Skocz do zawartości

Marvelous Designer 3 - ubieramy modele


adek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przegladalem filmiki na stronie producenta, no ciekawy to je program. Mieliscie moze z nim stycznosc, bo interesuje mnie jak to przebiega z nim praca w praktyce.

Edytowane przez MariushO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu pojawiła się nowa, zaktualizowana o nowe funkcje wersja Marvelous Designera - programu do symulacji tkanin. Z jego pomocą ubierzecie swoje modele szybko i przyjemnie.

 

Trochę się nie zgodzę z tym "szybko i przyjemnie". Chyba, że rzeczywiście kupi się gotowe ciuchy na stronie MD. Albo ma pod ręką krawcową z gotowymi wykrojami.

Wystarczy spojrzeć na screeny wykrojów, które są w sklepie. Tu np. koszula i spodnie policjanta:

http://s3.marvelousdesigner.com/mdweb/20140117/2e861c6261a94ecd8a452f2d7c1ae925.jpg

A tu zwykły t-shirt:

http://s3.marvelousdesigner.com/mdweb/20131126/567bf82d85f04c34909fa3413c2648c2.jpg

 

Trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś po prostu siada i w kilka chwil odwzorowuje te wszystkie elementy z głowy. A jeśli łuki na rękawach np t-shirtu będą nie takie jak trzeba, to będą się źle układać i źle wyglądać. O tym, że w takiej koszuli wystarczy zrobić jeden element źle, żeby całość była do kitu, chyba już nawet nie trzeba mówić.

Także, to jest świetny soft, jeśli ktoś ma zacięcie do projektowania ubrań (jest tu ktoś taki? ;)), albo ma gotowe wykroje, albo stanowczo za dużo czasu. ;)

 

Edit: O, Pionier, może napiszesz coś więcej? Dla równowagi po moim rancie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Luki Luki a np. jakby porownac mozliwosci tego programu w typowo vfx'owskim postrzeganiu? Jakby porownac ten program do clotha w maxie czy w mayce, to jest jakas roznica w szybkosci czy w mozliwosciach? Pytam sie dlatego, bo nie mialem stycznosci z Marvelous Designer i nie wiem czego mozna sie po nim spodziewac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Luki Luki a np. jakby porownac mozliwosci tego programu w typowo vfx'owskim postrzeganiu? Jakby porownac ten program do clotha w maxie czy w mayce, to jest jakas roznica w szybkosci czy w mozliwosciach? Pytam sie dlatego, bo nie mialem stycznosci z Marvelous Designer i nie wiem czego mozna sie po nim spodziewac?

 

Tylko po co Ci marvelus jak masz fizyczne clothy w Houdinim i szybki nCloth w Mayce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luki Luki, chyba 15 złotych zainwestowane w Burdę albo podobne czasopismo nie zrujnują nikogo po zakupie programu. Można też góóglować wykroje, a z filmików wynika że dopasowanie łatek jest o wiele prostsze w programie niż szpilkami na lalce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kramon czyli co, szkoda czasu bo nie warto, czy szkoda czasu bo za trudny? Pytam powaznie, bo demka i tutki na stronie producenta sa obiecujace.

 

Jest tak szybki że nie musisz czekać aż coś się policzy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legomir- Po to że jest łatwiejszy i ma dużo większe możliwości. nCloth jest spoko do zanimowania flagi albo sukni ale zrobienie w nim złożonego kostiumu który się nie rozsypie w symulacji jest nierealne/ niebotycznie trudne. Mówię o ciuchach typu kurtka puchowa z materiałami rożnego typu, suwakami, kieszeniami, z kapturem zaciskanym sznurkiem....

W marvelousie nie operujesz na polygonach (których gęstość dodatkowo wpływa na symulacje) tylko na wektorowych wykrojach. Dużo łatwiejsza edycja i można zmieniać wykroje w realtime co jest w majce niemożliwe.

 

Luki Luki - Można znaleźć takie wykroje na sieci w parę minut. Jak ktoś poważnie zabiera się za ciuchy to powinien trochę temat kojarzyć. Nie ważne czy je będzie rzeźbił w zecie czy symulował w marvelousie, dobrze wiedzieć gdzie przebiegają szwy.

 

MariushO- Jeśli ufać ludkom którzy już to wdrożyli do pipelineu to wychodzi że setup podstawowych rzeczy jest n-dziesiąt razy szybszy niż w zwykłych pakietach 3d. Wydajność symulacji też niespotykana w żadnym innym sofcie. Tak przeliczając na realny czas roboty to porównujemy minuty z godzinami. ;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewien mały królik chwalił się jakiś czas temu, własciwie dość już dawno ciuchami zrobionymi w md i na tyle fajne były to prace że dodałem je do ulubionych. temat a to było na starszej wersji 2.

 

Sam próbowałem, i program rzeczywiście szybki, jeżeli ma się talent do krawiectwa i mody to ciekawe rzeczy mozna wyczarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legomir- Po to że jest łatwiejszy i ma dużo większe możliwości. nCloth jest spoko do zanimowania flagi albo sukni ale zrobienie w nim złożonego kostiumu który się nie rozsypie w symulacji jest nierealne/ niebotycznie trudne. Mówię o ciuchach typu kurtka puchowa z materiałami rożnego typu, suwakami, kieszeniami, z kapturem zaciskanym sznurkiem....

W marvelousie nie operujesz na polygonach (których gęstość dodatkowo wpływa na symulacje) tylko na wektorowych wykrojach. Dużo łatwiejsza edycja i można zmieniać wykroje w realtime co jest w majce niemożliwe.

 

Wszystko zależy co pojmujesz za symulacje jeśli powieszenie, że tak powiem szmat na wieszakach żeby ładnie wyglądało do Marvelus jest okey, ale jak masz wielką jatkę na scenie i kilka solverów współdziałających ze sobą na kilku poziomach i wszystko wpływa jakoś na siebie to symulacja w Mayi/Hou/Si ze syflexem okazuje się o wiele prostsza. Btw. o ile wiem to na każdy solver ciuchów musi jakoś wpływać gęstość siatki czy symuluje to na linkach jak nCloth czy symuluje na geometrii jak w Houdinim(tutaj ruch zostaje ten sam tylko zwiększa się ilość fałd i szczegółów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem ludzie zajmuja sie rzeczami powazniejszymi niz cgbitwy orkow i troli.

 

Program swietny bo zaoszczedza bardzo duzo czasu w branzach ktore naprawde cos wnosza do naszego zycia. do tego pozwala oszczedzac mase tkanin i zbija koszty przy prototypowaniu. Niestety nawet ja wiem ze w kiosku jest cala masa gazetek z wykrojami -krawiecka rodzina ;-)

 

Ile by ten program zmienil gdyby Robin mogl zaprojektowac wzor zanim go uszyje i zacznie nosic ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam że mam ten soft w kolejce do poznania jako narzędzie do modelowania tapicerowanych mebli. odkąd polycount scen schodzi na dalszy plan, zaoszczędzone godziny ręcznego poly-rzeźbienia fałd na poduszkach i oparciach sof są warte poznania podstawowych technik krawieckich imho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się wypowiem jako użytkownik 2-ki, program naprawdę bardzo dobry, tylko akurat dla mnie update do 3-ki był nieporozumieniem, ponieważ poza nowym butikiem modeli oraz ładniejszym interfejsem nie wniósł żadnej konkretnej nowości. Dlatego nie zdecydowałem się na update do 3-ki. chyba że ktoś mnie wyprowadzi z błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

max też ma taką możliwość robienia z wykrojów, ale własnie cały myk polega na posiadaniu takich wykrojów, coś udało mi się wyguglować do sukni, ale nie znajdowałem wielu referencji, ale w porównaniu do maxowego, ten działa nieporównywanie szybciej i przyjemniej. A jak wygląda import do maxa? po prostu importujemy gotowy mesh?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to miało znaczyc, nastepna Twoja podpucha i prowokacja?

Czlowieku stajesz się męczący, irytujący i prosisz się o bana na całego(zresztą już Ci niewiele brakuje!).

 

boże człowieku szukasz dziury w całym chcesz się kłócić chyba :D idź na ulice

 

gdybyś czytał umiejętnie bo tego nie potrafisz z tego co widzę to byś zauwarzył że Mateusz zadał pytanie:

 

A jak wygląda import do maxa? po prostu importujemy gotowy mesh?

 

Na co brzmi odpowiedź TAK. Jak za pewne wiesz jest limit minimalny limit znaków. tyle.

 

 

Po za tym jeżeli dla ciebie moje posty są prowokacjami i podpuchami to słabo z tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karmen: dajesz dajesz... :)

 

@mateusz_s: Mozna eksportować do obj, z różną gęstością siatki, eksportują sie tez uvki. Siatka na wyjściu jest trójkątna.

Edytowane przez Pawlito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak pisze Monio. To co normalnie byłoby piekłem w MD jest proste i się nie sypie, do tego symulacja jest bardzo szybka. Jak już się człowiek przyzwyczai do tej wygody i szybkości to nawet ciężko sobie wyobrazić pracę bez tego softu...

Wbrew pozorom elementy ciuchów łatwo jest robić z głowy, bo jak coś jest źle to od razu to widzisz i możesz poprawić w realtime i bardzo szybko się nabiera wyczucia. Oczywiście warto sobie pooglądać jak wyglądają różne wykroje, ale ogólnie naprawdę nie trzeba być alfą i omegą w projektowaniu żeby coś fajnego skroić.

Jak coś, to z importem i eksportem animacji i obiektów nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej ludzie ogarnijcie się. Koleś się pyta czy można exportować piszę że tak po czym dostaje 3 minusy po czym druga osoba pisze że można exportować i wszyscy mu biją brawa. Max3d logic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie karmi, to ty sie ogarnij. Przypomnę ci twój ostatni wpis ze wczoraj "Mental ray aaaaaaaaaaaaa!

Jesteś hardcorem!". Jesteś trolem, hejterem, fanbojem w jednym. Mówię o całokształcie twórczości. Masakra chłopcze.

 

Edit

 

@Kermit: jak juz mówiłem - dajesz, dajesz.

 

 

 

skończyłem z tobą.

Edytowane przez Pawlito
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie karmi, to ty sie ogarnij. Przypomnę ci twój ostatni wpis ze wczoraj "Mental ray aaaaaaaaaaaaa!

Jesteś hardcorem!". Jeteś trolem, hejterem, fanbojem w jednym. Masakra chłopcze.

 

A co ma post tamten do tego lol?! troche żenua, on kiedyś napisał coś złego to my teraz będziemy wszystko co on napisze minusować zachowujecie się jak 5 letnie dzieci Mamo!! ale ten pan mówi że 3dmax jest beeee!

 

Jest hardcorem że używa mental ray'a, to jest gorzej niż vray.. nigdy nie wiesz czy nagle niewyskoczy ci masakra jakaś, sory ale ja nie mam czasu na ponowne renderingi i zastanawianie się czy nagle nie będzie artefaktów albo czy nagle nie będzie się renderowało 500 lat pozdrawiam vray'a (chociaż to się rzadko zdarza, i to świetny silnik) Po za tym jak trochę się użyje mózgu i ma się jakie kolwiek poczucie humoru, to od lat wiadomo że jest beka z mental ray'a i jest masę memów na jego temat. więc pozdrawiam was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma post tamten do tego lol?! troche żenua, on kiedyś napisał coś złego to my teraz będziemy wszystko co on napisze minusować zachowujecie się jak 5 letnie dzieci Mamo!! ale ten pan mówi że 3dmax jest beeee!

 

Dzieciakiem to Ty tutaj jesteś i pod względem zachowania i pod względem fizycznego wieku. Nie dociera do Ciebie nic, a fakt, ze za pare Twoich następnych postow w swoim stylu pewnie zostaniesz zbanowany, ucieszy niejednego użytkownika tego forum. W większości watkow wypowiadając się hejtujesz, trollujesz i mieszasz. Z tego wynika Twoja reputacja tutaj i dostawanie minusow.

Ale po co ja się produkuje? I tak tego nie zrozumiesz, chłopcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marvelous jest ok. Wykroje bywają skomplikowane i nie musisz umieć ich projektować bo nie jesteś przecież krawcem, wykroje możesz pobrać z sieci, czasopism, książek itd.. Jeśli jesteś artystą i rzeźbiarzem to i tak musisz posiadać taką wiedzę. Nawet jak z palca robisz w Z-ce tkaniny to musisz masę wiedzy przyswoić jak uszyta jest koszula czy jakikolwiek inny ciuch. Program jest świetny i bardzo przyśpiesza nawet na poziomie stworzenia prostych baz do rzeźbienia, bo moim zdaniem nic z automatu nie wyjdzie idealnie. Jestem za a nawet bardzo za. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieciakiem to Ty tutaj jesteś i pod względem zachowania i pod względem fizycznego wieku. Nie dociera do Ciebie nic, a fakt, ze za pare Twoich następnych postow w swoim stylu pewnie zostaniesz zbanowany, ucieszy niejednego użytkownika tego forum. W większości watkow wypowiadając się hejtujesz, trollujesz i mieszasz. Z tego wynika Twoja reputacja tutaj i dostawanie minusow.

Ale po co ja się produkuje? I tak tego nie zrozumiesz, chłopcze.

 

Ale ja się nie czepiam że ktoś mnie minusuję takie mam zdanie i tak uwarzam. Moja sprawa, jest to trochę kontrowersyjne i odmienne zdanie. Na normalnym forum ludzie to szanują bo każdy ma swoje zdanie i prawo głosu tutaj jest forma Teamu, kiedy powiesz coś nie w kanonie i tak jak oni spisali, to jesteś hejtowany i minusowany. I trudno takie życie. Ale minusowanie kogoś za dobre posty bo w innych postach pisał coś co nie jest po mojej myśli jest dziecinne. Dorośnijcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kramon, "dorosły chłopczyku". Ostatnie moje słowa do Ciebie są takie: wypowiadanie swojego zdania a forsowanie, to wielka roznica. Proponuje jakiś kurs z komunikacji interpersonalnej dla Ciebie, bo widocznie nie dajesz sobie z tym rady. Wiem, doroslasc prawnie uzyskuje się w wieku 18 lat, emocjonalnie nawet nigdy. Nie potrafisz poprowadzić dyskusji w konstruktywny sposób. Swoje wypowiedzi uważasz za idealnie dopasowane do tematu i nie słuchasz tego co ktoś inny chce Ci przekazac. jak dla mnie jesteś "dorosłym" chłoptasiem, który nie pojmuje zasad konstruktywnej konwersacji(pisze to z pelna odpowiedzialnością i możesz ty albo kto inny minusowac mnie za te slowa).

Nie odpowiem już na żadna Twoja prowokacje, i jak dla mnie możesz zostać zbanowanym już teraz.

Powodzenia w dorosłym życiu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hah to ciekawe co piszesz bo mam świetny kontakt z ludźmi i jest też po części to moją pracą.

 

wypowiadanie swojego zdania a forsowanie

 

Yyy jakieś przykłady, gdzieś pisałem masz używać blendera! Czy coś takiego nie wydaje mi się jedynie co pisałęm to, pokazywałem na filmie krok po kroku jak ja bym wymodelował dany element w programie który umiem. Co jest w tym złego? Może ktoś potem będzie miał ten sam problem, a będzie użyać innego programu niż autor tematu. Po za tym modelowanie jest wszędzie prawie identyczne i łatwo przenieść metodę na inny program. Co do ostatniego tematu z vray'a, z wami nie da się dyskutować bo wy po prostu nie chcecie tego robić. Tylko jedna osoba podjeła się dyskusji co było bardzo fajne i ciekawych spraw się dowiedzieć można było że dopiero teraz Live podgląd w vray'u pokazuje finalny render a nie jakiś super ekstra uproszczony. Zresztą co z kimś gadam na temat tego forum to każdy mi mówi że nie się nie wypowiada na tym forum bo jest wzajemne kułko adoracji i jak napiszesz coś nie tak to jesteś już zbesztany do końca życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon i MariushO możecie się przymknąć już? Chcecie dalej dyskutować na ten temat to zróbcie to na priv, to jest temat o Vr a nie jakiś wall na fb. Wracając do tematu ktoś się orientuje na temat dateli solvera na którym robi się symulacja? Jestem ciekawy czy to działa na samej geometrii czy jak WireSolver/Ncloth na linkach.

 

Btw. co do banów to chyba sprawa administracji i ona chyba podejmuje decyzje, więc zamiast co chwile wołać o banowaniu kogoś doroślej byłoby się zdać na Adka i resztę prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Legomir doroslej to byłoby chyba informować admistratorow, o nieporzadanym zachowaniu. A ze ktoś to pisze na forum i poddaje słowa pod ocene innych, to chyba bardziej doroślejsze, niż pisanie po cichu raportow typu: "panie aministratorze, zbanujcie go, bo nie podoba mi się jak on odpisuje innym".

Zreszta koniec tematu @Kramona. Może teraz wszyscy uzyskamy odpowiedzi na nasze pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marvelous ma wiele zalet - przede wszystkim szybkość. Bardzo dobrze radzi sobie też z warstwami materiałów (które moga mieć swoją grubość).

Bardzo pomocna jest też możliwość zmiany gęstości siatki w każdym momencie symulacji. Dzięki temu na ogólny kształt czekamy bardzo krótko, a gdy już ciuszek/szmata się ułoży, zwiększamy gęstość siatki i dajemy się dosymulować zmarszczkom.

Bardzo często przydaje się też funkcja strecha w krawędziach, który można dostosowywać realtime.

Dodatkowo w oknie symulacji można za materiał ciągać myszką, lub pewne miejsca "przypinać", przez to osiąganie konkretnych ułożeń poduszki czy kołdry to sama słodycz.

 

Statyczny mesh można śmiało exportować do obj, a aniamcje do collady. Ważna jest też możliwość importu własnych obiektów, które stanowią "przeszkode" dla materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wam MD korzysta ze wszystkich rdzeni podczas symulacji? U mnie ewidentnie tego nie robi, a szkoda bo wsparcie wielu watkow by sie przydalo. Przy duzej gestosci siatki symulacja potrafi trwac wieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wam MD korzysta ze wszystkich rdzeni podczas symulacji? U mnie ewidentnie tego nie robi, a szkoda bo wsparcie wielu watkow by sie przydalo. Przy duzej gestosci siatki symulacja potrafi trwac wieki.

 

w viewporcie 3d kliknij ppm i z menu które się pojawi wybierz "simulation properties". W "Property Editor"(okienko z ustawieniami) masz kilka opcji symulacji m.in. liczbe rdzeni używanych w symulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności