są płaskie prostokąty. Odrobina posta - światło wpadające przez górne okna dałaby dodatkowego "kopa". Na razie i tak materiały do poprawy:(
gientekwl Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 Projekt i model nie mój. Sporo jeszcze do poprawy, ale wrzucę takiego wipka. MR. Render 1h, PS. Pzdr. ;)
Camel Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 Miodowy render. Klasa. Tylko szkoda że nie Twoje, ale mam cie za co chwalić - za szybkiego Mentalowania :D
gientekwl Napisano 3 Maj 2009 Napisano 3 Maj 2009 tak dawno nic nie robiłem, małe oderwanie od 2d ;) Panowie, mam poważny problem, mianowicie wyświetlanie kolorów w PS'ie. Obraz w przeglądarce, IrfanViev, przeglądarce defautowej Windy wyświetla kolor o [chyba] prawidłowej saturacji. Obraz w PS'ie jest lekko wyblakły. Mod koloru w PS'ie to oczywiście RGB, w czym tkwi haczyk ? Pzdr.
Camel Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 tak dawno nic nie robiłem, małe oderwanie od 2d ;) Panowie, mam poważny problem, mianowicie wyświetlanie kolorów w PS'ie. Obraz w przeglądarce, IrfanViev, przeglądarce defautowej Windy wyświetla kolor o [chyba] prawidłowej saturacji. Obraz w PS'ie jest lekko wyblakły. Mod koloru w PS'ie to oczywiście RGB, w czym tkwi haczyk ? Pzdr. ja mam podobnie, że robie layouta w Psie, a potem zapisuję na jpga i wtedy troche blakną te kolory... Przydałaby sie pomoc, czekamy :)
Tores Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 A ja wróciłem do swojego poddasza. Zastanawiam się czy nie pójść w zimniejsze kolorki.
Loki Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 (edytowane) nie za dużo tych sęków Toresie ? i 2 rzecz która się rzuca w oczy to okap, troche jak na mój gust przesadziłeś z tym szorowaniem, wygląda jak wytoczony na mega tokarce walec. Poza tym bardzo zacnie panie bardzo zacnie :) a z mojej strony test dachu - czy to wygląda wystarczająco łupkowato? Edytowane 4 Maj 2009 przez Loki
Kub@ Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 (edytowane) z tym okapem racjam troche przesadzony, Loki- calkiem niezle sie daszek prezentuje. niestety jako jpg zapisalem i to widac:/ jeszcze za duzy noise i kilka bugow. desaturate: Edytowane 4 Maj 2009 przez Kub@
Filip Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 Loki - ujdzie tylko dachówka ma jakby od połowy ciemniejszy kolor przez co dziwnie to wyglada.
arch515 Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 Loki – okap przesadzony:), ale dachówka jak najbardziej,ładnie wyszła,jestem ciekaw jak by wyszła na nicianie no i trawa, super Kub@ - podłoga daje po oczach mocno, okna bym odsłonił po prawej ( te naprzeciwko tło wyszło super), ale rozumie ze to z referki idzie wiec nie dyskutuje:) pozdrawiam. I taki tam mały test światła z mojej strony:) mieszkania, nad którym pracuje obecnie..
Kub@ Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 arch szkoda ze tak zadko pokazujesz rendery :) swietny balans, moze troche ta zaslona na srodku sie wypalila. To jest linear + gamma correct ?
Camel Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 (edytowane) arch515: miodzio malina. coś ta lampa nisko wisi. plamy na suficie - zamierzone? Druga rzecz - nie powiedziałeś w jakim silniku rendzisz. teksturka wood'u na krzesłach - czy taka w ogóle istnieje, podpowiedz mi? :) Loki: dachówki widzę jakby 2D ;p Strasznie płasko w powiązaniu odcieni jasnych i ciemnych a wypukłością geometryczną dachu. Edytowane 4 Maj 2009 przez Camel
hcpiter Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 Kub@- znow swietny renderek, podloga moze troszke za mocna ale i tak super sie patrzy na takie wizki :) Arch- nigdy nie przestaniesz zadziwiac :) Poprostu wypas ziomek ! Pozdrawiam :)
JunioR Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 Kub@ bardzo super oświetlenie+klimat. Mógłbyś napisać jaki silnik GI ? ARCH mistrzowskie są te Twoje rendery, pokazuj więcej ziomek :)
KaeMS Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 ARCH ... w kompleksy wpaść można. Kub@ - rewela, lubię wizualizacje na których szum jest plusem. Podzielisz się ścianą? Spora powierzchnia a łączenia nie widać - dobra rzecz :)
Loki Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 wie ktoś może jak pozbywać się takich baboli jak ta biała plama na szybie co wygląda troche jak jakis zabłąkany kaustyk ? ? ? renderowane Vray: LC + IRR szyba standardowa 1cm grubości, oświetlone hmm vraySky + vraySun, do tego sphere z vraylightmtl do odbić (ale ta sfera jest wyłączona z GI, refract, itp, tylko reflect ma "zezwolone") patrzone: VrayPhisicalCamera Z góry dzięki za pomoc.
biglebowsky Napisano 4 Maj 2009 Napisano 4 Maj 2009 tak dawno nic nie robiłem, małe oderwanie od 2d ;) Panowie, mam poważny problem, mianowicie wyświetlanie kolorów w PS'ie. Obraz w przeglądarce, IrfanViev, przeglądarce defautowej Windy wyświetla kolor o [chyba] prawidłowej saturacji. Obraz w PS'ie jest lekko wyblakły. Mod koloru w PS'ie to oczywiście RGB, w czym tkwi haczyk ? Pzdr. W srgb, i irfan i przeglądarki obsługują tylko to. Rozwiązanie - convert to profile w PS
grzegerz Napisano 5 Maj 2009 Napisano 5 Maj 2009 arch515 bardzo super bardzo ladne kolory czuć elegancki klimat, odemnie takie testy swiatla z lekka postpro.
Rekomendowane odpowiedzi