Skocz do zawartości

Postac 3D: Ogr


Dr0cK

Rekomendowane odpowiedzi

Model Ogra. Wykonany w Zbrushu i wyrenderowany w Modo z displacement map. Mysle o nadaniu mu jakies pozy, tak wiec to bylby moj pierszy rig. Tak wogole to ma az tak duze znaczenia topologia siatki jezli chce sie tylko upozowac model a nie animowac go? Bo siatka tego modelu jest taka typowo Zbrushowa ^^

 

Pozdrowienia

 

ogreec9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Modelik cudeńko, ale jedna uwaga - czy nie uważasz, że ogry przywiązują zwykle nieco mniejszą wagę do pielęgnacji dłoni, a paznokci w szczególności? IMHO, pazury winny być długie i połamane. Acha, i zepsuj mu jeszcze uzębienie.

Czekam na dalsze prace i pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze dzieki wszystkim za komentarze !!

 

Wlasciwiem to nie wiem jak bedzie z tymi szczegolami bo mam naprawde slabego kompa i jak dodam jeszcze jeden stopien Subd to juz przestaje byc przyjemnie. Chociaz z drugie strony moze jeszce cos sie z niego (kompa i stworka) postaram wykrzesac. Co do paznokci to rzeczywiscie wygladaja jak po wizycie w salonie kosmetycznym :) Ale to w sumie jedne z moich perwszych dloni i jakos tak nie zwrocilem uwagi ze cos tu nie gra. Po za tym dopiero teraz zauwazylem ze stracil po przez disp map dwa paznokcie...

W kazdym razie nie planowalem narazie nic dodawac lecz sprobowac go zriggowac i upozowac. Tak wiec zobaczymy, moze jescze go ztuninguje :)

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na Twoje pytanie a propos siatki. Coz, generalnie nie sadze, zebys chcial deformowac "typowa siatke ZBrushowa", czyli kilkumilionowego mesha;)

 

Jezeli natomiast chcesz deformowac low-poly i na to nalozyc displacement, to ulozenie siatki bedzie decydowalo o sposobie deformacji modelu. Ciecia musza byc przynajmniej w odpowiednich miejscach, nie mowiac o dobrych podzialach i skinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na Twoje pytanie a propos siatki. Coz, generalnie nie sadze, zebys chcial deformowac "typowa siatke ZBrushowa", czyli kilkumilionowego mesha;)

 

Jezeli natomiast chcesz deformowac low-poly i na to nalozyc displacement, to ulozenie siatki bedzie decydowalo o sposobie deformacji modelu. Ciecia musza byc przynajmniej w odpowiednich miejscach, nie mowiac o dobrych podzialach i skinie.

 

Chodzi o low-poly z disp. Wiem ze niezbedna jest odpowiednia siatka przy animacji ale zastanawia mnie czy jesli tylko chce go upozowac to moglbym poprostu darowac sobie retopologie siatki, przesuwajac kilka polygonow recznie jesli trzeba?

Chociaz z drugiej strony to bylo by dla mnie bardzo dobry cwiczeniem, retopologia siatki, bo nigdy tego wczesniej nie robilem...

 

Jak narazie maly update...

 

ogrecasido7.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O MÓJ BOSHE JAKI ON MA SEXOWNY CELULIT.

 

Teraz na poważnie. Modelikk boski jednak po ostatnim update powiedziałbym raczej że pasuje na Falloutowego mutanta niż do LOTR'a.

 

BTW. Z takimi modelikami powinieneś się zgłosić do gości z Afterfall:)

 

Aha popsuj mu te zęby, zrób bardziej kły a nie równą sztuczną szczękę. A pazurki jeszcze połam trochę. Pokusił bym się nawet o dorobienie kłów (jak u dzika tylko mniejszych) w obszare ust (ten taki "wol" po bokach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

All: WIELKIE dzieki za komentarze, podnosza na duchu :)

Co do podobienstwa do Trolla z Lotra to musze ze smutkiem stwierdzic ze takowe isnieje. Tzn w zadnym wypadku niechcialem robic trolla (juz raz robilem) ale mysle ze mimowolnie troche go zrobilem podobnym. Jest moja ulubiona postacia CG, moze dlatego podswiadomie sie na nim wzorowalem... :)

 

---------------------------------

 

No to juz chyba koniec. Natrudzilem sie niezmiernie z moim topornym kompem i siatka 1,9 mln poly ale generalnie jestem z efektu zadowolony a najbardziej z tego ze juz go nie bede musial ogladac w Zbrushu (Ogra czy jak go zwal :) ). No chyba ze sie wezme za teksturowanie, ale tego jeszcze nie wiem.

To sa narazie rendery z Zbrush (jak widac). Wkrotce sproboje zamiescic rendery w modo...

 

ogrefinalzbrush1jn0.gif

 

ogrefinalzbrushff1.gif

 

ogrefinalzbrush3ks4.gif

 

ogrefinalzbrush4ov9.gif

 

ogrefinalzbrush6zy8.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem porzedni upadate zapowiadał się ciekawiej, bardziej zróżnicowany detal, lepiej wyważony, teraz trochę za bardzo napaćkałeś tych wypustek, głównie z tyłu, te szramy też nie pasują za bardzo. W ogóle jakoś ten tył wygląda jakbyś go sobie odpuścił :) Ale ogólnie bardzo fajna bryłka, wywal szramy, posiedź nad tyłem i będzie perfect.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fanjnie to wyglada - anatomia ramion, i katki piersiowej jest bardzo dobra - szczeguly zmarszczek przy glowie tez super.

Jesli moge cos zasugerowac - kolana i pupcia :)- w porownaniu do reszty ich anatomia jest nie jasna - ciezko sobie wyobrazic jak takie kolano mialoby sie zgiac - popracuj przy nim troche - napewno sie oplaci. druga rzecz ( tylko sugestia) palce u dloni - albo dluzszy kciuk albo reszta palcow troszke krutsza( chyba lepiej by pasowalo do takiej masywnej sylwetki) sprubuj jeszce dopracowac oglny ksztalt dloni.

szczeguly wiadomo ze robisz super- generalnie pracka zapowiada sie bardzo dobrze.

czekamy na render :)

 

Powodzonka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jest zarąbisty!! Znam się tylko na maxie nigdy nie pracowałem z Maya czy Zbrushem. Jak ty takie detale robisz?? No i moje ostatnie pytanie jak zrobiłes ręce z jakiegoś blueprinta czy z głowy. Jak korzystałeś z referek to mógłbyś się nimi podzielić. Gratsy i pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model naprawde wysokiej klasy!

Ale raczej taki stwór to nic nowego. Całe stada takich monstrów robią na zbrush central.

 

Hm, nogi i pupa, szczególnie z widoku od tyłu. Ogr nie ogr, anatomicznie trochę to nie gra, ma rów od jajek do połowy pleców. Poprawka w okolicach krzyża by się przydała.

 

 

Hm, jeśli siatka jest typowo zbrushowa, to jest taka metoda, że zakładasz nowy tex na model w zbrushu.

 

Następnie rysujesz na nim siatkę low-poly na texie za pomocą pedzla rgb.

 

Robisz export np. do maxa razem z texem i modelujesz wedlug narysowanej siatki wyswietlanej w viewporcie.

 

Minus jest taki, że o ile w zbrushu normalke sobie wypalisz prosto z zmapppera, to w maxie, po takiej operacji musisz robic projekcje z siatki hi-poly.

 

Przy uzyciu tej metody trzeba robic tak:

-modelujesz w zbrushu, ale bez przasady, zadnych faktur, zyl czy innych wypustek. Kladziesz nacisk na low-poly.

-rysujesz topologicznie sliczną siateczke

-export do maxa i modeling oraz uvw

-export do zbrusha i tam juz reszta detali

 

Swoja droga, fajny bylby plugin generujacy wektory na podstawie black&white textury. Jest cos takiego????? Wie ktos??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności