Jump to content
gryzon

ZBrushCore

Recommended Posts

Bardzo dobra wiadomość dla freelancerów oraz ludzi pragnących nauczyć się programu ze stajni Pixologic. Na tegorocznym ZBrush Summit 2016 zostanie zaprezentowana oraz oddana do użytku nowa wersja ZBrushCore. Będzie to najprawdopodobniej okrojona wersja ZBrush udostępniona na podobnych zasadach jak Sculptris.

 

attachment.php?attachmentid=514560

 

Interface ZBrushCore

 

Więcej info na ZBrushCentral

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedzie dolaczony do nowych wacomow ale to nie oznacza ze wylacznie w taki sposob bedzie dostepny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna sprawa nawet z tym wacomem. Na start up osiągalne niemal dla każdego. Zbrush śmiga nawet na tanim domowym kompie (na pewno lepiej niż inne softy) więc to jest niezła gratka nawet na prezent na komunię ;) Albo sweet sixteen hehe.

Poważnie mówię. Świetna sprawa dla każdego mającego ambicje do zabawy z digital sculptingiem, nawet jeśli utną export i jakieś tam bajery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam nadzieje ze zarobi im to kupe kasy i odwlecze w czasie wprowadzenie platnych updatow :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam nadzieje ze zarobi im to kupe kasy i odwlecze w czasie wprowadzenie platnych updatow :)

 

Dokladnie. A przy okazji - mam nadzieje ze na tegorocznymm ZB Summit mimo wszystko cos tam o piateczce powiedza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikłe szanse żeby to była darmówka. Jak będą na tym zarabiać? Zachęcanie do kupna dopasionej wersji odpada bo oni już to mają. Półtora-miesięczny trial bez żadnych ograniczeń albo Sculptris. Obstawiam że będzie albo bardzo tanie albo z małą miesięczną subskrypcją.

Anyway, fajna inicjatywa.

 

Ja mam nadzieję że zapowiedzą wreszcie Piątkę. System subtooli i layerów bardzo potrzebuje updatu. Mam nadzieje że przecieki o Linuchu też się potwierdzą. Jeden z ostatnich softów baraży filmowej który jeszcze nie ma wersji na linuxa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie śledziłem temat. Niektórzy sądzą że zastąpi to sculptrisa będzie darmowy do zadań niekomercyjnych, niektórzy sądzą że będzie to wersja okrojona - gdzieś na YT jest filmik porównujący rozkład paska menu z ZBCore a pełnym ZB. Nie dziwię się posunięciu, obecnie na rynku jest sporo tańszych jak i bezpłatnych alternatyw dla Z. Tak to nadal numer 1 w branży ale do mniejszych zadań gier indie, itp nie jest wykorzystywany. Sculpt w blenderze nadal szybszy niż w 3dcoat (voxele to jednak chyba nie ta droga). Jedyny problem w blendku to stopień detalu - przy tej samej ilości poly w zetce jest ostry a w blenderze niestety już nie. Tym bardziej że ostatnio (w ciągu roku, dwóch) sculpt pojawił się w mayce, modo, no i autodesk ma swojego trochę "zapomnianego" mudboxa. Myślę że chcą trafić "pod strzechy" i mają na to szanse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
do mniejszych zadań gier indie, itp nie jest wykorzystywany.
No właśnie jest. Tylko ludzie nie mają kasy i jadą na piratach. ;) To pewnie jeden z powodów powstania Core.

 

Tym bardziej że ostatnio (w ciągu roku, dwóch) sculpt pojawił się w mayce, modo
Modo ma sculpt od 10 lat, pewnie chodziło ci o Cinemę która dostała jakiś prosty sculpt 4 lata temu, o ile teraz ja się nie mylę. Sculpt z majki to demko, tam prawie nic nie ma. Fajnie się spisuje przy blendshapeach, do rzeźbienia już niebardzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja mam wielką nadzieję że dowiemy się coś o ZBrush 5 na tegorocznym ZBrushSummit:) Czyżby znowu mieli zaskoczyć jakimiś innowacyjnymi narzędziami? Ich ostatni update o ZModelera, ArrayMesh, NanoMesh zaczyna coraz częściej wchodzić mi w codzienny workflow. Naprawdę genialne zrobili te narzędzia.

 

Monio - tutaj się zgadzam jeśli chodzi o subtools, przydała by się jakaś możliwość grupowania. Może wciągną projekt tego gościa do środka programu:

 

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?198711-ZSceneManager-plugin-(SubTools-folders)

 

Zapotrzebowanie na tego typu update wzrasta wraz z pojawieniem się ZModelera.

 

Skoro ZBrushCore będzie okrojoną wersją ZBrusha dla artystów i freelancerów to obstawiam, że prawdopodobnie będzie można sculptować i rendzić ale pewnie wyłączą część rzeczy. To jest : export, decimetionmastera, fbx export z layerami i takie tam inne narzędzia typowo potrzebne przy pracach związanych z grami i filmem.

 

Jeśli będzie darmowy to będzie to piękna popularyzacja softu w ich stylu. Jeśli będzie abonamet, to prawdopodobnie i tak będzie niski. Przecież ZBrush i tak jest bardzo tanim programem na rynku, jeśli nie najtańszym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma projekcji ani freeze dubdivisions. WTF? Czyli po odpaleniu dynamesha dalej z modelem nic już nie zrobisz. Może faktycznie to będzie bardzo wykastrowana darmówka. Zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.youtube.com/watch?v=7-JsejYmdgU

 

Tutaj widać cały interface. To będzie okrojona wersja zbrusha 4R7 bez nowych dodatków. Patrząc na ceny wacomów do których ma być dodawany ten soft obstawiam, że wieczysta licencja będzie kosztowała nie więcej niż 99 dolców.

Bardzo dużo wyciętych funkcji. Nie ma: Remesh i Zremesher, projekcja i Freeze Subdivs, Edge Loops i Crease, ShadowBox, Araymesh, Nanomesh, Fibermesh, Layers i Morph Target, GeometryHD, robienie filmów i nagrywanie macro i masa innych. Obstawiam że wycięli również Zmodelera bo nie ma Dynamic Subdivision. Niektóre rzeczy poprzenosili pewnie do innych zakładek (UV, Polypaint).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy aktualni posiadacze wacomów dostaną link do pobrania tej zetki core.

Jakieś wieści na temat 5? Zaraz będą dwa lata od kiedy ogłosili 4r7 więc mogliby chociaż jakiś sneak peak w ten weekend pokazać, aj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jak sobie pomyślę że tak z paręnaście lat temu wchodzę w temat modelowania organicznego, kupuję tablet za 2 stówy i dajmy na to nawet te 4 stówy na ZBCore'a. Mam tanie narzędzie na którym legalnie mogę ćwiczyć i zrobić coś do teczki by znaleźć pracę. ZBrushCore nie jest dla tych co już zamiatają mocno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest. Mimo to kupię od razu jak wyjdzie. :D Wykorzystuje moje licencje zetki na kompie firmowym i domowym ale mam jeszcze mini lapka na którym chciałbym robić szybkie szkice podczas dojazdów. Tutaj Core się sprawdzi idealnie. Może trochę ProjectAll będzie mi brakowało, z reszty wyciętych rzeczy nie korzystam na co dzień.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może trochę ProjectAll będzie mi brakowało, z reszty wyciętych rzeczy nie korzystam na co dzień.

To już wiadomo co będzie a czego nie w wersji ZBCore ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na poprzedniej stronie podlinkowałem filmik gdzie widać zmiany w interface. Porownałem z odpaloną zetką i wychodzi że wycinka jest bardzo gruba. Nie jestem pewien co z polypaintem i teksturami. Nie widać opcji w Tool panelu ale malowac sie da wiec pewnie przenieśli do Texture panelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do polypaint i texture to uważam że Substance czy Mari totalnie przejęło pałeczkę w teksturowaniu. Imho, nawet 3dcoat jest lepszy niż zbrushowy polypaint. Tutaj to co jest najbardziej opłacalne to ta optymalizacja przy Hipoly. Wystarczy że będzie dyntopo i deciamtion, retopo można zrobić w każdym innym programie czy to płatnym czy nie. To jednak że wywalili zremesher to głupota z ich strony i wcale nie zachęci użytkowników do tej wersji zetki. Już teraz 3dcoat oferuje swojego remeshera, mudbox ma swojego, a blender otrzyma coś takiego https://blenderartists.org/forum/showthread.php?406262-WIP-InstantRetopo-Interactive-retopology-system myślę że szykuje się niezła konkurencja a to może przynieść nowe ficzery i korzyści dla użytkowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzysz na to ze złej perspektywy. ZbrushCore z założenia ma być softem dla ilustratorow i koncepciarzy, ludzi ktorzy siedza dzisiaj głównie w photoshopie. Oni nie potrzebuja retopo. Nie będą korzystać z substance, mari i ogolnie z programow 3d innych niż zbrush.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe jak jest z licencja i czy ewentualna odsprzedaż tabletu pozwoli na kozystaniu z softu komercyjnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy