Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no i po co testowales bez materialow jak teraz i tak wszystkie testy poszly sie ... :)

Nawet shadery wyszly nieciekawie :)

No i wlasnie te ustawnia ustawienia :)

Napisano

szczerze myślalem, że nikt się nie zainteresuje...

1. render

 

1xfree area

1xmrSun

FG

density: 1

rays: 2500

diff bounces: 2

log ex ctrl: on

PS

czas: 59 min

 

 

 

2.

FG

density: 1.2

rays: 2500

diff bounces: 2

log ex ctrl: on

PS

 

hcpiter spokojnie, testowalem i z materialami...

Napisano

no wlasnie i chodzi o to ze testowanie ustawien na bialym materiale nie maja sensu bo calkiem inaczej wyglada scena juz z materialami :)

Zauwaz ze w pierwszym wyszlo bardzo ladnie i ostro, bez przepalen, ziarna i plam, wersja z materialami juz tak fajnie nie wyszla niestety :)

Napisano

no masz rację, ale powtarzam, robiąc wersje z materialami z nimi już testowalem ;)

Przepalenia w PS'ie dorobilem - widać chyba jednak, że przesadzilem.

Ale wyszlo aż tak tragicznie ?

Napisano

Napiszę ci to poraz kolejny - szum to nie tylko wina FG! tylko słabego samplowania AO w tym przypadku. Ustaw te 32 minimum. A w FG masz wg mnie zbyt duże sample 2500 przy density 1.2??. Ustaw lepsze sample AO i pozniej testuj podbijając FG.

Napisano

bapi :)

chyba nie wiesz co piszesz...

bez GI, jadąc na samym FG liczba sampli 2500 to bardzo optymalna liczba, tak samo wartość density 1.2 rownież za malo.

przetestuj sobie scene z HDR+FG, walnij przykladowo 10 000 raysw i 2 density, zobaczysz, że to rownież malo.

Napisano

Temporal doceniam krytykę, ale poza krytyką nic pozatym... :)

[teraz wspominam Twoją ostatnią prace w FW...]

Nie pisze tego po to żebyś mnie chwalił, ale chodź trochę czasem docenił trud i czas, który wkładam w poszczególny render.

Wiem, że nie jest idealnie...

Napisano

Koniecznie chcesz pochwaly? No to powiem ci to samo co na gg: scenka z kolumnami jest fajnie wyrenderowana. Classroom niestety do mnie nie przemawia. Jest niewyraznie, niedoswietlone i jeszcze to dziwaczne ujecie. Ja nie jestem z fotka.pl oceniam prace i nie obchodzi mnie czy ktos siedzial caly dzien czy 5 minut wazny jest efekt. Zawsze mozesz poprawic te bledy albo olac moj post na tym polega forum. Nikt nie zmusza cie do jakis dzialan ale zawsze trzeba sie liczyc ze ktos wyrazi swoja opinie a tyle jest opinii ile jest ludzi.

 

Ktos inny moze napisze ze mu sie podoba ten classroom mnie jakos nie podchodzi niestety.

Napisano

gientekwl - jak fotka zrobiona kiepskim aparatem....ale jednak fotka ;)

abberację jednak bym trochę zmniejszył i jeszcze o dokładne ustawiania światła i reszty poprosimy.

Napisano
bapi :)

chyba nie wiesz co piszesz...

bez GI, jadąc na samym FG liczba sampli 2500 to bardzo optymalna liczba, tak samo wartość density 1.2 rownież za malo.

przetestuj sobie scene z HDR+FG, walnij przykladowo 10 000 raysw i 2 density, zobaczysz, że to rownież malo.

 

Źle. Liczba sampli to nie wszystko co wpływa na szumy/jakość.

 

Uwierz że tą samą scene można przeliczyć przy 200-300 FG sampli i będzie bardzo dokładny shading i zeru szumu.

 

Nowe bajery w nowych Mentalach są ok, nawet bardzo. Ale bez znajomości starego Mentala, gdzie trzeba było sobie radzić zupełnie inaczej wypisujesz takie, że tak powiem "bzdury". Opinia, że taka i taka liczba sampli, lub jakiegokolwiek innego parametru jest "optymalna" jest bardzo zindywidualizowana więc moim zdaniem nie powinieneś wprowadzać w błąd forumowiczów.

Napisano

ogolnie swiatlo srednie, jedynie przez ta abberacje probowales udawac real niestety swiatlo zle sie rozklada przez co pomieszczenie nie wyglada jakby swiattlo padalo z okien

Napisano
abberracja specjalnie dodana :) - bo mi się tak podoba

pod oknami jest spoko - kosztem podniesienia sceny wzrósł kontrast sceny.

 

specjalnie dodana i specjalnie slaby efekt? niektorzy specjalnie dawaja super ziarno w PS i jakos praca przez to lepiej nie wyglada a realny to nawet bedzie rozmyty/bialy/czarny/w plamki render bo zawsze mozna sie odnies do tego ze w specjalnych warunkach w realu tez takie cuda powstaja ale mysle ze nie o to chodzi w grafice

 

co do ciemnosciach pod oknami nie jest spoko i nie ma nic do tego kontrast bo w otaczajacym swiecie trudno w takich warunkach dostrzec czarne dziury

Napisano

 

co do ciemnosciach pod oknami nie jest spoko i nie ma nic do tego kontrast bo w otaczajacym swiecie trudno w takich warunkach dostrzec czarne dziury

 

Zalezy co symulujemy: ludzkie oko, czy aparat fotograficzny. W oku mamy większą rozpiętość tonalną, takie HDR.

Napisano

a więc tak:

pionix: fotka wykonana kiepskim aparatem, o abberacje chodzi czy o SQ ?

SWRSC: sorry stary, wybacz mój błąd, ale chodziło mi o interpolacje defautową;) .

Rzecz jasna, że przy minmalnych radiusach przy 300 samplach otrzymujesz wspaniałą jakość GI , bez flickeringu :) - nie zrozumieliśmy się.

Temporal: zastanawiam się co chcesz udowodnić ? chyba czasem swój brak wiedzy... [patrz swój tutek MR]. Render w plamki przy realnych warunkach ? robiony chyba ap. z komki :)

Oczywiście, że chodzi tutaj o kontrast, poczytaj trochę o ex kontroli.

Ponadto o kontraście GI i uwzględnij to co napisał SWRSC.

Pozdrawiam

Napisano

Sam sie doucz. Gadasz o jakis bzedtach z samplami teraz o interpolacji defultowej ale nie ma to sie nijak do twojej magicznej optymalnej ilosci sampli. Czemu tak trudno ci zrozumiec ze masz czarne dziury pod oknami? Czy to ludzkie oko czy fotografia nie ma takich niedorobek no chyba ze chodzi ci o niewypal. Wiadomo jak sie uprzec to mozna zrobic fote gdzie ale jest ciemnica albo cos przejarane ale raczej nie o to chodzi. Masz sie oswietlona scene i zakrywasz sie kontrastem ktory nie ma tu nic do rzeczy.

 

Wsumie tak naprawde nie chodzi ci wiedze z wiazana z mentalem tylko krzywda ci sie widzi ze zamiast jak zwykle cie chwalic tym razem napisalem ze jest slabo.

Napisano

No chwila, teraz to chyba pojechałeś...

Uwierz mi, że pochwał nie oczekuje bo po to jest forum, żeby każdy wyrażał swoje zdanie.

Ty swoje i ja swoje.

Pierwsze Twoje zdanie utwierdziło mnie w przekonaniu, że nijak zapoznałeś się z tym co napisałem.

Chaotyczny jesteś strasznie. Pzdr.

Napisano
sorry stary, wybacz mój błąd, ale chodziło mi o interpolacje defautową;) .

Rzecz jasna, że przy minmalnych radiusach przy 300 samplach otrzymujesz wspaniałą jakość GI , bez flickeringu :) - nie zrozumieliśmy się.

 

No dobra to wytlumacz mi to zdanie bo wcale go nie kumam. To ty dales te swoje ponad 2000 sampli przy interpolacji defultowej by nie miec filickeringu? Moze naprawde sie nie znam ale w takim razie oswiec mnie i wytlumacz co wedlug ciebie znaczy flickering.

Napisano

Mam pouczać tak mądrego forumowicza ? gdzież bym śmiał.

Przy tworzeniu animacji, gdy Ci plamy GI migają - flickering - to miałem na myśli.

A Przy interpolacji defautowej [interpolate Over Num. FG Points=50] nawet i 5k sampli/raysów jest nie wystarczająca liczbą [sprawdź na lightingu z HDR'ką]

Pozatym, jak masz jakieś zapytanie to na priv, nie zaśmiecaj wątku po to by na siłę zrobić z kogoś "mniej mądrego" - delikatnie mówiąc.

Napisano

Witam master'ów

Wiem że sie będziecie nabijać ze 2 tyg albo i więcej .. ale

Od dłuższego czasu kombinuje z renderami wnętrz .. i nic mi nie wychodzi..

 

Nie chodzi mi o super giga wypas .. ale o przeciętny ktory ujdzie w tłumie render.

 

Prosiłbym o dokładne opisanie ustawień bądź screeny.

Będe naprawde bardzo wdzięczny

Napisano
Witam master'ów

Wiem że sie będziecie nabijać ze 2 tyg albo i więcej .. ale

Od dłuższego czasu kombinuje z renderami wnętrz .. i nic mi nie wychodzi..

 

 

:D

 

Prosiłbym o dokładne opisanie ustawień bądź screeny.

 

gotowej sceny nie chcesz.?

 

----------------------------------

 

Przeczytaj ten dział, potem pomoc a jak czegoś nie będziesz wiedział to pytaj o dokładne rzeczy.

 

Cześć

Napisano (edytowane)

Mam taki lamerski problem z vray. Mam w scenie vraylight i direct. I kiedy robie render to albo nie widac directa, albo znowu jest direct a w oknach mam zamiast vraylight czarne dziury. Gdzie jest problem?

 

wyglada to tak jakby vraylight zaslanialo mi swiatlo z directa, jak go przelacze na invisible to wtedy mam directa i cienie z niego ale nie mam vraylight.

 

niech mi ktos pomoze bo za chwile wyjde z siebie :)

Edytowane przez guufox
Napisano

pierwsze i drugie fajnie siedza, podoba mi sie ciepluchne pomieszczenie :) mogles dac inna klepke na podloge troche razi :D ale gicior jest

Napisano
Oprocz zachwycania sie swoimi pracami, bedzie ktos taki mily i odpowie mi na moje pytanie?

 

zwrociles uwage ze ten watek jest poswiecony testowania ustawien swiatla w danych scenach? zaloz sobei watek w dziale z vrayem, pokaz ustawienia swiatel i sceny, bedzie latwiej uzyskac pomoc.

Napisano
Oprocz zachwycania sie swoimi pracami, bedzie ktos taki mily i odpowie mi na moje pytanie?

 

Spokojnie, jezeli nikt nie odpowiada i omija twoje pytanie to kazdego prywatna sprawa i nie trzeba odrazu plakac.

Napisano

O Dżizus fajnie, że się podoba.

Podłoga miała być taka zjechana i zadeptana, a już te standardowe klepki mi się opatrzyły, dlatego wylosowałem inną mapkę ;)

 

Dla dociekliwych dodam, że te drobinki przy parapecie (po lewej stronie) to nie jest noise maxwellowy tylko wymodelowany kurz (scatter) aby ominąć brak świateł volumetrycznych w maxwellu.

Napisano

Witam wszystkich, postanowiłem zrenderować kuchnię, wyszło cos takiego z czego jestem zadowolony. Powytykajcie błędy których moge nie widzieć.

 

 

Max 9, Vray czas:2:36

 

Vray sun, vraycamera

 

Brute force subdivs:20

 

light cache 2000

 

DMC sampler:

adaptive amount 0,7 / min sample 25/ global subdivs multiplier 3

 

Jutro powalczę z tą nieszczęsną klasą:)

Napisano (edytowane)

Witam ponownie, Panowie na wstępie chcę aby osoby które renderowały tą scenę jak i te które zamierzają renderować sprawdziły ją.

Zapewne spotkacie się z problemem lewitujących krzeseł po prawej stronie sceny. Więc przed jakimkolwiek renderowaniem sprawdźcie czy rząd krzeseł po prawej stronie stoi na podłodze. Tutaj wybuchła wojna o brak cieni pod stopkami krzeseł i ławek a wystarczyło sprawdzić czy ławki faktycznie stoją na podłodze.

Widzę, że nikt tego nie sprawdził bo wciąż jednak brakuje tych cieni w waszych renderach:) Sprawdźcie to i przerenderujcie sobie:)

 

Ok, klasa zrenderowana tak jak kuchnia w poście powyżej. Praktycznie te same ustawienia co w kuchni z tym że uległy zmianie materiały i natężenie światła.

Zabawa color mappingiem i sunem. Parametry kamery lekko skorygowane.

Czas równe 2 h:)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez syriusz 27
Napisano
Buszując w sieci znalazłem coś takiego:

screen10gy7.jpg

a tu link do strony http://www.alno.de/270.0.html

 

zdjęcie czy wizka ?

 

 

jesteście pewni, że to zdjęcie? Bo dla mnie wygląda troszke sztucznie (nie znam się, mówie to co widze po prostu). No i w dodatku ten podciąg. Taki bez sensu jest. Po 1 podciąg powinien być opary na ścianie nośnej, lub słupie a nie na nadprożu:/ A po 2 nawet gdyby miało tak być to po co 2 podciągi oddalone od siebie o 2-3 metry? jak potem zaraz po prawej stronie jest ściana (nawet gdyby nie była nośna tylko działowa to tak czy siak te 2 podciągi za blisko siebie są IMHO). Więc sie zastanawiam czy ktoś tego nie modelował i zrobił ten podciąg, żeby wyglądało ciekawiej? jak myslicie? pzdr

Napisano

Syriusz- też uważam, że kuchnia bardzo przyjemnie wygląda. Wyszła taka lekka bardzo. Ale mam pytanie. Wrzuciłeś vraylight w okna i w szafce po prawej masz odbicie vrayligtha zamiast bmp zewn z zielenią. Zastanawiałem się bo ten sam problem mam u mnie jak zrobić to i to? Czy jest na to jakiś sposób? Zeby np na vraylighta w jakis sposob dac bmp? Albo jakoś inaczej? Bo kiedy nie dam vraylighta i tylko sun bedzie to w szybce od piekarnika mam odbicie, ale w szafce już nie (bo okno nie swieci) ale za to mam odbicie w szybce zieleni. Więc zastanawiiam się jak połączyć te 2 rzeczy? da się?

Napisano

Witajcie. Jestem tu nowy i od razu mam kilka pytan.

 

1. Czy zalaczamy w tym watku tylko randery ze scen przedstawionych na poczatku czy rowniez ze swoich scen?

2. Jaka maksymalna wielkosc pliku mozna wkleic?

Napisano

2. maxymalnie to o ile pamiętam to 78 kb .jpg wchodzi na forum , ale jak dasz link zewnętrzny np. do imageshack.com to możesz dać ile fabryka wyda, tylko rozsądek jest granicą.

 

1. myślę, że możesz wrzucić swoją scenkę tylko wtedy wypadałoby się podzielić z innymi do testów w formie jakiegoś .obj. jak tylko tak sam obrazek chcesz wrzucić to możesz w sekcji WIP coś powiesić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności