Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
Maya

http://area.autodesk.com/maya2015

 

Biftost! Yeah!

 

Mam nadzieje ze maja cos wiecej w rekawie z tym Bifrostem, bo na razie nic mi w tym filmiku dupy nie urwalo.

 

PS. Rozumiem ze te gory w tle na filmiku Bifrosta to jest Mayowa implementacja ICE softimage? ;)

 

 

"QuadChamfer, one of the top requested features... now in 3ds Max 2015"

 

To jest zart, prawda?

Edytowane przez mantragora
Napisano

Dzien dobrych niusów:)

 

Maya z Bifrostem - mi kopara opadła. Widac ze sie spisali bardzo tym razem. Doczekac sie nie moge by sprawdzic samemu.

Napisano

Igor testuje Bifrosta od kilku m-cy,i nie wszystko może pokazać, (tyle ile mu Autodesk pozwoli). Przyznam z dumą,że sam dołożyłem swoje 3gr do tych BiFrostowych testów,może to wyjdzie przy nastepnej dawce testów.

 

olaf>testy te mnie osobiście nie porywają,ani troszkę. BiFrost będzie potężny przy kolejnych "releasach", gdzie wszystko będzie oparte na nodach,tak jak to było w zamierzeniu.To co tutaj pokazali to może drobny fragment możliwości "tęczowego mostu".Należy uzbroić się w cierpliwość.

Napisano

Zawsze chciałoby się więcej nowych ficzerów ale... populate wygląda ładnie - idea zacna, Bifrost daje radę, podoba mi się nodkowa idea budowy shader FXów - chciałbym już to przetestować, wsparcie dla Point cloud... śmieszy troszkę QuadChamfer na szczycie nowości, ale źle nie jest...

Napisano

Czyli jak na razie Biftost to okrojony Naiad. Tak jak przewidywałem. ;) Anyway nadal dobre narzędzie, najlepsza rzecz we wszystkich nowych rzeczy.

Nowe narzędzi do modelowania w majce to po prostu druga partia rzeczy z NEXa i dodatkowe poprawki. Teraz to zaczyna wyglądać całkiem sensownie. Geometry Cashe na GPU superowe, szalenie przydatne. Dobrze że coś się ruszyło z unfoldowaniem bo maya wcześniej była 9 lat za konkurencją. Jednak nadal brak pinów, dla mnie dyskwalifikacja. Zaskakująco solidny ten update jak na AD.

 

Update maxa... śmiech na sali. Naprawdę jest krucho z tym softem jeśli chwalą się czymś takim jak Quad Chamfer oraz reklamują Platigem który to przestawił pipeline na Majkę prawie rok temu. ;) Współczuje osobom wykupią subskrypcje, kasa w błoto.

Napisano
olaf>testy te mnie osobiście nie porywają,ani troszkę.

Zeby nie było trolingu z mojej strony. Byłem pewien ze już teraz aktualna symulacja płynu odbywa się w atmosferze (czyli powietrze zmiesza sie z wodą jak wpadnie do niej wieloryb) i liczona jest objętość obiektów (np. przybieranie wody przy zanurzeniu) i napiecie powerzchniowe (co byloby widać na przykladzie tych łodzi przy wynurzaniu).

Napisano (edytowane)

Traitor- Już 120zł to chora cena za taką funkcje a co dopierro 2500. ;)

 

Młeheheheheeeeee. Serio tak się pracuje w maxe bez zewnętrznych pluginów?

 

Symetryczna retopologia niesymetrycznych siatek w mudboxie. Super sprawa. Grupy warstw też świetne. Dałbym się pokroić za obie te rzeczy w zbrushu.

Edytowane przez Monio
Napisano
Dobrze, ze nie kupilem subskrybcji. Drogo by wyszedl ten quad chamfer:)

 

Quad chamfer wpyte opcja .To taki lepszy bevel.Szkoda ze tego nie ma w mayi.

 

 

Hmmm generalnie maya dostala sporo fajnych rzeczy.

Najbardziej jestem ciekaw mayi 2015 LT.

Napisano
Igor testuje Bifrosta od kilku m-cy,i nie wszystko może pokazać, (tyle ile mu Autodesk pozwoli). Przyznam z dumą,że sam dołożyłem swoje 3gr do tych BiFrostowych testów,może to wyjdzie przy nastepnej dawce testów.

 

Jakies info na temat sparse volumes format sir ?

Napisano

Młeheheheheeeeee. Serio tak się pracuje w maxe bez zewnętrznych pluginów?

 

Co masz na myśli?

 

Quad chamfer, w koooońcu.....

 

Po maxie można się było spodziewać kiepskiego update. Tam pół roku temu była rewolucja, pozwalniali ludzi i jest prawie całkiem nowy team. Będzie można ocenić przy następnym release co dadzą te zmiany.

Napisano

To mam na myśli że takie rzeczy się załatwia w Zbrushu w 5 sekund a w Blenderze w 15 wliczając poprawki. Do maxa trzeba dokupić plugin Wrapit żeby zrobić tak podstawowe operacje.

Napisano
To mam na myśli że takie rzeczy się załatwia w Zbrushu w 5 sekund a w Blenderze w 15 wliczając poprawki. Do maxa trzeba dokupić plugin Wrapit żeby zrobić tak podstawowe operacje.

 

Bo max to takie API pod pluginy tylko :D

Napisano
To mam na myśli że takie rzeczy się załatwia w Zbrushu w 5 sekund a w Blenderze w 15 wliczając poprawki. Do maxa trzeba dokupić plugin Wrapit żeby zrobić tak podstawowe operacje.

 

Ja tam nie wiem jak w zbrushu w 5 sekud dopasować gotowy mesh jednej głowy do drugiej, całkiem innej. Jaką on robi operacje? Przerabia gotowy mesh do kształtu innej głowy. W dosyć głupi sposób zresztą, po jednym vertexie. Mógł użyć conform brusha. Napisz jak byś w 5 sekund dopasował LP jednej głowy do HP drugiej całkiem innej w zbrushu.

 

Wrapit robi to tak :https://www.youtube.com/watch?v=LGLYDNvvJi0&list=UUGT7-mkUhlC5D3SpOcYcO0Q

Napisano

Co byś szybciej zrobił? Szybciej to by było pomyśleć i rzeźbić wszystkie główki z tej samej bazy w zbrushu, a nie poprawiać po fakcie. Żeby się vertex order zgadzał.

Napisano

1. Basemesh =\= Lowpoly

2. Basemesh im bardziej skomplikowany tym bardziej ogranicza proces twórczy. Nie byłoby szybciej.

3. Project All + move topological w zbrushu i na prawdę w mniej niż minutę formujesz dowolne lowpoly do sculptu. Jak ktoś już ogarnia główne landmarki mesha lowpoly to taki proces może zajmować sekundy. Zapisujesz to wszystko na layerach i jednym kliknięciem eksportujesz do Majki jako zestaw blendshapeów. Vertex order zachowany.

Napisano

W mniej niż minute to nie 5 sekund. To co proponujesz w zbrushu niczym sie nie różni, tak samo ręcznie zrobisz brushami w maxie. Facet chciał sobie ciągać po jednym vertexie to jego sprawa. Jest conform brush, move, relax w maxie. Robi się takie coś wygodnie, jak w zbrushu. Basemesh może się równać lowpoly - jak jest wymagane to się robi wszystkie modele głowy z jednego base/LP.

Napisano

Wszystko fajnie tylko jak zwykle półprodukt...

Bifrost działa, ale nie wszystkie featuresy zdążyli zaimplementować.

Warto podkreślić słowo ZDĄŻYLI, które wskazuje, że wszystko jest robione co roku w określonych ramach czasowych, tak żeby subskrypcja miała sens. Przez to trzeba czekać aż łaskawie dokończą swoje produkty, co będzie trwało przez cały rok.

10 Service Packów i 5 Extensionów później mamy to, co powinniśmy dostać teraz.

Nie można poczekać? Dokończyć soft?

W takim wypadku Bifrostem w pełni zadowolimy się w Mayce 2016, ale spokojnie to już niedługo!!

 

Sorry za gorzkie żale, ale szlag mnie trafia.

Teraz sporo softów ma taką tendencję. Co roku oglądam te sneak peaki i trailery. Czasem się uśmiechnę, czasem facepalma walnę i cały czas mam nadzieję że coś się zmieni...

No ale nadzieja matką głupich jak to ktoś powiedział kiedyś...

Napisano
...Warto podkreślić słowo ZDĄŻYLI, które wskazuje, że wszystko jest robione co roku w określonych ramach czasowych, tak żeby subskrypcja miała sens. Przez to trzeba czekać aż łaskawie dokończą swoje produkty, co będzie trwało przez cały rok.

10 Service Packów i 5 Extensionów później mamy to, co powinniśmy dostać teraz...

Nie pomyslalem o tym ale rzeczywiscie tak to wygląda. Chociaz co tu sie im dziwić. Zakupują Naiada za miliony (nie pamietam za ile, strzelam to sobie), rezygnuja ze sprzedazy licencji (a bylo to 7.5 - 5tys za jedna), musza sobie jakos to odbić.

Napisano

Moim zdaniem powinni przeprosić i oddać kasę za subskrybcje użytkownikom maxa. Znaczy ficzery są jak najbardziej przydatne, tylko że ta lista to by pasowała do darmowego service packa. Po prostu wstyd autodesk:D

Napisano
W mniej niż minute to nie 5 sekund.
Te 5 sekund to była oczywista przesada. Chodziło mi o to że większość roboty wykonuje się paroma klikami.

To co proponujesz w zbrushu niczym sie nie różni, tak samo ręcznie zrobisz brushami w maxie.
Jest w tym conform brushu nim opcja żeby zesnapował całą siatę jednym kliknięciem? Zapamięta mi verteksy które zesnapowałem i które edytowałem?

Workflow gdzie basemesh eksportuje się potem jako lowpoly do gry to archaizm. Tak mogło się pracować przed zbrushem 3.1 jak jeszcze nie radził sobie dobrze z projekcją i nie było move topological, solo mode. Szczerze wątpie żeby ktoś kto ogarnia zbrusha pracował w taki sposób na dzień dzisiejszy.

Napisano (edytowane)
Te 5 sekund to była oczywista przesada.

 

A mi się wydaje że na początku opacznie zrozumiałeś co pokazywali na tym filmiku, i pisząc 5 sekund miałeś na myśli zremeshera.

 

Chodziło mi o to że większość roboty wykonuje się paroma klikami.

Ręcznie, ręcznie trzeba dopasować w zbrushu i tyle. A potem jeszcze poprawić w innym programie w newraligicznych miejscach, jak kąciki oczu czy ust.

 

Jest w tym conform brushu nim opcja żeby zesnapował całą siatę jednym kliknięciem?

A zbrush snapuje LIVE jeden mesh do drugiego? Musisz zrobić projekcję. Przy takim dopasowywaniu jednego mesha do drugiego to nawet lepiej że nie snapuje całego od razu, tylko tam gdzie poruszysz. Większość dopasowywania robisz całkiem bez snapowania, bo jak masz duże różnice to ci się zrobi kaszana na maxa. Np. na uchu, będzie w troche innym miejscu i całe ci zesnapuje na płasko do boku głowy.

 

Workflow gdzie basemesh eksportuje się potem jako lowpoly do gry to archaizm. Tak mogło się pracować przed zbrushem 3.1 jak jeszcze nie radził sobie dobrze z projekcją i nie było move topological, solo mode. Szczerze wątpie żeby ktoś kto ogarnia zbrusha pracował w taki sposób na dzień dzisiejszy.

 

Jak masz zrobić 50 głów na 3 plan to będziesz każdą zaczynał z kulki, potem robił każdej retopo albo dopasowywał ręcznie, najlepiej jak geniusz na tym całym filmiku, po jednym vertexie?

 

O czym my tu dyskutujemy wogóle, jasne że zbrush jest lepszy do takiej roboty. Ale np. już retopo zrobisz wygodnie w maxie od lat. Wrzucili filmik z gosciem który robi nieudolnie jakieś akcje a ty od razu jedziesz że tak się pracuje w maxie. NIe znasz programu, coś zobaczyłeś, nie wiadomo co a teraz tracę czas na jałowe dyskusje. To tak jakbyś mi udowadniał że sculpt w zbrushu jest lepszy niż w Modo, albo że retopo w topogunie jest lepsze niż w zbrushu. Poza tym czemu porónujesz do zbrusha? Pokaż jak byś to zrobił w maya w 5 sekund. Nex ma taki morph jak pokazałem we wrapit?

Edytowane przez diabelt
Napisano
A mi się wydaje że na początku opacznie zrozumiałeś co pokazywali na tym filmiku, i pisząc 5 sekund miałeś na myśli zremeshera.
Nie pomyliłbym retopologii z formowaniem blendshapeów... Nie zajmuje się 3d od wczoraj.

Np. na uchu, będzie w troche innym miejscu i całe ci zesnapuje na płasko do boku głowy.
Takie rzeczy się dzieją jak się nie potrafi operować maskami i dystansem projekcji.
Napisano
Nie pomyliłbym retopologii z formowaniem blendshapeów... Nie zajmuje się 3d od wczoraj.

 

On nie robi blend shapów. On dopasowuje jeden base mesh do różnych gotowych głów wyrzeźbionych z różnych baz. Blend shapes nie dopasowuje nowej topo, to tylko zautomatyzowany morph. Masz tą samą topo tylko w nowym położeniu. To samo zrobisz w maxie bez blendshapes, tyle że klikniesz kilka razy w morph target.

 

Takie rzeczy się dzieją jak się nie potrafi operować maskami i dystansem projekcji.

 

Takie rzeczy by się działy jakby snapowało cały mesh live - tak jak się pytałeś czy max snapuje z conform brushem. Zbrush nie snapuje live. Dopasowujesz sobie move brushami i używasz projekcji kiedy i gdzie masz ochotę. Nie ma live snap przy takiej robocie w zbrushu. WIęc nie rozumiem czemu czhcesz żeby max snapował automatem w takiej sytuacji.

Napisano

A mnie z tego wszystkiego najbardziej jest szkoda Corony. Bo... Wybrali sobię bazę taką nie wiem, bez przyszłości, fakt faktem ludzie od wizek to głównie maxowcy ale patrząc na to jak się formuję przyszłość tego softu, to niemogli obrać innego softu? maya/modo ? coś przyszłościowego.

Napisano

Prawda jest zupełnie odwrotna, wybór maxa to był strzał w 10. Niezależnie od sympatii czy nienawiści do tego softu, fakt jest taki że na dzień dzisiejszy jest to jeden z najpopularniejszych programów do 3D, a już na pewno najbardziej znany. Łatwiej im było się wybić wypuszczając właśnie corone do maxa, która jest może silnikiem ogólnego przeznaczenia ale póki co rozwijane są elementy najważniejsze dla "wizkowców " Przejście do maya, modo , blender itd. nie będzie w przyszłości problemem jeśli całość została odpowiednio modularnie zaprojektowana (a na to wygląda bo już powstają eksportery do maya i c4d ) . Moim zdaniem wybór maxa, był najlepszy z możliwych od strony ekonomicznej. Od wersji 1.0 pozyskają pewnie dużą rzesze klientów, w ten sposób uzbierają środki na poszerzenie oferty, być może wtedy już będzie królował na rynku modo lub maya lub jeszcze coś innego. Z resztą vray chyba zaczynał podobnie, też od maxa.

Napisano
A mnie z tego wszystkiego najbardziej jest szkoda Corony. Bo... Wybrali sobię bazę taką nie wiem, bez przyszłości, fakt faktem ludzie od wizek to głównie maxowcy ale patrząc na to jak się formuję przyszłość tego softu, to niemogli obrać innego softu? maya/modo ? coś przyszłościowego.

 

No, widać jak źle się wychodzi na wybraniu maxa. Taki Vray to świetny przykład. Przez lata byli tylko na maxie i widać skutki, całkiem wypadli z rynku. Teraz nie ma vraya na żadnej platformie. Lepiej wyszli developerzy softu którzy wybrali bardziej przyszłościowe programy, zwłaszcza najbardziej przyszłościowy XSI.

Napisano
No, widać jak źle się wychodzi na wybraniu maxa. Taki Vray to świetny przykład. Przez lata byli tylko na maxie i widać skutki, całkiem wypadli z rynku. Teraz nie ma vraya na żadnej platformie. Lepiej wyszli developerzy softu którzy wybrali bardziej przyszłościowe programy, zwłaszcza najbardziej przyszłościowy XSI.

 

oj nie o to mi chodzi patrząc na tempo uśmiercania programów przez autodesku nie zdziwiłbym się jakby za 2 lata autodesk stwierdził że mech max niepotrzebny

Napisano
oj nie o to mi chodzi patrząc na tempo uśmiercania programów przez autodesku nie zdziwiłbym się jakby za 2 lata autodesk stwierdził że mech max niepotrzebny

 

Tego się nie dowiesz. Jeszcze rok temu zapewniali że XSI ma 'bright future'. Maxa będzie trudniej zakończyć bo ma duuuużo więcej użytkowników niż XSI, ale wszystko jest możliwe. Corona jak widać ma się dobrze i kwitnie w środowisku maxa.

Napisano

i to jest świetne bo to jest niesamowity render. Osobiście totalnie nie w moim typie, jeśli chodzi o ustawianie materiałów ale to jakie rendery wypluwa to szacun

Napisano

A ja tak trochę inaczej, ale ciągle na podwórku Autodesku. Ciekawi mnie czy w końcu poprawią bug w AutoCADzie, który przy zapisywaniu DWG do DXF nie będzie rozpier*alał splajnów na części, dzięki czemu nie będę musiał potem ślęczeć i szukać tego małego pieprzo*ego miejsca gdzie jest rozerwane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności