tweety Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 elvis_1992: chcesz zrobić łatwą, ale imponująca prace no to przykro mi ale mam dla Ciebie zła wiadomość: nie oczekuj że praca będzie łatwa, nie oczekuj, że wyjdzie ci coś za pierwszym razem. nie oczekuj że przy każdym skończonym renderingu będziesz skakał z radości po mieszkaniu wychwalając pod niebiosa swoje umiejętności. o wiele częściej będziesz walić pięściami w klawiaturę, rzucać myszką i dusić ulubionego pluszowego misia z wściekłości że coś nie wyszło. żeby robić dobre i imponujące prace, trzeba przebrnąć przez typowe podstawy: boxy, pierwsze modele twarzy, nieporadne samochody, pseudo realistyczne kuchnie, skaszanione animacje i rozpływające się textury. i tak powiem to: przerabiać f1 i mase tutoriali. inaczej nic z tego nie będzie. z biegiem czasu jednak zauważysz, że twoja wiedza się poszerza i nawet proste modelowanie lampki biurkowej dostarczy ci masy pożytecznej w przyszłości wiedzy. nie każdy kto siada pierwszy raz za kółkiem staje się Kubicą. tak samo nie każdy kto siada po raz pierwszy do 3ds max'a staje się super-uznanym-i-szanowanym grafikiem. a co bardziej niepokojące coraz więcej młodych ludzi myśli, że po kilku miesiącach zabawy z maxem są już super pro grafikami - mogącymi zarabiać pieniądze i świadczyć usługi w 3D. nie stań się jednym z nich bo szybko zginiesz. powoli podnoś swoje kwalifikacje a gwarantuję, że kiedyś zaczniesz imponowac innym swoją wiedzą. Pozdrawiam
elvis_1992 Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 tweety Bardzo mądrze wytłumaczyłeś na czym tak naprawdę polega początkowa praca z 3ds max-em. Dziękuję ci za to ...:) Postaram się jak najlepiej wykorzystać tutoriale na stronie, i wierze, że trening czyni mistrza ...
vv3k70r Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 latwo i imponujaco? znaczy cos jak wymodelowac kij, wrzucic go w 3dploter i rzucic sie z gotowcem na kepe pokrzyw w celu zdlawienia rozsadnictwa u zrodel? na poczatek, to sprobuj sie spotkac z kim kto cos umie, tak zeby Cie zapoznal z interfejsem, pokazal co i jak sie je, potruj mu pare godzin, popatrz jak sie robi podstawy, a pozniej siadz na miesiac czy dwa do tutkow i mecz sie... pozniej spotkanie z kims co umie wiecej niz umiesz i tak do oporu... z samych tutkow tez mozna, tylko ze jest to trudne, a wiekszosc tutkow ma kruczki, w ktorych latwo utknac...
piksar Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 a zastanawiałeś się co znaczy słowo grafik ?
elvis_1992 Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Mam kilka banalnych pytań !! Jak nadać najmniej skomplikowane cienie obiektowi ?? Jak zmienić tło w renderze [z czarnego na jakiś inny kolorek]? Jak wygładzić krawędzie ?? Aha, no i najważniejsze !! Jak dodawać nowe tekstury do 3ds Maxa ?? Sorry, że zadaje tak banalne dla was pytania ale help w 3ds Maxie mi nie działa :(:(
Shogun 3D Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 To ściągnij sobie tego helpa, polecam też FAQ na tym forum.
Lis Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Jakie pieniądze ? Człowieku, grafika 3d to dla mnie czyste Hobby, a nie praca :D:D Wybacz. źle cię zrozumiałem. Dla mnie Praca oznacza zarabianie pieniędzy. Tobie chodziło o naukę.
piksar Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Jak nadać najmniej skomplikowane cienie obiektowi ?? Jak zmienić tło w renderze [z czarnego na jakiś inny kolorek]? Jak wygładzić krawędzie ?? Jak dodawać nowe tekstury do 3ds Maxa ?? Sorry, że zadaje tak banalne dla was pytania ale help w 3ds Maxie mi nie działa :(:( przeginasz kup książkę odpowiedź na twoje pytania spowoduje lawine następnych pytań, na które znajdziesz odpowiedż w jakiejkolwiek książce do maxa - nawet sprzed kilku lat. polecam "3dsmax5 projekty i zastosowania"
krzyhhh Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Tweete dobrze prawi... tak samo reszta ... + Piksar zadał ciekawe pytanie.. na które odpowiedzi nie zna połowa userów.. (albo tylko myśli że zna ) Ja powiem tyle że siedzę w tym ponad 3lata.. i nadal czuję sie momentami głupi... nie chodzi tylko o 3d... grafik to nie tylko 3d... elvis_1992: cienie w opcjach świateł ...... tło pod klawiszem "8" ....wygładzanie krawędzi w editable poly masz narzędzie chamfer.... a co do textur to pod klawiszem "m" masz sloty w które wlepiasz .... to były uproszczone odpowiedzi..... Radził bym Tobie kupić jakąś książkę (nie koniecznie do maxa 7 ).. jak już nie znasz na tyle angielskiego aby użyć F1... ale wiedz, że jak na poważnie myślisz o CG.. to i angielski się przyda ...
Shogun 3D Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 Angielski nie tylko się przyda, ale będzie niezbędny, w życiu również.
Jonasz_Real Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 jeżeli Ci nie działa klawisz F1 , bo też czasami mi nie działało, to zajrzyj do folderu "help". Tam masz tutki.
tweety Napisano 17 Styczeń 2007 Napisano 17 Styczeń 2007 elvis_1992 Wszelkie kwestie dotyczace podstawowej obslugi programu mozna znalezc pod klawiszem F1 (help programu) Znajdziesz tam mase przykladów, tutoriali i szczególowe opisy fukncji programu. Jesli nie posiadasz plików help do programu znajdziesz je w dziale FAQ (link) Poza tym prosilbym o wykazanie sie odrobina samoinicjatywy i przeszukania http://www.google.com gdzie szybko mozna znalezc odpowiedz. Zadawanie banalnie prostych pytan jest niezgodne z regulaminem forum: zadawanie pytan (link).
Gość loran Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Jestem, hm ,nawet nie początkującym, mozna powiedzieć , ze nic nie wiem, wiem tylko że za pół roku muszę umieć tworzyć obiekty 3D w jakims środowisku. Przglądam sieć i jest tego tyle że hoho. A trzeba od czegoś zacząć. Pewnie bede używał 3ds maxa. Może jest jakaś książka na rynku z dobrą teorią?
piksar Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 3ds max 5 projekty i zastosowania - wyd Helion dobra teoria
thorgal Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 ja polecam Pachnidło Patrica Suskinda, teraz w kinie jest nawet ekranizacja ksiazki
huzdebos Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 propozycja pikSara jest dobra (polecam), ale thorgala jeszcze lepsza :D:D:D a serio to polecam również "3ds max 6 - skuteczne rozwiązania" - kupa fajnych trików i ułatwień - książka ta przyda się raczej trochę później jak poznasz interfejs i podstawy, chociaż starzy wyjadacze pewnie skwitują tą propozycję jednym parsknięciem lewej dziurki od nosa :P pzdrw
Gość michlord Napisano 22 Styczeń 2007 Napisano 22 Styczeń 2007 Ja się tylko z tutoriali uczę :) i też przydatne są. Możesz takie znaleść np. na: http://www.3dtotal.com http://www.max3d.pl :D tutaj masz po Polsku. http://www.3dkingdom.org
Gość Mothal Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 Cześć ! Jestem tutaj nowy i chciałbym się nauczyć modelować. Jestem w tej dziedzinie kompletnie zielony ;P ... Proszę was abyście podali mi jakiś link do poradnika dla kompletnego "zera" i do jakiegoś darmowego programu.Albo sami coś podpowiedzieli lub poradzili. Z góry thx
piksar Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 program wings3D tutek - poszukaj tutka Klicka dotyczacego modelowania popiersia Rzymianina http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34696 ------edit Jak spadac to z wysokiej kobyły
nielot007 Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 program wings3D tutek - poszukaj tutka Klicka dotyczacego modelowania popiersia Rzymianina hehe, skoro jest zielony nic mu ten tutek nie da :) musi zaczac od pierwszego tutka klicka :)
tweety Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 Mothal: zmien nazwe watku i zapoznaj sie z REGULAMINEM FORUM oraz zasadami dzialu w którym stworzyles watek. Aby dokonac zmiany nazwy watku nalezy wyedytowac pierwszego posta i tam dokonac odpowiednich zmian. W przypadku braku jakiejkolwiek reakcji watek zostanie usuniety. Temat nie może być nazwany jak "help", "pomocy" etc. musisz dokładnie i krótko opisać interesujący cię problem,, tak aby już po tytule było wiadomo w co człowiek wchodzi.
Gość Mothal Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 hehe, skoro jest zielony nic mu ten tutek nie da :) musi zaczac od pierwszego tutka klicka :) No to podaj do niego link ...
BLADE Napisano 23 Styczeń 2007 Napisano 23 Styczeń 2007 a ja polece Blendera, http://www.blender.org. wings jest tylko do modelowania a w blenderze możesz zrobić wszystko, tutki znajdziesz na stronce
Gość zulty1 Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 witam (nie wiem czy tu mam wlasnie wpisac swoj temat jak nie do prosze o przeniesienie do dobrago dzialu) wlasnie zaczolem sie uczyc tego programu 3d max i od razu jak tu ogladam chcialbym zrobic sobie domek w tym programie czy moglyby ktos (prosilbym o pomoc:)) wytlumaczyc i pokazac krok po kroku jak zrobic jakis fajny prosty domek tak zebym moglbym sie przy okazji nauczyc tego programu dziekuje I BARDZO PROSZE O POMOC
piotrek Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 Tutoriale sobie poczytaj. Gdy kilka z nich zrobisz, to i domek dasz radę wykonać.
Remedy Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 Proponuję na początej zajrzeć do działu TUTORIALE. Moja druga rada, to zacząć od prostszych rzeczy niż domek. Tak aby uniknąć frustracji i zniechęcenia. Jeżeli przekopiesz forum znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje przyszłe pytania. Zauważ, że forum ma tematyczne działy, bardzo pomocne w szukaniu. Rozumiesz chyba, że nie możemy każdemu nowemu użytkownikowi tłumaczyć wszystkiego od początku do końca, bo te same pytania padają za każdym razem. Dlatego odsyłam do działu z tutorialami i na forum. :) Powodzenia.
oskar_h Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 dokladnie, proste rzeczy na poczatek: stól, krzeslo, jakis sloik, stopniowo zaczynaj robic coraz bardziej skomplikowane. modeklowanie to jedno, pozniej dojdzie jeszcze texturowanie i oswietlenie. i to chyba jest najtrudniejsze, bo decyduje o odbiorze pracy.
serratus Napisano 10 Maj 2007 Napisano 10 Maj 2007 Jak już chcesz zacząć od domku, to możesz spróbować przerobić ten tutorial: http://tutorialoutpost.com/count/7373 http://tutorialoutpost.com/count/7424
Miłosz3ds Napisano 11 Maj 2007 Napisano 11 Maj 2007 Jestem, hm ,nawet nie początkującym, mozna powiedzieć , ze nic nie wiem, wiem tylko że za pół roku muszę umieć tworzyć obiekty 3D w jakims środowisku. Przglądam sieć i jest tego tyle że hoho. A trzeba od czegoś zacząć. Pewnie bede używał 3ds maxa. Może jest jakaś książka na rynku z dobrą teorią? Sprawdź to: 3ds Max 8. Biblia wyszło niedawno.
Gość zulty1 Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 juz tutaj bede pisal moja prosbe czy moglby mi ktos wytlumaczyc jak zrobic reke mam tu takie fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81ad741c1608277f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b3dba01c4de0efc.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f34746fe6b0e95c6.html dziekuje i prosze jeszcze raz o pomoc
tweety Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 najlepiej wymodelować. chcesz krok po kroku? proszę bardzo: postaw bxa i używając extrude, cut, weld i symmetry (naprzemiennie czasami łącząc) poprowadź bryłę tak aby nadać kształt dłoni. jeśli nie rozumiesz któregoś z tych pojęć lub nadal nie wiesz jak to zrobić zapraszam do działu tutoriale lub pod przycisk F1. Pozdrawiam
chudy Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 hehehe tweety ja mam prostszy sposób. biore revita. buduje domek. iiiii go importuje :P ale twoja metoda też sie sprawdza :P
tweety Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 ale twoja metoda też sie sprawdza :P hehe. musi się sprawdzać :)
swallower Napisano 8 Lipiec 2007 Napisano 8 Lipiec 2007 Hej! Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat Biblii 3DS Max 8? Pozdrawiam
Oleksiak Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 I oto mój pierwszy post. Witam wszystkich. Jeżeli chodzi o dobrą książkę do 3ds maxa dla początkujących to oczywiście że 3ds max 8 Biblia - czytałem i jak dla początkującego to cudeńko później już tylko video tutki, to forum :P i takie tam.
Eloy Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 Też mam tą książkę 3dsmax 8 biblia. Jest w niej opisane wszystko od A do Z. Polecam!
JAKUBEK ZBÓJ Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 a ja polecam maxowe tutki dostarczone z softem, też jestem początkujący i jakoś do książek nie muszę sięgać bo wszystko jest w helpie :P
Temporal Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 Jesli nie jest sie leniem i zna sie podstawy anglika to moim zdaniem ksiazki se mozna darowac. Ja wszystkiego nauczylem sie z neta i wlasnych experymentow nie stracilem ani zlotowki i jakos nie czuje ze jestem przez to do tylu.
Wafer Napisano 27 Lipiec 2007 Napisano 27 Lipiec 2007 Ja równiez mam Biblie, bardzo polecam ksiązkę, mimo iż jest naprawdę duża mozna w niej znaleść naprawdę wszystko :) Tak nawiasem mówiąc, jeśli nie chcesz stracić duzo kasy, to polecam 3ds max 9 ćwiczenia praktyczne (19zł) mała ksiązeczka która wiele potrafi, w 2 dni opanujesz podstawy max'a gorąco polecam :) Co do powyższego posta... 'i zna sie podstawy anglika' ja dlatego zdecydowałem się na ksiązki bo u mnie z angielskim naprawdę cienko, tak jakoś wyszło ze w szkole od zawsze uczyłem sie niemieckiego (strata czasu ale juz zapouzno) :)
heaven Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 rowniez polecam ta ksiazke... jeszczfe niepzeczytalem calej ale juz sie nauczylem wielu rzeczy... niby jest droga ale warto...
nextgen Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Jak dla mnie lepiej wydać troche wiecej i dostać all in one co wlasnie zawiera Biblia 3d niż kupować i wyszukiwać potrzebna pomoc w kilku różnych ksiazkach...a potem stwierdzić że przez te drobne pojedyncze wydatki naliczylo sie wiecej niz na Biblie;) Polecam jak najbardziej.
Gość Wiaderko Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 Jestem nowy na forum,zarejestrowałem się przed chwilą,a więc na początku chciałem się przywitać , WITAM.Odrazu przechodzę do konkretów ,a więc Mógłby mi ktoś podesłać linka z jakimś tutkiem dla początkujących ? Jakiego programu uzywać jako początkujacy. Oraz czy mój sprzęt nada się nad pracami 3D Proceor AMD Sempron 3100+ 2200MHZ Płyta Główna K8NF4G- Sata 2 Ram 512 MB CL 2,5 Karta Graficzna Galaxy GeForce 7300 GT 128MB PCI-E Dysk Seagate 7200 250GB To chyba wszystko. Dodam że szukałem tematu dla początkujących niestety nic nie znalazłem. A więc proszę was o pomoc. Z góry chciałbym podziękować za udzielone odpowiedzi. Pozdrawiam :rolleyes:
piotrek Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 Na początek dobry będzie ten tutorial: http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43
kamil.ochel Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 I znowu nie powiedziales jaki soft.... http://max3d.pl/show.php?id=tutoriale
Gość Wiaderko Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 Znacie jakiś konkrety tutek który opisuje podstawy 3dsmaxa,jakieś proste rzeczy do zrobienia...?
Johny Napisano 22 Październik 2007 Napisano 22 Październik 2007 Zainstaluj maxa, uruchom i wcisnij F1, badz z menu help wybierz User Reference..., Tutorials...
Rekomendowane odpowiedzi