Skocz do zawartości

[NIPW3D] Marzyciel szkolny


ArTooRo

Rekomendowane odpowiedzi

Witka,

 

Wstępnie zarzucam taką oto ideę, wykonam pod warunkiem, że uda mi się to pierwej dobrze rozrysować. Temat nazewniczo może później zmienię na bardziej wyszukany... nic mi innego w tej chwili do głowy nie przychodzi.

Temat to prosta jak w mordę strzelił interpretacja "niezrealizowanej idei, pomysłu"

 

W szkolnej ławie zasiaduje dzieciak o ujemnym zainteresowaniu tematem lekcji. Unosi lekko swą przyodzianą w okulary głowę, zainteresowany tym co dzieje się ponad nią... a tamże w chmurze powstałej z zamyślenia formuje się obraz przedstawiający właśnie jego. Przechadza się szkolnym korytarzem w stroju superbohatera, dumny jak paw trzymając najładniejszą dziewczynę w szkole za rękę. Za plecami na szafce szkolnej niczym flaga powiewa jego największy wróg, bad boy szkolny, powieszony za swe majtki na rogu uchylających się drzwiczek. (Opcjonalnie) podziw zmieszany z zaskoczniem wylewa się z twarzy przypatrujących się w korytarzu dzieci.

 

W sumie temat jest dość oklepany, ale co tam :D. Styl jak się domyślacie nieco toonkowy, planuję pójść w stylistykę podobną do Asterixa.

Wszystko się okaże jak/jeśli wyjdzie koncepcyjny rysunek.

 

Życzę powodzenia wszystkim pozostałym uczestnikom bitwy!

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

English version:

 

Another boring lesson in the school makes dreaming a pleasing alternative. So does the kid whose nearly sleepy thoughts formed a soft levitating cloud filled with a dream he allways loved to come true. There he walks through the school corridor in a superhero costume with the most beautiful girl in the school by his side, leaving behind his villain and oppresor hanging with pants on the locker's door like a flag on a pole.

 

The style of this work was very much inspired by "Asteix" comics and "Ratatouile" visual reference.

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki za wsparcie :D

 

Rysunki to nie w 100% moja zasługa - ściśle wzoruję się na rysunkach z Asterixa i różnych fotografiach.

 

 

Koncept powoli się klaruje - z najważniejszego jeszcze został zły prześladowca...

 

EDIT: ehh teraz widzę, że chłopiec na dole ma zbyt małe okulary i za małe dłonie w porównaniu do pierwotnego zamysłu - potem to poprawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx :)

 

No właśnie problem w tym, że nie mam. To może tak wygląda, ale poważnie ja dosłownie biorę pozy ze zdjęć i komiksów - całkiem z głowy bym tego nie narysował. Nie mówię, że to są plagiaty żywcem ramek komiksowych czy też fotek :), ale różne elementy podobne np. układ palców rąk są przerysowane z jakiegoś elementu komiksowego. Inna sprawa, że dużo się muszę nasapać przy tym, profesjonalista by to od ręki w moment rozrysował :D

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super głowa :D

Aż mi się zachciało oglądać starych bajek :P

 

Styl podobny jak z bajki "UP" Disney'a

może znajdziesz tu jakieś ciekawe pomysły. Ten dziadek z tej animacji ma podobne okulary do "marzyciela" z twojego projektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki, miło czytać takie opinie :)

 

Co do wcześniejszego komentarza, to faktycznie rozważę zmianę tego badaguya na jakąś inszą wersję.

 

"UP" fajny - myślę, że właśnie będę miał problem ze zrobieniem dobrego oświetlenia względem ciekawych kolorystycznie i wykonaniem tekstur, ta bajka może być ładną sugestią.

 

 

 

Tego update'a miałem właściwie nie dawać, ale to już i tak spory skok względem poprzedniego, więc daję. Jestem początkujący w Z-Brushu (ten dzieciak to może mój 4-5 model w ZB jest) i jeszcze mnóstwa rzeczy się uczę. Render daję tym razem z Z-Brusha na roboczo a nie z 3ds Maxa, bo muszę jeszcze opanować jak mądrze wysyłać mapki displace zamiast całego tak gęstego mesha do 3ds Maxa.

 

Uprzedzając pewne pytania/sugestie:

 

Mina jest teraz dostosowana do dzieciaka idącego, a nie marzącego.

 

GWIAZKI NA BLUZIE NIE BĘDZIE - to tylko tak dla szybkiego testu, tam będzie coś w stylu logo supermana

 

OKULARY SIĘ POKRZYWIŁY - ale model prawidłowy mam w Maxie, więc też na to nei zwracajcie uwagi

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo :D

 

Żebyście nie myśleli, że uciekłem z pola bitwy daję update (peleryna work in progress). Kurde robienie dłoni to w Zbrushu masakra - 3 razy od zera budowałem w maxie siatkę dłoni żeby była dobra do rzeźbienia i wyginania paluchów w ZB.

 

Zdaje sobie sprawę, że raczej przed upływem terminu nie zdążę, ale postaram się pracę w ogóle skończyć mimo to :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki za wsparcie :D

Magisterka mnie ciśnie coraz bardziej, teraz masa zaliczeń i 1,5 miesiąca (jak dobrze pójdzie), do obrony a praca ledwo zaczęta - także mimo najszczerszych chęci wątpię :D

 

Mały up zatem.

Raz... dwa... trzy... test, shader i quick postpro test. Na razie bez textur jakichkolwiek. Teraz muszę obcykać jak tu ładnie pogodzić 3dsmaxa z Zbrushem i dorobić jakieś mapowanie na gotowym modelu tak żeby grało w ZB... brzmi ciężkawo :D jednak bez tego nie ma co ruszać z następnym modelem. Da się bezboleśnie wysłać model niskiego levelu spowrotem do maxa z ZB, zrobić mapowanie, wrócić z tym do ZB i zrobić mapę normalsów albo displace? Pierwszy raz mam z tym do czynienia a słyszałem, że są z tym problemy.

 

Aha i jeszcze drobne zmiany w pelerynie i uwydatnienie brzuszka.

Edytowane przez ArTooRo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dobrze idzie ,żeby nie skończyć;)

Odnośnie mapowania to musisz zejść na 1 poziom, potem eksportujesz model. Robisz mapowanie ,ale pamiętaj ,żeby nic nie ruszać ,zrób tylko mapowanie.

Potem w Zbrushu będąc w 1 levelu w menu tool-> morph target klikasz "store morph target" .Teraz już tylko import tego zmapowanego modelu i powinno działać :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za poradę :)

Jak zwykle okazało się jednak, że było po drodze trochę problemów - zbrushcentral okazał się pomocny w wyszukaniu odpowiedzi. Najpierw niezgodność numerów vertexów, potem eksplodujący mesh po podniesieniu subdivisions, potem szczególne wymogi zmapowania dla exportu do mapki displace itd., ale już się chyba nauczyłem i mogę spróbować się z tym modelem - rezultat wkrótce.

 

ZB chyba powininen mieć nowy slogan reklamowy "Z Zbrushem wszystko może być trudne!" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięks :D

 

Dobra, pierwsze koty za płoty - obiekt siedzi w maxie, co prawda jeszcze nie wszystko zmapowane, ale to już pójdzie szybko. Nadal nie ma żadnych tekstur na postaci.

Ogólnie to displacement trochę za mocno mi obciążał kompa, ale jacyś sprytni panowie wymyślili takie cuś co się Decimation Master zowie i to owo cuś daję radę :D

 

Znowu teścik z postprodukcją... a hero walks among us :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No styl pelen wypas.

Podoba mi sie podejscie do tematu - a wykonanie poki co klasa sama w sobie.

 

Co do kolorystyki bardziej mi odpowiada niebieski kombinezon - bardziej mi sie kojarzy z superbohaterem.

Z niecierpliwoscia czekam na dalsze upki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności