Maqs Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 P. Miałem ostatnio trochę wolnego, więc postanowiłem pobawić się "orciem" http://images26.fotosik.pl/272/0fad198cf3a82368.jpg i jeszcze renderek, normalmapa trochę źle wypalona, z-maper coś mnie oszukuje. http://images35.fotosik.pl/7/e2ad4055e35e2677.jpg
Gość Morte Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 detal bardzo w porzo choć sama twarz wydaje mi się trochę plaska, może powinieneś wysunąć mu szczęki? Stare pytanie: indigo?
Maqs Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 szare to zb, kolorowy render to blender internal
Gość P. Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 (edytowane) Miedzy Dunikowskim a tymi "kartunowymi" modelami znajduję wspólny mianownik. Dunikowski robił bardzo proste i surowe w formie rzeczy i za to go bardzo cenię. "Kartun" z założenia jest uproszczeniem, wyeksponowaniem cech istotnych i wyeliminowaniem tego co nieistotne. To właśnie dla mnie jest ten wspólny mianownik. Problem w obu przypadkach polega na tym aby wydobyć te właściwe istotne cechy. W większości "Zibruszowych" prac odnajduję tendencję odwrotną. To co nieistotne jest na pierwszym planie a "treść" ginie w natłoku niepotrzebnego gówna. Ja w ogóle bardzo lubię kartun i stąd mój zachwyt pracami lukiego i krisa. Kartun jako konwencja jest fajny, prosty, niczego nie udaje i daje mnóstwo możliwości. Smooth to trochę inna historia. Generalizuję i wyolbrzymiam sprawę. Razem z purchlami, bąblami, rogami, kolcami jest dla mnie synonimem tego "zibruszowego gówna" o którym pisałem i nieodzownym jego elementem. P. podniecasz się chyba nie tym co trzeba w tym momencie. Jeszcze Cię przyłapałem w wątku pracki Lukiego, więc zacytuję. Modele, które pokazałeś wyżej "są najprzeciętniejszą niczym nie wyróżniającą się z setek tysięcy innych rzemieśliniczą chałturą", tyle, że zrobioną ręcznie to i drzazgi na niej widać.. oj kompletnie nie! tamte modele nie wyróżniają się niczym. Temat żaden, oklepany, wyświechtany no ale to komercha, rzemiosło, sztuka użytkowa (niepotrzebne skreślić) jak zwał tak zwał i nie będę się tego czepiał. Jako modele niczym nie zachwyca, po prostu zwykłe coś nie wychodzące poza średnią, zrobione za ciężką kasę do jakiejś tam produkcji. Prace artfarmera które pokazałem to zupełnie inna bajka. Jeśli nawet to komercha, rzemiosło, sztuka użytkowa (niepotrzebne skreślić) zupełnie mi to nie przeszkadza. Facet ma łapę, pomysł na to co robi, ... zupełnie inna liga. Edytowane 4 Wrzesień 2008 przez P.
Levus Napisano 4 Wrzesień 2008 Napisano 4 Wrzesień 2008 Myślimy więc pewnie o nieco innych wartościach.. W większości "Zibruszowych" prac odnajduję tendencję odwrotną. To co nieistotne jest na pierwszym planie a "treść" ginie w natłoku niepotrzebnego gówna. Po części to prawda, ale jest wiele modeli przejawiających dobrą formę i kształty, proporcje, a również bardzo bogatych w detal, nie zapominaj o tym. To, że jest wysyp szajsu, to inna sprawa:D
Marduk Napisano 10 Wrzesień 2008 Napisano 10 Wrzesień 2008 Ostatnią zacząłem zaznajamiać się ze Zbrushem. Wcześniej co prawda miałem parę zrywów, ale jakoś przemóc się nie mogłem i kończyło się na banalnych przeróbkach modeli witających mnie wraz ze screenem powitalnym. Jeszcze sporo przede mną, ale wrzucam co tam wymodziłem. Taka łepetyna wysculptowana z kuli: Taki nieskończony typek (baza ze zsphere zrobiona)
Tomala Napisano 10 Wrzesień 2008 Napisano 10 Wrzesień 2008 Marduk w pierwszej głowie brakuje mi jakichś wyraźnych kształtów, wszystko jest jakieś takie obłe nie licząc paru ostrzejszych zmarszczek. Ostatnio detal nie jest trendy zwłaszcza jak nie jest potrzebny o wiele bardziej liczy się ogólna forma i proporcje modelu. Wygląda jakbyś ten model robił samym standard brushem, polecam clay brush do nadawania modelowi kształtów i na początku dużo move brusha do kombinowania z proporcjami. Nie polecam używania sphere jako bazy, na jej biegunach marnuje się mnóstwo poly bo zbiegają się tam pionowe loopy i na dodatek tragicznie się to wygładza. Co do drugiego modelu to wygląda na straszny speed ale ma dosyć ciekawą twarz, ciało nie za bardzo pasuje. Czekam na dalsze modele pozdro.
Marduk Napisano 12 Wrzesień 2008 Napisano 12 Wrzesień 2008 Dzięki za rady. Powoli przyzwyczajam się do różnych narzędzi. Zacząłem takiego typka na bazie modelu ze Zbrusha. Przy torsie i ramionach wzywałem głównie clay brusha.
Gość User190 Napisano 13 Wrzesień 2008 Napisano 13 Wrzesień 2008 Pierwszy w życiu sculpt. Mudbox, jakieś 30 minut bez referek z defaulta mudboxowego, bez lusterka. Raczej dla poznania narzędzi, ale wrzucam, żeby było widać od czego zaczynam ;) Btw. można w błotku renderować, czy to dopiero od 2.0? :>
Levus Napisano 13 Wrzesień 2008 Napisano 13 Wrzesień 2008 (edytowane) Jakieś 1,5h, uszu mi się nie chciało... A tu drugie, robione sporo dłużej, na dwa podejścia, ale cuda różne z tym wyprawiałem. Edytowane 13 Wrzesień 2008 przez Levus
Destroyer Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 Levus świetne! bardzo podoba mi się ten styl szczególnie tego drugiego :)
kubi Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 Całkiem fajne w swojej groteskowości. Wiesz że trzeba sie będzie zmierzyć z otwartym okiem i wysculptować ucho. :)
Levus Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 Fikołek, dzia! Kubi, no racja racja:) Robię zazwyczaj uszy i oczy, ale nie pokaże bo tajne przez poufne:P To masz jeszcze na złość, taki 0,5h w przerywniku: A tu jeszcze timelapse z tego z blizną, niestety nagrałem tylko pierwszy etap: http://www.youtube.com/watch?v=K4Lz7K6UXdQ
ttaaddeekk Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 Jakieś 1,5h, uszu mi się nie chciało... A tu drugie, robione sporo dłużej, na dwa podejścia, ale cuda różne z tym wyprawiałem. ten 2gi to tweety ?
Levus Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 tadek, no fakt, trochę tweetowaty:D Około godzinki poszukiwań czy w cube'ie coś jest czy nie. Tak na dobranoc. Kto szuka nie błądzi, nie jestem czy coś znalazłem, ale uszy mi się trochę bardziej chciało niż wcześniej. I oczy. No dobra, nie chciało mi się patrzeć na referki uszu. Poprawię się. Komentarze są witane.
Robert_krecik Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 Odnoszę wrażenie ( być może mylne ), że albo twarz jest za nisko osadzona albo czoło jest jakieś takie za duże :] ale poza tym mi się podoba. Pozdrawiam.
Kirian Napisano 19 Wrzesień 2008 Napisano 19 Wrzesień 2008 (edytowane) Levus pierwsza glowa w kolorze wyglada swietnie!!!!!!:D odemnie dino-punk 1.5 h:-) Edytowane 19 Wrzesień 2008 przez Kirian
Destroyer Napisano 19 Wrzesień 2008 Napisano 19 Wrzesień 2008 Kirian haha śliczne maleństwo :D łapki roxują ;)
Bielo^ Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 Genialny ! :D Tylko ten dołek nad okiem taki jakiś dziwny. Poza tym, taki milutki, delikatny model, aż sie fajnie patrzy na niego w porównaniu do super hiper detalu levusa czy tadka.
Gość Morte Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 Levus- dwa pierwsze gitowskie, ostatni jakoś mniej mi podchodzi, twarz płaska jakaś taka... kirian- słodziasty! wizz- jakieś małe odejście od stylu? Podoba mi się- bardzo porządne różki. A tu takie coś co dzióbałem sobie wieczorkami, jak akurat się nie uczyłem do czegos tam. Docelowo miał być to do testów z SSS, ale po wymodelowaniu poly za bardzo chciałem się pobawić uvkami o 2 w nocy, w związku z czym wyszły niefajnie,a co wyszło oczywiście dopiero po skończeniu sculpta. (jakby co mi zbrush krashuje model po zmianie uvłek). Tak czy siak skończyłem na czymś takim: http://img513.imageshack.us/my.php?image=96855790bb0.jpg
Levus Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 Kirian, Twój styl już się rozpoznaje po zmroku. Fajnie zrobione, ale mi nie podchodzi konceptualnie. Wizz, całkiem okej, jednak nie za bardzo wiem jak na to patrzeć, ot taki zwyczajny ziom, tylko z rogami:p Morte, sculpcik okejowy, textura, fakt, klapa:p
Master Kiełbaster Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 http://img513.imageshack.us/my.php?image=96855790bb0.jpg totally looks like Jim Tavare
Matys Napisano 21 Wrzesień 2008 Napisano 21 Wrzesień 2008 malo czasu na coś więcej... o kurka naprawde niezly model.
Luki Luki Napisano 22 Wrzesień 2008 Napisano 22 Wrzesień 2008 Wizz - mocne rzeczy, w tym ostatnim to czolo mi tylko nie pasuje, zakladajac ze bazujesz na ludzkiej anatomii to chyba nie ma tam ani tyle tluszczu, ani takich mocnych miesni zeby takie "miesiste bylo". Moze to i "zwykly ziom z rogami", ale za to jak zrobiony!
Ex3 Napisano 24 Wrzesień 2008 Napisano 24 Wrzesień 2008 (edytowane) Mały skok w bok od główek w tym dziale :) Edytowane 24 Wrzesień 2008 przez Ex3
Levus Napisano 25 Wrzesień 2008 Napisano 25 Wrzesień 2008 Coś proporcje siakieś dziwne, albo dołu brakuje. Góra całkiem spoko-czoko, ale siedzisko swiędnięte siakieś takie...
Gość Morte Napisano 27 Wrzesień 2008 Napisano 27 Wrzesień 2008 Sculptcenie z rana lepsze niż śmietana! Zabawa z Claytubes.
ciastuch Napisano 27 Wrzesień 2008 Napisano 27 Wrzesień 2008 ładnie:) fajny, taki brudny ten model:) styl bardzo podchodzi mi.
wizz Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 łokej wrzucam to tu bo to stary sculpcik , otexturowalem go w miare możliwości w zbrushu i ps a tu obrót dla bardziej ciekawskich www.mistrz.jawnet.pl/murzyn.mov
adam_m Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Czy pani nie ma za dużego ucha? Czy to miała być Cate Blanchett? Ze skórą będziesz musiał jeszcze popracować. Model pana super. Pozdr.
KLICEK Napisano 1 Październik 2008 Autor Napisano 1 Październik 2008 Panienka super przerysowana ;) ale chyba teczowki nie sa w srodkowej czesci oka, ale moze to tylko mi sie wydaje :)
Tomala Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 adam_m nie, jeszcze raczkuje w 3d żeby robić konkretną osobę, wszystko jest z głowy, a z uchem to nie wiem. KLICEK dzięki, oczy to namalowane w sekundę tak żeby były a twarz się wygładzi na koniec ;)
sand Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 bardzo fajne te modele. Faktycznie laska ma zeza lekkiego ale i tacy ludzie są wiec mi sie podoba. Gostek naprawede fajny. A za modelowanie ślicznej Cate tez bym sie nie brał :D
michalo Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Boze, ale pracki robicie! Wymiatacze wy jedne, wy. Czas znowu obnizyc poziom, mam nadzieje ze delikatniej niz wczesniej. Zeby nie bylo ze nic nie robie... Taka panienka, co wy na to? Zaczalem ja w wolnym czsie, jakis czas temu. Dzis rano troche podlubalem a teraz zrobilem wloski na szybko i poze, myszka. Jakis progres chyba je, nie? Kregoslupa nie ma z przodu:P (w sumie to nie ma wogole, hah!) Staralem sie nie wchodzic w detale i wysoka rozdzielczosc Baze wzialem z tego watku. Ktos chyba ja tu polecil wczesniej. Pozdrawiam.
ciastuch Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Witam. A ja wydłubalem coś takiego: Dopiero zaczynam pracowac w zbrushu, także jeszcze duzo niedoskonalosci... Wczoraj zacząłem, dzisiaj tak wyglada. Pozdrawiam wszystkich, Ciastuch.
GerL@nT Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 To moja pierwsza pracka w ZBrushu tego typu, więc proszę sie nie śmiać :)
Georgas Napisano 6 Październik 2008 Napisano 6 Październik 2008 (edytowane) swietne modele chlopaki ! takie o ! i: Edytowane 6 Październik 2008 przez Georgas
matv Napisano 7 Październik 2008 Napisano 7 Październik 2008 Witam, oto moje wypociny. W sumie można by powiedzieć, że to pierwszy raz w ZBrushu :) Na razie nie jestem w stanie dorobić jakiegoś detalu itp, bo mam za mało ramu i mi cały czas komp się wiesza :/
Blader Napisano 9 Październik 2008 Napisano 9 Październik 2008 @matv - nie no mi sie podoba to "cos" ;]
Kirian Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 to mniej skulpt a bardziej nauka renderera Zbrusha ktora dzis zaczynam:)... polecam sie pobawic! neizle efekty wychodza
Tomala Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 Kirian z samym renderem można sie bawić ale dobrze jest też przy użyciu odpowiednich materiałów np symulujących ao albo dających dobre reflection pozapisywać sobie takie renderki i pomieszać to w photoshopie. Oczywiście ważne są też ustawienia światła głównie jego pozycji.
Kirian Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 tak tak:) o tym tez mowie, ta twarz to trzy materialy pomieszane, jak bys mial Tomala albo ktos inny tutoriale/pomysly na mieszanie materialow z ZB daj prosze znac:)
wizz Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 Nieźle panowie :) też będe sie musial pobawic renderkiem w ZB :) A tu sobotni modelik... + front i side
Rekomendowane odpowiedzi