Skocz do zawartości

Tutorial: chmury na podstawie "teorii Damiana Nenowa"


adek

Rekomendowane odpowiedzi

To interesujące jak sposób Damiana Nenowa na tworzenie chmur dla filmu "Paths of Hate" został  pozytywnie odebrany przez wiele osób. Przypomnę tylko, że wcześniej, wiele osób zastanawiało się i pytało Damiana w jaki sposób je stworzył. Pamiętam, że nawet w naszym Q&A z Damianem padały takie pytania. Nikomu wtedy niestety nie udało się tego odgadnąć. Dopiero niedawno, podczas prezentacji na SIGGRAPH 2011 Damian zdradził swój patent.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1961

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie znam się za bardzo, ale właśnie po tym co piszą w internecie - nie potrzeba żadnych dodatkowych pluginów.

 

Chociaż autor tutka pisze:

I would like to thank Damian Nenow for this opertunity showing us on how to create clouds without any expensive plugins.

 

Czyli może są jakieś niedrogie? Może ktoś to przerobi i powie co i jak. Albo może Damian wrócił z podróży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"chmury na podstawie teorii Damiana Nenowa" ??? Zaczyna mnie to już irytować. Rozumiem, ze niektórzy nie maja do czynienia na co dzień z 3d, rozumiem tez, ze warto jest promować rodzimych twórców ale proszę nie róbcie tego na silę, bo albo to zaczyna być śmieszne albo irytujące. Nadanie tak pompatycznej nazwy temu newsowi oraz pisanie o tym już 5? raz moim zdaniem przynosi odwrotny skutek od w\w. Vertex paint, projekcje, i dx shadery to technologie, które stosuje się powszechnie od lat...wielu lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"chmury na podstawie teorii Damiana Nenowa" ??? Zaczyna mnie to już irytować. Rozumiem, ze niektórzy nie maja do czynienia na co dzień z 3d, rozumiem tez, ze warto jest promować rodzimych twórców ale proszę nie róbcie tego na silę, bo albo to zaczyna być śmieszne albo irytujące. Nadanie tak pompatycznej nazwy temu newsowi oraz pisanie o tym już 5? raz moim zdaniem przynosi odwrotny skutek od w\w. Vertex paint, projekcje, i dx shadery to technologie, które stosuje się powszechnie od lat...wielu lat.

 

ta ta masterze popatrz tu:

 

http://max3d.pl/forum/search.php?searchid=5582938

 

zazdrosc niszczy, jezeli potrafiles zrobic cos podobnego, to udowodnij najlepiej filmikiem z roku 2010, jezeli wiedziales teoretycznie jak to zrobic, to tez sie nie liczy. Teoretycznie wiem jak jest na saturnie, niestety w praktyce nie wiem nic. Wiec nie sap chlopaku, usiadz spokojnie i ciesz sie ze ktos sie dzieli wiedza, w przeciwienstwie do Ciebie ...

Edytowane przez Adek
  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"chmury na podstawie teorii Damiana Nenowa" ??? Zaczyna mnie to już irytować. Rozumiem, ze niektórzy nie maja do czynienia na co dzień z 3d, rozumiem tez, ze warto jest promować rodzimych twórców ale proszę nie róbcie tego na silę, bo albo to zaczyna być śmieszne albo irytujące. Nadanie tak pompatycznej nazwy temu newsowi oraz pisanie o tym już 5? raz moim zdaniem przynosi odwrotny skutek od w\w. Vertex paint, projekcje, i dx shadery to technologie, które stosuje się powszechnie od lat...wielu lat.

 

Alojzy: Niepotrzebne nerwy.

 

syjon: Sorry. Przecież nikt nie zmusza do oglądania czy przerabiania tego. Ten tutorial jest tu po raz pierwszy. Dziwię się, że go tak odebrałeś.

 

A tytuł jest nawiązaniem do tego co napisał autor tutoriala. Sam tego nie wymyśliłem i to właśnie wydało mi się interesujące, że inne serwisy też podają to dalej po autorze tutka. A wydaje mi się, że jest to pewien sposób docenienia autora. Miało być trochę żartobliwie, ale może faktycznie to nawiązanie ciężko wyłapać bo autor zamieścił to w samym opisie na vimeo (a w newsie go nie ma). To fakt!

 

Autodesk® 3ds Max® with Damian Nenow theory
W każdym razie mam nadzieje, że ten komentarz przeczyta więcej osób i będzie wiadomo do czego nawiązywałem :) Rzadko wymyślam takie tytuły jak widać, chyba lepiej tego nie robić, albo wtedy cytować do czego nawiązuję.

 

A jeśli chodzi o samo wydarzenie uważam, że jeśli jakiś film wygrywa jedną ważniejszych nagród w branży (jeśli nie najważniejszą) powinno się o nim pisać. A i tak uważam, że są serwisy zachodnie, które więcej o tym pisały.

 

Hynol: No właśnie. Jeśli chodzi o pluginy to w opisie na Vimeo są szczegóły:

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obejrzalem jeszcze tego tutka, ale cieszy mnie to ze jest i kolejny bo to co Damian pokazala na Sigrapphie bylo troche za szybko :) a patent na chmurki wymyslil swietny :) A dlaczego pisze kolejny bo kilka dni temu trafilem na inny tutorial w ktorym autor pisze ze wlasnie opiera sie na sposobie Damiana

 

link

 

co niejako argumentuje tutyl nadany przez Adka a kolega "napinacz" niech popusci troche gumke....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary patent jak swiat.

 

Prawda. Blurowanje iluminacji dla uzyskania efektu wielokrotnego rozproszenia swiatla wewnatrz obiektu (BSSRDF) jest stare jak sama grafika 3D, tylko nie kazdemu udaje sie uzyskac tak ladne* obrazki i to jest chyba zasadnicza roznica :) To nawet dosc zabawne patrzec jak sie komus wydaje, ze odkryl Ameryke, ale Nenow ma prawo, w koncu jest rez., a nie TD, a prawde mowiac przecietny przedstawiciel srodowiska Maxa wie tyle o 3D, co Hemingway o drukarstwie.

 

 

Tak czy inaczej swietna robota, gratulacje!

Skk.

 

* - dlaczego pisze sie o nich "fotoreal" skoro sa wyraznie stylizowane?

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale Nenow ma prawo, w koncu jest rez., a nie TD, ...

 

No to może warto konsultować pewne sprawy techniczne z Oświetlenie TD? Chociaż PI chyba takiego akurat nie mają.

 

* - dlaczego pisze sie o nich "fotoreal" skoro sa wyraznie stylizowane?

 

Bo one są stylizowane fotorealistycznie :) Kiedyś miałem zlecenie wykonania "Hiper Realistycznej" (jak to klient okreslil) animacji - to mi wytłumacz :) znaczy się Nadrealistyczne? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie rzecz nie nowa dla pracujących duzo w 3D ale kreatywne wykorzystanie narzędzi i sam efekt w tym przypadku zagrał idealnie. Sam nie wiedziałem o takich opcjach przy renderowaniu i chętnie sobie potrenuję coś podobnego, bo widzę ze nawet w real-time flashowym powinno dać radę w wersji light.

 

anyway bigUp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symek, Symek, a bez personalnych wycieczek sie nie dalo? "Teoria Damiana Nenowa" to nazwal ten trik internet. Damian nigdy nie ukrywal, ze wykorzystal po prostu sprytnie i kreatywnie istniejace narzedzia. Patent jest swietny, prowadzi do fajnych, bardzo latwych do stylizowania i kontroli chmurek, ktore w dodatku licza sie blyskawicznie i nie robia niespodzianek. To odwrotnosc podejscia technicznego i dowod na to, ze czasem da sie prosto osiagnac kapitalne efekty. Tyle i az tyle.

 

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka ze nikt na swiecie sie do tego nie przyczepil :) Ci bardziej pro z duza iloscia lat doswiadczenia, pewnie sie usmiechneli i poszli dalej. Tutaj niestety problemy EGO, tzn kilku tutaj ma takie ze mogliby je wozic na taczce, ale oczywiscie to nadal za malo :) musza zapostowac jacy to oni nie sa PRO, tylko po to zeby poprawic sobie humor i dobudowac dodatkowy pokoj na wylewajace sie z taczki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na przykład zakończyłem zabawy z wypalaniem Radiosity do Vertex Colorów parę dobrych lat temu (MAX 4 albo 5). I jakoś nie śledzę na bieżąco wszystkich myków, więc tutorial dla mnie bardzo fajny. Kompletnie nie rozumiem czemu ludzie jakieś ciśnienie łapią. Znacie metodę, to nie oglądajcie. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Uczesany

Hej, nie wiem czy przypadkiem nie na temat, ale zaryzykuję. Jaki to myk, który wykonuje autor tutka między 14:25 14:42 sek. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem o co chodzi bo on w tym momencie głównie mówi i nic niezwykłego nie robi. Nadaje modyfikator vertex color, ustawia kolor vertexów według bitmapy z difuse, powtarza operację żeby rozjaśnić vertexy. Nadaje nowy std materiał żeby nie wyświetlało mu bitmapy z difuse, tylko sam vertex color.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie trochę - odpoczywam, relaksuję się trochę.. przedwczoraj skończyłem razem z Agnieszką Piechnik opowiadać o 'Paths Of Hate' na konwencie Polcon. Wyobraźcie sobie moje zdziwienie :) Wchodzę na max3d a tu.. bagno. Niby swojski fetorek, ale mimo upływu lat nie mogę się przyzwyczaić. ŻAŁOSNE to jest - serio. Ja wiem, że nie każdy pracuje w maxie. Dla userów XSI czy Mayi może i takie rozwiązania są oczywistością. W maxie jak widać, trzeba było wyjść poza dostępne standardowo narzędzia, poszukać skryptów, pokombinować... Damianowi się udało znaleźć technikę, która pozwoliła mu "modelować" chmury tworząc dowolne układy przestrzenne, a jednocześnie przeskoczyć volumetryczny rendering, zachowując jednak tą pierzastą miękkość itd. Doceńmy to. Odnosi super sukcesy, film zdobywa nagrody, jego patent na chmurki zainspirował gościa z Ubisoftu do zrobienia tutka... ale NIE - to za mało. To z zazdrości się bierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie trochę - odpoczywam, relaksuję się trochę.. przedwczoraj skończyłem razem z Agnieszką Piechnik opowiadać o 'Paths Of Hate' na konwencie Polcon. Wyobraźcie sobie moje zdziwienie :) Wchodzę na max3d a tu.. bagno. Niby swojski fetorek, ale mimo upływu lat nie mogę się przyzwyczaić. ŻAŁOSNE to jest - serio. Ja wiem, że nie każdy pracuje w maxie. Dla userów XSI czy Mayi może i takie rozwiązania są oczywistością. W maxie jak widać, trzeba było wyjść poza dostępne standardowo narzędzia, poszukać skryptów, pokombinować... Damianowi się udało znaleźć technikę, która pozwoliła mu "modelować" chmury tworząc dowolne układy przestrzenne, a jednocześnie przeskoczyć volumetryczny rendering, zachowując jednak tą pierzastą miękkość itd. Doceńmy to. Odnosi super sukcesy, film zdobywa nagrody, jego patent na chmurki zainspirował gościa z Ubisoftu do zrobienia tutka... ale NIE - to za mało. To z zazdrości się bierze?

 

Ja przypuszczam, że z polskiej mentalności. Z jednej strony potrafimy się jarać totalnym badziewiem rodzimej produkcji, z drugiej jeździmy po kolesiu, któremu udało się zabłysnąć na Siggraph'ie z autorską animką, co jest umówmy się, zayebistym osiągnięciem. Szczególnie w sytuacji, gdzie animacja jest naprawdę bardzo dobra.

Zazdrość też chyba, ja wychodzę z założenia, że nie ma co zazdrościć, tylko trzeba zap.....lać :)

 

Tak na marginesie, jakby taki patent zaimplementowali w Vue to było coś pięknego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, Krzysiu, olej.

 

Sam Damian chyba nigdzie nie twierdzil, ze zrewolucjonizowal tworzenie chmur, ino przedstawil sposob, w jaki je wykonal w PoH. Najwyrazniej dla niektorych to za duzo;)

 

Fajnie, ze ktos zrobil tutorial, ja z pewnoscia kiedys go wykorzystam, bo chmury w PoH miazdza mi to i owo;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest właśnie przykład dobrego wykorzystania narzędzia. Jednemu dasz młotek, dłuto i wyrzeźbi kartofla a drugi Pietę albo Dawida oczywiście znajdą się i trzeci którzy zrobią Ci wykład o tym że taaaaakie narzędzia to już dawno wymyślono i to nie sztuka, no i w ogóle młotek firmy X jest lepszy niż firmy Y bo tam drewniany trzonek był od samego początku i w ogóle to śmieszne ... że komuś się udało

p.s. Reanimator- chmury miażdżą Ci to i owo ? ... ech coraz wrażliwsze mamy społeczeństwo ;)

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jaras,Baggins: nie mam pojęcia o czym mówicie, żadnych osobistych wycieczek w swojej wypowiedzi nie widzę, gratuluję autorowi efektu i przyznaję, że znać technikę to jedno, a użyć jej twórczo do drugie.

