Skocz do zawartości

Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

I jakie to kontrowersje wzbudza! Fora puchną 😄 Słuchajcie, też jestem niezmiernie ciekaw tego wszystkiego. Nie wiemy też na jakich warunkach to wszystko się odbywa. Może to po prostu tylko nowy house dla nich i wsparcie programistyczne. Może dostaną wolną rękę na kierunki rozwoju. No ciężko było by oddać pałeczkę komuś i powiedzieć "weź teraz ty czaruj, co robimy?" Tego się tylko obawiam i jestem bardzo ciekaw czy ten soft będzie się dalej tak genialnie rozwijał jak było to do tej pory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minutes ago, michalo said:

Team byłby większy gdyby brali kasę za update'y. Kurcze, jakoś nie mogę tego pojąć, tyle lat za free. 

No to generalnie nie jest takie proste, deweloperzy redshifta o tym mówili dawno temu, że jak nie masz ludzi którzy są absolutnie idealni jak oni tj 20 lat doświadczenia w silnikach do gier i chyba coś w vfx, dogadali się i zaczęli robić coś pośrodku bazując na swoich doświadczeniach to zatrudnienie programisty który będzie pasował do teamu i coś wnosił jest ekstremalnie trudne zwłaszcza, że pisanie pod gpu jest zupełnie inne niż pod cpu. I gdyby zatrudnili nawet kilku programistów którzy mieli doświadczenie w silnikach rendrujacych to i tak minąłby tygodnie jak nie miesiące zanim Może mogli by coś realnie wznieść a przez ten czas byliby trzymani za rękę i praca core teamu by jeszcze zwolniła. Koniec końców zatrudnili kilka osób ale do robienia pluginów do innych dcc a nad rdzeniem pracują dalej te same osoby a specyficzne potrzeby czy ograniczenia każdego z dcc sprawiają, że więcej czasu schodzi na szykanie rozwiązań i objeść niż robienie nowych rzeczy prze co rozwój bardzo mocno spowolnił gdy robią pod prawie każdy program.  

A teraz przełóżcie to na poletko zbrusha 🙂 - jeżeli kod zbrusha, który miał być 2,5 małym narzędziem do paćkania, jest choć w połowie tak nakićkany jak interface i filozofia " zróbmy absolunie wszystko po swojemu no matter what" to podejrzewam, że większość programistów jak na to spojrzy to powie " pe***le nie robię" 🙂 

A biorąc pod uwagę jakim wyczynem jest dodawanie minimalnej funkcjonalności jak podstawowe foldery czy przekłamana kamera to cały rdzeń może się bardzo nie nadawać pod dopisywanie nowych rzeczy i trzeba bardzo twórczo obchodzić ograniczenia architektury co nowemu programiście może zająć miesiące zanim zrozumie z czym ma do czynienia 🙂 

Mogę też się mylić ale to czas pokaże co z tego wyjdzie, może będąc spokojni o kasę przepiszą zbrusha na nowy silnik z normalnym ui i sensowną funkcjonalnością i w końcu będzie będzie to pełnoprawny program stworzony pod pracę w 3d by design a nie z przypadku bo jakoś tak samo wyszło 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Destroyer napisał:

No to generalnie nie jest takie proste, deweloperzy redshifta o tym mówili dawno temu, że jak nie masz ludzi którzy są absolutnie idealni jak oni tj 20 lat doświadczenia w silnikach do gier i chyba coś w vfx, dogadali się i zaczęli robić coś pośrodku bazując na swoich doświadczeniach to zatrudnienie programisty który będzie pasował do teamu i coś wnosił jest ekstremalnie trudne zwłaszcza, że pisanie pod gpu jest zupełnie inne niż pod cpu. I gdyby zatrudnili nawet kilku programistów którzy mieli doświadczenie w silnikach rendrujacych to i tak minąłby tygodnie jak nie miesiące zanim Może mogli by coś realnie wznieść a przez ten czas byliby trzymani za rękę i praca core teamu by jeszcze zwolniła. Koniec końców zatrudnili kilka osób ale do robienia pluginów do innych dcc a nad rdzeniem pracują dalej te same osoby a specyficzne potrzeby czy ograniczenia każdego z dcc sprawiają, że więcej czasu schodzi na szykanie rozwiązań i objeść niż robienie nowych rzeczy prze co rozwój bardzo mocno spowolnił gdy robią pod prawie każdy program.  

A teraz przełóżcie to na poletko zbrusha 🙂 - jeżeli kod zbrusha, który miał być 2,5 małym narzędziem do paćkania, jest choć w połowie tak nakićkany jak interface i filozofia " zróbmy absolunie wszystko po swojemu no matter what" to podejrzewam, że większość programistów jak na to spojrzy to powie " pe***le nie robię" 🙂 

A biorąc pod uwagę jakim wyczynem jest dodawanie minimalnej funkcjonalności jak podstawowe foldery czy przekłamana kamera to cały rdzeń może się bardzo nie nadawać pod dopisywanie nowych rzeczy i trzeba bardzo twórczo obchodzić ograniczenia architektury co nowemu programiście może zająć miesiące zanim zrozumie z czym ma do czynienia 🙂 

Mogę też się mylić ale to czas pokaże co z tego wyjdzie, może będąc spokojni o kasę przepiszą zbrusha na nowy silnik z normalnym ui i sensowną funkcjonalnością i w końcu będzie będzie to pełnoprawny program stworzony pod pracę w 3d by design a nie z przypadku bo jakoś tak samo wyszło 🙂

Też tak ciągle myślałem, i nadal trochę myślę o ograniczeniach jakie wprowadza świat pixoli. Ale jakoś dodali tam dynamikę a myślałem, że to będzie niemożliwe. 

A interface uważam za idealny pod tablet. Nie wiem co masz na myśli mówiąc, ze jest dziwny.
A używam/ znam wiele programów

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą. Ten interface jest idealny pod tablet bo można go całkowicie przeprojektować pod swoje kung-fu. Jest jeden warunek, ten soft trzeba znać dobrze i wiedzieć jakich narzędzi i w jakiej kolejności używać i zbudować odpowiednie palety. Po przełączeniu się na defalutowy i bez moich palet faktycznie musiałem się naklikać. Nie oszukujmy się ZBrush od początku był jak kawałek puzzla który można w dowolny sposób pasować do różnych zadań. 

Edytowane przez gryzon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość programów można łatwo konfigurować, dockować okna i panele w mniej lub bardziej dowolnej ilości, tworzyć customowe zestawy skrótów i workspace pod każdą rzecz którą sierobi więc nie gloryfikowałbym zbrusha w czymś tak podstawowym 🙂 UI jest przestarzały, archaiczny i szpetny, składa się w zasadzie z dwóch głównych elementów przycisków i sliderów i niewiele więcej. Można sobie wszystko wyciągnąć na wierzch albo do własnego menu ale jak jakaś opcja w menu ma wielki jak kobyła przycisk to, poprawicie mnie jeśli się mylę, wyciągasz wielki jak kobyła przycisk, nie zmienisz go, nie zmniejszysz, nie zmienisz koloru, ikonki, grafiki, podpisu tylko dla niego. W niektórych miejscach jest nasrane przycisków i sliderów bez ładu i składu, bez opisu czy sensownej organizacji w sekcje, jeśli dobrze pamiętam to chyba w uicolors jest śmietnik a jak cos zmienisz nie tam gdzie chciałeś a po opisie nic i tak się nie domyślisz to chyba nie możesz cofnąć ostatniej zmiany w interface wiec albo zapisujesz po każdej zmianie i wczytujesz albo na oko próbujesz wracać do tego co było?

Nie siedzę w zbrushu więc dobrze nie pamiętam jak to tam wszystko jest ale argument siedzę w nim 10 lat po 12h dziennie przywykłem i jest super nie jest argumentem bo do takiego mudboxa się siadło pierwszy raz 5min i śmigasz w zbrushu po 15min wprowadzenia nadal nie wiesz co się tam odjaniepawla i czy masz wylew 🙂

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem nie zgadzam się. 
Wejdź do blendera pierwszy raz.. bwahahah

do gdziekolwiek

 

Zgadzam się giga buttony i slidery w zbrushu to  porażka. W innych softach jest to normalne. 

A czy jest szpetny to się nie zgodzę bo mi od razu się spodobał. 

 

Ale tu chodzi o doświadczenia z innych softów  i czas na naukę. Do Z wcześniejsze doświadczenie odpada, bo jest "inny" 😛 tak czy siak musisz poświęcić czas na poznanie każdego nowego programu.  A czym więcej funkcji tym więcej czasu. 

I własnie po tej nauce okazuje się czy ui jest dobre i wygodne. W zb jest - koniec kropka, wygrałem.

 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, michalo napisał:

No nie wiem nie zgadzam się. 
Wejdź do blendera pierwszy raz.. bwahahah

do gdziekolwiek

 

Zgadzam się giga buttony i slidery w zbrushu to  porażka. W innych softach jest to normalne. 

A czy jest szpetny to się nie zgodzę bo mi od razu się spodobał. 

 

Ale tu chodzi o doświadczenia z innych softów  i czas na naukę. Do Z wcześniejsze doświadczenie odpada, bo jest "inny" 😛 tak czy siak musisz poświęcić czas na poznanie każdego nowego programu.  A czym więcej funkcji tym więcej czasu. 

I własnie po tej nauce okazuje się czy ui jest dobre i wygodne. W zb jest - koniec kropka, wygrałem.

 

 

 

Paradoksalnie, siadając do Blendera (w wersji 2.8+) pierwszy raz poczułem się mega komfortowo i wszystko (w tym całe UI) było ultra wygodne...

Edytowane przez RaVirr
jestem analfabetą
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nauczyłem blendera jeszcze za czasów.. bez sculpta. Czyli dużo na skrótach. 

Po zintegorwaniu sculpta do blendera przesiadłem się na zbrusha i z blendera korzystałem b. rzadko. 

W nowych wersjach b wiele się zmieniło i mam same problem. Mylą mi się skróty do tego nawigacja inna niż w Z więc to też mi się ciągle myli. 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Nezumi napisał:

W 3.0 nie ma ZADNYCH usprawnien rzezby ani samego modelowania.

Bezedura!!!!
Zmienili ten klawisz co to sprawiał że się tnie po pionowych, poziomych i pod kątem 45 stopni z  C na A!!! 🙂

 

Tak sobie czytam ten wątek i od paru stron same nieszczęścia, groza i ZŁO. Aż się odechciewa całego tego czyde. Duże, złe imperia robią anschlus małych dobrych republik, updaty są za rzadko albo za często i wnoszą albo nie wnoszą. Maja zła - bo kupa problemów, ale dobra bo problemy do przyzwyczajenia, ZB najlepsiejszy bo tak ale niedobry bo coś tam coś tam.. Blender to już wogóle ZŁO przez duże ZŁO i traumatyzuje Nezumiego... No kataklyzm i apokalypsa cuzamen na progu.

A ja wam powiem, że:

1. Zb sssie w modelowaniu obiektów technicznych - niby taki rozbudowany a Blenderowi nie podskoczy :).
2. Maja ma niepoważną nazwę, jak pszczoła jakaś.
3. Cinema 4D wprowadza ludzi w błąd tym 4d....

A tak serio, to sculpting to tylko jeden z aspektów 3d - fajny, ale, o zgrozo, nie jedyny. Dobrość lub niedobrośc dowolnego softu w dużej mierze oceniać można po tym, co jest celem jego użycia. W moim przypadku w 90% to obrazki, więc jest mi absolutnie wszystko jedno w czym je zrobię. Skoro w Blenderze od kilkunastu lat daje sobie z tym radę, to jak mam go oceniać? Czytając litanię wad i niespełnionych obietnic tyczących chociażby Mayi nie widzę w podejściu devów tego programu żadnej różnicy w porównaniu z podejściem devów Blendera.. Tyle, że ci ostatni nie biorą ode mnie kasy za swoje obiecanki.
Wbrew doświadczeniom Nezumiego miażdżąca większość userów Blendera na jakich trafiam wcale nie ma na jego temat bałwochwalczych opinii. Wręcz przeciwnie - czasem mocno mu się obrywa. Chociażby za "legendarną" responsywność bugtrackera. Swego czasu wraz z wprowadzeniem UDIMów (które nota-bene dalej działają jak chcą) okazało się, że funkcja Export UV layout działa tylko dla pierwszego pola (1001). Kilka wersji później nadal tak działała, bo ponoć coś tam coś tam (tu wstawić programistyczny slang) inkorporowane dobrodziejstwa nie pozwalają na takie szaleństwa. Poprosiłem zatem mojego kolegę, znanego zresztą tu i ówdzie Witolda Jaworskiego żeby spojrzał na problem i dostałem plugina który eksportuje każdy tile osobno. Żeby było zabawniej, Witold stwierdził, że wystarczyło w oryginalnym kodzie zmienić ze dwie linijki... Najwyraźniej devovie w tym czasie zajęci byli kolejnym pędzlem. Ale, jak pisałem, przynajmniej nie za moje pieniądze.

Wracając do adrema - jeden robi rzeźby - inny meble a jeszcze inny reklamy proszku. A każdy soft jest tylko tak dobry, jak efekt, który można uzyskać i człowiek, który go używa. Jeden z moich guru "ilustracji lotniczej", Gareth Hector nigdy w swoich cyfrowych pracach nie użył GI... NIGDY. 

Jako że nie używam ZB (kiedyś próbowałem, ale się nie przedarłem przez menu) sprzedanie się MAXONOWi (C4d też nie używam) mnie ani ziębi ani grzeje. Jednak pamiętam analogiczną sytuacje z Substance Painterem i Adobe. Miał nastąpić koniec cywilizacji jaką znamy i nie nastąpił...

Kolejna rzecz, która mię nieco bawi to legendarna moc updatów, ale jako osobnik używający bezproblemowo zakupionego dawno temu na forewer CS6 mam spaczone pojęcie - skoro sobie radze do tej pory to jakoś mnie nie przekonuje subskrybowanie ZAWSZE aktualnego PSa. Mój Substance Painter - steamowy oczywiście - też już nie będzie aktualizowany, ale od kiedy pozwala malować po UDIMach to właściwie niczego więcej nie oczekuję i poczekam z updatem aż rzeczywiście będzie na co zamiast płacić za nowy kolor ikonek.

Oczywiście są też updaty fajne - w Blenderze przyspieszenie Cyclesa np. to kapitalna sprawa (poprzednio tak się cieszyłem przy wprowadzeniu dobrego denoisera) ale większość mogłaby dla mnie nie istnieć a niektóre wywołują wkurw, bo przy okazji zmieniają klawiszologię...

 

Generalnie ja was podziwiam, że macie tyle czasu na pisanie postów o tym wszystkim... 🙂

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jeśli Maxon naprawdę zwiększy ich możliwości i pozwoli im się rozwinąć to oby dla dobra wszystkich. 

Jak evoluje to firmy i tak kupią.

Ja pewnie zostane już przy tym co mam xD.

Cytat

No niestety, tez nie rozumiem ich decyzji. Bardzo chcialbym znac szczegoly i historie jak do tego doszlo i czy faktycznie jest to podyktowane dobrem ZBrusha czy raczej brzytwa ktorej musieli sie chwycic.

Obstawiam ,że basen zielonych ich przekonał. Moze mieli ochote zrobić coś kompletnie innego. 
NIe wiem warzywniak założa ;p.

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zetce mi pasuje wszystko w zasadzie poza mikroskopijnymi literkami w ktore trzeba trafic na przycisku czasami i czuloscia sliderow. Fajne by bylo takie rozwiazanie jak jest w Blenderze albo w Mayi zeby z shiftem czy tam ctrl podczas przesuwania slidera ruch byl bardziej precyzyjny/powolny. W ZBrushu czuje sie jak w domu, jakis ten interface jest "przytulny" 😄

W Blenderze zawsze pasowaly mi okienka ktore mozna dzielic jak chcesz ale sie nie "odrywaja". Jakos mi to lezy. Nienawidze w Blenderze (i to doslownie NIENAWIDZE, doprowadza mnie do bialej goraczki) 3D cursora. Nigdy do tego nie przywyklem, mega wkurzajace rozwiazanie z serii Ton wymyslil lepiej niz reszta swiata.
Skroty bylyby spoko gdyby co wersje swiatowej klasy specjalista od UI - Pablo Vazquez - ze swoim teamem nie zmieniali ich.
Tak narzekacie na Zetke ale kurna nie uwierze, ze ktos sam z siebie wymyslil jak uzywac tego wspanialego 3Dcursora w Blenderze albo ze "G" odpowiada za przesuwanie obiektu. Bo to takie intuicyjne jest 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A teraz przełóżcie to na poletko zbrusha 🙂 - jeżeli kod zbrusha, który miał być 2,5 małym narzędziem do paćkania, jest choć w połowie tak nakićkany jak interface i filozofia " zróbmy absolunie wszystko po swojemu no matter what" to podejrzewam, że większość programistów jak na to spojrzy to powie " pe***le nie robię" 🙂 

Mi to starcza jak ktos do mnie pisze wez moe uzyje mojego skryptu xD... lol
Poprostu pisze inaczej niz inni nie znam az tak skladni ale to podobnie moze byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, mrys napisał:

Bezedura!!!!
Zmienili ten klawisz co to sprawiał że się tnie po pionowych, poziomych i pod kątem 45 stopni z  C na A!!! 🙂

 

Tak sobie czytam ten wątek i od paru stron same nieszczęścia, groza i ZŁO. Aż się odechciewa całego tego czyde. Duże, złe imperia robią anschlus małych dobrych republik, updaty są za rzadko albo za często i wnoszą albo nie wnoszą. Maja zła - bo kupa problemów, ale dobra bo problemy do przyzwyczajenia, ZB najlepsiejszy bo tak ale niedobry bo coś tam coś tam.. Blender to już wogóle ZŁO przez duże ZŁO i traumatyzuje Nezumiego... No kataklyzm i apokalypsa cuzamen na progu.

A ja wam powiem, że:

1. Zb sssie w modelowaniu obiektów technicznych - niby taki rozbudowany a Blenderowi nie podskoczy :).
2. Maja ma niepoważną nazwę, jak pszczoła jakaś.
3. Cinema 4D wprowadza ludzi w błąd tym 4d....

A tak serio, to sculpting to tylko jeden z aspektów 3d - fajny, ale, o zgrozo, nie jedyny. Dobrość lub niedobrośc dowolnego softu w dużej mierze oceniać można po tym, co jest celem jego użycia. W moim przypadku w 90% to obrazki, więc jest mi absolutnie wszystko jedno w czym je zrobię. Skoro w Blenderze od kilkunastu lat daje sobie z tym radę, to jak mam go oceniać? Czytając litanię wad i niespełnionych obietnic tyczących chociażby Mayi nie widzę w podejściu devów tego programu żadnej różnicy w porównaniu z podejściem devów Blendera.. Tyle, że ci ostatni nie biorą ode mnie kasy za swoje obiecanki.
Wbrew doświadczeniom Nezumiego miażdżąca większość userów Blendera na jakich trafiam wcale nie ma na jego temat bałwochwalczych opinii. Wręcz przeciwnie - czasem mocno mu się obrywa. Chociażby za "legendarną" responsywność bugtrackera. Swego czasu wraz z wprowadzeniem UDIMów (które nota-bene dalej działają jak chcą) okazało się, że funkcja Export UV layout działa tylko dla pierwszego pola (1001). Kilka wersji później nadal tak działała, bo ponoć coś tam coś tam (tu wstawić programistyczny slang) inkorporowane dobrodziejstwa nie pozwalają na takie szaleństwa. Poprosiłem zatem mojego kolegę, znanego zresztą tu i ówdzie Witolda Jaworskiego żeby spojrzał na problem i dostałem plugina który eksportuje każdy tile osobno. Żeby było zabawniej, Witold stwierdził, że wystarczyło w oryginalnym kodzie zmienić ze dwie linijki... Najwyraźniej devovie w tym czasie zajęci byli kolejnym pędzlem. Ale, jak pisałem, przynajmniej nie za moje pieniądze.

Wracając do adrema - jeden robi rzeźby - inny meble a jeszcze inny reklamy proszku. A każdy soft jest tylko tak dobry, jak efekt, który można uzyskać i człowiek, który go używa. Jeden z moich guru "ilustracji lotniczej", Gareth Hector nigdy w swoich cyfrowych pracach nie użył GI... NIGDY. 

Jako że nie używam ZB (kiedyś próbowałem, ale się nie przedarłem przez menu) sprzedanie się MAXONOWi (C4d też nie używam) mnie ani ziębi ani grzeje. Jednak pamiętam analogiczną sytuacje z Substance Painterem i Adobe. Miał nastąpić koniec cywilizacji jaką znamy i nie nastąpił...

Kolejna rzecz, która mię nieco bawi to legendarna moc updatów, ale jako osobnik używający bezproblemowo zakupionego dawno temu na forewer CS6 mam spaczone pojęcie - skoro sobie radze do tej pory to jakoś mnie nie przekonuje subskrybowanie ZAWSZE aktualnego PSa. Mój Substance Painter - steamowy oczywiście - też już nie będzie aktualizowany, ale od kiedy pozwala malować po UDIMach to właściwie niczego więcej nie oczekuję i poczekam z updatem aż rzeczywiście będzie na co zamiast płacić za nowy kolor ikonek.

Oczywiście są też updaty fajne - w Blenderze przyspieszenie Cyclesa np. to kapitalna sprawa (poprzednio tak się cieszyłem przy wprowadzeniu dobrego denoisera) ale większość mogłaby dla mnie nie istnieć a niektóre wywołują wkurw, bo przy okazji zmieniają klawiszologię...

 

Generalnie ja was podziwiam, że macie tyle czasu na pisanie postów o tym wszystkim... 🙂

Ale to każdy ze swojej perspektywy pisze. Ja nie twierdze, że Blender jest zło, bo mi nie jest potrzebny do niczego, w czym by nie domagał 😉 Wspomagam się tam gdzie niedomaga zb.
Wszelkie wycieczki do blendera odbywały się na zasadzie rychłego końca świata jaki znamy i upadku cywilizacji digital sculptingu z powodu antychrysta maxona.

I ludziska co się o tym wypowiadają to głównie zatwardziali userzy zbrusha, gdzie zb nie jest 10% ich workflow a więcj. I nie łątwo będzie go zastąpić.

 

CO do legendarnych mocy updatów - ja zawsze miałem nadzieję, że ktoś tam pracuje nad optymalizacją, poprawą bugów, prostymi sprawami (jak np. ciągłe zapytanie  czy jestem pewny kiedy chcę wybrać inny mask brush, smooth lub hide)

Na tym mi chyba najbardziej zależy i co rok łudzę się, że ktoś spojrzy się do tyłu i poprawi ten pęknięty fundament...

Czytając komenty pod autodeskiem i innymi mam wrażenie, że dużo ludzi ma tak jak ja.

A mało kto ich słucha - łącznie z super devami z pixo.

Ja lubię korzystać z aktualnych wersji. Jakoś tak mam - chyba blender a potem zbrush mnie rozpieściły, bo nie musiałem płacić.  (a blender w ogóle nauczył mnie nie piracić :P) 

 

ps. Maya ma fajną nazwę! Kiedyś to był jedyny powód dla czego ściągnąłem PLE.

Edytowane przez michalo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Nezumi napisał:

nie uwierze, ze ktos sam z siebie wymyslil jak uzywac tego wspanialego 3Dcursora w Blenderze albo ze "G" odpowiada za przesuwanie obiektu. Bo to takie intuicyjne jest 😄

Ja wymyśliłem. Serio. Zasadę jego użycia zrozumiałem od pierwszego użycia. Szczerze powiedziawszy w innych softach sie gubie, bo go nie ma 🙂 A G to pewnie znaczy "go"!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrys napisał:

Ja wymyśliłem. Serio. Zasadę jego użycia zrozumiałem od pierwszego użycia. Szczerze powiedziawszy w innych softach sie gubie, bo go nie ma 🙂 A G to pewnie znaczy "go"!

G jak grab. Na całę życie zapamiętałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musialem zareagowac : 

1 godzinę temu, Nezumi napisał:

Nienawidze w Blenderze (i to doslownie NIENAWIDZE, doprowadza mnie do bialej goraczki) 3D cursora. Nigdy do tego nie przywyklem, mega wkurzajace rozwiazanie z serii Ton wymyslil lepiej niz reszta swiata.

mozesz sobie narzekac takie masz prawo , ale jesli do tej pory nie rozumiesz znaczenia cursora 3d w blenderze to zastanow sie naprawde nad swoim workflow.A moze po prostu nie wiesz jak go uzywac. powiem Ci z drugiej strony - cursor 3d w blenderze powinny skopiowac inne softy do 3d. dla mnie to zbawienie w roznego rodzaju transformacjach. 

Edytowane przez drakul
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co jak co to blender ma największe możliwości konfigurowania ui i jeszcze skalowanie w realitmie. Ile to razy otworzyłem czyś projekt czy nawet model i jak grom z jasnego nieba pierd uderzyło, co to się stao,  stanęlo, co to za program otworzyłem, nie znam, pierwsze raz na oczy widzę, pisze, że blender ale człowieka nie poznaję a cośtam w nim trochę umiałem 🙂 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Destroyer napisał:

Ale co jak co to blender ma największe możliwości konfigurowania ui i jeszcze skalowanie w realitmie. Ile to razy otworzyłem czyś projekt czy nawet model i jak grom z jasnego nieba pierd uderzyło, co to się stao,  stanęlo, co to za program otworzyłem, nie znam, pierwsze raz na oczy widzę, pisze, że blender ale człowieka nie poznaję a cośtam w nim trochę umiałem 🙂 

Mam tak samo lol. Otwierając plik możesz odznaczyć opcję "load UI" i wtedy załaduje scenę ale bez zmieniania UI.

3D cursor jest w cholere przydatny, zwłaszcza jak chcesz coś przekształcić wokół osi umieszczonej w określonym miejscu. Bez niego byłoby trudno, ale jak ktoś nie lubi to można go przecież wyłączyć...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, drakul napisał:

cursor 3d w blenderze powinny skopiowac inne softy

 

 

2 godziny temu, Nezumi napisał:

(i to doslownie NIENAWIDZE, doprowadza mnie do bialej goraczki) 3D cursora.

Dokładnie 3d kursor i operacje meshem w blenderze to jest majstersztyk, spokojnie możesz dokładnie modelować bez użycia pivotu, naciskasz g i MMB snapujesz do osi lekko przesuwając, wymaga to trochę wyczucia ale jak to opanujesz to inne softy mogą się chować

no i oczywiście działanie nodów, piękna sprawa drag and drop, mute, odłączanie noda bez przerywania połączenia, grupowanie, ramki...    praca w mayi w hypershade to mordęga

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, drakul said:

ale jesli do tej pory nie rozumiesz znaczenia cursora 3d w blenderze to zastanow sie naprawde nad swoim workflow

Wlasnie sie zastanowilem kiedys i sie przesiadlem na Maye 🤣.
Blagam nie stosujmy tutaj tego odwiecznego, internetowego "nie rozumiesz". Rozumiem, przez pieprzona dekade uzywalem tego softu codziennie. Nie ma takiej sily na ziemi zebym sie zgodzil ze to jest fajne. Nie dla mnie. Nie cierpie tego. Mozna modelowac bez uzycia pivotu - spoko. Bo przesuniecie pivotu w Blenderze bylo bez potrzeby zamieszane. Wczesniej zeby zmienic origin musiales zaznaczyc element, snapnac do niego ten wspanialy kursor3d a dopiero potem do kursora snapnac pivot. W Mayi wciskam D i sobie przesuwam pivot gdzie chce. Teraz z tego co pamietam w koncu mozna sam pivot przesunac w Blenderze - YAY! Next gen, groundbreaking functionality juz jest! Od kiedy? Chyba od 2.8 albo 2.9... Nadal trzeba najpierw w opcje kliknac, zaznaczyc ze chcesz sam pivot transformnac a dopiero pozniej przesunac pivot? trzy kliki zamiast jednego ze skrotem w Mayi. To nie dziwi ze uzywanie 3D kursora jest wygodniejsze skoro uzywanie pivota jest spartolone...

Zeby tu Blenderowe Bractwo nie nalozylo fatwy na mnie i wyslalo assassina z Blender Institute to w pelni sie zgodze z tym, ze praca na nodach w Blenderze jest o wiele wygodniejsza niz w hypershade. Brakuje mi tej wygody. UI nigdy mi nie przeszkadzal, wrecz zawsze go lubilem. Dalej lubie. Nie lubie wiecznego mieszania przy nim wlasnie dlatego ze mi odpowiada. Tak jak nie rozumiem smedzenia na UI ZBrusha tak nigdy nie kumalem dlaczego ludziom nie pasuje to z Blendera. Teraz sie to troche zmienilo ale na pewno pamietacie narzekania w stylu "przesiadlbym sie na Blendera gdyby nie UI". Na luzaku sa to moje dwa ulubione UI ever.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Nezumi napisał:

W Zetce mi pasuje wszystko w zasadzie poza mikroskopijnymi literkami w ktore trzeba trafic na przycisku czasami i czuloscia sliderow. 😄

@Nezumi Weź mi tu nie p..... A brak wycinania dziur? 😂  😅 Jak masz slider w ZBrush kliknij w slider, wtedy pojawia się nad sliderem drugi który działa w trybie SLOW. Manewrujesz nim w obniżonej skali. (Nie wszystkie slidery to mają) 

Trochę softów obadałem, ostatnio Maya używam i jedna rzecz mnie tam zadziwia. (nie narzekam!) W tym programie nie da się żadnego okna zablokować na czymkolwiek. Architektura tego programu jest taka że cokolwiek mam wyselekcjonowane to tylko wtedy mam dostęp do danych opcji dopiero jak pogrzebię w oknach. Jeśli wyselekcjonuję coś innego na chwilę to już nie mam dostępu do parametrów tego nad czym pracowałem przed chwilą 🙂 To jest porażająco upośledzające albo ja jestem zbyt rozpieszczony architekturą XSI. 

Na Softimage XSI podobało mi się blokowanie okien z aktualnie wyświetlanym properties danego CZEGOKOLWIEK! Mogłem mieć dowolną ilość okien do jakiejkolwiek funkcji/parametru które mogłem w dowolnej chwili edytować i widzieć zmiany. Inny przykład. Jeśli miałeś otwarte okno wyświetlające parametry czegoś i wyselekcjonowałeś większą liczbę obiektów o podobnej charakterystyce, a okno było nie zablokowane tylko ustawione jako odświeżalne... (długie zdanie)... to automatycznie odświeżały się wszystkie zbliżone parametry i można było kontrolować globalnie. Architektura tego programu to było coś niebywałego. To się przekładało na modelowanie relacyjne, na animacje, na rigowanie, na wszystko co wymagało dostępu do wielu parametrów na raz. Nawet teraz jak odpalam ten soft to jest błogostan. Wogóle nie czuć że to jest coś archaicznego tylko nowoczesna otwarta architektura z elastycznym dostępem do całego drzewa całej sceny. 

Edytowane przez gryzon
  • Like 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Nezumi napisał:

Mozna modelowac bez uzycia pivotu - spoko. Bo przesuniecie pivotu w Blenderze bylo bez potrzeby zamieszane. Wczesniej zeby zmienic origin musiales zaznaczyc element, snapnac do niego ten wspanialy kursor3d a dopiero potem do kursora snapnac pivot. W Mayi wciskam D i sobie przesuwam pivot gdzie chce. Teraz z tego co pamietam w koncu mozna sam pivot przesunac w Blenderze - YAY!

No widzisz , pisząc to dalej potwierdzasz tylko to, że nie rozumiesz po co jest 3d cursor. dlatego Ci wyjaśnie po Twoich 10 latach używania blendera codziennie. 3d cursor to wirtualny punkt odniesienia do transformacji. i teraz weź sobie ten Twój pivot/origin przesuń w obiektach instancjach po swojemu-zmienisz polozenie kazdej z nich bo przesunąłeś origin.

faktem jest że samo przesuwanie origin/pivot point jest juz lepsze od 2.9 wersji , co nie zmienia faktu że funkcjonalności 3d cursora nic nie zastąpi. oczywiscie mozesz sobie przy kazdej transformacji ktora tego wymaga utworzyc zastepczy mesh czy empty i wg niego transformowac, ale ja uzywam 3d cursora do tego i wielu innych rzeczy jeszcze.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, gryzon said:

eśli wyselekcjonuję coś innego na chwilę to już nie mam dostępu do parametrów tego nad czym pracowałe

tu odznacz to nie będzie autoamtycznie ładowało tego co masz lub nie masz zaznaczonego tylko pamiętaj żeby potem odświeżać przy nowym obiekcie albo zaznaczyć z powrotem tę opcję 

Swego czasu można było otwierać wiele okien czy to outlinerów czy atribute editorów ale po przejściu na QT chyba ta funkcjonalność odpadła 

Z8Yk4L0.png

Edytowane przez Destroyer
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@drakulkurde, WIEM do czego sluzy, nie podoba mi sie, jestem szczesliwy w zwiazku z Maya 😄 Czy mozesz zyc z ta swiadomoscia ze nie potrzebuje tego, nie chce, nie lubie i nie zaczne lubic? Jakby to do Mayi dodali to bym sie wkurzal. Zeby to jeszcze bylo to opcjonalne... NAWET jesli jakos obiektywnie moze to byc wygodniejsze (w przypadkach ktorych najwidoczniej nie mialem). Ty kojarzysz pewnie skrot czteroklawiszowy alt+ctrl+shift+c ze starych czasow Blendera. NIE WIEM JAKIM CUDEM ale uwazalem to za wygodne 😄 To samo mam z kursorem - nie cierpie go i chocbys nie wiem jak mi "tlumaczyl" to nie zaczne tego lubic. Czy mozesz zaakceptowac moja innosc?😄

@gryzon
naklikalem sie i nie znajduje tego trybu slow... A bym kurde ozlocil Cie (zlotkami z czekolady) jakbys mi pokazal ten slow mode do przesuwania. Klikam i nic mi sie nie pojawia. Moze trzeba to gdzies w opcjach wlaczyc?
Z dziurami to racja... Jak Maxon doda dziury to kazda kwote zaplace 😄  😄  😄  

Wracajac do zetki bo to jest wazne - tutaj mozna posluchac co Paul dzisiaj mial do powiedzenia. Zadnych rewelacji ale nie wyglada na zdruzgotanego 😄

 

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi Na przykładzie ProjectAll. Najedź myszką kliknij w slider raz a tak aby był aktywne liczby i potem jeszcze raz kliknij. powinien się pojawić slider na górze. Teraz jak ciągniesz za ten górny to przeskakuje Ci o małe jednostki. Dotyczy to wszystkich sliderów tego typu. Np. w Deformations nie ma czegoś takiego ponieważ jednostki na jakich operujemy po Unify nie wymagają aż takiej precyzji. 

I tego typu ciekawostek najwięcej można wyciągnąć z wykładów Paula. Dlatego warto go oglądać bo często i gęsto sypie z rękawa różnymi takimi czary mary. 

Super, ale przyjmuję te tylko PURE złotka. Te z AlpenGold pobite papierem nie przymuję. Bo nie okleję nimi świętych obrazów. 

image.png.87ae08ea7c6f55e732133aebf3d884b7.png

Edytowane przez gryzon
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! Sprawdzalem na deformations wlasnie wiec... 😉

Mroczne... Nawet jak wiem gdzie to jest to jest ledwo widoczne... I dodatkowo tylko na wybranych suwakach - czemu nie na wszystkich? Eh... Ale dzieki, przyda sie wiedza tajemna!

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Destroyer napisał:
9 godzin temu, gryzon napisał:

eśli wyselekcjonuję coś innego na chwilę to już nie mam dostępu do parametrów tego nad czym pracowałe

tu odznacz to nie będzie autoamtycznie ładowało tego co masz lub nie masz zaznaczonego tylko pamiętaj żeby potem odświeżać przy nowym obiekcie albo zaznaczyć z powrotem tę opcję 

Swego czasu można było otwierać wiele okien czy to outlinerów czy atribute editorów ale po przejściu na QT chyba ta funkcjonalność odpadła 

Z8Yk4L0.png

dalej możesz tutaj \/ tylko nie można ich dokować 

 image.png.f2ce9bf07d45a8586efa79e7c3b68c1c.png

a outlinery możesz duplikować i odłączyć od ui, żeby sobie latało po ekranie

Edytowane przez Skyrush
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi ale ty jesteś trudny w obejściu.w swojej pierwszej wypowiedzi napisałem że masz prawo myśleć co chcesz. Więc akceptuje twoje zdanie. Ja ci wyjaśniłem tylko po co jest kursor 3d. To że ty nie znalazłeś zastosowania dla niego w swojej robocie nie znaczy że jest zbędny i niepotrzebny. Ja go używam często i to nie po to żeby zmienić origin point. A że znam też inne softy to wiem jaki to jest extra feature. 

Tak , kojarzę ten idiotyczny skrót z łamaniem palców i zmieniłem go od razu.

Masz dziwne i wybiórcze nastawienie. Podoba ci się ten poje.. skrót do pivota ale nie cierpisz cursora 3d. 

Różnica jest taka że mi się nie podoba ten skrót więc go zmieniłem, bo uważam że jest niewygodny , jednocześnie ty  możesz  go używać w takim stanie jaki jest.  I nie ogłaszam światu że Ton pozuje na mądrzejszego od reszty , bo mi się coś nie podoba. 

Także kończę. Myśl rób jak chcesz i daj też  innym to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, drakul said:

Myśl rób jak chcesz i daj też  innym to samo.

Uwielbiam jak napisze ze cos mi sie nie podoba a ktos mi zaczyna "tlumaczyc" dlaczego nie mam racji, po czym konczy zebym pozwolil innym miec swoje zdanie. 😄
Jakbys pozwolil mi miec inne zdanie i nie pisal tego po "ALE..." to by bylo spoko. A tak to mi klarujesz do czego to sluzy, mowisz mi ze trudny w obejsciu jestem... Zastosuj sie do wlasnej rady i pozwol innym myslec i robic inaczej. Bez swojego ALE.

A Ton nie raz byl oryginalny na sile - cale lata zaznaczania RMB, tlumaczenia jak to jest lepsze, a potem zmiana na lewy i nic sie nie stalo tylko jest... normalnie. Layery bedace dziwaczna szachownica 2x10 pol zamiast zwyczajnej listy, ktora mozna nazwac i rozszerzyc. Tez bronione a w koncu zastepione rozwiazanie. Przez cale lata Ton opieral sie dodaniu kolorowych wireframes bo "stac ich na wymyslenie czegos lepszego zamiast kopiowania od innych". I tak mielismy pomaranczowy blob czekajac na to genialne rozwiazanie po czym po latach oczekiwan i goracych dyskusji dodali w 2.8... kolorowe wireframes.

Ale dobra juz, znowu dalem sie wciagnac w dyskusje o Blenderze. Mimo ze jedyne co mnie interesuje to przyszlosc ZBrusha.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garść informacji na temat wetaM. Soft w całości będzie na serwerze, więc tylko szybki internet będzie potrzebny i zasobna sakiewka z goldem xD chociaż mówią, że wszyscy będą mogli sobie na to pozwolić.

https://www.autodesk.com/autodesk-university/class/Making-Movie-Magic-Inside-Look-Wetas-Blockbuster-Making-Pipeline-2021#video

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba bylo przewidywac - mowili o tym ze to bedzie wylacznie zachmurzona wersja. Co do ceny to niech mi nie mowia, kto sobie bedzie mogl pozwolic tylko niech podadza cene to sam sie skapne 😉 Nie ma takiej rzeczy na ktora sobie moga "wszyscy" pozwolic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie wiem cz to ja taki jestem dziwny czy te nowatorskie narzędzia to tylko zawracanie dupy na zasadzie hypu, bo ludzie kupią dla zabawy a i tak nie będą tego używać bo to bez sensu? 
Ktoś będzie wysyłał swoje hipoly na ipada po to zeby sobie na kiblu topologie rysować? 

 

Chyba jakaś noworoczna chandra mnie trzyma 😉 

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michalo napisał:

Nie wiem cz to ja taki jestem dziwny czy te nowatorskie narzędzia to tylko zawracanie dupy na zasadzie hypu, bo ludzie kupią dla zabawy a i tak nie będą tego używać bo to bez sensu? 
Ktoś będzie wysyłał swoje hipoly na ipada po to zeby sobie na kiblu topologie rysować? 

 

Chyba jakaś noworoczna chandra mnie trzyma 😉 

Nie ma tutaj dziwności. Też się zastanawiam po co na iPadzie. Bym po pracy mógł się zrelaksować na kanapie robiąc retopologię na nadgodzinowy projekt. Coś dla miłośników kranczów 😄 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blendera już od dawna ludzie instalowali na telefonach, chyba nawet na smartphonie był więc żadna nowość 😛 Kwestia wydajności bo blender i na kompie przy cięższej siatce stękał a tutaj z dedykowaną apką z 5 opcjami jest szansa że wydajność byłaby lepsza 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Destroyer napisał:

Blendera już od dawna ludzie instalowali na telefonach, chyba nawet na smartphonie był więc żadna nowość 😛 Kwestia wydajności bo blender i na kompie przy cięższej siatce stękał a tutaj z dedykowaną apką z 5 opcjami jest szansa że wydajność byłaby lepsza 🙂

No niestety - blender jest za free ale hardware, który go udźwignie już nie 🙂 
Wlasnie, wydajność pewnie na poziomie apek do sculpcenie. Ktoś się bawi na ipadzie? Jakie modele dźwiga? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michalo jest takie ogólnie ogłupienie tą smarfonową technologią, że nawet taką lipę można ludziom wciskać i to łykną. Tak, blender na androidzie to też taka ciekawostka dla studenta na pierwszym roku informatyki. Mniej więcej to są takie udane projekty jak budowa trzonolinowca w PRL-u 🙂, niby zajebiste, ale jednak ściany pękają.

7455654-trzonoliniowiec-na-poczatku-lat-70.jpeg

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, do tego na ipadzie wygląda to na niezłą zabawę, podczas gdy taki topogun, pomimo fajnych narzędzi budzi tylko w ludziach uczucie "o ja piedrole nienawidzę robić retopo" 

 

Tutaj na 19M modelu.  CHciałbym obejrzeć jak tak  robi całego tego smoka 🙂

https://twitter.com/pablodp606/status/1478476857616044035?s=20

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pomysl na nastepne wideo - ten soft ale na telefonie zeby byl mniejszy ekranik, palcem a nie piorkiem, Dobarro zawieszony nad akwarium z rekinami na przepalajacej sie linie. Czy uda mu sie skonczyc retopo golej panienki mangowej zanim przepali sie lina?! You will not believe what happened!

  • Haha 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, michalo napisał:

Dokładnie, do tego na ipadzie wygląda to na niezłą zabawę, podczas gdy taki topogun, pomimo fajnych narzędzi budzi tylko w ludziach uczucie "o ja piedrole nienawidzę robić retopo" 

Po za tym kto robi teraz takie topologie poligon po poligonie kiedy są auto retopologizery oraz pipelinach zapieprza się wciągając gotowe siatki ewentualnie modyfikując je? No dobra gameart, ale tutaj też nie ma czasu na na takie KLIK KLIK. Kurde no ładnie to wygląda, niemalże bym pokochał budowanie topologii NO NOWO! 

  • Like 1
  • Confused 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sebazx6r ja tez sie zgadzam z Alexem, powinienes napisac do tej osoby na prive i naslac jobow 😄  poza tym zawsze jest tak ze jezeli jestes osoba 3cia pracujaca po kims to nie masz wplywu na to co ktos zaakceptowal wczesniej. To nie do konca wina osoby ktora robila zlecenie, a osoby akceptujacej 🙂 wiec wiesz, podejdz tam w poniedzialek do leada od reklam i mu powiedz ze zjebal tez, bo przepuscil krap 🙂 

 

Btw. jezeli mi analuja darmowe updaty zostaje na zbrushu 2022 😄 w sumie nic wiecej nie potrzebuje i tak 😄

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko napisze, ze w niektorych firmach zazwyczaj nie powiedzą Ci co chcą do momentu az nie oddasz im modelu, masz sie domyślic, hehe 😄 Wiec jak nikt typowi nie napisal, jakie ma byc topo/uv to po co ma sie wysiliać i robic  ? Zeby byc fajnym dla kogos kto placi jak w Lidlu z deadlajnem "na za 2tyg" ?

Edytowane przez JackTheRippy
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, JackTheRippy napisał:

Ja tylko napisze, ze w niektorych firmach zazwyczaj nie powiedzą Ci co chcą do momentu az nie oddasz im modelu, masz sie domyślic, hehe 😄 Wiec jak nikt typowi nie napisal, jakie ma byc topo/uv to po co ma sie wysylac i robic  ? Zeby byc fajnym dla kogos kto placi jak w Lidlu z deadlajnem "na za 2tyg"

no ta ja sie zgadzam tez, czasem jest spina czasowa i wiesz lecisz aby zdazyc 😄 takze wiesz nie ocenialbym tak surowo i publicznie z miejsca 😄 w koncu wszyscy jestesmy kolagami 🙂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności