Stachu Napisano 27 Październik 2010 Napisano 27 Październik 2010 a na czym tutaj jest skupiona ostrość? bo nawet te bryły na pierwszym planie nie są za ostre:P bo światlo i materiały to fajne
remanent Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 (edytowane) arch515 - dobry człowieku fajnie że się z nami podzieliłeś tymi obrazkami. inspiracja i motywacja. brawo! pionix - bardzo mi się podobają te delikatne zasłonki i kadr. będzie w wersji wieczornej?? i żeby nier było że nic nie robię to wrzucam swój test. fryrender - czas renderu: czas pokaże ;D Edytowane 28 Październik 2010 przez remanent
pressenter Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 Remanent: przyzwoicie, ale powiedz mi taką rzecz: nie wysypuje Ci plugin do 3dsa całej aplikacji w trakcie renderowania podglądu materiału? Sz.
remanent Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 (edytowane) Pressenter - dzięki. Chętnie bym Ci pomógł tylko, że ja pracuję w cinemie i wszystko tam działa. Miałem raz problem z szybkością działania material editora. Pomogło reinstalowanie obu softów. Różnie plugin działa w różnych softach. Pamietam ze słabo był zintegrowany z lightwavem. Sprawdź też czy masz najnowszą wersję plugina. Wywala mi edytor na displace'sie więc włączamy go po eksporcie do fryrendera. Plugin warto ściągnąć ze strony, bo jest często aktualizowany i jest bezpłatny Edytowane 29 Październik 2010 przez remanent
Camel Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 a na czym tutaj jest skupiona ostrość? bo nawet te bryły na pierwszym planie nie są za ostre:P bo światlo i materiały to fajne dzięki bardzo za pochwałkę, ostrość skupiona prawie na zielonym torus knocie :p
Podstavsky Napisano 29 Październik 2010 Napisano 29 Październik 2010 Dunuś zapomniałem właśnie pochwalić. Pięknie się prezentuje ta biała miękkość :) Test shader'a możesz uznać IMO za bardzo udany.
cfaniak Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 Testy światła do salonu+kuchnia w oczekiwaniu na wytyczne odnośnie wyposażenia
gientekwl Napisano 30 Październik 2010 Napisano 30 Październik 2010 cfaniak Ogólnie fajnie, ale zmień kolor światła nieba na inny niż biały i trochę zmiękcz ostrość cieniowania IE'sów
tomik8on69 Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Ostatnio pobawiłem się trochę postprodukcją w scenie kallista. Muszę jeszcze zrobić ciekawe close upy aby wybrnąć z tych płytek :)
Smoku Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 (edytowane) Witam jako że uczę się renderowania wrzucam tu takie coś i załączam pytanie co zrobić by wyglądało to lepiej? EDIT: Zmienione na jotpega Edytowane 31 Październik 2010 przez Smoku
polka dot Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 taka tam tapicerowana winda;) smoku132 - póki co niczego nie widzę, wrzuciłeś render w formacie PNG a te trochę ważą
JunioR Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Polka- bardzo ładnie, piękne drewno na drzwiach :) pozdr.
Podstavsky Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 smoku fajnie żeś go teraz ułożył, poza fajna itd. (tylne koło za mocno wysunięte - równaj do nadkola zawsze patrząc od góry) :) Zmieniłbym lakier - żeby troszkę błysku było (chyba, że preferujesz mat), daj na tego mesh light'a u góry jakiś gradient, żeby równomiernie nie świecił. Przede wszystkim na oponie powinno być troszkę speculara i duża miękkość - musi być guma uwidoczniona, bo będzie samochód 'lewitował' w tak ciemnym studio ;) Pracuj dalej, bo dla mnie zrobiłeś makabryczny progress od momentu, w którym wkleiłeś w swoim wątku pierwsze jakieś tam próby modelowania samochodu. Teraz widać, że jest tu już pewien poziom. Naprawdę! :) Kombinuj - tak jak ja. Dalej siedzę nad ustawieniami studio i lakieru (sic!). Szału powoli dostaję, ale sylwetka całkiem całkiem się wyłania i potrafię teraz sporo wyciągnąć z node'ów Blenderowych (przed kilkoma tygodniami wiedziałem tylko, jak zrobić mix materiałów :D ).
Stachu Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 smoku daj refleksy na lakier i oświeć go trochę od tyłu (zawsze to dodaje trochę atrakcyjności) ale tak ogólnie to musisz jeszcze pomeczyć oświetlenie, ale jak to ustawiec to juz nie powiem bo sam jestem amatorem w tych sprawach:P @tomik8on69 czad po calej linii! tylko z lustrem cos zrob bo wyglada jak matowe
indian Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 testy nowego mydełka (wybaczcie za tandetne odbicie ): salut.
Gumen Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 @indian Według mnie wygląda dobrze. Napis to tekstura czy model? A ja ostatnio mieszam w materiałach słonia crtoon. Co o tym sądzicie? Chcę aby był przyjazny oku dziecka. Zmapowałem tego słonia, a w końcu i tak nie użyłem tej uv'ki. Myślę, że jednak się przyda i wymaluję mu jakiś detal na trąbie ale puki co to same materiały połączone node editor'em za pomocą vertex paint.
arev Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 Gumen - nogi trochę za bardzo wystają z tułowia na boki, ale wrażenia są jak najbardziej przyjazne.
blomd Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 (edytowane) Za zgodą Visiona wrzucam moje renderki Jego modelu Citroena C6 :) Materiały takie jak lakier, szyby, opony - są moje. Edytowane 11 Wrzesień 2014 przez blomd
indian Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 blomd, dla mnie bomba, superowy materiał szyb i opon :) salut.
Camel Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 drogi blomd, bardzo serdecznie gratuluję spłodzonych nowych testów! :)
Berger Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 blomd: Powiesz coś o materiałach :)? Bo render wyszedł genialnie!
Mortom Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 Tak patrząc na wasze rendery, to słowa "testowe rendery" wcale mi sie z nimi nie kojarzą.. bardziej zajebiaszcze masakratory :P A tu mój ultra test domku nocą :) plus do tego test wnętrza tego samego budynku: Noc totalny pierwszy render I dzień ze zmianami klienta: Zaznaczam, że projekt nie jest mój... ja tylko wizualizuje koncepcje. Pozdr. :)
pressenter Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 Blomd: Bardzo fajne studio. Mortom: daj tym iesom na zewnątrz jakiś kolorek, bo teraz to jakoś tak ponuro, nic się nie dzieje. We wnętrzach to materiały mocno do dopracowania, według mnie. A ja takie tam zabawy dla odprężenia. Sz. 1
chudy Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 hmmm. trochę za dużo się dzieje. bardzo fajna podłoga. można wiedzieć skąd?
arev Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 (edytowane) Zbyt mocne przepalenie na pierwszym planie, za duża aberracja, horyzont za oknem zbyt nisko, materiał na roślinie sprawia wrażenie plastiku. Poza tym cacy. Bardzo fajne wzory na poduszkach i świetny materiał szkła w drzwiach. edit: Gdzie się podział post Georgasa? Edytowane 3 Listopad 2010 przez arev 1
indian Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 która wersja lepsza, z tandetnym odbiciem czy bez :) salut.
Camel Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 [WKLEJ]Zdecydowanie bez odbicia[/WKLEJ] i od siebie: troszkę jaśniej by było i nie tak zsaturowany GI (nie myl z saturacją obrazu) bo w dodatku czerwień się na całe studio niefajnie odbija
polka dot Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 a ja nie wiem o czym mowa. te dwa rendery czymś się różnią prócz kontrastu spowodowanego ułomnością ldc? indian - modelowałeś napisy, czy to porzadny bump? ptaszek wygląda przednio:)
JohnZi Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 wszystko sie rozchodzi o male odbicie na podlozu:)
indian Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 @polkadot tak jak JohnZi, takie małe odbicie a tyle szumu, co do napisów, najsampierw wymodelowałem napisy, lecz troszku słabo się to prezentowało, więc wymalowałem sobie mapkę bump :) salut.
