Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Z przyjemnością informujemy, iż na Wasze pytania w kolejnej edycji "Questions & Answers" zgodził się odpowiedzieć Grzegorz Jonkajtys. Grzegorz to znany i ceniony specjalista od grafiki komputerowej, efektów specjalnych i animacji 3D. Pracował przy takich produkcjach jak "Labirynt Fauna", "Gothika", "Sin City", "Blade 3", "Hellboy", "Liga niezwykłych dżentelmenów". Zajmował się również animacją postaci w "Sztuce Spadania" Tomasza Bagińskiego, a jego drugi animowany film krótkometrażowy "Arka", uznany został za najlepszy film na 34. festiwalu Siggraph. Aktualnie Grzegorz pracuje w ILM!

 

Zapraszamy do zadawania pytań.

jonkajtys.jpg

Regulamin :

 

*
Zadajemy poważne pytania na poziomie,możemy pytać o porady itp, natomiast nie prosimy o tutoriale i podobnego rodzaju rzeczy

*
Grzegorz ma prawo wybrać pytanie na które chce odpowiedzieć, dlatego nie płaczemy w wątku że nie odpowiedział na pytanie, bo kara będzie surowa

*
zachowanie kultury w wypowiedziach i pytaniach

Edytowane przez KLICEK
  • Like 1
  • Odpowiedzi 131
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam serdecznie i gratuluję dotychczasowych naprawdę imponujących osiągnięć.

 

Moja pytanie brzmi: Przy którym projekcie najwięcej się nauczyłeś i z którego najbardziej pod tym względem jesteś zadowolony?

Napisano

Witam! GRATULUJE osiągnięcia sukcesów i życzę więcej takich projektów... ;)

 

pyt1. Jak ocenisz polski rynek grafiki 3d? Jak wysoki poziom prezentują według Ciebie polscy graficy na tle czołówki światowej?

 

Pozdrawiam!

Napisano

Czesc ! Gratulacje na poczatek i pytanie, jak pracowalo sie przy Sin City i jaka role spelniales w teamie i co bylo w tej produkcji dla Ciebie najtrudniejsze do wykonania ?

Pozdrawiam !

Napisano

Czołem Grzesiek! Tęsknimy tu za Tobą! Wracaj!! :D

Tak na poważnie to gdy patrzę sobie na te makietki od Arki, to myśli chcąc nie chcąc kierują się ku Tobie. Sporo o Tobie było słychać już od jakiegoś czasu a po przejścui do CafeFX zrobiło się głośniej - a po ostatnim Twoim przeskoku już na najwyższą półkę zaczęło po prostu huczeć. Człowiek legenda ;)

 

Chciałbym Ciebie zapytać jako człowieka, który niejedno już widział - animowałeś praktycznie w większości softów na rynku. Łącznie z Messiahem, Mayą, Maxem, XSI i sam jeden wiesz w czym tam jeszcze. Wiem, że na XSI zdecydowałeś się w dużej mierze ze względów na finansową przystępność wersji Foundation. Czy jednak był to jedyny argument? Czy nie znalazłeś w XSI specyficznej wygody jaką daje ten program? Pytam czysto z ciakawości, bo wkręcam się dość mocno w XSI i muszę przyznać, że mnie wciąga i na swój sposób urzeka.

 

Inne pytanie, na które nie musisz odpowiadać, jeśli zbyt mocno wdepnę w Twoje prywatne życie. Ciekaw jestem jak wygląda Twoje życie poza pracą. Czy realizując tak duże projekty zostaje trochę wolnego czasu dla Ciebie? Jakieś wypady ze znajomymi, jakieś inne pasje poza CG... po prostu - Grzesiek prywatnie i po pracy :) Jak tam się żyje za oceanem?

 

Wpadnij kiedyś choć przelotnie ;) Miło byłoby się spotkać. Pozdrawiam serdecznie

Napisano

Pytanie ktore mnie oraz napewno wielu forumowiczow ciekawi. Ile taki wymiatacz jak Ty jest wart w stanach dla firm postprodukcyjnych oraz jak duza jest konkurencja? Zalozmy facet ma wiedze podobna do twojej, ile moze wyciagnac od takich gigantow jak cafefx czy ILM? Czy sa to stawki duzo roznice sie od stawek polskich?

Napisano (edytowane)

No i trafia i sie okazja by zapytac - czy osobiscie poznales i pracowales z Robertem Rodriguezem przy okazji prac nad Sin City, w jakim stopniu zostalo uzyte tam XSI i lightwave?

 

Poza tym - na czym polegala twoja rola przy produkcji SinCity i Blade III?

 

PS

Wielkie dzieki ze zgodziles sie na QA ;) Respekt i gratulacje! Pozdrawiam zza miedzy (nie, nie z Kanady - z tej drugiej strony ;)

Edytowane przez Nezumi
Napisano

ah, Grzegorz Jonkajtys, pamietam pierwszy raz uslyszalem o Tobie a propos Mantis, dobra animka to byla, a pozniej poziom Twoich prac lecial w wielkim tempie do gory. Wielki talent i umiejetnosci.

 

Mam kilka pytan oczywiscie :)

 

1. Zakladam ze urodziles sie w Polsce. Jesli mozna spytac, co Cie sklonilo do wyjazdu? Czy tylko lepsze perspektywy finansowe? Czy chec jakis zmian, a moze jeszcze cos innego?

2. Ile wiosen sobie liczysz, i ile ich miales gdy zrobiles mantis?

3. I sie dolaczam do pytania Klicka, jak jest w ILM? Jakie klimaty tam panuja? Czy jest w miare luzno, czy typowo korporacyjnie?

 

Na razie tyle ode mnie,

pozdrawiam!

Napisano (edytowane)

Gratuluję pięknych filmów!

 

Interesuje mnie w jaki sposób zaczynałeś, uczyłeś się sam czy chodziłeś do jakiejś szkoły?

 

Czy pracując w dużych firmach masz jeszcze czaz i ochotę na realizację własnych projektów?

 

Czy zdarza ci się niekiedy mieć dosyć tej całej animacji, nie mieć już energii do tego? Co wtedy robisz?

Edytowane przez Ania
Napisano

Hej, Takze gratuluje sukcesów :)

 

1. Jak czesto w swojej karierze zmieniales prace ??

2. Czy preferujesz prace jako freelancer czy zatrunienie na stale ??

3. Jak wyglada sprawa finansowania niezaleznej animacji np Arki ?? Domyslam sie ze potrzebne wam byly spore fundusze on np sponsowów itp.

4. Skad czerpiesz pomysly na animacje ?? Literatura, film, czy moze obserwujesz otaczajacy nas swiat i pomysly same wskakuja do glowy??

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Mantis - prace super, zawsze byla to pierwsza liga, ciagle pamietam Twoj stary kawalek animacji do muzyki O.N.A, ale pytanie zadam inne. Grasz w gry? Sam albo z ze znajomymi z pracy? Jak to wyglada w ILM? Trzeba pracowac od 8 do 18 czy atmosfera jest luzniejsza i pozwalaja tam na granie w wolfa czy quejka miedzy zadaniami?

Napisano

Hey Grzegorzu!

 

Bije poklony i gratuluje sukcesow, szczegolnie tych ostatnich zwiazanych z Twoim przejsciem pod skrzydla ILMu :)

 

Jako, ze juz reszta zadala pytania jak tam jest, ja spytam nieco inaczej.

 

- Jak porownasz atmosfere pracy i ludzi tam do tego co bylo w CafeFX, czy rzeczywiscie jest jakis skok jesli chodzi o myslenie i zaawansowanie tamtejszych pracownikow?

- Jestes tam w charakterze Digital Artist tak ogolnie czy bardziej ukierunkowane w sensie animacja/compo?

- Pewnie nie mozesz zdradzic nad czym aktualnie pracujesz, ale chociaz powiedz czy juz miales okazje porozmawiac z oskarowymi legendami VFX Supervisorow takimi jak Muren, Knoll, Farrar

 

Zycze powodzenia w dalszej karierze i jeszcze raz gratuluje! :)

 

Pozdrawiam

Wojtek

Gość Kuba1994
Napisano

Gratulacje przedewszytskim osiągnieć . Przyłączam się do zdań innych . Mam takie jedno pytanko do ciebie .

Gdy byłeś w gimnazjum lub jakiejś szkole średniej czy dobrze się uczyłeś , 5,6 miałeś czy jednak byłeś przeciętny i jesli nie jest się dobrym w nauce to można osiągnąc to co ty czy jednak szkoła to podstawowa rzecz , która pomogła ci w zrealizowaniu swoich marzeń bo pewnie takie ono było

??

 

Pozdrawiam

Napisano

Gratulacje sukcesów i miło że się zgodziłeś na Q&A.

 

Jak wygląda u Ciebie kwestia kariery? Miałeś (i masz) w głowie jakiś większy plan który skrupulatnie wprowadzasz w życie czy bardziej na zasadzie łapania okazji?

 

Z kim Ci się najlepiej współpracowało? Może jakiś szczególnie dobrze wspominany projekt.

 

Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów.

Napisano

Witam, gratuluję itd :)

mam pytanie podobne do Gothama. Nie jestem zbyt zorientowany w hierarchii prestiżu studiów animacji, ale wydaje mi się, że wyżej niż ILM nie da się celować. Czy praca tam jest w takim razie Twoim celem ostatecznym, czy jeśli uznasz, że trzeba ruszać z czymś swoim albo nowym, to gotów jesteś zmienić studio? Czy w ILM w dziale artystyczno-wyrobniczym kręcą się jeszcze jacyś Polacy?

Aha, kiedy zwykli śmiertelnicy obejrzą Arkę?

pozdrawiam.

Napisano

Witam i gratuluje świetnych filmów.

 

Co twoim zdaniem decyduje o sukcesie? Co takiego trzeba mieć? Talent napewno ale mysle ze to nie wystarczy. Wbijales sie drzwiami i oknami tam gdzie chciales? Szedłeś "po trupach"? :) Miałeś jakiś cel, wizję siebie za x lat czy po prostu robiłeś to co lubisz?

Widziałeś się 10 lat temu oczami wyobraźni w ILM?

Jakie widzisz różnice w mentalności ludzi w Polsce i za oceanem? Czy to naprawdę jest tak że tutajj wszyscy rzucają kłody pod nogi a tam jest "normalnie"? Czy to tylko wieczne narzekania Polaków?

Gdybys mogl pokierowac swoim zyciem i cos w nim zmienic, co bys zmienil?

Jaki jest twój następny cel? Na pewno będzie kolejny film :) Coś jeszcze? Pixar? Czy awans w ILM?

 

Na twojej stronie jest zapowiedz dvd z Arka ale nic konkretnego. Kiedy bedzie dvd?

 

Pozdrawiam i życze dalszych sukcesów.

Napisano

czekałem bardzo na ten Q/A, jestem okropnie ciekaw odopowiedzi na pytania wyżej :)

Szczerze gratuluje pięknej kariery, jestem pewien że będzie jeszcze głośno o Twoich wyczynach :)

 

Pozdrawiam serdecznie.

Napisano

czesc, jak wszyscy dolacze sie do gratulacji! bo zdecydowanie jest czego gratulowac :)

...mnie ciekawi jak jest klimat pracy w stanach (jesli o czyms takim mozna mowic) i ktory projekt/prace wspominasz najmilej?

Napisano

Również gratuluję dorobku artystycznego. Super animacje. Świetne grafiki, rysunki. O ile mi nie do końca podeszła fabuła Arki, tak plastycznie to jedna z lepszych rzeczy jakie widziałem. Szacun.

Ale do pytań:

 

1. Czytałem kiedyś w jakimś wywiadzie, że dążysz do reżyserii filmów fabularnych. I stąd pytanie: czy porzucisz animację? Mam nadzieję, że znajdziesz jeszcze czas na zrobienie jakiegoś shorta.

 

2. Jakie plany na przyszłość? Pokazywałeś niedawno fajny obrazek z najnowszego projektu na forum3d. Zdradzisz jakieś szczegóły? Jak idą prace?

 

3. I jeszcze jedno. Nie da się nie zauważyć, że lubisz mroczne, psychodeliczne klimaty i trzymasz się pewnej stylistyki. Skąd to się wzięło? Napisz coś, proszę, o swoich inspiracjach (grafika 3d, malarstwo, muzyka, cokolwiek).

Nie kusi Cię, żeby zrobić coś kiedyś w innym stylu? Bardziej... wesołego?

 

Jeszcze raz gratulacje. Pozdrawiam.

Napisano

Czesc!

Przedewszysktim dziekuje bardzo redakcji Max3d pl za zaproponowanie mi tego wywiadu :)

Za chwilke weekend, wiec postaram sie odpowiedziec na jak najwiecej pytan.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Grzesiek

Napisano

Dzien dobry!

 

super!

 

Jak sie zyje w slonecznym San Francisco? ale tak na powaznie to,

poprostu jakie plany na przyszlosc zwiazane z CG jesli juz jakies sa ? ;)

Napisano

Witam,

 

Mnie rowniez jak innych interesuje jak sie pracuje w duzym profesjonalnym studiu w USA. Moglbys to jakos porownac do Polskich warunkow ?

 

pozdrawiam

Napisano

Witaj,

Ja jak zwykle pytanie o demoscene, czy miales z nia jakikolwiek zwiazek? (wiem, ze bodajze Wojtek Golczewski robil dla Ciebie muzyke do czegos w rodzaju slideshowu - dobrze pamietam?:) ),

pozdrowienia.

Napisano (edytowane)

No i pierwsze odpowiedzi ;)

1. Vaticinator

 

Witam serdecznie i gratuluję dotychczasowych naprawdę imponujących osiągnięć.

 

Moja pytanie brzmi: Przy którym projekcie najwięcej się nauczyłeś i z którego najbardziej pod tym względem jesteś zadowolony?

 

Moim pierwszym projektem, takim wiekszym 3D, byl film Mantis, i przy nim chyba nauczylem sie najwiecej jak na poczatek. Tyle tylko ze uczylem sie sam, oderwany od profesjonalnej produkcji. Pozniej w Platige Image nauczylem sie profesjonalnego podejscia do animacji, kompozycji itd. PI byla najlepsza szkola, a z reklamowych projektow najmilej wspominam "integracje", "wilbo" i "popieprzone kurczaki"

 

W Stanach - najbardziej jestem dumny z Labiryntu Fauna i Sin City.

 

 

2. Klicek

Ja mam pytanie, jak Ci sie pracuje w ILM ? gratulacje

 

W ILM pracuje sie poki co swietnie, bezstresowo, ale to dopiero pierwszy miesiac :)

 

 

3.floo

 

Witam! GRATULUJE osiągnięcia sukcesów i życzę więcej takich projektów...

 

pyt1. Jak ocenisz polski rynek grafiki 3d? Jak wysoki poziom prezentują według Ciebie polscy graficy na tle czołówki światowej?

 

Pozdrawiam!

 

Kluczem do sukcesu produckcji jest sensowne planowanie i organizacja. Niestety to nie jednostka sie liczy, ale madre zarzadzanie projektem, umiejetnosc negocjacji z klientem, czas, itd itd. W Polsce jest pelno swietnych grafikow, znakomitych artystow, nie ustepujacych na krok tym ktorzy pracuja w najlepszych studiach w Kalifornii czy w Londynie.

Nie ma za to wielu doswiadczonych producentow, managerow i ludzi zajmujacych sie cyfrowym filmem animowanym. Nie ma bo i takie filmy w Polsce po prostu prawie nie powstaja. Filmy z duza iloscia efektow i animacji, czy cale animacje 3D.

Nie mowie o grach, bo kompletnie sie tym nie interesuje i nic nie wiem o rynku gier, w Polsce ani w USA.

 

 

4. hcpiter

Czesc ! Gratulacje na poczatek i pytanie, jak pracowalo sie przy Sin City i jaka role spelniales w teamie i co bylo w tej produkcji dla Ciebie najtrudniejsze do wykonania ?

Pozdrawiam !

 

Przy Sin City bylem odpowiedzialny za stworzenie parku z dinozaurami w srodkowym epizodzie (tym z Clivem Ovenem). Pracowalismy calkowiecie w Lightwave. Najwiekszym wyzwaniem bylo zaplanowanie i wykonanie trawy drzew, calego otoczenia, ktore zylo, wszystkie zdzbla i liscie mialy byc animowane , reagowac na padajacy deszcz, no i mokre dinozaury, z ktorych lala sie woda ;)

 

 

5.Kris_R

Czołem Grzesiek! Tęsknimy tu za Tobą! Wracaj!!

Tak na poważnie to gdy patrzę sobie na te makietki od Arki, to myśli chcąc nie chcąc kierują się ku Tobie. Sporo o Tobie było słychać już od jakiegoś czasu a po przejścui do CafeFX zrobiło się głośniej - a po ostatnim Twoim przeskoku już na najwyższą półkę zaczęło po prostu huczeć. Człowiek legenda

 

Chciałbym Ciebie zapytać jako człowieka, który niejedno już widział - animowałeś praktycznie w większości softów na rynku. Łącznie z Messiahem, Mayą, Maxem, XSI i sam jeden wiesz w czym tam jeszcze. Wiem, że na XSI zdecydowałeś się w dużej mierze ze względów na finansową przystępność wersji Foundation. Czy jednak był to jedyny argument? Czy nie znalazłeś w XSI specyficznej wygody jaką daje ten program? Pytam czysto z ciakawości, bo wkręcam się dość mocno w XSI i muszę przyznać, że mnie wciąga i na swój sposób urzeka.

 

Inne pytanie, na które nie musisz odpowiadać, jeśli zbyt mocno wdepnę w Twoje prywatne życie. Ciekaw jestem jak wygląda Twoje życie poza pracą. Czy realizując tak duże projekty zostaje trochę wolnego czasu dla Ciebie? Jakieś wypady ze znajomymi, jakieś inne pasje poza CG... po prostu - Grzesiek prywatnie i po pracy Jak tam się żyje za oceanem?

 

Wpadnij kiedyś choć przelotnie Miło byłoby się spotkać. Pozdrawiam serdecznie

 

 

Jesli chodzi o te wszystkie softy, to po prostu najlepiej mi podchodzi XSI. Nie tylko jesli chodzi o animacje, ale pasuje mi modelowanie, i rigowanie. Wszystkie inne albo maja pewne ograniczenia (pozal sie Boze Lightwave np) albo wymagaja pisania narzedzi, ktore sa gotowe i dzialaja calkiem dobrze w XSI. Ot co. Ale to tylko moja preferencja , w pracy od lat uzywam Majki, no bo to jest standard w filmie, i nie ma co wydziwiac.

 

Jesli chodzi o czas po pracy - to owszem, staram sie jak moge nie pracowac po godzinach w firmie. Na poczatku chyba bardzo denerwowalo to moich mocodawcow, ale postawilem na swoim, i chyba ze jest kompletny stres przy projekcie, to siedze wieczorami. Ale nocki w firmie nie zarwalem juz pare lat chyba. Sek w tym, ze przewaznie po pracy - pracuje nad wlasnymi projektami. Niestety, albo stety moje ambicje nie koncza sie na posadzie grafika od VFX, wiec cos trzeba robic w kierunku wlasnych zainteresowan - czyli autorskiego filmu.

 

 

6. makko

Pytanie ktore mnie oraz napewno wielu forumowiczow ciekawi. Ile taki wymiatacz jak Ty jest wart w stanach dla firm postprodukcyjnych oraz jak duza jest konkurencja? Zalozmy facet ma wiedze podobna do twojej, ile moze wyciagnac od takich gigantow jak cafefx czy ILM? Czy sa to stawki duzo roznice sie od stawek polskich?

 

No wiec tutaj bede musial wszystkich bardzo rozczarowac.

Pienadze, jesli pracuje sie normalnie na etacie w studio efektow filmowych - sa MARNE.

I to nie nominalnie na papierze - bo te wydaja sie ok, ale tutaj po pierwsze placi sie w sumie 40% podatku, no i malutkie mieszkanko w San Francisco, np, z jednym miejscem parkingowym, kosztuje - okolo 1500 - 2000 dolarow miesiecznie. :)

 

Nie mam natomiast wiedzy, jak wyglada tutaj rynek reklamowy. Napewno swietnie zarabiaja freelancerzy Flame'a :) - ale to chyba wszedzie tak jest.

 

 

7. Nezumi

No i trafia i sie okazja by zapytac - czy osobiscie poznales i pracowales z Robertem Rodriguezem przy okazji prac nad Sin City, w jakim stopniu zostalo uzyte tam XSI i lightwave?

 

Poza tym - na czym polegala twoja rola przy produkcji SinCity i Blade III?

 

PS

Wielkie dzieki ze zgodziles sie na QA Respekt i gratulacje! Pozdrawiam zza miedzy (nie, nie z Kanady - z tej drugiej strony

 

Rodrigueza owszem spotkalem, ale oczywiscie nie bedzie w zyciu pamietal wszystkich lebkow ktorzy pracowali nad jego filmem.

Napisalem wczesniej juz jak ten park robilem w srodkowym epizodzie Sin City, oprocz tego generlowalem troche bialej krwi i flakow, przy okazji tej azjatyckiej dziewczynki ktora ciela wszystkich na pol - i wlasnie zrobilem 2 ujecia rozcinanego komisarza policji, - ktore jednak weszly tylko na DVD. Calkiem fajnie sie nad tym pracowalo, uzywalem jeszcze wtedy Messiaha i LW. XSI byl uzyty glownie przez inna firme - Hybride. Cafefx uzylo XSI chyba tylko w kilku doslownie ujeciach.

 

Blade 3 - pracowalem nad orgnanami wewnetrznymi, w sekwencji, kiedy to wirus dostaje sie do pluc drakuli, rozlewa pieknie po tkance, atakuje serce i pozniej przenosi sie czosteczkowo na inne wampirki, defasonujac ich srogie oblicza :) Tym razem, poznalem osobiscie rezysera i scenarzyste Bladea, ale to za sprawa Arki, kilka lat pozniej ;)

 

8. michalklim

W jakim wieku zacząłeś interesować się animacją i jakie były Twoje początki? Ile lat zajęła Ci droga na szczyt, bo tak niewątpliwie można określić Twoje obecne położenie? Pozdrawiam.

 

Na powaznie animacja 3D zaczalem interesowac sie jakos w wieku 27, 28 lat. i pierwszym takim projektem byl film Mantis, nad ktorym spedzilem 9 miesiecy (po godzinach pracy DTP oczywiscie) i dzieki ktoremu dostalem sie do Platige Image.

 

8. Kalais

ah, Grzegorz Jonkajtys, pamietam pierwszy raz uslyszalem o Tobie a propos Mantis, dobra animka to byla, a pozniej poziom Twoich prac lecial w wielkim tempie do gory. Wielki talent i umiejetnosci.

 

Mam kilka pytan oczywiscie

 

1. Zakladam ze urodziles sie w Polsce. Jesli mozna spytac, co Cie sklonilo do wyjazdu? Czy tylko lepsze perspektywy finansowe? Czy chec jakis zmian, a moze jeszcze cos innego?

2. Ile wiosen sobie liczysz, i ile ich miales gdy zrobiles mantis?

3. I sie dolaczam do pytania Klicka, jak jest w ILM? Jakie klimaty tam panuja? Czy jest w miare luzno, czy typowo korporacyjnie?

 

Na razie tyle ode mnie,

pozdrawiam!

 

Do wyjazdu skolonila mnie praca nad efektami do filmow fabularnych (ktorych w Polsce, prawie nie uswiadczysz)

Jesli chodzi o finanse - to jak pisalem - w Polsce w dziale reklamowym mozna zarobic nieprownanie wiecej jesli sie jest niezlym, wiec napewno to nie byl powod mojego wyjazdu.

Licze sobie 36 wiosen, a Mantisa skonczylem w wieku 28 lat.

W ILMie , poki co, ale to dopiero miesiac - klimaty sa bardzo luzne, i wychodzisz z pracy o 18stej. :)

Edytowane przez grzesiekj
Napisano (edytowane)

9. Ania

Gratuluję pięknych filmów!

 

Interesuje mnie w jaki sposób zaczynałeś, uczyłeś się sam czy chodziłeś do jakiejś szkoły?

 

Czy pracując w dużych firmach masz jeszcze czaz i ochotę na realizację własnych projektów?

 

Czy zdarza ci się niekiedy mieć dosyć tej całej animacji, nie mieć już energii do tego? Co wtedy robisz?

 

Studiowalem na ASP w Warszawie. 3D uczylem sie sam, - oraz w Platige Image. :)

Zyje po to, zeby realizowac wlasne filmy, praca w studiach - to wlasnie tylko praca...

Nigdy nie zdarza mi sie miec dosc, aczkolwiek czesto jestem zmeczony komputerem.

 

10. Pierzak

Hej, Takze gratuluje sukcesów

 

1. Jak czesto w swojej karierze zmieniales prace ??

2. Czy preferujesz prace jako freelancer czy zatrunienie na stale ??

3. Jak wyglada sprawa finansowania niezaleznej animacji np Arki ?? Domyslam sie ze potrzebne wam byly spore fundusze on np sponsowów itp.

4. Skad czerpiesz pomysly na animacje ?? Literatura, film, czy moze obserwujesz otaczajacy nas swiat i pomysly same wskakuja do glowy??

 

Pozdrawiam

 

Jesli chodzi o prace w animacji, i ogolnie 3D to - Platige, Cafefx, i ILM.

Wczesniej pracowalem wiele lat jako freelancer, dla agencji reklamowych jako grafik, albo dla pism typu Macworld, Digit, PC WORLD itd. Mailem tez przez 2 lata wlasna firme w Polsce - projektowalem CD romy i strony WWW.

 

W USA musze miec prace na stale - takie wymogi wizy, wiec moje prefernecje sie nie licza :)

 

Arke finansowalem z Marcinem Kobyleckim z wlasnej kieszeni, i po zakonczeniu realizacji filmu, bylem na skraju bankructwa.

 

Pomysly czerpie i z literatury, i z filmu i z zycia. Nie ma na to reguly. opmysly przychodza kiedy najmniej sie tego spodziewam.

 

11. siurek

Mantis - prace super, zawsze byla to pierwsza liga, ciagle pamietam Twoj stary kawalek animacji do muzyki O.N.A, ale pytanie zadam inne. Grasz w gry? Sam albo z ze znajomymi z pracy? Jak to wyglada w ILM? Trzeba pracowac od 8 do 18 czy atmosfera jest luzniejsza i pozwalaja tam na granie w wolfa czy quejka miedzy zadaniami?

 

W gry nie gram, gratuluje nicka :)

 

12. Gith

Hey Grzegorzu!

 

Bije poklony i gratuluje sukcesow, szczegolnie tych ostatnich zwiazanych z Twoim przejsciem pod skrzydla ILMu

 

Jako, ze juz reszta zadala pytania jak tam jest, ja spytam nieco inaczej.

 

- Jak porownasz atmosfere pracy i ludzi tam do tego co bylo w CafeFX, czy rzeczywiscie jest jakis skok jesli chodzi o myslenie i zaawansowanie tamtejszych pracownikow?

- Jestes tam w charakterze Digital Artist tak ogolnie czy bardziej ukierunkowane w sensie animacja/compo?

- Pewnie nie mozesz zdradzic nad czym aktualnie pracujesz, ale chociaz powiedz czy juz miales okazje porozmawiac z oskarowymi legendami VFX Supervisorow takimi jak Muren, Knoll, Farrar

 

Zycze powodzenia w dalszej karierze i jeszcze raz gratuluje!

 

Pozdrawiam

Wojtek

 

ILM jest jakies 100 razy wieksze w porownaniu do Cafefx, nie znasz wogole 70% ludzi ktorzy sie przewijaja na korytarzach. To jest inny poziom organizacji i zarzadzania firma.

Poki co mniej stresu jak pisalem, i taki spokoj jakis dziwny ;) moze przed burza :)

 

Jestem w charakterze senior artist, ale niestey nie moge powiedziec w tej chwili nad jakimi projektami pracuje. Ale jak kto poszpera po CGtalku, czy innych newsach, to sie latwo mozna domyslic ;)

 

Panow o ktorych wspomniales widzialem, widzialem, ale nie mialem jeszcze okazji pogadac :)

 

13. Kuba1994

 

Gratulacje przedewszytskim osiągnieć . Przyłączam się do zdań innych . Mam takie jedno pytanko do ciebie .

Gdy byłeś w gimnazjum lub jakiejś szkole średniej czy dobrze się uczyłeś , 5,6 miałeś czy jednak byłeś przeciętny i jesli nie jest się dobrym w nauce to można osiągnąc to co ty czy jednak szkoła to podstawowa rzecz , która pomogła ci w zrealizowaniu swoich marzeń bo pewnie takie ono było

??

 

Pozdrawiam

 

Gimnazjum...., oceny 5. - 6????? - Ja za stary jestem ;) za moich czasow oceny byly od 2 do 5, i nie bylo gimnazjum :)

 

Mysle ze to jest tak - studia sa bardzo wazne - te studia ktore naprawde wybierasz z pasja.

Jesli szkola srednia pomoze ci dostac sie na studia - to warto miec dobre oceny w szkole sredniej.

 

W moim przypadku ASP bylo bardzo wazne jsli chodzi o rozwoj artystyczny, ale techniki nauczylem sie sam, juz w pracy.

 

 

14. Gotham

 

Gratulacje sukcesów i miło że się zgodziłeś na Q&A.

 

Jak wygląda u Ciebie kwestia kariery? Miałeś (i masz) w głowie jakiś większy plan który skrupulatnie wprowadzasz w życie czy bardziej na zasadzie łapania okazji?

 

Z kim Ci się najlepiej współpracowało? Może jakiś szczególnie dobrze wspominany projekt.

 

Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów.

 

 

Dzieki za zaproszenie do Q& A :)

 

Jakis tam plan jest - na poczatku byl to plan zrealizowania Mantisa - i wyplyniecia na rynek grafiki a animacji 3D.

Pozniej apetyt wzrosl - na produkcje Hollywood, w tym samym czasie kielkowala ARKA. - a teraz prawde mowiac plan jest taki zeby rezyserowac wlasne firmy.

ILM jest szczytem osiagniec jesli chodzi o prace przy efektach - ale jak pisalem wczesniej, apetyt rosnie - wiec plany sa szersze :)

 

Swietnie, pracowalo mi sie oczywiscie z Iwmarem przy Arce,a w USA, to chyba najlepiej z Frankiem Darabontem nad "MIST" i z Guillermo del Toro nad "Faunem". Panowie po prostu wiedzieli czego chca, i to znacznie ulatwilo wspolprace.

Edytowane przez grzesiekj
Napisano

cześć Grzegorz, chciałem zapytać czy nie męczy Cię to życie "na walizkach" ? oraz czy wyjechałeś do Stanów sam czy z rodzinką ? z doświadczenia wiem że to jest dosyć męczące - jak sobie z tym radzisz ?

pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego !

p.s. pozdrów Georga ;)

Napisano

No właśnie, a jak już byś się zdecydował gdzieś zostać na stałe, to gdzie? Widzisz jakieś szanse na realizowanie swoich planów filmowych w Polsce? Czy tylko Stany wchodzą w grę?

Napisano

1. ...a teraz prawde mowiac plan jest taki zeby rezyserowac wlasne firmy...

 

No właśnie, często w wywiadach o tym mówisz. Masz jakieś konkretne plany, pomysły? O czym będzie Twój pierwszy pełny metraż? A technicznie to ma być animacja 3d, czy wręcz przeciwnie, film z żywymi aktorami i minimum efektów?

 

2. Czym się zajmujesz poza grafiką? Czy masz w ogóle czas na coś innego?

 

3. Gdyby nie "Mantis" to dalej byś siedział w Polsce i zajmował się DTP? :)

 

4. W ogóle po 9 latach działań w 3d jesteś, zdaniem wielu, na szczycie (chociaż ja myślę, że to dopiero początek). Dosyć szybko znalazłeś się w najwyższej lidze, gdzie, bez urazy, większość z zadających Ci pytania nigdy nie trafi. Myślisz, że to raczej talent czy ciężka praca?

 

serdecznie pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Nie da sie ukryc iz Twoje prace bija tematyka mroku lub smutku, skad takie klimaty? Czy w realu tez jestes smutasem i pesymista ala Emo?:)

 

Wiem, ze masz laske ktora pracuje w tej samej branzy, takze w bardzo renomowanej firmie. Czy wspolna pasja daje wam odpoczac?:)

 

Jak amerykanie postrzegaja polakow(o ile wiedza gdzie lezy polska:) w takich firmach jak np CafeFX? Nie ma jakiegos problemu tylko dlatego iz jest sie z innej czesci swiata?

 

No pytanie z natury gastronomicznej. Slyszalem, iz pieczywo w USA nie nalezy do najlepszych. Jak sie przyzwyczailes do jedzonka za wielka woda?

Edytowane przez makko
Napisano (edytowane)

moje gratulacje

widac, ze ciężki włożony trud sie oplacil.

Nie wiem czy padło to pytanie. Ale zadam. Chodzi mi o makietę od Arki. Czy wszystkie elementy zostały zrobione ręcznie, czy użyliście drukarki trójwymiarowej ? Fajnie ze nie musieliscie tego wszystkiego teksturowac...chyba ze mieliscie jakis fajny patent ? Bo z tego co pamietam... cala makieta byla z bialego koloru :>

 

Ps. Czy mozna juz kupowac plytki DVD ? ;)

 

Pozdrawiam Jonasz :)

Edytowane przez Jonasz_Real
Napisano

Na poczatek witam wszystkich.

Teraz gratuluje Grzegorzowi wspanialych osiagniec. Mozna zazdroscic i brac przyklad. ;)

Mam,krotkie pytanie.

Pisaliscie tutaj o roznych programach.Pisales ze Maya jest standardem.XSI mniej... a jak ma sie sprawa z programem Houdini w CafeFX/ILM czy im podobnych?

 

Ucze sie tego programu od kilku tygodni,i powiem,ze im wiecej go znam,tym bardziej chce sie w niego wgryzc.

 

dziekuje za odpowiedz,

Napisano

15. Morbid Karbid

 

Witam, gratuluję itd

mam pytanie podobne do Gothama. Nie jestem zbyt zorientowany w hierarchii prestiżu studiów animacji, ale wydaje mi się, że wyżej niż ILM nie da się celować. Czy praca tam jest w takim razie Twoim celem ostatecznym, czy jeśli uznasz, że trzeba ruszać z czymś swoim albo nowym, to gotów jesteś zmienić studio? Czy w ILM w dziale artystyczno-wyrobniczym kręcą się jeszcze jacyś Polacy?

Aha, kiedy zwykli śmiertelnicy obejrzą Arkę?

pozdrawiam.

 

A to tak jak pisalem, - celem ostatecznym bedzie realizacja wlasnych filmow. A ILM to bez watpienia czolowka, i nie interesuje mnie zmiana studia w tej chwili.

Zdaje sie ze jest jeszcze jeden Polak, programista, ale to tylko przelotnie nazwisko gdzies zobaczylem, nie znam faceta w kazdym razie jeszcze.

 

Arka - no musimy ustalic z producentem czy robimy to DVD czy dajemy po prostu online w HD.

 

 

 

16. Gomez

 

Witam i gratuluje świetnych filmów.

 

Co twoim zdaniem decyduje o sukcesie? Co takiego trzeba mieć? Talent napewno ale mysle ze to nie wystarczy. Wbijales sie drzwiami i oknami tam gdzie chciales? Szedłeś "po trupach"? Miałeś jakiś cel, wizję siebie za x lat czy po prostu robiłeś to co lubisz?

Widziałeś się 10 lat temu oczami wyobraźni w ILM?

Jakie widzisz różnice w mentalności ludzi w Polsce i za oceanem? Czy to naprawdę jest tak że tutajj wszyscy rzucają kłody pod nogi a tam jest "normalnie"? Czy to tylko wieczne narzekania Polaków?

Gdybys mogl pokierowac swoim zyciem i cos w nim zmienic, co bys zmienil?

Jaki jest twój następny cel? Na pewno będzie kolejny film Coś jeszcze? Pixar? Czy awans w ILM?

 

Na twojej stronie jest zapowiedz dvd z Arka ale nic konkretnego. Kiedy bedzie dvd?

 

Pozdrawiam i życze dalszych sukcesów.

 

Wydaje mi sie ze nie szedlem do celu po trupach :) Nie bylo tez jakiejs strasznej przepychanki. Po prostu robilem swoje, cierpliwie i po godzinach.

Tak prawde mowiac, na interview o prace w ILMie, na moja korzysc zadzialala ARKA, a nie demoreel z efektami z innych filmow.

Roznice w mentalnosci sa, ale to raczej tutaj jest jakos mniej skomplikowanie, i prosciej :) Fakt Polacy (ale i nie tylko) narzekaja bardzo - amerykanie mniej.

Tak jak pisalem, w tej chwili pracy nie bede zmienial, i napewno nie bede sie staral dostac do Pixara, bo to kompletnie nie moja bajka ( uwielbiam ogladac filmy Pixara, ale jakos nie ciagnie mnie zeby przy nich pracowac)

 

Wiem wiem, jesli chodzi o DVD z Arki, to bieda, nic jeszcze nie ma :(

 

 

 

17. asblaze

 

cześć i gratulacje!!!

 

Czolem, dziekuje serdecznie :)

 

 

 

18. Plastique

Czekałem bardzo na ten Q/A, jestem okropnie ciekaw odopowiedzi na pytania wyżej

Szczerze gratuluje pięknej kariery, jestem pewien że będzie jeszcze głośno o Twoich wyczynach

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

:)

 

 

 

19. Matys

Czesc, jak wszyscy dolacze sie do gratulacji! bo zdecydowanie jest czego gratulowac

...mnie ciekawi jak jest klimat pracy w stanach (jesli o czyms takim mozna mowic) i ktory projekt/prace wspominasz najmilej?

 

A to juz pisalem, klimat pracy trudno mi jednak porownywac, bo nie pracowalem tutaj przy reklamach zbyt duzo - wiec tempo pracy przy filmach generalnie inne jest. Masz czas zeby dopiescic szczegoly, Jakosc sie duzo bardziej liczy - choc nie zawsze niestety.

No ale terminy sa po prostu duzo sensowniejsze.

 

Najmilej wspominam tak jak pisalem Fauna i ale tez i Blade byl fajny do roboty.

 

 

 

20. Mallow

 

Również gratuluję dorobku artystycznego. Super animacje. Świetne grafiki, rysunki. O ile mi nie do końca podeszła fabuła Arki, tak plastycznie to jedna z lepszych rzeczy jakie widziałem. Szacun.

Ale do pytań:

 

1. Czytałem kiedyś w jakimś wywiadzie, że dążysz do reżyserii filmów fabularnych. I stąd pytanie: czy porzucisz animację? Mam nadzieję, że znajdziesz jeszcze czas na zrobienie jakiegoś shorta.

 

Tak daze do robienia filmow fabularnych - ale to nie takie proste, napewno jeszcze sporo szortow animowanych zrobie :) jeden nawet ostatnio na CG talku jest.

 

2. Jakie plany na przyszłość? Pokazywałeś niedawno fajny obrazek z najnowszego projektu na forum3d. Zdradzisz jakieś szczegóły? Jak idą prace?

 

Prace wstrzymane, bo wlasnie sie przeprowadzalem do San Francisco i ten szorcik na Cgtalk challenge robilem.

Ale wkrotce powroce do projektu.

 

3. I jeszcze jedno. Nie da się nie zauważyć, że lubisz mroczne, psychodeliczne klimaty i trzymasz się pewnej stylistyki. Skąd to się wzięło? Napisz coś, proszę, o swoich inspiracjach (grafika 3d, malarstwo, muzyka, cokolwiek).

Nie kusi Cię, żeby zrobić coś kiedyś w innym stylu? Bardziej... wesołego?

 

No smetny facet jestem, nie ma co ukrywac. Bardziej robie wrazenie ciagle obrazonego, i zlego. Taka facjata. W sercu - oczywiscie wesolek , moze wiec kiedys i komedia mi sie uda :)

 

Jeszcze raz gratulacje. Pozdrawiam.

 

 

21. Junior

Dzien dobry!

 

super!

 

Jak sie zyje w slonecznym San Francisco? ale tak na powaznie to,

poprostu jakie plany na przyszlosc zwiazane z CG jesli juz jakies sa ?

 

Plany na przyszlosc, sa nie zwiazane z CG :) - mam nadzieje

 

 

22. Tasiek

 

Witam,

 

Mnie rowniez jak innych interesuje jak sie pracuje w duzym profesjonalnym studiu w USA. Moglbys to jakos porownac do Polskich warunkow ?

 

pozdrawiam

 

powiem tak: organizacja , organizacja, organizacja pracy ;)

 

 

23. mant-raz

Witaj,

Ja jak zwykle pytanie o demoscene, czy miales z nia jakikolwiek zwiazek? (wiem, ze bodajze Wojtek Golczewski robil dla Ciebie muzyke do czegos w rodzaju slideshowu - dobrze pamietam? ),

pozdrowienia.

 

Ja nawet nie bardzo wiem do konca co to byla ta demoscena. Chyba wtedy zajmowalem sie malarstwem olejnym i komputery byly mi zupelnie obce :)

 

 

24. jaras

cześć Grzegorz, chciałem zapytać czy nie męczy Cię to życie "na walizkach" ? oraz czy wyjechałeś do Stanów sam czy z rodzinką ? z doświadczenia wiem że to jest dosyć męczące - jak sobie z tym radzisz ?

pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego !

p.s. pozdrów Georga

 

Ano wyjechalem sam, na poczatku bylo to meczace, ale z czasem sie zadomowilem :) A i podroze stlay sie jakos dla mnie malo uciazliwe. Od 5 lat, jestem dwa albo przynajmniej raz do roku w Polsce, czasami nawet mieszkam w Warszawie po pare miesiecy, wiec jakos sobie daje z tym rade.

 

25. Mallow

No właśnie, a jak już byś się zdecydował gdzieś zostać na stałe, to gdzie? Widzisz jakieś szanse na realizowanie swoich planów filmowych w Polsce? Czy tylko Stany wchodzą w grę?

 

Szanse na realizowanie wlasnych projektow widze wszedzie. Sek w znalezienu producenta ktory da pieniadze na takie moje projekty. Ale nie upeiram sie ze to musi byc w Stanach.

Napisano
ten szorcik na Cgtalk challenge robilem

Odnalazłam ów szorcik, ale na CGTalk mi się ładuje tylko częściowo, tylko do miejsca "if you were a stranger". Z tymi animacjami na CGtalk zawsze są takie problemy. Masz to może gdzieś online w innym formacie?

Napisano (edytowane)

1. A ja jeszcze pomęczę Cię o inspiracje. Czego obecnie lubisz słuchać? Co oglądać? Jakie animacje, filmy, obrazy? No i dalej w temacie: na pewno na początku przygody z animacją (i sztuką w ogóle) były jakieś animacje czy obrazy, które szczególnie Ci się podobały, czy też wręcz zachwycały i inspirowały, motywowały do pracy. Możesz podać jakieś przykłady?

 

2. Można gdzieś obejrzeć Twoje starsze prace? Głównie o te tradycyjne mi chodzi. Rysunki i grafiki znam z Twojej strony. Bardzo fajne. Można gdzieś zobaczyć więcej? Może też jakieś obrazy?

 

P.s. Obejrzałem Legacy. Dobre :) A że od tak sobie coś takiego walnąłeś w wolnej chwili to ja nie mam słów. Respect. Ja bym coś takiego ze 2-3 lata robił (o ile w ogóle bym zrobił). Ten making of też fajny - sposób w jaki połączyłeś te wszystkie ujęcia (3d, green boxowe) w jedno... Wow.

Edytowane przez mallow
Napisano

witam

 

nie bede wyjatkowy z postem :)

 

1. gratuluje osiagniec i wiedz ze byles i jestes dla mnie duza inspiracja

 

2. Co do arki (bo chyba nikt jeszcze nie wspomnial ;) ) to chetnie bym zakupil wersje dvd z duza iloscia dodatkowych materialow, tak jak to mialo miejsce przy katedrze i fallen arcie. nawet jezeli bylaby dostepna wersja hd w necie

 

3. planujesz rezyserie filmu, nie wydaje Ci sie ze prosciej byloby zaczac od razu od tego. wiadomo ze wiedza zdobyta dotychczas dala Ci dobry start, ale czasu tez sporo zajela...

Gość Kuba1994
Napisano

No to odemnie jescze takie skromne pytanie

Kiedy zacząłeś coś robić w programach graficznych bo ja w wieku 11 lat zaczynałem a teraz ciupie w 3ds Maxie narazie się ucząc . Jak myślisz czy to odpowiedni wiek na zaczęcie tego rodzaju wyzwania czy lepiej sie nie spieszyć . A ty od kiedy w tym sziedzisz?

Napisano

witam

 

 

Jakie tam jest zycie nocne? , towarzystwo .Kiedys poznalem amerykanina polskiego pochodzenia z Hawajow i opowiadal mi ze w calych stanach to niezla wiocha, jest tak naprawde, ze nie ma co porownywac no do Krakowa. Zreszta nie tylko on mi to mowil.

Aha noi co z ta Arka wystawisz to kiedys pubilcznie? Bo to takie ukrywanie swojego filmu przed nami wybacz ale troche zenujace sie zaczyna robic.

Napisano

To może pytania ode mnie:

 

1) Podkreślasz, że chciałbyś nakręcić film fabularny. Czy miałby to być film angielskojęzyczny, czy wolałbyś film z polskimi aktorami?

 

2) Podaj proszę twoje ulubione filmy.

 

3) Jak oceniasz perspektywy rozwoju dla polskiego grafika 3D. Czy ta się z tego godnie żyć?

Napisano (edytowane)

- w jakim stopniu na prawde wykorzystywany jest linuks w duzych studiach - jesli wiesz powiedz czy sa to tylko renderfarmy, czy na prawde korzysta sie z linuksowej Mayi nawet nie spogladajac w strone windowsa (jak przekonuja wielbiciele linuksa) i czy faktycznie smigaja jakies legendarne, poprzerabiane "wewnetrzne distra" gdzie hula wszystko podczas gdy swiat sie meczy z WINE zeby ruszyl starszy Photoshop...

 

- W jak duzym stopniu i czy w ogole korzysta sie przy produkcjach filmowych z softu "out of the box" czy tez raczej taka Maya dajmy na to jest oblozona skryptami z kazdej strony (a jesli tak czy bardziej MEL czy bardziej Python?).

 

-Zbrush wydaje sie byc zadomowiony na dobre w przemysle filmowym. Czy i w jakim stopniu korzystasz z tego softu osobiscie a takze jak bardzo popularny jest w studiach i pod jakim systemem sie go uzywa. Na zbrushcentral rzucily mi sie w oczy prace do produkcji MIST w ktorej zdaje sie rowniez brales udzial.

 

-Houdini, powtorze pytanie bo zdaje sie nie padla odpowiedz. Jak bardzo jest popularny?

 

Z gory wielkie dzieki za odpowiedz.

Edytowane przez KLICEK
nie komentujemy postow innych
Napisano

Chciałem się zapytać czy może gdzieś w wielkim świecie wykorzystywane są Maci a jak są to do czego są wykorzystywane, bo w sumie jak ostatnio wkładają do środka procki intela to już bardziej robi się PC niż Mac.

Napisano

Witaj Grzegorzu, gratulacje pracy w ILM ( moje marzenie:) )

 

co do pytań większość już zadane, dużo pytań jest o reżyserie i że dążysz do tego o czym sam mówisz i tak z ciekawości bardziej z żywymi aktorami czy w CG chciał byś zrobić w pełny metraż,

Napisano

Szorcik na CGTalku ostro daje czadu! Masz bardzo dużą umiejętność robienia ciekawych ujęć z wszystkiego co Ci wpadnie w ręce :D Mała kamerka, trochę światła i już można robić kompo do prawie gotowego tła :) Podobnie jak w Arce użyliście z Marcinem makiet tak i w małym szorciku pokusiłeś się o zdjęcia z okolicy Twego domu. Bardzo fajnie. Szybko, oszczędnie. I rezultaty świetne :) Inspirujące.

Swoją drogą Tyson Ibele też ostro pojechał! No ale to jakieś złoty talent jest... poza komentarzem :)

Pytanie brzmi - na ile udaje Ci się namówić osoby, które spotkałeś na swojej drodze, aby brali udział w realizacji Twoich filmów. Przy Arce już całkiem spory zespół się zrobił. Jaki jest kluczowy argument aby zachęcić ludzi do przyłączenia się do projektu? Zawsze kasa, czy czasami też inne rzeczy przeważają?

Pytam z czystej ciekawości i na potrzeby kompletowania zespołu ludzi przy swoich projektach.

Napisano (edytowane)

Staram sie jak moge, juz prawie prawie na wszyskto odpowiedzialem :)

 

 

26. Lumpy

1. ...a teraz prawde mowiac plan jest taki zeby rezyserowac wlasne firmy...

 

No właśnie, często w wywiadach o tym mówisz. Masz jakieś konkretne plany, pomysły? O czym będzie Twój pierwszy pełny metraż? A technicznie to ma być animacja 3d, czy wręcz przeciwnie, film z żywymi aktorami i minimum efektów?

 

Mam nadzieje ze bedzie to film z aktorami, z duza iloscia efektow. Opowiesc troszke biograficzna, troszke pomieszanie historii ze snem, a raczej jak to u mnie - z koszmarem sennym itd itd.

 

2. Czym się zajmujesz poza grafiką? Czy masz w ogóle czas na coś innego?

 

Czas po pracy mam - i zajmuje sie grafika, ale czesto niekomputerowa.

 

3. Gdyby nie "Mantis" to dalej byś siedział w Polsce i zajmował się DTP?

 

Mantis byl swiadoma decyzja, krokiem w kierunku animacji - czyli zaprzestania DTP i zmiany kariery. To nie byl przypadek. Gdyby nie Mantis to zrobilbym cos innego, zeby zmienic zawod.

 

4. W ogóle po 9 latach działań w 3d jesteś, zdaniem wielu, na szczycie (chociaż ja myślę, że to dopiero początek). Dosyć szybko znalazłeś się w najwyższej lidze, gdzie, bez urazy, większość z zadających Ci pytania nigdy nie trafi. Myślisz, że to raczej talent czy ciężka praca?

 

Mysle ze 50% na 50%, ja sobie zdaje sprawe ze swoich brakow, ale staram sie wytwala i cieprliwa praca to rekompensowac.

 

 

 

27. Makko

 

Nie da sie ukryc iz Twoje prace bija tematyka mroku lub smutku, skad takie klimaty? Czy w realu tez jestes smutasem i pesymista ala Emo?

 

Jestem bardziej zly, naburmuszony i zamkniety w sobie. :)

 

Wiem, ze masz laske ktora pracuje w tej samej branzy, takze w bardzo renomowanej firmie. Czy wspolna pasja daje wam odpoczac?

 

duzo wiesz widze...

 

Jak amerykanie postrzegaja polakow(o ile wiedza gdzie lezy polska w takich firmach jak np CafeFX? Nie ma jakiegos problemu tylko dlatego iz jest sie z innej czesci swiata?

 

Problemu nie ma, ale nie wiedza co to Polska, i czasami staraja sie mowic do mnie po Rosyjsku.

 

No pytanie z natury gastronomicznej. Slyszalem, iz pieczywo w USA nie nalezy do najlepszych. Jak sie przyzwyczailes do jedzonka za wielka woda?

 

Nie przyzwyczailem sie :) Wogole jedzonko w Ameryce to temat rzeka, ale chyba nie bedziemy sie rozpisywac na Max 3d.pl :) Na szczescie, w San Francisco mozna kupic wiele na targach, wielu tu emigrantow z calego swiata a wiec i roznorakich jedzen wbrod.

 

 

 

 

 

29. Jonasz_Real

 

moje gratulacje

widac, ze ciężki włożony trud sie oplacil.

Nie wiem czy padło to pytanie. Ale zadam. Chodzi mi o makietę od Arki. Czy wszystkie elementy zostały zrobione ręcznie, czy użyliście drukarki trójwymiarowej ? Fajnie ze nie musieliscie tego wszystkiego teksturowac...chyba ze mieliscie jakis fajny patent ? Bo z tego co pamietam... cala makieta byla z bialego koloru :>

 

Elementy zostaly wykonane recznie, a pomalowane byly, masz racje, na bialo. Nic nie drukowalismy z komputera, bo to troszke mijaloby sie z celem. Chodzilo o prace reczne.

 

Ps. Czy mozna juz kupowac plytki DVD ?

 

Plytka DVD niestety nawet jeszcze nie zaczela powstawac. Nie mam na to po prostu wogole czasu.

 

 

 

30. 100

Na poczatek witam wszystkich.

Teraz gratuluje Grzegorzowi wspanialych osiagniec. Mozna zazdroscic i brac przyklad.

Mam,krotkie pytanie.

Pisaliscie tutaj o roznych programach.Pisales ze Maya jest standardem.XSI mniej... a jak ma sie sprawa z programem Houdini w CafeFX/ILM czy im podobnych?

 

Ucze sie tego programu od kilku tygodni,i powiem,ze im wiecej go znam,tym bardziej chce sie w niego wgryzc.

 

dziekuje za odpowiedz,

Houdini jest popularny i owszem ale tylko i wylacznie do efektow czasteczkowych, wody, ognia, symulacji itd. Warto go poznac - jesli chesz byc tzw FX TD. Wiekszosc duzych stydiow uzywa Houdiniego.

 

 

 

 

31. Ania

Odnalazłam ów szorcik, ale na CGTalk mi się ładuje tylko częściowo, tylko do miejsca "if you were a stranger". Z tymi animacjami na CGtalk zawsze są takie problemy. Masz to może gdzieś online w innym formacie?

 

http://www.3dluvr.com/jonkajtys/challenge/edit_new.wmv

 

 

32. Mallow

1. A ja jeszcze pomęczę Cię o inspiracje. Czego obecnie lubisz słuchać? Co oglądać? Jakie animacje, filmy, obrazy? No i dalej w temacie: na pewno na początku przygody z animacją (i sztuką w ogóle) były jakieś animacje czy obrazy, które szczególnie Ci się podobały, czy też wręcz zachwycały i inspirowały, motywowały do pracy. Możesz podać jakieś przykłady?

 

Jelsli chodzi o muzyke to slucham glownie klasycznego rocka, i jazzu, - i sporo muzyki filmowej.

Moj stosunek do roznych stylow malarstwa zmienia sie co kilka lat, i chyba juz bylem zafascynowany prawie wszysktimi glownym nurtami, poczawszy od Dada (w szkole sredniej), a skonczywszy na wspolczesnym POP Surrealizmie, ktroy zreszta juz mi sie zaczyna przejadac.

 

Pierwsza animacja ktora mnie rzucila na kolana - to Chronopolis Piotra Kamlera - niewarygodnie precyzyjny i piekny film stop motion, wykonany samodzielnie przez artyste ktorego mialem zaszczyt poznac osobicie.

Na decyzje uzycia recznie sklejanych makiet w Arce - mialy wplyw filmy Bracy Quay (ktorych kolekcje kupilem jakis czas temu na DVD)

 

2. Można gdzieś obejrzeć Twoje starsze prace? Głównie o te tradycyjne mi chodzi. Rysunki i grafiki znam z Twojej strony. Bardzo fajne. Można gdzieś zobaczyć więcej? Może też jakieś obrazy?

 

Tyle co jest na mojej stronie niestety, Starsze prace sa z okresu przed komputerowego - i nie posiadam ich cyfrowych kopii.

P.s. Obejrzałem Legacy. Dobre A że od tak sobie coś takiego walnąłeś w wolnej chwili to ja nie mam słów. Respect. Ja bym coś takiego ze 2-3 lata robił (o ile w ogóle bym zrobił). Ten making of też fajny - sposób w jaki połączyłeś te wszystkie ujęcia (3d, green boxowe) w jedno... Wow.

 

Ciesze sie ze sie podobalo :) bardzo lubie takie wlasnie mieszane techniki.

 

 

 

33. ttaaddeekk

witam

 

nie bede wyjatkowy z postem

 

1. gratuluje osiagniec i wiedz ze byles i jestes dla mnie duza inspiracja

 

Milo slyszec :)

 

2. Co do arki (bo chyba nikt jeszcze nie wspomnial ) to chetnie bym zakupil wersje dvd z duza iloscia dodatkowych materialow, tak jak to mialo miejsce przy katedrze i fallen arcie. nawet jezeli bylaby dostepna wersja hd w necie

 

Niestety jak pisalem nie wiem kiedy sie ukaze, bo kompletnie nie mam na to czasu

 

3. planujesz rezyserie filmu, nie wydaje Ci sie ze prosciej byloby zaczac od razu od tego. wiadomo ze wiedza zdobyta dotychczas dala Ci dobry start, ale czasu tez sporo zajela...

 

Obawiam sie ze to nie takie proste jest. FIlm powstaje latami, i trzeba znalezc kogos kto zechce w takie lata pracy dla calej duzej ekipy zainwestowac. Przynajmniej dla mnie to nie jest proste wpasc na takiego producenta :)

 

 

34. Kuba1994

No to odemnie jescze takie skromne pytanie

Kiedy zacząłeś coś robić w programach graficznych bo ja w wieku 11 lat zaczynałem a teraz ciupie w 3ds Maxie narazie się ucząc . Jak myślisz czy to odpowiedni wiek na zaczęcie tego rodzaju wyzwania czy lepiej sie nie spieszyć . A ty od kiedy w tym sziedzisz?

 

Pierwszym komputerowym programem do grafiki dla mnie byl Corel 2.0. - nie mialem wtedy nawet jeszcze wlasnego komputera, chodzilem uczyc sie do kolegi.

Pierwsze kroki w 3D - stawialem na 3ds pod Dosem - mialem wtedy jakies 23 lata chyba.

Edytowane przez grzesiekj
  • Like 1
Napisano

"Mam nadzieje ze bedzie to film z aktorami, z duza iloscia efektow. Opowiesc troszke biograficzna, troszke pomieszanie historii ze snem, a raczej jak to u mnie - z koszmarem sennym itd itd."

 

czesto miewasz koszmary, sory za bezposredniosc ;)

 

dzieki za odpowiedz, chodzilo mi bardziej o to czy nie prosciej byloby od razu zaczac sie uczyc rezyseri, bo gdy juz bedziesz siedzial na stolku z napisem director wiedza o rigowaniu jest malo przydatna ;)

Napisano

hej, witam, podziwiam i gratuluje :)

 

mam trzy pytania:

 

1. jak wygląda dzień pracy Grzegorza Jonkajtysa.

2. nawiązując do pierwszego - w jaki sposób organizujesz sobie pracę, chodzi mi o to czy najpierw tworzysz jakies thumbsy, czy tworzysz jakieś główne pozy (keys) - ogólnie chodzi mi o tzw. workflow (pytanie dotyczy animacji, choć w zasadzie nie wiem na czym polega twoja praca, bo stricte animatorem nie jesteś :)

3. czy mógłbyś po krótce przybliżyć jak wyglądała Twoja wyprawa na zachód, chodzi mi o kolejność - wysłałeś reela - pojechałeś na interview - jak to było z załatwianiem wizy, itp.

 

dzięki i powodzenia!

 

ps. jako, że pierwszy post to Witam Was :)

Napisano

Mam jeszcze ostatnie 2 pytania i już obiecuję, że daję spokój hehe

 

1. Wszyscy wiedzą, że Grzesiek Jonkajtys to światowa czołówka CG. Człowiek legenda. I teraz taka sytuacja: siedzisz nad taką Arką 2-3 lata. Potem ludzie oglądają i jakiś gówniarz, co dopiero się zaczyna bawić animacją, pisze Ci, że ładny ten Twój film, ale fabuła nie bardzo :) Lub odwrotnie. Ktoś inny zaczyna Ci wytykać jakieś błędy techniczne, marudzić, że coś np. w samej animacji nie zagrało. Rusza Cię to? Czy po tylu latach nabrałeś dystansu do swoich prac? Pytam, bo sam mam często zbyt osobisty stosunek do tego co robię. Jak jest u Ciebie?

 

2. Ja do 3D i animacji używam Blendera. Czy w dużych firmach w ogóle wiedzą co to jest? :) Wiadomo, Maya to standard. Ale chodzi mi o to, czy trzeba pracować w Mayce, czy po prostu trzeba robić fajne rzeczy i nie jest do końca ważne w czym?

 

Tyle ode mnie. Dzięki za cierpliwość ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności