Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 381
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

@ikkiz: zostaje, skinuj spokojnie, łańcuch dopasuję

 

@DrRambo: pluję sobie w brodę że nie zdecydowałem się na blaszak

 

@rly: dzieki za refkę przy teksturowaniu się przyda i chociaż koncept garażu już mam, ale kilka pomysłów ciekawych tam jest.

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Renderowany spacer:

 

Przy okazji powychodziły kwiatki w rodzaju wiszącej w powietrzu spawarki, i żarówkach świecących na czarno.

Modelowanie uważam za zakończone, lecim dalej.

Napisano

napis masz tak biały, że aż świeci, chociaż jest na zacienionej stronie. czy aby nie jest troszkę za biały? Ja biel napisu na obudowie zrobiłem z albedo 75% może trochę za ciemna, ale o twojej bym powiedział, że za jasna na pewno.

Napisano

No zdecydowanie za pusto w tym garażu. Na waszym miejscu, skoro już nie chce Wam się modelować, to wczułbym się w to miejsce na przestrzeni 10 lat i bym pograł trochę tym co jest na scenie. Zacząłbym od tej palety na której są beczki. Szkoda jej na jedno użycie. Dałbym kilka pod ścianą, w różnych pozycjach, lezące, oparte, jedna na drugiej, połączone w wyspy (te dwie beczki na jednej palecie wyglądaką trochę niezręcznie). Przez 10 lat trochę się tego nagromadziło. Trochę opon po kątach lezących i opartych jedna o druga (teraz to tak grzecznie poukładane są). Widzę tam jakieś butle z gazem, więcej tego, niech się trochę walają. Zużyte beczki pod ścianą tez zrobią robotę. Regałów z bibelotami tez powinno być więcej pod ścianami, mogłyby nawet przecinać garaż na wskroś, nie oszczędzać tego. W ogóle to osbne miejsce w garażu powinno być tylko z felgami na regałach. Duuużo felg. Macie wymodelowany zajebiście samochód z całym silnikiem i innym stufem - dlaczego tego nie wykorzystać w zagraceniu sceny, Wyciągnąć kilka rzeczy z silnika, jakąś chłodnice rozmnożyć x 10 i rozlokować po regałach. na ziemi jakieś śrubki i inne elementy spod maski. Gdzieś jakieś zderzaki, światełka...kurcze, z tego jednego modelu samochodu naprawdę można zrobić niezły bałagan

Napisano

Trochę szpejów można wziąć z patmobila. jest na przykład tam butla z gazem pod siedzeniem z reduktorem wymodelowana. Akurat nie mam renderu, żeby ją było widać, tutaj też widać trochę rzeczy: http://ikkiz.pl/portfolio/var/albums/Patmobil/render_089.jpg

koło szprychowe i może silnik http://ikkiz.pl/portfolio/index.php/Patmobil/render_027 też mogą się przydać.

 

Tylko boje się polycountu, bo w patmobilu coś tam mogłem oszczędzać jeszcze instancjami, a tu się nie będzie dało, bo całą geometrię musimy sobie przekazać eksportami w obie strony, a jeszcze trochę tekstur dojdzie ... Było by słodko jak by się zmieścić w 4 giga ramu mojej karty, bo na procesorze renderowanie to o rząd wielkości dłużej

Napisano (edytowane)

Ikkiz jak dasz ramę z patmobila to wymodeluję jeszcze stojaki i wstawię to gdzieś między beczki a samochody.

 

edit: no no i ten silnik gwieździsty jest zajebisty tez pójdzie jak dasz. No właśnie bo nas podkręcają że mało gratów i pusto, a to jeszcze trzeba zamapować, nałożyć shadery, wyrenderować, i chwalić komputer że może to udźwignąć. Lepiej wyrenderować oszczędnie niż dostać z liścia od procesora albo ramu, czy gpu w przypadku ikkiza.

Edytowane przez Pawlito
Napisano

jeszcze gdzieś może stać takie coś

aba_zota.jpg82508280.jpgskrzynie-na-kolkach-stanley-wozek-warsztatowy-p76317.jpgDSC03418-1.JPG

i jeszcze można dodać pudełka, boxy mają fajny polycount (w przeciwieństwie do opon z bierznikiem z geometrii) i jakieś puszki na oleje i smary, walce też mogą być w miarę i tanio się zapcha scenę.

Napisano (edytowane)

Pracuję nad tym, szafka na narzędzia w scenie jest i stoi przy aucie. A taki stolik w rogu warsztatu, najprostszy z kubkiem, popielniczką i dwoma krzesłami?

 

Zrobię coś takiego:

 

eba7nl.png

 

 

Strzyg podrzucił dobre pomysły, ale nie będę kopiował jednego regału wzdłuż całego warsztatu, wyjdzie zbyt komputerowo-sztucznie, więc dla urozmaicenia będzie stół. A jeżeli są wymiary to aż się prosi o wykonanie.

 

Moje typy na plakat:

 

nq4mqw.jpg

 

Jeden dla polewki żeby zapchać miejsce w mozaice haha.

Edytowane przez Pawlito
Napisano (edytowane)

posłałem patmobila na priva.

Nie trzeba zagracać całego warsztatu, wystarczy dopchać kadr(y).

 

--edit--

Jak dla mnie - górny rządek, cokolwiek, tylko by musiało trochę pożółknąć, ale jak by co, to pożółknę sobie na swoim renderze.

Edytowane przez ikkiz
Napisano

Tatuaż od Piotrka już na teksturze i przymiarka na skórze

uGpGTyE.png

 

pozy przymiarka na masce, ale coś mi tu bardzo nie pasuje w pozie. Na pewno światło też nie jest dobre, bo jeszcze nie wiem jakie będzie i wsadziłem tam u góry jakieś przypadkowe lampy. Trochę nie mam czasu, żeby usiąść na dłużej, a jak się tak siądzie na tylko chwile, to nie ma żadnych efektów.

QFRNX7I.jpg

 

@Pawlito. To jest jeszcze nie to i albo będę poprawiał trochę, albo mocno, więc na razie Ci nie przesyłam modelu. ale jeśli by ci pomógł nawet tak nie skończony, to wyeksportuje i prześlę WIP pozowania.

Napisano

Ikkiz, model nie. Ale pomoże mi eksport kamery z twojej propozycji na ujęcie, oraz próbny rendering najlepiej już w docelowej rozdzielczości. Wiedziałbym gdzie mają być tekstury, jak szczegółowe i mógłbym układać scenę na twoje ujęcie.

Napisano

Słyszysz Z3Piotr? Bierz kurs tatuażu i otwieraj studio.

 

Upik:

24luaz6.jpg

 

Moja prośba do mądrych ludzi znających V-raya. Jak, do licha, usunąć aliasing z błyszczących materiałów oświetlonych silnymi źródłami świateł? Najbardziej wychodzi na chromowanych zderzakach Temat powraca ilekroć tworzę scenę outdoorową z daylightem, a teraz powtórka.

 

 

Jak radziłem na ten problem dotąd:

-color mapping na HSV expotential i bright multiplier na 0,4

-podnoszę samplingi materiałów do 24 i nie wiem czy powyżej tego jest sens

-j/w świateł, czyli wszystkie na 24 i też nie wiem czy jest sens

-ostatecznie mogę dać glarę na błyszczące materiały, która wyglada fajnie i realistycznie, ale irytujace sa pojedyńcze kropki (opona w tle na regale)

 

To wersja z glarą, która nie rozwiązuje problemu cześciowo maskuje.

 

8zpdw8.jpg

Napisano

W odbiciach na szybach widać świecące sferki pod lampami sufitowymi, wyłącz ich widoczność w odbiciach szyb :)

Śledzę wątek od początku, CZADOWA praca :)

Śledzę dalej ;)

Pozdro.

Napisano (edytowane)

@thecrev: Dzięki, ale "genialne" - to chyba za dużo powiedziane :)

Tatuaż powstał w A.Illustratorze, bo sposób definiowania pędzli i rysowania jest przyjemny, a gotowa praca wektorowa.

Tutek ? hmm.. pewnie, czemu nie? Nie wiem tylko gdzie go zamieścić i jak przygotować, aby był czymś więcej niż tylko speed painting.

 

@W Art: Jeśli mówisz poważnie, to ok, spróbujmy :)

 

@Nezumi: "Awesome Tattoo Creator 1.0" skopiowałem do googla, nos w monitor, szukam.... oczy, jak u przesłuchiwanego Morfeusza w matrixie i dopiero potem przyjrzałem się tej małej myszce w Twoim awatarze ^.^

 

@Pawlito: Ok, otworzę studio, ale zostaw miętowgo pontiaca ;)

Szafki, migomat, pół wydechu na podłodze, rura pod sufitem, dwukolorowe ściany i cała reszta budują fajne i realistyczne wnętrze garażu, znów propsuję :)

Edytowane przez Z3Piotr
literówka
Napisano

Śledzę temat od samego początku i naprawdę propsy ;]

Za dużo nic nie dodam, ale zauważyłem to co denerwuje mnie prawie w każdym projekcie z postaciami. Sądzę, że dragsterka trzymając coś powinna mieć bliżej siebie palce u ręki. No chyba, że tylko ja nie potrafię czegoś mocniej złapać z przerwami między palcami :P

Napisano

Powinieneś bardziej uwiarygodnić tatuaż. Teraz jest za ostry, za wyraźny, jednolicie nasycony. Doradzałbym zblurować lekko sam obrazek z tatuażem, przed dodaniem go jako tekstury. Duze obszary ciemnego koloru w tatto tez powinny być bardziej "sciapane", żeby całość sprawiała ręcznej roboty (gdzieś ciemniej, gdzieś jaśniej - minimalne różnice) No i kolor jest taki sam we wszystkich dziarkach. Mógłby się róznic - czarny, granatowy, więzienny zielony - oczywiście minimalnie zauważalna różnica, ale wtedy to się uwiarygodni

 

Ogólnie to laska powinna być spocona i umaziana smarem. Ręce - czarne od brudu. Teraz wygląda jak hostessa na festynie rodeo

Napisano

@STRZYG Poprawie tatuaż i rozmyje go nieco, ale jak już przeniosę na właściwą teksturę, to znaczy, jak wypalę z jednej UVki na drugą. Na tej samej warstwie dodam jeszcze trochę smaru na rękach i może trochę makijażu, bo teraz prócz ciemniejszych rzęs, to jest całkiem "sote" No i jeszcze waiacja kolorów skóry, bo im więcej sampli tym wygląda gorzej.

 

@IceTrooper Z palcami to jest tak, że najpierw był modyfikaror armature, którym była pozginana, a potem był modyfikator multires, którym była wygładzona. Jak zaaplikowałem multires, to się wygładziła przed zgięciem i na palcach wygląda to źle. jeszcze porpawie skinowanie, to może będzie lepiej. Ale z palcami to jest jeszcze jeden problem. Jak się zgina palce, to skóra od spodu się kompresuje i jest wypychana w dół i na boki i palce się robią trochę grubsze niż przy rozprostowanych. W modelu tak nie ma, więc jak palce są zgięte równolegle, to zostaje między nimi szpara. Tą kompresje skóry można by zrobić skomplikowanym rigiem palców, albo skomplikowanymi Shapekeyami, albo nieelegancko jednym shapekeyem na wszystko i tak chyba zrobię, bo ten projekt się ciągnie w nieskończoność i cały czas wszystko jest do poprawy.

Napisano

To jest ujęcie dla mojej wersji. Jak ikkiz upozuje postać, będzie można finiszować. Kto nie zauważył to informacja, że w warsztacie unosi się duch ikkizowego Patmobila - nad wejściem koło, rama, butla z reduktorem. Auto jest amerykańskie, więc dodałem kilka charakterystycznych akcentów. Oprócz plakatu w tle z którego jestem bardzo zadowolony że się zmieścił na kadrze, są też kalifornijskie blachy. Brakuje jeszcze "California Guls" jak u Kate Perry i Snoop Doga albo "California Luv" jak w 2Pacu.

 

Próbowałem ten bordowy lakier, sam nie wiem czy lepiej, póki co stanęło na tej wersji. Jeszcze wypróbuję brązowy półmat.

 

302w2o4.jpg

Napisano

Przy oponach w tle odpoczywała striptizerka - stąd ten brokat.

Na aliasing jest niezawodna metoda siłowa; wyrenderować x2 i zmniejszyć bitmapę o połowę. jak byś nei doszedł jak się aliasingu hightlightów pozbyć, to zawsze tak możesz zrobić.

 

Chromy za jasne moim zdaniem i lakier mógł by być taki, tylko tez odrobinę ciemniejszy, żeby dostał takiej głębi metalika - ja tak u siebie zrobię

 

Ujęcie i kadr mi się bardzo podoba, więc zostawiam swoje i biorę się najpierw za pozę do wciągania łańcucha. Jak nie przestawiałeś nic, to ten eksport z szablonem łańcucha jest w odpowiednim miejscu - nie? do swojego ujęcia wciąż nie jestem przekonany

Napisano

Dobrze idzie :)

Na problem z AA w tym wypadku pomoze Ci clamp output w zakrecie 1 do 2. Tracisz wtedy wszystkie jasniejsze wartosci jesli renderujesz do 16 lub 32 bitow, ale nie martwilbym sie tym za bardzo. Jesli render wyjsciowy jest ok to nie ma co krecic za mocno w poscie i tak.

Napisano

Z3Piotr Tutek najprościej wrzucić na YT albo Dailymotion i rozesłać linki na różnych stronach graficznych. Fajnie by było jakbyś go zrobił jestem ciakaw jak taka duża praca powstaje.

Napisano

To poza na zamówienie dla Pawlito do jego ujęcia. fajny pomysł, jak się patrzę teraz, bo nad swoją pozą będę musiał jeszcze pomyśleć.

render_a_011.jpg

 

@Pawlito - na gg wrzuciłem linke do pliku, możesz przymierzyć u siebie.

Napisano

@medwed: Gwoli formalności, panna jest autorstwa mojego wątkowego współpracownika. Ja to tylko "zefdziewiątkowałem" - jeśli wiesz co mam na myśli. Ale bursztynka mogę poprawić.

@2013: Starałem się. Podziękował.

Napisano

aaaa, nie poprawiłem powiek w tym eksporcie, a ten pokazał z przodu. Gałki patrzą prosto, a shapekey powiek w lewo :)

Napisano

Co bracie poradzisz takie trendy. Jestem fanem jej długiej szyi. Ale jednakowoż nie uprzedmiotawiajmy płci pięknej, gdyż przedstawicielki takowej również tu zaglądają i pogłębiają tylko obiegowe myślenie o nas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności