Skocz do zawartości

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun.


chveti

Rekomendowane odpowiedzi

arch515- chyba za bardzo wziąłeś do siebie mój opis :) Zgadzam się z tobą w 100% i jestem akurat tym pokoleniem które inaczej odbiera architekturę ,niż tylko standardowe domy w katalogach które powielają się milion razy. Obserwuję twój rozwój od jakiegoś czasu i masz zajebisty potencjał, projekty i podejście do arch. Ale chodziło mi o pokolenie stare które nie rozumie takiej architektury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zdeno - przepraszam, ale nie ma zasady. Niezby słusznie pojmujesz nazewnictwo samego plugin'a. Uważam, że można posługiwać się nią w przeróżny sposób.

 

Cytat z jednego z forów fotograficznych :

 

Robiąc zdjęcia możemy dążyć, aby tylko jeden obiekt był ostry (bo chcemy go na zdjęciu wyróżnić) lub starać się pokazać szczegóły większej ilości obiektów. Jednak zazwyczaj nie jest możliwe dowolne zaaranżowanie interesującego nas planu zdjęciowego. Dlatego pożądane byłoby wydłużanie (zwiększanie) lub skracanie (zmniejszanie) głębi ostrości.

 

oraz :

 

http://www.fotopolis.pl/index.php?n=375&p=1

 

a ponadto :

 

Głębia ostrości (dawniej "głębokość ostrości") – parametr stosowany w optyce i fotografii do określania zakresu odległości, w którym obiekty obserwowane przez urządzenie optyczne sprawiają wrażenie ostrych. Z punktu widzenia fizycznego, niezerowa głębia ostrości nie istnieje. Pojęcie stosowane w optyce wywodzi się jednak z fizjologii postrzegania: przyjmuje się, że poniżej pewnej wielkości plamkę widzimy jako punkt, więc pewien rejon obserwowanej przez dany układ optyczny przestrzeni trójwymiarowej będzie wydawał się ostry. W fotografii, to samo zjawisko wynika z ograniczeń technicznych medium rejestrującego obraz: rozmiaru ziarna błony filmowej lub pikseli sensora.

 

Duża głębia ostrości zapewnia ostrość większości elementów na zdjęciu, natomiast mała głębia ostrości (czyli precyzyjne ustawienie i nieostre tło) bywa wielce pożądana przy zdjęciach portretowych i artystycznych, ponieważ wyodrębnia fotografowany obiekt na tle otoczenia.

 

Bezpośrednio, na zakres głębi ostrości mają wpływ następujące czynniki:

 

przysłona – im mniejszy otwór względny jest pozostawiony (czyli: czym wyższa liczba przysłony, np. 16 lub 22), tym większa głębia;

odległość na jaką ustawiona jest ostrość obiektywu (odległość między przedmiotem a aparatem) - im odległość ta jest mniejsza, tym głębia ostrości również.

Edytowane przez Pinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zabawa? Tak..Oczywiście jak by jej nie było zabawy to może byśmy widzieli tu biedronkę, może z dachówkom.?I ...

 

utopia i herezja ;)

jakby doszło do kwot za tą ślusarkę, estetyka poszłaby na bok.

 

ps: prywatne przedszkola mają dofinansowanie, nie mają punkty

ps2: powyżej 50cm nawet dzieci z giętkimi kościami muszą mieć balustrady ;)

 

lobohome: podobne

http://www.muldersvandenberk.nl/cms/architectuur/pfitem.php?iid=22&lng=EN

... i inne

http://karmatrendz.wordpress.com/2009/04/07/kindergartens-by-70%C2%BAn-arkitektur/

http://www.housedesignidea.com/colorful-educational-centre-day-care-de-kleine-kikker-by-drost-van-veen-architecten/

Edytowane przez peter_muler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jlidesign- Racja uczulony dla mnie temat ,jeden z niewielu ;p ale nie bym się jakoś dąsał :) bo krytyka tu bardzo mnie rozwinęła.

 

Lobohome – nie bym insynuował ci jakieś..wiesz ;) ..ale od razu patrząc na twój obrazek (projekt ?) na suwa mi się wizja ta.. http://www.thirdseventh.com/index.php?/thirdseven/furniture/ bardzo zbliżone kadrowanie, dof , pomieszczenie..a raczej podobna funkcja. Stąd moja sugestia :)

 

Zdeno – no racja miejscami nawet za mocno prze jarałem , ale już wiem czemu ,miałem monitor ściemniony na „text” a te czarne dziury..wstyd dopiero teraz je zauważyłem :)Fajnie ze stylizacja czytelna.. w miarę:)

 

peter_muler Racja..stolarka drogi interes :)chodź w brew pozorom skeyframe czy airlux. nie są tak abstrakcyjnie drogie , o ile nie bierze się przez nasz polski oddział :) mimo to znalazła by się godny zmienik morze nie tak delikatny i wysmakowany ale.., te barierki to przekleństwo ;P uzasadnione , fajny przykład , rzut mogę podesłać na Pm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arch515 - ladne :) projekt krzesla nie jest moj ... ja robilem model ... wnetrze moje ... szukam kadrow (oswietlenia) do animacj w miedzy czasie jak czekam na wlasciwy model teatru ( ale pewnie wnetrz i tak nie dostaniemy :)

 

... taka odskocznia troche w swiat animacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pinero słonko - wit ol du rispekt - to co wkleiłeś niczego nie zmienia. Nadal jest tak w fizycznie poprawnym świecie fotografii, że poziom rozmycia przy zastosowaniu DOF zależy tylko od kierunku OD-DO sensora optycznego a nie od LEWA-PRAWA. Może źle widzę Twój obrazek, ale mam wrażenie, że obiekty które są w tej samej odległości od "aparatu" mają różną skalę rozmycia co nie powinno mieć miejsca.

 

Siwy- lux wnętrza i niektóre materiały superos (podłoga i świecący nocnik), ale w czarnej przestrzeni szpar szafek i czerni odbić BIAŁEJ umywalki wychodzi gamma 1.0 ;).

 

Arch515- czuję monitor EIZO ;) a co do przepaleń to histogram najlepszym przyjacielem jest. Piłka w basenie super, taki detal a taki smakowity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nocny super, ale co to za parkin' , bo w życiu nie widziałem! :o

[ jeśli się nie mylę.. ]

faillv.jpg

 

a wnętrze dla klienta takie z jakąś wodą za oknem (w tym przyp. jezioro)

to wszystko modelowane na własną rękę? Podoba mi się to.

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pressenter - narazie wygląda jak płaska powierzchnia i nic nie działa na nią otoczenie a chciałem jakieś lekki swiatłocień, gradient. Coś wykombinuję i sprawdze z tym noisem

 

arch515 - zawsze mnie czymś zaskoczysz - super exteriorek. Rośliny przebajeranckie. Ja narazie jestem na etepie podjaranych kolorowanek.

 

siwy - podoba mi się światełko i materiały. Umywalki za ciemne wg mnie i straszą ich ciemne odbicia w lustrach. W drugim tak odsłonięte okno chyba nie wygląda najlepiej. te flary na lampie wydają mi się zbędne.

 

SWRSC - ładne światełko

 

Taki mój test nocny:

 

exteriornight3copy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siwy - na 2 obrazku chyba VrayLight Ci się odbija w podłodze - bo okno jest dużo ciemniejsze niż to co w parkiecie się odbija.

 

Łazienka OK, sypialnia - mnie osobiście się nie podoba, ale to rzecz gustu (chodzi o aranżację)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo ziom.

Super widok, kurde fajnie ze zróżnicowane światła są, jeden z lepszych widoków zlotu ptaka komercyjnych, jakie widziałem, morze przydałoby się zapalić światło w oknie połaci owym tym na pierwszym planie (lewy róg) i w klace przy wejściu..Połacie dachowe i ich łączenia (kosze itp.) super wyglądają, co do kominów, to nie jest to błąd..Maja po prostu tak zwane czapki:); p a wyloty są boczne, ewentualnie materiał inny- blacha.

 

Tores – dajesz rade:), fajne ciepłe domowe światełko..No i nie ma czarnych miejsc, super. Tylko tom chmurkę z nieba pozbyłbym się jej.:)

 

Morphe – dzięki. Wszystko jest 3d..Tu na zbliżeniach widać, plastyka to kwestia mieszania kolorów na kanałach. Obecnie twierdze ze LWF to dla mnie 60 70% Cs. Albo AF przy animacji.

 

29a.jpg

45detal_1_Ztonowane.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świerszcz fajne bardzo a ten Siwy to ekolog kominy muruje :D

 

kominy wentylacyjne mają wyloty po bokach, spalinowe do góry. Możliwe że przeoczyłem tu te drugie :), a może ogrzewają to pompą ciepła i nie ma spalinowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdeno - misiaczku ... wyobraź sobie, że podczas wykonywania '' zdjęcia '' obróciłem ''aparat'' delikatnie w lewo, a potem wykadrowałem zdjęcie. Czy wszystko musi być zawsze wedle statycznych norm ? To frywolna :) prezentacja - nic poważnego.

Arch - !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arturprx2 - światełko ładnie doświetla wszystko. Jeżeli miałbym się czegoś na siłę czepiać to żyrandole powinny mieć chyba ostrzejsze odbicia jeżeli są pozłacane, blur od okna za duży i za bardzo zachodzi np. na to krzesło po prawej. Widać jeszcze mapowanie drewna do poprawy na tych powyginanych oparciach po lewej ale ogólnie bardzo dobra robota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne studio ale skora wyszla moim zdaniem mocno plastikowa. Dziwnie wyglada laczenie w rogu siedziska. Nozki - ksztalt ujdzie ale gorzej z gruboscia. Czepiajac sie modelu to podpada mi jeszcze to "pikowanie" - strasznie sztucznie wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wyrastanie z chodnika poprawione już, nie ten render zamiescilem. No i faktycznie, z tymi brzozami to nie do końca dopracowałem. Poszło, klepnięte, temat zamknięty to już mi się nie chce zbytnio. Bo ja z tych leniwców jestem...

 

Ta wcześniejsza weranda w finalnej wersji po uwagach klienta wyszła tak:

 

saxofinal.jpg

Edytowane przez SWRSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

architektonicznie koszmarne, wizka przeciętna - niby poprawna technicznie ale nie zachwyca

 

architektura zadana, moim zdaniem brakuje "swieczek na tym torcie",

nie mialem pomyslu na ta wizke zeby cos z niej wykrzesac

Edytowane przez grafik3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności