Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun. - 2010


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

arch515 - dobry człowieku fajnie że się z nami podzieliłeś tymi obrazkami. inspiracja i motywacja. brawo!

 

pionix - bardzo mi się podobają te delikatne zasłonki i kadr. będzie w wersji wieczornej??

 

i żeby nier było że nic nie robię to wrzucam swój test. fryrender - czas renderu: czas pokaże ;D

Edytowane przez remanent
Napisano (edytowane)

Pressenter - dzięki. Chętnie bym Ci pomógł tylko, że ja pracuję w cinemie i wszystko tam działa. Miałem raz problem z szybkością działania material editora. Pomogło reinstalowanie obu softów. Różnie plugin działa w różnych softach. Pamietam ze słabo był zintegrowany z lightwavem. Sprawdź też czy masz najnowszą wersję plugina.

 

Wywala mi edytor na displace'sie więc włączamy go po eksporcie do fryrendera. Plugin warto ściągnąć ze strony, bo jest często aktualizowany i jest bezpłatny

Edytowane przez remanent
Napisano
a na czym tutaj jest skupiona ostrość? bo nawet te bryły na pierwszym planie nie są za ostre:P bo światlo i materiały to fajne

 

dzięki bardzo za pochwałkę, ostrość skupiona prawie na zielonym torus knocie :p

Napisano (edytowane)

Witam jako że uczę się renderowania wrzucam tu takie coś i załączam pytanie co zrobić by wyglądało to lepiej?

 

EDIT: Zmienione na jotpega

testmaster2.jpg

Edytowane przez Smoku
Napisano

smoku fajnie żeś go teraz ułożył, poza fajna itd. (tylne koło za mocno wysunięte - równaj do nadkola zawsze patrząc od góry) :)

Zmieniłbym lakier - żeby troszkę błysku było (chyba, że preferujesz mat), daj na tego mesh light'a u góry jakiś gradient, żeby równomiernie nie świecił. Przede wszystkim na oponie powinno być troszkę speculara i duża miękkość - musi być guma uwidoczniona, bo będzie samochód 'lewitował' w tak ciemnym studio ;)

Pracuj dalej, bo dla mnie zrobiłeś makabryczny progress od momentu, w którym wkleiłeś w swoim wątku pierwsze jakieś tam próby modelowania samochodu. Teraz widać, że jest tu już pewien poziom. Naprawdę! :) Kombinuj - tak jak ja. Dalej siedzę nad ustawieniami studio i lakieru (sic!). Szału powoli dostaję, ale sylwetka całkiem całkiem się wyłania i potrafię teraz sporo wyciągnąć z node'ów Blenderowych (przed kilkoma tygodniami wiedziałem tylko, jak zrobić mix materiałów :D ).

Napisano

smoku daj refleksy na lakier i oświeć go trochę od tyłu (zawsze to dodaje trochę atrakcyjności) ale tak ogólnie to musisz jeszcze pomeczyć oświetlenie, ale jak to ustawiec to juz nie powiem bo sam jestem amatorem w tych sprawach:P

 

@tomik8on69 czad po calej linii! tylko z lustrem cos zrob bo wyglada jak matowe

Napisano

@indian Według mnie wygląda dobrze. Napis to tekstura czy model?

 

A ja ostatnio mieszam w materiałach słonia crtoon.

Co o tym sądzicie? Chcę aby był przyjazny oku dziecka.

elephantwip014.jpg

Zmapowałem tego słonia, a w końcu i tak nie użyłem tej uv'ki. Myślę, że jednak się przyda i wymaluję mu jakiś detal na trąbie ale puki co to same materiały połączone node editor'em za pomocą vertex paint.

Napisano (edytowane)

Za zgodą Visiona wrzucam moje renderki Jego modelu Citroena C6 :) Materiały takie jak lakier, szyby, opony - są moje.

b3qSkmi.jpg

Edytowane przez blomd
Napisano

Tak patrząc na wasze rendery, to słowa "testowe rendery" wcale mi sie z nimi nie kojarzą.. bardziej zajebiaszcze masakratory :P

 

A tu mój ultra test domku nocą :)

domexterior82.png

plus do tego test wnętrza tego samego budynku:

Noc totalny pierwszy render

sypialnia2d.jpg

I dzień ze zmianami klienta:

sypialnia7b.jpg

 

Zaznaczam, że projekt nie jest mój... ja tylko wizualizuje koncepcje.

Pozdr. :)

Napisano

Blomd: Bardzo fajne studio.

 

Mortom: daj tym iesom na zewnątrz jakiś kolorek, bo teraz to jakoś tak ponuro, nic się nie dzieje. We wnętrzach to materiały mocno do dopracowania, według mnie.

 

A ja takie tam zabawy dla odprężenia.

 

int7.jpg

 

Sz.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Zbyt mocne przepalenie na pierwszym planie, za duża aberracja, horyzont za oknem zbyt nisko, materiał na roślinie sprawia wrażenie plastiku. Poza tym cacy. Bardzo fajne wzory na poduszkach i świetny materiał szkła w drzwiach.

 

edit: Gdzie się podział post Georgasa?

Edytowane przez arev
  • Like 1
Napisano

[WKLEJ]Zdecydowanie bez odbicia[/WKLEJ]

i od siebie: troszkę jaśniej by było i nie tak zsaturowany GI (nie myl z saturacją obrazu) bo w dodatku czerwień się na całe studio niefajnie odbija

Napisano

a ja nie wiem o czym mowa. te dwa rendery czymś się różnią prócz kontrastu spowodowanego ułomnością ldc?

 

indian - modelowałeś napisy, czy to porzadny bump? ptaszek wygląda przednio:)

Napisano

@polkadot tak jak JohnZi, takie małe odbicie a tyle szumu, co do napisów, najsampierw wymodelowałem napisy, lecz troszku słabo się to prezentowało, więc wymalowałem sobie mapkę bump :)

salut.

Napisano

Jest to tylko test nowego lakieru( za poradą Podstavskiego), także nie ma co zwracać uwagi na rozjechane i złe mapowanie studia i plastikowe opony :) Proszę tylko ocenę lakieru

render000011.jpg

Napisano

smoku132: Nie można testować lakieru w takim otoczeniu , chociażby przez rozjechaną texture ale nie tylko. Lakier musi mieć co odbijać , w takim przypadku dobra mapa nieba i podłoża to minimum. Lakier chyba lepszy ale całość tak psuje odbiór , że ciężko mi powiedzieć. Zanim zapostujesz pomęcz scenę trochę dłużej i nie wstawiaj z takim mapowaniem ;p

Napisano

Ale w scenie tego nie zauważyłem niestety, a renderowało się trochę przydługo bo dwie godziny. Także to nie tak na chybcika byle coś rzucić na forum na pożarcie, tylko trochę minie czasu nim będę mógł coś wyrenderować

Napisano

Brazniew: materiał lakieru to bardzo prosty shellack ustawiony na 100, z jednym materiałem średnio szarym (120, 120, 120) reflectem 80,80,80, refl. glossiness ustawiony na 0,62, oraz drugim, z takim samym kolorem, reflectem który zawiera mapę fallof i refl. glossiness na 0,9.

Szyba to też nic prostszego - w slocie reflect jest mapa fallof, kolor refractu to 154,154,154 :)

  • Like 1
Napisano

Po długim fochu znów się wziąłem za Blendera. Pierwsze co - nauka robienia studia w Blenderze 2.5

.

Próbowałem zastosować metodę Infinite ground z blendercookie:

http://www.blendercookie.com/2009/12/14/tip-rendering-an-infinite-ground-plane/

 

Pierwsze co mi sprawia problem to cień pod modelem (by był bardziej wyraźnieszy) i szum (szczególnie rzuca mi się w oczy na granicy cienia i modelu)..

Dwa dla podglądu testy, ustawienia światła i materiał podłoża.

 

 

testo.png

test2b.png

setupz.png

 

Którymi suwakami się zająć, by zlikwidować problem cienia i szumu? Kombinowałem głównie z Materiałem podłoża shading i shadow, ale coś nie teges wychodzi...

Z góry dzięki za odp ;)

Napisano

Olaf, dzięki za podpowiedź ;) Sample z 7 podkręciłem do 24 i dopiero jakoś sensownie wychodzi... Lecz jak na clay'a to całkiem długo się renderuje. I rodzi się kolejne pytanie - czy rozdziałka końcowa wyrenderowanego obrazka ma wpływ właśnie na rozmycia, szumy?

Napisano

ta sama ilość sampli będzie bardziej widoczna ()czyli będzie szum przy większej rozdziałce. jak robisz tylko clay załatw sprawę smart blurem w photoshopie. jak bedziesz mial materiały to zejdz samplingiem nizej bo moze to wystarczy przy wzorach na teksturach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności