Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

arch515- chyba za bardzo wziąłeś do siebie mój opis :) Zgadzam się z tobą w 100% i jestem akurat tym pokoleniem które inaczej odbiera architekturę ,niż tylko standardowe domy w katalogach które powielają się milion razy. Obserwuję twój rozwój od jakiegoś czasu i masz zajebisty potencjał, projekty i podejście do arch. Ale chodziło mi o pokolenie stare które nie rozumie takiej architektury.

  • Odpowiedzi 17,2k
  • Wyświetleń 2,1m
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zdeno - przepraszam, ale nie ma zasady. Niezby słusznie pojmujesz nazewnictwo samego plugin'a. Uważam, że można posługiwać się nią w przeróżny sposób.

 

Cytat z jednego z forów fotograficznych :

 

Robiąc zdjęcia możemy dążyć, aby tylko jeden obiekt był ostry (bo chcemy go na zdjęciu wyróżnić) lub starać się pokazać szczegóły większej ilości obiektów. Jednak zazwyczaj nie jest możliwe dowolne zaaranżowanie interesującego nas planu zdjęciowego. Dlatego pożądane byłoby wydłużanie (zwiększanie) lub skracanie (zmniejszanie) głębi ostrości.

 

oraz :

 

http://www.fotopolis.pl/index.php?n=375&p=1

 

a ponadto :

 

Głębia ostrości (dawniej "głębokość ostrości") – parametr stosowany w optyce i fotografii do określania zakresu odległości, w którym obiekty obserwowane przez urządzenie optyczne sprawiają wrażenie ostrych. Z punktu widzenia fizycznego, niezerowa głębia ostrości nie istnieje. Pojęcie stosowane w optyce wywodzi się jednak z fizjologii postrzegania: przyjmuje się, że poniżej pewnej wielkości plamkę widzimy jako punkt, więc pewien rejon obserwowanej przez dany układ optyczny przestrzeni trójwymiarowej będzie wydawał się ostry. W fotografii, to samo zjawisko wynika z ograniczeń technicznych medium rejestrującego obraz: rozmiaru ziarna błony filmowej lub pikseli sensora.

 

Duża głębia ostrości zapewnia ostrość większości elementów na zdjęciu, natomiast mała głębia ostrości (czyli precyzyjne ustawienie i nieostre tło) bywa wielce pożądana przy zdjęciach portretowych i artystycznych, ponieważ wyodrębnia fotografowany obiekt na tle otoczenia.

 

Bezpośrednio, na zakres głębi ostrości mają wpływ następujące czynniki:

 

przysłona – im mniejszy otwór względny jest pozostawiony (czyli: czym wyższa liczba przysłony, np. 16 lub 22), tym większa głębia;

odległość na jaką ustawiona jest ostrość obiektywu (odległość między przedmiotem a aparatem) - im odległość ta jest mniejsza, tym głębia ostrości również.

Edytowane przez Pinero

Napisano
Czy zabawa? Tak..Oczywiście jak by jej nie było zabawy to może byśmy widzieli tu biedronkę, może z dachówkom.?I ...

 

utopia i herezja ;)

jakby doszło do kwot za tą ślusarkę, estetyka poszłaby na bok.

 

ps: prywatne przedszkola mają dofinansowanie, nie mają punkty

ps2: powyżej 50cm nawet dzieci z giętkimi kościami muszą mieć balustrady ;)

 

lobohome: podobne

http://www.muldersvandenberk.nl/cms/architectuur/pfitem.php?iid=22&lng=EN

... i inne

http://karmatrendz.wordpress.com/2009/04/07/kindergartens-by-70%C2%BAn-arkitektur/

http://www.housedesignidea.com/colorful-educational-centre-day-care-de-kleine-kikker-by-drost-van-veen-architecten/

Edytowane przez peter_muler

Napisano

chodzilo mi bardziej o podobne do tego co ja pokazalem - ( szkic wnetrza teartu :)

 

arch515 - napisal, ze widzial podobne

Napisano

arch, ładne widoczki i fajny koncept.

a tu ode mnie takie tam proste aranżacje+wiz

lazienka.jpg

sypialnia-1.jpg

Napisano

Jlidesign- Racja uczulony dla mnie temat ,jeden z niewielu ;p ale nie bym się jakoś dąsał :) bo krytyka tu bardzo mnie rozwinęła.

 

Lobohome – nie bym insynuował ci jakieś..wiesz ;) ..ale od razu patrząc na twój obrazek (projekt ?) na suwa mi się wizja ta.. http://www.thirdseventh.com/index.php?/thirdseven/furniture/ bardzo zbliżone kadrowanie, dof , pomieszczenie..a raczej podobna funkcja. Stąd moja sugestia :)

 

Zdeno – no racja miejscami nawet za mocno prze jarałem , ale już wiem czemu ,miałem monitor ściemniony na „text” a te czarne dziury..wstyd dopiero teraz je zauważyłem :)Fajnie ze stylizacja czytelna.. w miarę:)

 

peter_muler Racja..stolarka drogi interes :)chodź w brew pozorom skeyframe czy airlux. nie są tak abstrakcyjnie drogie , o ile nie bierze się przez nasz polski oddział :) mimo to znalazła by się godny zmienik morze nie tak delikatny i wysmakowany ale.., te barierki to przekleństwo ;P uzasadnione , fajny przykład , rzut mogę podesłać na Pm.

Napisano

arch - grube!

obecnie robie na dyplom inż. przedszkole sportowe, ale jestem pewien, że takich wizualizacji nie zrobie :O

Napisano

arch515 - ladne :) projekt krzesla nie jest moj ... ja robilem model ... wnetrze moje ... szukam kadrow (oswietlenia) do animacj w miedzy czasie jak czekam na wlasciwy model teatru ( ale pewnie wnetrz i tak nie dostaniemy :)

 

... taka odskocznia troche w swiat animacji :)

Napisano

Pinero słonko - wit ol du rispekt - to co wkleiłeś niczego nie zmienia. Nadal jest tak w fizycznie poprawnym świecie fotografii, że poziom rozmycia przy zastosowaniu DOF zależy tylko od kierunku OD-DO sensora optycznego a nie od LEWA-PRAWA. Może źle widzę Twój obrazek, ale mam wrażenie, że obiekty które są w tej samej odległości od "aparatu" mają różną skalę rozmycia co nie powinno mieć miejsca.

 

Siwy- lux wnętrza i niektóre materiały superos (podłoga i świecący nocnik), ale w czarnej przestrzeni szpar szafek i czerni odbić BIAŁEJ umywalki wychodzi gamma 1.0 ;).

 

Arch515- czuję monitor EIZO ;) a co do przepaleń to histogram najlepszym przyjacielem jest. Piłka w basenie super, taki detal a taki smakowity.

Napisano

arch 515 - [ ] wstaw tu sobie jakiś najlepszy dla siebie komplement. Świetne te wizki masz.

 

Taki nocny szocik:

 

podbn07min.jpg

 

właśnie zobaczyłem że kominy mam zamurowane :D To wina Siwego! :D

Napisano

SWRSC - widoczek super. Jedyne do czego bym sie czepil to dziwnie konczace sie chodniki przy Q7 i chyba dziura w chodniku miedzy domami.

Napisano

Nocny super, ale co to za parkin' , bo w życiu nie widziałem! :o

[ jeśli się nie mylę.. ]

faillv.jpg

 

a wnętrze dla klienta takie z jakąś wodą za oknem (w tym przyp. jezioro)

to wszystko modelowane na własną rękę? Podoba mi się to.

Edytowane przez Camel

Napisano

pressenter - narazie wygląda jak płaska powierzchnia i nic nie działa na nią otoczenie a chciałem jakieś lekki swiatłocień, gradient. Coś wykombinuję i sprawdze z tym noisem

 

arch515 - zawsze mnie czymś zaskoczysz - super exteriorek. Rośliny przebajeranckie. Ja narazie jestem na etepie podjaranych kolorowanek.

 

siwy - podoba mi się światełko i materiały. Umywalki za ciemne wg mnie i straszą ich ciemne odbicia w lustrach. W drugim tak odsłonięte okno chyba nie wygląda najlepiej. te flary na lampie wydają mi się zbędne.

 

SWRSC - ładne światełko

 

Taki mój test nocny:

 

exteriornight3copy.jpg

Napisano

SWRSC- swietne, czym swiecone ?

Tores- bardzo fajna wersja, ale jak dla mnie za duzy noise i szarpen ;)

Napisano

Siwy - na 2 obrazku chyba VrayLight Ci się odbija w podłodze - bo okno jest dużo ciemniejsze niż to co w parkiecie się odbija.

 

Łazienka OK, sypialnia - mnie osobiście się nie podoba, ale to rzecz gustu (chodzi o aranżację)

Napisano

Świerszcz fajne bardzo a ten Siwy to ekolog kominy muruje :D

a świecone tak sądze sky vray + te światełka

fajny klimat

a wcześnijsza vizka Świerszczu wypas czuć ciepełko :]

 

pozdrawiam

Napisano

arch515 - swietny klimat, powiedz cos wiecej o zieleni w tle, bo bardzo plastycznie wyglada, czy to pukladane podretuszowane 2d drzewa, czy tez podretuszowane 3d drzewka.

Napisano

Niskie nastawy materiałów i od razu kaszka się zrobiła:( a sharpen rzeczywiście za mocny. Przepaleń ciężko było uniknąć ze świecącego wałka. Dzięki :)

Napisano

Dzięki bardzo ziom.

Super widok, kurde fajnie ze zróżnicowane światła są, jeden z lepszych widoków zlotu ptaka komercyjnych, jakie widziałem, morze przydałoby się zapalić światło w oknie połaci owym tym na pierwszym planie (lewy róg) i w klace przy wejściu..Połacie dachowe i ich łączenia (kosze itp.) super wyglądają, co do kominów, to nie jest to błąd..Maja po prostu tak zwane czapki:); p a wyloty są boczne, ewentualnie materiał inny- blacha.

 

Tores – dajesz rade:), fajne ciepłe domowe światełko..No i nie ma czarnych miejsc, super. Tylko tom chmurkę z nieba pozbyłbym się jej.:)

 

Morphe – dzięki. Wszystko jest 3d..Tu na zbliżeniach widać, plastyka to kwestia mieszania kolorów na kanałach. Obecnie twierdze ze LWF to dla mnie 60 70% Cs. Albo AF przy animacji.

 

29a.jpg

45detal_1_Ztonowane.jpg

Napisano
Świerszcz fajne bardzo a ten Siwy to ekolog kominy muruje :D

 

kominy wentylacyjne mają wyloty po bokach, spalinowe do góry. Możliwe że przeoczyłem tu te drugie :), a może ogrzewają to pompą ciepła i nie ma spalinowych.

Napisano

Zdeno - misiaczku ... wyobraź sobie, że podczas wykonywania '' zdjęcia '' obróciłem ''aparat'' delikatnie w lewo, a potem wykadrowałem zdjęcie. Czy wszystko musi być zawsze wedle statycznych norm ? To frywolna :) prezentacja - nic poważnego.

Arch - !

Napisano

arturprx2 - światełko ładnie doświetla wszystko. Jeżeli miałbym się czegoś na siłę czepiać to żyrandole powinny mieć chyba ostrzejsze odbicia jeżeli są pozłacane, blur od okna za duży i za bardzo zachodzi np. na to krzesło po prawej. Widać jeszcze mapowanie drewna do poprawy na tych powyginanych oparciach po lewej ale ogólnie bardzo dobra robota :)

Napisano

Nauka mentala. Odcieli mnie od vraya i czas na przesiadke, a powiem wam ze krucho jest z materialami szkoleniowymi :/

Edytowane przez Simple_man

Napisano

Simple_man - spoko wyszło. Fotoreal to nie jest ale ładnie. Jedyny problem mam z odgadnięciem co to za okleina bo mi nie przypomina drewna lecz skórę.

Napisano

taka dzisiejsza dłubanina, trochę pomysły na nóżki nie miałem, no i wyszło jak wyszło :

xmn1hg.jpg

Edytowane przez indian
poprawa jakości

Napisano

Nóżki ujdą, ale przydałaby się dodatkowa iteracja Turbo Smootha :)

Napisano

Fajne studio ale skora wyszla moim zdaniem mocno plastikowa. Dziwnie wyglada laczenie w rogu siedziska. Nozki - ksztalt ujdzie ale gorzej z gruboscia. Czepiajac sie modelu to podpada mi jeszcze to "pikowanie" - strasznie sztucznie wyglada.

Napisano

textury na brzozach nie za ostre ? bo tak jak by wklejone bylo na pierwszy rzut oka.... no ale po za tym rewelka, kolorki fajne i te liscie sporo daja.

Napisano

SWRSC: Brzoza po lewej wyrasta z kostki i dziwnie to wygląda. Ja bym więcej liści z tyłu lekko jeszcze zblurował.

Napisano

czy te drzewa nie mają za grubego pnia jak na brzozę? poza tym git

Napisano

to wyrastanie z chodnika poprawione już, nie ten render zamiescilem. No i faktycznie, z tymi brzozami to nie do końca dopracowałem. Poszło, klepnięte, temat zamknięty to już mi się nie chce zbytnio. Bo ja z tych leniwców jestem...

 

Ta wcześniejsza weranda w finalnej wersji po uwagach klienta wyszła tak:

 

saxofinal.jpg

Edytowane przez SWRSC

Napisano

fajnie SWRSC - ale zrobił byś mirror na tym widoku za oknem - (żeby las był po lewej stronie a woda po prawej).

Napisano

kurcze Loki, świetna uwaga. Render będzie bardziej zrównoważony kompozycyjnie, dzięki :)

Napisano

architektonicznie koszmarne, wizka przeciętna - niby poprawna technicznie ale nie zachwyca

Napisano

Kocham laptopy, nie wiem jak to wyglada - jestescie moimi oczami;)

Dziurki za duze, fotel zbyt pękaty - tyle widze:)

23vc93r.jpg

Napisano

grafik3d - matko boska! Nie jest to plomba, z tego co widzę budynek sobie wolno stoi. Tak jak siwy napisał - koszmar architektoniczny!

kozioo draftowo to wygląda....

Napisano
architektonicznie koszmarne, wizka przeciętna - niby poprawna technicznie ale nie zachwyca

 

architektura zadana, moim zdaniem brakuje "swieczek na tym torcie",

nie mialem pomyslu na ta wizke zeby cos z niej wykrzesac

Edytowane przez grafik3d

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności