Napisano 30 Grudzień 201113 l Autor Byłbym chętnie przytulił komiks z takimi ilustracjami ;) Hahaha, chyba bysmy posiwieli wszyscy zanim bym skonczyl;) grass- Czuje, ze sie troche nauczylem. Choc glownie poukladalem sobie fajnie pewne kwestie, potwierdzilem pewne wlasne przemyslenia i domysly. A zeby bylo smieszniej Jason (instruktor) napisal mi, ze tez sie ode mnie troche nauczyl ;P Wiec wszyscy skorzystalismy;) A tak na serio, to jak juz pisalem na blogu chyba, polecam ten kurs ludziom, ktorzy juz przyzwoicie maluja technicznie (nie mecza sie z kazda plama), ale mecza sie z kwestiami teoretycznymi, kompozycja itd. Mozna sobie sporo solidnej wiedzy przyswoic i zrobic dobra baze pod wlasne poszukiwania.
Napisano 31 Grudzień 201113 l lordbiernac - Jason powinien Ci zapłacić ;) . A serio to dzięki za info, tak po prostu się zastanawiałem czy na takim etapie zaawansowania szkolenia jeszcze coś dają, czy nie lepsze byłyby warsztaty w stylu wymiany doświadczeń itp. I tak jak pisałem wcześniej czekam na więcej.
Napisano 7 Styczeń 201213 l Przylaczam sie do ohow i achow, super to wszystko wyglada, swietne kolorki, swiatelko, czuc klimat. Dzieki za to info wzorowaniu sie na szkicach z zaplatanych. Zawsze chcialem sie nauczyc tak malowac, a skoro taki wyjadacz jak ty czasami tez tam sciaga, to moze jeszcze nie jest za pozno dla mnie zeby w koncu ogarnac temat ;) Chcialem jeszcze dodac ze te kadry z kursu na twoim blogu sa super :D
Napisano 9 Styczeń 201213 l Cudności! Cartoony styl + mistrzowski warsztat, to się zawsze miło ogląda. Tylko czekać aż zgarnie Cię jakiś Disney czy Pixar (o ile jeszcze tego nie zrobiły).
Napisano 9 Styczeń 201213 l AAAAAaa po prostu miazga! Marzy mi się współpraca z kimś tak utalentowanym. Gdybyś miał kiedyś chwilkę to rzuć proszę okiem na mój wątek http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=81216 . Przydałoby mi się trochę wskazówek. Jeszcze raz gratulacje! Fantastyczna robota!!
Napisano 10 Grudzień 201212 l Autor Wygląda na to, że przez rok tutaj nie zaglądałem, więc pora na updacik. Przez ostatnich 9 miesięcy miałem przyjemność pracować dla studia Axis Animation przy produkcji serialu animowanego Halo 4 Spartan Ops, głównie jako tzw. colour and lighting artist (czyli że robiłem colour scripty, colour keys itp.). Oprócz tego robiłem trochę storyboardów, koncepty efektów specjalnych i trochę matte'ów. Na razie wyszło 5 z 10 odcinków, więc wrzucam to co mogę pokazać. Za jakiś czas uzupełnię. Link do streama z filmikami tutaj. To obrazek na przetarg sprzed roku, jak Axis walczył o ten projekt. Pokazali pakiet 4 propozycji stylistycznych, z czego ja miałem zaproponować styl do najbardziej nierealistycznej wersji, czyli motion komiksu 2d. To chyba nadal mój ulubiony art ze wszystkich, które zrobiłem do Halo;) Trochę storyboardów: Pierwsze podejścia do colour scriptów miazianych po storyboardach: I bardziej dokładne rzeczy jechane po klatkach z animatików: I jakieś vfx:
Napisano 10 Grudzień 201212 l Praise the Lord! tak tak, pierwszy najlepszy, robota pierwsza klasa, zresztą cały projekt a i te postacie a szczególnie undersuity itp. ;)
Napisano 10 Grudzień 201212 l Autor dzięki wszystkim:) Praise the Lord! tak tak, pierwszy najlepszy, robota pierwsza klasa, zresztą cały projekt a i te postacie a szczególnie undersuity itp. ;) Nie no, undersuity rządzą, bez dwóch zdań;) Ci kolesie w żółtych kaskach też niekulawi;)
Napisano 10 Grudzień 201212 l Ci kolesie w żółtych kaskach też niekulawi;) Hehe wiesz ze zawsze to co rodzone w bólach jest piękniejsze ;)
Napisano 11 Grudzień 201212 l Przygniata mnie trochę świadomość tego jak daleko posuniętą wiedzę na temat światła i koloru trzeba mieć żeby robić takie rzeczy! :D Chociaż muszę przyznać że najmilej mi się ogląda Twoje wykończone ilustracje, bo jest w nich przeważnie tyle story tellingu, że storyboardy się same generują w głowie :)) Mam nadzieję że prędzej czy później jeszcze trochę takich zobaczymy!
Napisano 11 Grudzień 201212 l na yt jest wiecej z epizodów. prace dobre, ale nie umywają się do tych wypieszczonych. Niemniej całość produkcji wyszła fajnie i bez wątpienia dałeś jej ważną część.
Napisano 12 Grudzień 201212 l Autor Dzięki raz jeszcze:) Urbanboogie- obawiam się, że na dzień dzisiejszy kompletnie mnie przestały kręcić wypieszczone ilustracje. Imitowanie klatek z animacji 3d do niczego nie prowadzi, a onanizowanie się renderingiem i detalem przestało mi sprawiać satysfakcję. Nie to, żebym pozjadał wszystkie rozumy, czy coś, na pewno będę dalej próbował rozwijać percepcję, zrozumienie światła itp. ale raczej pod kątem pracy w animacji, która kręci mnie w tej chwili najbardziej. A jeśli chodzi o ilustracje to zdecydowanie bardziej zaczęły mnie interesować rzeczy bardziej uproszczone, jakoś przefiltrowane, wystylizowane (nie mam tu na myśli cartoonu). ola-f - Hmmm, porównywać materiał do Halo z wypieszczonymi ilustracjami to trochę jak zestawiać traktor z samochodem osobowym- przecież one służą do kompletnie innych rzeczy;) Po co mam cyzelować detale i spędzać tydzień nad jednym obrazkiem, skoro wszystkie potrzebne informacje mam po 3h? Te obrazki i tak są dosyć mocno popchnięte, bo oprócz służenia gościom od oświetlenia miały też być na tyle czytelne dla gości z 343 Industries, by mogli klepnąć daną koncepcję oświetlenia mając w miarę dobre pojęcie, jak to będzie finalnie wyglądało...
Napisano 12 Grudzień 201212 l Ależ ja absolutnie nie oczekuję onanizowania się renderingiem i detalem, od tego podobno rosną włosy na spodach dłoni!! :) Chodziło mi nie tyle o stopień wycycania, co po prostu o prace które są jakimś 'finalnym produktem', takim ostatnim ogniwem całego procesu tworzenia i podejmowania decyzji, od kompozycji, poprzez kolor, stylistykę po stopień wykończenia, od początku do końca zaplanowane tak, żeby pokazać (opowiedzieć) jak najwięcej za pomocą pojedynczego kadru. To najbardziej na daną chwilę kręci mnie w ilustracjach które oglądam, a pech chciał, że jesteś jedną z pierwszych osób które przychodzą mi na myśl kiedy tego szukam :D Jednocześnie doskonale rozumiem że wolisz się realizować w takiej czysto koncepcyjnej sferze i zajmować się tymi rzeczami w których naprawdę nie masz sobie równych, tylko na większą skalę :) ...ale jak byś też czasem coś sobie uprościł, jakoś przefiltrował tudzież wystylizował dla uciechy gawiedzi, to nie miałbym nic przeciwko! ;}
Napisano 12 Grudzień 201212 l jasne masz racje, chowiło mi o światło i przestrzeń w Twoich wypieszczonych pracach. Ale i tak jestem pełen podziwu i zazdrosci - swietna seria i cała wg. Twojego konceptu oświetlenia.
Napisano 12 Grudzień 201212 l mam pytanie, Siedzisz jeszcze w Polsce? czy wszystko robisz poza granicami naszego kraju ?
Napisano 12 Grudzień 201212 l Autor A, ok, czyli ogólnym brakiem kumacji się wykazałem;) Chciałbym jeszcze porobić trochę takich bardziej opowiedzianych ilustracji, ale w związku z tym, że mój dotychczasowy sposób malowania mnie przestał kręcić, a jeszcze nie doszedłem to tego jak chciałbym malować póki co nie zabieram się za nic większego. Ale mam nadzieję, że po mału zacznie mi się w głowie układać:) ola-f - w przypadku tej serii akurat było mnóstwo materiałów z samej gry, które miały bardzo konkretne oświetlenie, a których musieliśmy się trzymać. Ale jest też kilka scen, które są w pełni moim pomysłem i z tego jestem zadowolony:) Trochę żałuję, że nie odbywało się to wszystko tak, jak w filmach animowanych, gdzie jest pełny color script spójny od początku do końca, bo chętnie bym się z czymś takim zmierzył i czegoś się nauczył. Tutaj to trochę tak było scena po scenie, bez jakiegoś większego zbierania tego w całość. Dopiero w 9 i 10 epizodzie jest jakieś myślenie o ogólnej kulminacji całej historii. slabiak- na stałe siedzę w Polsce. Przy okazji Halo spędziłem łącznie ok. 3 miechy w Glasgow pracując na miejscu, a ok. pół roku pracując z domu. Praca z Polski dla zagranicznych firm to super sprawa, szczególnie jak jest słaba złotówka;)
Napisano 12 Grudzień 201212 l Bardzo dobre jest to uproszczenie twarzy w kolorowych storyboardach, dużo lepiej czyta się narrację w scenach. Pogratulować.
Napisano 13 Grudzień 201212 l wiadomo, ze kul rzeczy. nie cieszylbys sie tak ze slabej zlotowki jakbys mial kredycik we frankach :)
Napisano 13 Grudzień 201212 l Autor Heh Misiek, za każdym razem, jak sprawdzam kurs to o tym myśle :P Łączę się w bólu ;)
Napisano 14 Grudzień 201212 l Wow mega up, me gusta. Jest moc, świetne storybordy. Dzięki za upa. Pozdrawiam
Napisano 22 Luty 201312 l Autor Wyszły już wszystkie odcinki Halo 4 Spartan Ops, więc jeszcze kilka rzeczy wrzucam :) Odcinki do obejrzenia tutaj , albo na You Tubie. A na koniec mały bonusik, czyli moja nieogolona facjata w roli mięsa armatniego. Jak pracowałem na miejscu w Axisie przez jakiś czas akurat były robione head scany do późniejszego wykorzystania w różnych produkcjach i ja akurat pojawiam się w kilku miejscach w Halo, choć tylko raz nie jestem out of focus. Ale za to w jednej scenie nadchodzę jednocześnie z dwóch stron i ginę 2 razy! Jak już Mayk zauważył, przez ten hełm wyglądam, jakbym miał swojski wąs, bo zasłania resztę brody ;)
Napisano 22 Luty 201312 l ta ostatnia część halo mi nie podeszła ale grafiki są na maksymalnym wypasie !
Napisano 22 Luty 201312 l wyglada rewelacyjnie, kawał konkretnego stuffu wart zapisania gdzieś na przyszłość. Wszystkim pozniej nakładali kaski i okulary czy tylko tym brzydkim? :D
Napisano 22 Luty 201312 l oscar - cannon fodder category - goes to... poważnie super rzeczy i przygoda na planie !
Napisano 22 Luty 201312 l Świetne prace. Bardzo fajna kolorystyka. No i gratuluję debiutu aktorskiego! :-P Fajna sprawa. "Ale za to w jednej scenie nadchodzę jednocześnie z dwóch stron i ginę 2 razy!" Rozwaliło mnie to :)
Napisano 22 Luty 201312 l Zajebiste!! że sie tak wyraze ;D, Bardzo syte w kolorki i kontrasty. Podoba mi sie na maksa jak fajnie to traktujesz skrótowo bez wyraźnej spinki. Ekstra pełen szacun! Ciekaw jestem tylko czy te kadry wychodzily mocno spontanicznie czy byly jakies drafty przed wybraniem odpowiedniego kadru?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto