Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

To interesuj膮ce jak spos贸b Damiana Nenowa na tworzenie chmur dla filmu "Paths of Hate" zosta艂聽 pozytywnie odebrany przez wiele os贸b. Przypomn臋 tylko, 偶e wcze艣niej, wiele os贸b zastanawia艂o si臋 i pyta艂o Damiana w jaki spos贸b je stworzy艂. Pami臋tam, 偶e nawet w naszym Q&A z Damianem pada艂y takie pytania. Nikomu wtedy niestety nie uda艂o si臋 tego odgadn膮膰. Dopiero niedawno, podczas prezentacji na SIGGRAPH 2011 Damian zdradzi艂 sw贸j patent.

Pe艂na tre艣膰 wiadomo艣ci znajduje si臋 na

stronie g艂贸wnej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1961

  • Odpowiedzi 57
  • Wy艣wietle艅 7,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A jakich on tam plug贸w/skrypt贸w u偶ywa opr贸cz translucency modifier? Bo si臋 nie mog臋 dopatrzy膰.

edit

aaa - dobra - ju偶 wrzuci艂em HD na Vimeo i drugi to VertexColourRenderer1.0

Napisano
  • Autor

Nie znam si臋 za bardzo, ale w艂a艣nie po tym co pisz膮 w internecie - nie potrzeba 偶adnych dodatkowych plugin贸w.

Chocia偶 autor tutka pisze:

I would like to thank Damian Nenow for this opertunity showing us on how to create clouds without any expensive plugins.

Czyli mo偶e s膮 jakie艣 niedrogie? Mo偶e kto艣 to przerobi i powie co i jak. Albo mo偶e Damian wr贸ci艂 z podr贸偶y?

Napisano

"chmury na podstawie teorii Damiana Nenowa" ??? Zaczyna mnie to ju偶 irytowa膰. Rozumiem, ze niekt贸rzy nie maja do czynienia na co dzie艅 z 3d, rozumiem tez, ze warto jest promowa膰 rodzimych tw贸rc贸w ale prosz臋 nie r贸bcie tego na sil臋, bo albo to zaczyna by膰 艣mieszne albo irytuj膮ce. Nadanie tak pompatycznej nazwy temu newsowi oraz pisanie o tym ju偶 5? raz moim zdaniem przynosi odwrotny skutek od w\w. Vertex paint, projekcje, i dx shadery to technologie, kt贸re stosuje si臋 powszechnie od lat...wielu lat.

Napisano
"chmury na podstawie teorii Damiana Nenowa" ??? Zaczyna mnie to ju偶 irytowa膰. Rozumiem, ze niekt贸rzy nie maja do czynienia na co dzie艅 z 3d, rozumiem tez, ze warto jest promowa膰 rodzimych tw贸rc贸w ale prosz臋 nie r贸bcie tego na sil臋, bo albo to zaczyna by膰 艣mieszne albo irytuj膮ce. Nadanie tak pompatycznej nazwy temu newsowi oraz pisanie o tym ju偶 5? raz moim zdaniem przynosi odwrotny skutek od w\w. Vertex paint, projekcje, i dx shadery to technologie, kt贸re stosuje si臋 powszechnie od lat...wielu lat.

ta ta masterze popatrz tu:

http://max3d.pl/forum/search.php?searchid=5582938

zazdrosc niszczy, jezeli potrafiles zrobic cos podobnego, to udowodnij najlepiej filmikiem z roku 2010, jezeli wiedziales teoretycznie jak to zrobic, to tez sie nie liczy. Teoretycznie wiem jak jest na saturnie, niestety w praktyce nie wiem nic. Wiec nie sap chlopaku, usiadz spokojnie i ciesz sie ze ktos sie dzieli wiedza, w przeciwienstwie do Ciebie ...

Edytowane przez Adek

Napisano
  • Autor
"chmury na podstawie teorii Damiana Nenowa" ??? Zaczyna mnie to ju偶 irytowa膰. Rozumiem, ze niekt贸rzy nie maja do czynienia na co dzie艅 z 3d, rozumiem tez, ze warto jest promowa膰 rodzimych tw贸rc贸w ale prosz臋 nie r贸bcie tego na sil臋, bo albo to zaczyna by膰 艣mieszne albo irytuj膮ce. Nadanie tak pompatycznej nazwy temu newsowi oraz pisanie o tym ju偶 5? raz moim zdaniem przynosi odwrotny skutek od w\w. Vertex paint, projekcje, i dx shadery to technologie, kt贸re stosuje si臋 powszechnie od lat...wielu lat.

Alojzy: Niepotrzebne nerwy.

syjon: Sorry. Przecie偶 nikt nie zmusza do ogl膮dania czy przerabiania tego. Ten tutorial jest tu po raz pierwszy. Dziwi臋 si臋, 偶e go tak odebra艂e艣.

A tytu艂 jest nawi膮zaniem do tego co napisa艂 autor tutoriala. Sam tego nie wymy艣li艂em i to w艂a艣nie wyda艂o mi si臋 interesuj膮ce, 偶e inne serwisy te偶 podaj膮 to dalej po autorze tutka. A wydaje mi si臋, 偶e jest to pewien spos贸b docenienia autora. Mia艂o by膰 troch臋 偶artobliwie, ale mo偶e faktycznie to nawi膮zanie ci臋偶ko wy艂apa膰 bo autor zamie艣ci艂 to w samym opisie na vimeo (a w newsie go nie ma). To fakt!

Autodesk庐 3ds Max庐 with Damian Nenow theory
W ka偶dym razie mam nadzieje, 偶e ten komentarz przeczyta wi臋cej os贸b i b臋dzie wiadomo do czego nawi膮zywa艂em :) Rzadko wymy艣lam takie tytu艂y jak wida膰, chyba lepiej tego nie robi膰, albo wtedy cytowa膰 do czego nawi膮zuj臋.

A je艣li chodzi o samo wydarzenie uwa偶am, 偶e je艣li jaki艣 film wygrywa jedn膮 wa偶niejszych nagr贸d w bran偶y (je艣li nie najwa偶niejsz膮) powinno si臋 o nim pisa膰. A i tak uwa偶am, 偶e s膮 serwisy zachodnie, kt贸re wi臋cej o tym pisa艂y.

Hynol: No w艂a艣nie. Je艣li chodzi o pluginy to w opisie na Vimeo s膮 szczeg贸艂y:

Edytowane przez Adek

Napisano

Nie obejrzalem jeszcze tego tutka, ale cieszy mnie to ze jest i kolejny bo to co Damian pokazala na Sigrapphie bylo troche za szybko :) a patent na chmurki wymyslil swietny :) A dlaczego pisze kolejny bo kilka dni temu trafilem na inny tutorial w ktorym autor pisze ze wlasnie opiera sie na sposobie Damiana

link

co niejako argumentuje tutyl nadany przez Adka a kolega "napinacz" niech popusci troche gumke....

Napisano
  • Autor

co niejako argumentuje tutyl nadany przez Adka a kolega "napinacz" niech popusci troche gumke....

Tylko tak ja pisa艂em. Tytu艂 to nie m贸j pomys艂, a autora tutoriala.

Ale za linka - dzi臋ki!

Napisano

Najs 艂on! Tak si臋 w艂a艣nie zastanawia艂em, kiedy kto艣 machnie tutka na podstawie prezentacji :)

Napisano

czyli co ...? tera zbedzie wysyp wizek i aniamacji z takimi chmurkami ? :)

Napisano
Stary patent jak swiat.

Prawda. Blurowanje iluminacji dla uzyskania efektu wielokrotnego rozproszenia swiatla wewnatrz obiektu (BSSRDF) jest stare jak sama grafika 3D, tylko nie kazdemu udaje sie uzyskac tak ladne* obrazki i to jest chyba zasadnicza roznica :) To nawet dosc zabawne patrzec jak sie komus wydaje, ze odkryl Ameryke, ale Nenow ma prawo, w koncu jest rez., a nie TD, a prawde mowiac przecietny przedstawiciel srodowiska Maxa wie tyle o 3D, co Hemingway o drukarstwie.

Tak czy inaczej swietna robota, gratulacje!

Skk.

* - dlaczego pisze sie o nich "fotoreal" skoro sa wyraznie stylizowane?

Napisano
... ale Nenow ma prawo, w koncu jest rez., a nie TD, ...

No to mo偶e warto konsultowa膰 pewne sprawy techniczne z O艣wietlenie TD? Chocia偶 PI chyba takiego akurat nie maj膮.

* - dlaczego pisze sie o nich "fotoreal" skoro sa wyraznie stylizowane?

Bo one s膮 stylizowane fotorealistycznie :) Kiedy艣 mia艂em zlecenie wykonania "Hiper Realistycznej" (jak to klient okreslil) animacji - to mi wyt艂umacz :) znaczy si臋 Nadrealistyczne? :)

Napisano
Stary patent jak swiat.

No fakt, ale jednak co艣 ma艂o tw贸rc贸w wykorzysta艂o ten patent :]

Napisano

A ja mam pytanie czy skrypt Translucency istnieje pod wersje maxa 2012? Widze, 偶e po 2011 dzia艂a, jednak ta wersja nie chce ruszy膰 z 2012.

Napisano

Pewnie rzecz nie nowa dla pracuj膮cych duzo w 3D ale kreatywne wykorzystanie narz臋dzi i sam efekt w tym przypadku zagra艂 idealnie. Sam nie wiedzia艂em o takich opcjach przy renderowaniu i ch臋tnie sobie potrenuj臋 co艣 podobnego, bo widz臋 ze nawet w real-time flashowym powinno da膰 rad臋 w wersji light.

anyway bigUp

Napisano

a 偶e tak offtopowo zapytam, pr贸bowa艂 kto艣 stworzy膰 podobny efekt w maya? bo ja pr贸buj臋, ale nie wiem jak wykona膰 sam efekt translucency w przygotowanym obiekcie z pomalowanymi vertexami..

Napisano

Symek, Symek, a bez personalnych wycieczek sie nie dalo? "Teoria Damiana Nenowa" to nazwal ten trik internet. Damian nigdy nie ukrywal, ze wykorzystal po prostu sprytnie i kreatywnie istniejace narzedzia. Patent jest swietny, prowadzi do fajnych, bardzo latwych do stylizowania i kontroli chmurek, ktore w dodatku licza sie blyskawicznie i nie robia niespodzianek. To odwrotnosc podejscia technicznego i dowod na to, ze czasem da sie prosto osiagnac kapitalne efekty. Tyle i az tyle.

t.

Napisano

xrs - a probowa艂e艣 zmieniac ustawienia translucency w materiale obiektu ?

pozdro

czaps

Napisano

prawda jest taka ze nikt na swiecie sie do tego nie przyczepil :) Ci bardziej pro z duza iloscia lat doswiadczenia, pewnie sie usmiechneli i poszli dalej. Tutaj niestety problemy EGO, tzn kilku tutaj ma takie ze mogliby je wozic na taczce, ale oczywiscie to nadal za malo :) musza zapostowac jacy to oni nie sa PRO, tylko po to zeby poprawic sobie humor i dobudowac dodatkowy pokoj na wylewajace sie z taczki...

Napisano

Czaps - no wlasnie probowalem ale cos mi to nie wychodzi.. Wieczorem sie jeszcze tym pobawie, ale jak by ktos mial jakis dzialajacy pomysl to plz napiszcie

Napisano

Symek az Ci da艂em negatywa za to co napisa艂es :) jak na 膰wicz膮cego mantry to by艂o to ... s艂abe

Napisano

Ja na przyk艂ad zako艅czy艂em zabawy z wypalaniem Radiosity do Vertex Color贸w par臋 dobrych lat temu (MAX 4 albo 5). I jako艣 nie 艣ledz臋 na bie偶膮co wszystkich myk贸w, wi臋c tutorial dla mnie bardzo fajny. Kompletnie nie rozumiem czemu ludzie jakie艣 ci艣nienie 艂api膮. Znacie metod臋, to nie ogl膮dajcie. I tyle.

Napisano

Hej, nie wiem czy przypadkiem nie na temat, ale zaryzykuj臋. Jaki to myk, kt贸ry wykonuje autor tutka mi臋dzy 14:25 14:42 sek. ?

Napisano

Nie bardzo wiem o co chodzi bo on w tym momencie g艂贸wnie m贸wi i nic niezwyk艂ego nie robi. Nadaje modyfikator vertex color, ustawia kolor vertex贸w wed艂ug bitmapy z difuse, powtarza operacj臋 偶eby rozja艣ni膰 vertexy. Nadaje nowy std materia艂 偶eby nie wy艣wietla艂o mu bitmapy z difuse, tylko sam vertex color.

Napisano

Nie by艂o mnie troch臋 - odpoczywam, relaksuj臋 si臋 troch臋.. przedwczoraj sko艅czy艂em razem z Agnieszk膮 Piechnik opowiada膰 o 'Paths Of Hate' na konwencie Polcon. Wyobra藕cie sobie moje zdziwienie :) Wchodz臋 na max3d a tu.. bagno. Niby swojski fetorek, ale mimo up艂ywu lat nie mog臋 si臋 przyzwyczai膰. 呕A艁OSNE to jest - serio. Ja wiem, 偶e nie ka偶dy pracuje w maxie. Dla user贸w XSI czy Mayi mo偶e i takie rozwi膮zania s膮 oczywisto艣ci膮. W maxie jak wida膰, trzeba by艂o wyj艣膰 poza dost臋pne standardowo narz臋dzia, poszuka膰 skrypt贸w, pokombinowa膰... Damianowi si臋 uda艂o znale藕膰 technik臋, kt贸ra pozwoli艂a mu "modelowa膰" chmury tworz膮c dowolne uk艂ady przestrzenne, a jednocze艣nie przeskoczy膰 volumetryczny rendering, zachowuj膮c jednak t膮 pierzast膮 mi臋kko艣膰 itd. Doce艅my to. Odnosi super sukcesy, film zdobywa nagrody, jego patent na chmurki zainspirowa艂 go艣cia z Ubisoftu do zrobienia tutka... ale NIE - to za ma艂o. To z zazdro艣ci si臋 bierze?

Napisano
Nie by艂o mnie troch臋 - odpoczywam, relaksuj臋 si臋 troch臋.. przedwczoraj sko艅czy艂em razem z Agnieszk膮 Piechnik opowiada膰 o 'Paths Of Hate' na konwencie Polcon. Wyobra藕cie sobie moje zdziwienie :) Wchodz臋 na max3d a tu.. bagno. Niby swojski fetorek, ale mimo up艂ywu lat nie mog臋 si臋 przyzwyczai膰. 呕A艁OSNE to jest - serio. Ja wiem, 偶e nie ka偶dy pracuje w maxie. Dla user贸w XSI czy Mayi mo偶e i takie rozwi膮zania s膮 oczywisto艣ci膮. W maxie jak wida膰, trzeba by艂o wyj艣膰 poza dost臋pne standardowo narz臋dzia, poszuka膰 skrypt贸w, pokombinowa膰... Damianowi si臋 uda艂o znale藕膰 technik臋, kt贸ra pozwoli艂a mu "modelowa膰" chmury tworz膮c dowolne uk艂ady przestrzenne, a jednocze艣nie przeskoczy膰 volumetryczny rendering, zachowuj膮c jednak t膮 pierzast膮 mi臋kko艣膰 itd. Doce艅my to. Odnosi super sukcesy, film zdobywa nagrody, jego patent na chmurki zainspirowa艂 go艣cia z Ubisoftu do zrobienia tutka... ale NIE - to za ma艂o. To z zazdro艣ci si臋 bierze?

Ja przypuszczam, 偶e z polskiej mentalno艣ci. Z jednej strony potrafimy si臋 jara膰 totalnym badziewiem rodzimej produkcji, z drugiej je藕dzimy po kolesiu, kt贸remu uda艂o si臋 zab艂ysn膮膰 na Siggraph'ie z autorsk膮 animk膮, co jest um贸wmy si臋, zayebistym osi膮gni臋ciem. Szczeg贸lnie w sytuacji, gdzie animacja jest naprawd臋 bardzo dobra.

Zazdro艣膰 te偶 chyba, ja wychodz臋 z za艂o偶enia, 偶e nie ma co zazdro艣ci膰, tylko trzeba zap.....la膰 :)

Tak na marginesie, jakby taki patent zaimplementowali w Vue to by艂o co艣 pi臋knego :)

Napisano

Zasada dzia艂ania taka sama/zbli偶ona jak w starusie艅kim pluginie Smoke z Blur Studios :)

Napisano

E tam, Krzysiu, olej.

Sam Damian chyba nigdzie nie twierdzil, ze zrewolucjonizowal tworzenie chmur, ino przedstawil sposob, w jaki je wykonal w PoH. Najwyrazniej dla niektorych to za duzo;)

Fajnie, ze ktos zrobil tutorial, ja z pewnoscia kiedys go wykorzystam, bo chmury w PoH miazdza mi to i owo;)

Napisano

to jest w艂a艣nie przyk艂ad dobrego wykorzystania narz臋dzia. Jednemu dasz m艂otek, d艂uto i wyrze藕bi kartofla a drugi Piet臋 albo Dawida oczywi艣cie znajd膮 si臋 i trzeci kt贸rzy zrobi膮 Ci wyk艂ad o tym 偶e taaaaakie narz臋dzia to ju偶 dawno wymy艣lono i to nie sztuka, no i w og贸le m艂otek firmy X jest lepszy ni偶 firmy Y bo tam drewniany trzonek by艂 od samego pocz膮tku i w og贸le to 艣mieszne ... 偶e komu艣 si臋 uda艂o

p.s. Reanimator- chmury mia偶d偶膮 Ci to i owo ? ... ech coraz wra偶liwsze mamy spo艂ecze艅stwo ;)

Edytowane przez jaras

Napisano

@jaras,Baggins: nie mam poj臋cia o czym m贸wicie, 偶adnych osobistych wycieczek w swojej wypowiedzi nie widz臋, gratuluj臋 autorowi efektu i przyznaj臋, 偶e zna膰 technik臋 to jedno, a u偶y膰 jej tw贸rczo do drugie.

Za negatyw mimo wszystko dzi臋kuj臋.

skk.

Napisano

je偶eli chodzi o mnie to negatyw polecia艂 za ten fragment cyt. "to nawet dosc zabawne patrzec jak sie komus wydaje, ze odkryl Ameryke ... a prawde mowiac przecietny przedstawiciel srodowiska Maxa wie tyle o 3D, co Hemingway o drukarstwie. " za bardzo generalizujesz IMO - nie w膮tpi臋 w Twoj膮 wiedz臋 nt. CG - teoretycznie jeste艣 GURU ale troszk臋 skromno艣ci by si臋 przyda艂o - to bardzo dobra cecha... oczywiscie w moim mniemaniu ;) co wi臋cej - nawet je艣li kto艣 nie wie co to jest "blurowanje iluminacji" nic nie upowa偶nia Ci臋 do wyra偶ania tak skrajnych opinii

Edytowane przez jaras

Napisano

jaras, negatyw za prawd臋? O艣mieszasz si臋 tak, 偶e gdybym wiedzia艂 jak wlepia膰 negatywy to by艣 dosta艂, ale piaskownic臋 mam za sob膮 ju偶 od kilku dekad.

Napisano

mamoulian - pod avatarem masz takie czerwone serduszko - kliknij tam a b臋dzie Ci dane ;) poza tym przeczytaj post Krisa - on tam opisa艂 mniej wi臋cej o co chodzi

Napisano

Nie rozumiem co mam zg艂ebia膰?

Dla mnie obra偶anie si臋, wlepianie negatyw贸w, walka o forumowy honor to szczyt dziecinady.

Podobnie jak ideowa moderacja i pa艂owanie skrajnych opinii. 艢wiadczy to tylko o infantylno艣ci tego forum i intelektualnej nieporadno艣ci, gdzie ka偶da, trudniejsza opinia przerasta w艂odarzy.

Napisano

mamoulian - nie masz nic zg艂臋bia膰 tylko przeczytaj post Krisa a forum max3d s艂u偶y grafikom do wymiany opinii (jakby艣 nie wiedzia艂). Damianowi uda艂o si臋 zrobi膰 naprawd臋 艣wietn膮 animacj臋 i zosta艂 zaproszony na Siggraph (co sie niecz臋sto zdarza w polskim 艣wiecie CG ) i powinene艣 mu odda膰 POK艁ON za to 偶e wbi艂 polski sztandar na obcej ziemi a nie pisac pierdo艂y o piaskownicy i intelektualnej nieporadno艣ci tego forum (o honorze nie wspomn臋). Pozdrawiam. p.s. jesli chodzi o mnie to nie jestem ju偶 moderatorem ani tym bardziej zadnym "w艂odarzem" i nie wiem za bardzo do kogo pijesz ? 艣mia艂o wlep mi negatywa! porzu膰 t膮 sztywno艣膰, wyluzuj si臋. Przypomnnij sobie jak by艂o w piaskownicy gdzie je艣li kto艣 Ci zabra艂 wiaderko to sypa艂e艣 mu piachem po oczach ;)

p.s.2. ...i pogratuluj mu cz艂owieku bo masz okazj臋!

Edytowane przez jaras

Napisano

Ja tam siedz臋 na tym forum ju偶 d艂ugo i nie zauwa偶y艂em infantylno艣ci (mo偶e poza aktualno艣ciami i czasem og艂oszeniami). Natomiast jak w wielu innych w膮tkach apeluje o poluzowanie gumy w spodniach. Odnosz臋 wra偶enie 偶e w 艣rodowisku ka偶dy sukces ko艅czy si臋 hejtem na forum. To chyba przenika z innych zak膮tk贸w internetu.

Napisano

Lucek - uwierz mi 偶e juz wielokrotnie wybiera艂em si臋 do pasmanterii kupic p贸艂 metra gumy do majtek i strzeli膰 sobie w 艂eb ... ale zawsze nachodzi艂o mnie opami臋tanie i my艣l - mo偶e by rzuci膰 to wszystko i wyjecha膰 w Bieszczady?

p.s. hejt na forum nie przenika "z innych zak膮tk贸w internetu" - dotyczy tylko pewnej firmy spod znaku szatana 666,3.14 ;)

Edytowane przez jaras

Napisano

Dotyczy te偶 student贸w psuj膮cych rynek;) i uczelni z kierunkiem grafika. Czasem kto艣 znienawidzi artyst贸w i autodesk. To si臋 robi 艣mieszne poma艂u. Dobrej nocy 偶ycz臋!

Napisano

Jaras, obaj znamy Symka i to nie tylko z forum, ale i z pracy, wi臋c wiesz sam, i偶 jego opinie zwykle s膮 wywa偶one, ale i nie waha si臋 on nazwa膰 po imieniu problemu, gdy go dostrze偶e, a jego do艣wiadczenie i wiedza daj膮 mu odpowiedni膮 do tego perspektyw臋. Ka偶demu te偶 zdarza si臋 wsta膰 lew膮 nog膮 i co艣 paln膮膰, wi臋c ten negatyw moim zdaniem by艂 zwyczajnie przesadzony. Wystarczy por贸wna膰 wypowiedzi guru Symka z wypowiedziami guru kurta, by dostrzec r贸偶nic臋 i dopasowa膰 skal臋 reakcji.

A film - 艣wietny. Sama decyzja o przekopaniu archiw贸w w poszukiwaniu prostych i skutecznych rozwi膮za艅, 艣wiadczy o solidnym i wszechstronnym wykszta艂ceniu plastycznym Damiana i jego 艣wiadomo艣ci, 偶e dobry plastyk mo偶e stworzy膰 arcydzie艂o nawet na murze i za pomoc膮 patyka oraz tego, co znajdzie na trawniku.

Napisano

Shogun, mo偶e i racja, widocznie mi te偶 sie wsta艂o lew膮 nog膮 - przepraszam za offtop

Napisano

Jaras tymi s艂owami to troch臋 przesadzi艂e艣 "i powinene艣 mu odda膰 POK艁ON za to 偶e wbi艂 polski sztandar na obcej ziemi". Id膮c twoim rozumowaniem to mo偶e zbudujemy pomnik na Wawelu?

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci