Jump to content
kots

The House - gra w html'u :)

Recommended Posts

Nie wiem czy to dobry dział na obwieszczenie, że zabrałem się za grę przygodową. ;) Niemniej standardowo wszystko jest wykonane w html, css oraz js. :] Tylko dźwięk odtwarzany jest z pomocą flasha - ciągle jest to rozwiązanie pewniejsze niż html 5 audio (przynajmniej moim zdaniem).

 

Zapraszam do obadania o co chodzi:

 

http://animacjejs.pl/licencjat

 

Takie super krótkie demo. Ale wiecie co? I tak jestem zadowolony, że udało mi się zrobić to, co zrobiłem. Na początku myślałem, że nie dam rady (był kryzys!). :P

 

Tutaj krótki post na ten temat (na mojej stronce):

 

http://arturkot.pl/nowy-projekt-the-house/

 

Mam nadzieję, że się spodoba. Naprawdę dużo roboty w to włożyłem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegenialna grafika, man, Another world w izometrii ;] Po drugie, fajny, nie nachalny a czytelny interfejs. Powodzenia w dalszej pracy

 

(Pogadałem z rybą o oknie, wybrałem że "widziałem", chociaż to była bzdura, ryba wyczuła blef, "C'mon, sprawdź okno" - ok, poszedłem - kliknąłem, gra się zawiesiła. Wszystko jest OK, jeśli podejść do okna przed lokacją z rybą.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra klimat kolego!!! Szkoda że przechodzi się to w 30 sekund:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, bardzo fajna sprawa :) Oprawa audiowizualna ciekawa i klimatyczna.

Kilka rzeczy, nad którymi bym popracował:

- Kamera - niech podąża za graczem. Może nie jak przyklejona, a z lekkim opóźnieniem. Ruch, który jest teraz jest ok, ale powinien się zaczynać krótko po tym, jak postać zaczyna się ruszać.

- GUI - gram na dużym monitorze (2048x1152) i przyciski są strasznie rozrzucone. Póki co są mało ważne, ale podejrzewam, że w dalszej części będzie trzeba ich co jakiś czas użyć. Wtedy machanie kursorem po całym ekranie będzie nieco przykre.

Znalazłem jeszcze dwa bugi:

- pathfinding w akwarium sobie nie radzi,

- po wznowieniu gry postać stoi poza pomieszczeniem i można tylko zresetować grę.

Powodzenia w pracach nad projektem. Zapowiada się coś ciekawego, w co chętnie zagram, gdy już skończysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
po wznowieniu gry postać stoi poza pomieszczeniem i można tylko zresetować grę.

 

u mnie tak jest od samego początku. Nie da się zagrać, zaraz po zakończeniu tego dialogu i załadowaniu grafik wszystko staje w miejscu :(

nie mniej wygląd pokoju całkiem spoko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za opinie Panowie! :)

 

Milo, ze lapiecie bugi. :) Postaram sie to naprawic jak najszybciej. Niestety nie mam teraz stalego dostepu do kompa (i przez jakis czas raczej nie bede mial...), ale jak tylko znajde czas, postaram sie niszczyc problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kots - kawał dobrej roboty. Czekam niecierpliwie na grudzień i premierę "full wersji" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

świetna sprawa, szczególnie mi się spodobał główny bohater i sceneria z rybą :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już gratulowałem na twitterze bo to ostatnio znalazłem. Jeszcze raz gratuluję. Chciałbym, żeby licencjatów na takim poziomie było więcej. Bardzo dobrze zrobione i świetny pokaz możliwości HTML5, frameworków javascriptowych.

 

Świetne. Napisz coś jak możesz jak to robiłeś, od czego zaczynałeś. Myślę, że wielu osobom się przyda.

 

Mało tutaj w tym dziale takich wątków na 5* :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja się podpisuję pod prośbą Adka... właśnie zacząłem coś kodować... a sam projekt zrodził pewien pomysł na grę w mojej głowie :) poczekam więc, aż coś napiszesz, a narazie popracuję nad scenariuszem... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rewelacja, strasznie się podjarałem tym! :p

Ekstra klimat.

Powiedz używasz jakiegoś gotowego silnika do tej animacji?

Strasznie jestem ciekaw how it's made. Badam od pewnego czasu możliwości html5 i to co tutaj zobaczyłem na prawdę miło mnie zaskoczyło

 

pozdrawiam

Nenek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Korzystam z krotkiej chwili dostepu do kompa. Rozpisze sie na temat technikaliow za jakies dwa miesiace, kiedy juz prawdopodobnie dorobie sie jakiegos laptopa. Jestem teraz na work and travel w USA i walcze o przezycie. Poczatek pobytu jest ciezki. ;)

 

Anyway...

 

Odnosnie HTML 5 - zwroccie uwage na to, ze korzystam z normalnych elementow HTML (wszystko na divach) oraz wspomagam sie transformacjami 2d i paroma innymi bajerami (css 3). Reszta to javascript (dokladniej - jquery), ktory tym wszystkim porusza.

 

Opisze po krotce js na ktorym smiga gra.

 

Biblioteki z ktorych korzystalem (wszystko mozna sprawdzic w kodzie w index.html - ctrl + u ;) ):

 

less-1.1.3.min.js - LESSJS obiektowy css - jak dla mnie genialna sprawa - nawet pomimo pewnych swoich ograniczen SILNIE ZALECAM zbadanie tej biblioteki.

 

modernizr.custom.13520.js - MODERNIZR - sprawdza kompatybilnosc - czy dane bajery z CSS 3 sa obslugiwane przez przegladarke czy nie? BARDZO PRZYDATNE

 

jquery-1.6.1.min.js - chyba nie musze przedstawiac? Napisze tylko, ze im dluzej korzystam z tego frameworka, tym bardziej mi sie podoba.

 

preloadCssImages.jQuery_v5.js - preloaduje wszystkie obrazki z CSS - praktyczna sprawa

 

jstorage.js - zarzadzenie LOCAL STORAGE - takie cookies na sterydach ;) - obsluguja to nowe przegladarki, uzywam do zapisywania stanu gry

 

jquery.spritely-0.4.js' - Spritely - uzywam do animowania spriteow - np. glowny bohater jest spritem - sprawdzcie w firebugu (lub w czym tam preferujecie ;) )

 

jquery-ui-1.8.11.draggable.min.js - JQUERY UI - zestaw narzedzi do tworzenia interfejsow i nietylko - tutaj uzywam do ”przeciagania” pomieszczen myszka

 

soundmanager2-nodebug-jsmin.js - SOUNDMANAGER - odopowiada za obsluge dzwieku, uzywa flasha w razie potrzeby

 

=== Tutaj zaczynaja sie skrypty napisanie przeze mnie

 

'js/dialogue_box.js' - wyswietla okna dialogowe

'js/tooltip.js' - wyswietla tooltip

'js/text_cloud.js' - chmurki z tekstami, ktore czasmi ”wypowiada” postac

 

'js/data.js' - odpowiada ogolnie za zapisywanie stanu gry i tego co gra ”pamieta”

'js/settings.js' - ustawienia gry, na ten moment odpowiada tylko za resetowanie :P

 

'js/audio.js' - tutaj definiuje sobie poszczegolne dzwieki

'js/items.js' - odpowiada za zarzadzanie przedmiotami znalezonymi przez gracza

'js/view.js' - generuje widok za oknem

 

'js/room.js' - generuje pokoje, odpowiada za poruszanie sie postaci po pokoju (m. in. pathfinding)

 

'js/scenes.js' - odpowiada za cutscenki

'js/npcs.js' - non playable charcters - na razie to tylko rybopodobne stworzenie, bedzie ich wiecej ;)

 

'js/game.js' - korzysta z wszystkich powyzszych skryptow/obiektow i odpala gre

 

Ogolnie to programista ze mnie taki sobie - ucze sie. Duzo jeszcze przede mna... Kiedy juz skoncze te gre, na pewno nabije sobie duzo exp. ;)

 

Pozdro!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, dzięki za tak szczegółowy opis. Nie znałem części tych bibliotek.

Bardzo mi pomogłeś. Jeszcze raz dzięki! A po za js leci jakiś php, ajax?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje fronta. Z tego działu jest to zdaje się pierwsza rekomendacja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelacja! super izometryczny rzut bardzo mi się to podoba! fajna postać też!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasny gwint. :) Ale zaskoczenie! Dzieki za fronta! :)

 

Nenek - uzywam html, css i js. Tyle. :) Nie bylo potrzeby kodowania po stronie serwera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajowe, bardzo fajna grafika

 

są drobne będy w inglisz konkretnie w rozmowie z rybą powinno być "tell me what you saw" zamiast "what did you see"

 

w tego typu zabawach scenariusz jest chyba najwazniejszy. Mam nadzieje że dsz rade wystąpić z czymś na miare lostów :)

Edited by pabulo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sympatyczne.

U mnie rozjezdzaja sie dymki z napisami. Wyglada to tak jakby w kazdym opisie byla niepotrzebna pusta linia na poczatku przez co ostatni wers jest juz poza dymkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimat świetny, jeżeli chodzi o problemy to mam problem z wystartowaniem gry bo postać cały czas jest poza pokojem i tylko od czas do czasu gra normalnie funkcjonuje. Poza tym raz zacięło się po wejściu do akwarium przy rozpoczęciu dialogu z rybą (nie widać okna z dialogiem), a ponadto nie mogę podnieść klucza (chyba, że coś źle robię :) ).

 

Przeglądarka: Mozilla 3.6.18.

 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super tylko rybka popłynęła a ja nie mogę podnieść klucza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy