Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

detal bardzo w porzo choć sama twarz wydaje mi się trochę plaska, może powinieneś wysunąć mu szczęki?

 

Stare pytanie: indigo?

Napisano (edytowane)

Miedzy Dunikowskim a tymi "kartunowymi" modelami znajduję wspólny mianownik. Dunikowski robił bardzo proste i surowe w formie rzeczy i za to go bardzo cenię. "Kartun" z założenia jest uproszczeniem, wyeksponowaniem cech istotnych i wyeliminowaniem tego co nieistotne. To właśnie dla mnie jest ten wspólny mianownik. Problem w obu przypadkach polega na tym aby wydobyć te właściwe istotne cechy. W większości "Zibruszowych" prac odnajduję tendencję odwrotną. To co nieistotne jest na pierwszym planie a "treść" ginie w natłoku niepotrzebnego gówna.

Ja w ogóle bardzo lubię kartun i stąd mój zachwyt pracami lukiego i krisa. Kartun jako konwencja jest fajny, prosty, niczego nie udaje i daje mnóstwo możliwości.

 

Smooth to trochę inna historia. Generalizuję i wyolbrzymiam sprawę. Razem z purchlami, bąblami, rogami, kolcami jest dla mnie synonimem tego "zibruszowego gówna" o którym pisałem i nieodzownym jego elementem.

 

P. podniecasz się chyba nie tym co trzeba w tym momencie.

Jeszcze Cię przyłapałem w wątku pracki Lukiego, więc zacytuję. Modele, które pokazałeś wyżej "są najprzeciętniejszą niczym nie wyróżniającą się z setek tysięcy innych rzemieśliniczą chałturą", tyle, że zrobioną ręcznie to i drzazgi na niej widać..

 

oj kompletnie nie! tamte modele nie wyróżniają się niczym. Temat żaden, oklepany, wyświechtany no ale to komercha, rzemiosło, sztuka użytkowa (niepotrzebne skreślić) jak zwał tak zwał i nie będę się tego czepiał. Jako modele niczym nie zachwyca, po prostu zwykłe coś nie wychodzące poza średnią, zrobione za ciężką kasę do jakiejś tam produkcji.

 

Prace artfarmera które pokazałem to zupełnie inna bajka. Jeśli nawet to komercha, rzemiosło, sztuka użytkowa (niepotrzebne skreślić) zupełnie mi to nie przeszkadza. Facet ma łapę, pomysł na to co robi, ... zupełnie inna liga.

Edytowane przez P.
Napisano

Myślimy więc pewnie o nieco innych wartościach..

 

W większości "Zibruszowych" prac odnajduję tendencję odwrotną. To co nieistotne jest na pierwszym planie a "treść" ginie w natłoku niepotrzebnego gówna.

Po części to prawda, ale jest wiele modeli przejawiających dobrą formę i kształty, proporcje, a również bardzo bogatych w detal, nie zapominaj o tym. To, że jest wysyp szajsu, to inna sprawa:D

Napisano

Ostatnią zacząłem zaznajamiać się ze Zbrushem. Wcześniej co prawda miałem parę zrywów, ale jakoś przemóc się nie mogłem i kończyło się na banalnych przeróbkach modeli witających mnie wraz ze screenem powitalnym. Jeszcze sporo przede mną, ale wrzucam co tam wymodziłem.

 

Taka łepetyna wysculptowana z kuli:

scr09102pj7.jpg

 

Taki nieskończony typek (baza ze zsphere zrobiona)

 

scr09101bf7.jpg

Napisano

Marduk w pierwszej głowie brakuje mi jakichś wyraźnych kształtów, wszystko jest jakieś takie obłe nie licząc paru ostrzejszych zmarszczek. Ostatnio detal nie jest trendy zwłaszcza jak nie jest potrzebny o wiele bardziej liczy się ogólna forma i proporcje modelu. Wygląda jakbyś ten model robił samym standard brushem, polecam clay brush do nadawania modelowi kształtów i na początku dużo move brusha do kombinowania z proporcjami.

Nie polecam używania sphere jako bazy, na jej biegunach marnuje się mnóstwo poly bo zbiegają się tam pionowe loopy i na dodatek tragicznie się to wygładza.

Co do drugiego modelu to wygląda na straszny speed ale ma dosyć ciekawą twarz, ciało nie za bardzo pasuje. Czekam na dalsze modele pozdro.

Napisano

Dzięki za rady. Powoli przyzwyczajam się do różnych narzędzi. Zacząłem takiego typka na bazie modelu ze Zbrusha. Przy torsie i ramionach wzywałem głównie clay brusha.

 

scr4dm3.jpg

 

scr5tm1.jpg

Napisano

Pierwszy w życiu sculpt. Mudbox, jakieś 30 minut bez referek z defaulta mudboxowego, bez lusterka. Raczej dla poznania narzędzi, ale wrzucam, żeby było widać od czego zaczynam ;)

 

speed1grl9.jpg

 

Btw. można w błotku renderować, czy to dopiero od 2.0? :>

 

speed1grl9.th.jpg

Napisano (edytowane)

Jakieś 1,5h, uszu mi się nie chciało...

eff030ae65336443.jpg

 

A tu drugie, robione sporo dłużej, na dwa podejścia, ale cuda różne z tym wyprawiałem.

d12e0ab2ade99562.jpg

Edytowane przez Levus
Napisano

tadek, no fakt, trochę tweetowaty:D

 

Około godzinki poszukiwań czy w cube'ie coś jest czy nie. Tak na dobranoc.

Kto szuka nie błądzi, nie jestem czy coś znalazłem, ale uszy mi się trochę bardziej chciało niż wcześniej. I oczy. No dobra, nie chciało mi się patrzeć na referki uszu. Poprawię się.

Komentarze są witane.

6275fe5bcedcd849.jpg

Napisano

Genialny ! :D Tylko ten dołek nad okiem taki jakiś dziwny. Poza tym, taki milutki, delikatny model, aż sie fajnie patrzy na niego w porównaniu do super hiper detalu levusa czy tadka.

Napisano

Levus- dwa pierwsze gitowskie, ostatni jakoś mniej mi podchodzi, twarz płaska jakaś taka...

kirian- słodziasty!

wizz- jakieś małe odejście od stylu? Podoba mi się- bardzo porządne różki.

 

A tu takie coś co dzióbałem sobie wieczorkami, jak akurat się nie uczyłem do czegos tam. Docelowo miał być to do testów z SSS, ale po wymodelowaniu poly za bardzo chciałem się pobawić uvkami o 2 w nocy, w związku z czym wyszły niefajnie,a co wyszło oczywiście dopiero po skończeniu sculpta.

(jakby co mi zbrush krashuje model po zmianie uvłek). Tak czy siak skończyłem na czymś takim:

my.php?image=96855790bb0.jpg

http://img513.imageshack.us/my.php?image=96855790bb0.jpg

Napisano

Kirian, Twój styl już się rozpoznaje po zmroku. Fajnie zrobione, ale mi nie podchodzi konceptualnie.

Wizz, całkiem okej, jednak nie za bardzo wiem jak na to patrzeć, ot taki zwyczajny ziom, tylko z rogami:p

Morte, sculpcik okejowy, textura, fakt, klapa:p

Napisano

Wizz - mocne rzeczy, w tym ostatnim to czolo mi tylko nie pasuje, zakladajac ze bazujesz na ludzkiej anatomii to chyba nie ma tam ani tyle tluszczu, ani takich mocnych miesni zeby takie "miesiste bylo". Moze to i "zwykly ziom z rogami", ale za to jak zrobiony!

Napisano

Sculptcenie z rana lepsze niż śmietana! Zabawa z Claytubes.

head9kt5.jpg

Napisano

adam_m nie, jeszcze raczkuje w 3d żeby robić konkretną osobę, wszystko jest z głowy, a z uchem to nie wiem.

KLICEK dzięki, oczy to namalowane w sekundę tak żeby były a twarz się wygładzi na koniec ;)

Napisano

bardzo fajne te modele. Faktycznie laska ma zeza lekkiego ale i tacy ludzie są wiec mi sie podoba. Gostek naprawede fajny. A za modelowanie ślicznej Cate tez bym sie nie brał :D

Napisano

Boze, ale pracki robicie! Wymiatacze wy jedne, wy.

Czas znowu obnizyc poziom, mam nadzieje ze delikatniej niz wczesniej. Zeby nie bylo ze nic nie robie...

 

Taka panienka, co wy na to?

Zaczalem ja w wolnym czsie, jakis czas temu. Dzis rano troche podlubalem a teraz zrobilem wloski na szybko i poze, myszka.

Jakis progres chyba je, nie? Kregoslupa nie ma z przodu:P (w sumie to nie ma wogole, hah!)

5234b7120bba9fd5.jpg

61ece34c56aa8a95.jpg

 

Staralem sie nie wchodzic w detale i wysoka rozdzielczosc

Baze wzialem z tego watku. Ktos chyba ja tu polecil wczesniej.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witam. A ja wydłubalem coś takiego:

skonczony5jw7.jpg

skonczony1er4.jpg

 

Dopiero zaczynam pracowac w zbrushu, także jeszcze duzo niedoskonalosci... Wczoraj zacząłem, dzisiaj tak wyglada.

 

Pozdrawiam wszystkich,

 

Ciastuch.

Napisano

Witam,

oto moje wypociny. W sumie można by powiedzieć, że to pierwszy raz w ZBrushu :)

Na razie nie jestem w stanie dorobić jakiegoś detalu itp, bo mam za mało ramu i mi cały czas komp się wiesza :/

 

dragay4.jpg

Napisano

Kirian z samym renderem można sie bawić ale dobrze jest też przy użyciu odpowiednich materiałów np symulujących ao albo dających dobre reflection pozapisywać sobie takie renderki i pomieszać to w photoshopie. Oczywiście ważne są też ustawienia światła głównie jego pozycji.

Napisano

tak tak:) o tym tez mowie, ta twarz to trzy materialy pomieszane, jak bys mial Tomala albo ktos inny tutoriale/pomysly na mieszanie materialow z ZB daj prosze znac:)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności