RUNNER18 Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 Dzięki szczuro udało się zaoszczędzić całe 25 MB :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 lol, nie za wiele :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gumen Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 wielkie dzięki szczuro, działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MRay Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 Czołem wszystkim! Jest mała nurtująca sprawa.. Mianowicie chodzi o zapamiętywanie ustawień przy zapisywaniu sceny dotyczących np. ostatniej używanej kamery, widoków, bitmap podpiętych pod dany viewport ect. Czy jest jakiś sposób by przy ponownym czytaniu tej samej sceny zostały zachowane wszystkie powyższe ustawienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 z tego co pamiętam przy ustawieniu save settings as default w menu user preferences zapisuje scene, kamere, oświetlenie - ogólnie całe studio. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MRay Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 No tak - LOAD UI :-) Dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papa Pio Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 Czolem koledzy. Mam taki problem. Mam w scenie plane z nalozonym zdjeciem jako teksture. Zamierzam na to nalozyc animowany obiekt. No i chcialbem aby rzucal cien tylko pod takim katem jak obiekty na zdjeciu. Myslalem aby przy obiekcie utworzyc plane na ktory padalby cien, ale nie wiem co zrobic zeby w efekcie koncowym zostal sam cien... Bez reszty plane'a. Macie pomysl? Blender 2.49b. Posdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papa Pio Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 O ja glupia nimfomanka. Juz znalazlem rozwiazanie. Only shadow. Ajmsory. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 4 Listopad 2011 Share Napisano 4 Listopad 2011 nie zapomnij rozdać repów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ikkiz Napisano 7 Listopad 2011 Share Napisano 7 Listopad 2011 To akurat było proste i się nie zmieniło z 2.4 na 2.5/6, ale rozważ upgrade Papa Pio, bo ja już coraz mniej pamiętam jak wyglądało w 2.4 i myślę, że także większość kompetentnych by tu pomagać powoli będzie zapominać, więc ci się support urwie. To już trochę czasu i numerków po drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUNNER18 Napisano 8 Listopad 2011 Share Napisano 8 Listopad 2011 wie ktoś dlaczego w cyclec render robiony przez F12 jest ciemniejszy niż ten w podglądzie 3d? aha i jeszcze jedno dlaczego niema teraz presetów kamer a w poprzednich wersjach były i działały dobrze. myśle że te sprawy mogą być ze sobą powiązane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papa Pio Napisano 9 Listopad 2011 Share Napisano 9 Listopad 2011 (edytowane) Ikkiz masz rację... to już chyba czas... już zainstalowałem sobie 2.5... pierwszego szoku doznałem wciskając spację... Ludzie gdzie są moje "Add"y... JA CHCE Boxa :(... a tak serio to nie ma tragedii... aż takiej... tylko przestawić się trzeba... po prostu będę Was częściej odwiedzał :D Takie pytanie czy Blender 2.6 jest już wersją stabilną? czy jeszcze ćwiczą? Pozdrawiam Edytowane 9 Listopad 2011 przez Papa Pio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
n-pigeon Napisano 9 Listopad 2011 Autor Share Napisano 9 Listopad 2011 @RUNNER18 W Cycles, render w 3D view, to nie to samo co F12, ustaw opcje kamery by render był większy. Cycles ma własne UI z opcjami które jeszcze nie są na tym samym poziomie co Internala. @Papa Pio Obiekty i meshe masz pod shift A. 2.6 jest już stabilne, 2.5 było stabilne od 2.58. Życzę udanej przesiadki :) Ja już dużo zapomniałem o obsłudze 2.4 xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple_man Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Czy jest jakiś sensownie działający DARMOWY render dla blendera 2.6 niestety ostatni bulid z Cycles nie chce mi działać na żadnym kompie (poprzednie też nie działały). Ciężka jest ta przesiadka z maxa. Dużo już mogę w blenderku ale poziom rederów jest żenujący. A szefowi szkoda paru euro na octana, bo z unii nie dostał środków na to :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 (edytowane) mnie sie udało uruchomić Cyclesa na Ubuntu 11.10 i win7, ale... ten z Ubuntu miał Sun&Sky i wieszał sie przy dodaniu jakiej kolwiek textury, a ten z Win7 nie ma Sun&Sky :-) Koszmarna padaczka z tym Cyclesem, chociaż rendery wychodzą niezłe (te bez textury). Co do Octane, mecze właśnie plugin Octane Power Tools z tym, ze w nim możesz w rozsądnych czasach animować tylko kamerę i światło. Jeśli chcesz animować obiekty, particle i cala resztę to czeka cie exportowanie sceny przez .obj w każdej klatce, czyli standard. Mnie akurat OPT jest potrzebny, ale lepiej poczekaj jak zintegrują Octane z Blenderem, tak jak to robią z Maxem, no chyba, ze nie potrzebujesz liczyć animacji obiektow. wyplulem przed chwila z Cyclesa (ubuntu): Edytowane 10 Listopad 2011 przez Chrupek3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 http://blenderartists.org/forum/showthread.php?224709-NOX-Cycles-Mitsuba-comparision lux i yafaray są w miarę zintegorowane z blenderem(można pobrać buildy z graphicall.org), mitsuba i nox chyba tylko przez export plików Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple_man Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 Yafa na graphicall nie ma zero wyników. A o luxie słyszę tylko, że jest wolny jak żółw. Ups sorki. Graphicall z boku po prawej pokazuje na filtrze zero wyników, ale po wpisaniu yafaray w szukanie mam całą masę wyników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ikkiz Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 jak klepnę: s x 2 to skaluje to co mam zaznaczone w osi x dwukrotnie. Czy da cię wpisać zaklęcie skalujące do rozmiaru na przykład 2 jednostek zamiast krotności? Chodzi tez o to, żeby działało w edit mode, bo w object mode, to można wpisać we właściwościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 ikkiz: raczej nie chyba że o czymś nie wiem :) możesz sobie tylko wyświetlanie długości krawędzi włączyć w N> mesh display > edge length Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simple_man Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 czy jest możliwość przesuwania vertexów po edgach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ikkiz Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 chodzi o przesuwanie po tym edgeu, na którym się znajduje werteks analogicznie do edge slide? (bo jak nie po tym, to po kazdym innym można włączyć snap to edges i wio.) Jak po tym, robisz tak. 1 Wciskasz alt i kropkę żeby zmienić pivot point to active object 2 zaznaczasz KOLEJNO z shiftem werteks który chcesz przesunąć a potem werteks na drugim końcu edge'a (będzie zaznaczony i aktywny) 3 skalujesz. zaznaczony i aktywny będzie środiem skalowania, a ten zaznaczony wczesniej będzie się skalował od/do tego środka, więc się przesunie po edge'u, którego jest końcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 10 Listopad 2011 Share Napisano 10 Listopad 2011 jest addon vertex slide w contrib http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.5/Py/Scripts#Mesh_Scripts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papa Pio Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 Siemsko. Mam pytanie (a to historia) Czy w Blenderze istnieje jakieś narzędzie żeby skalować animację w całości? tzn. nie każdą pojedynczą kość czy obiekt osobno tylko jak mam animkę na 100 klatek żeby ją przerobić np na 200 ale całą za jednym zamachem. zrobiłem bullet time w czasie strzelaniny, ale jest za szybki... PS: przesiadam się na 2.5, ale ten projekt ciągle dłubię w 2.49 a wiem ze te okna od nitek IPO wyglądają inaczej w obu wersjach... w 2.5 nie mogę ogarnąć - tych nitek jest tam tyle, że nie wiem co się dzieje... a i na renderach mi jakieś babole wyskakują... Poradzicie coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 14 Listopad 2011 Share Napisano 14 Listopad 2011 w action editor możesz zaznaczyć wszystko i przeskalować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUNNER18 Napisano 16 Listopad 2011 Share Napisano 16 Listopad 2011 wie ktoś jak szybko włączyć clay render w cycles albo jak nadpisać materiały wszystkich obiektów naraz tak by były białe najlepiej tak by obiekty emitujące światło nadal świeciły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 16 Listopad 2011 Share Napisano 16 Listopad 2011 przerzuć sobie obiekty emitujące na inna warstwę i ją wyłącz, zaznacz resztę, potem ten z którego chcesz materiał i clrl+L Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUNNER18 Napisano 16 Listopad 2011 Share Napisano 16 Listopad 2011 (edytowane) dzięki wielkie ps jeśli jest więcej niż 1 materiał na obiekcie przypisywanym nadpisuje sie tylko ten pierwszy chyba że do obiektu którego materiałem zastępujemy mamy ten sam materiał na kilku kolejnych slotach Edytowane 17 Listopad 2011 przez RUNNER18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUNNER18 Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 ale jak to teraz wyłączyć by materiały wróciły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rice Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 (edytowane) Czesc, w sumie to znam lepszy sposób z clay renderem. http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.5/Py/Scripts/Render/Clay_Render robisz tak samo jak tu http://cgcookie.com/blender/2010/09/23/tip-clay-render-addon/ ten tut jest jeszcze do internala, ale przed chwila sprawdzilem i dziala tak samo w cycles pozdro @down, wez napisz po Polsku :D Edytowane 17 Listopad 2011 przez rice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 a nie łatwiej po prostu sobie passy wyrzicić np. AO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 17 Listopad 2011 Share Napisano 17 Listopad 2011 RUNNER18: sorry, zapomniałem napisać że niestety ręcznie rice: zapomniałem o tym pluginie, zawsze się zastanawiałem po co on jest skoro w internalu, można określić materiał zbiorczy w zakładce layers.. ups w cycles też, sory RUNNER18 :rolleyes: ola-f: a da się to w cycles ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUNNER18 Napisano 18 Listopad 2011 Share Napisano 18 Listopad 2011 dzieki za rady ale bardziej zależało mi na tym aby ten clay render działał w podglądzie 3d by łatwiej ustawiać światło i aby można z opcji clay wykluczyć materiały emitujące światło/ obiekty które to światło emitują więc puki co pozostaje kopia wszystkiego na osobnej warstwie i ctrl L chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo tych passów narazie nie widziałem w cyclesie a przy renderze by sie przydały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 Czy szanowne grono podsunie jakiś link o bake'owaniu kanału alpha z jednego UV na inne UV? Wiem tylko, że jedno UV musi być ustawione jako aktywne do renderingu, a drugie wybrane w oknie UV. Diffuse ładnie sie przepala ale, alpha jest zawsze 100% biała. Nieważne czy wybiore na liście do bake'owania Alpha czy Textures. :( Może czegoś nie zaznaczyłem, ale kombinowałem z jakimiś premultiply alpha i wszystkim co ma w nazwie alpha w zakładkach metariału i tekstur, ale bez skutku. :mad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snipermc Napisano 24 Listopad 2011 Share Napisano 24 Listopad 2011 Czemu nieraz np.jak mam cube'a po odpaleniu Blendera to nieraz nie mogę zrobić do niego zoom'a,albo wokół niego obracać,albo ten zoom topornie idzie tak jak obracanie? Naciskam Shift + C,ale to nie pomaga.To mnie strasznie irytuję w Blenderze. Proszę o pomoc,będę wdzięczny. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 do przybliżania posłuż sie kropką na numerycznej, a w prefsach ustaw 'rotate around selection' i będzie Ci sie obracał wokół selekcji. a tak przy okazji to bardzo przydaje sie skrót: SHIFT+S CTRL+SHIFT+ALT+C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 Przybysz: podrzuć plik, bo u mnie dziala :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 szczuro: Załączam plik testowy. Dzięki. Sprawdzałem z .png ( brak kanały alpha ale jest przezroczystość warstw ) oraz .tga ( nie ma przezroczystości warstw ale jest kanał alpha ) efekt ten sam. Pewnie czegoś, gdzieś nie zaznaczyłem. :confused: alphabake.zip 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) w materiale suwak alpha na 0 ps. swoją drogą nie wiedziałem, że tak sie da w zakresie jednego obietu miedzy UV :) zawsze duplikowałem Edytowane 25 Listopad 2011 przez szczuro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przybysz Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 Aaaa, wiedziałem, że coś zpaprałem. Dzięki i sory za zamieszanie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deha21 Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 1. Czy da się zrobić tak, że w viewporcie obiekt będzie miał zaznaczone kontury tak jak w trybie edycji ale w trybie obiektu? 2. Czy jest taka opcja że zaznaczam sobie edge i dzielę je na dwie krawędzie, a między nimi robi się polygon? Zdaje się że w Maxie coś takiego było, ale nie pamiętam jak się tak opcja nazywała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 1) opcja Wire z opcji Object -> Display 2) nie wiem, o co chodzi, brzmi jak zwykły Extrude, ewentualnie Bevel (dostępny tylko jako addon) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deha21 Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) 1) Dzieki. 2) Tak! To się nazywało Bevel... kurcze wiedziałem że to jakaś prosta nazwa była. Znalazłem add-ona ale albo źle instaluje albo nie działa on z najnowszych Blenderem :/ Mam jeszcze jedno pytanie. Da się ustawić klawisze tak, żeby przesuwanie obrazu było na środkowym przycisku myszy (a nie Shift+Środkowy), a obracanie widok np. Shift+Środkowy albo Alt+Środkowy. Wiem, że w starym Blenderze tak się dało, a teraz nie widzę takich opcji. Edytowane 25 Listopad 2011 przez deha21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nariox Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 A ja mam pytanie z innej bezki i zeby nie zasmiecac forum... extrudowalem kosc...jednak wspolrzedne czubka kosci pozostaja lokalne,jak zmienic by kosc ekstrudowana byly wedlug global a nie local/gdzie takie cos ustawic?jest to dla mnie istotne,gdyz utrudnia mi prace z x-axis mirror.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 25 Listopad 2011 Share Napisano 25 Listopad 2011 deha21: 2) obie opcje są możliwe ;) da sie file-> user preferences -> input -> 3d View -> 3d View (global) i tam zaraz na początku masz nariox: chodzi ci o to abyś mógł pozycje wklepać ręcznie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woyoooo Napisano 26 Listopad 2011 Share Napisano 26 Listopad 2011 Jak w blenderze 2.57 uzyc modyfikator Bevel na konkretna krawedz obiektu? Wogole da sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mookie Napisano 26 Listopad 2011 Share Napisano 26 Listopad 2011 Kiedyś była na to opcja bevel weight (Ctrl+Shift+E) ale chyba od 2.5x nie działa (sprawdzałem na 2.61 i w opcjach z paska menu Mesh->Edges) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 26 Listopad 2011 Share Napisano 26 Listopad 2011 jest jeden mało użyteczny sposób (prościej sciągnąć addon bevel): w toolshelg (T) w Mesh options(edit mode), zmienić edge select mode z select na tag bevel, i wtedy z ctrl oznacza jako krawędzie jako bevel. trzeba też w modyfikatorze zmienić limit method na weight. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nariox Napisano 27 Listopad 2011 Share Napisano 27 Listopad 2011 szczuro Chodzi mi o to by uklad wspolrzednychkosci pozostawal globalny a nie localny poniewaz po wyciagnieciu albo obroceniu kosci osie kosci(x,y,z) nie pokrywaja sie z tymi globalnymi.podrzuce zdjecie jesli niedosc dobrze tlumacze;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolaborant Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 Hej. Mam następujący problem. Skopiowałem obiekt który miał przypisane klatki animacji. Klatki animacji skopiowały się także dla niego. Chcę jednak dla obiektu zduplikowanego zmienić klatki animacji. Lecz gdy je zmieniam to zmieniam także animację pierwszego obiektu. Jak mogę zerwać tę więź (nie chciał bym jednak kasować samej animacji dla któregoś z nich) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mardraq Napisano 29 Listopad 2011 Share Napisano 29 Listopad 2011 @kolaborant Dla Blender 2.6: W panelu Outliner znajdujesz powielony obiekt, naciskasz plusik i pokazuje Ci się animacja przypisana do obiektu, naciskasz plusik przy niej i pojawia Ci się jej nazwa. Na nazwie dajesz prawy przycisk myszy i z menu wybierasz Make Single User. Masz powieloną, ale niezależną animację :) Chyba tak to powinno wyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się