Creator Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 (edytowane) Za jedyne 19$ miesięcznie możecie przytulić Unreal Engine 4 (Nie UDK!!) do użytku komercyjnego (+5% dochodu z gry którą wydacie). Więcej na: https://www.unrealengine.com/ Edytowane 19 Marzec 2014 przez Adek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 noooooo to jest big news. w tym roku święta na całego :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veti Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 Maskra! Super wiadomość! Najlepsze jest to, że możesz wykupić abonament, po jednym miesiącu go rozwiązać i korzystać z silnika dalej (ale nie dostaniesz update'ów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Idaho Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 (edytowane) Właśnie czytam licencję. Ładnie tylko jak to się ma do sytuacji nazwijmy ją "Learning" ? Nie potrzebuje na razie U4 engine ale chciałbym się go nauczyć. I co też muszę płacić. Wiem to nie jest wygórowana cena choć dla strefy euro dali przelicznik 1:1 czyli płacimy 19 euro coś koło stówy na miesiąc. U4 jest świetny i nie ma co tu dyskutować nad jego możliwościami za tę cenę, ale płacić 100 za poznanie silnika ? Bardziej odpowiada mi jednak forma z Unity płacę dopiero gdy przekroczy się pewien próg finansowy a czas na naukę jest bezpłatny :) Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. A silnik świetny :P P.S. Veti uff a myślałem że coś opacznie zrozumiałem no to tak to fajnie. 100 jednorazowo za naukę można wydać. Dobrze nie poznałem Unity a tutaj pojawia się jeszcze U4 a płacić za coś co wiem że w najbliższym czasie jedynie wykorzystam do nauki najzwyczajniej nie opłaca mi się. Edytowane 19 Marzec 2014 przez Idaho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 19 Marzec 2014 Autor Share Napisano 19 Marzec 2014 Podstawy zawsze możesz poznać dzięki UDK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 Czyżby Epic czuł się zagrożony po zapowiedzi Unity 5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 no raczej powinien narobić w gacie moim zdaniem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 i ta sytuacja to najlepszy przykład na to że zdrowa konkurencja sprzyja użytkownikom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 i ta sytuacja to najlepszy przykład na to że zdrowa konkurencja sprzyja użytkownikom. Sugerujesz żę autodesk nie ma konkurencji ? ;) sądząc po ostatnim wydaniu maxa :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 19 Marzec 2014 Share Napisano 19 Marzec 2014 Sugerujesz żę autodesk nie ma konkurencji ? ;) sądząc po ostatnim wydaniu maxa :D Od kiedy Maya została przejęta od Alias, człowiek przeczuwał że "judgment day" jest możliwy. Mam też niezmierne wrażenie że Max przypomina taki stary budynek który z racji lokalizacji, rozmiarów jest ciągle utrzymywany i łatany byle jakoś działał. Tam nie ma mowy o generalnym remoncie, bo to zawsze kosztuje drożej niż postawienie nowoczesnego i funkcjonalnego budynku. Patrząc na historię, to bardziej należy się spodziewać dynamicznego rozwoju z zupełnie innej strony. Przyjdzie coś nowego co zmieni spojrzenie na problemy w 3d i sama praca będzie wyglądała zupełnie inaczej niż dziś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nezumi Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 A tymczasem u konkurencji... Crytek oglosil ze cryengine bedzie dostepny za niecale 10 dolcow na miesiac. http://www.crydev.net/newspage.php?news=121751 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
albinoski1989 Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Jak Unity5 Pro nie będzie za free + 5% zysków ze sprzedaży gry, to przerzucam się na UE4. Fakt, UE4 powinien do nauki być za darmo, to jednak jest dużo tańszy od edukacyjnych wersji programów do grafiki typu adobe, corel. Myślę, że CryEngine3 mało kto będzie zainteresowany teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iniside Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 @Idaho Zaplacic musisz tylko raz. Potem mozesz uzywac ile chcesz. Jak bedzie jakiś ciekaw update to mozesz znowu zaplacic. Jak ktos ma ochote kombinowac to moze kupic w dolarach przez VPN. Co kto lubi ;p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Traitor Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Masakra jednym slowem. Odpalilem na maxa i mi sie slabo zrobilo po tym filmie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Jeszcze wczoraj byłem na 120% pewien że kupuje miesięczną subskrybcje unity. Teraz jestem na 130% pewien że nie kupuje unity tylko UE4. Dzieje się, niesamowite czasy dla twórców gier. No i na reszcie PBR stał się niepodzielnym standardem wszędzie! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matt881 Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Ciekawie się dzieje:) Unity 5, Unreal 4, CryEngine z podobnymi nowościami co poprzednie silniki. I jeszcze dzisiaj o 20:00 DirectX 12. Trochę mnie dziwi, że wypuścili Unreala 4 z kodem źródłowym. Jakby nie patrzeć, ten silnik stał się w pewnym sensie "open source'owy". Mam pytanie do obeznanych w temacie, kiedy można spodziewać się real time'owego Global illumination w UE4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Veezen Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Zapowiada się "Epic"ko . Przyjemny interfejs, dużo nowych funkcji i nawet przystępna cena. Szkoda tylko że nie ma wersji edukacyjnej, która nie ukrywam, bardzo by się przydała. @edit Teraz tylko czekać aż Valve zmietnie wszystkich z powierzchni ziemii prezentując Source Engine 2. Byłoby genialnie gdyby powtórzyli swój wyczyn z 2003r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Ja nie ogarniam co to jest z tym że wersje edukacyjne mają być za darmo. A podręczniki w szkołach to darmo dają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Ja nie ogarniam co to jest z tym że wersje edukacyjne mają być za darmo. A podręczniki w szkołach to darmo dają? Za rok czy dwa mają dawać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Taa propagandowe podręczniki pisane przez kretynów na zlecenie skorumpowanego MEN. Nie, nie i jeszcze raz nie. Dobra wiedza jest wymaga kosztów, albo pieniężnych albo czasowych. Nie widzę nic złego w płatnych wersjach edukacyjnych, jeśli wykalkupowali że im to się będzie opłacało to ich sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 20 Marzec 2014 Autor Share Napisano 20 Marzec 2014 Jeszcze wczoraj byłem na 120% pewien że kupuje miesięczną subskrybcje unity. Teraz jestem na 130% pewien że nie kupuje unity tylko UE4. Dzieje się, niesamowite czasy dla twórców gier. No i na reszcie PBR stał się niepodzielnym standardem wszędzie! :DJa myślę że oferta Unity jest dalej atrakcyjna, płacisz za licencje i nic więcej Cię nie interesuje. Jak zarobisz miliony dolarów to niczym się nie musisz dzielić :) (No chyba że ze skarbówką ;D), no i sporo projektu możesz zrobić na wersji free i dopiero pod koniec przeskoczyć na pro. Mam tylko nadzieje że posunięcie Epica to nie deska ratunkowa. Szkoda by było gdyby padli. A w UE4 udostępniony został deploy na mobilne Flash itd ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matt881 Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 @Azbesty Creative Cloud dla studentów 20 Euro miesięcznie (w planie rocznym), Unreal 4 też prawie 20 Euro. Inne narzędzia również w podobnych, dosyć wygórowanych cenach (dla studentów). Cóż, nie muszą być za darmo, ale chociaż żeby były na tyle tanie, że może sobie na nie pozwolić nawet obywatel takiego państwa Trzeciego Świata jak Polska. Z drugiej strony takim tokiem rozumowania moglibyśmy dojść do jakiejś Somalii, gdzie są chętni na naukę, ale nawet symboliczne 1 Euro byłoby za dużo, ale dla nas Polaków, super tanio. Także najlepszą drogą jest opcja, którą wybrał Autodesk, i chwała mu za to. Oczywiście odpowiesz, że jeżeli mnie nie stać, to po prostu nie mogę tego posiadać - mogę się przesiąść na wolne oprogramowanie. Jest to całkiem słuszna droga. Tyle, że biorę pod uwagę punkt widzenia takiej korporacji, która spokojnie może sobie poradzić, dając swoje oprogramowanie za darmo dla edukacji - w końcu dzięki takiej strategii dużo nie straci, a zyska sporo - vide Autodesk, który podpisuje z niemalże każdą szkołą umowy o użycie ich oprogramowania. I tak się właśnie zdobywa klienta. @Monio Nie chcę bronić żadnej władzy, ale czy czytałeś ten podręcznik? Masz wystarczającą wiedzę na temat edukacji, żeby pisać że autorzy są kretynami? Możesz podać konkretne sprawy sądowe, związane z MEN, które mają podłoże korupcyjne? Ogólnie przepraszam że nie na temat, ale już za przeproszeniem wk**wia mnie bezpodstawne psioczenie, i na maxie, i w całej Polsce. marudzenie i ciągłe narzekanie mamy po prostu we krwi. I tak tworzy się fikcja, i utrwala kłamstwa, na podstawie nie wiedzy i swoich wymyślonych przekonaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Bezpodstawne? Sorry ale jak ktoś pisze w podręczniku do WOSu że parytety wspomagają równouprawnienie to nie mogę traktować go inaczej niż za kretyna. Nie wiem czy masz dzieci, styczność z osobami które mają dzieci albo są nauczycielami ale zapewniam cię że to co się dzieje od ostatnich kilku lat w systemie edukacji to jest katastrofa, zarówno dla dzieci jak i nauczycieli. Afera z petycją w sprawie sześciolatków, ucinanie funduszy na zajęcia dodatkowe, ucinanie kasy na korektywę i zajęcia sportowe, niejasna sytuacja z autorami państwowych podręczników. Mam w rodzinie młodych rodziców oraz nauczycielkę (byłą... po zeszłorocznych cięciach) i siłą rzeczy jestem z tematem na bierząco. To raczej twoja niewiedza każe ci myśleć że to co pisze to bezpodstawne psioczenie. Koniec oftopa z mojej strony. ------------ On-topic: Jestem ciekaw jak Epic załatwi sprawę z GI. Niby unity je ma ale trudno wywnioskować z ich prezentacji jaka jest jego jakość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mantragora Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 On-topic: Jestem ciekaw jak Epic załatwi sprawę z GI. Niby unity je ma ale trudno wywnioskować z ich prezentacji jaka jest jego jakość. Przegladales strone Geometrics? To oni sa odpowiedzialni za to GI (ktorego implementacja istnieje takze na Unreala 3 i 4) i maja w dziale Media kilka filmikow i screenshotow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Idlero Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Jak by ktoś nie wiedział to w unrealu 4 jest system metryczny by default. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iniside Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 @matt881 Szansne na dynamiczne GI sa zawsze. Ale nie ma sie sensu na to nastawiać. Jak narazie to czeka ich jeszcze solidne szlifowanie zwyklego oswietlenia i rendera, bo chociaz obrazki sa fajne i super, to im dluzej przy tym siedziesz tym bardziej zdajesz sobie sprawe, ze spora czesc rendera jest bardzo zacofana i ma duzo ograniczeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Mantragora- Enlighten to również a raczej głównie bakeowanie lightmap więc nie wiem na ile te obrazki przedstawiają dynamiczne oświetlenie. Szukam info o GI w UE4 i jak na razie zupełna cisza. Najświeższe info jest sprzed kilku miesięcy jak zdecydowali się na porzucenie realtimowego GI na rzecz wypalania lightmassem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Z polycounta: "- Are you sure about UE4 allowing you to cancel subscription at any time and continue using the engine? "- Positive... has been confirmed numerous times by Epic on the UE4 forums. They also confirmed that you can cancel your sub, develop your game, and re-subscribe right before you publish if that's the route you want to take. Obviously you miss support and updates, but once you pay a month the engine is useable forever." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matt881 Napisano 20 Marzec 2014 Share Napisano 20 Marzec 2014 Bezpodstawne? Sorry ale jak ktoś pisze w podręczniku do WOSu że parytety wspomagają równouprawnienie to nie mogę traktować go inaczej niż za kretyna. Nie wiem czy masz dzieci, styczność z osobami które mają dzieci albo są nauczycielami ale zapewniam cię że to co się dzieje od ostatnich kilku lat w systemie edukacji to jest katastrofa, zarówno dla dzieci jak i nauczycieli. Afera z petycją w sprawie sześciolatków, ucinanie funduszy na zajęcia dodatkowe, ucinanie kasy na korektywę i zajęcia sportowe, niejasna sytuacja z autorami państwowych podręczników. Mam w rodzinie młodych rodziców oraz nauczycielkę (byłą... po zeszłorocznych cięciach) i siłą rzeczy jestem z tematem na bierząco. To raczej twoja niewiedza każe ci myśleć że to co pisze to bezpodstawne psioczenie. Koniec oftopa z mojej strony Cóż, nie będę dyskutował, bo to złe miejsce, i nie ma też sensu, gdy wszystko rozbija się o opinie i własne odczucia. Mam też w rodzinie nauczycielkę, i nie straciła pracy, natomiast twoja straciła, i z mojego punktu widzenia sytuacja nie jest tragiczna, ale u ciebie już tak. Niektórzy napiszą, że parytety są dobre, inni że nie, a są tacy, co chętnie napisali by w WOSie że demokracja to totalitaryzm, a najlepszym ustrojem jest monarchia. Osobiście widzę też że dużo problemów jest albo nadmuchiwanych, albo nie biorących pod uwagę żadnych okoliczności i możliwości. Prosty przykład - spytaj się kogokolwiek, czy chciałby płacić podatki. Oczywiście że nie chciałby. A spytaj się, czy chciałby mieć nie odpłatny system edukacji. Oczywiście że chciałby. Czy ludzie są zwalniani bezpodstawnie, aby im zrobić na złość? Czy szkoły są zamykane ze względu na czyjeś widzimisię? Prawda jest taka, że mamy niż, nie ma pieniędzy, ba! większość samorządów (które de facto odpowiadają za zamykanie szkół) jest zadłużona. Stąd zwolnienia i cięcia. Cóż, można obarczyć winą polityków, że nie przewidzieli kryzysu i niżu. @iniside Dziękuję za odpowiedź. Mógłbyś rozwinąć temat? Bo właśnie zamierzam się przysiąść do UE4, i ciekawią mnie problemy na jakie można napotkać:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iniside Napisano 21 Marzec 2014 Share Napisano 21 Marzec 2014 A wiec. Po pierwsze zaznaczam, ze nie mam jeszcze najnowszej wersji UE4. Ciagle czekam, az mi Epic aktywuje moja licencje, i moje doswiadczenia sa z ostatniej nie publicznej wersji. Patrzac po dokumentacji to raczej nie wiele sie od tego czasu zmieniło, więc powinno mieć to jjakieś odzwierciedlenie w rzeczywistosci: 1. Problemy z sortowanie przezroczystosci. A wlasciwie to chyba brak jakiegkolwiek sortowania. Obiekty które sa Translucent, po prostu zlewaja sie w jedna mase. Swietnie sie nadaje, do robienia takich rzeczy jak dym, mgła etc (bo przeroczyste obiekty maja self-shadowing i rzucaja cienie). Niestety do niczego innego juz nie bardzo. 2. Przezroczyste obiekty nie maja speculara. Tzn. podobno maja, ale w praktyce to wyglada tak, ze dalej musisz to fakowac cubemapa, pomnozona przez diffuse albo wpieta do emissive. 3. Ogromny drop wydajnosci, kiedy jest wiecej niz kilka dynamicznych swiatel rzucajacych cienie. Pisałem o możliwych rozwiazaniach tego, problemu niemal rok temu, ale jeszcze ich nie ma w silniku. Zakładam, wiec ze problem z ich kodem nie jest w tym przypadku trywialny. 4. Tylko 4 wysokiej jakosci statycze cienie moga byc jedne na drugich (w Stationary Lights), jest jest5 lub wiecej cieni na jedny pixelu to, jedno randomowe swiatlo zmienia sie w pelni dynamiczne i wydajnosc leci na ryj. 5. Ogromne problemy z decalami. Do tego stopnia, ze czasami działa, z bliżej nieokreślonego powodu, a czasami nie działaja i tez nie bardzo wiadomo dlaczego. Zapewnie ma to zwiazek z translucency. Do jakiś prostszych zadan, sie nadaja, Ale kiedy ostatnio ich probowalem uzywac, to po prostu dałem sobie spokoj. 6. To smieszne ale shadery dalej uzywaja modelu oświetlenia Lamberta. 7. Roslinnosc. Mozesz kombinowac, zrobic bardzo skomplikowany materiał, a na koncu okazuje sie calosc wyglda jak kupa, albo jest na tyle skomplikowana, ze nie da sie tego uzywac na masowa skale. Problem ? Brak Forward pass, zeby moc stworzyc wlasne oswietlenie. Dwustrone materiały nie sa oświetlane w sposob jednolity. Sa oświetlanie na podstawie normali, i to w tak dziwny sposob, ze jedna strona moze byc prawie czarna a druga bardzo jasna. z tego co widziałem jeszcze nie ma Foliage_Lighting mode, w edytorze materiałów. Ogólnie to wszystko super, fajnie, ale przejsc na Deffered Rendering, nie było i nie jest gładkie, jak narazie jest z tym wiecej problemów niż pożytku. Ale można mieć nadzieje, ze w miare jak będą przenosić kod na OpenGL rozwiaza te problemy. Czy wybrałbym coś innego niż UE4 ? Zdecydowanie nie. Silnik ma swoje problemy, ale pracuje sie w nim na tyle szybko i daje na tyle duzo mozliwosci customizacji, ze nie bardzo widze sens uzywania czegos innego. Co do Geomerics i Enligthen. Enligthen, oferuje dynamiczne oświetlenie. Słowa klucze dynamiczne oświetlenie. Ale działa ono tylko na statycznej geometrii. Najpierw trzeba zrobic precompute pass, w celu o ktorym nikt poza Geomerics nie wie, i nastepnie kazda statyczna geometrie, jest w stanie odbijac swiatlo. Mozliwe sa rownierz prawdziwe dynamiczne Indirect Shadows (cos czegos zaden inny dynamiczny renderer nie potrafi, a i wiekszosc bakerow ma problemy zeby one wygladaly dobrze) I transmission lighting przez przezroczyste powierzchnie. Bakowanie lightmap jest opcjonalne. Problem w tym, ze Geomerics rzada chore kasy za swoja technologie. Oni sie cenia bardziej, niz pelna licencja na UE4... I tez per shipped title. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 21 Marzec 2014 Autor Share Napisano 21 Marzec 2014 1) Z polycounta: "- Are you sure about UE4 allowing you to cancel subscription at any time and continue using the engine? "- Positive... has been confirmed numerous times by Epic on the UE4 forums. They also confirmed that you can cancel your sub, develop your game, and re-subscribe right before you publish if that's the route you want to take. Obviously you miss support and updates, but once you pay a month the engine is useable forever." I tak zapewne przez pierwsze miesiące będzie sporo updateów, więc albo trzeba zainwestować w subskrypcje, albo poczekać trochę: If you're looking for a more polished product, please check back in 6 months. But if you're a pioneer, please join us on this journey! 2) In UE4, programming is in C++ using Microsoft Visual Studio (available free online) or Apple's Xcode. Designers can build code-free games using Blueprint visual scripting, but there's no C# or JavaScript.Ktoś już testował ten Blueprint? Ponoć to zastępuje Kismeta. 3) Czy wybrałbym coś innego niż UE4 ? Zdecydowanie nie. Silnik ma swoje problemy, ale pracuje sie w nim na tyle szybko i daje na tyle duzo mozliwosci customizacji, ze nie bardzo widze sens uzywania czegos innego.A CryEngine? Za 10$ subskrypcja jest :P http://www.crytek.com/news/crytek-announces-its-cryengine-as-a-service-program-for-990-usd-per-month Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 21 Marzec 2014 Share Napisano 21 Marzec 2014 UE wyglada obiecująco. Na pewno mnie czeka jak tylko wejdą lepsze katy graficzne na średnią półkę mobilków. Z całej tej wojny i tak zwycięsko wyjdzie ten, który pozwoli małym i średnim studiom pracowac nad niskobudztowymi produkcjami. Nie wiem czy śledzicie gdc ale większość stoisk tam to mali wydawcy ze swoimi indie produkcjami. Ogólnie wszystkie trzy oferty (doliczajac unity) trafiły w odpowiedni moment. Pewnie Epic i Crytek jak sie przeszedł po halach konferencyjnych to szybko zadzwonili do swoich CEO ze cos trzeba pokazać, bo tam sami indie developerzy przyjechali ;) Generalizuje oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iniside Napisano 21 Marzec 2014 Share Napisano 21 Marzec 2014 2) Ktoś już testował ten Blueprint? Ponoć to zastępuje Kismeta. Blueprint to przede wszystkim zastępuje UnrealScript. Kismet zastpuje tylko mała częśc Blueprint o nazwie Level Blueprint. 3) A CryEngine? Za 10$ subskrypcja jest :P http://www.crytek.com/news/crytek-announces-its-cryengine-as-a-service-program-for-990-usd-per-month Tylko ze jak to zwykle w przypadku Cryteka, nie napisali co jest za te 10$, czy trzeba ciagle placic, zeby moc uzywać, i wogole zero detali. Ja lubie CryEngine, ale pisanie kodu w nim to jest zadanie dla masochisty. Nigdy, nie udało mi sie napisać w C++ pod CE3, czegos działającego. W UE4 po dwoch miesiach kodzenia w weekndy miałem już gotowe podastwy pod gre RPG, w której mogłem iterować mechanike, nie wyłączajac edytora. No i CE3 ma dalej słaby content pipeline. Po tylu latach a oni dalej nie wspieraja FBX... To juz nawet nie jest zabawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 21 Marzec 2014 Share Napisano 21 Marzec 2014 FBX = Dwa zamknięte standardy pliku bez poprawnej dokumentacji i chora licencja. Świat byłby lepszy gdyby wszyscy porzucili to gówno na rzecz otwartej Collady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 21 Marzec 2014 Share Napisano 21 Marzec 2014 + autodesk ma monopol na ten format i od zcapy zmieniają totalnie format. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 21 Marzec 2014 Share Napisano 21 Marzec 2014 Są 2 wersje FBXa, binarna i ASCI, nie są ze sobą w pełni kompatybilne przez co zazwyczaj ludzie są zdani na kod autodesku z ich licencją i wersje binarną. Nie ma żadnej oficjalnej dokumentacji tej wersji formatu. Żaden soft poza programami autodesku nie ma w pełni poprawnego impotu/eksportu binarnej wersji FBXa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iniside Napisano 21 Marzec 2014 Share Napisano 21 Marzec 2014 Zgadzm, sie w kwestii FBX. Ale coz zrobić, skoro ten format niechce umrzeć ? ;/ Też bym wolał jakiś otwarty. Może ktoś bedzie dobry i napisze importer DAE do UE4 (; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Monio Napisano 21 Marzec 2014 Share Napisano 21 Marzec 2014 Teraz jak źródła będą otwarte dla subskrybujących to są na to spore szanse. FBX nie umrze przez sprytną taktykę Autodesku. Oni po prostu nie próbują nawet wspierać Collady, eksporter jest pisany przez ludzi spoza Autodesku. Dlatego standardowo wybierasz FBXa bo po prostu działa i nie musisz się głowić jak obejść bugi eksportera third-party. Prawda taka że w autodesk gdyby chciał mógłby za pomocą Collady przesyłać wszystko co mają FBXy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iniside Napisano 22 Marzec 2014 Share Napisano 22 Marzec 2014 Impelemtancja LPV w UE4. Jak kogos interesuje Dynamic GI. Narazie działa to no. powiedzmy, ze da sie to włączyć i nawet odbija diffuse! W aktualnym stanie nadaje sie do otwartych przestrzeni. I pewnie tak pozostanie LPV, to nie jest szczególnie dokładna technika symulowania GI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floo Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 Demonstracja narzędzi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 Hm, czy dobrze rozumiem, że teraz wszyscy święci tj. Velve, Epic, Crytek wspierają już Linuksa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rotomonks Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 Nie wiem czy było, ale jako ciekawostka: https://blog.mozilla.org/blog/2014/03/12/mozilla-and-epic-preview-unreal-engine-4-running-in-firefox/ To bardziej reklama emscripten i asm.js, ale i tak ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 @rotomonks: cool czyli wchodzą na rynek, który umiera - traci publiczność i dochody na rzecz mobilków. Słyszał ktoś o wydanym ze 2lata temu UnrealEngine współpracującym z flashem? Nie? No właśnie :) Coraz wiecej gier przegladarkowych jest mobile ready czyli jakość = moc smartfona/wydajnosc przegladarki/umiejetnosci indie dev bo tylko one moga utrzymać się na tyle by oplacało sie wydawac nastepny tytuł. A ten edytor piekny. Ciekawe ile czasu siedzieli ludzie zeby mu oskryptowac kilka prostych triggerów do tego dema, bo to chyba najwazniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matt881 Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 (edytowane) Instrukcja jak uruchomić LPV GI w Unrealu https://forums.unrealengine.com/showthread.php?530-How-to-enable-Light-Propagation-Volumes-GI-WIP-AND-BETA No cóż, trochę głupio pokazywać dynamiczne oświetlenie na statycznym obrazku, no ale w każdym razie działa, i w końcu (prawie) dogonili Cryteka:) Pierwszy obrazek to jest podgląd, z światłem, bez Lightmassa, drugi to już z włączonym GI Edytowane 25 Marzec 2014 przez matt881 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iniside Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 A ten edytor piekny. Ciekawe ile czasu siedzieli ludzie zeby mu oskryptowac kilka prostych triggerów do tego dema, bo to chyba najwazniejsze. Nic. Zak to wszystko sam zrobil (;. W UE4 nie piszez skyrptow. Uzywasz Blueprintów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 25 Marzec 2014 Autor Share Napisano 25 Marzec 2014 Demonstracja narzędzi: A czego się nie da zrobić w Blueprincie? Czy będę miał jakieś dodatkowe korzyści jeśli umiem programować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iniside Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 To zalezy czy umiesz programowac w C++ i ile czasu chcesz przeznaczyc na poznanie API Unreala. Bo Unreal wogole nie korzysta np. z STL albo Boost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbesty Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 A to nie jest tak że blueprint to jest zakodowane coś tylko w ładnej opawie do użytkowania drop and play? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 25 Marzec 2014 Share Napisano 25 Marzec 2014 no piszesz skrypty tylko inny interfejs jest i nie klepiesz z klawiatury. Wyglada fajnie, mam nadzieje, ze kiedyś bede miał okazję się z nim zmierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 25 Marzec 2014 Autor Share Napisano 25 Marzec 2014 To zalezy czy umiesz programowac w C++ i ile czasu chcesz przeznaczyc na poznanie API Unreala. Bo Unreal wogole nie korzysta np. z STL albo Boost. Znam C++, załóżmy że już kręcę się swobodnie po API Unreala i chce stworzyć nowego nodea do Blueprinta. Muszę kompilować cały moduł Blueprinta, czy może te nodey działają jak pluginy (coś jak w Mayce), czy jak to działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się