Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeszcze zmiana w matsach wleciała i parę małych głupot wychwyciłem w modelu. Kilka prób z różnych kątów i w różnym oświetleniu:
okno1.png

okno2.png

okno4.png

okno3.png

  • Like 8
Napisano

@SebastianSz łącznie się zeszło 3 dni po nocach, liczę około 24h 🙂 Na początku nie miałem w planach, ale bardzo mi się to okno spodobało i jakoś tak wyszło.. 😄

@Destroyer Paaanie, to sculpt jest czyli 100% oszukaństwo 😄

Ilustracja będzie standardowa- będzie gołomp, ptasia kupa i takie tam.... 

Dzięki!

Napisano (edytowane)

Miałem chwilkę czasu i robię powolmy powrót do tematu piratów 🙂
Pierwszy łajdak:
Kostium_final.png

Jeszcze chodzoncy uśmiechajoncy:
Kostium_final2.png

Edytowane przez RaVirr
  • Like 5
Napisano
4 godziny temu, drakul napisał:

A gdzie znalazłeś te drzwi?

A zupełnie przypadkiem znalazłem przy szukaniu "egzotycznej" architektury. Dodam tylko, że polecono mi używać yandexa do szukania obrazków bo w google ostatnio dostaję w wynikach obrazki rozdzielczości 300x500 xD

Napisano (edytowane)
15 minutes ago, RaVirr said:

zupełnie przypadkiem znalazłem przy szukaniu "egzotycznej" architektury.

Been there, done that 🙂 

Płaszcz wygląda trochę jak z gumy, szczególnie na pierwszym obrazku, ciasno przylega na szyi a potem jak zwisa to jakby się wręcz rozciągał. 

Jakiś sss na mordzie by się przydał bo wygląda trochę plastikowo, żyła i szrama no boku za bardzo jest widoczna, na skórze by to się bardziej zlewało a tutaj wygląda jak potraktowana jakimś sharpenem ai, albo mapką cavity albo chłop by był mocno wypudrowany.

W ogóle coś mi nie pasuje w tych materiałach, wszystkie jakby takie same,  tak jakby postać to była malowana figurka chyba że tak ma być 🙂 

Ale jeśli nie będzie zbliżeń tylko większa scena to nawet już za dużo detalu 🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Destroyer napisał:

Been there, done that 🙂 

Płaszcz wygląda trochę jak z gumy, szczególnie na pierwszym obrazku, ciasno przylega na szyi a potem jak zwisa to jakby się wręcz rozciągał. 

Jakiś sss na mordzie by się przydał bo wygląda trochę plastikowo, żyła i szrama no boku za bardzo jest widoczna, na skórze by to się bardziej zlewało a tutaj wygląda jak potraktowana jakimś sharpenem ai, albo mapką cavity albo chłop by był mocno wypudrowany.

W ogóle coś mi nie pasuje w tych materiałach, wszystkie jakby takie same,  tak jakby postać to była malowana figurka chyba że tak ma być 🙂 

Ale jeśli nie będzie zbliżeń tylko większa scena to nawet już za dużo detalu 🙂 

Nie no, pewnie, że ma wyglądać dobrze, a nie chujowo 😄 
Co do tych wybijających szczegółów to trochę wina za dużego displejsmenta, trochę skalowania obrazka w photoshopie (on odrazu go wyostrza i czasem wychodzą kwiatki) i trochę moja bo przejechałem (a jakże) sharpenem w niektórych miejscach- pewnie mi się ręka omsknęła 😄 

A tak ogólnie to robiłem pana pirata z takim ala stylizowaniem detali bo miałem w planach zrobić to w stylówce bardziej komiksowej niż realistycznej (dorzucenie filtrów, może lineart, może shading) i jak wszystko by było takie cieniutkie to fotoszop nie wyłapie. Na razie jeszcze kombinuję jak to ugryźć, bo chciałem postawić na dość mocne, dramatyczne oświetlenie w większości scen z czystą czernią w cieniach, ale muszę się z tym przespać kilka nocy 😄 
Wczoraj zrobiłem mini scenkę z testem, ale sam nie wiem czy te teksturki i formy za bardzo się nie żrą z tak ostrymi cieniami... JAKIŚ TAKI OSTATNIO NIEZDECYDOWANY JESTEM
W swoim czasie zrobię kilka shotów i sprawdzę jak jeden obok drugiego gra:

image.thumb.png.019cb4b53d463a543aab09b83233bc9b.png

Jeszcze kusi mnie trochę pójście w tę stronę (wypłukane kolory, mocne kontrasty, ale bez tych stylizowanych cieni):image.thumb.jpeg.98c2db23a0385e582205bb5f264a545e.jpeg 

Edytowane przez RaVirr
nie ten obrazek xd
  • Like 2
Napisano
4 minuty temu, blood_brother napisał:

No nie wiem, ten drugi lepiej siedzi całościowo, ale teksturki/model faktycznie jakieś gumowo plastikowe. Wspierałeś się jakimś symulatorem ciuchów, czy z łapy wszystko?

Temi rencyma wszystko 🙂
Wiesz, same teksturki są do ogarnięcia bo wszystko i tak siedzi na blenderowych nodach więc pewnie zmniejszenie speculara, zwiększenie roughness czy ogólna zabawa suwaczkami pomoże.
Sam model to już grubsza sprawa z dwóch względów tak naprawdę- po pierwsze samo poprawienie/zaostrzenie krawędzi da się zrobić bez większych rozterek, ale główny problem pojawia się przy rigowaniu tego wszystkiego- z riggowaniem mam mało wspólnego, a z poprawnym riggowaniem jeszcze mniej więc sporo rzeczy "faluje" 😄 Chce to na tyle wyważyć czasowo by być w stanie te postacie ustawiać w miarę swobodnie i w razie potrzeby tylko poprzesuwać/wyprostować gliczujące się części, ale jednocześnie nie siedzieć miesiąc nad jedną postacią (bo docelowo ma być 6 głównych ubranych i jeszcze poboczne).
Na razie poprawiłem matsy i dodałem SSS na ludzika, a na dokładkę dodaję wycinek z pełnej rozdziałki detalu na koszulce- tutaj też chyba trzeba przeskalować trochę detal by w normalnym widoku aż tak się nie zlewał w litość:
image.thumb.jpeg.41ecadcff6f188fe3058b52657d9e0e5.jpegimage.jpeg.9f91f2f6102fddeb59afae328399a7fd.jpeg

  • Like 2
Napisano
9 godzin temu, RaVirr napisał:

Chce to na tyle wyważyć czasowo by być w stanie te postacie ustawiać w miarę swobodnie i w razie potrzeby tylko poprzesuwać/wyprostować gliczujące się części,

Może jakieś shape keys tylko do pozy? Te krawędzie materiału z włóknami jak robiłeś, jaka textura z alfą, czy groom?

Napisano
6 godzin temu, Skyrush napisał:

Może jakieś shape keys tylko do pozy? Te krawędzie materiału z włóknami jak robiłeś, jaka textura z alfą, czy groom?

Ta, shape keye to może być dobry trop 🙂 
Co do krawędzi- to zwykła alpha 🙂 

  • Like 1
Napisano

Okazało się, że miałem popsuty blenderowy sculpt, przypadkiem go naprawiłem i teraz go testuję xD Dodatkowo zrobiłem kilkanaście vdm brushy do blendka i też sprawdzam jak to działa (działa dobrze):
speed_smog.png

  • Like 4
Napisano
26 minut temu, Destroyer napisał:

Fajny smog 🙂 to będzie do sceny z marynarzami czy speedzik? 

Dzięki 🙂
Niee marynarze znowu muszą iść w odstawkę na jakiś czas 😐  Te dwa smoki to eksperymenty (z czego pierwszy to taki 30 minut + nakładanie tych vdmów). Drugi już z podjarki po naprawieniu blendera. Czuj, że mi clay brush non stop bugował siatkę przy wyższych subdividach (tak jakby "wyciągał" co drugi vertex i robiła się totalna sieczka) i myślałem, że to po prostu wina blendera i tak ma być.. Okazało się, że praktycznie każdy pędzel teraz inaczej działa i ma zupełnie inny feeling... więc sprawdzam co tera mogę, czego nie i jak się tym obsługiwać xD
Tutaj już moje domysły, ale i rada- jeśli ktoś tak jak ja, po zainstalowaniu nowej wersji ładował poprzedni startup file to niech sobie zrobi reset brushy do ustawień fabrycznych. Ja ładowałem ten plik od wersji 2.80 i chyba cały czas miałem pędzle właśnie z tej wersji 😄 

W planach kolejny smok/wiwerna, ale postaram się zrobić już całość, zobaczymy jak sobie blendzioch poradzi. 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Fajne te podrasowane gekony! 🙂 Choć żeby nie było tak słodziutko to  przyznam, że ten drugi musi mieć jakiś problem z dziąsłami, bo mu nieco spuchły w tylnej części tam gdzie nie ma ząbków - tak się kończy wpieprzanie rycerzy razem z karoserią😉 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano
W dniu 19.06.2023 o 11:49, Mortom napisał:

Fajne te podrasowane gekony! 🙂 Choć żeby nie było tak słodziutko to  przyznam, że ten drugi musi mieć jakiś problem z dziąsłami, bo mu nieco spuchły w tylnej części tam gdzie nie ma ząbków - tak się kończy wpieprzanie rycerzy razem z karoserią😉 

Tak naprawdę to było wzorowane nieco na węgorzu więc jak każdy karaś jad guwno 😞
Dzięki ugułem!

To kolejny teścior:
wiwerna.png

Jak go ogarnę do końca to i jakaś scena z nim będzie, nie ma co

  • Like 7
Napisano

Fajny maszkaron 🙂 Łuska super wyszła. Jak mniemam końcówki szydeł to test - wiec się nie czepiam 🙂 
 

Teraz, kengi napisał(a):

Widać, żeś smoka w życiu nie widział. 😜

To nie smok... tylko wiwera 😉 Subtelna lecz dość istotna różnica 🙂 

Napisano
7 minutes ago, Mortom said:

[...]
To nie smok... tylko wiwera 😉 Subtelna lecz dość istotna różnica 🙂 

Jak to jest wiwera to ja jestem krasnolud. Widać wiweryś nie widzioł.

  • Haha 2
Napisano
Teraz, kengi napisał(a):

Jak to jest wiwera to ja jestem krasnolud. Widać wiweryś nie widzioł.

No tak osobiście to nie... choć matematyczka ze średniej szkoły była dość blisko! 😉 

  • kekw_waldi 2
Napisano

To też jest wengorz tylko ze skrzydełkami! 
Ta, skrzydłowa alpha do zezłomowania i wymiany, mordę mu przemienię bo zbyt taka jest taka tego no i w ogóle jeszcze wiesz ten. A później rig 🙂 

Napisano (edytowane)

@RaVirr no to z rigem szybko pójdzie... no może po za foldowaniem skrzydełek 😄 chyba że zrobisz to sobie na blenshapach albo symulacji ale olejesz to i zrobisz sobie pod konkretne pozy i tez będzie 🙂 

P.S.
A co do węgorzy, podobno bardzo smaczne w galarecie... muszę się kiedyś na emeryturze wybrać wreszcie nad morze i zobaczyć o co takie wielkie halo z tą kupą wody 😉 
Jak dożyje oczywiście tej emerytury 😄 i jeśli wogóle jakaś emerytura jeszcze bedzie. No ale do tego czasu bedę miał imperum medialne porównywalne do Disneya czy innego Polsatu 😄 

Edytowane przez Mortom
Napisano
12 minut temu, Mortom napisał:

@RaVirr no to z rigem szybko pójdzie... no może po za foldowaniem skrzydełek 😄 chyba że zrobisz to sobie na blenshapach albo symulacji ale olejesz to i zrobisz sobie pod konkretne pozy i tez będzie 🙂 

P.S.
A co do węgorzy, podobno bardzo smaczne w galarecie... muszę się kiedyś na emeryturze wybrać wreszcie nad morze i zobaczyć o co takie wielkie halo z tą kupą wody 😉 
Jak dożyje oczywiście tej emerytury 😄 i jeśli wogóle jakaś emerytura jeszcze bedzie. No ale do tego czasu bedę miał imperum medialne porównywalne do Disneya czy innego Polsatu 😄 

Ale węgorze to i w rowie znajdziesz, sam chodziłem za dzieciaka z taką dzidą naostrzoną i na nie polowałem.


I nic nie znaczy, nie upolowałem żadnego ani nawet żadnego nie widziałem, ale NA PEWNO TAM WYSTĘPUJĄ, WIEM OD SĄSIADÓW MENELI, KTÓRZY TEŻ NA NIE POLOWALI (i też żadnego nie złapali)!

Napisano (edytowane)
8 minut temu, RaVirr napisał(a):

Ale węgorze to i w rowie znajdziesz, sam chodziłem za dzieciaka z taką dzidą naostrzoną i na nie polowałem.


I nic nie znaczy, nie upolowałem żadnego ani nawet żadnego nie widziałem, ale NA PEWNO TAM WYSTĘPUJĄ, WIEM OD SĄSIADÓW MENELI, KTÓRZY TEŻ NA NIE POLOWALI (i też żadnego nie złapali)!

A to z takim ekspertem kucić się nie będę 🙂 
Kiedyś chciałem sobie kupić łuk bloczkowy... to może upiekę 2 pieczenie na raz 😉 i kupie łuk aby upolować węgorza! Choć u mnie na wsi prędzej ustrzelę  bobra niż węgorza, no może sie trafić jeszcze jakaś stara ślepa kaczka xD Ewentualnie jakiś tary wędkarz 😄 ale to raczej nie jadalne stworzenie... 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Jeszcze update z każdej strony, ale skrzydełka jeszcze muszę trochę ogarnąć:
wiwerna1.png

wiwerna2.png

wiwerna3.png

Jeszcze dla ciekawych sam sculpt:
sculpt.png

Edytowane przez RaVirr
  • Like 5
Napisano

Przerobiłem dzisiaj ją trochę jeśli chodzi o kształt- stupki wymieniłem żeby były wiecie, takie, że jak tupnie to tupnie. Do tego trochę pracy nad teksturami.
Muszę się jeszcze przespać z tą mordą:
untitled3.png

image.thumb.png.b78ae60fc2b93082cbbbedb0aa012edb.png

  • Like 7
Napisano

Wygląda git! Jakbym miał się przyczepiać to te błony skrzydeł mogłyby mieć więcej grawitacji w sobie, albo więcej naprężeń. Patrząc na nietoperze to te błony są dużo bardziej elastyczne/gumowe, a patrząc na złożony parasol to powinno wszystko bardziej wisieć.

  • Like 1
Napisano

Wiwerowate i smokowate mają błony mniej elastyczne niż przeciętny nietoperz, rozszerzalność tych błon do pozycji latającej wynika z właściwości magicznych, dzięki temu też przezwyciężają grawitację, bowiem nie jest to kwestia właściwości aerodynamicznych. I chociaż na pierwszy rzut oka skrzydło wiwerowatych i smokowatych przypomina te nietoperzy, to nie należy tego w żadnym wypadku mylić. W dotyku skrzydło takie przypomina raczej mokre gówno niż żywą tkankę zwierzęcą, a mimo to nie można w nim zatopić palców. Ot właściwość stworzeń magicznych.

  • Haha 4
  • +1 1
Napisano
39 minut temu, kengi napisał:

Wiwerowate i smokowate mają błony mniej elastyczne niż przeciętny nietoperz, rozszerzalność tych błon do pozycji latającej wynika z właściwości magicznych, dzięki temu też przezwyciężają grawitację, bowiem nie jest to kwestia właściwości aerodynamicznych. I chociaż na pierwszy rzut oka skrzydło wiwerowatych i smokowatych przypomina te nietoperzy, to nie należy tego w żadnym wypadku mylić. W dotyku skrzydło takie przypomina raczej mokre gówno niż żywą tkankę zwierzęcą, a mimo to nie można w nim zatopić palców. Ot właściwość stworzeń magicznych.

To wszystko prawda, ale @blood_brother ma akurat w tym przypadku rację- świat, w którym żyje ta wiwerna ma również magiczną grawitację i trochę bardziej magiczną temperaturę- wszystkie te czynniki nieco mocniej ściągają tę błonę więc uwaga jak najbardziej zasadna.
Dzięki! 😄 

  • Haha 1
Napisano

Wygląda kozacko.  Jak by mi wyskoczył w scenie filmu to bym się nie zastanawiał nad funkcjonalnością jego skrzydeł, tylko nad tym jak dobrze wygląda 🙂

Takie rzeczy uchodzą cały czas więc imo to nie jest problem. Problem by był jakby wyglądały słabo ale wyglądają ekstra. Cała bestia jest super.  

No i ta gęba, budzi grozę.

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Ahh... piękna robota.
No chciało by sie powiedzieć:
Mordo ty moja... no choć do papy... papa da księżniczkę na pożarcie.. no choć! I kto lubi piękne panienki na obiad?! No Smacznego Pimpek! Tylko nie jedz korony! Wiesz że potem masz zgagę! No to ja panią wylewnie żegnam... Pimpek.. tylko nie baw się jedzeniem! My tu kulturalni jesteśmy! Ciach Panią w pyszczek i sio do gniazda! Żeby nasza szlachcianka nie pomyślała, że tu jakieś okrutniki mieszkają! 🙂 No to pa... smacznego jeszcze raz! 
Taka mała prośba do pani - prosibym o zjechanie o pare oktaw niżej z tym kszykiem, Pimpusia denerwują takie wrzaski. Dziekuję... NO to ja już nie przeszkadzam.

Edytowane przez Mortom
  • Thanks 1
Napisano

Qrde wrzucasz te prace jak minigun, za każdym razem tylko nachodzi chęć żeby coś podlubaç. Co skutkuje zazwyczaj kilkoma szkicami na kolanie xD. 

Fajnie że się dzielisz też procesem bo już kilka rzeczy się dowiedziałem nauczyłem i zmieniłem percepcję. Także keep going 🙂🔥 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności