misiekhc Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 ja j....e, chcecie realsityczne rzeczy to sobie ogladajcie wiadomosci
KLICEK Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 ja j....e, chcecie realsityczne rzeczy to sobie ogladajcie wiadomosci Stasiu nie nerwuj sie ;)
marcin wuu Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 przecież wiadomości kłamią - chcecie realizmu to pojedźcie w szaliku legii na stadion śląska. Walka z potworami w realu :)
arturro Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 ktos sie orientuje czy to w calosci jest mocap? ile w tym recznej animacji? Moim zdaniem animacja postaci jest super. Nie przeszkadza mi ze takim mieczem nie powinien tak machac, daje sie poniesc ogolnej akcji. Mysle ze tak reaguje wiekszosc odbiorcow tego trailera, osoby dopatrujace sie w tym bledow merytorycznych to mniejszosc. Przynajmniej tak mi sie wydaje. Pierwszy jako calosc mi sie bardziej podobal, jednak technicznie widze postep. Twarz postaci do wymiany absolutnie :) pozdro arturro
Leru Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Cała postać Wiedźmaka jest na mo-capie. Golem zanimowany ręcznie, tak samo pieski.
KLICEK Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 no i fajno :) bardzo mi sie podobaja te animacje z reki :)
Leru Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Reanimator -> i akurat trafiłem na taki fantastyczny projekt! ;)
sith_LORD Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 gdzies padlo pytanie ile trwaal produkcja i ile osob nad tym pracowalo ..: Tomasz Bagiński: reżyseria Michał Dziekan: domalówki Marcin Filipek: renderowanie/ modelowanie/ oświetlenie/ domalówki Michał Gryn: modelowanie/rendering Jarek Handrysik: modelowanie/teksturowanie Arek Jurcan: modelowanie/teksturowanie Krzysztof Kamrowski: kompozycja/teksturowanie Bartosz Opatowiecki: rigowanie/skinowanie Grzegorz Paluch: animacja postaci Kamil Pohl: oświetlenie/renderowanie Rafał Sadowy: kompozycja Łukasz Sobisz: włosy/ubrania Marcin Stępień: modelowanie Piotr Suchodolski: cząsteczki Andrzej Sykut: oświetlenie/ renderowanie/ integracja/ modelowanie/ teksturowanie Selim Sykut: oświetlenie/ rendering/ integracja Adam Wierzchowski: TD Andrzej Zawada: animacja postaci Maciej Jackiewicz: prowadzący/animacja kamer/kompozycja
sith_LORD Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 (edytowane) co do terminu realizacji to 2 miesiące , niedlugo zamierzamy przedstawic makingofy dla , bedzie mozna zobaczyc troszke wiecej miesa od środka dla zainteresowanych Edytowane 5 Grudzień 2008 przez sith_LORD
floo Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 dobra, to jak ktoś ma pretensje to mamy listę winnych... :P a tak poważnie to Ja rozumiem że na potrzeby produkcji akcje filmowe trzeba upiększyć i dużo rzeczy robi się pod kamerę, bo lepiej to wygląda. Film to taki motyw gdzie kładzie się nacisk na piękno a nie skuteczność, co nie oznacza że można wszystko. zmierzam do tego że jeśli skopiowali by jakiś styl, to pewnie nie wyglądał by tak dobrze w filmie(choć to zależy od tego jak ustawiona jest kamera), a jeśli już chcą go upiększać, czy mix-ować z innymi stylami lub tworzyć własny, to też to trzeba robić w odpowiedni sposób... z pewnością choreografia mogła być o wiele lepsza... dobrym przykładem jest taki Jackie Chan który potrafi przy swoich produkcjach filmowych wkomponować sztuki walki w realia i wykorzystywać je na różne sposoby, przy czym daje do bardzo dobry efekt(choć nie jest już to czystą formą sztuk walki) bez szkody dla filmu i sztuk walki. ;)
Morbid Karbid Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Do ekspertów miecza: mam wrażenie, że przez chęć popisania się swoimi wiadomościami nakręcacie niepotrzebnie tę dziwnie skanalizowaną krytykę. To jest świat fantasy. Gdzie wy tam macie Słowian, albo kto zabrania założyć np, że ci ludzie mają super wytrzymałe nadgarstki? Dziwne, że niektórym grafikom obce są takie pojęcia jak stylizacja, klimat, widowiskowość.
Reanimator Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 3d to dosyc techniczna dziedzina. Nie trzba byc artysta, czy grafikiem ;)
floo Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Morbid Karbid specjalistów??? Przecież to spece tworzyli tą choreografię. nie chodzi tutaj o super mocne nadgarstki, tylko idealnego wojownika... który stosuje nie odpowiednią technikę do nieodpowiedniej broni... to tak jak wy wyścigu rajdowym na mokrej nawierzchni stosować sliki, fakt, możesz być tak dobry że się nie wpadniesz w poślizg, tylko po co? skoro jest lepsze rozwiązanie... a co do krytyki, każdy ma prawo pisać o swoich odczuciach i spostrzeżeniach, filtrując to przez swoją wiedzę czy doświadczenia na których się opiera przy wystawianiu opinii... krytyka dla jednych to negatyw, a dla innych kop do zrobienia czegoś lepiej przy następnej okazji. :)
Traitor Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Tak sobie mysle, ze Polak to lubi sobie tak troszke na wyrost ponarzekac. No sory, ale czepianie sie do machania mieczem to jest naprawde na wyrost:):) A mnie sie trailer podoba. Kamerki sliczne, grafa miod, i w zasadzie wszystko trzyma trzyma klimat. Gratulacje chlopaki, kawal dobrej ciezkiej roboty odwaliliscie.
Gość ant-3d Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Napewno nikt by sie nie czepial gdyby to zrobilo paru userow tego forum. Wowczas byloby genialnie bo to jest naprawde poziom najwyzszy ten trailer. Jednak wiemy ze to PI i wiemy na co ich stac i dlatego tez pewnie sie czepiamy.
Johny Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 w tym bralo udzial paru userow tego forum ktorzy pracuja w PI :)
Nezumi Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Niezla dyskusja - czekam na te "mejking ofy". Takie bardzo doglebne czepianie sie nie ma najmniejszego sensu. Wszystkie produkcje filmowe wypaczaja rzeczywistosc by uczynic calos bardziej atrakcyjna. Znakomity przyklad to pornosy. eeeee... Co? A, dobra, mialo byc o CG... Z mojej strony to tylko obserwacja - wykorzystano kung-fu/wu-shu - zaryzykowalbym stwierdzenie ze pojawiaja sie motywy ze stylu "pijanego". Dlaczego? Bo wu-shu jest piekne, harmonijne, widowiskowe. Gdyby dali krav-mage czy jakis inny niby super skuteczny COS, nikt by tego nie chcial ogladac :P I tyle. To nie film historyczny - widzicie z jaka predkoscia kolega tym mieczem wywija? I super. Niech wywija, niech kamerka ladnie sie kreci, niech przypada do ziemi miekko niczym kot. Ja to kupuje. I chce wiecej. Obydwa cinematiki do wiedzmina traktuje na rowni z cinematikiem do Assassins Creed i wszystkie po prostu uwielbiam. Wiecej - z duma pokazuje je w dalekim Meksyku jako "praca gosci z Polski" ;) Dzieki panowie Platidzowcy.
ptaszek Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 tez dorzuce swoje 3 grosze. Prawda jest taka ze odbiorca (prawie kazdy) do ktorego jest to adresowane zadnego z wyzej wymienionych bledow nie zauwazy. Ile razy bys czegos nie ogladal tyle bledow mozesz zauwazyc. Tylko ze chyba nikt poza grafikami nie szuka bledow w takich trailerach. Inna sprawa to taka ze wyszukanie bledu moze dawac swoisty rodzaj satysfakcji (chyba :P) i nie ma co zarzucac urzytkownikom forum ze to robia. Jesli ktos ma ogromna wiedze na temat walki mieczem to czemu ma sie nie wypowiedziec ze wyglada to dla niego nienaturalnie? I tak kazdy sie zgadza ze wyszlo super. I dopoki uwagi (moim zdaniem podstawne) dotyczace wlosow, oczu, miecza, kolorow w zimowych scenach nie beda dolaczane do pudelka z gra to ja nie widze problemu :) A kazda uwaga jesli jest trafna jest dobra.
ManiakS Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Dla mnie trailer bomba. Super pomysł i wykonanie.
Gość ant-3d Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Johny: no wiem wiem :) Chodzilo mi bardziej o tych ktorzy nie sa zwiazani w zaden sposob z PI, takich szaraczkow jak ja.
