Skocz do zawartości

Pojazd 3D: BMW Sauber F1.09


RA

Rekomendowane odpowiedzi

RA:

Hehe mało z tego rozumiem :) No ale widać trzeba najpierw poznać rzecz o której chce się gadać. Mi chodziło w gruncie rzeczy jak się umiejscawia np. numerek 16 w punkcie A na modelu a nie B.

 

Ale dzięki za obszerny post. Kiedyś skorzystam :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 300
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Aha, hehe. Ja to jestem momentami niekumaty. :)

Jeśli robisz w PS CS4 na modelu 3D, to klikasz w górnej belce: 3D -> Create UV Overlays -> Wireframe.

Jeśli nie, to musisz wyeksportować siatkę z edytora UV w 3ds'ie. W edytorze klikasz w górnej belce: Tools -> Render UVW Template. Bawisz się ustawieniami i voila, masz siatkę z alfą. ;)

Później musisz ją wrzucić do PS'a oczywiście.

Edytowane przez RA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RA pieknie Ci to idzie :) Nie wiem czy ktos pytal, ale to tajemnica ile kosztuje Twoja robota przy tym? :P

Pytasz o pieniądze czy zdrowie? :)

O pierwszym tu dyskutować nie będziemy, a drugiego w ogóle nie straciłem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecudnie. 5***** ode mnie. Jakbyś był chętny to mam fotki bolidu z roku 06 albo 07, nie pamiętam w tym momencie, które sam robiłem gdy go zwieźli na otwarcie salonu BMW w Bydgoszczy. Niby to zupełnie inny model, ale może jakieś rozwiązania się przydadzą, no i materiały całkiem nieźle widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne, ale do pełni szczęścia brakuje lepszego materiału chwytu kierownicy. U Ciebie wygląda to jak gąbka lub coś podobnego, a z tych zdjęć co znalazłem, to albo był tam guma (będąca odciskiem dłoni kierowcy) albo coś jak zamsz, ale to chyba głównie w tych starszych, bo chyba dziś jest głównie dopasowana do dłoni guma. Przynajmniej z tego co ja się orientuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zamsz się trochę spaprał jak tuż przed przeniesieniem modelu to testowej scenki zmieniłem bump. Coś już tam wczoraj pozmieniałem żeby to lepiej wyglądało, ale specjalnie nie będę się nad tym znęcał, bo to w efekcie i to tak będzie czarna plama. :)

Bo masz rację, tu nie wygląda dobrze.

 

Loozack - Nawet przyjemnie się robiło. Tylko zwis photoshopa w połowie pracy mnie trochę wk... ;) W dodatku nie zapamiętał zapisów wszystkich od czasu otwarcia pliku.

ArTooRo - Dzięki, ale niestety te kierownice i praktycznie całe samochody różnią się znacząco. Standardowe systemy elektroniczne od '08 itd. mocno pozmieniały sytuacje. :)

 

EDIT:

Odnośnie jeszcze tego czy guma czy zamsz, to to zależy od kierowcy. Heidfeld ma kierownicę z tą wyprofilowaną gumą, natomiast Kubica ma taki prosty zamszowaty uchwyt. :)

Guma byłaby fajniejsza gdyby miała czarny kolor. A nie chcę robić czegoś czego nie ma. ;)

Edytowane przez RA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej RA co Ty robisz ? wątek keraja spadł na dół :)

 

Tak na poważnie to kozak z Ciebie i tyle w temacie :] . Muszę się nauczyć mapowania bo mi się śni po nocach ze nie potrafię i zwykłym w końcu nie dam rady, jak potem patrze na twoje textury na modelu to jeszcze bardziej ściga mnie ta myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polka dot - No to studio jest jakieś denne kontrastowo. :)

Oświetlone hdri wygląda chyba lepiej. Chyba, że chodzi ci o kolorystykę powierzchni. Tu nie bardzo mogę zmieniać, bo to takie wszystko ciemne, czarne jest w oryginale. :)

Tzn. oryginału nie widziałem, więc zmyślam, ale mam referencje z modeli z poprzednich lat i z innych teamów. Niestety wszystko bardzo malutkie.

peter_f - Ta taśma chyba markuje różne drastyczniejsze przejścia technologiczne, rowki i inne otwory. Samochód na torze też ma takie taśmy (przeźroczyste) ponaklejane przede wszystkim na rowki, ale to widać przy dużych zbliżeniach i nie pod każdym kątem.

 

Dzięki za te wszystkie nominacje itp., ale ja tego jeszcze nie skończyłem, więc bez przesady. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Phi! A skończę! ;)

Tak na serio, to skoro skończyłem już ten model, to skończę całość na pewno. Oby do końca roku. :]

Z tym, że to będą 3 obrazki w sumie, aj jaj.

Czyli...

Dokończyć tex modelu z tunelu aero.

Zmodyfikować tex do modelu z "test rig'u" (takie miejsce gdzie testuje się wytrzymałość samochodu).

Modele 3 pomieszczeń, z czego jedno powinno być proste = szybkie do zrobienia.

Oświetlenie 3 scen, wyrenderowanie i bla bla bla. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by było zbyt "proste". ;)

Oczywiście musiałem sobie utrudnić sprawę. Zresztą czas na jakąś bardziej skomplikowaną pracę. :)

Update'ów nie ma, bo czasu nie ma, ale coś tam się staram robić z doskoku, więc może coś za jakiś czas pokażę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. Ewentualny update będzie już w galerii. Co jakiś czas się za to próbuję zabrać i coś nie idzie.

Nawet jakieś tło częściowo powstało niedawno, ale to nie to, więc wróciłem do etapu myślenia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności