Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem wszystkim! Jest mała nurtująca sprawa.. Mianowicie chodzi o zapamiętywanie ustawień przy zapisywaniu sceny dotyczących np. ostatniej używanej kamery, widoków, bitmap podpiętych pod dany viewport ect. Czy jest jakiś sposób by przy ponownym czytaniu tej samej sceny zostały zachowane wszystkie powyższe ustawienia?

Napisano

z tego co pamiętam przy ustawieniu save settings as default w menu user preferences zapisuje scene, kamere, oświetlenie - ogólnie całe studio.

  • Like 1
Napisano

Czolem koledzy. Mam taki problem. Mam w scenie plane z nalozonym zdjeciem jako teksture. Zamierzam na to nalozyc animowany obiekt. No i chcialbem aby rzucal cien tylko pod takim katem jak obiekty na zdjeciu. Myslalem aby przy obiekcie utworzyc plane na ktory padalby cien, ale nie wiem co zrobic zeby w efekcie koncowym zostal sam cien... Bez reszty plane'a. Macie pomysl? Blender 2.49b. Posdrawiam.

Napisano

To akurat było proste i się nie zmieniło z 2.4 na 2.5/6, ale rozważ upgrade Papa Pio, bo ja już coraz mniej pamiętam jak wyglądało w 2.4 i myślę, że także większość kompetentnych by tu pomagać powoli będzie zapominać, więc ci się support urwie. To już trochę czasu i numerków po drodze.

Napisano

wie ktoś dlaczego w cyclec render robiony przez F12 jest ciemniejszy niż ten w podglądzie 3d? aha i jeszcze jedno dlaczego niema teraz presetów kamer a w poprzednich wersjach były i działały dobrze. myśle że te sprawy mogą być ze sobą powiązane.

Napisano (edytowane)

Ikkiz masz rację... to już chyba czas... już zainstalowałem sobie 2.5... pierwszego szoku doznałem wciskając spację... Ludzie gdzie są moje "Add"y... JA CHCE Boxa :(... a tak serio to nie ma tragedii... aż takiej... tylko przestawić się trzeba... po prostu będę Was częściej odwiedzał :D

 

Takie pytanie czy Blender 2.6 jest już wersją stabilną? czy jeszcze ćwiczą?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Papa Pio
Napisano

@RUNNER18

 

W Cycles, render w 3D view, to nie to samo co F12, ustaw opcje kamery by render był większy. Cycles ma własne UI z opcjami które jeszcze nie są na tym samym poziomie co Internala.

 

@Papa Pio

 

Obiekty i meshe masz pod shift A. 2.6 jest już stabilne, 2.5 było stabilne od 2.58. Życzę udanej przesiadki :)

 

 

Ja już dużo zapomniałem o obsłudze 2.4 xD

Napisano

Czy jest jakiś sensownie działający DARMOWY render dla blendera 2.6 niestety ostatni bulid z Cycles nie chce mi działać na żadnym kompie (poprzednie też nie działały). Ciężka jest ta przesiadka z maxa. Dużo już mogę w blenderku ale poziom rederów jest żenujący. A szefowi szkoda paru euro na octana, bo z unii nie dostał środków na to :/

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

mnie sie udało uruchomić Cyclesa na Ubuntu 11.10 i win7, ale... ten z Ubuntu miał Sun&Sky i wieszał sie przy dodaniu jakiej kolwiek textury, a ten z Win7 nie ma Sun&Sky :-) Koszmarna padaczka z tym Cyclesem, chociaż rendery wychodzą niezłe (te bez textury).

Co do Octane, mecze właśnie plugin Octane Power Tools z tym, ze w nim możesz w rozsądnych czasach animować tylko kamerę i światło.

Jeśli chcesz animować obiekty, particle i cala resztę to czeka cie exportowanie sceny przez .obj w każdej klatce, czyli standard.

Mnie akurat OPT jest potrzebny, ale lepiej poczekaj jak zintegrują Octane z Blenderem, tak jak to robią z Maxem, no chyba, ze nie potrzebujesz liczyć animacji obiektow.

 

wyplulem przed chwila z Cyclesa (ubuntu):

 

cycles.png

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano

Yafa na graphicall nie ma zero wyników. A o luxie słyszę tylko, że jest wolny jak żółw. Ups sorki.

Graphicall z boku po prawej pokazuje na filtrze zero wyników, ale po wpisaniu yafaray w szukanie mam całą masę wyników.

Napisano

jak klepnę: s x 2 to skaluje to co mam zaznaczone w osi x dwukrotnie. Czy da cię wpisać zaklęcie skalujące do rozmiaru na przykład 2 jednostek zamiast krotności? Chodzi tez o to, żeby działało w edit mode, bo w object mode, to można wpisać we właściwościach.

Napisano

chodzi o przesuwanie po tym edgeu, na którym się znajduje werteks analogicznie do edge slide? (bo jak nie po tym, to po kazdym innym można włączyć snap to edges i wio.)

Jak po tym, robisz tak.

1 Wciskasz alt i kropkę żeby zmienić pivot point to active object

2 zaznaczasz KOLEJNO z shiftem werteks który chcesz przesunąć a potem werteks na drugim końcu edge'a (będzie zaznaczony i aktywny)

3 skalujesz. zaznaczony i aktywny będzie środiem skalowania, a ten zaznaczony wczesniej będzie się skalował od/do tego środka, więc się przesunie po edge'u, którego jest końcem.

Napisano

Siemsko. Mam pytanie (a to historia) Czy w Blenderze istnieje jakieś narzędzie żeby skalować animację w całości? tzn. nie każdą pojedynczą kość czy obiekt osobno tylko jak mam animkę na 100 klatek żeby ją przerobić np na 200 ale całą za jednym zamachem. zrobiłem bullet time w czasie strzelaniny, ale jest za szybki...

 

PS: przesiadam się na 2.5, ale ten projekt ciągle dłubię w 2.49 a wiem ze te okna od nitek IPO wyglądają inaczej w obu wersjach... w 2.5 nie mogę ogarnąć - tych nitek jest tam tyle, że nie wiem co się dzieje... a i na renderach mi jakieś babole wyskakują...

 

Poradzicie coś?

Napisano

wie ktoś jak szybko włączyć clay render w cycles albo jak nadpisać materiały wszystkich obiektów naraz tak by były białe najlepiej tak by obiekty emitujące światło nadal świeciły ?

Napisano (edytowane)

dzięki wielkie

 

ps jeśli jest więcej niż 1 materiał na obiekcie przypisywanym nadpisuje sie tylko ten pierwszy chyba że do obiektu którego materiałem zastępujemy mamy ten sam materiał na kilku kolejnych slotach

Edytowane przez RUNNER18
Napisano

RUNNER18: sorry, zapomniałem napisać że niestety ręcznie

rice: zapomniałem o tym pluginie, zawsze się zastanawiałem po co on jest skoro w internalu, można określić materiał zbiorczy w zakładce layers.. ups w cycles też, sory RUNNER18 :rolleyes:

ola-f: a da się to w cycles ?

Napisano

dzieki za rady ale bardziej zależało mi na tym aby ten clay render działał w podglądzie 3d by łatwiej ustawiać światło i aby można z opcji clay wykluczyć materiały emitujące światło/ obiekty które to światło emitują więc puki co pozostaje kopia wszystkiego na osobnej warstwie i ctrl L chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo tych passów narazie nie widziałem w cyclesie a przy renderze by sie przydały

Napisano

Czy szanowne grono podsunie jakiś link o bake'owaniu kanału alpha z jednego UV na inne UV?

Wiem tylko, że jedno UV musi być ustawione jako aktywne do renderingu, a drugie wybrane w oknie UV. Diffuse ładnie sie przepala ale, alpha jest zawsze 100% biała. Nieważne czy wybiore na liście do bake'owania Alpha czy Textures. :(

Może czegoś nie zaznaczyłem, ale kombinowałem z jakimiś premultiply alpha i wszystkim co ma w nazwie alpha w zakładkach metariału i tekstur, ale bez skutku. :mad:

Napisano

Czemu nieraz np.jak mam cube'a po odpaleniu Blendera to nieraz nie mogę zrobić do niego zoom'a,albo wokół niego obracać,albo ten zoom topornie idzie tak jak obracanie? Naciskam Shift + C,ale to nie pomaga.To mnie strasznie irytuję w Blenderze.

 

Proszę o pomoc,będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam!

Gość Chrupek3D
Napisano

do przybliżania posłuż sie kropką na numerycznej, a w prefsach ustaw 'rotate around selection' i będzie Ci sie obracał wokół selekcji.

 

a tak przy okazji to bardzo przydaje sie skrót:

SHIFT+S

CTRL+SHIFT+ALT+C

Napisano

szczuro: Załączam plik testowy. Dzięki.

Sprawdzałem z .png ( brak kanały alpha ale jest przezroczystość warstw ) oraz .tga ( nie ma przezroczystości warstw ale jest kanał alpha ) efekt ten sam. Pewnie czegoś, gdzieś nie zaznaczyłem. :confused:

alphabake.zip

  • Like 1
Napisano (edytowane)

w materiale suwak alpha na 0

 

ps. swoją drogą nie wiedziałem, że tak sie da w zakresie jednego obietu miedzy UV :) zawsze duplikowałem

Edytowane przez szczuro
Napisano

1. Czy da się zrobić tak, że w viewporcie obiekt będzie miał zaznaczone kontury tak jak w trybie edycji ale w trybie obiektu?

2. Czy jest taka opcja że zaznaczam sobie edge i dzielę je na dwie krawędzie, a między nimi robi się polygon? Zdaje się że w Maxie coś takiego było, ale nie pamiętam jak się tak opcja nazywała.

Napisano (edytowane)

1) Dzieki.

2) Tak! To się nazywało Bevel... kurcze wiedziałem że to jakaś prosta nazwa była. Znalazłem add-ona ale albo źle instaluje albo nie działa on z najnowszych Blenderem :/

 

Mam jeszcze jedno pytanie. Da się ustawić klawisze tak, żeby przesuwanie obrazu było na środkowym przycisku myszy (a nie Shift+Środkowy), a obracanie widok np. Shift+Środkowy albo Alt+Środkowy. Wiem, że w starym Blenderze tak się dało, a teraz nie widzę takich opcji.

Edytowane przez deha21
Napisano

A ja mam pytanie z innej bezki i zeby nie zasmiecac forum...

extrudowalem kosc...jednak wspolrzedne czubka kosci pozostaja lokalne,jak zmienic by kosc ekstrudowana byly wedlug global a nie local/gdzie takie cos ustawic?jest to dla mnie istotne,gdyz utrudnia mi prace z x-axis mirror.pozdrawiam

Napisano

deha21:

2) obie opcje są możliwe ;)

da sie file-> user preferences -> input -> 3d View -> 3d View (global) i tam zaraz na początku masz

nariox: chodzi ci o to abyś mógł pozycje wklepać ręcznie ?

Napisano

jest jeden mało użyteczny sposób (prościej sciągnąć addon bevel):

w toolshelg (T) w Mesh options(edit mode), zmienić edge select mode z select na tag bevel, i wtedy z ctrl oznacza jako krawędzie jako bevel. trzeba też w modyfikatorze zmienić limit method na weight.

Napisano

szczuro

Chodzi mi o to by uklad wspolrzednychkosci pozostawal globalny a nie localny poniewaz po wyciagnieciu albo obroceniu kosci osie kosci(x,y,z) nie pokrywaja sie z tymi globalnymi.podrzuce zdjecie jesli niedosc dobrze tlumacze;)

Napisano

Hej. Mam następujący problem. Skopiowałem obiekt który miał przypisane klatki animacji. Klatki animacji skopiowały się także dla niego. Chcę jednak dla obiektu zduplikowanego zmienić klatki animacji. Lecz gdy je zmieniam to zmieniam także animację pierwszego obiektu. Jak mogę zerwać tę więź (nie chciał bym jednak kasować samej animacji dla któregoś z nich)

Napisano

@kolaborant

Dla Blender 2.6:

W panelu Outliner znajdujesz powielony obiekt, naciskasz plusik i pokazuje Ci się animacja przypisana do obiektu, naciskasz plusik przy niej i pojawia Ci się jej nazwa. Na nazwie dajesz prawy przycisk myszy i z menu wybierasz Make Single User. Masz powieloną, ale niezależną animację :)

Chyba tak to powinno wyglądać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności