Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Najs. Na pierwszy rzut oka bSpheres zdaje się dawać lepszą siatkę do sculptu niż metaballs. ;)

Martwi mnie brak maskowania podczas sculptu w 2.5 (wiem że jest branch z gsoc, ale jest niestabilny). To regres w porównaniu z 2.49. Nie widać tego na liście todo i bugów, a status Beta rozumiem jako brak dodawania nowych ficzersów i tylko łatanie bugów. :/ Wiadomo komuś coś o tym?

Napisano

To przez długi czas oczekiwania, powstaje pełno różnego rodzaju ficzersów, które mogą zostać niedokończone, tzw Bspheres to świetna pomoc czy to w modelu poglądowym czy od razu do sculptu ale jakoś nie może mi się przebić do głowy by to było ukończone. Jak program się uruchamia szybko to aż się chce go uruchomić a tak czekasz czekasz robisz sobie przekąskę i czekasz.

Napisano (edytowane)

n-pidgeon: a to nie miało być tak że wersja 2.6 miała być stabilna dopiero ?

 

https://twitter.com/#!/tonroosendaal/statuses/41184543981441024

 

Plany się chyba trochę zmieniły, w 2.5x będzie wydanie stabilne, ale 2.6 będzie 2.5x z zakończoną listą todo i zdaje się bmeshem.

 

Co do bmesha głowy nie dam ostatnio marnie śledzę co się dzieje w blenderowym półświatku, skupiłem się na gimpie : d

 

PS

pidgeon? :D

Edytowane przez n-pigeon
Napisano (edytowane)

madragora: tak się nabijałem bo 8s przy maksie czy XSI to chwilka ;) ale miło wiedzieć że kombinują aby go przyśpieszyć, bo już zacząłem zauważać, że mi sie "wolno" uruchamia ;)

 

n-pigeon: a co ciekawego sie dzieje w gimpie, bo właśnie emigruje do PS :P

PS. "pidgeon" - używam pidgina może dlatego :)

Edytowane przez szczuro
Napisano

n-pigeon: a co ciekawego sie dzieje w gimpie, bo właśnie emigruje do PS :P

PS. "pidgeon" - używam pidgina może dlatego :)

 

Ostatnio dużo zmian w brush enginie z tąd zwiękrzone moje zainteresowanie nim. ;]

 

Ogólnie bardzo dużo się dzieje, ale bardziej w sferze całego projektu. Zwiększony ruch, zmiany w sposobie prowadzenia projektu, widać duży wpływ Blendera. Teraz będą rozwijać ficzersy w branchach, wypuszczać znacznie częściej wydania oraz prowadzić stałe dev meetings. No i port na GTK+ 3.

 

Migruj, migruj, na razie PS ma więcej funkcji niż Gimp, choć z GEGLem to się niedługo zmieni ;), a przy okazji już teraz wygodny interfejs Gimpa będzie dalej udoskonalany :)

Jestem ciekaw czy i ciebie interfejs PSa tak samo męczy ;)

 

Pidgin i wszystko jasne hehe

Napisano

max mnie męczył, ps jest ok. gimp mnie męczy, czekam na foldery w warstwach i proste filtry typu drop shadow w opcjach warstwy :) ale starczy tego offtopu :)

Napisano

E to jest wątek na off topy :p po to go zrobiłem, taki fun park xD

 

mnie męczy w gimpie brak smart objects, filtrów w warstwach, textur w brushah, połączonych narzędzi do manipulacji, automatycznych rozmiarów warstw, efekty warstw (te cienie co mówiłeś) chętnie bym też zobaczył.

Jednego mi nie brak, mianowicie folderów warstw, a to dlatego że już są w 2.7 czyli trzeba poczekać na 2.8 :)

Gimp ma wygodniejsze UI moim zdaniem, brakuje mu tylko ficzersów, no niestety musieli trochu poczekać na tego GEGLa, ale warto było :)

Teraz muszą skończyć to portować xD heh, ale skoro planują bardzo częste wydania to jestem dobrej myśli :)

 

żeby jednak zachować równowagę w wszechświecie

 

https://twitter.com/#!/nicholasbishop/statuses/43177153763885056

Napisano

jest takie tajemnicze coś co zaczyna się literą b a kończy h, to determinuje nadal do używania oficjalnego blendera, lecz render głównie claye w 2.5 różnica przynajmniej u mnie 80% w czasie.

Napisano

No kiedy to do jasnych gwiazdek zaimplementują xD ... chyba nigdy nie było ficzersa na który był taki popyt xD

 

BSperes test 2, rozwój się toczy i nie wygląda na to by miał się zatrzymać :) rozmyśla teraz jak to ma być zaimplementowane :P

 

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=9645

 

Kurcze przydało by mi się to w tej chwili, bo jeszcze nie ma bmesha xD zuo

Napisano

Bspheres????????????????? I dodatkowo wyglada to tak jak w zbrushu! Raaany trzymam kciuki zeby sie udalo to wprowadzic i zeby weszlo do oficjala. Zspheres to w moim przypadku jedna z najwiekszych fascynacji w ZB, a jakby to weszlo do Blendera to bylbym w siodmym niebie!

Napisano

wielki szacun dla tych ludzi. Wlasnie siedze caly weekend w blenderze i narawde jestem pod wrazeniem jak wygodnie mi sie pracuje w nowej wersji - oceniam teraz nowy interfejs.

Napisano
W skrócie, nowy B 2.47 pod koniec miesiaca

 

B 2.57 ;)

 

Jesli o mnie chodzi to nowy interface jest okolo 2 kwadryliony lepszy od poprzedniego. Wydajnosc sculptu jest znakomita, jak dodadza jeszcze te Bspheres i unlimited mesh (czy jak tam nazwali klon sculptrisa ;)) to na prawde strach sie bac.

Napisano

Jak zrobią w końcu te cholerne n-gony to przechodzę na blendera. Już tyle tych bajerów nowych doszło a n- gonów dalej nie ma:( są jakieś wieści o ich rychłym pojawieniu się?

Napisano

pod koniec miesiąca (chyba) ma wyjść wraz ze stabilną wersją 2.57. Na graphicall dostępne są wersje testowe b-mesh, które są już używalne :)

Gość Chrupek3D
Napisano

gdyby jeszcze dodali pare rzeczy z UV Layout to bym sie nie pogniewal :-)

Napisano (edytowane)
Jak zrobią w końcu te cholerne n-gony to przechodzę na blendera. Już tyle tych bajerów nowych doszło a n- gonów dalej nie ma:( są jakieś wieści o ich rychłym pojawieniu się?

 

Tak są w ostatnim poście pisałem o tym, bmesh dostał niedawno dużego updatea od Joeedego, głownie bug fixy i poprawy kompatybilności z 2.5x ale właśnie tego powinniśmy oczekiwać ;)

BMesh ma się pojawić ponoć w 2.6

 

gdyby jeszcze dodali pare rzeczy z UV Layout to bym sie nie pogniewal :-)

 

ja również bym się nie pogniewał

 

UPDEJT

 

nowe screeny z Bspheres :P

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=9688

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=9689

 

Teraz Bsy są custom data-ą, a nie osobnym obiektem, edycja odbywa się w Edit Mode, a generowanie siatki zajmuje się nowy modyfikator Skinn.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano (edytowane)
Absolutnie niesamowite!

 

Prawda? ;]

 

Jest zdaje się nawet koncepcyjnie lepsze od zspheres, ponieważ można mieć podgląd siatki w real time edytując sfery.

 

Ciekaw jestem na ile będzie można to wykorzystać z innymi modyfikatorami ;]

 

O tym że będzie można to wykorzystać nie tylko do robienia basów pod sculpt już nie wspomnę xD

 

Jiesus, jak to przyspieszy modelowanie ... Q.Q

 

Dobra dość tego podskakiwania z radości xD

 

Gdzie BMesh! hehe

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Wlasnie dzis widzialem ;). No jest to niesamowite - To co w tym miesiacu widzialem w Blenderze na prawde wyglada niesamowicie. Niech tylko to wszystko dojrzeje, dopracuja to - za pare miesiecy bedzie potwor :D

Napisano (edytowane)

Ooo no nieźle to wygląda! ale Aligorith pracuje przecież nad wprowadzeniem Bulleta do systemu animacji by nie trzeba było bawić się w bakowanie z BGE :) a tutaj kolo chce to zrobić jako Addon, nie mam nic przeciwko, zawsze się przyda ;)

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Czy jest cos nad czym NIE pracuja w zwiazku z blenderem? :D

Wiem! Symulacja miesni pewnie umarla. Czy nie? Agencie n-pigeon, wiecie cos na ten temat? Kiedys daliscie mi linka do takiego szumnie zapowiadajacego sie projektu. Wiem ze tego typu sprawy nie sa jakos wysoko w priorytetach, ale tak podpytuje.

Napisano (edytowane)

Jak na razie nikt nie pracuje nad trim brushes dla sculptu hmm i to by było na tyle xD

 

Co do mięśni nie ma takiego projektu na razie, ale jest coś zdaje się lepszego, daje to samo bez konieczności ustawiania mięśni :) UWAGA jest wideo :P

 

https://projects.blender.org/tracker/index.php?func=detail&aid=24230&group_id=9&atid=127

 

PS

 

W nowszych buildach powinna pojawić się nowa opcja dla retopo by mesh nie snapował sam do siebie :)

Edytowane przez n-pigeon
Gość Chrupek3D
Napisano

a powiedzcie mi czy Blender wspiera GPU liczac fizyke... lub chodza sluchy, ze bedzie?

Napisano

n-pigeon - jestes kopalnia wiedzy na temat OS :D Na prawde zamiast googlowac wole zapytac ciebie - moze nie szybciej ale za to od razu mam trafna odpowiedz :D Repik.

Napisano

Hmm nie widzę tutaj generowania mesha na bazie particli :| może zły link? To jedynie testy nowych opcji dla symulacji fluidów. Choć sama symulacja wygląda obiecująco.

Napisano

No myślałem że o to chodzi, zamienić particle na obiekt można już od dawna, chyba że chodzi o to że ich wielkość ma teraz wpływ na symulacje, to jest dość ważna nowość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności