Skocz do zawartości

[Porachunki] YAMATO, last battle


KoMic

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 293
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

chveti-->ciesze sie ze ludki sie podobaja, mialem nadzieje ze tak to wlasnie wyjdzie, mimo ze ledwo je widac a ciesza oko: ]

piksar--> hehehe, a jednak

kliment woroszyłow--> dobry pomysl z katanami, skorzystam: ]

Freedom Fighter--> dziekuje bardzo spewnoscia sie przyda: ]

Adek_CG--> oczywiscie, prosze, siatki wraz z podana iloscia poly. hmmm nawet nie jest tak zle, mialem nadzieje zamjkac sie w 500k, z tego co widze uda sie bez problemu, chyba ze ludkow duzo natrzaskam, w tej wchili zalozmy ze jest 340k pewnie do 400 dojde z tylnymi dzialami i jakimis bajerami, no i 100k na ludki, hehe bedzie sie dzialo: ]

080jf1.jpg

080bor2.jpg

080azs2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze większe sceny rozdzielam na kilka plików, i łącze za pomocą File => X-Ref, jeśli przy tym nie wyświetlisz ich wszystkich na raz we viewporcie albo tylko jako boxy, to powinno być dobrze. Będą obliczane tylko na renderze, a modelować i dodawać obiekty można wtedy spokojnie w poszczególnych plikach, nie martwiąc się całością.

 

Pliki mam wtedy podzielone w taki sposób:

geometria01.max, geometria02.max, itd, potem plik swiatla.max, do ktorego x-refem są ładowane wszystkie pliki z geometrią, w pliku swiatla.max jest ustawiane światło, słońca lampki itp, i tu się znajdują też czajniki lub obiekty bardzo uproszczone żeby testować światło nie renderując skomplikowanej geometrii (w File => x-ref można dowolnie wyłączać i włączać poszczególne pliki), renderuję zawsze w pliku swiatla.max

 

Inną (pewnie lepszą, ale nie testowałam) możliwością jest użycie Vray Proxy

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vrayproxy_params.htm

Efekt jest ten sam co przy X-refach, ale być może oblicza się korzystniej niż x-refy ponieważ jest bardziej dostosowane pod vraya, nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram uzywanie VrayProxy, scena którą ostatnio robiłem miała coś ponad 250 drzew (kazde od 8-40 tysięcy poly) i chodziła jak złoto dzięki VrayProxy, naprawde ułatwia życie, ps swietny model i ekstra tekstury, mój faworyt w tej bitwie :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jonasz_Real--> no troszke sie juz nad tym nasiedzialem: ] nie powiem. hehe

kliment woroszyłow--> dymki beda, wszytko bedzie w odpowiednim miejscu i czasie, moze nawet ten weekend: ]

mrkrzysiek-->final bedzie wiekszy, komp c2d T7200, 2g ramu, grafa GF Go 7600(zestaw w lapie na ktorym to robie), maxy osme.

mateusz_s, biszkopte, fikołek--> hehe dzieki: ]

Ania--> dziekuje za rade, ja kozystalem kiedys z Xrefow teraz merge, Vray proxy sie nie bailem poprubuje

Adek_CG, Loki, krzys!3k-->dziekuje bardzo: ]

CG_Lama--> zadowolony?

 

Witam po krotkiej przerwie, widze ze inni tez sie ostro szykuja bo za bardzo ruchu nie ma: ], wracam znowu do tematu kadru ktory obecnie nie jest juz tak oczywisty(choc dla mnie wczeniej tez nie byl: ])

kilka ujec z ronych perspektyw, sorki jesli kogos denerwuje ostry kontrast i taka tonacja, jakos mi wpadla w oko i sie nie moge odkleic, pierwszy obrazek to czysty render bez korekcji. fakt faktem ze w lapie kolorki mam bardziej rozmyte nic na crt.

 

pozdrawiam

 

085amy4.jpg

085bsd7.jpg

085dzi2.jpg085foo2.jpg

085gbt5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi kadr najlepszy. Jak wycięty z podręcznika dla szkoły filmowej. Szkoda tylko, że nie widać dokładnie szczegółów nadbudówek , bo się naprawdę napracowałeś.

 

Pierwszy też mógłby być, ale jakoś nie przyciąga wzroku. Na pierwszym planie znajduje się dziób statku, który jest pusty. Za to działka itp. są tak bardzo oddalone, że aż ciężko cokolwiek dostrzec. Ponadto ta perspektywa sprawia, że dziób statku wydaje się być bardzo wąski i długi. Dodatkowo, w tym ujęciu widać dużo nieba, które trzeba zapełnić i to tak aby nie zepsuć kompozycji i całego efektu. Po co sobie utrudniać.

 

Jakby co, to się mną zbytnio nie sugeruj, to twoja praca :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde robi wrazenie nawet jako maly "skrin" ale mam nadzieje ze tak nei bedzie wygladac caly kadr a tylko raczej sposob w jaki zaistnieje w kadrze Yamato- swietnie sie zapowiada

 

...chcialem jeszcze zapytac i anteny na glownej nadbudowce - u ciebie na modelu wygladaja jak pelne ekrany to chyba bedzie texturka "siatki" ?

http://image1.photohighway.co.jp/se-bin/MyPhoto.dll?Vi?p1=NK098_312&p2=5342320363qz9&p3=0jpg&p4=6631713&p5=

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frankot--> w sumie masz racje, mi tez 2 najbardziej lezy tylko musialbym go poszerzyc aby zlapac końcówki luf, bo mnie to troche denerwuje ze sie tak konczy, kadr o tyle dobry ze z lewej mozna by ladnie torpede zamocowac w wodzie tuz przed uderzeniem, a z prawej w srodokreciu piekny wybuch z strzepami rozdzieranym metalem i calym tym balaganem ktory tak slicznie wyglada: ]

eco--> tak to sa tylko probki uchwycenia tego kolosa w jakis senswny sposob, co do tych siatek w nazwijmy to radarze to tak mam tez siatki, mozesz to spr w wczesniejszych postach jak pokazywalem je, nie wiem dlaczego wyszly tak 'pelne', najwyzej rozrzedze texture i bedzie ok: ]

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za posty: ]

Eco--> dzieki miales racje jakos usunal mi sie kanal alfa w tym materiale: \

Frankot--> tak cos w tym stylu.

Dzis nauczylem sie uzywac modyfikatora cloth: ], nie bylo latwo, sporo czasu mi zajelo znalezienie ustawien, aby bandera wygladala na duza(prawdziwa 7m dlugosci) a nie jak chusteczka na wietrze

Mam problemwyskakuje mi error w materiale. przez co stracilem tex kadluba.

mianowicie, wyskakuje mi cos takiego

Image I/O ERROR

'sciezka do pliku'

Invalid Image File Header

 

 

087bf0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzis wszytko samo sie naprawilo, nie wiem jak i dlaczego ale znow dziala:]

podlubalem jeszcze troche przy ludzikach i kadlubie, obecny stan polycounta to okolo 360k calej sceny

PS nie mialem poprzednich renderow wiec ciezko mi bylo dobrac kolorystyke taka jak wczesniej, obecnie moim niedosciglym wzorem jest 2 obrazek z posta 166, tonacja kolorystyka i wszytko takie jak tam. wrzucam ciut wiekszy obrazek z lekkimi podmalowkami posoki.

Wprowadzilem zmiany bledow ktore zostaly wytkniete, czyli siatka radaru glownego oraz zmniejszylem kontrast dech pokladu. pozdro

 

089wi4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za komentarze i slowa uznania: ] hehe

 

Ze wzgledu na znikome ilosci wolnego czasu miedzy praca/uczelnia(sesja) i kilkoma innymi sprawami prace posuwają sie dosc mozolnie.

Postanowilem wydziergac sobie bardzo uproszczony detal rufy, a noz bedzie cos tam widoczne, to przynajmniej sie cos zobaczy. Tak jak pisalem modele sa baardzo uproszczone wiec alpha poszla w ruch

 

pozdrawiam

090kp4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za komenty, hehe,

Od pewnego czasu ucze sie aftera i i i sami widzcie, nie jest jeszzce zbyt dobrze, ciezko jest mi dobrac takie parametry aby ogien byl ogniem a dym dymem, narazie jakies takie to wszytko nijakie. No i kolejna wada to Afterburn niewspolpracuje z Vrayami: \

 

PS bez podmalowek, jedynie z korekcja barw

pozdro

092hd8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności