adek Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Na blogu Ken'a Pimentel'a w serwisie Area Autodesku pojawił się interesujący i obszerny wpis zapowiadający nową wersję programu 3ds Max Design 2010. W swoim spisie zdradza naprawdę dużo informacji o nowych funkcjach i zmianach w programie. Należy pamiętać, iż jest to tylko zapowiedź programu. Nie wiemy kiedy dokładniej pojawi się 3ds Max 2010. Wpis na blogu zawiera również 3 filmy wideo. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=504
naeq Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Niesamowite ;) Nareszcie zmiany... - Sculpting with assorted brushes - Viewport Rendering - Real-time light analysis Bosko!
Destroyer Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 no chłopaki się nie grzebią :) ciekawe kiedy wyjdzie i czy zdążą z 2011 przed końcem roku ;)
Nezumi Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Nie uzywam maxa ale ciekawy jestem jak daleko poszli z tym sculptem. Szczerze mowiac jak tak przygladam sie softom od jakiegos czasu to to jeden z najsoczystszych updatow od dlugiego czasu. Wiecznie tylko czytalem "poprawiono wydajnosc" i dodano jedna czy dwie opcje... A tu na prawde mnie zaskoczyli iloscia dodanych ficzerow :O. Miejmy nadzieje ze takie syte updaty stana sie regula dla wszystkich programow Autodeska.
Shogun 3D Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Ciekaw jestem tych 100 nowych ficzerów do modelingu... No i faktycznie, nareszcie nie dość, że brush sculpting, to i painting...
wizz Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Nezumi - bo nakradli od mayki i xsi to teraz implementują w maxa :) nie uzywam go a i tak jestem ciekaw co tam porobili nowego, oby o mayce nie zapomnieli.
SereCk Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 ale nie napisali nic o tym ze zrobia wreszcie maxa pod MAC OS'a Po zapowiedzi Mudboxa na maca, spodziewam, ze to poczatek drogi ku macintoshom
SereCk Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Ahh... sie rozmarzylem:) To by oznaczalo realna wizje, calkowitego zerwania z winda :)
jacenty Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Ciekawe czy wkoncu poprawia snapa w widoku perspektywy:P
Destroyer Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 wizz też liczę na grubaśnego updata do majki :) ale to dopiero w okolicach pażdziernika SereCk prawdopodobieństwo maxa pod maca jest bliskie zeru, tekie są realia :)
n-pigeon Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 Hmm, sculpt, GLSL i wiele innych usprawnień? Czyżby Max miał w końcu dorównać Blenderowi? xD (żarcik, żeby nikt się nie oburzał :P )
Nezumi Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 wizz - Oby do XSI i Mayi tez pokradli co sie da i skad sie da cos dobrego ;)
mirach Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 ale nie napisali nic o tym ze zrobia wreszcie maxa pod MAC OS'a ni bedzie maxa na Maca. To by oznaczalo przepisywanie calej tej kobyly d zera, bo odpoczatku Max pisany byl tylko pod winde. Mudbox to nowy program, bez takiej nalecialosci kodu jak max, mogli sobie go pozwolic zmodyfikowac. A ficzersy 2010 zostawie sobie na jutro do pracy do czytania, os rzeba robic podczas renderow tesotwych :)
chudy Napisano 8 Luty 2009 Napisano 8 Luty 2009 RA analiza światła jest też w 2009 więc nie bardzo rozumiem dlaczego teraz pokazują to jako nowość edit: a dobra teraz doczytalem ze ma byc realtime :P
Gość User190 Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Widzę, że od grudnia jeszcze bardziej zliftingowali interface. Szykuje się całkiem fajny updt :)
marczak Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 wszystko jest w linku ponizej. 3ds max = 3ds max design bez toola do analizy swiatel. Malowanie tekstur/rzezbienie,zmiany w uvw unwrap, toole do modelowania itp. to POLYBOOST. chyba nie spodziewaliscie sie ze AD napisze cos rewolucyjnego. kupili pare pluginow. znowu. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=11268974
SYmek Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 wszystko jest w linku ponizej. 3ds max = 3ds max design bez toola do analizy swiatel. Malowanie tekstur/rzezbienie,zmiany w uvw unwrap, toole do modelowania itp. to POLYBOOST. chyba nie spodziewaliscie sie ze AD napisze cos rewolucyjnego. kupili pare pluginow. znowu. http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=11268974 W gruncie rzeczy jest to genialny sposób na robienie programu. Całe ryzyko biznesowe ponoszą niezależni developerzy, AD skupuje tylko to, co się przyjmuje i działa. Moim zdaniem powinni dostać Nobla z ekonomii.
chudy Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 (edytowane) W gruncie rzeczy jest to genialny sposób na robienie programu. Całe ryzyko biznesowe ponoszą niezależni developerzy, AD skupuje tylko to, co się przyjmuje i działa. Moim zdaniem powinni dostać Nobla z ekonomii. no marketingowo rzeczywiście bardzo dobre posunięcie. Do programu impelmentują już sprawdzone rozwiązania, z których już użytkownicy korzystają, a które wykupili pewnie za grosze (przynajmniej dla nich :P). Z drugiej strony to dobra sytuacja również dla użytkownika, z tego samego względu. Dostajemy rozwiązania, które chcielibyśmy mieć w programie, do których jesteśmy mniej lub bardziej przyzwyczajeni. edit: a co do rewolucyjnych rozwiązań. dla mnie rewolucyjnym rozwiązaniem byłoby napisanie od początku 3ds, co sie nigdy nie stanie :P W tym momencie ciężko wymyślić coś rewolucyjnego. Dobrze, że rozwijają obecne rozwiązania. Najprostszym przykładem jest mentalRay. Rozwinął się bardzo od czasu przejęcia przez AD. Dodatkowo dołączają już sprawdzone rozwiązania. A to, że wykupują inne firmy...no cóż prawo rynku. Rozwijają oprogramowanie pod użytkownika i to chyba najlepszy kierunek jaki mogli obrać. Edytowane 9 Luty 2009 przez chudy
peteRlo Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Chudy skąd masz info, że AD przejeło mental images. Od czasu przejęcia przez Nvidię raczej nic się nie zmieniło. W sprawie rozwoju mentala, to też nie jest tak kolorowo. Z tego co da się wyczytać tu i tam, to tylko portują rozwiązania z ich innych produktów (np. RealityServer, mental mill), zresztą z różnym skutkiem.
SYmek Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Najprostszym przykładem jest mentalRay. Rozwinął się bardzo od czasu przejęcia przez AD. Dodatkowo dołączają już sprawdzone rozwiązania. A to, że wykupują inne firmy...no cóż prawo rynku. Rozwijają oprogramowanie pod użytkownika i to chyba najlepszy kierunek jaki mogli obrać. No tu niestety sie pomyliles. mental images nalezy do nVidii i rozwija sie swoim, slamazarnym acz skutecznym tepem. Niestety innowacyje rozwiazania mental images tez nie zawsze sa udane, vide reality server. Ale robote mentala (mental mill), to autodesk rowniez zachwala, jako swa wielka innowacje... ;) pozdr., skk. PS czy musze dodawac, ze juz teraz darmowy mental mill moze byc uzyty z dowolny programem, ktory wspiera ogl2...?
chudy Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 ups. mój błąd. :P no właśnie takie info od autodesku mnie zmylyło było :P
Nezumi Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 A co do mentala - jeszcze z czasow zapowiedzi Maya 2009 pamietam ze pisano takie kawaleczki: "This version of mental ray for Maya offers the integration of the mental ray 3.7 core, which will enable fully interactive rendering during scene creation and manipulation. mental ray can render in parallel while manipulating the scene with Maya, enabling users to see the result immediately." Z tego co wiem nic takiego podobnego do FPrime sie jednak nie pojawilo. Wie ktos moze cos w tym temacie? Przesuneli to do nastepnej wersji czy moze olali z jakichs przyczyn..?
mrkrzysiek Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 http://area.autodesk.com/index.php/blogs_shane/blog_detail/100_new_modeling_features/ trochę więcej informacji i filmików
MF Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Mam wrażenie, że te ficzery istnieją w pewnym pluginie który jest dostępny na rynku od czterech lat ... Panowie z AD zaszaleli ;)...
Nezumi Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 MF - pomijajac fakt, ze za pluginy sie placi dodatkowo to przeczytaj tekst z linku mrkrzyska a wszystko stanie sie jasne ;)
Luki Luki Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Nezumi - jest tak jak pisza, tylko ze immedietly pod warunkiem ze ruszasz kulka na szachownicy;). W mayi od zawsze byl ipr i mental z niego w pelni korzysta, teraz wlacznie z przesuwaniem obiektow, swiatel itp. A predkosc zalezy od ustawien renderingu, skomplikowania sceny, czyli tego co zawsze.
Tomala Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Polyboost tani nie jest a każdy od dawna chciał to mieć w maxie jako zestaw podstawowych modeling toolsów, no to teraz będzie. Jak dla mnie ta wersja niesie ze sobą chyba największy przełom od lat. Wreszcie widać coś nowego, nie tylko zmienioną liczbę pod ikonką.
Nezumi Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Luki Luki - dzieki. Nie wiem dlaczego wyobrazalem sobie takie FPrimowe zachowanie.
imprecis Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Tomala - ok 150$ to dużo ? Z tego co się orientuję za update'y do 3ds'a kasują 900$. Dobrze jednak, że na samym Polyboostcie się update nie kończy.
SWRSC Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 Tomala - ok 150$ to dużo ? Z tego co się orientuję za update'y do 3ds'a kasują 900$. albo subskrypcja za 525 euro. To o wiele tańsze rozwiązanie jako sposób na nowego maxa + wiele dodatkowych innych cennych rzeczy które otrzymują subskrubenci. Np ostatnio dali za friko CATa, ktory wart jest chyba 900 dolcow. Pełno materiałow do nauki do ściągnięcia i to nie takich z dupy co na sieci pełno tylko pożądne materiały.
Tomala Napisano 9 Luty 2009 Napisano 9 Luty 2009 dużo czy nie dużo ale to powinno być w maxie już dawno.
La R Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 No tak wszystko fajnie nawet fajniej niż zwykle, ale nie ma tego na co każdy liczył chyba najbardziej - maxa w pełni korzystającego z mocy dzisiejszych procesorów :(. Ciekawe jak długo przyjdzie nam jeszcze na to czekać ?
imprecis Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 Tomala - to co mają powiedzieć Mayowcy ? Oni to dopiero mogą narzekać na modeling ;)
jacenty Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 (edytowane) Synus chyba zatrzymal sie na Power Animatorze, tfu marna prowokacja .... Edytowane 10 Luty 2009 przez jacenty
Tomala Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 Synuś mayce na pewno też się dostanie sporo nowych narzędzi do modelowania i nie tylko ;)
Luki Luki Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 Nezumi - to dziala jak fprime o tyle, ze sobie mozesz robic wszystko co chcesz ze scena (prawdopodobnie prawie, chociaz nie znam ograniczen) i widziec podglad w renderingu. Za to z tego co wiem glowna zaleta fprime jest jego nieprawdopodobna szybkosc, no i tu wiadomo ze mental orlem nie jest. Nie wiem czy o to Ci chodzilo, ale tak to wyglada;).
Nezumi Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Luki Luki - dokladnie o to mi chodzilo. Mecze mentala od sporego czasu z efektami zdecydowanie niezadowalajacymi i uwazam go za swietny renderer - zupelnie by mi jednak nie przeszkadzalo gdyby byl szybszy :D Nie wiem, jakis nienormalny jestem...
imprecis Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 No sory, ale Maya nie ma nawet takich podstawowych narzędzi jak Make Planar. Jasne, można ściągnąć dodatkowe skrypty, ale mówimy tutaj o tym co jest w pakiecie. Nie wiem co przegapiłem, może żyje w niewiedzy ? Jeśli tak to uświadomcie mnie ;)
Krowdel Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Powiem krótko, nareszcie. Co prawda, spodziewałem się, naprawdę sporo nowości po tej wersji, głownie z powodu przejęcia softimage jak i dynamicznego rozwoju blendera, na tle którego komercyjny max wygląd nie pozornie (sorry ale za takie pieniądze w porównaniu do bezpłatnego programy, max powinien "latać" i "parzyć kawę") Nie znam blendera, ale czytając listę jego nowości, zazdrościłem użytkownikom tego programu. Co prawda, AD potrafiło zaszaleć z częstotliwością premiery, np premiera 2008 była w wrześniu 2007 roku a premiera wersji 2009, w marcu 2008. Nieźle, ale niestety nie oznaczało jakiegoś wyraźnego postępu, mówiło się o małych krokach, ale tak naprawdę był to ślimaczy postęp, jak na taka firmę. No cóż czekamy na trial, wtedy przekonamy się jak im to wszystko wyszło. PS. Najbardziej zaskoczyło mnie upiększenie interfejsu, nawet nie pomyślałem o tym, zwłaszcza że wygląd interesu nie zmieniał się od wydania, trójki.
Temporal Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 A to wazne jak wyglada interface?zawsze myslalem ze w programach to ma byc przejrzysty prosty czytelny a nie wygladac jak te efekciarskei visty czy menusy z gier.
Gość User190 Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Graphite modeling wygląda całkiem dobrze. Max zaczyn mieć już taką ilość opcji, że powoli przestaję ogarniać to wszystko. I jak tu umieć dobrze np. Maxa i XSI? :P
RA Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Powiem krótko, nareszcie. Co prawda, spodziewałem się, naprawdę sporo nowości po tej wersji, głownie z powodu przejęcia softimage jak i dynamicznego rozwoju blendera, na tle którego komercyjny max wygląd nie pozornie (sorry ale za takie pieniądze w porównaniu do bezpłatnego programy, max powinien "latać" i "parzyć kawę") Nie znam blendera, ale czytając listę jego nowości, zazdrościłem użytkownikom tego programu. Co prawda, AD potrafiło zaszaleć z częstotliwością premiery, np premiera 2008 była w wrześniu 2007 roku a premiera wersji 2009, w marcu 2008. Nieźle, ale niestety nie oznaczało jakiegoś wyraźnego postępu, mówiło się o małych krokach, ale tak naprawdę był to ślimaczy postęp, jak na taka firmę. No cóż czekamy na trial, wtedy przekonamy się jak im to wszystko wyszło. PS. Najbardziej zaskoczyło mnie upiększenie interfejsu, nawet nie pomyślałem o tym, zwłaszcza że wygląd interesu nie zmieniał się od wydania, trójki. Ten interfejs jest jakby "narzucany" przez Microsoft. :) Zaczęło się od Office'a 2007 i teraz większość programów Autodesku i innych producentów zmierza w tym (lub bardzo podobnym) kierunku. Temporal, a to nie można zauważyć, że interfejs w programie za niemałe pieniądze idzie w ciekawym kierunku? :)
Krowdel Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Zgadza się, te typ interfejsu został opracowany przez MS, tak samo jak jego poprzednik:) Jakieś badanie nawet udowodniły że jest wygodniejszy. Zgadzam się wygląd interfejsu nie jest najważniejszy i swoje pracy zawsze przełączam na schemat klasyczny, bez bajerów bo to tylko rozprasza uwagę. Jednak w zapowiadanym produkcje nie zmieniła się wyłącznie otoczka graficzna interfejsów ale jego konstrukcja. Z tego co można zobaczyć, pojawiły się zakładki i kilka innych rzeczy, edytor materiałów wygląda inaczej. Nie wiemy jak będzie wyglądała finalna wersja, jedna pewien kierunek został już przyjęty i to się raczej nie zmieni. Trudno też teraz powiedzieć jak głębokie będą zmiany. Ty czy inaczej, będziemy musieli się znaleźć w nowej rzeczywistości. Siła nawyków, jest potężna i sądzę że nie raz będę klął na te zmiany, zanim się z nim oswoję. Można zostać przy wcześniejszych wersjach, ale zapowiedzi wynika że mają sporo do zaoferowania i kwestia przesiadki będzie dużo bardziej kusząca niż w poprzednich edycjach.
Meri Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Prawdziwym przelomem byloby wykorzystywanie gpu przy renderingach, ale widze ze nikt sie nie pali zeby cos takiego stworzyc :(
Meri Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Prawdziwym przelomem byloby wykorzystywanie gpu przy renderingach, ale widze ze nikt sie nie pali zeby cos takiego stworzyc :(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się