Sebazx6r Napisano 11 Wrzesień 2016 Autor Napisano 11 Wrzesień 2016 (edytowane) Dzieki za uwagi. Na kombinezon poswiecilem najmniej czasu. Skupilem sie na anatomii w tym ze na dłoniach i stopach najmniej czasu. Wstępnie to mial tylko bust zrobiony w wolnym czasie. Sculpt zaja mi chyba 4dni bez bazy. Co do doni dupki nie rwa zgięte sa tyko ostatnie policzki. Chyba troche zlej odległości zgialem xD. Dla uproszczenia przy LP troche pominalem blony pomiędzy pacami. Masa palców jest celowa ale Ralf to kompletnie inna bajka choc bardzo fajna. Zyla jest tam gdzie ma byc a zaczynala sie na przedramieniu. Choc miejscami lekki Freestyle ze zdjęć kulturystów. Moze poczyszcze kombinezon z zyl bo zapomniałem je wrzucić nawarstwe. I poprawie zmarchy ale w glowie rodź mi sie inny projekt xD. Likness jakiś i moze sculpt samej dloni w celu nauki. Moze dokoncze Alistera jakas poza uderzenie w worek lub nokaut. Sam nie wiem jak czas pozwoli. Ogónie mysle przysiadc do jednej postaci troche dluzej. Skupić sie tez na ubraniach. Moze Marvelusa kupie. Na cos się musze zdecydować choc ciuchy i textury to taki must. Za zmarsczki już się biore ;). Przylegaja do ciala wiec nie będzie trzeba tak modyfikować LP mocno. Edytowane 11 Wrzesień 2016 przez Sebazx6r
genitalius Napisano 11 Wrzesień 2016 Napisano 11 Wrzesień 2016 bardzo fajny koncept. Nie bede sie tu zbytnio sadzil na wielkiego mowce, podoba mi sie od pierwszego wejrzenia w szczegolnosci mordka.
Graft Napisano 11 Wrzesień 2016 Napisano 11 Wrzesień 2016 Całkiem fajnie wyszło, tylko te palce fajnie jak by się we właściwych miejscach zginały ;) poza tym wszystko na plus.
Sebazx6r Napisano 11 Wrzesień 2016 Autor Napisano 11 Wrzesień 2016 (edytowane) Zaczynam dobierać kolory. Metalowe części pokryje podrapana farbą. hmm... Update: Edit: Chyba poprawie te dlonie i nie tylko palce bo kuja w oczy bardziej srudrecze. Edit: Cos pogrzebałem z tymi dlonmi ale nie jeste jakos zbytnio zadowlony choć chyba jest lepiej. Przymiarka do plaszcza. Mysle go zasymulowacw mayce wstępnie pod sculpt. Nowka sztukaz Maykowej symulacji. [video=youtube_share;c9_BzJZkm_w] Edytowane 13 Wrzesień 2016 przez Sebazx6r
keajra Napisano 13 Wrzesień 2016 Napisano 13 Wrzesień 2016 Naprawde fajnie sie rozwijasz, brak Ci jednak tego ostateczneglo szlifu w wykanczaniu pracek. Detale Panie. Ale i to pewnie uzyskasz niedlugo.
Sebazx6r Napisano 13 Wrzesień 2016 Autor Napisano 13 Wrzesień 2016 Chcialem edytować by nie zasmiecac xD i dorzucić pare screenow, no ale już odpisze. Detal nie jest moja mocna strona. W najbliższym czasie chce kupic pare alph z xyz i poprobowac detalowac twarze w zetce. Na razie staram się to uzupelniac na poziomie lowpoly i textur, no ale roznie idzie. Substance dużo mi to jednak ułatwia.
Graft Napisano 15 Wrzesień 2016 Napisano 15 Wrzesień 2016 Miałeś jakieś początkowe założenia co do tej postaci ? pytam ponieważ model jest świetny, ale ta kolorystyka jakoś mi nie pasuje. Może to tylko moje odczucie, ale fajnie było by zobaczyć go w bardziej stonowanej zimnej palecie. Myślę, że to dodało by mu bardziej groźnego i poważnego charakteru bo w tym momencie wygląda bardziej jak postać do kreskówki dla dzieci :P (być może takie było założenie) Może warto by poeksperymentować bardziej w takim kierunku? Co o tym sądzisz ?
michalo Napisano 15 Wrzesień 2016 Napisano 15 Wrzesień 2016 Coraz lepiej to wygląda. Mi kolorystyka kojarzy się bardziej z klimatem komiksów a sama postaćz dragonballem :)
Sebazx6r Napisano 15 Wrzesień 2016 Autor Napisano 15 Wrzesień 2016 (edytowane) Kolorystyka z magneto z X-menta. Stąd fiolety. Już go nei będę dłubał. Poszło do Finished. http://max3d.pl/forum/threads/101863-Postac-Villain A tym czasem Day 1 wszystko z kulki xD [video=youtube_share;QnBy7Xhnz5w] Wygrzebalem stary model walcze z poza i przesculpcam miesnie... Dzis day 1. Ciezki temat: [video=youtube_share;sY6s2nphOLM] 4:20 xD pora spac wciąż Day1: [video=youtube_share;WUaMGk5W_vw] [video=youtube_share;EjveJO71p_U] Dla porównania: Edytowane 25 Wrzesień 2016 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 25 Wrzesień 2016 Autor Napisano 25 Wrzesień 2016 Drugi dzień/noc dłubania bez basemeshy.
michalo Napisano 26 Wrzesień 2016 Napisano 26 Wrzesień 2016 Fajna ta mordka ostatnia. Co do boksera, najbardziej brakuje mi tam dynamiki. Jakoś nie czuć żeby on uderzał, wkładał w to jakąś energię, emocje. Myślę, że powinieneś zróżnicować mięśnie - te aktywne i nie aktywne. Np. taki triceps przy udeżeniu powinien bardziej sięnapiąć, niż ta nie-aktywna ręka. I może trochę emocji na twarzy. Ogólnie spoko, ale brakuje tego czegoś co dodało by tam życia. Na pewno widać u ciebie progress.
Sebazx6r Napisano 26 Wrzesień 2016 Autor Napisano 26 Wrzesień 2016 (edytowane) Dzieki za uwagi ;) Dzien trzeci: Edytowane 26 Wrzesień 2016 przez Sebazx6r
keajra Napisano 27 Wrzesień 2016 Napisano 27 Wrzesień 2016 Wyglada troche jak Luis De Fines. ogolnie bardzo fajna glowka.
Sebazx6r Napisano 27 Wrzesień 2016 Autor Napisano 27 Wrzesień 2016 (edytowane) mam 3 zdjecia, troche sie z nim mecze bo wszedzi ma inaczej wykrzywioną minę xD. Dlatego tez robilem w mimice: Tylko jeszcze podstawie jednego zdjęcia wiec. [video=youtube_share;CGs6pENS_nE] update. Tawrzy tez pare razy się dostalo xD... [video=youtube_share;85CxqTJFZoE] hmm [video=youtube_share;bWVWn9iqmSY] [video=youtube_share;lr_IWogenbg] [video=youtube_share;aNeV5eKs7Ss] [video=youtube_share;TXyR4nrW9EA] Kolejny likness ale nie wiem czy wytrwam gość się zmienia niesamowice. [video=youtube_share;NGYG8szjQW8] Edytowane 8 Październik 2016 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 8 Październik 2016 Autor Napisano 8 Październik 2016 Update kilka minut dlubania w dniu drugim. Na razie symetria. [video=youtube_share;XvdjsUIt6n4]
Sebazx6r Napisano 8 Październik 2016 Autor Napisano 8 Październik 2016 (edytowane) Wygral pan talon na balon xD. Staram sie nic nie podlladac po model tylko tluc z obserwacji. [video=youtube_share;3LfV21MmxYc] [video=youtube_share;b47xaYXEV9U] Zjebal.... poprawiam xD... Edytowane 10 Październik 2016 przez Sebazx6r
Xaia Napisano 10 Październik 2016 Napisano 10 Październik 2016 Jak pierwsze głowy Javiera były jeszcze jako tako do odganięcia kto to jest to teraz miałbym już problem. Ciągle rysujesz zmarszczki zamiast je rzeźbić. Mam wrażenie, że tutaj kompletnie nie trafiłeś z bryłą, przekombinowałeś. Zobacz w pierwszym poście jakie tam zrobiłeś tam kości policzkowe, usta, to one nadawały ten rozpoznawalny kształt. Mam dziwne wrażenie, że banie ma za dużą, albo tak niefortunnie uciąłeś screenshot. Pokazuj zawsze całą główkę i do tego zbliżenia, inaczej się na to patrzy.
Sebazx6r Napisano 10 Październik 2016 Autor Napisano 10 Październik 2016 to nie sa glebokie zmarczki wytlumacz mi jak mam je robic to chetnie poprawie. Nie robie glebokich zmarszczek bo nie ma mimiki.Wiem ze mozna lepiej no ale. A tak ten ostatni zjebalem ale no coz o 2 w nocy mozna zj..c :) Twrz goscia mocno sie zmienia czesem ciezko go nawet rozpoznac a tym bardziej wyrzezbic :). bede wdzieczny za lyse zdjecia lub wiecej fot nie przepalonych wielkim swiatlem bo sie qrde mecze xD. Zaczynam sie zastanawiac czy nie zaczac go od poczatku. Ucho na penwo do poprawy.
Xaia Napisano 10 Październik 2016 Napisano 10 Październik 2016 (edytowane) No tutaj tobie zdecydowanie coś nie pykło ;). Nie musisz robić głębokich zmarszczek, wystarczy, że będziesz trzymał się kierunku i odpowiedniego nacisku. Ja używam dam_standard i standard brush. Hossein Diba - zobacz, że on ciągnie te zmarszczki i podbija standard brushem żeby nadać im głębi. Edytowane 10 Październik 2016 przez Xaia
Sebazx6r Napisano 10 Październik 2016 Autor Napisano 10 Październik 2016 No wlasnie tak zaczalem robic. Qrde on wszystko tym standardem opierd... Im dluzej robie ten lajknes tym bardziej mam wrazenie ze ide wlas xD
michalo Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Czyli pora zrobić sobie przerwę i następny projekt :P
Sebazx6r Napisano 11 Październik 2016 Autor Napisano 11 Październik 2016 Pozbieralem referencje z jednego filmu a podobnego okresu. Mlodsza wersja rok 2000. Jutro cisne dalej. [video=youtube_share;zjguXlZ9fcY]
Xaia Napisano 11 Październik 2016 Napisano 11 Październik 2016 Taki paintover na szybko. Oczywiście ogniskowa pewnie się nie zgadza, ale to tylko poglądowo. Ogólnie rzecz biorąc to źle powyprowadzałeś kształty. Ucho jest za bardzo przesunięte do tyłu. Czaszka dużo za duża, przez chwile myślałem, że to nowy model kosmity. Łuk brwiowy do poprawki kompletnie. M. procerus powinien być jeszcze bardziej wysunięty,. Usta tak jak widać na screenach. Zwróć uwagę jak płaske ma policzki przy nosie z profilu. Z przodu niepodobny do nikogo ;p zdjecie, czaszka i paintover dopasowane do twojego oka.
Sebazx6r Napisano 12 Październik 2016 Autor Napisano 12 Październik 2016 (edytowane) Czaszki jeszcze nie tykalem. Robie na podstawie ujec z filmu z 2000 roku. Nie podkladam zdjec. wole tak cwiczyc oko. Czy nie podobbny do nikogo nie wiem. Nie ma jeszcze asymetrii i sporo poprawek ale jak przejzysz jego zdjecia w necie to czesto sam do siebie nie jest podony. Tak wiec sobie powoli dlubie dalej. Jak nie wyjdzie zaczne go robic od nowa. Kamera miala 40 stopni szerokosci do turntable hmm a moze 28. Wysokosc czaszki mierzylem wedlug 0.5 od oczu gora i dol w orto ale moze sie ryplem. Potylicy nie sprawdzalem. Ogolnie dzieki za wskazowki. Edit: Up [video=youtube_share;e0qZx-64POM] [video=youtube_share;MJMi3fLgC6g] Dla odprozenie no moze lekkiego wqr... xD Arnold. Musze textury ogarnac i reszte modelu. [video=youtube_share;UxmFfPpuoQU] Kupilem Affinity no more gimp :): Edytowane 10 Grudzień 2016 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 27 Grudzień 2016 Autor Napisano 27 Grudzień 2016 (edytowane) Taki szybki taki moze dokoncze jakies sifie hem Edytowane 27 Grudzień 2016 przez Sebazx6r
Graft Napisano 27 Grudzień 2016 Napisano 27 Grudzień 2016 Ciekawa fizjonomia Dni młodości już widać ma za sobą ;) P.S. Jak definiujesz szybki ? :D ile godzin?
Sebazx6r Napisano 27 Grudzień 2016 Autor Napisano 27 Grudzień 2016 Chyba 3 godziny ale z cartoonowej bazy glowy. Duzo nei zostalo ;)
michalo Napisano 2 Styczeń 2017 Napisano 2 Styczeń 2017 Trochę szkda, że tak isymetryczny. Bo model fajny tylko ta symetria psuje trochę odbiór.,
Sebazx6r Napisano 3 Styczeń 2017 Autor Napisano 3 Styczeń 2017 (edytowane) [video=youtube_share;k5LPjcXPIM4] [video=youtube_share;L2WuWdxxmBY] finito: [video=youtube_share;NUE4mWE7miA] Taki skryp do pracy napisalem ostatnio dla odmiany do technicznego zamykania oczu: Usiadlem na chwile do starego modelu.... TAki blockout Cichow. Testowanie proporcji: [video=youtube_share;3j0wOewRsW4] Edytowane 19 Luty 2017 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 19 Luty 2017 Autor Napisano 19 Luty 2017 (edytowane) Powoli do przodu. [video=youtube_share;6lnee19Pw3w] [video=youtube_share;nAe_YCW7TaE] Jeszce do teczuchy wrzuce: [video=youtube_share;ksalCVLJYT8]https://youtu.be/ksalCVLJYT8 Jeszcze cos z Watchdogsow. Udalo mi sie wygrzebac screen z Shoguna: [video=youtube_share;9vk-2ZHAATo] 2 Quick ones [video=youtube_share;LbMwyALJdtU] Taka dlubanina miedzy taksami. Gloaw z poprzednich glow reszta dzis od zera.. [video=youtube_share;aomhY1-qsck] [video=youtube_share;uSZ0N2AnjDc] Edytowane 12 Marzec 2017 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 12 Marzec 2017 Autor Napisano 12 Marzec 2017 (edytowane) Nie moge juz dodawac xD w edycji stuffu wiec... Test nCloath gumki do majtek: Symulacja testowa koszulki [video=youtube;jkK-H-me_XY] [video=youtube;SdhvhAPRx-4] [video=youtube_share;6TRtmNtDo6A] [video=youtube_share;ipoxgK_a0c0] Qrde napisa powinienem byl zrobic po mirrorze. [video=youtube_share;UjVqVaUm2dk] Edytowane 27 Marzec 2017 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 27 Marzec 2017 Autor Napisano 27 Marzec 2017 Nie miesci sie wiec updatene: Skrypcik do pomocy przy modelowania cartoonowych oczu wraz z blendshapami. I taki skryp do alignowania vertow moze posluzyc do zamykania oczu. I jeszcze mirror UV bez psucia vertex ordera. dzial dla obiekotw symetrycznych nieciaglych poligonalnie: [video=youtube_share;pGxhpccHaKw]
lucys Napisano 27 Marzec 2017 Napisano 27 Marzec 2017 Swietna sprawa praca w programie zBrush. Dzięki temu programowi można naprawdę nieźle zarobić i jest to dobra zabawka na zimowe dłuuugie wieczory. Osobiście zazdroszczę posiadania programu i samych umiejętności. Ja to już bym wiedział jak to wykorzystać. Bardzo dobre prace. Super robota! Pozdrawiam.
Sebazx6r Napisano 30 Maj 2017 Autor Napisano 30 Maj 2017 (edytowane) Wracam do pewnej bajki ;). Dzien pierwszy bez bazy. [video=youtube;BXveo-H2KdU] 31_05_2017 Day2. [video=youtube_share;NV1Sq75OpRY] Jeszce spodnie dosymulowalem w mayce 01_06_2017 W sumie buty zrobielem w nocy w domu. Skonczylem o 1am dzis adjustem i wrzuceone do postaci. Jeszce skarpetki: 02_06_2017 03_06_2017 Edytowane 3 Czerwiec 2017 przez Sebazx6r
tr3buh Napisano 3 Czerwiec 2017 Napisano 3 Czerwiec 2017 widac spory progres w porownaniu do tych poprzednich co robiles OST Space Jam tez niezly
Sebazx6r Napisano 3 Czerwiec 2017 Autor Napisano 3 Czerwiec 2017 (edytowane) Dzieki Hubert ;). Zabawy z x-genem. Pierwsze podrygi: Test interactive grooming: Edytowane 6 Czerwiec 2017 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 18 Lipiec 2017 Autor Napisano 18 Lipiec 2017 Godzinka z kulki dla wprawy. [video=youtube_share;aX0u0Rl8VII]
michalo Napisano 18 Lipiec 2017 Napisano 18 Lipiec 2017 Fajna. Tutaj już nie rozpoznaję, że to ty rzeźbiłeś. Mam na myśli, że poprzednie rzeźby coś łączyło, coś co kojarzyło mi się właśnie z tobą. Tutaj inaczej, czyli na branżowy plus chyba ;)
Akierek Napisano 18 Lipiec 2017 Napisano 18 Lipiec 2017 Fajne prace tutaj masz. Podziwiam ludzi ktorzy pracuja w Zbrushu, dla mnie to czarna magia. :)
Sebazx6r Napisano 27 Lipiec 2017 Autor Napisano 27 Lipiec 2017 (edytowane) Dzieki. Zaczalem od niechcenia patrzec jaki look bym chcial i teraz pidzamaboy. Potem przeretopuje i zasymuluje od poczatku. [video=youtube;pYj2Ox-rGrc] ---------------------- Soft Maya, Zbrush. [video=youtube_share;hNL-m4gWXB4] [video=youtube_share;gk9HP7tXdg4] [video=youtube_share;_9YYYVG0YQI] Edytowane 3 Październik 2017 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 9 Październik 2017 Autor Napisano 9 Październik 2017 Odpowiedzialny byłem za zrobienie blendshapu/morpha. Sa zrobione w Mayce bez dispa animowanego sam blendshape. A tak glowa to pamieta jeszce inny projekt a do tego byla zmodyfikowana a detal tak naprawde poszdl z XYZ na etapie shadingu przez ILMSroke ;p.
Sebazx6r Napisano 10 Październik 2017 Autor Napisano 10 Październik 2017 (edytowane) Zadko kiedy używamy disp do animacji. Bywalo ze w dioramy sa uzyte. Ale z seemami nie powinno byc problemu. Glowe mamy na 1 UDIMIE. Z 32bit disp nie powinno byc problemu. Poprostu sa 2 mapki przykladowo i na blend color jest blendowana jedna w druga nie sumujemy tylko podmieniamy tak jakby na opacity. Przyuczam się Marvelousa: Takim tam skrypt... [video=youtube;3-JiV3hRenU] Jeszcze nauka pythona pod Maya. [video=youtube_share;VJ-31dowtmk] update: [video=youtube_share;XzE9ytGr7sw] [video=youtube_share;S36sSeYzyMQ] [video=youtube_share;iisSavgdD_w] [video=youtube_share;D-7KTMGIJ5c] Day1: Day2: [video=youtube_share;4QSUPAtti28] Day3: [video=youtube_share;q1mXzIm4550] Day4: [video=youtube_share;3_saise5ZXU] Edytowane 10 Styczeń 2018 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 11 Styczeń 2018 Autor Napisano 11 Styczeń 2018 (edytowane) Chcialem edytować ale sie nie miesci juz w jednym poscie: Day5: [video=youtube_share;SCzP5MX1aI8] Day6: [video=youtube_share;rlJ2HG67FaU] Day7: Day8: [video=youtube_share;w0h2lxyUpF4] Nauczyłem się animować kamerę w Zetce xD trochę nieudolne ale jakoś wyszło: [video=youtube_share;ObY-oIj8aaE] [video=youtube_share;hATr-YDVEj0] [video=youtube_share;zif8R9XWQhg] [video=youtube;9sV-1PuKS7I] Edytowane 24 Styczeń 2018 przez Sebazx6r
genitalius Napisano 24 Styczeń 2018 Napisano 24 Styczeń 2018 fajne rzeczy, najbardziej podoba mi sie ten murzynek maly. Calosciowo jest bezbledny, nie ma nic coby sie tam nie zgadzalo, jest kompletny. Plaszcz tego Triguna bardzo dobrze zrobiony, to z jakiegos tuta czy sam z siebie? Musze sie kiedys zabrac za marvelousa, na przykladzie Twojej teckzi widac, ze dobrze zrobiony ciuch to jakies+50 do wygladu postaci.
Sebazx6r Napisano 24 Styczeń 2018 Autor Napisano 24 Styczeń 2018 Cześć. Moje ADHD przeszkadza mi w oglądaniu tutoriali. Tutki do MD są na ich oficjalnej stronie, ale i tak zazwyczaj je przewijam. Dlatego dla mnie błogosławieństwem jest jak ktoś opisuje narzędzie, a nie swój workflow ,gdyż ja i tak mam swój tok myślenia i ustawiam workflow pod siebie by za bardzo się nie napracować. Stąd zalążki skryptów. Marvelousa kupiłem ostatnio na Steam'ie i użyłem chyba ze 2 razy właśnie na tego murzynka. W sumie nie jest super dokończony, ale różnica między symulowanym a skulpconym ciuchem jest znaczna. Jeszcze muszę się któregoś dnia przemóc i porobić animowane kolajdery. Jeżeli chodzi o 2 ostatnie prace, zaczynając od Triguna , to czysty Zbrush bez Marvelousa. Teraz chyba sobie jeszcze jednego Cartoona zrobię może grubego kosmite ze Space Jam. I może spróbuje MD użyć do niego i potem może jakiś likness spróbuje bo strasznie jednak to jest trudne. P.S. staram się też nie robić z basemeshy, Najważniejsze to trafić formę. Takie rzeczy typowo techniczne to mam w pracy. Retopo i układanie gotowej siatki body na ciele glowie. Poprostu musi działać. W sumie większość ostatnich prac pozaczynałem w robocie xD.
genitalius Napisano 24 Styczeń 2018 Napisano 24 Styczeń 2018 no to musze powiedziec, ze plaszczyk calkiem elegancki jak na nie-marvelousa.Ja mam to samo jesli chodzi o tutoriale, nie jestem w stanie przerobic zadnego w sposob tradycyjny, powiedzialbym nawet, ze wole pisemne solucje ale w przypadku kiedy idzie o nauke narzedzi to sila rzeczy cos zdarza mi sie obejrzec. To w robocie masz czas na luzna nauke czy robienie jakichs personal art'ow?
Sebazx6r Napisano 24 Styczeń 2018 Autor Napisano 24 Styczeń 2018 (edytowane) Czasami trochę czasu się znajdzie. Między projektami. Robię projekt lub czegoś się uczę. Kończę często w domu. Czasem po prostu jestem w miarę technicznie szybki. Nawet sobie skrypty nauczyłem sie robić jako tako mel/python pod maje z interfacem i by nie męczyć powtarzalnych czynności. Ogólnie dobrze by znaleźć czas by podnieść skila nie każde zadanie w pracy jest artystycznym wyznaniem. Do tego tak naprawdę wszystko polega na kompromisie. Day1: [video=youtube_share;lt1AVOrPduo] Day2: stil... day2 Day3: stil... day3 tweaks [video=youtube_share;_3h4NsdZzxM] Day4: Maya Zbrush. Symulowane ncloath. Ogolnie zmarchy powstaly z ncloath [video=youtube_share;7O-WU-gDStY] [video=youtube_share;AU6KILubgQw] Day 5: Day 6: [video=youtube_share;770CFneYDoM] Day 7: Edytowane 7 Luty 2018 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 7 Luty 2018 Autor Napisano 7 Luty 2018 Post powyzej nie pozwala mi juz na upchanie wiecej Media wiec podbijam:
Sayja Napisano 7 Luty 2018 Napisano 7 Luty 2018 Postać niczego sobie :) kołnierzyk wydaje się nie mieć praktycznego sensu, chyba trochę opadł :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się