Skocz do zawartości

Autodesk - koniec licencji wieczystych.


jaceks

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem maila z Autodesku.

"Autodesk kończy sprzedaż licencji wieczystych na pojedyncze produkty i pakiety

 

31 stycznia 2016 r. Autodesk zakończy sprzedaż nowych licencji wieczystych na pojedyncze produkty. W ramach przejścia na oferty oparte na subskrypcji po 31 lipca 2016. Autodesk wycofa ze sprzedaży nowe licencje wieczyste (zarówno pojedyncze, jak i sieciowe) na pakiety Autodesk Design i Creation Suite.

 

Po wejściu zmiany w życie Autodesk wprowadzi nowe, uproszczone opcje subskrypcji pozwalające na korzystanie z wielu produktów i udostępnianie licencji na zasadach przypominających dotychczasowe.

 

Prawo własności się nie zmieni. Nadal będzie można bezterminowo korzystać z posiadanych licencji wieczystych, w tym nowych licencji wieczystych zakupionych przed 31 stycznia (na pojedyncze produkty) i 31 lipca (na pakiety). Posiadacze licencji wieczystych z aktywną Maintenance Subscription nadal będą otrzymywać aktualizacje do swojej wersji oprogramowania wraz pozostałymi korzyściami, o ile będą odnawiać Maintenance Subscription na czas.

"

 

http://aecdesign.pl/index.php/component/k2/item/374-zmiany-dotyczace-licencji-wieczystych-wprowadzane-zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Good for you. Może takie ciachnięcie kompatybilności wkurzy ludzi na tyle że branża wreszcie stworzy działający otwarty format wymiany danych? Na razie mamy albo działające albo otwarte i nic z dobrego z tego nie wynika.

 

Ciekawostka: Mój znajomy pracował kiedyś (dawno temu) przy grze w której wykorzystywali Maxa jako edytor do wszystkiego. Robili tam cały content gry- level design, animacje, logikę komponentów. On jest narzędziowcem więc przypadło mu napisać eksporter do silnika OGRE. Zajęło mu to okrągły rok, stworzył coś co działało lepiej niż oficjalny eksporter od teamu OGRE. Jednym klikiem mogli eksportować co tylko chcieli, przed optymalizacją eksporter miał ponad sto tysięcy linii kodu.

Szukał jakiejś macierzy wykorzystywanej w animacji i ku jemu zdziwieniu zamiast jednej konkretnej znalazł 5 podobnych. Dokumentacji brak, tylko jeden komentarz ale po hiszpańsku. Wkleił to w translator i wyszło mu:

"Kur*a nie wiem jak to działa".

;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By jesc, i godnie zyc, nie potrzebuje specjalnie wymiany danych z innymi, wiec tak jak pisałem nie jest mi potrzebne wypożyczanie usługi.

 

Jeżeli uzytkowanik ma placic 8,5tys rocznie za wypożyczenie softu na 12 miesięcy, to jest to lekkie przegięcie. Na pewno powinny być licencje dla firm wieloosobowych i freelancerow. Inaczej jest to po prostu niesprawiedliwe i nieoplacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Traitorem. Ja wciaz gdybym mogl pracowalbym np na photoshopie CE7 albo Max9 dlatego ze smiga 100x szybciej niz nowe wersje softu. Dla mnie photoshop zatrzymal sie na wersji CS3 a max na 9. W nowych photoshopach czy maxach z nowych narzedzi to tam tak naprawde niewiele jest co wnosiloby do pracy. W psd widze warp tool a w maxie nie wiem w sumie co... moze to ze jest wbudowany Iray i ze zmienili reactor na massFX...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skandal z tymi licencjami. Powinny być zabronione takie praktyki.. To jest tak jakby producent samochodu zadał corocznej płatności za niego..... Kupiłeś -> jest twoje.. Jeśli chcą zrobić licencje na zasadzie wypożyczenia niech zrobią... ale z dużo niższą ceną. Później się dziwią, że piractwo kwitnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co się stało to się nie odstanie. jest jak jest. będzie co ma być. jeśli ktoś mówi że max 9 wystarczy by zrobić tyle co dziś, to spoko dla nich. pewnie od branży zależy ale choćby głupie 2D Pan/Zoom w maxie 2015 ogromnie przyspieszyło nam pracę. to, że robią mnóstwo szumu wokół drobnych zmian nie ulega wątpliwości, ale coś tam się dzieje, i to im trzeba przyznać. i ignorować ich pychę, hehe. coś tam idzie do przodu. a jak zarabiasz więcej i ci starcza, to się ciesz. a jak nie, to zmień pracę i idź z prądem. tam Ci zawsze starcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając w pamięci post @Morbid Karbid, napisał kiedyś, że ma gdzieś nowe wersje PSa bo ciągle pracuje na CS4, bo ma tam wszystko czego potrzebuje, a prace jakie robi ...tu nie trzeba nic dodawać. To tylko narzędzie i tyle, nie trzeba mieć ciągle najnowszej wersji. Ja np. kupiłem Master Collection CS6, co prawda korzystam praktycznie tylko z PSa, czasem Premier i Ai... ale jakbym w każdym momencie kiedy potrzebowałem któregoś z tych programów (bywało, że Audition lub Ae), to jakbym miał w każdym tym momencie kupować licencję czasową, to już wiem, że bym przepłacił w porównaniu do tego co zapłaciłem raz a porządnie. Siedzę na Win7, komp śmiga, nie widzę potrzeby zmiany... i tak samo z Czy De Maxem, jak ktoś ma dobry sprzęt i super workflow na 2016 + jakiś tam renderer, to po co mu przepłacać? Na pewno są tu osoby, które siedzą nawet na tej 9-tce i robią prace stokroś lepsze od tych co mają wszystko naj naj.

 

Co nie zmienia faktu, ze to trochę smutne, że Autodesk myśli tylko o tym aby jak najwięcej wyciągnąć z portfeli użytkowników. No chyba, ze zaraz będzie naprawdę rewolucja w zmianach. Ale na moje powinna być nadal droga licencja wieczysta i tania (nawet miesięczna), aby taki leszcz jak ja, mógł sobie wynająć bo ma jakieś tam zleconko, na które potrzebuje 2-3 tygodnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XRS - Jak ja bym chciał żeby więcej osób miało taki mindset. Serio. :) Jeszcze jakby Blender "zainwestował" więcej w ludzi którzy chcą się przesiąść to świat byłby piękniejszy. ;)

 

No chyba, ze zaraz będzie naprawdę rewolucja w zmianach.
Pewnie że będzie. Już o tym pisałem, to jest część zaplanowanej strategii, projekt "Humanize Maya" i "Excalibur". To ma działać tak że te osoby które dzisiaj piszą "W Maxie 2016 da się zrobić wszystko" zaczną pisać "Nie wyobrażam sobie jak mogłem pracować bez tego w Maxie 2016". Kilka nowych technologii + setki małych poprawek i ludzie przekonają się do subskrypcji. To będą duże lepsze softy niż dzisiaj, będzie się pracowało w nich wygodniej i wydajniej. Tylko że my graficy że koniec końców przez to zbiedniejemy solidnie (zarówno freelancerzy jak i ludzie w studiach). Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebawem młodzi z branży zamiast się gimnastykować nad uruchomieniem pirata Autodesku sięgną po Blendera albo po coś innego. Blender to świetny soft, ale do póki będziemy oglądać taki czarny PR Blendera jak ta oto okładka, dopóty ludzie nie uwierzą, że jest to soft na tej samej półce co wszystkie inne. A wg mnie osobiście bardzo, bardzo miły w użytkowaniu. Może gdyby kosztował 1000$ to cieszyłby się większym szacunkiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boris- Exporter ma ledwo 3 miesiące, obecna wersja to chyba dopiero v0.6. Cierpliwości. ;) Jak masz bugi to zgłaszaj do Pixara. Kilka miechów i to połatają.

https://github.com/bsavery/PRMan-for-Blender/issues

 

ptaszek- Kiedyś o blenderze nie pisali wcale więc taka okładka to i tak progress. ;) Popularności przybywa więc przyszłość renderuje się fajnie.

 

Gadałem na THU z kilkoma gośćmi którzy robili assety do ostatniego Halo, jeden z 343i i dwóch z Airborne Studios. Bardzo narzekali na to co teraz robi Autodesk, jak spadła jakość supportu, rozwój softów spowolnił. Jak ich spytałem o Blendera to cała trójka powiedziała że chce spróbować do niego przysiąść bo program ma super możliwości, tylko na razie się odbijali od UI. To już nie czasy ciekawostki zwanej Blender 2.49. ;)

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co się spinać na cennik na zachodzie to wychodzą normalne stawki, problem jest w takich krajach jak Polska. Identycznie jest z Apple, które na zachodzie raczej nie jest postrzegane jako luksusowy czy drogi towar, w przeciwieństwie do nas. Żeby nie było nie stać mnie ani na Maxa ani na Ajfona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to zrobi konkurencji. Od kiedy Adobe przeszło na subskrypcje z CSem, to pojawiły się fajne alternatywy. Mocno na popularności zyskał Sketch (UI/UX design), pojawiło się bardzo fajne Affinity Photo (niedroga alternatywa dla Photoshopa). Przy następnej aktualizacji Affinity Designer może przerzucę się na niego z Illustratora. W planach Affinity jest też odpowiednik InDesigna.

 

Jako fan Blendera jestem pozytywnie nastawiony. Decyzja Autodesku przysłuży się tylko Blenderowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech już mi dadzą tego Vray'a do MODO i spadam ze statku Autodesku pod nową banderę :) by, by bez żalu i łez :)

Pozdr.

Już jest, coraz sprawniej działa.

 

 

Coż mogę powiedzieć, boleśnie się robi dla użytkowników softu AD. Imadełko się dokręca dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna alternatywa to np. Lightwave, za 995$, dość powiedzieć że wyrósł z Amigi i ma ćwierćwieczną historię. Też nie podobają mi się poczynania ADSK, póki co liczą na przyzwyczajenia, i lenistwo userów bo komu się będzie chciało przestawiać. Jest jeszcze opcja - kupić ostatnią wersję "pudełkową" i zasuwać tak długo póki się zamortyzuje i w międzyczasie przyuczać się do konkurencji. Jak zaczął mnie oszukiwać Plus to przeniosłem się do Playa - tak powinno to działać. Władza nie powinna pozostawać w jednych rękach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena za abonament dlatego jest tak wysoka, żeby "zmusić" użytkowników do zakupu nowej wieczystej licencji z 3 letnią subskrypcją. Tak są sformułowane reklamy ("kup nowego maxa zanim wejdzie drogi abonament"), taka też jest aktywność dystrybutorów (kto ma oryginalnego maxa, ten co chwile ma telefony w tej sprawie). Dla Autodesku to super rozwiązanie bo mają z góry kasę za 3 lata i tak drogiego abonamentu.

Za to jestem pewien, że po tych 3 latach cena abonamentu spadnie do poziomu obecnych subskrypcji (może +20-30%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender choć bardzo szybko się rozwija to ma kilka poważnych niedoróbek w narzędziach do modelowania np:

 

- Opcja Edge Slide, Loop Slide przesuwa krawędzie wyłącznie o wartości procentowe długości krawędzi a nie o wartości odległości np centymetry

- Opcja Bevel czy Insert Face nie potrafi wstawić frezowania o dokładnie równych długościach krawędzi na wszystkich segmentach np jeden ma 1.1cm drugi 1.2cm trzeci 1.23cm....

-Nie można wstawić światła o określonej mocy np 100W

 

Niestety Blenderowi brakuje dokładności w większości narzędzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd się bierze przekonanie, że adobe cokolwiek traci od wprowadzenia subskrypcji; Wartość akcji mówi sama za siebie: http://www.google.com/finance?cid=4112 Od jakiś 3 lat podwoili swoją wartość. Jakkolwiek jestem bardzo mocno przeciwny zmuszaniem klientów do wypożyczania softu, tak wątpię aby inne firmy nie poszły w ich ślady :( Tym bardziej nie dziwi mnie decyzja Autodesku którego wartość miota się i nie za bardzo potrafi przebić swoje "górki" sprzed 10 lat. http://www.google.com/finance?q=adsk&ei=xX0nVtGCLozisgHsyJvgBw Jedyna nadzieja dla mniejszych "szaraczków" siedzi w alternatywnych softach, ale tu znowu boje się, że jeśli którykolwiek konkurent będzie za bardzo zbliżał się do ich popularności, to zostanie szybko połknięty przez wykupienie. Dlatego tym bardziej doceniam marki typu Rhino które mają jakąś cenę (nie za wysoką) i jeśli nie czują potrzeby wydawania kolejnej wersji, to tego po prostu nie robią :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tutaj też się za bardzo nie mogę zgodzić: https://ycharts.com/companies/ADBE/net_income oczywistym było że od razu po wejściu wpływy im mocno spadną ale od tego czasu systematycznie idą do góry i jeśli taki trend pozostanie to za niecały rok będą mieli takie same wpływy jak przed wprowadzeniem subskrypcji. A jestem na 100% pewny że jeśli konkurencja się gwałtownie nie rozwinie (a szczerze mówiąc pomimo fajnego rozwoju niektórych alternatyw w ostatnim roku-dwóch, to nie widzę ich w najbliższym czasie jako realnego zagrożenia dla Adobe), to ich wzrost na tym się nie zatrzyma. Przechodząc na subskrypcje mogli się pozbyć dużej części pośredników (oczywiście muszą utrzymywać jakiś "dystrybutorów" do celów szkoleniowych i marketingowych), przez co mogą mniej oddawać, a dodatkowo powoli zaczną wchodzić w stadium gdzie CS5, CS6 będą uchodziły za przestarzałe.

Edytowane przez Endemi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym powodem dlaczego przesiadka na konkurencyjne tudziez alternatywne softy idzie powoli jest fakt ze format pikow wypluwany z softow Adobe czy Autodesku stal sie niemal standarem. Wiec tutaj tez jest pewnie przyczyna dlaczego inne softy tak powoli zyskuja na popularnosci. Z czasem pewnie sie to bedzie zmienialo na korzysc konkurencji, ale poki nie ma ujednoliconego standardu wymiany plikow, choc by z tego wzgledy softy A$ czy Adobe beda przodowaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mowie, ze adobe zrobilo zle, jest roznica miedzy ich pakietami,a autodesku - adobe ma niezle ceny. Moze faktycznie wlasnie sa na fali, gdzie ludzie koncza prace na starych pakietach. Ale jezeli nie pojawi sie masywny kopniak w inwestycje i R&D po roku dwich ludzie beda sie zastanawiac nad alternatywami. Zatem jak w maju nie bedzie huczalo ze adobe przjmuje, to przejedza chwilowe zyski. Z przesiadki. sam chyba oplacam cC - nie pamietam, bo nie zagladalem w wyciag, ale okazalo sie ze nie wprowadzaja niczego czego nie ogarne poprzednim pudelkowym pakietem wiec bede sie wycofywal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender choć bardzo szybko się rozwija to ma kilka poważnych niedoróbek w narzędziach do modelowania np:

 

- Opcja Edge Slide, Loop Slide przesuwa krawędzie wyłącznie o wartości procentowe długości krawędzi a nie o wartości odległości np centymetry

- Opcja Bevel czy Insert Face nie potrafi wstawić frezowania o dokładnie równych długościach krawędzi na wszystkich segmentach np jeden ma 1.1cm drugi 1.2cm trzeci 1.23cm....

-Nie można wstawić światła o określonej mocy np 100W

 

Niestety Blenderowi brakuje dokładności w większości narzędzi...

 

masz taką opcje. F6.. wywołujesz okno do sterowania tym jeśli dobrze pamiętam. bo osobiście mam zmienione skróty.. :D

 

Ale że tak powiem.. Blender to nie program cadowy. ale możesz właczyć aby pokazywało ci długości odcinków i po prostu patrzysz ile jest albo wpisywać proste obliczenia czyli np przesuniecie.. patrzysz że cały odcinek ma 4cm chcesz przesunąć o 2cm. Więc wpisujesz 2/4 i już masz procent obliczony. fajne jest to że można równania i generalnie obliczenia jako wartości wpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyl adobe za poprzedni kwartal zanotowalo spora strate :)

Serio? A gdzie są takie dane? Rozważam czy iść w CC. Jeśli pójdę to kiedy tylko pojawi się sensowna alternatywa or razu kończę współpracę.

Patrząc na rozwój CC, zmiany są oczywiście na lepsze. Ale dodają też dużo shitu - mało przydatne programiki na iphone itp.

 

Zaś co do MAXA - nie lubię tego softu i w życiu bym nie poszedł w subskrypcję. Chyba że od wersji 2009 jak go ostatni raz widziałem przeszedł jakąś totalną rewolucję :)

 

Ogólnie proponuję abyśmy zaczeli wynajmować nasze prace ;) Np Logotyp 2000zł a wynajęcie jedyne 150zł miesięcznie. Raz na rok drobny facelifting. Prawda, że fajne? To będzie fair.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeśli chodzi o programy Adobe, najnowsze wersje CC dają przede wszystkim obsługę przyspieszania sprzętowego GPu, a to np. w Illustratorze przy większych projektach robi kolosalną różnicę.

Max w polskich warunkach zawsze kosztował chore pieniądze, a teraz tylko zrobi się zabawniej.

Niemniej jednak taki jest globalny trend - nawet w naszym lokalnym bagienku oprogramowanie księgowe typu Opt!ma jest oferowane w wersji subskrypcyjnej szumnie (i totalnie błędnie) nazywanej chmurą. Mam nadzieję, że jednak userzy okażą się mądrzejsi i wypną się na ten bezczelny wyzysk, pytanie tylko, czy w ogóle będą mieli taką możliwość?

 

P.S. Strasznie mnie ciągnie do Blendera, tylko jak na razie interfejs jest nie do przejścia, ale obiecuję wkrótce kolejne podejście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender również mi nie pasuje przez UI, zresztą szkoda mi czasu na naukę nowego narzędzia skoro mam i używam inne.

 

A ktoś wie dlaczego w planach Adobe: pojedyncze osoby mają 50€ z VAT a firmy 50€ bez VAT?

 

Czy ktoś kupował coś z firmy NO-CD

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?id=4643&us_id=37780119

Mają nieco dziwną lokalizację. Co sądzicie? Na pytanie dlaczego mają Master collection w różnych cenach - odpowiedzieli że są to promocje.

Z drugiej strony prawie 700 transakcji i 100% pozytywów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ A ktoś wie dlaczego w planach Adobe: pojedyncze osoby mają 50€ z VAT a firmy 50€ bez VAT?

 

Też zawsze mnie to grzeje. Tak samo jest we wszystkich planach telekomunikacyjnych. Fakt faktem, że kupując jako cywil i jako firma zapłacę tą samą ilość pieniędzy bo rozliczam się netto, ale jak kupuję coś innego to w obu wypadkach płacę to samo brutto. A rozliczam netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy niedawno kupował w sklepie internetowym (AI i IN) i weryfikował klucz w Adobe i wszystko jest OK - informacja w 100% pewna.

Koszt jednej apki 1700zł a pakiet Master collection coś około 5500zł.

 

Jak sądzicie lepiej zamknąć się w CS6 czy iść w CC (przy założeniu że i tak z niego zrezygnuje jak pojawi się sensowna konkurencja)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności