guffqa Napisano 2 Luty 2012 Napisano 2 Luty 2012 Przypadkowo odkryłem coś takiego... http://studia.complearn.pl/kod-obnizki.aspx?kod=MMSDM&gclid=CKX29LaT_q0CFQcRfAodbm5mtw co o tym myślicie?
gutekfiutek Napisano 2 Luty 2012 Napisano 2 Luty 2012 Popatrz na program, za kilka 15 godzinnych kursów dajesz 4500-. Wszystko rozdrobnione, i 3d, wektory, PS, skład itp. W 15 h to niewiele się nauczysz na takim kursie chyba. No i najważniejsze - nigdzie nie ma listy wykładowców.
Borghrog Napisano 6 Maj 2012 Napisano 6 Maj 2012 A mam kolejne pytanie czy znacie może jakieś terminy rekrutacji na ten rok z wsinf ? Albo jak to wyglądało rok temu ? Bo już czekam na jakąkolwiek wiadomość na ich stronie i nic więc najwidoczniej będę musiał tam do nich zadzwonić .
Gość PietrasPete Napisano 7 Czerwiec 2012 Napisano 7 Czerwiec 2012 Hej, mam pytanie, jeśli już takie padło to sorry ale nigdzie nie mogłem tego znaleźć. Czy ktoś się orientuje jak jest z robieniem magisterki na ASP po tym jak się zrobiło licencjat w innej szkole "artystycznej" ? Oraz - może ktoś ma jakieś doświadczenia/coś słyszał na temat tej szkoły - http://www.charakteryzacja.pl/index.php/kierunki-ksztalcenia-2/grafika/
Deex Napisano 9 Czerwiec 2012 Napisano 9 Czerwiec 2012 Nadszedł czas by rozejrzeć się za studiami, najbardziej by mnie interesował kierunek na którym byłaby grafika, problem w tym, że nie mam raczej bogatej teczki z pracami. Co byście podpowiedzieli za szkoły ? Interesuje mnie coś typu Grafika 3D z szczególnym nakładem na animację filmową ( coś takiego obiło mi się o uszy kiedyś ). Szkoły jakie już oglądałem to : http://www.wit.edu.pl ( wysokie opłaty za semestr, interesowałaby mnie Grafika lub Informatyka ) http://www.wsksim.edu.pl Na pewno już w temacie było coś takiego, ale przeszukać 111 stron tematu zajmie dużo czasu ;d Czekam na wasze opinie na temat szkół i jakieś propozycje.
Marvin Napisano 9 Czerwiec 2012 Napisano 9 Czerwiec 2012 Ja zamiast szkoły (bo w Polsce poziom jest tragiczny i nie zanosi się na to by było lepiej) poleciłbym Ci taki zestaw wiedzy. Do tego ew. jakieś studia zaoczne czy intensywny kurs rysunku by się od czasu do czasu spotkać z ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Więc na początek wiedza z zakresu VFX i animacji 3d w pigułce (szczególnie DVD 01 dalsze można traktować jako ciekawostkę jak przygotować plan zdjęciowy itp). Visual Effect For Directors Dwie strony z tutorialami (płatne choć wiadomo, że idzie znaleźć je z wątpliwych źródeł. Ale jednak warto mieć na którejś z nich subskrypcję). Tutki są bardzo dobrze wytłumaczone, dużo przykładów i praktycznego zastosowania. Jak już wiesz w jakim programie chcesz działać to nic tylko przerabiać tutki od podstaw. Lynda.com Digital Tutors Trochę teorii (bardzo ważna sprawa). Książki o filmie Od siebie polecam: Mark Simion - STORYBOARD - RUCH W SZTUCE FILMOWEJ Jeśli to fiolet, ktoś umrze – Teoria koloru w filmie Krótki kurs filmoróbstwa by Staszek Mąderek Dla animacji postaci. To już na etapie gdy aktywnie animujemy tak by przerabiać na bieżąco materiał. The Animator's Survival Kit No i Youtube. Jak się wie czego chce szukać to przeważnie idzie to tam znaleźć. Później jeszcze postaram się uzupełnić listę. http://www.hollywoodcamerawork.us/vfx_index.html http://www.digitaltutors.com/11/index.php http://www.lynda.com/ http://www.film.org.pl/ksiazki/ksiazki.html http://www.film.org.pl/ksiazki/storyboard/ksiazka.html http://www.film.org.pl/ksiazki/storyboard/ksiazka.html http://www.film.org.pl/ksiazki/kolor_w_filmie/ksiazka.html http://stars-in-black.pl/kurs.htm 1
Deex Napisano 11 Czerwiec 2012 Napisano 11 Czerwiec 2012 Dzięki za linki, na pewno kupię jakieś książki i poradnik, jednak na studia chce iść. Jakieś propozycje ? Warszawa jest jednak za droga i nie będzie mnie stać ...
Marvin Napisano 11 Czerwiec 2012 Napisano 11 Czerwiec 2012 "Interesuje mnie coś typu Grafika 3D z szczególnym nakładem na animację filmową" to masz do wyboru łódzką filmówkę, PJWSTK, drimagine (ale to jest kurs nie studia). W innym przypadku jeżeli tak bardzo chcesz mieś tytuł magistra to wybierz jakikolwiek mało absorbujący czas kierunek lub coś rozwojowego (jakaś grafika na ASP, ale to będziesz musiał przezimować rok i zrobić teczkę).
Deex Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 (edytowane) Na ASP są też egzaminy wstępne na których sprawdzają wiedzę o sztuce więc ASP raczej odpada. A rezygnując z filmu to co można by było jeszcze rozważyć, chodzi mi po prostu by była Grafika ( kierunek czy po prostu wybrać specjalizację później na Grafikę ). EDIT : Znalazłem coś co bardzo mi się spodobało, Na Wydziale Matematyki i Informatyki w Łodzi Informatyka ze specjalizacją grafika komputerowa i projektowanie gier ;] Edytowane 12 Czerwiec 2012 przez Deex
turas Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Tam nie ma grafiki jaką chcesz, tam jest tylko programowanie grafiki.
Deex Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Z tego co patrzyłem to jest tam projektowanie, modelowanie i animacja ? To nie jest tak, że tylko na początku uczy się programować grafikę a dopiero potem na studiach ona jest jako modelowanie itd ?
turas Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Tak jest modelowanie, animacja ale uważasz że nauczysz się tych rzeczy mając 2 godziny w tyg przez jeden semestr i jeszcze dodatkowe przedmioty na które też musisz coś robić. To jest wszystko robione dla picu, będziesz siedział i pisał programy w javie , c++ i nie będziesz miał czasu żeby nawet w domu sam się uczyć.
Deex Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 To chyba jak na wszystkich studiach informatycznych, większość to programowanie ...
legomir Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 A ktoś mógłby bliżej coś opowiedzieć jak to wygląda na łódzkiej filmówce? Nastawiłem się jak na razie bardzo na tą szkołę tyle, że nie do końca wiem jak wygląda to "od kuchni"
Deex Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Marvin napisał, że to jest kurs a nie studia, chyba, że mówisz o jeszcze innej szkole.
rallyman Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Marvin napisał, że to jest kurs a nie studia, chyba, że mówisz o jeszcze innej szkole. LOL :D Drimagine to kurs xD
Arthus Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Według mnie jeżeli zależy Ci na tej grafice, to skończ szukać studiów w tej tematyce tylko zacznij się uczyć z ogólnodostępnych tutoriali, nawet możesz pokusić się o książki. Na studia idź jakieś przyszłościowe, żeby w razie wpadki z grafiką została Ci jakaś inna w miarę dająca dobre życie opcja. Najgorsze jest to że ludzie myślą że studia ich wszystkiego nauczą, a później budzą się z tytułem Mgr Inż i brakiem wiedzy. Co poszło nie tak? to że oprócz zaliczania przedmiotów trzeba wziąć się za siebie i uczyć się samemu tego co może się przydać w prawdziwej pracy. łapcie coś motywacyjnego.
Deex Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Nie jestem zdania, że na studiach wszystkiego się nauczę. Zależy mi na grafice 3d więc pragnę poszerzyć swoją wiedzę i nauczyć się tego jak najlepiej. Jeśli chodzi o PJWSTK to fajna opcja, chyba spróbuje. Myślałem o innych kierunkach to rozważam coś związanego z mechanika ( jako, że jestem po technikum o profilu mechanik samochodowy )np : Mechanika i Budowa Maszyn, albo Mechatronika.
Monio Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Łódzka filmówka, Drimagine i PeJot. W tej właśnie kolejności. ;) Bardzo odradzam dalsze szukanie. Staram się dowiadywać jak to działa i jak rozwija się edukacja CG w polsce i z żalem stwierdzam że poziom mamy smutny jak ta piz*a. Wszystkie ASP idą do odstrzału w pierwszej kolejności, jak sam nie będziesz uczył się wszystkiego w domu to jedyne co będziesz miał po studiach to papier uprawniający cię do innej ulgi podatkowej i marskość wątroby. Z drugiej strony uczelnie techniczne zamiast artystycznego myślenia będą cię uczyły teorii o teorii, do tego ze starych podręczników. O branży gdzie co chwile pojawiają się narzędzia które zmieniają tok pracy będzie cię uczył gość który nigdy w tej branży nie pracował i nie poznaje nowych narzędzi bo przecież już wszystkiego się nauczył 8 lat temu. Chyba nie tego oczekujesz, rajt? ;) Łódzka politechnika pod względem poziomu wiedzy to średniowiecze. Braciak kumpla uczy się tam programowania maszyn i przez pierwszy rok uczyli ich tylko teorii programowania i zabaw w logo komeniusz. Dopiero na drugim roku mają wprowadzenie do javy... Dobre tempo. ;)
Deex Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 Ja mówię akurat o Gdańskiej Politechnice, ogólnie wołałbym coś w Gdańsku, PJWSTK ma tam swój oddział. Wychodzi na to, że nie warto studiować nic, ale i tak wszędzie wymagają wyższego wykształcenia, chyba, że zakłada się własną działalność. Jednak jakbym bardzo uparł się na studia, to czy warto próbować PJWSTK w Gdańsku ? Czy najlepszą opcją iść na wydział mechaniczny do Gdańska i uczyć się w domu w międzyczasie grafiki ..
Orangegraphics Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 Potwierdzam że jakakolwiek grafika czy gry czy cokolwiek na studiach informatyczno-politechnicznych nie ma nic wspólnego z jakimkolwiek Grafikiem. to jest 3D od warsztatu, algorytmy przetwarzania obrazów, współrzędne w 3d i ich ogarnianie(macierze przekształceń itp) mało godzin, mało czasu poświęconego i nawet jak jest fajny prowadzący to i tak nie ma czasu przekazać wiedzy. Informatyka- to nie grafika.
Marvin Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 1. Jednak jakbym bardzo uparł się na studia, to czy warto próbować PJWSTK w Gdańsku ? Jak Ci koszta nie robią problemu to możesz sobie postudiować i sam zobaczyć czy Ci to odpowiada. Po za tym jest Facebook są jakieś grupy itp. Możesz sam wyszukać aktualnych studentów i zrobić mały wywiad jak wyglądają zajęcia, co im nie odpowiada itp. 2. Czy najlepszą opcją iść na wydział mechaniczny do Gdańska i uczyć się w domu w międzyczasie grafiki. Na wydziale mechanicznym będziesz się uczył całek, mechaniki płynów, robił projekty pieców grzewczych itp. Studia jedne z cięższych ( sam kończyłem budownictwo i porównując narzekania moich znajomych oraz ilość godzin zajęć na mechanicznym to w tygodniu często życia nie mieli.). Jeżeli nie czujesz, że chciałbyś tym się zajmować oraz dokształcać sam po godzinach (bo same studia na politechnice dają tylko papier a liczą się praktyki, uprawnienia itp.) to śmiało możesz sobie darować. W każdej dziedzinie jak będziesz dobry to pracę dostaniesz. Robienie studiów jako zabezpieczenie uważam za głupotę. btw. Teraz zdawałeś maturę czy dopiero za rok? Bo jak teraz to dość późno na takie decyzje.
Monio Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 wszędzie wymagają wyższego wykształcenia, chyba, że zakłada się własną działalnośćW której branży? Bo na bank nie w grafice. ;) To jest bzdurne społeczne uwarunkowanie. Dzięki temu poziom uczelni w każdym roku pikuje w dół żeby każdy mógł się dostać i swoje opłacone studia ukończyć czego efektem jest nadprodukcja bezrobotnych studentów bez umiejętności które mają jakąś wartość na rynku pracy. Taka prawda że jak ktoś nie ma konkretnego planu przed studiami jak wykorzystać zdobytą tam wiedzę to będzie pracował w mcdonaldsie. Usuń tego buga ze swojej głowy i dopiero myśl o układaniu sobie przyszłości jakiej chcesz. ;) Liczy się portfolio. Pokazujesz pracodawcy co potrafisz zrobić oraz w jakim czasie i za jakie pieniądze to zrobisz. To wystarczy żeby zadecydował czy robotę dostaniesz czy nie. Papier wyższej uczelni może ci pomóc jeśli spełnione zostaną 2 warunki: 1) Masz już fajne folio i je pokazujesz najpierw. 2) Uczelnia która się reklamujesz jest super prestiżowa i znana z wypuszczania w świat świetnie przygotowanych grafików. Czyli dokładnie żadna szkoła w Polsce nie ma takiego statusu. Kanada, kilka uniwersytetów w stanach, parę a Anglii czy Francji. Wiele tego nie ma w skali świata a o polskich uczelniach to zapomnij bo jakość ich edukacji nawet nie stała obok takiego VFS.
Traitor Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 (edytowane) i tak wszędzie wymagają wyższego wykształcenia, chyba, że zakłada się własną działalność. .. Bzdura, skad takie zalozenie? To ze skonczysz po prostu studia, wcale nie gwarantuje Ci, ze dostaniesz prace. Edytowane 13 Czerwiec 2012 przez Traitor
Creator Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 Bzdura, skad takie zalozenie? To ze skonczysz po prostu studia, wcale nie gwarantuje Ci, ze dostaniesz prace.ale więcej urlopu masz :D
bartolomeo Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 po kilku latach pracy tez masz 26 dni urlopu. nie pamiętam jaki to staż teraz jest.
Gość PietrasPete Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 racja, jeśli idzie o grafikę to najbardziej liczy się portfolio. Jednak jestem zdania, że warto pójść na studia (oczywiście na interesujący Cię kierunek), żeby sobie popić, powygłupiać, popoznawać więcej osób, posłuchać co ma Ci do powiedzenia kadra. Przecież to tylko kilka lat i zawsze można zrezygnować. Ale (!) na pewno trzeba sporo pracować na własną rękę. przy okazji wygrzebię swojego posta sprzed kilku stron bo nikt mi wtedy nie odpowiedział ale może teraz się ktoś znajdzie ;] Hej, mam pytanie, jeśli już takie padło to sorry ale nigdzie nie mogłem tego znaleźć. Czy ktoś się orientuje jak jest z robieniem magisterki na ASP po tym jak się zrobiło licencjat w innej szkole "artystycznej" ? Oraz - może ktoś ma jakieś doświadczenia/coś słyszał na temat tej szkoły - http://www.charakteryzacja.pl/index....nia-2/grafika/
pikok Napisano 14 Czerwiec 2012 Napisano 14 Czerwiec 2012 (edytowane) Ja właśnie kończę "Animację i Efekty Specjalne" na PWSTViT w Łodzi i jeśli nie jesteś samoukiem to odradzam. Program fatalny, kadra z mentalnością zeszłego stulecia. Plusem są kontakty i ogólna wiedza z technologii filmowej, współpraca z operatorami i kontakt ze sprzętem. Podejrzewam, że to czego się w tej szkole nauczyłem można by ogarnąć w dwa semestry w jakieś szkole VFX w US and A. Gdybyśbył jednak zainteresowany to chętnię udzielę Ci informacji ( jednak w tym roku nabór jest już zamknięty) Aha, wypowiedzi kolegów wyżej są słuszne. Nie potrzebujesz papieru tylko portfolio, aczkolwiek uważam, że ze środowiska szkolnego jest odrobinę łatwiej wbić się do branży (IMHO). Edytowane 14 Czerwiec 2012 przez pikok
Deex Napisano 14 Czerwiec 2012 Napisano 14 Czerwiec 2012 No dobra, dzięki wszystkim. Przekonany jestem, że najważniejsze to wziąć się teraz za siebie i robić coś ciągle i dążyć do perfekcji. W takim razie będę chodził na jakieś kursy rysunku itd. bo prace mam w sumie zapewnioną już w swoim zawodzie po technikum. Może ktoś by polecił jak już tak fajnie rozmowa się rozwinęła ? Ktoś może korzystał z jakiś ?
Gość porrr13 Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Witam, i jak panowie i panie ze studiami, udało się ? Ja osobiście dostałem się na Architekture krajobrazu.
olaf Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Witam, i jak panowie i panie ze studiami, udało się ? Ja osobiście dostałem się na Architekture krajobrazu. w dzisiejszych realiach brzmi jak sprzątanie psich kup z trawników. Mam nadzieje, ze za 4lata wyjdziecie w zupełnie innej rzeczywistości gospodarczej. ;)
Gość porrr13 Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Niestety w dzisiejszych czasach wszystko brzmi, jak sprzątanie kup, z różnych miejsc i po różnych ludziach ew. zwierzętach, tak to juz u nas jest. Pozdr.
PietiaX Napisano 3 Grudzień 2012 Napisano 3 Grudzień 2012 Jako, że to pierwszy post na forum Witam! Dorzucę trochę od siebie do tematu. Od strony praktycznej z tego co mi wiadomo jest tak jak pisali inni powyżej, papierek nie jest potrzebny do pracy w tym przemyśle. Można być totalnym samoukiem i jeśli będziesz naprawdę, naprawdę dobry w tym co robisz to pracę znajdziesz, z tym, że to bardzo długa i trudna droga wymagająca niesamowitej dyscypliny i bardzo dużo ciężkiej pracy. Szkoła/kursy pod tym względem na prawdę pomagają, wiem po sobie bo uczyłem się i uczę głównie sam, od niedawna również na uczelni i muszę przyznać: w szkole dochodzi się do wielu rzeczy o niebo szybciej. Ok na zajęciach zdarzało mi się nudzić jako, że to początki ale często dojście do tego co było powiedziane na 1,5h zajęć zajmowało mi nieporównywalnie więcej czasu. Korzystanie z wielu różnych źródeł znajdowanych w często losowej kolejności, przerabianie tutoriali porozrzucanych po sieci, na końcu przeanalizowanie tego wszystkiego... ok dochodzenie samemu do rozwiązań jest świetne, rozwojowe ale jeśli można było to samo zrobić w 30 min i przejść do kolejnych trudniejszych zagadnień? Dodatkowo systematyczna praca, postęp wraz z uporządkowanym materiałem, co rusz nowe projekty do zrobienia. Ucząc się samemu trzeba posiadać niesamowitą determinację i wytrwałość aby robić coś przez długi okres czasu i cały czas stawiać czoła problemom, nowym wyzwaniom. W szkole chcąc nie chcąc nawet mając kompletnego doła i niechęć do czegokolwiek ma się ten przymus, że trzeba w końcu coś zrobić, od projektów, zaliczeń czy egzaminów się nie ucieknie. Z tego co mi wiadomo internetowe kursy prowadzone przez profesjonalistów trwające od kilku tygodni wzwyż potrafią być naprawdę intensywne, wymagają cotygodniowych raportów z postępów i na końcu określonych rezultatów. Samemu ciężko się tak zdyscyplinować i pracować systematycznie na stałym poziomie. Dostęp do sprzętu i oprogramowania. Wiadomo z tym różnie ale przeważnie szkoły mogą zaoferować znacznie więcej niż zwykły śmiertelnik z bardzo skromnym budżetem albo nawet nie zarabiający wcale. Co wydaje mi się najlepsze to ludzie. Kontakt z ludźmi zainteresowanymi tym samym co ty. Pomijając wykładowców mających większą wiedzę (tak przynajmniej być powinno), do których teoretycznie (ja mam to szczęście, że praktycznie, i to prawie o każdej porze dnia i nocy) można się zgłosić z napotkanymi problemami, którzy mogą posiadać doświadczenie w branży, kontakty to ZNAJOMI. Przebywanie z kumplami, koleżankami czasem istnymi Nerdami mającymi zboczenie na tym samym punkcie co Ty, oglądanie swoich prac nawzajem komentowanie, rywalizowanie ze sobą. Oczywiście nie mówimy tu o chorych przypadkach zazdrości i podkładaniu sobie nawzajem kłód pod nogi ale zobaczenie jak kumple zrobili coś o wiele lepiej od ciebie daje konkretnego kopa i zapał do pracy. Dodatkowo ciągłe rozmowy, dzielnie się doświadczeniami, spostrzeżeniami, wiedzą, wspólne rozwiązywanie problemów to działa @#$%^& motywująco. Widzenie ciągle tych samych gęb przychodzących przed zajęciami i zostawanie z nimi jeszcze na długo po zajęciach, wspólne plany, projekty... bezcenne. Nic tego nie zastąpi :) To oczywiście o nauce na kierunku w którym uczymy się tego co lubimy i co chcemy robić. Nauka informatycznego kierunku na któreś z politechnik z myślą o pracy w grafice mija się raczej z celem, ale faktycznie jeśli to się skończy ma się zapewnioną jakąś przyszłość i alternatywę. Sam przez to przechodziłem i potwierdzam co mówili poprzednicy w praktyce jakieś podstawowe zajęcia z grafiki ma się gdzieś po 2-3 roku, tak to na początku głównie matematyka, fizyka i wstępy do programowania, później już konkrety ale z grafiką nie związane. Dopiero po inżynierce można wybrać specjalizację w tym kierunku gdzie powinno być coś lepszego choć nie mogę tego oceniać, nie byłem nie wiem. Czy można w wolnych chwilach uczyć się grafiki? Jasne ale ogrom trudnego materiału do przerobienia, życie studenckie, dodatkowo ciągły rozwój przemysłu sprawy nie ułatwiają. Oczywiście można, ludzie robią tak cały czas, gro geniuszy pracujących w grafice ma najróżniejsze wykształcenie i świetnie sobie radzą, tylko kosztowało ich to niemało pracy. Z drugiej strony jest to często hobby/praca marzenie a ciężkie oranie w dyscyplinie, którą się lubi nie jest chyba aż takie złe. Czyż nie? ;) Tak czy siak, ucząc się samemu, w szkole tej czy innej, akurat w tym zawodzie liczą się głównie umiejętności a dowodem ich jest portfolio i showreel a to zależy od nas samych :) Piotrek
Berger Napisano 10 Grudzień 2012 Napisano 10 Grudzień 2012 Co myślicie o wzornictwie przemysłowym na ASP? Planowałbym potem wybyć gdzieś na zachód i dokształcić się w kierunku transportu. Chciałem iść od razu na transportation design ale ceny rozwalają system. Przepatrzyłem też resztę kierunków na politechnikach i uniwersytetach i kicha...dosłownie nic dla siebie nie znalazłem. Za grafikę też tutaj podziękuje.
Ziku Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Hej Berger, co do: Co myślicie o wzornictwie przemysłowym na ASP? To zależy czego chcesz się nauczyć/kim zostać - osobiście mierzę w ent. design. Zastanawiałem się nad tym, może nie koniecznie ASP bo znalazłem gdzieś nawet jakąś uczelnię której studenci trzaskają podobne rzeczy do tego : Jednak ogólnie rzecz ujmując pozostałe przedmioty, czas + koszty = ...zdecydowały, że uczę się na własną rękę.
Berger Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Ja też planowałem iść od razu na design w konkretnym kierunku ale ceny takich studiów są zaporowe, nawet do 17k dolarów za semestr...Uczenie się na własną ręke to też napewno dobra droga tylko mimo wszystko chciałbym kiedyś zrobić jakiś konkretny tytuł.
rallyman Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 Berger a nie myslales o polibudzie? Z tego co pamietam to Kamil Łabanowicz w ten sposób zaczynał, później chyba wygrał staż w audi i oni mu fundowali studia zagranicą. A po asp poza rysunkiem nie wyniesiesz nic w kierunku projektowania samochodów
Berger Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Rallyman nie bardzo odpowiada mi polibuda, nie chce być inżynierem tylko designerem i z tego co się orientowałem to nie działka designerów jeśli chodzi o konstruowanie danego wozu czy jego prototypu choć wiadomo, że wiedza z tej dziedziny będzie niezbędna. Szkoda mi tych lat poświęconych na to co robię, żeby nagle zmieniać plany i pchać się na polibude gdzie pełno matematyki - a za siedzeniem i żmudnym obliczaniem po prostu nie przepadam i się w to pchać nie chce. Przykład, który podałeś jest ok, ale wiem, że są też ludzie którzy w naszych warunkach polecają właśnie wzornictwo przemysłowe.
Ziku Napisano 16 Styczeń 2013 Napisano 16 Styczeń 2013 FBump Berger, jesteś tam jeszcze ? Znalazłem tę uczelnię i kierunek który przyciągnął moje oko. Oczywiście nie to czego szukałem dokładnie, ale mieści się w ryzach. A Ciebie może zainteresuje to. Nowe pomysły na finanse są, więc.. Proszę kogoś o opinię, być może jakiś student były/obecny z Wrocka ? :) Proszę was drodzy max3dowicze o ogólne opinie ukończenia wzornictwa, odnośnie dążeń zostania entertainment designerem?
Ziku Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 @sypnij Poziom jest jaki widać, jednak ciężko znaleźć coś bardziej pasującego pod ent. design niż wzornictwo, zwłaszcza w Polsce (chodzi mi o 3urope). Więc wybór jest mniej więcej taki: # ASP - rysunek / ilustracja (malowidła/teoria) / przekaz - ogólnie sztuka dla sztuki # Industrial Design - coś z 3d / coś z rysunku / design - ogólnie wszystko i nic Wiem, że przelewam to bardzo w skrajności, jednak 3,5 roku to zdecydowanie zbyt długi okres aby poświęcić się jednemu aspektowi projektowania rozrywki. Nie włączyłem samokształcenia, gdyż rozmawiamy o studiach ;) Chyba, że ktoś ma jeszcze bardziej interesująco-szalone pomysły ? :cool:
Deex Napisano 14 Maj 2013 Napisano 14 Maj 2013 (edytowane) Minął prawie rok od mojego ostatniego postu w tym temacie. Uczęszczam na wydział elektryczny na jednej z północnych uczelni i patrząc z perspektywy czasu uważam, że to jedna z moich gorszych decyzji i podjętych zbyt pochopnie. Skutkuje to rokiem w plecy. Pierwszy rok szybko dobiega końca, a wydział elektryczny okazał się być jeszcze trudniejszym od wydziału mechanicznego. Postanowiłem rzucić to wszystko w .. i zacząć od początku i tym razem studiować coś co lubię. Moim zdaniem to ważne by pójść na coś dla nas interesującego. Pełen optymizmu zacząłem szukać interesujących dla mnie uczelni. Sprawdziłem już całkiem sporo, większość tych fajnych jest płatna i to chyba raczej odpada, ponieważ przyjęło się w Polsce, że jak studia są płatne to są traktowane jako te o niższym poziomie i niewarte tego wszystkiego. Zanim przedstawię uczelnie jakie znalazłem wypadałoby powiedzieć co chce studiować, prawda ? Mianowicie najbardziej odpowiadałaby mi grafika/multimedia, jakaś animacja, projektowanie wnętrz, modelowanie, projektowanie gier itd. Nie wszystko w jednym, ale coś z tego. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że studia nie dadzą mi 100 % pewności, że dostanę pracę w swoim zawodzie, ponieważ ważne są umiejętności. Studia/kierunki studiów jakie znalazłem : Uniwersytet Jagielloński http://www.fais.uj.edu.pl/informatyka-stosowana : - Modelowanie i animacja 3D - Produkcja gier wideo Problem jest taki, że raczej wątpię bym się tam dostał, uczelnia bardzo renomowana i o wysokim poziomie. Nawet jakbym się dostał to tak jak Berger za żmudnymi obliczeniami nie przepadam. Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej http://www.wsb.edu.pl/grafika-komputerowa-wsb-cieszyn,m,wc,392,743 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi http://www.ahe.lodz.pl/grafika Uczelnia jest płatna, nie wiem czy jest warta tych pieniędzy. Uniwersytet Łódzki http://www.math.uni.lodz.pl/pages,434.html To był mój faworyt, do momentu, w którym nie zobaczyłem, że specjalizację GRAFIKA KOMPUTEROWA I PROJEKTOWANIE GIER, otworzą w momencie gdy będzie chętnych co najmniej 25 osób. Szczerze mówiąc nie ogarniam do końca czy w rekrutacji wybiera się od razu specjalizacje, czy muszę studiować i potem nagle się okaże, że jest za mało chętnych i mam problem ? Wyższa Szkoła Technologii informatycznych w Katowicach http://www.wsti.pl/strefa-kandydata/grafika Kolejna uczelnia płatna, ale tańsza od poprzedniej. Wydaje się być interesująca. Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi FILM ANIMOWANY I EFEKTY SPECJALNE http://www.filmschool.lodz.pl/pages/view/469-film%20animowany%20i%20efekty%20specjalne Zważywszy na słabe zdolności plastyczne, jeśli chodzi o malowanie na kartce oraz słabe portfolio myślę, że zaważyłoby o tym, że nie przeszedłbym egzaminu wstępnego na studia. Spróbować nie zaszkodzi. Wyższa Szkoła Kultury Społecznej I medialnej w Toruniu http://www.wsksim.edu.pl/index.php?pg=static&id=96 Uczelnia płatna i mam wrażenie, że na tej informatyce jest za mało grafiki. Jeśli chodzi o PJWSTK to odpada, jest najdroższa z uczelni jakie znalazłem, oraz rozmawiałem z absolwentami tej uczelni i powiedzieli, że niewarta jest tych pieniędzy. Mam nadzieję, że mi pomożecie, podsyłajcie może jakieś płatne uczelnie, oceniajcie te co przedstawiłem. Jeśli chodzi o ASP to mam za słabe portfolio oraz powiedzmy umiejętności manualne. Obawiam się, że zaważyłoby to na tym, że bym się nie dostał. Szukam uczelni w całej Polsce, także jak znajdziecie coś interesującego to śmiało wysyłajcie ;) Mam nadzieje, że wszystko da się przeczytać, za jakieś ewentualne błędy i brak składni bardzo przepraszam. Jest już późno :D Pozdro Edytowane 14 Maj 2013 przez Deex
CzAk1 Napisano 15 Maj 2013 Napisano 15 Maj 2013 Fajny spis. Jest jeszcze Animacja na Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.
Deex Napisano 15 Maj 2013 Napisano 15 Maj 2013 Faktycznie, tylko wczoraj wydawało mi się, że to są studia podyplomowe. Spis można by przypiąć w nowym temacie ( bez komentarza mojego ) napisać tylko czy płatna/bezpłatna.
Gość splash Napisano 18 Maj 2013 Napisano 18 Maj 2013 @Deex, jeszcze mogą zainteresować Cię studia na GWSP w Chorzowie Ze swojej strony mam pytanie, a właściwie prośbę do ludzi z forum o poradę. Jestem tegorocznym maturzystą (matematyka roz. niemiecki roz. polski podst. geografia roz.) i zastanawiam się nad wyborem studiów. Będą to studia zaoczne, ponieważ chcę jednocześnie pracować i mieć więcej czasu na samorozwój. Politechniki odpadają, gdyż nie interesuje mnie bycie inżynierem (nie chodzi o problem z przedmiotami ścisłymi, po prostu nie widzę się w tych branżach), ASP także, ponieważ z tego co wiem nie przygotowują za dobrze do grafiki komputerowej, a zwłaszcza 3D. Waham się pomiędzy grafiką zaoczną na prywatnych uczelniach, a filologią niemiecką ze specjalnością tłumaczeniową(lub lingwistyka stosowana) i naukę grafiki na własny rachunek. Języki to druga opcja, która mnie "jara" i byłaby to alternatywa na życie, gdyby nie szło za dobrze z grafiką. Co do grafiki to skłaniam się ku 3D i animacje oraz wiadomo elementy 2D. Będąc szczerym, trochę męczy mnie ten wybór :) Z jednej strony jestem samoukiem grafiki i lubię to, więc takie studia wydają się najlepszą opcją, z drugiej jednak nie wiem czy te uczelnie coś konkretnego dadzą oprócz papierka i czy jest on w ogóle przydatny do pracy jako grafik/animator. Kolejną sprawą są umiejętności językowe i zapał do tego, znam bdb j. niemiecki, angielski oraz podstawy francuskiego i także się w tym widzę. Jeżeli ktoś z wiedzą życiową podzieliłby się swoimi radami i spostrzeżeniami byłbym wdzięczny.
Deex Napisano 18 Maj 2013 Napisano 18 Maj 2013 (edytowane) Mnie również to wszystko przytłacza, nie chciałbym znowu popełnić błąd związany z wyborem uczelni. Wyboru nie ma jakiegoś konkretnego .. __ EDIT : Wyższa szkoła nauk humanistycznych i dziennikarstwa http://www.wsnhid.pl/oferta/studia-pierwszego-stopnia/grafika#up Kolejna płatna uczelnia, wymagane portfolio. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku http://pwszplock.pl/organizacja-uczelni/jednostki-ogolnouczelniane/dzial-spraw-studenckich-i-dydaktyki/rekrutacja/informatyka/ Edytowane 18 Maj 2013 przez Deex
Gość splash Napisano 19 Maj 2013 Napisano 19 Maj 2013 Co sądzisz o tym kierunku Gry i Grafika Interaktywna?
Deex Napisano 19 Maj 2013 Napisano 19 Maj 2013 Kierunek wydaje się być fajny, trzeba by było poszukać jakiś opinii o tej uczelni, wezmę ją pod uwagę.
Gość splash Napisano 19 Maj 2013 Napisano 19 Maj 2013 No niestety nie znalazłem konkretnych opinii. Program wydaje się być ciekawy, jednak patrząc na inne kierunki prowadzone na uczelni nie wiadomo jak z jakością grafiki.
KevLip Napisano 23 Maj 2013 Napisano 23 Maj 2013 Sam szukam jakiegoś kierunku, który połączy podstawowy warsztat 2D z grafiką komputerową. Osobiście znalazłem jeszcze to: Uniwersytet Śląski (Cieszyn) Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej http://0rhminus.vizz.pl/wart_3/pgipw_szczegoly.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się