 

Za negatyw mimo wszystko dziękuję.

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o mnie to negatyw poleciał za ten fragment cyt. "to nawet dosc zabawne patrzec jak sie komus wydaje, ze odkryl Ameryke ... a prawde mowiac przecietny przedstawiciel srodowiska Maxa wie tyle o 3D, co Hemingway o drukarstwie. " za bardzo generalizujesz IMO - nie wątpię w Twoją wiedzę nt. CG - teoretycznie jesteś GURU ale troszkę skromności by się przydało - to bardzo dobra cecha... oczywiscie w moim mniemaniu ;) co więcej - nawet jeśli ktoś nie wie co to jest "blurowanje iluminacji" nic nie upoważnia Cię do wyrażania tak skrajnych opinii

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co mam zgłebiać?

 

Dla mnie obrażanie się, wlepianie negatywów, walka o forumowy honor to szczyt dziecinady.

 

Podobnie jak ideowa moderacja i pałowanie skrajnych opinii. Świadczy to tylko o infantylności tego forum i intelektualnej nieporadności, gdzie każda, trudniejsza opinia przerasta włodarzy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamoulian - nie masz nic zgłębiać tylko przeczytaj post Krisa a forum max3d służy grafikom do wymiany opinii (jakbyś nie wiedział). Damianowi udało się zrobić naprawdę świetną animację i został zaproszony na Siggraph (co sie nieczęsto zdarza w polskim świecie CG ) i powineneś mu oddać POKŁON za to że wbił polski sztandar na obcej ziemi a nie pisac pierdoły o piaskownicy i intelektualnej nieporadności tego forum (o honorze nie wspomnę). Pozdrawiam. p.s. jesli chodzi o mnie to nie jestem już moderatorem ani tym bardziej zadnym "włodarzem" i nie wiem za bardzo do kogo pijesz ? śmiało wlep mi negatywa! porzuć tą sztywność, wyluzuj się. Przypomnnij sobie jak było w piaskownicy gdzie jeśli ktoś Ci zabrał wiaderko to sypałeś mu piachem po oczach ;)

p.s.2. ...i pogratuluj mu człowieku bo masz okazję!

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam siedzę na tym forum już długo i nie zauważyłem infantylności (może poza aktualnościami i czasem ogłoszeniami). Natomiast jak w wielu innych wątkach apeluje o poluzowanie gumy w spodniach. Odnoszę wrażenie że w środowisku każdy sukces kończy się hejtem na forum. To chyba przenika z innych zakątków internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek - uwierz mi że juz wielokrotnie wybierałem się do pasmanterii kupic pół metra gumy do majtek i strzelić sobie w łeb ... ale zawsze nachodziło mnie opamiętanie i myśl - może by rzucić to wszystko i wyjechać w Bieszczady?

p.s. hejt na forum nie przenika "z innych zakątków internetu" - dotyczy tylko pewnej firmy spod znaku szatana 666,3.14 ;)

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaras, obaj znamy Symka i to nie tylko z forum, ale i z pracy, więc wiesz sam, iż jego opinie zwykle są wyważone, ale i nie waha się on nazwać po imieniu problemu, gdy go dostrzeże, a jego doświadczenie i wiedza dają mu odpowiednią do tego perspektywę. Każdemu też zdarza się wstać lewą nogą i coś palnąć, więc ten negatyw moim zdaniem był zwyczajnie przesadzony. Wystarczy porównać wypowiedzi guru Symka z wypowiedziami guru kurta, by dostrzec różnicę i dopasować skalę reakcji.

 

A film - świetny. Sama decyzja o przekopaniu archiwów w poszukiwaniu prostych i skutecznych rozwiązań, świadczy o solidnym i wszechstronnym wykształceniu plastycznym Damiana i jego świadomości, że dobry plastyk może stworzyć arcydzieło nawet na murze i za pomocą patyka oraz tego, co znajdzie na trawniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności