peter_f Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 Ja piernikam! Super! Skąd Ty bierzesz referki?? Składasz pewnie w duży pokoju takie cuś!
Oleksiak Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 Moderator powinien pozwolić w tym wątku przeklinać :P Jaaaaa... pieeee... rr...rnicze. Też "lubię jak się tak świeci" :PP Genialne.
kamil.ochel Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 RA ja pierdziu piekne szykuje sie fotoreal front i w ogole
Pawelkos Napisano 5 Sierpień 2009 Napisano 5 Sierpień 2009 Pewnie teraz sie narazem licznym fanom tego watku, ale wydaje mi sie ze bump na tych felach jest zbyt gruby, tzn chodzi mi o toze te rowki powinny byc ciensze a za to wiecej ich obo siebie (nie wiem czy wyrazilem sie w miare zrozumiale). a mi sie oponki podobaja i pytanie, czy ich teksture malowales w calosci recznie czy przerobione zdjecia, mozesz napisac jak powstaly ?
RA Napisano 6 Sierpień 2009 Autor Napisano 6 Sierpień 2009 Odnośnie felg, to masz rację, ale uprzedziłem, że lubię jak się błyska. ;) Najpierw zrobiłem coś bardziej zbliżonego do oryginału, ale było nudne, więc zmieniłem dla ciekawszego efektu. Te mocniejsze i rzadsze zarysowania widać dobrze tylko na zbliżeniach. Opony robione ręcznie. Nie powstawały jakimś czarodziejskim sposobem. W Photoshopie nie jestem orłem, więc metody były adekwatne do umiejętności.
dynia Napisano 6 Sierpień 2009 Napisano 6 Sierpień 2009 wygląda bardzo ładnie i textury piękne, dbałości o szczegóły powala
RA Napisano 7 Sierpień 2009 Autor Napisano 7 Sierpień 2009 To czego najbardziej nie chciało mi się robić... czerwone pasy... Ale są, teraz już przyjemna robota będzie. :) . . . Uwielbiam tę kolorystykę. Szkoda, że bmw dało ciała.
peter_f Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Mniam! Ekstra idzie! Możesz powiedzieć jak uzyskałeś taki świetny niebieski materiał?
Loozack Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 (edytowane) Heh, a mi w przeciwieństwie do Petera_f ciągle nie pasi ten niebieski ;) Aż się naszukałem fotek różnych, żeby zobaczyć co mi w nim nie pasi i już chyba wiem: http://www.vp-cg.com/bmw_sauber_f109_res.jpg [link już działa] Jak widać na powyższym obrazku w rzeczywistości niebieski lakier jest zwykły, nie żaden metallic, to po pierwsze, a po drugie to Twój wygląda jakby miał podkręconą wartość self-illumination, przez co odcina się dziwnie od reszty. Mam na myśli to, że biały w najjaśniejszym punkcie tak na oko nie przekracza wartości RGB 250,250,250, natomiast co dziwne, niebieski sprawia wrażenie jakby był prześwietlony, cuda jakieś :) Fajnie by było jakbyś nad tym jeszcze powalczył, bo reszta to wg mnie ideał... no chyba, że to podobny zabieg do mega rowków na feldze, które chyba służą jako bębny hamulcowe, czyli ma się "świecić" i już ;) Pozdrawiam. P.S. Właściwie jak tak patrzę to czerwony też daje po oczach, jakby w każdym punkcie miał pełną wartość RGB. Edytowane 7 Sierpień 2009 przez Loozack
NV Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 RA to niby bóg słońca ... ale coś mi tu nie gra ;)
RA Napisano 7 Sierpień 2009 Autor Napisano 7 Sierpień 2009 (edytowane) Biały i czerwony dają po oczach, bo przez niedopatrzenie zostawiłem podbite wartości w VrayMtlWrapper. :) Do tego dochodzi studio, które trochę przeinacza kolory dla ciekawszych blików. Model robię w innej scenie. W niej rendery są trochę bardziej zrównoważone: Chyba. ;) Odnośnie niebieskiego materiału, to już pisałem, że jest dla mnie wielką zagadką. W zależności od źródła światła zachowuje się tak lub zupełnie inaczej. Raz jest metalikiem, raz nie. :) Z tego co zaobserwowałem, to flakes'y robią się w miejscach bliżej kamery, reszta wygląda jak niemetalik. Starałem się to zasymulować, ale na pewno wymaga to jeszcze pracy. Dla porównania, zdjęcia z tego samego dnia: Poza tym, metalik chyba wygląda ciekawiej, więc będę się tego trzymał. Ze zdjęć wychodzi również, że biały i czerwony łatwo się przepalają. Edytowane 7 Sierpień 2009 przez RA
bartekb89 Napisano 8 Sierpień 2009 Napisano 8 Sierpień 2009 ale żes kosmos odwalił pozazdrościć :) pieknie się to prezentuje a co dopiero bedzie na finish'u
pressenter Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Kurcze, byś się podzielił niebieskim lakierem. :P Pięknie, na prawdę kawał świetnej roboty.
kamil.ochel Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 nie wiedzialem ze pozwalają wejść ludziom tak o z ulicy i robić studyjne fotki rozebranego bolidu
hcpiter Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Swietnie ! Nic dodac, nic ujac tylko czekac na nastepne upy.
peter_f Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 NIESAMOWITE! Nie znam się na lakierkach, ale wyglądają świetnie! Jeśli to nie tajemnica to podziel się tym niebieskim i białym!!! Ogromnie podobają mi się te podziały w karoserii? to geometria czy mapa? Pokaż ustawienia PLEASE! 50**************************************************
hkropinski Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 ładnie to wygląda:) widać ogrom pracy, pozdarwiam
RA Napisano 10 Sierpień 2009 Autor Napisano 10 Sierpień 2009 peter_f - Dziękuję, hehe. Biały lakier jest bardzo prosty. Wrzucam poniżej (max 2009, vray 1.5). Wielkość noise'a należy dostosować do checker'a. Mniej więcej w takich proporcjach jak teraz. Niebieski, może później. ;) Podziały to geometria. Parę stron wcześniej są chyba siatki i trochę lepsze rendery.
polka dot Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 piękne. z napisami, model prezentuje się przesmakowicie. zawsze smuci mnie to, że tak porządnie wykonane modele nie pokazują swojego potencjału na renderach. chciałoby się wszędzie zajrzeć:) model naprawdę świetnie wykonany, ale to żadne zaskoczenie. tylko te czerwone paski.. jakby saturacja za wysoka czy może za jasne, nie wiem;)
kliment woroszyłow Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Świetna precyzyjna robota. Pełen podziw z mojej strony o boski! :) słowem dajesz rade RA.
max_1989 Napisano 10 Sierpień 2009 Napisano 10 Sierpień 2009 Projekt dopracowany pod każdym względem, gratuluje :) Pozdrawiam.
RA Napisano 12 Sierpień 2009 Autor Napisano 12 Sierpień 2009 No czerwony na pewno jest zbyt intensywny, teraz jest to czysta czerwień. Zamocowanie lusterek i pług: . .
pressenter Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Ostatni render, ależ świetne ujęcie... RA weź Ty człowieku sypiaj, późno jest. :P
Loozack Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Biały lakier na drugim renderku wygląda zabójczo, a te wszystkie śróbeczki i wycięcia powodują, że moja szczęka mimowolnie zaczyna opadać ku podłodze... Pozdrawiam i czekam na moaarrrr. P.S. Teraz już wiem na pewno, jest jeden Bóg - RA.
kliment woroszyłow Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 śróbkami mnie dobiłeś...rewelka! :)
Oleksiak Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Pokorny wyznawca pada do Twych stóp. Brak mi słów.. przeginasz myszkę :P
tob01 Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 pomimo tych ujęć, te rendery aż chce się oglądać. Ś-W-I-E-T-N-I-E ! gratulacje wytrwalosci materiały cudo
RA Napisano 16 Sierpień 2009 Autor Napisano 16 Sierpień 2009 Znalazła się chwila na tylne skrzydło: . . Kompresja za mocna jest...
Loozack Napisano 16 Sierpień 2009 Napisano 16 Sierpień 2009 Cudeńko, a tak w ogóle to czy mi się wydaje czy poprawiłeś trochę materiał opon? Bo jakoś tak lepiej wyglądają na pierwszym renderku niż wcześniej... chociaż na ostatnim już dziwnie, no ale wiadomo, kwestia odbić :) Pozdrawiam.
Oleksiak Napisano 16 Sierpień 2009 Napisano 16 Sierpień 2009 łoooo ł. Można większe te rendery bo chce podziwiać "bardziej" :D
javor Napisano 16 Sierpień 2009 Napisano 16 Sierpień 2009 wszysko full profi, szkoda tylko że tegoroczny bolid jest taki ... niezaładny :P jakieś czarne paski ci sie porobiły na tych pudełkach doczepionych do przedniego skrzydła, ale domyślam sie że juz poprawione tylko nie chciało sie renderowac drugi raz? wkręty modelowane czy mapa?
RA Napisano 16 Sierpień 2009 Autor Napisano 16 Sierpień 2009 Czarnych pasów już nie ma. Zauważyłem je dopiero po wyrenderowaniu. :) Wkręty to mapa.
peter_f Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 Wielkie dzięki za lakiery. Każdy kolejny up zmiata z powierzchni ziemi. Te podziały blach po prostu zrywają buty!
Predator Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 RA w F1 Bmw tym bolidem dalo plame w CG konkurencji odjechales :D swietnie to wyglada naprawde kawal solidnej przemyslanej roboty. Czekam na wiecej !:)
Pawelkos Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 Bardzo ladnie panie, swietnie sie to oglada, a ja bym z checia zobaczyl UV-lki do tego :) Rozkladane maxowym UV Warpem czy moze cos innego ? ;>
RA Napisano 17 Sierpień 2009 Autor Napisano 17 Sierpień 2009 Kolejno od lewej: body, p. skrzydło, t. skrzydło. Środkowa prosto z XRayUnwrap (strasznie ciasno, mają to poprawić). Reszta modyfikowana przeze mnie, więc perfekcyjnie nie jest. Dziury są z tego powodu, że niektóre elementy wyłączałem z modeli, więc ich uv'ałek tu nie ma. A tak przy okazji. Da się w max'owym uvw editorze zmniejszyć wszystkie zaznaczone obiekty według ich własnego pivota? Czy tylko zaznaczanie pojedynczych połaci uv wchodzi w grę?
NV Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 (edytowane) RA: Miałem się nauczyć tego mapowania i nigdy nie mogę się zebrać .. Tak z ciekawości zapytam. Jak mamy już tak zmapowany model to potem jak nakładasz tą texturę INTEL logo np. ?? W photoshopie umieszczasz w miejscu na tej siatce ze tak powiem ? (nie dosłownie, w sensie w odpowiednim miejscu na czarnym, tle lub tam alphie map ? ) PS: 1000 post, godny temat tego posta :) Edytowane 17 Sierpień 2009 przez NV
Gość Gosc Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 Piekne! :D Szkoda tylko ze w tzw "miedzyczasie" twoj model stal sie modelem obiektu muzealnego, niah,niah proza zycia...
RA Napisano 17 Sierpień 2009 Autor Napisano 17 Sierpień 2009 RA: Miałem się nauczyć tego mapowania i nigdy nie mogę się zebrać .. Tak z ciekawości zapytam. Jak mamy już tak zmapowany model to potem jak nakładasz tą texturę INTEL logo np. ?? W photoshopie umieszczasz w miejscu na tej siatce ze tak powiem ? (nie dosłownie, w sensie w odpowiednim miejscu na czarnym, tle lub tam alphie map ? ) Według Przykazań Bożych i gdybyś to robił na zlecenie, to raczej nie byłoby mowy o alfach czy coś w ten deseń (w tym konkretnym przypadku oczywiście). Musiałbyś dostarczyć z modelem zestaw tekstur. Zwykle DIFF, REFL, GLOS, BUMP... ALFA, DISPL. Lub jeszcze bardziej wysublimowane. Jako że robię to dla siebie i chcę zachować kontrolę nad materiałami z poziomu 3ds'a, to używam masek i Blend mtl. Więc mam niezbyt skomplikowany DIFF i kilka masek, które rozdzielają (dzięki Blend mtl.) pozycje danego materiału. Elementy tekstur czasem nakładam zwyczajnie (płaskie na płaskim), ale często używam nowego środowiska 3D w Photoshopie. Mogę nakładać elementy płaskie na przestrzenny obiekt. Czyli zasada działania jak w DeepPaint albo BodyPaint 3D. Niestety dużo mniej płynnie i dużo mniej komfortowo jeśli chodzi o poruszanie się w przestrzeni 3D. Za to masz do dyspozycji wszystkie możliwe bajery Photoshopa. Myślę, że warto. Tak to wygląda w przypadku body: tjviking - hehe, no już prawie chciałem zrezygnować. Ale stwierdziłem, że nie dam im tej satysfakcji. :D
Dawcio_m Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 dobra dobra i tak nic z tego nie wiem:pp xD model git;)
Areien Napisano 17 Sierpień 2009 Napisano 17 Sierpień 2009 masakra :)) zazdroszcze cierpliwosci i zycze milej pracy :))
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się