Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bardzo dobra wiadomość dla freelancerów oraz ludzi pragnących nauczyć się programu ze stajni Pixologic. Na tegorocznym ZBrush Summit 2016 zostanie zaprezentowana oraz oddana do użytku nowa wersja ZBrushCore. Będzie to najprawdopodobniej okrojona wersja ZBrush udostępniona na podobnych zasadach jak Sculptris.

 

attachment.php?attachmentid=514560

 

Interface ZBrushCore

 

Więcej info na ZBrushCentral

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajna sprawa nawet z tym wacomem. Na start up osiągalne niemal dla każdego. Zbrush śmiga nawet na tanim domowym kompie (na pewno lepiej niż inne softy) więc to jest niezła gratka nawet na prezent na komunię ;) Albo sweet sixteen hehe.

Poważnie mówię. Świetna sprawa dla każdego mającego ambicje do zabawy z digital sculptingiem, nawet jeśli utną export i jakieś tam bajery.

Napisano
mam nadzieje ze zarobi im to kupe kasy i odwlecze w czasie wprowadzenie platnych updatow :)

 

Dokladnie. A przy okazji - mam nadzieje ze na tegorocznymm ZB Summit mimo wszystko cos tam o piateczce powiedza...

Napisano

Nikłe szanse żeby to była darmówka. Jak będą na tym zarabiać? Zachęcanie do kupna dopasionej wersji odpada bo oni już to mają. Półtora-miesięczny trial bez żadnych ograniczeń albo Sculptris. Obstawiam że będzie albo bardzo tanie albo z małą miesięczną subskrypcją.

Anyway, fajna inicjatywa.

 

Ja mam nadzieję że zapowiedzą wreszcie Piątkę. System subtooli i layerów bardzo potrzebuje updatu. Mam nadzieje że przecieki o Linuchu też się potwierdzą. Jeden z ostatnich softów baraży filmowej który jeszcze nie ma wersji na linuxa.

Napisano

No właśnie śledziłem temat. Niektórzy sądzą że zastąpi to sculptrisa będzie darmowy do zadań niekomercyjnych, niektórzy sądzą że będzie to wersja okrojona - gdzieś na YT jest filmik porównujący rozkład paska menu z ZBCore a pełnym ZB. Nie dziwię się posunięciu, obecnie na rynku jest sporo tańszych jak i bezpłatnych alternatyw dla Z. Tak to nadal numer 1 w branży ale do mniejszych zadań gier indie, itp nie jest wykorzystywany. Sculpt w blenderze nadal szybszy niż w 3dcoat (voxele to jednak chyba nie ta droga). Jedyny problem w blendku to stopień detalu - przy tej samej ilości poly w zetce jest ostry a w blenderze niestety już nie. Tym bardziej że ostatnio (w ciągu roku, dwóch) sculpt pojawił się w mayce, modo, no i autodesk ma swojego trochę "zapomnianego" mudboxa. Myślę że chcą trafić "pod strzechy" i mają na to szanse.

Napisano
do mniejszych zadań gier indie, itp nie jest wykorzystywany.
No właśnie jest. Tylko ludzie nie mają kasy i jadą na piratach. ;) To pewnie jeden z powodów powstania Core.

 

Tym bardziej że ostatnio (w ciągu roku, dwóch) sculpt pojawił się w mayce, modo
Modo ma sculpt od 10 lat, pewnie chodziło ci o Cinemę która dostała jakiś prosty sculpt 4 lata temu, o ile teraz ja się nie mylę. Sculpt z majki to demko, tam prawie nic nie ma. Fajnie się spisuje przy blendshapeach, do rzeźbienia już niebardzo.
Napisano

No ja mam wielką nadzieję że dowiemy się coś o ZBrush 5 na tegorocznym ZBrushSummit:) Czyżby znowu mieli zaskoczyć jakimiś innowacyjnymi narzędziami? Ich ostatni update o ZModelera, ArrayMesh, NanoMesh zaczyna coraz częściej wchodzić mi w codzienny workflow. Naprawdę genialne zrobili te narzędzia.

 

Monio - tutaj się zgadzam jeśli chodzi o subtools, przydała by się jakaś możliwość grupowania. Może wciągną projekt tego gościa do środka programu:

 

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?198711-ZSceneManager-plugin-(SubTools-folders)

 

Zapotrzebowanie na tego typu update wzrasta wraz z pojawieniem się ZModelera.

 

Skoro ZBrushCore będzie okrojoną wersją ZBrusha dla artystów i freelancerów to obstawiam, że prawdopodobnie będzie można sculptować i rendzić ale pewnie wyłączą część rzeczy. To jest : export, decimetionmastera, fbx export z layerami i takie tam inne narzędzia typowo potrzebne przy pracach związanych z grami i filmem.

 

Jeśli będzie darmowy to będzie to piękna popularyzacja softu w ich stylu. Jeśli będzie abonamet, to prawdopodobnie i tak będzie niski. Przecież ZBrush i tak jest bardzo tanim programem na rynku, jeśli nie najtańszym.

Napisano

Nie ma projekcji ani freeze dubdivisions. WTF? Czyli po odpaleniu dynamesha dalej z modelem nic już nie zrobisz. Może faktycznie to będzie bardzo wykastrowana darmówka. Zobaczymy.

Napisano

https://www.youtube.com/watch?v=7-JsejYmdgU

 

Tutaj widać cały interface. To będzie okrojona wersja zbrusha 4R7 bez nowych dodatków. Patrząc na ceny wacomów do których ma być dodawany ten soft obstawiam, że wieczysta licencja będzie kosztowała nie więcej niż 99 dolców.

Bardzo dużo wyciętych funkcji. Nie ma: Remesh i Zremesher, projekcja i Freeze Subdivs, Edge Loops i Crease, ShadowBox, Araymesh, Nanomesh, Fibermesh, Layers i Morph Target, GeometryHD, robienie filmów i nagrywanie macro i masa innych. Obstawiam że wycięli również Zmodelera bo nie ma Dynamic Subdivision. Niektóre rzeczy poprzenosili pewnie do innych zakładek (UV, Polypaint).

Napisano

Ciekawe czy aktualni posiadacze wacomów dostaną link do pobrania tej zetki core.

Jakieś wieści na temat 5? Zaraz będą dwa lata od kiedy ogłosili 4r7 więc mogliby chociaż jakiś sneak peak w ten weekend pokazać, aj.

Napisano

Panowie, jak sobie pomyślę że tak z paręnaście lat temu wchodzę w temat modelowania organicznego, kupuję tablet za 2 stówy i dajmy na to nawet te 4 stówy na ZBCore'a. Mam tanie narzędzie na którym legalnie mogę ćwiczyć i zrobić coś do teczki by znaleźć pracę. ZBrushCore nie jest dla tych co już zamiatają mocno :)

Napisano

Nie jest. Mimo to kupię od razu jak wyjdzie. :D Wykorzystuje moje licencje zetki na kompie firmowym i domowym ale mam jeszcze mini lapka na którym chciałbym robić szybkie szkice podczas dojazdów. Tutaj Core się sprawdzi idealnie. Może trochę ProjectAll będzie mi brakowało, z reszty wyciętych rzeczy nie korzystam na co dzień.

Napisano
Może trochę ProjectAll będzie mi brakowało, z reszty wyciętych rzeczy nie korzystam na co dzień.

To już wiadomo co będzie a czego nie w wersji ZBCore ?

Napisano

Na poprzedniej stronie podlinkowałem filmik gdzie widać zmiany w interface. Porownałem z odpaloną zetką i wychodzi że wycinka jest bardzo gruba. Nie jestem pewien co z polypaintem i teksturami. Nie widać opcji w Tool panelu ale malowac sie da wiec pewnie przenieśli do Texture panelu.

Napisano

Co do polypaint i texture to uważam że Substance czy Mari totalnie przejęło pałeczkę w teksturowaniu. Imho, nawet 3dcoat jest lepszy niż zbrushowy polypaint. Tutaj to co jest najbardziej opłacalne to ta optymalizacja przy Hipoly. Wystarczy że będzie dyntopo i deciamtion, retopo można zrobić w każdym innym programie czy to płatnym czy nie. To jednak że wywalili zremesher to głupota z ich strony i wcale nie zachęci użytkowników do tej wersji zetki. Już teraz 3dcoat oferuje swojego remeshera, mudbox ma swojego, a blender otrzyma coś takiego https://blenderartists.org/forum/showthread.php?406262-WIP-InstantRetopo-Interactive-retopology-system myślę że szykuje się niezła konkurencja a to może przynieść nowe ficzery i korzyści dla użytkowników.

Napisano

Patrzysz na to ze złej perspektywy. ZbrushCore z założenia ma być softem dla ilustratorow i koncepciarzy, ludzi ktorzy siedza dzisiaj głównie w photoshopie. Oni nie potrzebuja retopo. Nie będą korzystać z substance, mari i ogolnie z programow 3d innych niż zbrush.

Napisano (edytowane)

No to mamy ZB4R8. Gizmo, rozne jezyki, usprawnione drukowanie 3D, alphy w 3D (dynamiczna zamiana obiektow na alphy i alph na obiekty), vector displacement, nowe opcje w brushach, poprawiona lazy mouse (teraz mozna pod konkretnym katem po prostej stroke'a zrobic, mozna kontynuowac stroke od miejsca gdzie sie skonczylo, jak sie stroke przecina z drugim przy wlaczonej symetrii na przyklad to nadal zachowa ta sama glebokosc rzezbienia..) i kapitalne nowe booleany (dynamicznie widac efekt booleana bez zatwierdzania).

Update za darmo. Dopiero za 5ke pewnie przyjdzie zaplacic. Ogladalem calosc ale jakos przeoczylem kiedy R8 wychodzi.

 

Acha, a co do ZBCore to za $149.95 a przez 2 tygodnie ma 20% off. No i jest to wersja okrojona wiec nie ma co plakac, ze nie ma tego co pelna. W zestawie z tabletem mozna dostac za $199 zdaje sie.

 

Calosc mozna zobaczyc na Twitch'u:

Prezentacja ZBCore i R8 zaczyna sie 08:23:00 .

Edytowane przez Nezumi
Napisano
Dzięki za streszczenie Nezumi. Nie obiecywali ostatnim razem, że 4R7 to ostania wersja 4, że kolejną będzie już 64-bitowa 5?

 

Obiecywali. ZB5 jest w developmencie ale część tych rzeczy udostępniają w 4R8.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Nezumi, właśnie też przeoczyłem kiedy 4R8 będzie dostępna. Wyłapał to ktoś?

Napisano
Nezumi, właśnie też przeoczyłem kiedy 4R8 będzie dostępna. Wyłapał to ktoś?

 

Dostalem odpowiedz na Twitterze "4r8 doesn't have a release date atm." Moze cos jeszcze w ciagu tych dwoch dni sie dowiemy albo beda dawkowac info juz po Summit.

Napisano

Trochę śmieszny pakiecik z tym wacomem i skierowanie ZBCore do 2d artist, ilustrators etc. (vide tabelka), ta grupa jak już pracuje na PS to posiada tablety i to często cintiqi, Ewidentnie oferta skierowana do początkujących. Po samych "owacjach" słychać było że to raczej taka sobie oferta. Jedyne co przemawia za ZBcore to szybkość przy Hipoly. Wiadomo czy chociaż decimation dołączyli ? Musieli zorientować się że sprzedaż wyhamowała i z samych updeatów się nie utrzymają. Kto kupił to już ma a konkurencja nie śpi - stąd ZBcore. Co do samego Zbrusha r4.8 to nadal numero uno w sculpcie i raczej nic mu nie zagrozi, choć konkurencja byłaby mile widziana - wymusza progress.

Napisano (edytowane)

Co w tym złego że oferta dla początkujących? To dobrze dla Pixo i dla nas że ten soft będzie się popularyzował. Kasa na develomnent musi płynąć, darmowe updaty nie biorą się z powietrza. ;) Ludzie którzy mają już tablet kupią po prostu licencje na sam soft. Zareklamowałem Core moim znajomym koncepciarzom i jarają się na maksa, wielu z nich kupi z miejsca.

 

Wydajność bynajmniej nie jest jedyną przewagą ZbrushCore. Najlepszy na rynku system pędzli do rzeźbienia, błyskawiczny i stabilny dynamesh + booleany, szybie przygotowywanie modeli pod druk 3D.

 

Obadałem stream o 4R8. Genialne zmiany. Vector displacement i booleany mnie zupełnie rozwaliły.

Edytowane przez Monio
Napisano

Nie znam Zbrush'a, wiec nie wiem czy dużo wykroili. Tu jest porównanie Full wersji do Core:

Zbrushcore.com/features

Przepraszam ze tak podaje link ale na moim telefonie sypie sie dodawanie linków :(

Napisano

Brak decimation master. Brak zremeshera. Ciekawe co kryje sie pod basic masking, brak array micromeshy, brak layerow, brak surface noisa. Trzeba zpiracic sprawdzic i dopiero podjac decyzje czy brac ten nowy tablet czy nie. Na pierwszy rzut oka calkiem spoko.

Napisano

Genialna sprawa, dalej czekam na info o dostępności 4R8. Wczoraj niewiele oglądnąłem bo padałem ze zmęczenia. Dajcie tutaj info jak będzie coś wiadomo. Dzięki.

Napisano

Wydajność bynajmniej nie jest jedyną przewagą ZbrushCore. Najlepszy na rynku system pędzli do rzeźbienia, błyskawiczny i stabilny dynamesh + booleany, szybie przygotowywanie modeli pod druk 3D.

 

No właśnie gdy zobaczyłem porównanie do pełnej wersji. Jeszcze można się zastanawiać gdyby dali decimation i zremesher ale nie nie dali. Nie ma crease nie ma projekcji, nie ma scripting/macros/plugins. Ja znajomym zalecam daleko posuniętą ostrożność. Niech poczekają do rzetelnych testów. Już bardziej opłaca się zainwestować w 3dcoat. Autodesk mnie wkurzył olewając z mudboxa i tyle w temacie - choć obecna wersja ok 10euro za miesiąc jest b. przyzwoitą. Gdyby tylko chcieli dalej go rozwijać.

Fajnie ktoś napisał że ZBcore to Sculptris R48 ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności