Napisano 4 Listopad 201113 l Czołem wszystkim! Jest mała nurtująca sprawa.. Mianowicie chodzi o zapamiętywanie ustawień przy zapisywaniu sceny dotyczących np. ostatniej używanej kamery, widoków, bitmap podpiętych pod dany viewport ect. Czy jest jakiś sposób by przy ponownym czytaniu tej samej sceny zostały zachowane wszystkie powyższe ustawienia?
Napisano 4 Listopad 201113 l z tego co pamiętam przy ustawieniu save settings as default w menu user preferences zapisuje scene, kamere, oświetlenie - ogólnie całe studio.
Napisano 4 Listopad 201113 l Czolem koledzy. Mam taki problem. Mam w scenie plane z nalozonym zdjeciem jako teksture. Zamierzam na to nalozyc animowany obiekt. No i chcialbem aby rzucal cien tylko pod takim katem jak obiekty na zdjeciu. Myslalem aby przy obiekcie utworzyc plane na ktory padalby cien, ale nie wiem co zrobic zeby w efekcie koncowym zostal sam cien... Bez reszty plane'a. Macie pomysl? Blender 2.49b. Posdrawiam.
Napisano 4 Listopad 201113 l O ja glupia nimfomanka. Juz znalazlem rozwiazanie. Only shadow. Ajmsory. Pozdrawiam.
Napisano 7 Listopad 201113 l To akurat było proste i się nie zmieniło z 2.4 na 2.5/6, ale rozważ upgrade Papa Pio, bo ja już coraz mniej pamiętam jak wyglądało w 2.4 i myślę, że także większość kompetentnych by tu pomagać powoli będzie zapominać, więc ci się support urwie. To już trochę czasu i numerków po drodze.
Napisano 8 Listopad 201113 l wie ktoś dlaczego w cyclec render robiony przez F12 jest ciemniejszy niż ten w podglądzie 3d? aha i jeszcze jedno dlaczego niema teraz presetów kamer a w poprzednich wersjach były i działały dobrze. myśle że te sprawy mogą być ze sobą powiązane.
Napisano 9 Listopad 201113 l Ikkiz masz rację... to już chyba czas... już zainstalowałem sobie 2.5... pierwszego szoku doznałem wciskając spację... Ludzie gdzie są moje "Add"y... JA CHCE Boxa :(... a tak serio to nie ma tragedii... aż takiej... tylko przestawić się trzeba... po prostu będę Was częściej odwiedzał :D Takie pytanie czy Blender 2.6 jest już wersją stabilną? czy jeszcze ćwiczą? Pozdrawiam Edytowane 9 Listopad 201113 l przez Papa Pio
Napisano 9 Listopad 201113 l Autor @RUNNER18 W Cycles, render w 3D view, to nie to samo co F12, ustaw opcje kamery by render był większy. Cycles ma własne UI z opcjami które jeszcze nie są na tym samym poziomie co Internala. @Papa Pio Obiekty i meshe masz pod shift A. 2.6 jest już stabilne, 2.5 było stabilne od 2.58. Życzę udanej przesiadki :) Ja już dużo zapomniałem o obsłudze 2.4 xD
Napisano 10 Listopad 201113 l Czy jest jakiś sensownie działający DARMOWY render dla blendera 2.6 niestety ostatni bulid z Cycles nie chce mi działać na żadnym kompie (poprzednie też nie działały). Ciężka jest ta przesiadka z maxa. Dużo już mogę w blenderku ale poziom rederów jest żenujący. A szefowi szkoda paru euro na octana, bo z unii nie dostał środków na to :/
Napisano 10 Listopad 201113 l mnie sie udało uruchomić Cyclesa na Ubuntu 11.10 i win7, ale... ten z Ubuntu miał Sun&Sky i wieszał sie przy dodaniu jakiej kolwiek textury, a ten z Win7 nie ma Sun&Sky :-) Koszmarna padaczka z tym Cyclesem, chociaż rendery wychodzą niezłe (te bez textury). Co do Octane, mecze właśnie plugin Octane Power Tools z tym, ze w nim możesz w rozsądnych czasach animować tylko kamerę i światło. Jeśli chcesz animować obiekty, particle i cala resztę to czeka cie exportowanie sceny przez .obj w każdej klatce, czyli standard. Mnie akurat OPT jest potrzebny, ale lepiej poczekaj jak zintegrują Octane z Blenderem, tak jak to robią z Maxem, no chyba, ze nie potrzebujesz liczyć animacji obiektow. wyplulem przed chwila z Cyclesa (ubuntu): Edytowane 10 Listopad 201113 l przez Chrupek3D
Napisano 10 Listopad 201113 l http://blenderartists.org/forum/showthread.php?224709-NOX-Cycles-Mitsuba-comparision lux i yafaray są w miarę zintegorowane z blenderem(można pobrać buildy z graphicall.org), mitsuba i nox chyba tylko przez export plików
Napisano 10 Listopad 201113 l Yafa na graphicall nie ma zero wyników. A o luxie słyszę tylko, że jest wolny jak żółw. Ups sorki. Graphicall z boku po prawej pokazuje na filtrze zero wyników, ale po wpisaniu yafaray w szukanie mam całą masę wyników.
Napisano 10 Listopad 201113 l jak klepnę: s x 2 to skaluje to co mam zaznaczone w osi x dwukrotnie. Czy da cię wpisać zaklęcie skalujące do rozmiaru na przykład 2 jednostek zamiast krotności? Chodzi tez o to, żeby działało w edit mode, bo w object mode, to można wpisać we właściwościach.
Napisano 10 Listopad 201113 l ikkiz: raczej nie chyba że o czymś nie wiem :) możesz sobie tylko wyświetlanie długości krawędzi włączyć w N> mesh display > edge length
Napisano 10 Listopad 201113 l chodzi o przesuwanie po tym edgeu, na którym się znajduje werteks analogicznie do edge slide? (bo jak nie po tym, to po kazdym innym można włączyć snap to edges i wio.) Jak po tym, robisz tak. 1 Wciskasz alt i kropkę żeby zmienić pivot point to active object 2 zaznaczasz KOLEJNO z shiftem werteks który chcesz przesunąć a potem werteks na drugim końcu edge'a (będzie zaznaczony i aktywny) 3 skalujesz. zaznaczony i aktywny będzie środiem skalowania, a ten zaznaczony wczesniej będzie się skalował od/do tego środka, więc się przesunie po edge'u, którego jest końcem.
Napisano 10 Listopad 201113 l jest addon vertex slide w contrib http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.5/Py/Scripts#Mesh_Scripts
Napisano 14 Listopad 201113 l Siemsko. Mam pytanie (a to historia) Czy w Blenderze istnieje jakieś narzędzie żeby skalować animację w całości? tzn. nie każdą pojedynczą kość czy obiekt osobno tylko jak mam animkę na 100 klatek żeby ją przerobić np na 200 ale całą za jednym zamachem. zrobiłem bullet time w czasie strzelaniny, ale jest za szybki... PS: przesiadam się na 2.5, ale ten projekt ciągle dłubię w 2.49 a wiem ze te okna od nitek IPO wyglądają inaczej w obu wersjach... w 2.5 nie mogę ogarnąć - tych nitek jest tam tyle, że nie wiem co się dzieje... a i na renderach mi jakieś babole wyskakują... Poradzicie coś?
Napisano 16 Listopad 201113 l wie ktoś jak szybko włączyć clay render w cycles albo jak nadpisać materiały wszystkich obiektów naraz tak by były białe najlepiej tak by obiekty emitujące światło nadal świeciły ?
Napisano 16 Listopad 201113 l przerzuć sobie obiekty emitujące na inna warstwę i ją wyłącz, zaznacz resztę, potem ten z którego chcesz materiał i clrl+L
Napisano 16 Listopad 201113 l dzięki wielkie ps jeśli jest więcej niż 1 materiał na obiekcie przypisywanym nadpisuje sie tylko ten pierwszy chyba że do obiektu którego materiałem zastępujemy mamy ten sam materiał na kilku kolejnych slotach Edytowane 17 Listopad 201113 l przez RUNNER18
Napisano 17 Listopad 201113 l Czesc, w sumie to znam lepszy sposób z clay renderem. http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.5/Py/Scripts/Render/Clay_Render robisz tak samo jak tu http://cgcookie.com/blender/2010/09/23/tip-clay-render-addon/ ten tut jest jeszcze do internala, ale przed chwila sprawdzilem i dziala tak samo w cycles pozdro @down, wez napisz po Polsku :D Edytowane 17 Listopad 201113 l przez rice
Napisano 17 Listopad 201113 l RUNNER18: sorry, zapomniałem napisać że niestety ręcznie rice: zapomniałem o tym pluginie, zawsze się zastanawiałem po co on jest skoro w internalu, można określić materiał zbiorczy w zakładce layers.. ups w cycles też, sory RUNNER18 :rolleyes: ola-f: a da się to w cycles ?
Napisano 18 Listopad 201113 l dzieki za rady ale bardziej zależało mi na tym aby ten clay render działał w podglądzie 3d by łatwiej ustawiać światło i aby można z opcji clay wykluczyć materiały emitujące światło/ obiekty które to światło emitują więc puki co pozostaje kopia wszystkiego na osobnej warstwie i ctrl L chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo tych passów narazie nie widziałem w cyclesie a przy renderze by sie przydały
Napisano 24 Listopad 201113 l Czy szanowne grono podsunie jakiś link o bake'owaniu kanału alpha z jednego UV na inne UV? Wiem tylko, że jedno UV musi być ustawione jako aktywne do renderingu, a drugie wybrane w oknie UV. Diffuse ładnie sie przepala ale, alpha jest zawsze 100% biała. Nieważne czy wybiore na liście do bake'owania Alpha czy Textures. :( Może czegoś nie zaznaczyłem, ale kombinowałem z jakimiś premultiply alpha i wszystkim co ma w nazwie alpha w zakładkach metariału i tekstur, ale bez skutku. :mad:
Napisano 24 Listopad 201113 l Czemu nieraz np.jak mam cube'a po odpaleniu Blendera to nieraz nie mogę zrobić do niego zoom'a,albo wokół niego obracać,albo ten zoom topornie idzie tak jak obracanie? Naciskam Shift + C,ale to nie pomaga.To mnie strasznie irytuję w Blenderze. Proszę o pomoc,będę wdzięczny. Pozdrawiam!
Napisano 25 Listopad 201113 l do przybliżania posłuż sie kropką na numerycznej, a w prefsach ustaw 'rotate around selection' i będzie Ci sie obracał wokół selekcji. a tak przy okazji to bardzo przydaje sie skrót: SHIFT+S CTRL+SHIFT+ALT+C
Napisano 25 Listopad 201113 l szczuro: Załączam plik testowy. Dzięki. Sprawdzałem z .png ( brak kanały alpha ale jest przezroczystość warstw ) oraz .tga ( nie ma przezroczystości warstw ale jest kanał alpha ) efekt ten sam. Pewnie czegoś, gdzieś nie zaznaczyłem. :confused: alphabake.zip
Napisano 25 Listopad 201113 l w materiale suwak alpha na 0 ps. swoją drogą nie wiedziałem, że tak sie da w zakresie jednego obietu miedzy UV :) zawsze duplikowałem Edytowane 25 Listopad 201113 l przez szczuro
Napisano 25 Listopad 201113 l 1. Czy da się zrobić tak, że w viewporcie obiekt będzie miał zaznaczone kontury tak jak w trybie edycji ale w trybie obiektu? 2. Czy jest taka opcja że zaznaczam sobie edge i dzielę je na dwie krawędzie, a między nimi robi się polygon? Zdaje się że w Maxie coś takiego było, ale nie pamiętam jak się tak opcja nazywała.
Napisano 25 Listopad 201113 l 1) opcja Wire z opcji Object -> Display 2) nie wiem, o co chodzi, brzmi jak zwykły Extrude, ewentualnie Bevel (dostępny tylko jako addon)
Napisano 25 Listopad 201113 l 1) Dzieki. 2) Tak! To się nazywało Bevel... kurcze wiedziałem że to jakaś prosta nazwa była. Znalazłem add-ona ale albo źle instaluje albo nie działa on z najnowszych Blenderem :/ Mam jeszcze jedno pytanie. Da się ustawić klawisze tak, żeby przesuwanie obrazu było na środkowym przycisku myszy (a nie Shift+Środkowy), a obracanie widok np. Shift+Środkowy albo Alt+Środkowy. Wiem, że w starym Blenderze tak się dało, a teraz nie widzę takich opcji. Edytowane 25 Listopad 201113 l przez deha21
Napisano 25 Listopad 201113 l A ja mam pytanie z innej bezki i zeby nie zasmiecac forum... extrudowalem kosc...jednak wspolrzedne czubka kosci pozostaja lokalne,jak zmienic by kosc ekstrudowana byly wedlug global a nie local/gdzie takie cos ustawic?jest to dla mnie istotne,gdyz utrudnia mi prace z x-axis mirror.pozdrawiam
Napisano 25 Listopad 201113 l deha21: 2) obie opcje są możliwe ;) da sie file-> user preferences -> input -> 3d View -> 3d View (global) i tam zaraz na początku masz nariox: chodzi ci o to abyś mógł pozycje wklepać ręcznie ?
Napisano 26 Listopad 201113 l Jak w blenderze 2.57 uzyc modyfikator Bevel na konkretna krawedz obiektu? Wogole da sie?
Napisano 26 Listopad 201113 l Kiedyś była na to opcja bevel weight (Ctrl+Shift+E) ale chyba od 2.5x nie działa (sprawdzałem na 2.61 i w opcjach z paska menu Mesh->Edges)
Napisano 26 Listopad 201113 l jest jeden mało użyteczny sposób (prościej sciągnąć addon bevel): w toolshelg (T) w Mesh options(edit mode), zmienić edge select mode z select na tag bevel, i wtedy z ctrl oznacza jako krawędzie jako bevel. trzeba też w modyfikatorze zmienić limit method na weight.
Napisano 27 Listopad 201113 l szczuro Chodzi mi o to by uklad wspolrzednychkosci pozostawal globalny a nie localny poniewaz po wyciagnieciu albo obroceniu kosci osie kosci(x,y,z) nie pokrywaja sie z tymi globalnymi.podrzuce zdjecie jesli niedosc dobrze tlumacze;)
Napisano 29 Listopad 201113 l Hej. Mam następujący problem. Skopiowałem obiekt który miał przypisane klatki animacji. Klatki animacji skopiowały się także dla niego. Chcę jednak dla obiektu zduplikowanego zmienić klatki animacji. Lecz gdy je zmieniam to zmieniam także animację pierwszego obiektu. Jak mogę zerwać tę więź (nie chciał bym jednak kasować samej animacji dla któregoś z nich)
Napisano 29 Listopad 201113 l @kolaborant Dla Blender 2.6: W panelu Outliner znajdujesz powielony obiekt, naciskasz plusik i pokazuje Ci się animacja przypisana do obiektu, naciskasz plusik przy niej i pojawia Ci się jej nazwa. Na nazwie dajesz prawy przycisk myszy i z menu wybierasz Make Single User. Masz powieloną, ale niezależną animację :) Chyba tak to powinno wyglądać.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto