Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ninja koncept mega mi się podoba, kolory[szczególnie tło] i fałdki super :)

W ostatniej pracy zaś czegoś brakuje hm... może więcej detalu albo kontrastu z przodu

Napisano

W ostatniej kontrast powinien załatwić sprawę. Ewentualnie można przybielić jeszcze drugi plan. Wszechobecna zieleń (włąsciwie w takim samym nasyceniu) spłaszcza obrazek. Z tym, że oko leci na dolny środek to akurat dla mnie plus. Myśle, że jeżeli chodzi o kompozycje to jedna z twoich najlepszych :). Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

Niestety niekożystnych wrażeń nie usprawiedliwia ani logo, ani konwencja. To moja nieudolność je powoduje. Sam nie wiem, co nie gra w tej pracy, chyba grzebiąc detale pogubiłem hierarchię waloru w planach i sie spłaszczyło. No i kompozycja jest taka se, bo nie ma dyżych kształtów, wszystko takie pstrokate. Za dużo drzew a za mało lasu :D Co do wzroku lecącego na trupy u dołu, to chciałem żeby łby koni tworzyły taki jakby szpaler na cześć poległych. Jeszcze co do kompo, to gdyby nie odgórnie narzucony format, to chyba bym to tak skadrował:

 

battle_of_lechfeld_by_ethicallychallenged-d5a5aj7.jpg

 

Pozostaje mieć nadzieję, ze umiejętności kompozytorskie mi sie poprawią w miarę ćwiczenia. Na razie zaczynam od mniej skomplikowanych rzeczy i chyba mi sie rozwija powolutku jakiś zalążek zmysłu mówiącego, co fajnie wygląda a co nie. Pozostaje przeć do przodu dalej. Koncept drugiej postaci do obrazka który mam w planie:

*EDIT właśnie zauważyłem, że katana jest masakrycznie za długa, spuśćmy więc na to łaskawą zasłonę milczenia ;]*

samurai_concept_by_ethicallychallenged-d5abmdh.jpg

Edytowane przez EthicallyChallenged
Napisano (edytowane)

Moze i dluga, ale z drugiej strony japonskie miecze byly dzielem sztuki same w sobie i czesto byly robione pod konkretnego uzytkownika, moze twoj mial kompleks mniejszosci? ;)

 

Wazne, ze sprzedajesz fakt iz moglo by tak byc, nie zawsze wszystko musi byc takie jak jest w rzeczywistosci. W komiksach, grach, filmach postaci czesto uzywaja broni wielkosci samego siebie badz wiekszych i niejako traktujemy to jako " cooL " wiec ten tutaj mi wcale nie przeszkadza.

 

Co do kompozycji pamietasz swoje male, szybkie wilki? No, wiec wiecej tego typu cwiczen, musiz nauczyc sie uwalniac umysl od detalizowania a skupiani sie na sylwetce, akcji, ekspresjii. to nie bedzie latwe, gdyz kazdy ma swojego konika i slabe strony. Ty jestes swietnym detalista a problemy masz z reszta. ktos tam inny sklada fajne kompo, ale mzoe nie potrafic pociagnac tego do stopnia by bylo reprezentacyjne. Takie zycie.

 

P.S Wydaje mi sie, ze twoj umysl podchodzi do problemow logicznie i metodycznie, sproboj wiec zrobic to bardzo ekspresyjnie np, postaraj sie wyrazic jakies emocje,jak np gniew, smutek, radosc rozpacz, za pomoca samych barw i abstrakcyjnych ksztaltow, jak np te z testow rorschacha.

Bez pomostu laczacego wszystko z logika bedziesz zmuszony sforsowac mur na inny sposob, jestem ciekaw rezultatow.

 

Moim bowiem zdaniem najwiekszy sukces mozna uzyskac tworzac synteze pasji z dobrze przemyslanymi decyzjami. ( analiza )

Edytowane przez ICE
Napisano

W Twoich pracach jest taka sztuczność, która mnie drażni osobiście. Prace są nudne do bólu, wszyscy u Ciebie pozują jak do zdjęcia, na bitwę wybrałeś zły moment... (swoją drogą najbardziej drażni mnie ta trawka składająca się z małych źdźbeł... wszędzie)

 

Poziom "renderowania" masz zacny, ale nie tylko o to w tym sporcie chodzi :)

Napisano

Zgodzę się z przedmówcą, też taka stylistyka nie trafia do końca w moje gusta. Ale jakoś nie jestem w stanie uznać jednoznacznie tego za błąd. Każdy ma własny sposób pracy, technikę, coś w czym czuje się dobrze, EC od początku ma taki a nie inny, jeśli to mu sprawia frajdę to oby tak dalej. ;) Jeśli ma być z tego kasa - to na takie ilustracje też jest zapotrzebowanie, chociaż fakt, że swoboda operowania różnymi stylistykami jest dziś bardzo mocnym atutem.

Napisano

ale trudnym do zrealizowania :-D duza wiekszosc idzie po najmniejszej lini oporu. robia nie tylko ta sama stylistyke to jescze tematyke.

EC za to probuje roznych tematow. i tak trzymac.

A co do stylistyki to brakuje jej takiej soczystosci. wszystkie wygaldaja jak robione w dosc rozproszonym bialym swietle.

Scena w lesie traci przez to najmocniej. Las nie jest taki jasny. Za to na pojedynczych postaciach (konceptach) to dobrze wyglada.

Napisano

Coyote - i jedno i drugie. Ogólnie to zawsze lepiej mieć refki, czasami można zafejkować.

 

Kalberos - dzięki!

 

ICE - dzięki Ci dobry człowieku za te przemyślenia. Może i masz rację z tym moim mózgiem, mi najbardziej zawsze pomagało izolowanie problemu i trenowanie go, czy to anatomii, światłocienia czy koloru. Tylko z tą kompozycją jakoś nie moge go wyizolować i nie ma ten problem jakichs jasnych praw. Może faktycznie tutaj logika wylatuje przez okno i liczy się jaks szósty zmysł.

 

Nezumi - hahaha ale fajny skrzat :D a tak serio to przerażający jest ten brzeszczot O_o Ciekawe jak się taki w ogóle wyciąga z pochwy, chyba giermek pomaga

 

chudek - masz rację w tym co piszesz. to jest wielowarstwowy problem, składa się na niego i kompozycja, i kolor, i pozy... Ech... Faktycznie renderowanie to tylko mały wycinek naszego sportu i nie najważniejszy.

 

Florian P - właśnie niestety nie czuję się dobrze z tym jak większość moich prac wygląda :( Klienci są zadowoleni, odbiorcy podobno też ale dla mnie to pozostawia wieeele do życzenia. Staram sie w czasie wolnym dajej napierać i się uczyć, jedyna moja nadzieja to że coś to da i kiedyś będę naprawdę zadowolony i nie przejdzie mi ten stan po tygodniu tak jak to ma miejsce obecnie...

 

ortheza - to prawda z tym oświetleniem, w tym lesie starałem się upraszczać mocno, bo jak bym ten obrazek usiał plamkami światła przenikającymi między liściami to by sie kompletny burdel zrobił. Ale zgubiłem po drodze kontrast między światłem a cieniem chyba :(

 

No dobra, były te koncepty, teraz czas na danie główne. Ogólnie cały mój pomysł na obrazek opiera sie na tym, że postacie byłyby ukryte w cieniu i byłoby widać w świetle tylko stopy, jedna rękę i koniec miecza. Wiecie, ninja, działa w mroku, tajemniczość i tak dalej. A same sylwetki i ich gesty chciałem wydobyć z tego mroku jedynie rimlightem. Kombinowałem i doszedłem do tego. Mi się podoba, wysłuchałbym opini jak ktoś by jakieś miał.

 

assntn_sktch_by_ethicallychallenged-d5agbix.jpg

Napisano

z tym lasem to chodzi mi nie o mase plamek swiatla ale o glowne duze masy swiatla i cienia. a tak wogole to wez szkicownik i pedz do jakiegos porzadnego lasu. :-D zobacz sobie na zywca, fota nic ci nie pomoze.

 

w tym nowym to bym torche skrzywil tulow atakowanego w kierunku na zewnatrz

teraz jest jakby kij polknal i psuje dynamike.

Napisano

no, cos w tym jest, ze Twoje postacie sa troche "sztywne", i wydaje mi sie ze jest to kwestia twarzy, ktore sa zupelnie pospolite i bez wyrazu, "zamrozone" w grymasach. Moze pocwicz sobie rysowanie twarzy z lustra olowkiem :) mysle ze Ci to duzo da. Wrzuc na luz po prostu :D

Napisano

Nie no tak być nie może... jak ty to robisz:) co jeden to lepszy... czy to speed czy nie... daj mi jakąś wskazówkę. Ostatni to painter czy photoshop? żyłka na czole mi już puchnie...

Napisano

Kamesanin - nie wiem, czy speed, około 2,5 godziny ten ostatni, więc wielu by sie kłóciło, że już nie speed :D Co do wskazówek to chętnie:

 

Pij dużo mleka.

 

Oczywiście jest to mało przydatna wskazówka i w dodatku tylko odzwierciedla to, że jestem spragniony... Musisz jakoś bardziej konkretnie zapytać, bo nie wiem o jakich zagadnieniach mamy mówić, a postaram sie pomóc, oczywiście jeżeli będę w stanie.

 

Aha, photoshop.

Napisano

ja mam pytanie do Ciebie EC jako laik chce się dowiedzieć w jakich trybach dodajesz kolory jak zrobisz pierw B&W. Jaki % używasz zwykłego okrąglaka w swoich pracach? Wyśle Ci jedną z moich prac na PW i prosił bym o feedback z Twojej strony :)

Napisano

B&W super walor, ale jakoś nie wzbudza zaciekawienia. Z kolei malun niżej dla mnie mistrzostwo, super walor, kolor i zdecydowanie przykuwa uwagę mimo że zdaje się być dość prosty. Wreszcie naturalny szkicowy malun. ;)

Pozdrawiam

Napisano

Dzięki za komenty!

 

Skromniutki update z okazji mojej pierwszej i miejmy nadzieję nie ostatniej kontrybucji dla kolejnego magazynu historycznego. Tym razem coś sprzed naszej ery.

 

Kolory kostiumu zostały mi narzucone - nie bijcie. Za tą okropną linię tworzoną przez brzuchy koni i za wszystko inne bić można ;]

 

mounted_theuroporoi_by_ethicallychallenged-d5cz5nf.jpg

 

A tak poza tym to udało mi się odwiedzić wspaniałe miejsce w Krakowie, muzeum malarstwa polskiego XIX wieku. Serce mi zabiło szybciej, polecam! Przy okazji wizyty i obcowania z niektórymi dziełami (batalistyka) ogarnął mnie wielki wstyd, gdy zobaczyłem, jak to się powinno robić. Moje konie wyglądają przy ich koniach nie jakby brały udział w bitwie, lecz raczej jakby grały w szachy. Korespondencyjne. Muszę nad tym popracować, postudiować starych mistrzów...

 

brandt_studies_by_ethicallychallenged-d5cz70d.jpg

Napisano

Też byłem na tej wystawie jakiś czas temu i też miałem podobne wrażenia. Największe wrażenie zrobiła na mnie "śmierć ellenai" Jacka Malczewskiego. super sprawa i faktycznie można sie zgarbić, tylko oświetlenie ssie i ciężko o normalny odbiór.

 

W ostatniej koniu ma chyba za krótką mordkę i ogolnie taka troszke plastelina sie robi cisnięta jednym brush'em w ten sam sposob. mozna by bylo troche pojeździć gradientami walorowymi po tych formach calych jeszcze - chyba wiesz o co mi chodzi. Kolory sie tez troche lekko przybrudziły, ale ogólny odbiór jak na ilustracje jest spoko.

Wyżej udalo ci sie kolor chwycić o wiele fajniej i do tego te zakręcone suty:D pępek mnie za to razi nie w perspektywie, ale to juz szczegół;) fajnie sie czuje to schizowe mięsko.

 

wiecej, szybciej, lepiej! ;)

pozdrawiam

Napisano

Dzięki chłopaki! Cinosław, trafne uwagi, szczególnie to o plastelinie ciśnietej jednym pędzlem to strzał w 10, jest to jedna z moich wielu bolączek, nie wgłebiałem się jeszcze za bardzo w takie czysto photoshopowe brushowe bajery na tyle, żeby uzyskać takie miodne efekty jak u Ciebie albo u Nicponia który w tym względzie szczególnie mi się podoba. Jedynie liznąłem temat. Muszę kiedyś przysiąść do tego porządnie i dociec jak to się robi.

 

Miłosz3ds: dziękówa!

 

A tu moja ostatnia pracka, tym razem próbuję sił w konkursie na zaprojektowanie grafiki na obudowę pieca, która ma wyrażać moją fascynację giercowaniem i bebechami pecetowymi które giercować pozwalają. Szybko wpadłem na pomysł prosty jak cep bo czas gonił i nasmarowałem takie coś:

 

gamer_by_ethicallychallenged-d5ecyoo.jpg

 

Szczególne podziękowania dla Kamesanin'a który dał mi cynk o konkursie! Jesli mój projekt Wam się podoba, rozważcie oddanie głosu (KLIK) i trzymajcie za mnie kciuki :]

Napisano (edytowane)

Żałuje, że sam nie wiedziałem o tym konkursie, na pewno wziąłbym udział.

Oddałem głos bez większego zastanowienia, na najlepszą prackę :P Twoją.

Powodzenia w konkursie.

Edytowane przez porrr13
Napisano

MIAZGA. Głos oddany, kciuki zaciśnięte. Sam możesz wybrać sobie tam miniaturkę, czy automatycznie Ci ją dokleili? Bo jest w kiepskiej jakości strasznie :/ Ale zgniata wszystko! :D

Napisano

Najlepiej podoba mi sie motyw tej klawiatury, fajny pomysł na scenke, jest klimat. Nieodgsgniona jednak jak dla mnie jest mina głównej postaci. Powodzenia w konkursie:)

Napisano

Szkoda że postać ( gracz ) tak mało emocji wyraża..ale technicznie i kolorystycznie i przede wszystkim pomysłowo jest bardzo dobrze. Super.

Napisano

dobrze się prezentuje sama w sobie jak i na tle pozostałych prac konkursowych, plus za pomysł, wykonanie i kolorystykę... głos oddany... zastanawia mnie tylko czy 2d przejdzie przez 3d czy to strawią... pozdro i powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności