Skocz do zawartości

Pojazd 3D: BMW Sauber F1.09


RA

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 300
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pewnie teraz sie narazem licznym fanom tego watku, ale wydaje mi sie ze bump na tych felach jest zbyt gruby, tzn chodzi mi o toze te rowki powinny byc ciensze a za to wiecej ich obo siebie (nie wiem czy wyrazilem sie w miare zrozumiale). a mi sie oponki podobaja i pytanie, czy ich teksture malowales w calosci recznie czy przerobione zdjecia, mozesz napisac jak powstaly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie felg, to masz rację, ale uprzedziłem, że lubię jak się błyska. ;)

Najpierw zrobiłem coś bardziej zbliżonego do oryginału, ale było nudne, więc zmieniłem dla ciekawszego efektu. Te mocniejsze i rzadsze zarysowania widać dobrze tylko na zbliżeniach.

Opony robione ręcznie. Nie powstawały jakimś czarodziejskim sposobem. W Photoshopie nie jestem orłem, więc metody były adekwatne do umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, a mi w przeciwieństwie do Petera_f ciągle nie pasi ten niebieski ;) Aż się naszukałem fotek różnych, żeby zobaczyć co mi w nim nie pasi i już chyba wiem:

 

http://www.vp-cg.com/bmw_sauber_f109_res.jpg [link już działa]

 

Jak widać na powyższym obrazku w rzeczywistości niebieski lakier jest zwykły, nie żaden metallic, to po pierwsze, a po drugie to Twój wygląda jakby miał podkręconą wartość self-illumination, przez co odcina się dziwnie od reszty. Mam na myśli to, że biały w najjaśniejszym punkcie tak na oko nie przekracza wartości RGB 250,250,250, natomiast co dziwne, niebieski sprawia wrażenie jakby był prześwietlony, cuda jakieś :)

 

Fajnie by było jakbyś nad tym jeszcze powalczył, bo reszta to wg mnie ideał... no chyba, że to podobny zabieg do mega rowków na feldze, które chyba służą jako bębny hamulcowe, czyli ma się "świecić" i już ;)

 

Pozdrawiam.

 

P.S. Właściwie jak tak patrzę to czerwony też daje po oczach, jakby w każdym punkcie miał pełną wartość RGB.

Edytowane przez Loozack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały i czerwony dają po oczach, bo przez niedopatrzenie zostawiłem podbite wartości w VrayMtlWrapper. :)

Do tego dochodzi studio, które trochę przeinacza kolory dla ciekawszych blików.

Model robię w innej scenie. W niej rendery są trochę bardziej zrównoważone:

studiog.th.jpg

Chyba. ;)

 

Odnośnie niebieskiego materiału, to już pisałem, że jest dla mnie wielką zagadką. W zależności od źródła światła zachowuje się tak lub zupełnie inaczej. Raz jest metalikiem, raz nie. :)

Z tego co zaobserwowałem, to flakes'y robią się w miejscach bliżej kamery, reszta wygląda jak niemetalik. Starałem się to zasymulować, ale na pewno wymaga to jeszcze pracy.

Dla porównania, zdjęcia z tego samego dnia:

porownanieo.th.jpg

Poza tym, metalik chyba wygląda ciekawiej, więc będę się tego trzymał.

Ze zdjęć wychodzi również, że biały i czerwony łatwo się przepalają.

Edytowane przez RA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIESAMOWITE! Nie znam się na lakierkach, ale wyglądają świetnie! Jeśli to nie tajemnica to podziel się tym niebieskim i białym!!! Ogromnie podobają mi się te podziały w karoserii? to geometria czy mapa? Pokaż ustawienia PLEASE! 50**************************************************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peter_f - Dziękuję, hehe.

Biały lakier jest bardzo prosty. Wrzucam poniżej (max 2009, vray 1.5).

Wielkość noise'a należy dostosować do checker'a. Mniej więcej w takich proporcjach jak teraz.

Niebieski, może później. ;)

Podziały to geometria. Parę stron wcześniej są chyba siatki i trochę lepsze rendery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękne. z napisami, model prezentuje się przesmakowicie. zawsze smuci mnie to, że tak porządnie wykonane modele nie pokazują swojego potencjału na renderach. chciałoby się wszędzie zajrzeć:) model naprawdę świetnie wykonany, ale to żadne zaskoczenie.

tylko te czerwone paski.. jakby saturacja za wysoka czy może za jasne, nie wiem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały lakier na drugim renderku wygląda zabójczo, a te wszystkie śróbeczki i wycięcia powodują, że moja szczęka mimowolnie zaczyna opadać ku podłodze...

 

Pozdrawiam i czekam na moaarrrr.

 

P.S. Teraz już wiem na pewno, jest jeden Bóg - RA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszysko full profi, szkoda tylko że tegoroczny bolid jest taki ... niezaładny :P

jakieś czarne paski ci sie porobiły na tych pudełkach doczepionych do przedniego skrzydła, ale domyślam sie że juz poprawione tylko nie chciało sie renderowac drugi raz?

wkręty modelowane czy mapa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejno od lewej: body, p. skrzydło, t. skrzydło.

17912397.th.jpg

Środkowa prosto z XRayUnwrap (strasznie ciasno, mają to poprawić). Reszta modyfikowana przeze mnie, więc perfekcyjnie nie jest.

Dziury są z tego powodu, że niektóre elementy wyłączałem z modeli, więc ich uv'ałek tu nie ma.

A tak przy okazji. Da się w max'owym uvw editorze zmniejszyć wszystkie zaznaczone obiekty według ich własnego pivota? Czy tylko zaznaczanie pojedynczych połaci uv wchodzi w grę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RA:

Miałem się nauczyć tego mapowania i nigdy nie mogę się zebrać .. Tak z ciekawości zapytam. Jak mamy już tak zmapowany model to potem jak nakładasz tą texturę INTEL logo np. ?? W photoshopie umieszczasz w miejscu na tej siatce ze tak powiem ? (nie dosłownie, w sensie w odpowiednim miejscu na czarnym, tle lub tam alphie map ? )

 

PS:

1000 post, godny temat tego posta :)

Edytowane przez NV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RA:

Miałem się nauczyć tego mapowania i nigdy nie mogę się zebrać .. Tak z ciekawości zapytam. Jak mamy już tak zmapowany model to potem jak nakładasz tą texturę INTEL logo np. ?? W photoshopie umieszczasz w miejscu na tej siatce ze tak powiem ? (nie dosłownie, w sensie w odpowiednim miejscu na czarnym, tle lub tam alphie map ? )

Według Przykazań Bożych i gdybyś to robił na zlecenie, to raczej nie byłoby mowy o alfach czy coś w ten deseń (w tym konkretnym przypadku oczywiście). Musiałbyś dostarczyć z modelem zestaw tekstur. Zwykle DIFF, REFL, GLOS, BUMP... ALFA, DISPL. Lub jeszcze bardziej wysublimowane.

Jako że robię to dla siebie i chcę zachować kontrolę nad materiałami z poziomu 3ds'a, to używam masek i Blend mtl. Więc mam niezbyt skomplikowany DIFF i kilka masek, które rozdzielają (dzięki Blend mtl.) pozycje danego materiału.

Elementy tekstur czasem nakładam zwyczajnie (płaskie na płaskim), ale często używam nowego środowiska 3D w Photoshopie. Mogę nakładać elementy płaskie na przestrzenny obiekt. Czyli zasada działania jak w DeepPaint albo BodyPaint 3D. Niestety dużo mniej płynnie i dużo mniej komfortowo jeśli chodzi o poruszanie się w przestrzeni 3D. Za to masz do dyspozycji wszystkie możliwe bajery Photoshopa. Myślę, że warto.

Tak to wygląda w przypadku body:

bodytex.th.jpg

 

tjviking - hehe, no już prawie chciałem zrezygnować. Ale stwierdziłem, że nie dam im tej satysfakcji. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności