Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

  • Odpowiedzi 5,2k
  • Wyświetleń 737,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Destroyer
    Destroyer

    Jako że mam głębokie zaburzenia psychiczne spowodowane byciem meme dealerem przez lata pozwoliłem sobie zobrazować sytuację blednera 🙂    industry.mp4     dance_prev.mp

  • Super testy Panowie, miło popatrzeć jakiego solidnego boosta w wydajności dostał blender Będę dalej obserwował wasze poczynania z ukrycia 🙂

  • obviously maki to padaki, team pc all the way! woohoo! 😄   also pc    

Posted Images

Napisano
2 godziny temu, Destroyer napisał(a):

sad kermit - Imgflip

Dałbym się pokroić jak by coś takiego dali do Instamata albo Substance Paintera z 2022 😭
A jak dodadzą lasso zaznaczenie maski... to wysiadam i idę na zakupy!

Tak mi się przy oglądaniu tego filmiku przypomniało. Odnośnie tych monstrualnych cięć poszycia.
W B2 z technologią stelth biedna obsługa naziemna, za każdym razem zaklejała specjalną taśmą pewne rowki w poszyciu aby minimalizować odbicia fali radaru. Wyobrażacie sobie taki motyw podczas aktywnego konfliktu? 🙂 

Edytowane przez Mortom

Napisano

@Mortom no Tobie by się takie coś przydało niemal do każdego projektu 🙂 wygląda naprawdę spoko i do tego to snapowanie do krzywej i jakieś krzywe beziera czy cis podobnego, wydaje się być całkiem przemyślane 

Napisano
On 1/24/2025 at 7:55 AM, drakul said:

@Nezumi też powinieneś się ucieszyć

Ale... z czego? 🙂 Nie ironizuje - przeczytalem cale i nie wiem z czego 🙂 

@Destroyer a to chyba nie ten dzial troszke bo to w Marmosecie a nie Blenderze jest?

Napisano
1 hour ago, Destroyer said:

Kurde źle mi się kliknęło, miały być newsy ogólne a nie blenderowe 😛

Juz sie zdziwilem ze cos fajnego w Blenderze... 😉 😉😉 

Napisano

@Nezumi ze zmienili podejscie, i teraz maja skupiac sie na stabilizacji kodu i dzialania programu, wprowadzaniu nowych rzeczy po ich dokladnym przetestowaniu. Zobaczymy jak bedzie to wygladac w dluzszej perspektywie, ale juz winter of quality pokazal, ze idzie to w dobra strone.

Napisano

@drakulOby. Jak mowisz - zobaczymy. Niedorobki i chaotyczne "planowanie" to byly jedne z najwiekszych bolaczek Blendera jak dla mnie.

Napisano
1 hour ago, Nezumi said:

Niedorobki i chaotyczne "planowanie" to byly jedne z najwiekszych bolaczek Blendera jak dla mnie.

A Zbrush? a Maya? A prawie każdy program? 😉 Chyba co drugi program ma te problemy a im więcej ich użwyasz tym bardziej to widać, albo prawie zerowe updaty jak Illustrator albo chaotyczne w każda stronę jak bledner czy śp modo, tu źle i tu niedobrze, trzeba wybrać swoją truciznę 🙂 Mniejsze programy chyba nie mają aż takiego problemu bo i łatwiej nad nimi zapanować i oczekiwania czy bagaż problemów mniejszy. I np taki affinity photo to jak dla mnie może się aktualizować w tle bo mnie irytują te komunikaty o nowej wersji a jak tylko już ściągnę i zainstaluję to zaraz jest kolejna a z drugiej strony taki windows co może rozwalić system w połowie projektu to nie pyta tylko pewnego dnia się budzisz, uruchamiasz komputer i nie uruchamiasz 🙂 

 

 

Napisano

@Destroyer Jasne, ogolnie masz racje ze nie ma softu idealnego. Ale dla mnie osobiscie roznica pomiedzy innymi softami i Blenderem jest taka, ze mnie az tak nie wpienialy przez ponad dekade do momentu az je znienawidzilem 😄 . I mimo ze czasem widze spoko rzeczy robione na Blendku niestety PTSD jest zbyt duzy zeby chocby sprawdzac co tam nowego. Moze w wersji 5.0 sie przemoge do sprobowania 😉 

Napisano

Tak mi sie podoba styl tej gierki ze az zakopuje topor wojenny z Blenderem i wrzucam filmik :) Widze ze jakas grubsza wspolpraca z Godotem tam odchodzi. Ale wszystkie sympatie i antypatie na bok - na prawde spoko wyglada ta gierka. Zwlaszcza ta pseudo stop motion animacja mi lezy. Fajne to. Pierwszy raz slysze o tej gierce i przypomina mi jak sie jaralem gierka na enginie Blendera jeszcze wtedy: "Yo! Frankie" 😃 Teraz sie az tak nie jaram ale mega mi sie spodobala ta animacja wiec sie dziele. GO BLENDER! 🤣

(teraz na podobienstwo politykow klamiacych w zywe oczy zaczne mowic "ja ZAWSZE kibicowalem Blenderowi!!!" 🤣)

Edytowane przez Nezumi

Napisano

No bardzo przyjemna animacja, sama gierka też wygląda jakby była taka dla relaksu, coś takiego by się nam przydało na obniżenie ciśnienia a nie kolejne sously :)

Napisano
DOGWALK na Steam
No image preview

DOGWALK na Steam

Explore a hand-crafted winter forest as a big adorable dog and with a little kid in tow. A short, free, open source project brought to you by Blender Studio.
Blender Studio
No image preview

Our Workflow with Blender and Godot - Blender Studio

For DOGWALK we set up a pipeline between Blender and Godot. Here is how we did it.

Napisano
38 minutes ago, Tvaroog said:
DOGWALK na Steam
No image preview

DOGWALK na Steam

Explore a hand-crafted winter forest as a big adorable dog and with a little kid in tow. A short, free, open source project brought to you by Blender Studio.
Blender Studio
No image preview

Our Workflow with Blender and Godot - Blender Studio

For DOGWALK we set up a pipeline between Blender and Godot. Here is how we did it.

Dżizus, ale to jest słodkie, chyba aż za bardzo dla mnie :D

Napisano

Podoba mi sie to oldschoolowe podejscie ze swiat jest poskanowanymi modelami papierowymi. I ten feeling stop motion. Credit where credit is due - super robota. Za taka cene to zagram kiedys :D

edit

Tylko sie tak zastanawiam troche czemu ta gra sluzy. Tak jak te ich wszystkie filmy... Blender juz jest w cholere popularny wiec popularyzowac nie ma co. Teraz zrobili gre na godocie, ok... Iles tam osob dostawalo kaske za produkcje tej gry przez iles tam miesiecy, nie? Mam nadzieje ze sie swietnie bawili przy tym, efekt tez jest spoko ale... czemu to sluzy wlasciwie? Potem jojcza ze nie ma kasy ale to wyglada dokladnie jak szukanie sobie czegos do zrobienia zeby usprawiedliwic wydawanie kaski... Takie troche przesypywanie piachu z jednej kupki na druga i spowrotem zeby dostac wyplate. Te wszystkie ich filmy, teraz gra... Fajnie sie ustawili 😊

Czy tez myle sie i dzieli tej grze teraz... nie wiem... COS sie stalo, jakies doszly narzedzia nowe..? Cos?

Edytowane przez Nezumi

Napisano

@Nezumi Blender Studio i Blender Development Fund to osobne podmioty, które z tego co się orientuję są finansowane niezależnie. Na blogu można przeczytać, że stworzyli jakieś skrypty do Godota.

Napisano

To spoko. Godot juz dawno mogl otwierac bezposrednio *.blend tak ze zerkne co tam zrobili. Dzieki.

Napisano
9 godzin temu, Nezumi napisał:

Tylko sie tak zastanawiam troche czemu ta gra sluzy. Tak jak te ich wszystkie filmy...

W którymś wywiadzie wydaje mi się że to słyszałem, ale poza promocją chodzi też o wykorzystywanie programu w praktyce, tworzenie nowych narzędzi i dawanie na gorąco feedbacku deweloperom, którzy sa aktywni przy produkcji. Ostatnio każdy projekt to trochę co innego, gdzie powstały jakieś narzędzis do włosów, wcześniej fixowali EEVEE itd

Napisano

Dokładnie obierają sobie jakiś kierunek w którym bledner potrzebuje usprawnień i podczas produkcji dodają nowe funkcje czy systemy i od razu testują w boju i usprawniają. Inne firmy też tak robią tylko zwykle na mniejszą skale a tu jest gotowy końcowy projekt jako animacja czy jak w tym przypadku gra a nie tylko "proof of concept" jakiegoś mniejszego elementu. Myślę, że spoko podejście bo zrobić test jakiegoś narzędzia w syntetycznych warunkach a dopchnąć cały projekt do końca to czasem 2 różne rzeczy :)

Napisano
blender.org
No image preview

4.5 LTS — blender.org

With 2 years of updates, full Vulkan support, and quality-of-life improvements, Blender 4.5 LTS is every Blenderhead’s best friend.
Napisano

Ton Roosendaal to step down as Blender chairman and CEO:

https://www.cgchannel.com/2025/09/ton-roosendaal-to-step-down-as-blender-chairman-and-ceo/

Ton Roosendaal to step down as Blender chairman and CEO:

Ton Roosendaal to step down as Blender chairman and CEO |...

Original Blender creator to hand over role as CEO of the Blender Foundation to new COO Francesco Siddi at the start of next year.

Napisano
5 minutes ago, damian85osg said:

Addony mi nie działają z 5.0 xD

That was to be expected... generalnie trąbili o tym, że tak będzie. Themes też się rozjechały... ale wszystko dzięki temu będzie szybsze i lepsze.

W każdym razie, jest parę bardzo fajnych poprawek. Dla mnie bardzo dobry update.

Napisano

Nie wiem po co ale sciagnalem 🤣

Moze sprawdze kiedys bo to w zasadzie calkiem nowy soft juz jest od czasu jak opuscilem blendera. Doceniam ze robia gotowe narzedzia z tych nodow a nie ze wszystko mam sobie sam zrobic "bo wieksza kontrola".

Czy go sprawdze nie wiem, ale sciagnalem wiec beda mieli o jedno wiecej sciagniecie do pochwalenia sie na Blender Conference. Trza wspierac Open Source w koncu 😉

Napisano

@Nezumi dej im donejta... na donuta chociaż 🤣

A tak poważniej, to dla mnie blender najbardziej zyskał geonodami, czyli houdinim dla biedoty, zarówno finansowej jak i intelektualnej, czyli idealne dla mnie. Nie ma tego za dużo, jak dodają to się uczę na bieżąco. A do tego co robię spokojnie starcza.

Ostatnio robię motion mały dla klienta i wpadłem na to, że zrobię takie proste 3D (wszystko na plane'ach w przestrzeni), a że się uparłem, że nie tknę adobe, to zacząłem grzebać w resolve no i generalnie spoko nawet na tych nodach w fuzji się to robi, jest też pełne środowisko 3D, więc spoko idzie to... ale jakoś dość wolne to wszystko się wydało i stwierdziłem, ej. może w blenderze to zrobić?... no i zdiczowałem fuzję na rzecz blendera i mam wszystko 10 razy szybciej, realtime w eevee, a jak chcę to nawet cycles załączę i jeszcze będzie ładniej przy final output render, który i tak się szybciej liczy niż to coś w fuzji. I teraz w 5 nowe nody, vdb, aż się chce bawić człowiek. No i na linuxie w ogóle blenderek jest "bardziej"... Na starość staję się fanbojem, może nie takim hardcorowym jak kiedyś Nezumi, ale jednak fanboy it is 🤣

Do pełni szczęścia jeszcze brakuje mi tylko jakiegoś lepszego pomysłu na addony, chodzi mi o ten zajebany n-panel jak masz plugów trochę więcej, a prawie wszystkie z tego korzystają i ciężko coś znaleźć. Są jakieś addony do zarządzania tym, ale to jednak prowizorka i nic co by mi się podobało wystarczająco.

Napisano
8 minutes ago, kengi said:

dej im donejta... na donuta chociaż 🤣

jak Ton ostatecznie odejdzie to im wysle dolara do podzialu 😜

10 minutes ago, kengi said:

Na starość staję się fanbojem, może nie takim hardcorowym jak kiedyś Nezumi, ale jednak fanboy it is 🤣

Niweczysz lata terapii tym przypominaniem mi... ☹️

14 minutes ago, kengi said:

Są jakieś addony do zarządzania tym

addony do zarzadzania addonami... Dlaczego mnie to nie dziwi w Blenderze... 😁

Napisano

A jak to wygląda z czasami importów modeli, np pod render z zbrusha? Ktoś się orientuje?

Chodzi mi raczej o cieżkie siatki, powiedzmy 14ml poly, plik 1gb. Taki eksportowałem do toolbaga ostatnio, z poly paintem

Toolbag ma też spoko funkcję, że jak nadpiszesz eksportowany plik z modelem, to on sam go sobie updatuje u siebie i nawet nie zgubi materiałów (no z tym bywa różnie) i chodzi ładnie bez przycinek.

Jest tak w blenderze?

Napisano

Import to import a nie link do assetu, więc auto reload raczej nie zadziała. Importery są różne, ostatnio(czyt. 2 lata temu chyba) przyspieszyli import obj. Inne importery jakoś tam działają w miarę. Ale nie testowałem prędkości. W wolnej chwili mogę to przetestować. Jak mi nie wyleci z głowy to może dzisiaj spróbuję.

Napisano
Teraz, kengi napisał:

W wolnej chwili mogę to przetestować. Jak mi nie wyleci z głowy to może dzisiaj spróbuję.

W sumie sam mogę to sprawdzić :)

Szkoda, ze nie ma auto update. Wiem, że można linkować rzeczy do sceny ale to chyba działa tylko między .blendami tak?

Toolbag też importuje do siebie, zapisując plik w scenie. Ale czyta tez czy plik źródłowy się nie zmienił i może go automatycznie lub na życzenie zaktualizować.

Edytowane przez michalo

Napisano
2 minutes ago, michalo said:

Szkoda, ze nie ma auto update. Wiem, że można linkować rzeczy do sceny ale to chyba działa tylko między .blendami tak?

Tak, tutaj jest spoko, bo masz różne możliwości, możesz sobie z tego też zrobić asset do biblioteki itd. No ale to jednak inny przypadek. Przydałby się node jak w chudym read. Może to rozwiną: https://docs.blender.org/manual/en/latest/modeling/geometry_nodes/input/import/txt.html

Napisano
3 hours ago, michalo said:

W sumie sam mogę to sprawdzić :)

Szkoda, ze nie ma auto update. Wiem, że można linkować rzeczy do sceny ale to chyba działa tylko między .blendami tak?

Zapytaj Łuksza czy nie podrzuci addona na testy :PO

Linker

Jeszcze możesz robić referencje alembica

Napisano

Jeśli chodzi o import pliku 1gb to toolbag jakies 9 sec a bledner 10. Wiec w tym przypadku to nie przeszkoda.

Z tym addonkiem to można by działać ale 10 usd to bariera nie do przejście XD

Napisano
24 minutes ago, michalo said:

Z tym addonkiem to można by działać ale 10 usd to bariera nie do przejście XD

Nie po to człowiek nie płacił za program, żeby płacić za addony!

Napisano
5 godzin temu, michalo napisał:

Szkoda, ze nie ma auto update. Wiem, że można linkować rzeczy do sceny ale to chyba działa tylko między .blendami tak?

alembic i usd można "linkować" przez MeshSequenceCache modifier, plik masz na dysku i scena jest leciutka, bo pliki blendera potrafią się zrobić "duże" z taką ilością geometrii

poly paint powinien też działać w materiale

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.