adek Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Grant Warwick, modeler z Nowej Zelandii zamieścił w internecie prawie 11-minutowy materiał wideo dotyczący poprawionym viewportom jakie zobaczymy w 3ds max 2012. Według Granta różnice w porównaniu z poprzednimi wersjami są znaczące. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1682
Lucek Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 (edytowane) Hoho poprawione viewporty w maxie:D Nie sądziłem że dożyję:D Trzeba się będzie przesiąść:) Edytowane 16 Marzec 2011 przez Lucek
Mortom Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 No cóż koniec świata blisko (2012) to i viewporty poprawili... Jeszcze tylko wydać 15 tyśi na nową wersje i...
sophie Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 gdzies byl taki filmik w ktorym porownywali viewport maxa 2011 do maxa v 9 i byla spora roznica na korzysc 9, ciekawe jak bedzie w tym 2012.
plasti Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 czy mi sie zdaje, czy w viewporcie mamy ao?????
mafida Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Mamy AO,GI,miekkie cienie,nieograniczoną ilość świateł i poprawioną wydajność.Już kiedyś wrzucałem ten filmik: http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=1016479&postcount=32 ;)
blinq Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Wygląda imponująco. Czyżby Autodesk w końcu wziął się do roboty? ;) Może w takim razie w końcu upgrade'uje z 2010...
xrs Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 taka odskocznia do innego programu - przykładowo w maya (lub innym) tez można wyświetlać AO,GI itd w viewporcie z taką wydajnoścą??
guru Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Niesamowite. Jest postep. @xrs: maya nie da rady;]. Ma lipny viewport ale tez czytalem ze poprawili w 2012 ale nie do tego stopnia co w maxie raczej.
Shogun 3D Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Owszem, jest postęp, ale bez jaj: konwersja 3kk modelu z em do ep w 5 minut? Ktoś tu wciska bullshit, u mnie jakoś takie konwersje nie zajmowały nigdy więcej niż 5s!
Double_G Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Gość mówi, że ten model składa się z około 300 obiektów i jakichś 3mln poly. Ja tam mu wierzę
tweety Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Owszem, jest postęp, ale bez jaj: konwersja 3kk modelu z em do ep w 5 minut? Ktoś tu wciska bullshit, u mnie jakoś takie konwersje nie zajmowały nigdy więcej niż 5s! oj serio potrafi to tyle zając. max 2011 jest pod tym względem mega toporny. w 2009 działało to o wiele szybciej. jesli to ma tak działać, to już czekam na upgrade :]
KoMic Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Mamy AO,GI,miekkie cienie,nieograniczoną ilość świateł i poprawioną wydajność.Już kiedyś wrzucałem ten filmik: http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=1016479&postcount=32 ;) hou hou hou, spokojnie, to ze NIBY bylo nie oznacza ze odrazu dzialalo. Nie, okreslenie ze "bylo" to wszytko co mozna powiedziec o AO. w maxach 11 Przyznam ze filmik rozbudzil moje nadzieje. Czesto pracuje z scenami moze nie koniecznie mocno przypakowanymi w poly, ale za to po kilkadziesiąt tysiecy obiektow dummy i geo. hehehe jest swiatelko w tunelu, zobaczymy jak to w praktyce wyjdzie. wszak kwiecien juz niebawem, a wiec jakos niebawem powinno sie pojawic
asblaze Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) no rzeczywiście wygląda to obiecująco :) Ciekawe czy jak zwykle Autodesk poprawiając jeden, spie..lił inne, działające już całkiem dobrze ficzery :) No i jeszcze jedna wątpliwość ;) Czy render takiego stylizowanego obrazka wygląda jak viewport, czy to tylko taki bajer zrobiony, żeby wkurzać userów ;) Edytowane 17 Marzec 2011 przez asblaze
siwy Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Spoko, może poprawiliby najpierw zarządzanie ramem przez maxa bo w 2011 to jakaż pomyłka jest. Przykład: scena wnętrza sklejana z modeli pochodzących z innych scen puchnie to nieracjonalnych rozmiarów. Po zastosowaniu: file/new/keep objects and hierarchy scena zajmuje 1,4 gb ramu zamiast wcześniejszych 4 :). Po kolejnym zmergowaniu modelu z innej "napuchniętej" sceny użycie ramu znowu wskakuje z 1,4 gb na 4,0 i znowu powtórka i tak w kółko. Poza tym uruchamianie i zamykanie maxa jakieś dziwne jest. Nie raz tworzą się zdublowane wątki w menedżerze zadań, albo nie zamyka się do końca. Pomijam już takie "szczegóły" spieprzone względem poprzednich wersji jak brak możliwości kopiowania modyfikatorów i nadawania ich grupom. Lista takich krzaków jest dużo dłuższa. Taki off-top zrobiłem ale mnie szlag trafia z tym nowym maxem. Czekam aż ruscy programiści napiszą klon maxa i zrobią wersję wyczyszczoną z dupereli, udchudzoną, kompatybilną z wszystkimi maxami i dostępną za normalną kasę. Bo jak piraci dali radę zrobić wersje maxa 5 portable która zajmuje 100 mb i uruchamia się w 5 sec. przy tym mając wszystkie postawowe narzędzia potrzebne do robienia wizualek to da się pewnie i nowego maxa odchudzić i wyprostować. pozdro
Simple_man Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 A ja z innej beczki. "Grant Warwick, modeler z Nowej Zelandii zamieścił w internecie prawie 11-minutowy materiał wideo dotyczący poprawionym viewportom ...", czy nie powinno być: dotyczy poprawionych viewportów?
deshu Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Pomijam już takie "szczegóły" spieprzone względem poprzednich wersji jak brak możliwości kopiowania modyfikatorów i nadawania ich grupom. Lista takich krzaków jest dużo dłuższa. To nieprawda, da sie, i to w identyczny sposob jak wcześniej. Mnie tylko śmieszy jedna rzecz. Co mi z obsługi nieograniczonej ilości świateł w viewportach, skoro światła z pluginów i tak nie będą z tym kompatybilne?
siwy Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 To nieprawda, da sie, i to w identyczny sposob jak wcześniej. czyli jak ?
SWRSC Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Mnie tylko śmieszy jedna rzecz. Co mi z obsługi nieograniczonej ilości świateł w viewportach, skoro światła z pluginów i tak nie będą z tym kompatybilne? Nikoniecznie, światła z vRaya 2.0 są kompatybilne.
MaxymilianMax Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 dlatego zawsze mam w zanadrzu max 2009, jako ostatni szybki z nowej generacji maxó.Głównie ze wzgledu na szybszego znacznie niż w 2010 i 2011 Mentala, i można w nim liczyć spokojnie potężne sceny bo jest mozliwość w oknie dialogowym MRa ustawić ile moze użyć pamięci/ Niestey tą opcję usuneli w 2010/11... i do hardcoreowych projektów maxa 2009 musze uzywac.
deshu Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 czyli jak ? PPM na modyfikator -> copy PPM na np. najwyższy modyfikator na liście -> paste/paste instanced I wlepia ci modyfikator nad tym na którym kliknąłeś prawym. Można też wlepiać zaraz nad down-level (np. editable poly).eww Z grupami faktycznie to nie działa ;/ Nikoniecznie, światła z vRaya 2.0 są kompatybilne. Mówimy o 2011?
SWRSC Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 tak, na 2011 działają softshadows z vray lightów, intensywnosci, AO, etc.
deshu Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Ojej, to niezłą wpdake zaliczyłem:P Niech tylko dotre do domu!
mafida Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Owszem, jest postęp, ale bez jaj: konwersja 3kk modelu z em do ep w 5 minut? Ktoś tu wciska bullshit, u mnie jakoś takie konwersje nie zajmowały nigdy więcej niż 5s! Tez mi to śmierdziało trochę,zrobiłem na próbę konwersje coś koło 500 obiektów razem 3,5 mln poly w maxie 2011 z EM do EP,zajęło może 5 sekund i to na słabym kompie,ze starym GF i 2 rdzeniowym prockiem. Edytowanie EP z turbosmoothem w 2011 też działa u mnie 10 razy lepiej niż Grant pokazuje na swoim filmiku. To chyba problem maxa 2011 na niektórych konfiguracjach,było parę takich wątków na Area,jedni narzekali że działa 10 razy gorzej niż 2009 a inni pisali że u nich nie ma różnicy... hou hou hou, spokojnie, to ze NIBY bylo nie oznacza ze odrazu dzialalo. Nie, okreslenie ze "bylo" to wszytko co mozna powiedziec o AO. w maxach 11 Nie mówie o maxie 2011.Odpowiedziałem na pytanie Plasti'ego czy jest AO w viewporcie w 2012, i że już kilka dni temu wrzuciłem linka do tego samego filmiku co tutaj.
MariushO Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Tez mi to śmierdziało trochę,zrobiłem na próbę konwersje coś koło 500 obiektów razem 3,5 mln poly w maxie 2011 z EM do EP,zajęło może 5 sekund i to na słabym kompie,ze starym GF i 2 rdzeniowym prockiem. Edytowanie EP z turbosmoothem w 2011 też działa u mnie 10 razy lepiej niż Grant pokazuje na swoim filmiku. To chyba problem maxa 2011 na niektórych konfiguracjach,było parę takich wątków na Area,jedni narzekali że działa 10 razy gorzej niż 2009 a inni pisali że u nich nie ma różnicy... Zrobilem podobny test co Grant i wyniki mialem podobne do twoich. Nie bylo extra szybkosci ale napewno o wiele szybciej niz na filmiku i to na GF 9800gt!Grant przedstawil tam maxa 2011 jako mulasty program sprzed 10 lat na slabym sprzecie. Nie wiem, byc moze to kwestia konfiguracji softu i sprzetu, albo chwyt reklamowy majacy pokazac jakim to max 2012 bedzie demonem szybkosci.
vision3d Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 z ta mulastoscia akurat mu jestem sklonny wierzyc:D jakis czas temu mialem nastepujaca sytuacje: max sie wysypal (blue screen, u mnie jakos jeden jedyny raz w ciagu ostantich 3-4lat?), po restarcie nei dal sie uruchomic (uszkodzila sie biblioteka .bip), usnualem maxa i co tam blyo z nim zwiazane z dysku (majac nadal dzialajaca wersje 2010) -> reinstalka i wielkie WOW!! max zaczal dzialac jakos 10 razy wolniej: wolno sie ladowal, ladowanie i zapisywanie plikow to samo (zapis trwajacy nawet kilka/kilkanascie minut!), nie mowiac o pracy w viewporcie, sytuacja doslownie taka jak u goscia na filmiku. Strasznei dziwne... wrocilem do maxa 2010...
siwy Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 może specjalnie skopali wersje 2011 żeby zabłysnąć nową, szybsza 2012 :)
mafida Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Zrobilem podobny test co Grant i wyniki mialem podobne do twoich. Nie bylo extra szybkosci ale napewno o wiele szybciej niz na filmiku i to na GF 9800gt! Ja to zrobiłem na GF 8500:D Grant przedstawil tam maxa 2011 jako mulasty program sprzed 10 lat na slabym sprzecie. Nie wiem, byc moze to kwestia konfiguracji softu i sprzetu, albo chwyt reklamowy majacy pokazac jakim to max 2012 bedzie demonem szybkosci. Chwyt reklamowy to raczej nie jest.To jest drugi filmik,w pierwszym jechał po maxie 2011 i Autodesku,walił tekst w stylu że już nigdy więcej tego g... nie ruszy i że Autodesk może go w dupę pocałować.Potem ktoś z AD się z nim skontaktował i dali mu bete 2012 na otarcie łez,stąd ten nowy filmik;) Ten stary niestety juz usunął,szkoda bo był zabawny:D
MariushO Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Heh no to rzeczywiscie nie chwyt reklamowy, pierwszego filmiku niestety nie widzialem. Swoja droga zastanawiajace sa takie roznice wydajnosci na roznych konfiguracjach. I ciekawe jak to bedzie wygladalo w nowej wersji? Zapowiada sie niezle, skoro teraz nie narzekam a 2012 bedzie szybszy to trzeba zbierac kase na upgrate. Ciekawe jak cenowo wyskoczy Autodesk? NIe pogniewalbym sie na obnizke!
jaras Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 mafida - ale w tym filmie tez jest początek poswiecony maxowi 2011 i są te wszystkie texty o ktorych mówisz ;) śmieszne to jest jak na filmik promujący nowe ficzersy maxa ale brawo za lajtowe podejscie do tematu ;) natomiast wrazenia po obejrzeniu bety 2012 bardzo pozytywne ! Ja to zrobiłem na GF 8500:D Chwyt reklamowy to raczej nie jest.To jest drugi filmik,w pierwszym jechał po maxie 2011 i Autodesku,walił tekst w stylu że już nigdy więcej tego g... nie ruszy i że Autodesk może go w dupę pocałować.Potem ktoś z AD się z nim skontaktował i dali mu bete 2012 na otarcie łez,stąd ten nowy filmik;) Ten stary niestety juz usunął,szkoda bo był zabawny:D
mafida Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 mafida - ale w tym filmie tez jest początek poswiecony maxowi 2011 i są te wszystkie texty o ktorych mówisz ;) śmieszne to jest jak na filmik promujący nowe ficzersy maxa ale brawo za lajtowe podejscie do tematu ;) natomiast wrazenia po obejrzeniu bety 2012 bardzo pozytywne ! Ten poprzedni tylko o maxie 2011 w porównaniu do 2009 był jeszcze lepszy i troche więcej fucków było;) Na forum pisał że zrobi niedługo nową wersję dłuższą i na poważnie,trochę szkoda bo mi się taki podoba:)
Shogun 3D Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Mnie tylko zastanawia po co te wszystkie filtry na viewport? Żeby zaimponować córeczce sąsiadów?
MariushO Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Tak zastanawiam sie Shogun 3d nad tym co napisales. Byc moze to jest pogon za tym, zeby przegonic konkurencje, zeby pokazac wielkosc. I powiem ci ze w sumie masz racje, bo niekoniecznie szedlbym na wydajnosc i realizm podgladu w viewprtach, a raczej nastawilbym sie na szybkosc i wykorzystanie mozliwosci sprzetu do wszystkich operacji w maxie. Niech tak particle flow wykorzysta wszystkie rdzenie procesora, niech zarzadzanie pamiecia bedzie lepsze w maxie i nie potrzeba wiecej, jesli bede chcial widziec podglad sceny w porownywalnej jakosci do renderu to zrenderuje sobie to z malymi ustawieniami renderera. Moim zdaniem podglady jakie proponuje max 2012 w viewporcie to taki dodatek bardziej na vivat niz na praktycznosc.Po co mi widziec scene jakby zrobiona ołowkiem, po co mi podglad toon shader, po jakiego piernika tlo mi widziec jako rozne textury papieru? To jest dodatek dla nowych uzytkownikow, ktorych oczaruje nowy wyglad. Jak te wszystkie bajery beda dzialaly ze scena z milionami poly? Podejrzewam, ze nie za specjalnie, a chodzi o szybkosc!Modelujesz skomplikowana scenke i oczekujesz w miare dobrej szybkosci. No wiadomo, bedzie wybor. Ale po co inwestowc w bajery a pomijac sprawy ktore moglyby naprawde przyspieszyc sprawe? Kurde rozpisalem sie troche i pomimo, ze dobrze mi sie pracuje teraz w maxie to boli mnie ze marnuja zasoby na bajery a wzne rzeczy pozostawiaja bez zmian
Double_G Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Właśnie o to w tym chodzi. Nie chcesz AO to nie włączasz i po sprawie. Ale ponarzekać trzeba :P
Lucek Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Jak dla mnie to wszystkie te dziwne featuresy mogą przestać istnieć jeżeli tylko zwiększą wydajność i stabilność. W maksie to zawsze była tragedia.
MariushO Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Double_G tu nie chodzi o narzekanie bo ogolnie mnie fajnie sie pracuje w maxie. Ale chodzi o marnowanie zasobow i mozliwosci kosztem wydajnosci. Jak pow wczesnij z podgladow realistycznego renderingu skorzysta malo osob a w szczegolnosci poczatkujacy. Biorac pod uwage praktycznosc rozwiazan Autodeska to nie bardzo mnie to pasuje, bo nie chce bajerow w viewporcie tylko szybkosci operacji. Jak do tej pory ja nie mam zastrzezen, ale niektore obszary moznaby bylo poprawic a nie zapychac i tak juz ciezkiego maxa nastepnymi bajerami, ktore go spowalnia!
Rozpustelnik Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 A mnie się wydaje że przy nowym silniku viewportu taki filtr nie wymagał specjalnych nakładów pracy i poszło niejako z automatu: "Zobaczcie, możemy jeszcze tak ustawić wyświetlanie, dajemy to w pakiecie?" Dali. Kto nie chce niech nie używa, a kto ma kontakt z klientem przy kompie i obraca mu bryłką ten na pewno skorzysta, bo widok z poprzednich wersji był kiepski (dla klienta).
MariushO Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Rozpustelnik ta wydajnosc i jakosc widoku i tak nie odzwierciedli tego co bedzie widac po ostatecznym renderingu. A powiedz mi co bys wolal? Szybkosc w viewporcie podczas modelowania, czy raczej realistyczne odzwierciedlenie twojej pracy w widoku Pespective kosztem 2x dluzszej produkcji? Chlopie dla duzych scen nie uzyskasz takiej wydajnosci w viewporcie jak to pokazuja na filmikach. A klient bedzie zadowolony dopiero wtedy jak mu pokazesz render w miare przyblizony do realizmu. A to niestety wymaga troche czasu pracy procesora.
Stachu Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 dla mnie bomba. mam nadzieję, że też poprawili wydajność unwrapa uvw, bo przydało by się. Już sie nie mogę doczekać kiedy otworzę scene z milionem proxy i działa płynnie :D
Rozpustelnik Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 @ Mariuszo: Rozumiem że już masz 2012 i dokładnie wszystko już wiesz o wydajności modelowania :) Poza tym nie przykładaj swojej miarki/sytuacji na wszystko co przeczytasz, istnieją różni klienci i różne sposoby tworzenia.
Shogun 3D Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Ale to działa tylko na początkujących klientów... :D
Rozpustelnik Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Eeee tam. Nie będę przekonywał. Chcecie narzekać to narzekajcie.
mafida Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Bajery w viewporcie to skutek uboczny poprawienia wydajności.Najpierw była nowa technologia OGS czy jakoś tak,potem to wprowadzili stopniowo do Maya i maxa,w maya powstał z tego viewport 2.0 w maxie najpierw renderer hardware-quicksilver a w 2012 nowe viewporty.Stopniowo przepisują po kawałku core maxa,viewporty są teraz wielowątkowe.Z quicksilvera zostały filtry,zresztą na filmiku widać że nic nie zwalnia z włączonym filtrem. Poza tym w czym problem,przecież można wyłączyć.Jakby tak cały czas wyświetłało grafitowo to by można narzekać:P
tweety Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 co do tego co napisał MariushO i Rozpustelnik: Po co mi widziec scene jakby zrobiona ołowkiem, po co mi podglad toon shader, po jakiego piernika tlo mi widziec jako rozne textury papieru? To jest dodatek dla nowych uzytkownikow, ktorych oczaruje nowy wyglad. Niestety Rozpustelnik ma rację. Kibicuję Autodeskowi, żeby dążyli do viewportów w stylu cryengine pod Cinema 4D. Gdyby coś takiego pojawiło się dzisiaj pod maxem, można by tym niejedną reklamę opędzić. Tego typu ficzersy nie są dla "nielicznych klientów lub początkujących". Robiąc animatik, chcesz żeby to w miarę przyzwoicie wyglądało. Gdzie tutaj czas na renderowanie passów AO czy reflection? A tak jest viewport i po sprawie. Szalenie przydatna rzecz się kroi. A filtry w viewporcie... zamiast liczyć ciężkiego vraytoona, czy Brazilowego Inka, puszczasz passik z viewportu, tak ze dwa razy większy, niż potrzeba i masz w ciągu kilku sekund potrzebny pass do kompozycji. Chcesz wyrenderować AO pass: liczysz viewport. Panowie... zamiast narzekać, że dali filterki na viewport cieszcie się, że to zaczyna jakoś działać :] a jeszcze jeden cytat: jesli bede chcial widziec podglad sceny w porownywalnej jakosci do renderu to zrenderuje sobie to z malymi ustawieniami renderera jak liczysz stillki może i faktycznie to wyjdzie... ale oświetl sobie kilkanaście ujęć, na zasadzie region render - F9 - escape - change parameter - F9... itd. i tak razy 12. Im więcej podglądów w viewporcie, tym raduje się dusza renderującego ;)
MariushO Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 tweety masz racje, a powiedz mi co z urzytkownikami slabszego sprzetu? ja pracuje na gf 9800 i nie mam problemow ale jesli chodzi o realistyczne odzwierciedlenie tego co robie w viewporcie to nie o to mi chodzilo, bo proektujac cokolwiek to mam pojecie co robie i jak to ma wygladac w rzeczywistosci
mafida Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 ... co z urzytkownikami slabszego sprzetu? ja pracuje na gf 9800 i nie mam problemow ale jesli chodzi o realistyczne odzwierciedlenie tego co robie w viewporcie to nie o to mi chodzilo, bo proektujac ... Ale w czym problem?Te nowe nitrous viewports wybierasz w preferences/chose driver.Oprócz direct 3d i opengl dostajesz teraz nitrous do wyboru. Nie musisz mieć włączonego AO,cieni ani nic innego w nitrous.Prawie na wszystkich filmikach pokazują z bajerami ale można wybrać normalne smooth+highlights jak w poprzednim maxie i masz "zwyczajny" viewport,tyle że wydajniejszy bo wielowątkowy i napisany od nowa.
MariushO Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 mafida spoko z tym sie zgodze a powiedz mi jak jest z wielowatkowoscia dla np. dla particle flow? Odpowiesz mi na to pytanie jednoznacznie? Nawet na area autodesk mi nie odpowiedzieli. Wiec mysle ze nic sie nie zmienilo. i tak bedzie symulacja wykonywc sie beda na jednym wadku procesora! I jak myslisz? To jeat dobre?
mafida Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Jednoznacznie to z tego co zrozumiałem to jedyna nowość z dziedziny symulacji to physx i to tylko rigid bodies.Więc w particle flow najpewniej nic się nie zmieniło. Jest coś takiego jak XBR simulations ale to dopiero plany,będą wprowadzać po kawałku,pewnie coś z tego wyjdzie w wersji 2014;) Chociaż kto wie: http://www.orbaz.com/forum/viewtopic.php?t=2732 Czy to jest dobre to nie,ale ja jakbym miał wybierac to wole nowe viewporty w pierwszej kolejności;)
MariushO Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 (edytowane) Moze nie wyrazilem sie w ostatnim poscie dokladnie, ale chodzi mi o to, ze Autodesk nie zoptymalizowal kodu do obslugi wszystkich swoich produktow. Jestem pewien, ze Particle Flow nie wykorzysta wielu procesorow do symulacji. Jak dotychczas. np Maya ze swoim systemem dynamiki moze zawojowac! Nie wspominam pluginow do maxa takich jak FumeFXczy AfterBurn. Edytowane 17 Marzec 2011 przez MariushO
mafida Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Szczerze mówiąc,symulacje to nie moja działka,nie znam sie na tym za bardzo. Masz na myśli że powinni zrobić zunifikowany system symulacji,taki sam w maya maxie i xsi?Wątpie,odnoszę wrażenie że są im na rękę te braki w features w różnych programach,zawsze większa szansa że ktoś dokupi XSI do Maya czy Maxa,choćby dla ICE;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się