adek Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 W serwisie The Area pojawił się bardzo interesujący wpis zawierający link do oficjalnej ankiety Autodesk dotyczącej alternatywnej platformy dla programu 3ds max oraz 3ds max Design. Firma Autodesk chciałaby poznać Wasze zdanie "na jakim systemie oprócz Windows chcielibyście mieć możliwość uruchomienia 3ds max, Linux, a może Mac OS X?". Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1364
Gość Gosc Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 :D userow MacOsx juz zrobili na szaro sprzedajac Maxa z Parallelsem, teraz kolej na userow Linuxa, pewnie wcisna im VMWare Player z Windowsem 7 :P Lenistwo Autodesku nie zna granic... a kasiorke trzepac by sie chcialo :P
Lucek Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 Trzeba tylko dopilować żeby każdy w miarę dobry producent softu został przejęty i już można userów na grubą forsę naciągać. Ciekawe kiedy zainstaluje Autodesk Modo:)
mandragora Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 najlepiej Linux bo darmowy ale do produktów autodesku też jest alternatywa i mam nadzieję że stawi opór rzece kasy od a$
dac77 Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 Na Linuxie to sam Max pewnie byłby bez sensu. Jak ktoś lubi darmowe to nie wyda takiej forsy na soft. Inna sprawa żeby można było na Linuxach satelitki do MentalRaya instalować i tanie renderfarmy na dodatek wydajniejsze od Windows gotowe. A może już tak można? Pewnie nie. Wielu grafików lubi Maca i tu byłby jakiś rynek ale z takim interfejsem to raczej Maxa nie pokochają - to jest wymagające środowisko. Jak chcą choć odrobiny mojego szacunku to lepiej niech napiszą swojego RenderMana i puszczają ze swoimi wszystkimi produktami obok Mentala. Co ja piszę. Oni nic nie tworzą, oni kupują.
comander_barnik Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 Jeśli w sondażach wygrałby OSx to Apple byłoby bliskie władzy nad światem grafiki komputerowej xD
hamek1990 Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 dac77 słuchaj no ważna strategia biznesowa po co inwestować w badania i projekty rozwijać skoro inni mogą się pomęczyć pokazać ludziom swój soft... a następnie Autodesk sobie go kupi już oprawiony w ramkę i sprzeda ze swoim znaczkiem i co roku doda parę zabaweczek do takiego softu... a co się będą przemęczać, nie ma co nieźle to sobie wykombinowali
deshu Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 Jeśli w sondażach wygrałby OSx to Apple byłoby bliskie władzy nad światem grafiki komputerowej xD A czego jeszcze nie ma na osx oprócz maxa, czego dużo ludzi używa? Mi na macach właśnie tylko maxa brakuje. Próbowałem się przesiąść na modo ale topornie to idzie.
comander_barnik Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 deshu, wiesz dlatego nie biore maca bo maxa nie ma a uczyć sie Majki od nowa to głupia sprawa :/
G.P Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 Trzeba tylko dopilować żeby każdy w miarę dobry producent softu został przejęty i już można userów na grubą forsę naciągać. Ciekawe kiedy zainstaluje Autodesk Modo:) Prawdopodobnie nigdy :) A czego jeszcze nie ma na osx oprócz maxa, czego dużo ludzi używa? Softimage'a.
Kulki Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 Mac to bardzo fajny PC z OSX na pokładzie. Gdyby był na niego Max byłoby baaardzo fajnie tym bardziej ze maci w porównaniu do firmowych blaszaków (np HP Z800) wcale takie drogie nie są. Zastanawiam się tylko jak by wyglądała sprawa z pluginami. Maya jest pod Mac ale z tego co się orientuje to z pluginami krucho w porównaniu z PC.
cortes Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 modo nie jest takie strasze jest tansze i stanowczo lepsze do mniejszych projektów :) większe projekty i modo się trochę wykluczaja... Jeżeli pojawi się max na maczki apple zawładnie światem grafiki ;) i dobrze :)
Nezumi Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 Apple niech ginie w meczarniach ze swoja polityka pod tytulem @wiemy lepiej czego chcesz i potrzebujesz. Jak myslisz ze chcesz czegos innego niz my ci mowimy - to sie mylisz. Zapytaj bozka Jobsa - on wie wszystko!". I te ich prezentacje z nawiedzonym Jobsem sliniacym sie nad I-padem i mowiacym "To cudowne! Moge przesunac teraz strone palcem! To cudowne! I moge zmienic tapete - i to NA JAKAKOLWIEK! WOW! To cudowne!" Jeez...
deshu Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 Zgadzam sie Nezumi. Ale zerowego bólu głowy i oczu po 9 godzinach siedzenia przed kompem, jak na razie nie zapewnia mi nic oprócz maczków. Zadne eizo i chłodzenie wodne.
olaf Napisano 30 Sierpień 2010 Napisano 30 Sierpień 2010 zimne piwo. nie wydaje mi sie, zeby makowcy zaakceptowali taka ilosc podobnych do siebie guzików ;)
Loozack Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Zastanawiam się czy gdyby Max był na Linuxa to czy dałoby się go odpalić na PS3. Ehh, marzenie, zrobić sobie taką tanią i wydajną renderfarmę, chlip...
dac77 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Nie dałoby się odpalić na PS3 gdyż Autodesk dałby tylko x86 binarki. Dlatego do Linuxa pasuje najbardziej OSS gdyż można sobie skompilować na wszystko.
slizgi Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 no Max natywny na Maca i żegnaj PC, było by bosko jakby przepisali maxa na Qt jak majke2011 :)
chudy Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Ehhhh marudzicie, że Autodesk wykupuje kolejne programy i wydaje je pod swoją marką...No jak się nie patrzeć mają do tego prawo. A prawda też jest taka, że mogliby wykupować konkurencję i uśmiercać ich produkty, czego nie robią. :) Co do Maxa na OSXa. No fajnie by było, ale wydaje mi się to mało realne. I tak jak ktoś już wspomniał wcześniej. Taki przepisany Max straciłby sporo na funkcjonalności względem wersji na Windowsa ze względu na braki w pluginach. No ale kto wie :)
Lucek Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 chudy: IMO w ten sposób właśnie uśmierca się dobre produkty. I oprogramowanie prędko nie stanieje przez takie praktyki.
Gość User190 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 pogielo was z tym maxem na maca?? :> Placzecie nad wydajnoscia, a chcecie przeportowac go na ten mniej wydajny system? O co cho?
deel77 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Autodesk wypuścił właśnie Autocada na MacOSX. Może coś im się pozmieniało.
dac77 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 pogielo was z tym maxem na maca?? :> Placzecie nad wydajnoscia, a chcecie przeportowac go na ten mniej wydajny system? O co cho? Tak, fajny sposób na zrobienie flamewara z makowcami. Windows to nie jest wydajniejszy od niczego poza niektórymi wersjami siebie samego. 1
Gość User190 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Pisalem o linuksie dude. Co do mac-win nie robilem nigdy testow, ale korzystam z pakietu adobe'a na jednym i drugim i mac IMHO spisuje sie mniej wydajnie. To jednak tylko subiektywne odczucie, wiec w tym temacie nie zajmuje stanowiska.
wesol Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Adobe wypuścił coś więcej na linuxa niż flesha i fexa?
dac77 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 No to żeczywiście pojechałeś z tym Linuxem, a problem szybkości systemu jest trudny do oceny zwłaszcza jeżeli sprzęt jest inny, a nawet jeśli jest taki sam to są dziesiątki usług których włączenie lub wyłączenie ma wpływ na wydajność. Trollowanie się nie udało. @wesol: Trudno jest mówić że Adobe wypuścił cokolwiek na Linuxa skoro nawet Flasha łaskawie rzucili w 32 (!!!!!) bitach a chodzi to jak Amiga Basic na Amidze 500.
deel77 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Bo Amiga Basic było zrobione przez Microsoft, a oni też mało robią na Linuxa. Sorry za OT.
olaf3de Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 (edytowane) ...nie jestem userem MAXa ale z pewnością napisanie go na Linuxa to bardzo dobry pomysł jednak dla bardziej wymagających userów. Na Mac'a to wielka porażka jak na dzień dzisiejszy...Czemu?... Najpierw Autodesk musi się mocno dogadać albo wręcz zmusić Nvidie aby razem postawili ultimatum firmie Apple aby w końcu pozwolili (jak myślicie czemu niema takich do dnia dzisiejszego?) Nvidij napisać dobre i w pełni wykorzystujące drivery do Mac'a do wszelkich kart graficznych na OSX'a. Takie drivery pozwolą wykorzystać w pełni mocne karty Nvidi czy nawet gorzej działających (w programach 3d) mocnych FireGL i innych Radeonów ze stajni ATI. To jest na dzień dzisiejszy bardzo duży problem, powiedziałbym wręcz podstawowy. PS. Autodeskowi udało się już raz samemu napisać coś co pozwala bardzo mocno wykorzystać mocną kartę Nvidi Quadro4800 i 5800 aby działała z ich nowym softem przepisanym na OSX jakim jest SMOKE z linuxa. Tu jednak uwaga! Jest to jakiś kawałek ich własnego softu który ukradkiem wspomaga driver karty graficznej. Edytowane 7 Wrzesień 2010 przez olaf3de
Camel Napisano 17 Styczeń 2012 Napisano 17 Styczeń 2012 Zastanawia mnie to. Nie mam pewności, chcę wiedzieć co Wy na to:) Nie znam się na Linuxie, ale co tam.
adek Napisano 17 Styczeń 2012 Autor Napisano 17 Styczeń 2012 To zwykły VirtualBox. Masz Linuxa, instalesz to i mozesz miec w systemie Windowsa. Tyle, ze to jest instalacja calego systemu Windows na VirtualBox'a, pozniej 3ds max. O ile zwykle aplikacje fajnie dzialaja, sam tak pracuje w pracy to w przypadku wirtualizacji nie ma mozliwosci przeniesienia akceleracji karty graficznej. Wiec wydajnosc w programamch ktore korzystaja z GPU bedzie slaba.
deshu Napisano 17 Styczeń 2012 Napisano 17 Styczeń 2012 Pisalem o linuksie dude. Co do mac-win nie robilem nigdy testow, ale korzystam z pakietu adobe'a na jednym i drugim i mac IMHO spisuje sie mniej wydajnie. To jednak tylko subiektywne odczucie, wiec w tym temacie nie zajmuje stanowiska. Duzo mniej wydajnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się