Luki Luki Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Dziwne, że niektórym grafikom obce są takie pojęcia jak stylizacja, klimat, widowiskowość. masz racje, tylko kiedy np do filmu dziejacego sie w 19 wieku wrzuce rycerza na koniu, powiem ze to fantasy a ten rycerz to moja stylizacja to cos bedzie zgrzytalo, prawda? Ja jestem jak najbardziej za stylizacja, klimatem i widowiskowoscia, byle nie na sile. Jesli chodzi o kwestie kung fu, krav magi itp, to nie wiem jakim stylem walczy matt damon w bourne'ach, ale mnie to przekonuje w 100%. Nie tylko wyglada dosc realistycznie, ale i efektownie. Od tego jest choreograf przy kreceniu walki, zeby ugladzil brutalna rzeczywistosc i stworzyl cos "ladnego". O, przypomnialem sobie film "braterstwo wilkow", bylby fajny gdyby indianin nie walczyl jakas dziwna sztuka walki, z pewnoscia totalnie nieznana w ameryce i gdyby nie idiotyczny kosciany scyzoryk. To przyklad gdzie podeszli do tematu na zasadzie "sztuki walki sa modne, wrzucmy je tu", no i zgrzyta. Nalezy poprostu odroznic stylizacje od miszmaszu i pomieszania z poplataniem. Edit: Nezumi - karate chyba tez jest ladne i widowiskowe, dopoki nie mowimy o jego realnej odmianie ktora mozna zobaczyc na zawodach. Gdzies to wszystko trzeba wyposrodkowac. Ja od lat jestem zachwycony ksiazkami z cyklu " the art of star wars". Widac tam ilosc przegadanych i przemyslanych godzin, wystudiowanych rysunkow itp, itd. I oczywiscie zdaje sobie sprawe z roznic w budzecie, i niezmiennie mnie to smuci, ze jednak trzeba na hurra, szybko i poki w ogole mozna.
Nezumi Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 @Luki Luki - ta, przyklad z "barterstwem wilkow" jest swietny. Tez ubolewalem nad indianskim mnichem z Shaolin :D Podzielam tez zdanie co do Bourne'a - podobno to w glownej mierze filipinska sztuka walki "Kali" z elementami tajskiego boksu i karate. Mix i to swietnie pokazany - cholernie dynamicznie. Tyle, ze tutaj mamy do czynienia ze swego rodzaju kata - wiedzmin jest sam, to bardziej pokazowa niz trening. Kali bez przeciwnika nie bylaby widowiskowa, Bourne wygladalby duzo mniej atrakcyjnie gdyby pokazac tylko trening nie zas sama walke. Przyznaje, ze mnie tez to polaczenie wu-shu z wiedzminem zgrzyta, ale calosc jest smacznie podana. Cos jak jedzenie iguany - swiadomosc ze to iguana mi przeszkadzala, ale jako ze byla smacznie podana to zjadlem. Podobnie jest z tym cinematikiem - szczegoly moze i przeszkadzaja, ale wykonanie i klimat jest w moim przypadku tak bardzo na plus ze w takiej oprawie... lykam bez obawy. Zwlaszcza ze dawka malenka ;)
Gotham Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 Jest lepiej niż się spodziewałem- dla mnie git. Czy idealnie? Hehe, jasne że nie (realia), co zupełnie nie zmienia faktu że chłopaki świetnie się spisali. Co do kwestii walki/stylizacji to jestem trochę zmieszany (przy czym przyznaję się że przeczytałem tylko część postów)... Bo widzę to zupełnie inaczej, spodziewał bym się dużo większej stylizacji, mniej pseudo realnego podejścia (może kwestie spaczenia ff). W końcu to fantasy. Przy czym to akurat detal, kojarzący mi się z dzwonieniem do redakcji programu motoryzacyjnego z pretensjami że w materiale filmowym wystąpił manewr wyprzedzania na podwójnej ciągłej ;)...
misiekhc Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 dobra widze, ze potrzeba wyjaśnień. w sesji mocapu udział brał czak noris, niestety okazalo sie, ze tak mocno zaangazowal sie w produkcje, ze mimo iz, mial wytyczne, to sam sklecil na boku choreografie, wszelakie proby odciagniecia go od tego pomyslu, konczyly sie tym, ze czak wpierw stosowal misterny cios "z karata" na bufetowym, po czym zamykal sie w schowku i lzy roniac w koszule kulil sie w pozycji bocznej ustalonej, wiec bagins wspanialomyslnie poszedl na kompromis. jak sie potem okazalo nieslusznie, gdyz, czak zaskoczyl nawet samego siebie i odstawil wielka fuszere, demonstrujac ruchy zywcem wyjete z leśnego wojownika miejscami doprawione klasycznym mścicielem z hongkongu, czasu na poprawki nie bylo i wyszla buła. btw. nierealsityczne sa te jego wlosy, ze sie nie popalily jak skacze przez ognisko, przeceiz kazdy wie, ze jak sie na dynke laduej przez ogien to powinno sie miec spiete w kok (z ang. cock) w ogole nierealistyczny ten film, i nie ma w nim martyrologii narodowej ani tresci patriotycznych, i to w polsce zrobili niby?
Baggins Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 Dyskusja sie rozkrecila konkretnie, dziekuje za wszelakie uwagi. Z krytyka bywa tak, ze zazwyczaj sie jej nie lubi, ale gdzies tam zostaje w glowie i finalnie przy pracy przy kolejnych projektach moze sie przydac. Co do sprawy choreografii, ktora jest jak czuje dosc goraca. Mi akurat ( jakze by inaczej ) bardzo sie choralka podoba. Autorem jest Pawel Pliszka, ktory tez ustawial wszystkie walki i charaktery postaci w samej grze. Zamysl byl taki, zeby w krotkim kata umiescic wszystkie 3 style jakimi posluguje sie wiedzmin w grze. Rozgrzewka poczatkowa bez miecza faktycznie wyszla troche wschodnio i nie calkiem to lezalo w konwencji - ale jesli mowimy o kata, z golymi piesciami to wlasciwie nie za bardzo sa inne zrodla inspiracji niz wschod. Pamietajmy jeszcze raz , to do tych co trenowali. Formy z zalozenia sa niepraktyczne. Sluza wyrobieniu pamieci ruchu i kondycji i tez mialo byc tak tutaj. Wiedzmin nie walczy. Trenuje uklad. Z praktyczna walka nie ma to nic wspolnego. A do tego, juz z czysto filmowego punktu widzenia ma byc ladnie i efekciarsko. Caly ruch odegral Maciek Kwiatkowski, o ktorym mozna wiele powiedziec, ale nie to , ze jest kaskaderem, ktory w mieczu zna tylko efektowne patenty. Posluguje sie bronia biala fantastycznie ( to on gral przeciwnika wiedzmina w koncowym cinematiku jedynki ) . Co do wagi miecza - jest w uwagach troche racji. Szukamy rozwiazania na to, ale musimy tu wszyscy pamietac, ze ruch nagrany na mocapie musi byc naprawde grany z ogromna energia, bardzo sprawnie, bez zachwian, bo to fatalnie wyglada pozniej na animacji. Musimy tez pamietac, ze to wszystko musi nade wszystko byc bezpieczne dla aktorow i ciezki miecz czy kij, szczegolnie jak sie nim szybko macha bezpieczny wcale nie jest. No dluzszy temat. Na razie tyle. Dzieki jeszcze raz za wszelkie uwagi. I te pozytywne i te krytyczne. Czytamy to bardzo uwaznie w ekipie. Od siebie dodam, ze naprawde zabraklo nam doslownie jeszcze dwoch, trzech tygodni zeby dopiescic niektore sprawy, ale deadline to deadline, a wyznaje zasade, ze lepiej zdazyc ze slabszym materialem niz nie zdazyc z chocby najlepszym. I tu sie udalo. Tak jak Sith wspomnial. Jak sie uporamy z nawalem reklamkowej roboty przedswiatecznej to wystawimy jakis makingof. Zabraklo tego po jedynce, wiec bedzie teraz. salut tomek
Brat kuzyna mojej ciotki Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 wg mnie klip jest lepszy od pierwszego intra Wiedźmina. Lepszy montaż, prostsza i bardziej skondensowana akcja. Twarz i ciało faktycznie bardziej bym dopracował, ale nie wpłynęło by to na całość
n-pigeon Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 No wyjaśnienia mnie nie do końca zadowalają. Każdy ruch który się ćwiczy musi być potrzebny by nie nabyć złych odruchów (sam mam 2 które mnie strasznie denerwują wiec wiem). Jeśli aktor walczy sam można mu dać miecz do łapy, ale na głowę wystarczy mu założyć maskę szermierczą z jakimś porządnym obiciem wokół głowy nie wiem jak to się nazywa bo ja ćwiczę w hełmie i wiem jak to jest oberwać własnym jelcem po głowie (na początku nauki nie warto być nie cierpliwym xD). Aktor świetnie walczy moim zdaniem ruchy są świetne, pełne, ale nie podoba mi się używanie ruchów typowych dla szabli. Osobiście jestem jak najbardziej za łączeniem stylów ale tej samej broni, książka to też mix naszego świata wiec pasuje w konwencji wiedźminowskiej, chińskie wygibasy mi się podobają ale ja tutaj widziałem techniki używane przy szabli (nie wiem może jestem ślepy). Jakby ktoś się czepiał nie chodzi mi o japońskie katany, ponieważ to miecze 2 ręczne a wiele ruchów kataną wygląda identycznie przy europejskim półtoraku, a w intro wiedźmin używa jedynki. Dość krytyki, teraz może coś by pomóc. Kupcie mieczyki jedynkę i półtoraczka i zbadajcie ośrodek ciężkości. Jeśli dobrze pamiętam idealny znajduje się gdzieś o 1/8 długości klingi od jelca, ale głowy nie dam. Nie sugerujcie się uwagami że miecz wygląda za lekko (to nie cep), wasz szermierz na pewno potwierdzi że miecz wcale nie jest ciężki, a kiedy jest w ruchu nawet go nie czuć problem jest by go zatrzymać, ale nikt nie zatrzymuje miecza tylko wykorzystuje jego siłę na następny cios. Kończę bo mnie jeszcze zlinczują na tym forum xD Życzę sukcesów i odległych terminów :)
Brat kuzyna mojej ciotki Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 a kogo obchodzi jak koleś w wedźminie macha mieczem i travolta w pulp fiction trzyma gnata?
KLICEK Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 Traitor no nie do konca ;) czym blizej rzeczywistosci (mniej absurdow) tym lepiej, dobrze wytlumaczona historia, ktora moze byc tak nieprawdopodobna jak chociazby matrix dobrze opowiedziana, poparta jakimis tam filozofiami na prawde potrafi czlowiekowi namieszac w glowie ;) Generalnie ja nie znam sie na sztukach walki i w ogole nie zauwazlem tego machania mieczykiem, wiec spoko. btw. znaczy ze Babylon Add Ci sie podobal ? ;)
floo Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 a kogo obchodzi jak koleś w wedźminie macha mieczem i travolta w pulp fiction trzyma gnata? w GTA to chyba miało znaczenie... :P
Luki Luki Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 ...a kiedy jest w ruchu nawet go nie czuć problem jest by go zatrzymać, ale nikt nie zatrzymuje miecza tylko wykorzystuje jego siłę na następny cios. Wlasnie o tym pisalem kiedy mowilem o wykorzystaniu bezwladnosci. Nie znam sie na walce mieczem ale tak to sobie jako maly jasio wyobrazam. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Baggins pisze o wykorzystaniu wschodnich sztuk walki przy treningu walki wrecz, no ale wlasciwie po co ten wiedzmin to cwiczy? Z ktorymi potworami mierzy sie na piesci? To wlasciwie pytanie do scenarzysty ktorym nie wiem kto byl. Troche to zmienia postac wiedzmina. Nie zebym byl jakims freakiem, ktory uwaza ze nie mozna na krok odstapic od tego co zostalo napisane w ksiazkach (zwlaszcza ze i tam zdarzaja sie niespojnosci). Nie ukrywam jednak, ze wolalbym jakis fragment treningu wytrzymaloscio-sprawnosciowego, jakies skakanie po ruinach i chlastanie zaimprowizowanych z tego co pod reka wrogow. No ale nie kazdemu sie dogodzi;). Jak zawsze mozna przypomniec dowcip o dziecku grafika i tekscie "ja zrobilbym je lepiej". Cala ta dyskusja przypomniala mi ze na polce lezy u mnie gra ktora czekala na mozniejszego kompa i teraz chyba bede mogl sobie pograc w koncu;).
Baggins Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 (edytowane) n-pigeon : sporo racji, ale nie do konca. Niespecjalnie sobie wyobrazam na przyklad przewrot czy salto w helmie. Helmow, tak jak i na przyklad materacy sie za czesto nie uzywa. Zaburzaja naturalnosc ruchow i to mocno wychodzi na mocapie, bardziej niz mala waga miecza ( przy czym to wcale nie byl taki leciutki kijek jak sie moze wydaje, Maciek naprawde ma potezna pare w lapach ) Wiadomo ze salt i skokow w praktyce sie nie wykorzystuje w walce, ale ludzie ( mam na mysli "normalsow" a nie freakow od sztuk walki ;-) i tak lubia jak bohater fika. Tego nie zmienisz. A fikanie w ochraniaczach, kaskach, helmach troche slabo wychodzi. Co do szabli - masz racje, ale mimo, ze mielismy spora wolnosc przy ukladaniu scen to jednak wiedzmin ma swoje style opracowane na potrzeby gry i trzeba bylo scisle sie na nich opierac a nie wymyslac cos tylko na potrzeby teasera. A style w grze to wiadomo - sa po prostu efektowne i malo ktorego gracza obchodzi czy to szabla, miecz, szpada czy szpadel. Notabene kto normalny walczylby srebrnym mieczem ? Sam dlugie lata trenowalem rozmaite rzeczy, i z wielu mankamentow, o ktorych piszesz zdaje sobie sprawe, ale w takich projektach mocno przymykam na to oko. Efekciarsko musi byc. W koncu to ma zachecic konsolarzy z kraju hamburgerow, nie ? ;-) salut tomek PS. Luki - jak to po co piesci? Dac w ryja w karczmie tez trzeba przeciez umiec;-) A do tego dla mnie to bylo tak jakos malo fajne zeby on od razu od pierwszej sceny miecza sie trzymal. Pomysl spisalem sam po ktoryms wieczorze z Tomem Ohle i Adamem Badowskim z CDP kiedy dumalismy nad nowymi filmami dla Wiedzmaka - wiec w razie czego wiecie juz kogo za scenariusz zjechac ;-) Edytowane 6 Grudzień 2008 przez Baggins
_michal Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 Mi tam filmik się podoba :) Gratki dla wszystkich którzy nad nim pracowali.
floo Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 mówiąc o samej kaskaderce, dajmy spokój z jakimiś hełmami czy tym podobnymi rzeczami... dla kaskadera to ryzyko zawodowe i od niego w dużym stopniu zależy czy zrobi sobie mieczem krzywdę czy nie... przykład? chińczycy stosują marne zabezpieczenia, opierając się głównie na wspólnym zaufaniu i doświadczeniu jakie posiadają... amerykanie stosują bardziej bezpieczne tricki by aktor nie zrobił sobie krzywdy. odpowiedź jest prosta, chcesz osiągnąć efekt musisz liczyć się z ryzykiem, a kto jest ostrożny nigdy nie osiągnie efektu na wysokim poziomie. nie zorientowanym w czym rzecz polecam Nieudane sceny z filmu "Chocolate"
mrkrzysiek Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 floo tak ale zobacz że jest to produkcja na zlecenie na której firma ma zarobić więc ryzyko tu nie ma nic do gadania poprostu masz termin, masz iluś ludzi i masz określony budżet musisz tym tak zarządzać by się wyrobić, zresztą po wypowiedziach reżysera Burne-E widać że tak duża firma jak Pixar nie pozwala sobie na nawet najmniejsze szaleństwa, wiadomo zdarzają się ryzykanci przykładami może być Władca Pierścieni gdzie kilka dni przed premią filmu jeszcze pracowano nad postacią Goluma a P. Jackson osobiście nagrywał ujęcia twarzy A. Seriksa by zaoszczędzi czasu, na zbieraniu całej ekipy, a takich przykładów jest więcej, więc darujmy sobie jakieś tam machanie mieczem czy inne bo takie filmy jak "Przyczajony tygrys, ukryty smok" czy "Hero" w ogóle nie powinno się oglądać, ja jak bym miał zaszczyt pracować przy takim projekcie był bym dumny z tego, no pewnie nie ze swojej pracy włożonej w projekt bo jestem bardzo wymagający sam dla siebie, ale napewno jako całości zresztą twórcy sami wiedzą o błędach najlepiej i to takich których nie jesteśmy w stanie wyłapać, cieszmy się że w Polsce są ludzie którzy są w stanie dorównywać światowej czołówce, bo dla mnie ten trailer niczym nie ustępuje największym w branży,
Gość marysia. Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 dobra robota chłopaki jest malutki kroczek lepiej niż było a co mi się nie podoba to wiecie
floo Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 mrkrzysiek zgadzam się z tą kwestią jak najbardziej... ;) tylko była mowa o zabezpieczeniu dla kaskaderów... więc wyjaśniłem tą kwestię... Tomek pisał o ryzyku jakie się wiąże z tym że kaskader wykonywał by to czy tamto w taki a taki sposób... a Ja wyraziłem opinie w tej kwestii... nie chce jakoś naciskać i usilnie dążyć do opinii że to jest nieudane... po prostu wyraziłem swoją opinie w oparciu o swoje odczucia, wiedzę i doświadczenie... przefiltrowałem to przez siebie i dałem swoją ocenę... a ekipa z pewnością zrobi kolejne animacje jeszcze lepsze, bo widać postęp w porównaniu do poprzedniej wersji...
Tomek Kosiorek Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 (edytowane) Ojej. Wydaje mi się, że większość osób miała do czynienia z różnymi sportami- walk nie walk chińskimi, japońskimi czy tajskimi (ja terenowałem modliszke i karate:D). Ale my tu mamy oceniać EFEKT (czyt. efekty pracy grafików, animatorów i wszystkich którzy stworzyli daną pracę). Jeśli oglądasz film o strażakach- zawsze będzie ktoś kto był i wie lepiej. Ja sam długo uprawiałem ( wyłączając sztuki walki;)) wspinaczkę i co? "K2" mi się podobał choć były nagięcia, "Cliffhanger" ze Stalowym też w swoim czasie (choć kiszka) zrobił jakieś wrarzenie- IMHO nie o to chodzi by wszystko w filmie animce grafice było matematycznie/fizycznie/chemicznie/technicznie prawdziwe i zgodne ze wszytkim w rzeczywistości bo to nie jest główny cel. Nagięcia będą bo to nieodzowne w tej dziedzinie. Z całym szacunkiem i bez obrazy Tomek Edytowane 7 Grudzień 2008 przez Tomek Kosiorek
Pionier Napisano 7 Grudzień 2008 Napisano 7 Grudzień 2008 dla mnei kawal dobrej roboty :)! gratki i pozdrawiam
pix-o-matic Napisano 7 Grudzień 2008 Napisano 7 Grudzień 2008 Super ! bardzo mi sie podoba. trzyma wysoki poziom koncowki z pierwszej czesci. a teraz troche czepialstwa: twarz.. nie podoba mi sie. glownie nos, jakis taki dziwny, za prosty.. nos boksera, albo specyficzny nos zawodnika MMA bylby lepszy. szrama: zbyt mocno zarysowana (za czerwona) i za "komputerowa". oczy: nie rozumiem po co mu te oczy swieca i zmieniaja kolor ? wyglada to strasznie tandetnie. (bycmoze wynika z tresci, ale kto na zachodzie czyta Polskie ksiazki ?) wlosy: bardzo dobre. tluste, brudne, posklejane. jak na prawdziwego faceta przystalo. czego nie mozna powiedziec o rescie owłosienia, a w zasadzie jego kompletnego braku. 3 dniowy zarost, wlosy na rakach i klacie by go uwiarygodnily. teraz przypomina swiezo wydepilowanego kulturyste, po solarce, wysmarowanego specjalnymi woskami, majacymi na celu wyeksponowanie miesni. przy okazji. miesnie przedramion w jednym ujeciu wygladaja troche nienaturalnie, sa zbyt mocno zarysowane. i w sumie to tyle. tlo, choreografia, operatorka, klimat, kolorystyka (w 80%) i cala reszta rewelacyjne ! trzymam kciuki za kolejny sukces :) aha, moze ktos wie w jakim programie to bylo zrobione ?
happy-angel Napisano 7 Grudzień 2008 Napisano 7 Grudzień 2008 Gerald nie jest człowiekiem żyje w jakimś równoległym świecie w którym być może nie istnieją nawet podobne kontynenty do naszych. Przy tym wszystkim wielu wypowiada się o tym że powinien walczyć techniką europejską? Jak będziemy w ten sposób wszystko krytykować to nie będziemy mieli co oglądać.
n-pigeon Napisano 8 Grudzień 2008 Napisano 8 Grudzień 2008 Baggins Z tą uwagą, co do grupy docelowej, to mnie powaliłeś trudno się nie zgodzić. W porzo nie będę polemizował ;) liczy się przekaz artysty, a każdy ma inne cele, wiec głupotą byłby spór o wyższości konceptów. Intro świetne, życzę pomyślnej pracy :) Co do hełmu, właśnie dlatego zaproponowałem maskę szermierczą z miękkim obiciem wokół głowy, pomijam oczywiście używanie takiego sprzętu w saltach (to by była głupota), ale w rejestrowaniu zwykłych ciosów samotnego aktora pomogło by w rejestracji odpowiednich ruchów, nie mówiąc o refkach dla animatorów. No i szacun dla Maćka.
Nezumi Napisano 8 Grudzień 2008 Napisano 8 Grudzień 2008 @happy-angel - Jak bedziemy naginac wszystkie braki badz potkniecia pod idee ze oto to swiat rownolegly to mozna usprawiedliwic wszystko - piwo smakuje tam lepiej kiedy jest cieple, powszechne jest noszenie gaci na spodniach a nie pod nimi a na koniach jezdzi sie tylem zeby podziwiac widoki. Ot - swiat rownolegly... 1
Farvus Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 (edytowane) Tak. Wiedźmin dzieje się w średniowiecznej europie a jak wiadomo nie było tam nigdy krasnoludów, elfów i gnomów. Totalnie naciągane pod fantazje autora :D. A tak z ciekawości. Zerrikanie ze świata Wiedźmina walczą w stylu arabskim, afrykańskim czy azjatyckim? Edytowane 9 Grudzień 2008 przez Farvus
Reanimator Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 Nezumi, tylko po co sie tak irytowac rzeczami, ktore sa naginane dla efektu? Pamietam taki jeden moment w swoim zyciu, gdy na filmie zobaczylem specjalistow, ktorzy z trzech pixeli obrazu kamery przemyslowej robia zoom na super ostry obraz linii papilarnych nagranej postaci. Nosz kur**, mysle sobie, jaka bzdura! Zenada! Teraz co najwyzej usmiecham sie pod nosem i ogladam dalej, bo czy naprawde taka bzdurka rzutuje na caly film? Zalezy od podejscia, ale to naprawde jest detal, poza ktorym jest jeszcze mnostwo innych, wazniejszych rzeczy. Mam tez wrazenie, ze niektorzy moze nawet nie przywiazuja tak duzej wagi do problemu wagi miecza, ale skonfrontowani z inna opinia, zapedzaja sie strasznie przy obronie swojego:) Tak dla zasady:) 1
Nezumi Napisano 9 Grudzień 2008 Napisano 9 Grudzień 2008 Reanimator - w przypadku tego filmiku (powtorze po raz ktorystam) nie przeszkadza mi osobiscie zupelnie nic. Zwrocilem uwage na fakt chinskiego operowania europejskim mieczem niemal mimochodem, bo zdazylo mi sie cwiczyc wu-shu i zdazylo mi sie jezdzic na rozne konwenty i zloty gdzie "walczono" bronia biala w stylu swojskiego poltoraka. Sila rzeczy rzucilo mi sie w oczy niemal tak jakby na tym samym filmiku wiedzmin mial na rece zegarek elektroniczny. Ale POMIMO TO uwazam ten filmek za jeden z lepszych jakie zagoscily u mnie na dysku (uolaboga, czy to legalne aby :O ?). Wszystkie filmiki z wiedzmina trafiaja IDEALNIE w moj gust i na dobra sprawe jesli idzie o mnie wiedzmin moglby tu machac kijem a i tak by mi sie podobalo (choc pewnie zwrocilbym uwage na to ze ma kij wlasnie). Powtorze wiec jeszcze raz - a co - WIELKI RESPEKT DLA EKIPY ktora stworzyla to dzielko. Bledy i potkniecia zdarzaja sie wszedzie ale to nie dyskredytuje w moich oczach dziela. Swietna robota - jak dotad obejrzalem te filmiki spokojnie po 20 razy kazdy :). Co do twojego przykladu - nazywamy to z kumplem efektem "wyostrz" i wciaz czekamy na jego implementacje w Photoshopie ;)
Tomek Kosiorek Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 (edytowane) Nezumi, no pozwól, że się nie zgodzę co do zegarka. Wiedźmin nie ma zegarka, zamiast miecza nie ma latarki tylko łączy różne style. Czy to źle? Ja sam gdybym był na jego miejscu;) to brałbym wszystko co najlepsze z każdego stylu, a mieczem wywyjałbym ósemki by przetraszyć wroga swoją zręcznością nawet jeśli groziłoby to uderzeniem siebie (choć Wiedźmak jak wiadomo jest tak sprawny, gibki szybki, że mu to nie grozi). Także pisanie " o tu wschodnie a tu inne" to na dobrą sprawę nawet nie może być krytyka tylko spostrzerzenie bo Wiedźmak ma całkowite prawo znać wiele styli, je ulepszać i adaptować do swoich niecnych celów:) EDIT: pamiętam lekcje wu-shu ze "Świata Młodych" hahaha Edytowane 10 Grudzień 2008 przez Tomek Kosiorek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się