Smoku Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 Jest to tylko test nowego lakieru( za poradą Podstavskiego), także nie ma co zwracać uwagi na rozjechane i złe mapowanie studia i plastikowe opony :) Proszę tylko ocenę lakieru
NV Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 smoku132: Nie można testować lakieru w takim otoczeniu , chociażby przez rozjechaną texture ale nie tylko. Lakier musi mieć co odbijać , w takim przypadku dobra mapa nieba i podłoża to minimum. Lakier chyba lepszy ale całość tak psuje odbiór , że ciężko mi powiedzieć. Zanim zapostujesz pomęcz scenę trochę dłużej i nie wstawiaj z takim mapowaniem ;p
Smoku Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 Ale w scenie tego nie zauważyłem niestety, a renderowało się trochę przydługo bo dwie godziny. Także to nie tak na chybcika byle coś rzucić na forum na pożarcie, tylko trochę minie czasu nim będę mógł coś wyrenderować
blomd Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 Brazniew: materiał lakieru to bardzo prosty shellack ustawiony na 100, z jednym materiałem średnio szarym (120, 120, 120) reflectem 80,80,80, refl. glossiness ustawiony na 0,62, oraz drugim, z takim samym kolorem, reflectem który zawiera mapę fallof i refl. glossiness na 0,9. Szyba to też nic prostszego - w slocie reflect jest mapa fallof, kolor refractu to 154,154,154 :) 1
Berger Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 blomd: Dzięki wielkie, a w jaki sposób tworzyłeś odbicia na wozie?
Dobrotek Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 Po długim fochu znów się wziąłem za Blendera. Pierwsze co - nauka robienia studia w Blenderze 2.5 . Próbowałem zastosować metodę Infinite ground z blendercookie: http://www.blendercookie.com/2009/12/14/tip-rendering-an-infinite-ground-plane/ Pierwsze co mi sprawia problem to cień pod modelem (by był bardziej wyraźnieszy) i szum (szczególnie rzuca mi się w oczy na granicy cienia i modelu).. Dwa dla podglądu testy, ustawienia światła i materiał podłoża. Którymi suwakami się zająć, by zlikwidować problem cienia i szumu? Kombinowałem głównie z Materiałem podłoża shading i shadow, ale coś nie teges wychodzi... Z góry dzięki za odp ;)
Dobrotek Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 Olaf, dzięki za podpowiedź ;) Sample z 7 podkręciłem do 24 i dopiero jakoś sensownie wychodzi... Lecz jak na clay'a to całkiem długo się renderuje. I rodzi się kolejne pytanie - czy rozdziałka końcowa wyrenderowanego obrazka ma wpływ właśnie na rozmycia, szumy?
olaf Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 ta sama ilość sampli będzie bardziej widoczna ()czyli będzie szum przy większej rozdziałce. jak robisz tylko clay załatw sprawę smart blurem w photoshopie. jak bedziesz mial materiały to zejdz samplingiem nizej bo moze to wystarczy przy wzorach na teksturach.
simonhc Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 szybki interior Czas renderingu 58 min w roz 3500 x 3500px Pozdrawiam P
arturprx2 Napisano 5 Listopad 2010 Napisano 5 Listopad 2010 świetna robota simonhc i czas taki przyzwoity ;]
indian Napisano 5 Listopad 2010 Napisano 5 Listopad 2010 tak jak kolega wyżej, świetna robota :) ode mnie kolejne testy mydła, z innymi materiałami, mniej "gumowymi " salut.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się