Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Levus pamiętasz zapewne że google zapisuje wszystkie Twoje zapytania na swoich serwerach i tworzy cyfrowy obraz Twoich zainteresowań i skłonności .

 

To teraz odpowiedz sobie na pytanie. Co za 10 lat jak 3d man będzie szukał pracy, potencjalny pracodawca pomyśli sobie o kolesiu który szukał w google pomocnej ręki do wymodelowania swojego ptaka ? ;)

 

tak na marginesie to jak ktoś ma nicka 3d man to powinien raczej nauczać niż pytać :D

  • Odpowiedzi 671
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Hej!

Potrzebuje pomocy:

chcę wymodelować ptaka i nie wiem jak zacząć...

czy z blueprintów, czy czegoś innego?

 

lustro Ci potrzebne i dobra gazeta... jak ma być duży :-)

  • Sad 1
Napisano

Witam ! Mam kilka pytań :) Wczoraj zacząłem na powaznie zabawe z 3ds maxem i powiem wam ze mi sie strasznie spodobalo :) Kierowalem sie video tutkami Ponciusza m.in. przygotowywanie auta, editable poly, podstawy interfejsu ) i wydaje mi sie ze troszke juz to wszystko ogarnąłem :) I teraz pojawia sie pytanie: od czego zaczac ? Co jako pierwsze zaczac modelowac ? Czy ktos moze podac mi swoje gadu gadu, zebym w czasie pracy mogl o cos zapytac ( w sensie o jakies funkcje czy jak cos zrobic, co bardzo ulatwiloby mi naukę :) ) ? Oraz pytanie jak "podgladnac" to co sie stworzylo ? Chodzi mi o cos w tym stylu :

 

http://factory.ovh.org//ftp/projects/train_exterior/8.JPG

 

Przepraszam ze uzylem tego zdjecia ale chodzi mi tylko o zapytanie do efektu :)

 

Z gory dzieki za odpowiedzi :)

Napisano
I teraz pojawia sie pytanie: od czego zaczac ? Co jako pierwsze zaczac modelowac ?

 

no to juz ty musisz sobie wymyslic co bys chcial. Pomysl o czyms co bedzie z jednej strony dla ciebie wyzwaniem, ale nie bedzie to projekt na 3 miesiace roboty.

 

A o renderowaniu jest tutkow w cholere i troche.

 

Rozumiem ale nie chce co chwile zadawac jakiegos pytania, ktore bedzie zajmowalo 1 zdanie i moze zostac uznane za spam xD

 

na gg tez ktos ci moze uznac to za spam :)

Napisano

Witam.

Jestem początkujący w modelowaniu i szukam odpowiedniej metody wymodelowania pokoju. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć/poradzić jak mam wymodelować np. narzutę na łóżko, firankę, ubrania i jak to zrobić żeby poszczególne krawędzie nie były takie "kanciaste"?

Z góry dziękuje.

Gość radi.
Napisano

Witam.

 

Jako iż jestem nowy na forum pragnę wszystkich użytkowników bardzo serdecznie powitać!

Od jakiegoś czasu przeglądam różne projekty 3D, czy to model pomieszczenia, czy też pojazdu i muszę przyznać, że robią ogromne wrażenie.

Sam pragnę coś zacząć w tej tematyce, ale jak wiadomo początki bywają bardzo trudne. Jako swój pierwszy cel wyznaczyłem sobie zrobienie modelu Audi A8. Ustawiłem szkice wozu (nie jestem pewien czy dobrze) no i teraz zaczynają sie schodki. Rozumiem, że musi to być trudne, ale podczas robienia szkicu (np. nadkola) w jaki sposób potraficie się zorientować która kropka odpowiada za który kąt (linie) w samochodzie? Może to ja, źle zabieram się za modelowanie? Za pomocy linii robię szkic danego elementu i potem staram się go ustawić na innym widoku (np. front), ale jak pisałem ciężko jest zorientować się która kropka odpowiada za który punkt linii. Może jakieś porady dla początkującego ? Czytałem parę tutoriali i w jednym z nich natknąłem się zrobieniu modelu samochodu poprzez edytowanie pudełka.

Poniżej zamieszczam to co zrobiłem do tej pory (nie za dużo, ale lepiej błędy wychwytywać już na początku)

 

PS. Prosiłbym o nie podawanie linku do wyszukiwarki Google, bo przeszukałem już parę linków.

 

48255193817213555168.jpg

 

Dziękuje za wszelaką pomoc,

Pozdrawiam radi.

Napisano

a próbowałeś robić wg tutoriali? jest w internecie kilka fajnych, np na Youtube. Nie zaczynaj sam. nikt nie przeprowadzi Cię przez wszystkie trudności modelowania bo jest tego mnóstwo. więcej się nauczysz robiąc sam - znajdź dobry tutorial i pierwsze auto zrób wg niego. ja też jestem początkujący ale najwięcej nauczyłem się z tutoriali. tutaj pytam tylko kiedy już na prawdę muszę. to tylko taka moja rada. znajdź sobie tutorial modelowania audi a3 (jesli dobrze pamiętam). Wygodniejsze się tutki w formie wideo, od tych czytanych. pozdrawiam i powodzenia! Również witam ;)

Napisano

Dużo, dużo, dużo i jeszcze więcej modelowania. Musisz sam dojść do wielu spraw. Tak ci odpowie każdy. Sam modelowanie też zacząłem od splajnów, ale szybko to rzuciłem, bo okazało się bardzo czasochłonne jak dla mnie. Też wolę zaczynac od boxa, potem edit poly, a potem... zależy co robię:)

 

Z góry uprzedzam, że jak robisz auto, to pewnie meshsmootha potem bedziesz wrzucal, no nie? Wiec pilnuj by wszystie poly byly czworokątami i unikaj trójkątów.

 

Pozdro i powodzenia

Napisano

na początek najlepiej wg. mnie poznać dobrze narzędzia do modelowania, chociaż są i tacy którzy twierdzą, że podczas studiowania tutków to samo jakoś przyjdzie.

Ja bym jednak na początek porobił coś prostego jak krzesła, stoły itp. i poznał dobrze narzędzia, bo niektóre rzeczy trzeba dobrze przemyśleć zanim się zacznie.

Troche siedze w 3D, chociaż żaden ze mnie super modelarz... jednak nawet teraz nie podjął bym się modelowania samochodu, bo to trudne cholerstwo jest.

Napisano

Koledzy mają racje może najpierw trochę tutoriali, ja na początku porwałem się na samochód i do tej pory leży w wip-e...ale jak już sie uparłeś to ja bym zaczął tak: rysujesz plane na dachu, konwertujesz to do editable poly, łapiesz za krawędź i przeciągasz z wciśniętym shiftem...

Napisano
....Ja bym jednak na początek porobił coś prostego jak krzesła....

 

Np krzesla ratanowe:) Jakies 2mies temu zrobilem takie krzeselko wraz ze stolikiem w maxie, bez zadnych displacement map i.... 36mb plik wyszedl:) hehe

Napisano

Zawsze interesowało mnie modelowanie w 3D i postanowiłem spróbować. Wiem że nauka takiego programu może trwać bardzo długo ale to nie problem, będę wytrwały ;) Ale do rzeczy

Wcześniej nie miałem styczności z 3Dmax ani żadnym innym podobnym programem (tzn. kiedyś dostałem 3Dmax ,zainstalowałem, włączyłem i po chwili wyłączyłem bo ogrom tego programu mnie przerażał ;p, tworzyłem też "stadion" w Rhino 3D ale to nie było nic takiego)

A więc jakie tutoriale polecacie na początek nauki, jakieś wytłumaczenia interfejsu na początek by się przydały, coś żeby zacząć i mieć pojęcie co się robi, krok po kroku. Każdy z was przecież kiedyś zaczynał :)

Będe bardzo wdzięczny za pomoc

Napisano

Na poczatek polecam nauke angielskiego - zupelnie powaznie mowie bo zwykle po watkach "od czego zaczac" pojawiaja sie watki "no tak, ale nie ma tego po polsku gdzies, bo ja nie rozumiem do konca". TAK - znajomosc angielskiego jest niezbedna w tym fachu.

Jak juz bedziesz znal/znasz angielski polecam ten tutorial na przyklad

 

http://eat3d.com/3dsmax101

 

Zanim powiesz "hej, ale to jest platne!" dwie rzeczy - raz ze platne ale swietne, dwa - 3ds max tez jest platny.

Powodzenia.

Napisano

@Grave - a czemu piszesz, że kupowanie książek nie jest dobrym pomysłem? jest bardzo dobrym pomysłem, książka biblia 3ds max jest szalenie pomocną rzeczą dla osoby początkującej, wszystko jest wytłumaczone, zarówno interfejs jak i funkcje i sposoby na rozwiązanie różnych problemów. W ogóle czytanie książek jest bardzo przydatne, każdy szuka informacji na youtubie albo na google, a tak naprawdę większość z nich to powielanie tego co jest w książkach.

Napisano

Kupowanie ksiazek zlym pomyslem? Ja mysle, ze kazdy poczatkujacy by wejsc w ten dziwny swiat powinien przeczytac choc jedna pozycje nim zabierze sie za tutoriale. Unikajac ksiazek, na forum jak grzyby po deszczu wyrastaja watki typu: jak zrobic znikanie obiektu, jak dodac klatek do animacji, jak wlozyc plik z innej sceny. Cos co jest podstawowa wiedzaz z zakresu obslugi programu, a co jest wynikiem studiowania tutoriali bez wczesniejszego zapoznania sie z programem.

Napisano

Mieszkam w Irlandii od 3 lat więc Angielski to raczej nie problem chociaż wiadomo że różne pojęcia używane w 3D trzeba się nauczyć.

Na razie nie mam zamiaru kupować niczego bo jeszcze nie wiem czy sie w to wciągnę ale i tak dzięki za radę.

 

Poczytam trochę ten wątek od Grave'a i zobaczymy co z tego będzie. :)

Napisano

"Traitor: Kupowanie ksiazek zlym pomyslem?"

Czasem tak:

1. Jest sporo osób, które próbowały sił w 3D i rezygnowały - i po co wtedy książka?

2. Help jest naprawdę dobrą lekturą i za free

3. Jak ktoś chce zostać na poziomie modelowania prostych rzeczy, i np w dodatku przeskoczy na Blendera, to po co mu np. biblia maxa?

4. Z braku rozeznania można niechcący kupić książkę, która nie będzie się nadawać na start...

5. Czytałem nie jedną książkę, z której nic nie wyniosłem lub prawie nic, bo wodolejstwo i wtórność mnie zalały...

 

Sorki, ale też źle się wyraziłem - to co napisałem brzmi jakbym w ogóle odradzał czytanie książek, ale nie to miałem na myśli... Sam ich dużo czytam, więc bym sobie zaprzeczał :)

Według mnie po prostu na samiuśki start książka nie jest dobrym pomysłem - kiedy się nawet nie wie z czym tak naprawdę wiąże się grafika 3D. A nawet potem z doborem książki trzeba uważać coby pieniążków w błoto nie machnąć... Niemniej dobrej książki nic nie jest w stanie zastąpić, więc oczywiście ogólnie warto ;)

Napisano

A więc tak:

Na początku obejrzałem wszystkie 22 tutoriale od tego gościa przez co już mniej więcej orientuje się w tym programie co, jak i do czego służy :) Proste ale pomocne

 

Teraz zabrałem się za tutoriale ale mało jest jeszcze takich które potrafię wykonać (większość jest dla bardziej zaawansowanych). Robię na razie piłki, poduszki kostki do gry itp. a więc rzeczy które zaznajamiają mnie z poszczególnymi funkcjami. Teraz nie wiem jaki następny krok zrobić; jechać dalej na tych tutorialach stopniowo trudniejsze zaczynać czy jeszcze obejrzeć jakieś tutoriale instruktażowe do 3Dmax-a (takie jak w/w) ?

Chce dążyć do tego aby po jakimś czasie samemu zaprojektować np. swój pokój, dom albo tworzyć jakieś zwierzęta, postacie itp. i nie chce popełnić jakieś błędu, że np. za szybko przeszedłem do czegoś innego.

Napisano

Jesli chodzi o nauke to proponuje zaopatrzyc sie w ksiazke

 

3ds Max Bible

autorem ksiazki jest Kelly L. Murdock

wydawnictwo: WILEY

ISBN: 0-470-10089-3

 

1250 stron "ksiazeczka" na pewno spelni Twoje oczekiwania

 

Pozdrawiam

Napisano

rozumiem ze to nie lektura na noc :)

A ten kto się uczył z tej książki niech mi powie czy jest przejrzyście napisana ?

Na jakiej zasadzie jest napisana tzn wyjaśnianie poszczególnych funkcji czy raczej ćwiczenia ? Czy w Polskiej edycji nazwy funkcji są przetłumaczone na polski czy pozostawione po angielsku ? domyślam się co usłysze ale chce się upewnić bo nie chce wydać 160zł jeżeli mi to się nie przyda.

Napisano (edytowane)

To mieszkasz w tej Irlandii czy nie ;) Bo to dziwne ze po 3 latach na wyspach jeszcze w ogole "myslisz w zlotowkach"...

 

Ja tam polecam jednak videotutoriale. Zwlaszcza jesli i tak masz wydac kase. No i oczywiscie cwiczenia - jesli juz umiesz postawic boxa to sam wymyslaj sobie cwiczonka na przyklad "to teraz zrobie proste krzeslo". W trakcie pracy zaczna pojawiac sie pytania "ale jak to zrobic?" i wtedy mozesz szukac rozwiazania konkretnych problemow na sieci. Tutoriale mozna powtorzyc zupelnie na slepo, bezmyslnie. A jesli bedziesz robil cos swojego i znajdziesz tylko sposob ozwiazania problemu to utkwi ci to w pamieci duzo lepiej. To jak z rysowaniem - mozna przez lata przerysowywac zdjecia perfekcyjnie ale wciaz nie potrafic samemu czegos narysowac...

 

Powodzenia raz jeszcze.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

tak ale raczej wolałbym po polsku kupić :)

Na allegro kosztuje 160zł, w Easonie (a'la Empik tylko większy) €35

Po angielsku może być ale wiadomo że po Polsku lepiej a jakby jeszcze były angielskie nazwy poszczególnych funkcji to by w ogóle było pięknie.

 

A i jeszcze coś; o co chodzi z tą biblią 3ds max że jest do każdej wersji ? 3Ds Max bible 8, 2009, 2010 itp To nie są chyba części no nie ? Moge kupić do 2009 bo takiego mam 3ds maxa i tam wszystko od podstaw będzie napisane ? Jaki jest sens wtedy wydawania 2010 równie długiej ? również od zera jest tak jak poprzednie ?

Napisano

Nezumi: chyba jednak zostanę przy książce, skoro tyle osób ją poleca to coś w tym musi być i ogólnie z doświadczenia wiem że programu łatwo się uczyć z książki.

 

Sorry że nie edytowałem posta ale się nie dało, jakiś błąd ??

Napisano

Normalnie da sie edytowac posty..

 

Tak, wszystkie biblie sa od podstaw tylko sa aktualizowane do nowej wersji wiec smialo mozesz kupowac.

Prawie na pewno wszystkie opcje sa w wersjach oryginalnych. Inaczej bylaby to bzdura jako ze nie ma polskiej wersji maxa ;)

Napisano (edytowane)
tak ale raczej wolałbym po polsku kupić :)

Na allegro kosztuje 160zł, w Easonie (a'la Empik tylko większy) €35

Po angielsku może być ale wiadomo że po Polsku lepiej a jakby jeszcze były angielskie nazwy poszczególnych funkcji to by w ogóle było pięknie.

 

A i jeszcze coś; o co chodzi z tą biblią 3ds max że jest do każdej wersji ? 3Ds Max bible 8, 2009, 2010 itp To nie są chyba części no nie ? Moge kupić do 2009 bo takiego mam 3ds maxa i tam wszystko od podstaw będzie napisane ? Jaki jest sens wtedy wydawania 2010 równie długiej ? również od zera jest tak jak poprzednie ?

 

 

Patryk, ja swego czasu dorwałem Helpa od Maya i tłumaczyłem go konsekwentnie translatorem. Mój angielski nie był błyskotliwy, ale dzięki temu troszkę się podszkoliłem, na tyle, że teraz mogę swobodnie (no powiedzmy) przeglądać zagraniczne tutoriale. Nie idź na łatwiznę... zostaw polski jęzor, bo do niczego Ci się tutaj nie przyda.

 

Bardzo przejrzyste tutki ma Digital tutors i z nich nauczysz się najwięcej, a jeśli na początku niewiele zrozumiesz to z czasem będzie to bułka z masłem... tylko musisz konsekwentnie dążyć do celu, bo nic łatwo nie przychodzi.

Musisz się po prostu uprzeć :-)

Edytowane przez Chrupek
Napisano

Tak jak już mówiłem angielski jeśli chodzi o czytanie ze zrozumieniem to nie mam już żadnego problemu ALE pewnie jest masa pojęć używanych w modelowaniu 3D których na co dzień się nie używa.

Chyba się przekonałem, na razie jeszcze pooglądam videotutoriale a za jakiś czas kupię książkę.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. :)

Napisano
rozumiem ze to nie lektura na noc :)

A ten kto się uczył z tej książki niech mi powie czy jest przejrzyście napisana ?

Na jakiej zasadzie jest napisana tzn wyjaśnianie poszczególnych funkcji czy raczej ćwiczenia ? Czy w Polskiej edycji nazwy funkcji są przetłumaczone na polski czy pozostawione po angielsku ? domyślam się co usłysze ale chce się upewnić bo nie chce wydać 160zł jeżeli mi to się nie przyda.

 

Hmm, ja mam tą książkę i bardzo się z tego cieszę. Dla mnie przydatna, ponieważ po prostu duzo rzeczy masz wytłumaczone, np do czego jakieś narzędzie służy, ale.... są tam pewne pojęcia które są zaczerpnięte z fizyki i ja ich nie ogarniam. Nie wiem, może to wina tego że jestem kobietą, he, i takie rzeczy trudniej do mnie trafiają niż do mężczyzn, ale mimo wszystko książkę kupić warto.

Napisano

Nie wiem czy ktoś o tym pisał... ale ja polecam taki sposób: robisz kilka tutoriali, żeby zorientować się... gdzie co i do czego jest... a później już wymyślasz sobie z głowy i eksperymentujesz

Napisano

Polecam

cała seria dla bardzo początkujących. Przyda się. Oraz tak jak pisał Levus. Szukaj też wideo tutów na YY. Z wideo idzie łatwiej :)

 

pzd. Daniel

Napisano

Złączyłem masę tematów o początkach modelowania w jeden wielki, żeby było gdzie linkować tym, którzy "nie znaleźli". Pewnie drugie tyle przeoczyłem ;) Kawał historii w tym temacie ;) U mnie 14 stron, nie tak dużo, myślałem, że będzie więcej :D

Jakby ktoś znalazł więcej takich tematów, to niech podrzuci. Miejsce jeszcze jest ;)

Napisano

Witam

 

Od kilku lat interesuję się modelowaniem 3d, swoich sił w 3d maxie próbowałem już 2 razy, ale po nieudanych próbach znów się zniechęcałem...

 

3d mnie "przyciąga" i zdecydowałem się spróbować po raz 3. Wcześniejsze próby kończyły się zazwyczaj na etapie modelowania, gdy obrałem sobie za trudną rzecz do modelowania i za nic nie mogłem tego wykonać.

 

Tym razem nie chciał bym popełnić tego samego błędu, chciałbym się was poradzić z jakich tutków modelować, jaką sobie obrać drogę.

 

Temat umieściłem w tym dziale, ponieważ, jak już wcześniej wspomniałem zazwyczaj moje projekty kończyły się na etapie modelowania.

Napisano

Jeszcze nie dawno na forum sam zaczynałem podobny temat:)

Na samym początku polecam skorzystanie z internetowych tutoriali a w szczególności dobrej stronki: DigitalTutors

Na wstępie warto przerobić tutek o scyzoryku:

http://www.digitaltutors.com/09/training.php?cid=110&pid=3551

Dzięki niemu bez jakiegokolwiek problemu podłapiesz ciekawe techniki a w dodatku po prostu nie można się zgubić:) Kiedy uda Ci się skończyć na pewno nabierzesz ochoty na więcej a wtedy będziesz już nie do powstrzymania

Pozdrawiam

 

PS

Jeśli nie leżą Ci videotutki to warto zainteresować się:

-jeśli dajesz radę z angielskim - help do 3ds maxa na stronie autodesku jest do ściągnięcia w dwóch formatach. pdf to 8940stron!

-jeśli nie to możesz zastanowić się nad biblią helionu. Na allegro kosztuje 155zł

Napisano

Kolejna osoba, która uznała, że jest pierwszą, która w 8 letniej historii forum zaczynała z 3D, a reszta, drogą anamnezy, wiedziała wszystko na starcie :P

Na samej górze tego samego działu, niemalże tak samo nazwany temat wisi. Pierwszy post sięga roku 2003. Tam też poleci Twój temat :P

Napisano

To jeszcze takie jedno pytanko ... znów pewnie nie będzie pasowało :(

Nie mam zbyt dużych zdolności plastycznych, jeśli się dobrze nauczę funkcji maxa to mam jakieś szanse modelować jakieś ładne przedmioty?

Gość Viton007
Napisano

Postanowiłam troche zająć sie grafiką 3D, wyłącznie hobbistycznie.

Carrara 6 Pro + SynthEyes to dobre rozwiązanie?

Bardzo odpowiada mi interfejs Carrara, SynthEyes niestety troche mniej.

Do obu programów o tutoriale widzę, że niestety ciężko i w tym problem.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności