Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A jak szczęście dopisze to Max3D nigdy nie będzie, jak inne fora - też zagraniczne - gdzie każdy każdego po plecach klepie.

#boOnRzucilWeMnieTruskawką! ;)

 

Też to zauważyłam (zagraniczne fora + fb szczególnie) to taka, w moim odczuciu, jedna wielka klepalnia hue hue.

 

 

 

Wydaje mi się Wojtek, że troche przesadziłeś z osądem. :)

 

 

 

A jeśli o panią pilot chodzi - dla mnie bomba. Fakt widać jakieś tam mini błędy ale i tak jest PRO! Ach, szkoda tylko że ma ten hełm na oczy. Gdzie nie spojrzę teraz to te hełmy. Jakaś taka dziwna moda, nie rozumiem jej :

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Już o tym wspominałem, ale to bardzo dobry kawałek obrazka jest.

 

Ładna kompozycja, technicznie bardzo fajne. Jest przestrzeń, a dodatkowo dobry pomysł z umieszczeniem postaci na pierwszym planie, która jest dobrym punktem odniesienia. Dobra gra świateł i kolorystycznie przyjemne. Zastanawia jedynie niska kompresja grafiki.

 

Z uwag nie jestem pewny, czy przy tej perspektywie wszystko się zgadza z górną częścią bramy.

Napisano

bardzo dobre masz te 3d mixy. jedyne co mi tu przeszkadza to mix skali. masz duze puste plaszczyzny i male skupiska detali. Nc pomiędzy i wydlada jakby nie bylo ogolnego zamysłu przez to.

Napisano

Na devie obserwuje co poczynasz, więc skoro tyle tego to pomyślałem, że tutaj podsumuje moją opinie.

 

Dobra wrzuta! Fajnie, że teraz próbujesz trochę czystszych technik dla kontrastu do poprzednich prac namizianych czalkiem. No i 3D! Technika solidna. Podobieństwo tematyki z Kuciarą przemilczę, bo dizajn jest twój, a to się najbardziej liczy w tej konkretnej pracy. Po za tym, babka w exoszkielecie była przerabiana milion razy, a zrobić oryginalny kadr dla samego popiersia też trudno xD Niech niewinny pierwszy żuci kamieniem... ^^'

 

Ogólnie widzę progres którego dawno u ciebie nie widziałem. Ciesze się, że starasz się zmieniać podejście i eliminować stare nawyki, bo na człowieka który tyle pracuje na skill zasługujesz na to, by było widać efekty tych dni przed tabletem :)

 

Co do łyżeczki dziegciu. Zgadzam się z tym co Ci napisał olaf - trzeba by trochę popracować nad gospodarowaniem detalem, bo bardzo cierpi na tym kompozycja. Uściślając, obczaj swoje pejzaże wszystko bardzo oszczędnie rozmieszczone na baczność, podobnej skali i samotne jak palec, wszystkie prace na to cierpią, najmniej potwór z bagien.

Staraj się budować kontrast miedzy poszczególnymi elementami pracy i przerywaj je w strategicznych miejscach. Na razie mamy sytuacje drzewo, pustka, drzewo pustka, drzewo, pustka taki niesympatyczny pattern się robi jak gradient od 50% szarości do 50% szarości.

 

Popracować nad opisywaniem bryły również warto, znów zgadzam się z olafem, ale to zawsze i każdy musi xD Więcej grzechów nie widzę :)

 

Powodzenia i sukcesów!

 

 

P.S.

Panie Fus, co pan wyczynia... ojojooooj

Napisano

Kurde mi akurat się fajnie przeglądało te speedy 2d - z Nuke weather all weekend włącznie :) Troche taka beztroska twórczość, ale widać po takich obrazkach że JESZCZE Cie to bawi i bardzo dobrze.

 

3D jak dla mnie bomba, ale ja na 3d nie znam się kompletnie więc tu nie wiele trzeba żeby mnie zachwycić. No i gratulacje tych wszystkich frontów!

Napisano (edytowane)

bardzo fajne. jakbys jeszcze dorenderowal male kregi od piachu, kory jakie wrzucily ptaki do wody miałbyś chyba wiekszy dramatyzm i dynamikę.

Edytowane przez olaf
Napisano

KaliditusZaliditey dzięki

olaf coś mi nie siedziało. ogolnie bardzo dużo zmieniałem i zeszło mi 2 tygodnie z doskoku także straciłem świeże oko.

 

Dobre! Z ciekawości zapytam jaka jest proporcja fotek do malowania i czy taki workflow jest raczej szybszy, czy wymaga sporo zabawy??

 

90% foty, w sumie jakieś 98 referencji. Część niewykorzystana, plus jakieś tekstury. Malowana była tylko zmiana oświetlenia i maski i inne.

szybkość... no na pewno jest szybciej niż normalnie malując :)

Napisano

kojocie polecasz/znasz jakieś dobre tutoriale do photobashingu? byłbym wdzięczny za podesłanie jakiegoś linka

a ten ostatni obrazek jest pro ;]

Napisano

Nie chce brzmieć złośliwie, bo nie o to chodzi, ale ewidentnie widzisz siebie w roli grafika. Nie przeszkadza Ci, że stosujesz technikę, która może i wygląda dobrze ale za 2lata będzie dostępna dla każdego hindusa i oferowana po 20dolarów za ilustrację?

Nie wykluczone, że czegoś tu nie rozumiem ale eksplorujesz techniki dla operatorów photoshopa, a nie grafików. Operatorów można wynająć za grosze, za jakiś czas wyjdzie kilka tutoriali i rzemieślnicy będą jeszcze tańsi i lepsi, bo to ogólnie banalna technika.

 

To takie pytanie w trosce o Twoją przyszłość, robienie niewymagających skilla rzeczy kończy się zapier*&^%$ po kilkanaście godzin dziennie, by godnie żyć. Rozumiem, ze masz swoich graficznych herosów ale oni odcinają już teraz kupony od czegoś od czego Tu już raczej nie odetniesz w przyszłości. Nie wiem, może coś się w świecie zmieniło ostatnio, ale do tej pory zauważałem ogólną zasadę, ze jeśli coś jest proste to nie ma z tego pieniędzy.

Napisano

liczyc na klienta, ktory doceni dizajn nie skopiowany od kogos, to jak liczyc na klienta, ktory doceni reczną ilustrację zamiast sklejki fotek.

A hindusi są bardo inteligentni i niesamowicie szybko adaptują się do nowych możliwości - szczegolnie jak praca nie wymaga wyslku. Dlatego nie pisze o chinczykach.

Napisano

przecież "wielcy" graficy też korzystają z fotek i photobashują bo tak jest szybciej, efektywniej , na pierwszy rzut oka wygląda że jest to proste ale trzeba mieć sporą wiedzę na temat odbijania światła, koloru, anatomi i tym podobnych zagadnień, nie wystarczy dobrze znać photoshopa, byle hindus nie zrobi takiego arta jak coyote z tym rycerzem w wodzie bo do tego trzeba mieć wiedzę, skilla i przy okazji dobry zmysł estetyczny( który często jest lekceważony na rzecz umiejętności czysto rzemieślniczych)... tak więc nie zgadzam się z tobą w tej kwestii olafie ;]

Napisano

"wielcy" już mają ciepłe posadki.

Co do wyczucia estetycznego - jak walisz z foty to co za problem podłożyć sobie fotkę z 'wyczuciem estetycznym'? Zamknięte koło. Ale to tylko mój głos, ja nie mam przed sobą 50lat w zawodzie, ale jakbym miał, nie szedłbym na skróty.

Napisano

Macksy nie zrozumiałem chyba. Z argumentu, ze wszyscy to teraz robią wnioskujesz, ze za kilka lat będzie to nadal dobrze płatne zajęcie? Jeśli tak, to mamy rozny odbiór rzeczywistosci.

Napisano

Ja w ogóle zastanawiam się po co ta dyskusja? Olaf wyraził swoje zdanie (jeśli kogoś to interesuje, to moim zdaniem całkiem trafne) i jedyną osobą zainteresowaną tym faktem powinien być Pan Coyote.

Myślę, że potrafi on doskonale odnieść się do tych uwag i sam wysnuć wnioski.

Napisano

trzeci plan - postac i kolory troche kojarza mi sie z nicponiowymi monstrami :)

ale czerwien bardzo ladnie blyszczy na pierwszym planie, w fajnym kontrascie do sniegu. fajna lokacja do gry by byla *_*

Napisano

Olaf: Rozumiem twoj punkt widzenia i poczesci zgadzam sie z tym o czym tu mowisz, ja osobiscie wole poswiecic te 5 lat wiecej na nauke i robic wiekszosc rzeczy recznie, zaczalem bardzo cenic stylizacje, i mysle ze wciaz jest wiele firm i osob ktore cenia talent i ciezka prce artysty w "czystej postaci", jak to ma miejsce chodzby u Blizzard, przy uniwersum warcrafta. Tam wiekszosc konceptow wciaz powstaje olowkiem na papierze. Co nie znaczy ze nie uzywaja collagy podmalowanych zdjec.

 

Poki co, jest miejsce dla obydwu filozofii i obydwu podejsc, Ja osobiscie cenie sobie bardziej "reczna robótke", a czy w przyszlosci stanie, sie to o czym piszesz? Tylko czas pokaze :]

 

 

Kojot, ziom, bardzo fajna ta ostatnia ilustracja, swietny dobor kolorow. Jedyna rzecz ktora mi nieco przeszkadza, to ten szum po prawej stronie, faktura drzew koliduje nieco z poziomem "szumu" na olbrzymie, przez co kloca sie o uwage. Osobiscie "uspokoil" bym nieco giganta, bo po pierwsze jest dalej, wiec to logiczne posuniecie, ktore dodatkowo doda nieco glebi planom, a po drugie z dzrzewem bylo by wiecej roboty :P

 

Tak czy siak, bardzo fajny obrazek, ciao!

Napisano
Poki co, jest miejsce dla obydwu filozofii i obydwu podejsc

Oczywiście, że jest. Podstawowa zasada rozwoju korporacji - stworzyć zunifikowaną procedurę, by można było jednego pracownika zastąpić innym bez ryzyka komplikacji. To jednak przeciąga władze na stronę korpo. Dlatego się rozpisałem, bo za kilka lat jedyna wartościowa rzecz po grafiku to będzie jego lista ulubionych w przeglądarce. Skończycie w gorszych warunkach niż VFX'owcy, tylko po to by dostać kilka 'lajków' na portalach dla grafików. To tak samo wartościowe jak płacenie za WatsUp'a walutą z Monopoly. A nie sorry, miało być 'akcjami facebooka' ;D

Tak, stylizacja jest dobra, bo powstaje unikalny produkt. Taki zawsze będzie wart więcej, nawet jak to jest coś banalnego jak satyry Raczkowskiego (nie oceniam całego dzieła tylko wizualną część). Ale oczywiście dobrze opanować warsztat takich działań, tylko nie należy go przeceniać. Osobiście uważam, że jak tysiąc osób Cie chwali, to raczej dlatego, ze czują się dobrze z tym co robisz, a nie dlatego ze robisz dobrze.

Napisano

Tak to już pewnie jest w firmach że nie liczy się to jak coś robisz tylko efekt końcowy .

Wszystkie chwyty dozwolone byle by na końcu było lux i nie ważne jak to robisz , ma być super i już .

Fakt faktem że zawsze ręczne robótki będą bardziej cenione :)

Ciężką pracę się szanuje bo nie każdy jest do tego zdolny a na skróty to wiadomo :)

 

Z drugiej strony , jeśli można zrobić coś atrakcyjnego małym kosztem to czemu nie ?

Jedno i drugie się przydaje. Kwestia przy czym bardziej czujemy się artystą.

 

Pozdro all.

Napisano (edytowane)
Z drugiej strony , jeśli można zrobić coś atrakcyjnego małym kosztem to czemu nie ?

 

Widzisz, tutaj juz chodzi o filozofie, w mc donaldzie bedzie szybko najesz sie bedzie smaczne, ale to sie nie umywa do kaczki pieczonej w jablkach z bitymi ziemniaczkami i zurawina, rozumiesz ? :)

 

Sek w tym, ze korpo kaze ci "zjesc w 15 min" wiec wybierasz hamburgera ktorego polkniesz i o nim zapomnisz, kaczka bedziesz sie rozkoszowal i zapewne opowiesz jeszcze znajomym o swietnym szefie kuchni, ktory przyrzadzil Ci tak wykwintne danie.

 

( wszystkich wegeterianów i weganów z gory przepraszam za taka oto metafore ;)

 

 

EDIT: Ok nie robmy juz wiecej offtopu w tej teczce, i tak go wystarczy.

Edytowane przez ICE
Napisano

Skąd bierzesz fotki do studiów z fejsa? Szukasz to tak po prostu w googlach czy masz jakiś folder/stronę gdzie takie fajne zdjęcia są w jednym miejscu? Byłbym wdzięczny za podrzucenie :P

Napisano

mats zazwyczaj szukam na tumblr deviantarcie flickr albo reddit :) (nie skonkretyzowałeś pytania o której dokładnie refki ci chodzi wiec podałem wszystkie źródła :P)

Napisano

Ooo tumblr i flickr, zupełnie zapomniałem o tych stronach :D. Chodziło mi o te codzienne ćwiczenia z Twojego fejsa ze dawałeś studium i swój obrazek wykorzystując to czego sie akurat nauczyłeś, bardzo fajny sposób :P

Dzięki wielkie :D

Napisano

fajna krewetka :D ale nie chciałabym jej zjeść ... ;) od krewetki odciągneło mnie ładnie namalowane otoczenie ;) kolorki ! Bardzo pięknie się rozwijasz i dalekosiężnie ;) Pozdrowionka

Napisano

wygląda jakbyś się shadiego naoglądał, fajne te prace. 200 stron w wątku całkiem sporo ale progress niesamowity

nieznany mściciel

speed6fy2.jpg

pan krewetka

1421063_751990814814201_1318702856_o.jpg

pozdro

Napisano

Ogólnie bardzo fajny klimat i kompozycja pracy. Nie leża mi jednak dwie rzeczy - nogi u konia przednie wyglądają jakby były w galopie a tylne jakby poruszał się wolno(ale to może być moje dziwne odczucie- nie jestem pewien:D). Druga to ułożenie tej ręki z mieczem- nie jest zła ale myślę, że przy innym ułożeniu obraz mógłby zyskać większy dynamizm. Ale świetna robota, te niedoróbki dostrzegłem dopiero po czasie. Pozdrawiam

Napisano

strasznie podoba mi się walor we wieśku, ale konia to totalnie olałeś chyba, bo anatomia leży i kwiczy ;) Tylna noga, przednie nogi, ale najbardziej mi się rzuciła w oczy ta głowa, na którą chyba koń się zamienił z jakimś kucykiem i do tego młodym. Sprawia wrażenie jakbyś na pierwszym planie próbował jakiejś perspektywy (bo Wiesiek też jakiś taki), którą porzuciłeś przy malowaniu dalszego planu. Pewnie się czepiam, konie w sztuce są zawsze najbardziej pokrzywdzone... Ale ogólnie bardzo bardzo

Napisano

Wspaniała praca, oj, jak daleko mi do takiego skilla... Może kiedyś bozia da. Jeśli jednak mogę wtrącić trzy grosze, to jako koniarz, chciałam nieco poprawić samą anatomię konia. Praca szalenie mi się podoba i chciałabym zobaczyć ją ukończoną dlatego wrzucam skromny szkic jak takowe końskie nogi powinny być mniej więcej ustawione. Popracowałabym też nad oczodołem, bo pod tym kątem łba powinien być bardziej wypukły, szyja też wymaga korekty albo ją wydłużyć albo wygiąć pod innym kątem.

 

http://i61.tinypic.com/r9rkop.jpg[/img]"]http://r9rkop.jpg

 

Jeźdźca też przesunęłabym do przodu bo w tej chwili zdaje się, że Wiesiek siedzi koniowi na nerach i raczej długo na nim nie ujedzie :) Popręg siodła powinien znajdować się dużo bliżej końskiego łokcia a sam jeździec siedzieć tuż za kłębem. Ok, to tyle z mojej strony, mam nadzieję, że choć trochę pomogłam. Proszę, dokończ tą pracę.

Napisano

Wow, wiedźmin jest super, świetna jest ta zieleń na pelerynie i naramiennik.

Trochę trudno mi znależć źródło swiatła, ale w sumie wszytko jest czytelne i wygląda fajnie, więc to nawet nie problem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności