Skocz do zawartości

Co nowego w 3ds Max Design 2010


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Na blogu Ken'a Pimentel'a w serwisie Area Autodesku pojawił się

interesujący i obszerny wpis zapowiadający nową wersję programu 3ds Max

Design 2010. W swoim spisie zdradza naprawdę dużo informacji o nowych

funkcjach i zmianach w programie. Należy pamiętać, iż jest to tylko

zapowiedź programu. Nie wiemy kiedy dokładniej pojawi się 3ds Max 2010.

Wpis na blogu zawiera również 3 filmy wideo.

 

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=504

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie uzywam maxa ale ciekawy jestem jak daleko poszli z tym sculptem. Szczerze mowiac jak tak przygladam sie softom od jakiegos czasu to to jeden z najsoczystszych updatow od dlugiego czasu. Wiecznie tylko czytalem "poprawiono wydajnosc" i dodano jedna czy dwie opcje... A tu na prawde mnie zaskoczyli iloscia dodanych ficzerow :O. Miejmy nadzieje ze takie syte updaty stana sie regula dla wszystkich programow Autodeska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie napisali nic o tym ze zrobia wreszcie maxa pod MAC OS'a

 

ni bedzie maxa na Maca. To by oznaczalo przepisywanie calej tej kobyly d zera, bo odpoczatku Max pisany byl tylko pod winde. Mudbox to nowy program, bez takiej nalecialosci kodu jak max, mogli sobie go pozwolic zmodyfikowac. A ficzersy 2010 zostawie sobie na jutro do pracy do czytania, os rzeba robic podczas renderow tesotwych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Widzę, że od grudnia jeszcze bardziej zliftingowali interface. Szykuje się całkiem fajny updt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest w linku ponizej. 3ds max = 3ds max design bez toola do analizy swiatel. Malowanie tekstur/rzezbienie,zmiany w uvw unwrap, toole do modelowania itp. to POLYBOOST.

chyba nie spodziewaliscie sie ze AD napisze cos rewolucyjnego. kupili pare pluginow. znowu.

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=11268974

 

W gruncie rzeczy jest to genialny sposób na robienie programu. Całe ryzyko biznesowe ponoszą niezależni developerzy, AD skupuje tylko to, co się przyjmuje i działa. Moim zdaniem powinni dostać Nobla z ekonomii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gruncie rzeczy jest to genialny sposób na robienie programu. Całe ryzyko biznesowe ponoszą niezależni developerzy, AD skupuje tylko to, co się przyjmuje i działa. Moim zdaniem powinni dostać Nobla z ekonomii.

 

no marketingowo rzeczywiście bardzo dobre posunięcie. Do programu impelmentują już sprawdzone rozwiązania, z których już użytkownicy korzystają, a które wykupili pewnie za grosze (przynajmniej dla nich :P). Z drugiej strony to dobra sytuacja również dla użytkownika, z tego samego względu. Dostajemy rozwiązania, które chcielibyśmy mieć w programie, do których jesteśmy mniej lub bardziej przyzwyczajeni.

 

edit:

 

a co do rewolucyjnych rozwiązań. dla mnie rewolucyjnym rozwiązaniem byłoby napisanie od początku 3ds, co sie nigdy nie stanie :P W tym momencie ciężko wymyślić coś rewolucyjnego. Dobrze, że rozwijają obecne rozwiązania. Najprostszym przykładem jest mentalRay. Rozwinął się bardzo od czasu przejęcia przez AD. Dodatkowo dołączają już sprawdzone rozwiązania. A to, że wykupują inne firmy...no cóż prawo rynku. Rozwijają oprogramowanie pod użytkownika i to chyba najlepszy kierunek jaki mogli obrać.

Edytowane przez chudy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chudy skąd masz info, że AD przejeło mental images. Od czasu przejęcia przez Nvidię raczej nic się nie zmieniło.

W sprawie rozwoju mentala, to też nie jest tak kolorowo. Z tego co da się wyczytać tu i tam, to tylko portują rozwiązania z ich innych produktów (np. RealityServer, mental mill),

zresztą z różnym skutkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym przykładem jest mentalRay. Rozwinął się bardzo od czasu przejęcia przez AD. Dodatkowo dołączają już sprawdzone rozwiązania. A to, że wykupują inne firmy...no cóż prawo rynku. Rozwijają oprogramowanie pod użytkownika i to chyba najlepszy kierunek jaki mogli obrać.

 

No tu niestety sie pomyliles. mental images nalezy do nVidii i rozwija sie swoim, slamazarnym acz skutecznym tepem. Niestety innowacyje rozwiazania mental images tez nie zawsze sa udane, vide reality server. Ale robote mentala (mental mill), to autodesk rowniez zachwala, jako swa wielka innowacje... ;)

 

pozdr.,

skk.

 

PS czy musze dodawac, ze juz teraz darmowy mental mill moze byc uzyty z dowolny programem, ktory wspiera ogl2...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do mentala - jeszcze z czasow zapowiedzi Maya 2009 pamietam ze pisano takie kawaleczki:

"This version of mental ray for Maya offers the integration of the mental ray 3.7 core, which will enable fully interactive rendering during scene creation and manipulation. mental ray can render in parallel while manipulating the scene with Maya, enabling users to see the result immediately."

Z tego co wiem nic takiego podobnego do FPrime sie jednak nie pojawilo. Wie ktos moze cos w tym temacie? Przesuneli to do nastepnej wersji czy moze olali z jakichs przyczyn..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi - jest tak jak pisza, tylko ze immedietly pod warunkiem ze ruszasz kulka na szachownicy;). W mayi od zawsze byl ipr i mental z niego w pelni korzysta, teraz wlacznie z przesuwaniem obiektow, swiatel itp. A predkosc zalezy od ustawien renderingu, skomplikowania sceny, czyli tego co zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polyboost tani nie jest a każdy od dawna chciał to mieć w maxie jako zestaw podstawowych modeling toolsów, no to teraz będzie. Jak dla mnie ta wersja niesie ze sobą chyba największy przełom od lat. Wreszcie widać coś nowego, nie tylko zmienioną liczbę pod ikonką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala - ok 150$ to dużo ? Z tego co się orientuję za update'y do 3ds'a kasują 900$.

 

albo subskrypcja za 525 euro. To o wiele tańsze rozwiązanie jako sposób na nowego maxa + wiele dodatkowych innych cennych rzeczy które otrzymują subskrubenci. Np ostatnio dali za friko CATa, ktory wart jest chyba 900 dolcow. Pełno materiałow do nauki do ściągnięcia i to nie takich z dupy co na sieci pełno tylko pożądne materiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko fajnie nawet fajniej niż zwykle, ale nie ma tego na co każdy liczył chyba najbardziej - maxa w pełni korzystającego z mocy dzisiejszych procesorów :(. Ciekawe jak długo przyjdzie nam jeszcze na to czekać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi - to dziala jak fprime o tyle, ze sobie mozesz robic wszystko co chcesz ze scena (prawdopodobnie prawie, chociaz nie znam ograniczen) i widziec podglad w renderingu.

Za to z tego co wiem glowna zaleta fprime jest jego nieprawdopodobna szybkosc, no i tu wiadomo ze mental orlem nie jest. Nie wiem czy o to Ci chodzilo, ale tak to wyglada;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luki Luki - dokladnie o to mi chodzilo. Mecze mentala od sporego czasu z efektami zdecydowanie niezadowalajacymi i uwazam go za swietny renderer - zupelnie by mi jednak nie przeszkadzalo gdyby byl szybszy :D Nie wiem, jakis nienormalny jestem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sory, ale Maya nie ma nawet takich podstawowych narzędzi jak Make Planar. Jasne, można ściągnąć dodatkowe skrypty, ale mówimy tutaj o tym co jest w pakiecie. Nie wiem co przegapiłem, może żyje w niewiedzy ? Jeśli tak to uświadomcie mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko, nareszcie. Co prawda, spodziewałem się, naprawdę sporo nowości po tej wersji, głownie z powodu przejęcia softimage jak i dynamicznego rozwoju blendera, na tle którego komercyjny max wygląd nie pozornie (sorry ale za takie pieniądze w porównaniu do bezpłatnego programy, max powinien "latać" i "parzyć kawę") Nie znam blendera, ale czytając listę jego nowości, zazdrościłem użytkownikom tego programu. Co prawda, AD potrafiło zaszaleć z częstotliwością premiery, np premiera 2008 była w wrześniu 2007 roku a premiera wersji 2009, w marcu 2008. Nieźle, ale niestety nie oznaczało jakiegoś wyraźnego postępu, mówiło się o małych krokach, ale tak naprawdę był to ślimaczy postęp, jak na taka firmę. No cóż czekamy na trial, wtedy przekonamy się jak im to wszystko wyszło.

 

PS. Najbardziej zaskoczyło mnie upiększenie interfejsu, nawet nie pomyślałem o tym, zwłaszcza że wygląd interesu nie zmieniał się od wydania, trójki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Graphite modeling wygląda całkiem dobrze. Max zaczyn mieć już taką ilość opcji, że powoli przestaję ogarniać to wszystko. I jak tu umieć dobrze np. Maxa i XSI? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko, nareszcie. Co prawda, spodziewałem się, naprawdę sporo nowości po tej wersji, głownie z powodu przejęcia softimage jak i dynamicznego rozwoju blendera, na tle którego komercyjny max wygląd nie pozornie (sorry ale za takie pieniądze w porównaniu do bezpłatnego programy, max powinien "latać" i "parzyć kawę") Nie znam blendera, ale czytając listę jego nowości, zazdrościłem użytkownikom tego programu. Co prawda, AD potrafiło zaszaleć z częstotliwością premiery, np premiera 2008 była w wrześniu 2007 roku a premiera wersji 2009, w marcu 2008. Nieźle, ale niestety nie oznaczało jakiegoś wyraźnego postępu, mówiło się o małych krokach, ale tak naprawdę był to ślimaczy postęp, jak na taka firmę. No cóż czekamy na trial, wtedy przekonamy się jak im to wszystko wyszło.

 

PS. Najbardziej zaskoczyło mnie upiększenie interfejsu, nawet nie pomyślałem o tym, zwłaszcza że wygląd interesu nie zmieniał się od wydania, trójki.

Ten interfejs jest jakby "narzucany" przez Microsoft. :)

Zaczęło się od Office'a 2007 i teraz większość programów Autodesku i innych producentów zmierza w tym (lub bardzo podobnym) kierunku.

 

Temporal, a to nie można zauważyć, że interfejs w programie za niemałe pieniądze idzie w ciekawym kierunku? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, te typ interfejsu został opracowany przez MS, tak samo jak jego poprzednik:) Jakieś badanie nawet udowodniły że jest wygodniejszy. Zgadzam się wygląd interfejsu nie jest najważniejszy i swoje pracy zawsze przełączam na schemat klasyczny, bez bajerów bo to tylko rozprasza uwagę. Jednak w zapowiadanym produkcje nie zmieniła się wyłącznie otoczka graficzna interfejsów ale jego konstrukcja. Z tego co można zobaczyć, pojawiły się zakładki i kilka innych rzeczy, edytor materiałów wygląda inaczej. Nie wiemy jak będzie wyglądała finalna wersja, jedna pewien kierunek został już przyjęty i to się raczej nie zmieni. Trudno też teraz powiedzieć jak głębokie będą zmiany. Ty czy inaczej, będziemy musieli się znaleźć w nowej rzeczywistości. Siła nawyków, jest potężna i sądzę że nie raz będę klął na te zmiany, zanim się z nim oswoję. Można zostać przy wcześniejszych wersjach, ale zapowiedzi wynika że mają sporo do zaoferowania i kwestia przesiadki będzie dużo bardziej kusząca niż w poprzednich edycjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności