czernislaw Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 (edytowane) 4. czwarte lamerskie pytanie: jak mam zrobić widok "od tyłu" (back), left, i bottom? - mam do wyboru tylko user, front right, top i czy są jakieś skróty do szybkiego przełączania się między widokami? lub gdzie można je sobie przypisać? 5. jak skasować krawędź, by nie skaować polygona (maxowski backspace), np. plane składa się z trzech polygonów, i chcę pokasować krawędzie i żeby był tylko jeden polygon o wielkośc tych trzech:))))) Edytowane 8 Sierpień 2008 przez czernislaw
streaker Napisano 8 Sierpień 2008 Napisano 8 Sierpień 2008 W pasku nad vieportem masz literki X Y Z - no i jak masz np. right to jest wyrównany do X (jak klikniesz X to nic się nie dzieje, bo to te same widoki), jak klikniesz X MMB to będziesz miał widok left, analogicznie dla pozostałych Tak jak w maxie :) Backspace włącza disolve and clean adjancent vertices. Przy czym backspace włacza toola, żeby zastosować do wybranego elementu RMB i wspomniana komenda I proponuje wziąść się za jakiś porządny trening, choćby artist guide to xsi
polon Napisano 10 Sierpień 2008 Napisano 10 Sierpień 2008 witam, mam problem ze skrótem klawiszowym przestawilem sobie na qwerty i keyboard mapping na autodesk, i teraz chce w FCurve Editor skopiowac i wkleić klucz, przy klawiszach domyślnych jest to ctrl+C ctrl+v a teraz mi kopiuje cały obiekt jak na wybranym przez mnie układzie skrótów skopiowac i wleić klucz?
max_1989 Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 Dwa pytania: 1. Czy jest możliwosc eksportowania modelu z maxa do xsi utrzymujac pivot w srodku modelu i mapowanie z maxa? 2. Czy jest jakis szybszy sposob ustawienia sobie pivota w modelu cos ala maxowy "center to object"?
streaker Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 1. Mapowanie to ci nawet .obj zapisze, a jak nie to .fbx .dae 2. Transfrom -> Move center to BBox
max_1989 Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 dzieki streaker za odpowiedzi. Wlasnie przy obj mapowanie ulegalo zniszczeniu, sprobuje z pozostalymi formatami. Ta druga opcja mnie uratowala :) Jeszcze jedno pytanie czy jest w xsi cos takiego jak wyswietlanie obiektu w formie boxa? ( z tego co sie zorientowalem to mozna tylko wszystkie obiekty jako boxy wyswietlac ale nie mozna pojedynczych :\) odpowiednik maxowego display as box.
streaker Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 W explorerze pod twoim obiektem opcja "Display"
wizz Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 Witam mam takie pytanko. Zainstalowałem triala xsi 7 i zauważyłem ze zoom w viewporcie działa za pomocą scrolla :) czy da sie gdzies to wylonczyć bo np kiedy chce użyć propotional do tweakowania vertexów to w starszym xsi mozna bylo kontrolowac go wlasnie za pomoca scrolla a teraz nie działa :(
streaker Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 Preferecje -> tools -> camera -> mouse whell -> whell zoom -> off 1
polon Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 gdzies sobie wyłączyłem wyświtlanie śladu krzywej przed zmianą (poprzednia pozycja krzywej) w FCurves, gdzie to się włącza?
Gość Krzysiek38 Napisano 15 Sierpień 2008 Napisano 15 Sierpień 2008 Cześć. Mam problem z serwerem licencji do XSI 6.01 na Viscie ultimate. W logu jest error Aug/15/08 18:40:00 NOTICE: SPMD "C:\spm\spmdib.exe (Ver.1.1.11 ETX [build 1414])" started on "Shiva" (Windows NT 6.0 [6001]) Aug/15/08 18:40:01 ALERT: SPM_FATAL ERROR (C:\spm\spmdib.exe) : can't open port COM1 for dongle type "SI0". Aug/15/08 18:40:01 CRITICAL: fatal error: " can't open port COM1 for dongle type "SI0".". Aug/15/08 18:40:01 ERROR: SPMD "C:\spm\spmdib.exe (Ver.1.1.11 ETX [build 1414])" terminated.
czarodziej3D Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 gdzies sobie wyłączyłem wyświtlanie śladu krzywej przed zmianą (poprzednia pozycja krzywej) w FCurves, gdzie to się włącza? Otwierasz: Animation Editor (FCurve Editor) ->View-> i klikasz "Snapshot Curves" i już działa :)
Muminek Napisano 5 Wrzesień 2008 Autor Napisano 5 Wrzesień 2008 Cześć. Nie wiecie jak zrobić świecacy materiał ? Mam małe kosteczki symulujące diody LED.
streaker Napisano 5 Wrzesień 2008 Napisano 5 Wrzesień 2008 Jeśli używasz fg to w materiale ustaw radiance na coś powyżej 1 - powinno być dobrze
Muminek Napisano 27 Wrzesień 2008 Autor Napisano 27 Wrzesień 2008 Cześć. Nie znacie czasem jakiegoś fajnego tutka do skryptów w XSI ?
streaker Napisano 27 Wrzesień 2008 Napisano 27 Wrzesień 2008 A do którego języka ? Z chęcią bym sam coś poczytał o jscripcie. Tutaj absolutne podstawy pythona: http://sanders3d.wordpress.com/2008/09/25/xsi-and-python-part-i-and-ii/ (niedawno ktoś to dawał na softimage|net - nie zdążyłem się jeszcze sam się przyjrzeć)
Muminek Napisano 29 Wrzesień 2008 Autor Napisano 29 Wrzesień 2008 Cześć. Jak z VBS odczytać pozycję obiektu?
Brat kuzyna mojej ciotki Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 Witam. Jak przerzucić klip z animation mixera z powrotem na timeline? Tak bym mógł poprawiać animację?
andy_a Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 Do edytowania clipów: Rmb na clipie ->Animation Editor… ew. praca na warstwach: KP/L->Animaiton Layes a jeśli koniecznie chcesz mieć na timelinie (nie polecam) to Animation -> Tools -> Plot -> co chcesz :) (np. all transform) i później w Animation Editor trzeba sobie oczyścić krzywe (resample)
Brat kuzyna mojej ciotki Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 Dzięki poraz kolejny za pomoc..................ale mam kolejny problem......aż boję się pytać. Z resztą opisałem go w tym wątku: http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=741309#post741309
gaspar Napisano 7 Październik 2008 Napisano 7 Październik 2008 Takie pytanko: Czy w XSI są jakieś rigi podobne do bipeda czy cat'a z 3dmaxa ? Wiem że jest kilka w predefiniowanych ale są "gołe" i nie mają żadnej automatyki...
streaker Napisano 8 Październik 2008 Napisano 8 Październik 2008 Animate -> Create -> Character -> Biped Guide (?)
Muminek Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 Cześć. Mam taką sprawę , są okna front right i top. Jak zmienić w nich widok rear bottom left. Próbowałem juz klikać xyz ale to nie to.
mrkrzysiek Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 top na bottom to na Y środkowym myszy front na back środkowym na Z right na left środkowym na x ale mało znam jeszcze XSI i może jest jeszcze inny sposób na to
streaker Napisano 14 Listopad 2008 Napisano 14 Listopad 2008 Czy mamy jakiś addon/skrypt, który łączyłby split edges 'evenly' z 'with split control' - żeby to działało mniej więcej jak maxowe connect edges ?
Brat kuzyna mojej ciotki Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 Jak mogę prężyć muskuły w XSI 6.02 Foundation? :)
Gość e=mc^2 Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 hejka, też wam się wiesza XSI 7.01? jak np przejdę na chwilę do firefoxa to już nie mogę wrócić do xsi, albo po jakiejś dłuższej bezczynności, nie wiem czy to wina sprzętu, trochę wkurzające to jest
Gość e=mc^2 Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 to lipa trochę, sprawdzam teraz stare sterowniki, może to coś da
streaker Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 U mnie chula... dużo lepiej od 7.00, a takie błędy jak opisujesz wogóle się nie zdarzają. Natomiast po dłuższej bezczynności rzeczywiście trzeba trochę poczekać (tak z 30sek) aż dojdzie do siebie, przy czym tutaj wydaje mi się , że nie jest to wina samego xsi, ale tego jak windows przydziela zasoby (na innych dużych aplikacjach pokroju PremierePro czy AfterAffects też się tak dzieje).
_michal Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 Większy problem mam ze sterownikami do GF8800, przy operacjach na vertexach np tweak toolem, potrafi mi się wywalić sterownik OpenGL, skutkiem jest freeze XSI, problem dotyczy wyłącznie Visty 64bit, pod Vistą 32bit tego problemu nie ma. Czy ktoś może ma taki sam problem i wie jak to rozwiązać? XSI 7.01 Ess.
Brat kuzyna mojej ciotki Napisano 18 Grudzień 2008 Napisano 18 Grudzień 2008 Mam XSI FND 6.02, brakuje tam opcji hair. Jak mogę dodać włosy mojej postaci, która jest animowana. Da się to zrobic jakim zewnętrznym softem, a potem "owłosioną" postać eksportować do XSI? Nestety mam ograniczone fundusze, i mogę tylko skorzystać z darmowego oprogramowania.
gryzon Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 Z tego co pamiętam kiedyś na XSIBase przeczytałem o pluginie do XSI który zastępował orginalny modół z Advenced. Ale o ile pamiętam był on płatny. Niestety nie mogę podać Ci więcej informacji bo nie pamiętam. Proponuję abyś poszukał na XSIBase. pozdrawiam
streaker Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 No ludzie, pokażmy 3ds'owym ignorantom ilu nas jest ;) http://max3d.pl/forum/group.php?groupid=20
gryzon Napisano 15 Styczeń 2009 Napisano 15 Styczeń 2009 No co jest proszę państwa ? :) Tak mało ? :D
polon Napisano 30 Styczeń 2009 Napisano 30 Styczeń 2009 No ludzie, pokażmy 3ds'owym ignorantom ilu nas jest ;) o man, a ja jestem w obu kastach ;) ..w sumie jedna firma :)
Gość sadza15 Napisano 24 Luty 2009 Napisano 24 Luty 2009 Witam mam pytanie ,a może już problem, związany z xsi mod tool 6. Otóż posiadam model w formacie smd który został zrobiony w autodesk 3d studio max. Problem polega na tym że Mod tool otwierając ten model smd ma jakiś problem(http://img25.imageshack.us/img25/6340/gowajill.png). Tak jak widać teksutry które powinny się załadować, nie ładują się ,a ponadto wszystkie te tekstury są jakoś dziwnie pomieszane, pokrojone nie wiem jak to nazwać, poprostu widać 1 wielki chaos. Prosze poradzcie mi jak uporać się z tym problemem ,aby załadować poprawnie mój model do mod tool. Pozdrawiam
Muminek Napisano 27 Luty 2009 Autor Napisano 27 Luty 2009 Cześć. Zapomniałem już jaka opcja odpowiada za to ze po splusowaniu widać gęstą siatkę. Musiałem użyć przypadkiem jakiegoś skrótu klawiszowego i ją uruchomiłem jak teraz to wyłączyć ?
Endriu_M Napisano 27 Luty 2009 Napisano 27 Luty 2009 Display -> Display Options -> Show Simplified Subdivision Wireframe (są 2 takie checkboxy - przy Wireframe mode i przy Shaded Mode) Pozdr AM
TigerHellmake Napisano 28 Luty 2009 Napisano 28 Luty 2009 Cześć. Zaczynam przygodę z XSI 7.0 Jak w nim włączyć material menager ? Chodzi mi o okienko z materiałami : metal,hair etc. Udało mi się włączyć coś takiego jak preset menager ale tu ikonki materiałów są malutkie i całe menu jest jakoś dziwnie zbudowane.
streaker Napisano 28 Luty 2009 Napisano 28 Luty 2009 Ctrl + 7 , a dostępne shadery masz właśnie w preset managerze, taka niebieska strzałka w lewo w menu. Aha... Obejrzyj koniecznie Artist Guide to XSI7 (powinno być do ściągnięcia obok dema z strony... przynajmniej było za avida ;) )
TigerHellmake Napisano 28 Luty 2009 Napisano 28 Luty 2009 Cześć. Mam taki dziwny problem jeśli np w obiekcie zaznaczę punkty zrobię transformację to po wciśnięciu esc nie chcą się odznaczyć i dalej jest transformacja , muszę wybrać klawisz odpowiedzialny za zaznaczanie punktów żeby się odznaczyły.Sprawdzałem w ustawieniach klawiatury ale tam w ogóle nie ma ESC , gdzie tego szukać ?
streaker Napisano 28 Luty 2009 Napisano 28 Luty 2009 (edytowane) To nie problem - ten program tak działa... naciskasz t - zaznaczasz vertexy, klikasz poza obiektem - odznaczasz wszystkie vertexy, naciskasz spacje - zaznaczasz obiekty, naciskasz v - włączasz transformacje... esc zostaw w spokoju :P Lektura na dziś - różnica między sticky i supra keys ;) ...:::EDIT:::... gdzieś tam w prefsach jest opcja mówiąca xsi jak ma się zachowywać przy kliknięciu poza gizmo tranformacji Edytowane 28 Luty 2009 przez streaker
TigerHellmake Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 Ręce opadają :/ Pół dnia roboty poszło na marne bo program nie potrafił zrenderować jednego obiektu. Zdziwiłem się ze nie ma jednego obiekty tak więc 6 w odpowiedniej warstwie był zaznaczony render więc go przeklikłem wyłącz/włącz i wywalił się program. Oczywiśćie backupy zamiast tak jak wczoraj poustawiałem co 10 min robiły się co 30 :/ a zamiast max 10 na scenę robił 4.
streaker Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 Skoro robił co 30min, to straciłeś max 29min a nie pół dnia - kłamczuch jesteś :P Poza tym masz nauczkę, żeby się nauczyć zapisywać regularnie projekt (własnoręcznie) - przyda ci się nie tylko w xsi A takie psikusy - no cóż, zdarzają sie... najprosciej zfreezować felerny obiekt przed renderingiem
TigerHellmake Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 Heh jak się okazało poszło ostatnich 10 minut. Nie wiem co wcześniej wczytywał ale to była starsza wersja pewnie czy coś. Zapisuje sobie kolejne wersje projektu 1,2,3,4... Inna rzecz jak zrobić świecący się obiekt ? Taki wolframowy drucik w żarówce powinien się lekko żarzyć na czerwono tylko nie wiem jak to osiągnąć.
streaker Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 glow - znajdziesz bodajże w output shaders... chociaż chyba lepiej w post-produkcji dodać
TigerHellmake Napisano 2 Marzec 2009 Napisano 2 Marzec 2009 (edytowane) Dorzuciłem glowa ale na renderach go nie widać. Kiedy robię render obiektów które świecą > żarnik wszystko wygląda prawie idealnie. Kiedy dokładam szklaną osłonę nie mam glowa. Coś trzeba zaznaczyć w renderiungu ? Może jest włączona jakaś optymalizacja i obiekty które są zasłonięte nie mają glowa ? > Posprawdzałem poeksperymentowałem , XSI nie renderuje glowa jeśli obiekt znajduje się/jest przesłonięty przez inny obiekt choćby to była w 100% przeźroczysta szyba :/ Edytowane 2 Marzec 2009 przez TigerHellmake
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się